Interpretacja Dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej
0113-KDIPT2-3.4011.352.2021.1.NM
z 8 czerwca 2021 r.

 

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2020 r., poz. 1325, z późn. zm.) Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 26 marca 2021 r. (data wpływu 26 marca 2021 r.) o wydanie interpretacji indywidualnej przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie obowiązków płatnika w związku z wypłatą zysku wspólnikom spółki komandytowej – jest nieprawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 26 marca 2021 r. wpłynął do tutejszego Organu ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie obowiązków płatnika w związku z wypłatą zysku wspólnikom spółki komandytowej.

We wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe:

Wnioskodawca, … spółka komandytowa, jest przedsiębiorcą, którego przedmiotem działalności, wpisanym do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego, jest działalność prawnicza (kod PKD: 69.10.Z). Wspólnikami Wnioskodawcy są wyłącznie osoby fizyczne. Sześciu wspólników Wnioskodawcy jest komplementariuszami zaś dwóch jest komandytariuszami.

W związku z treścią art. 12 ust. 2 ustawy o zmianie ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne oraz niektórych innych ustaw (Dz.U. z 2020 r. poz. 2123 – dalej jako „ustawa zmieniająca CIT”), Wnioskodawca postanowił, że przepisy ustaw zmienianych w art. 1 i art. 2 ustawy zmieniającej CIT, w brzmieniu nadanym ustawą zmieniającą CIT, stosuje się do Wnioskodawcy oraz przychodów i kosztów związanych z uczestnictwem w spółce Wnioskodawcy począwszy od dnia 1 maja 2021 r.

W rezultacie od dnia 1 maja 2021 r., zgodnie z art. 1 ust. 3 pkt 1 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych (Dz. U. z 1992 r. Nr 21, poz. 86 z późn. zm. – dalej jako „u.p.d.o.p.”), w stosunku do Wnioskodawcy, znajdą zastosowanie przepisy u.p.d.o.p.

Z dniem 1 maja 2021 r., z uwagi na osiągniętą przez Wnioskodawcę w poprzednim roku obrotowym wartością przychodu ze sprzedaży (wraz z kwotą należnego podatku od towarów i usług), która nie przekroczyła kwoty odpowiadającej równowartości 2 000 000 euro, Wnioskodawca stanie się małym podatnikiem w rozumieniu art. 4a pkt 10 u.p.d.o.p.

Od dnia 1 maja 2021 r., na podstawie art. 25 ust. 1 u.p.d.o.p. Wnioskodawca obowiązany będzie do wpłacania na rachunek urzędu skarbowego zaliczek miesięcznych w wysokości różnicy pomiędzy podatkiem należnym od dochodu osiągniętego od początku roku podatkowego a sumą zaliczek należnych za poprzednie miesiące.

Wnioskodawca nie planuje wpłacać zaliczek kwartalnych w rozumieniu art. 25 ust. 1b u.p.d.o.p. Na mocy postanowień umowy spółki komandytowej Wnioskodawcy, w trakcie trwania roku, w ramach uzyskiwanego zysku oraz możliwości płynnościowych, zamierza wypłacać wspólnikom zaliczki na poczet zysku. Wnioskodawca w tym celu nie zamierza zaciągać żadnych zobowiązań. Planuje wypłacać zaliczki wspólnikom z bieżących środków obrotowych. Zaliczki wypłacane będą wspólnikom na poczet udziału w zysku w wysokości określonej przez uchwałę wspólników, w proporcjach określonych w umowie spółki komandytowej Wnioskodawcy.

Wypłacany komplementariuszom Wnioskodawcy przychód z tytułu udziału w zysku Wnioskodawcy, zgodnie z art. 30a ust. 6a ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych (Dz.U. z 1991 Nr 80, poz. 350 z późn. zm. – dalej jako „u.p.d.o.f.”), opodatkowany będzie zryczałtowaną stawką 19%.

Zgodnie ze wskazanym przepisem, zryczałtowany podatek obliczony powinien zostać zgodnie z art. 30a ust. 1 pkt 4 u.p.d.o.f., który to przepis odnosi się do zryczałtowanego podatku dochodowego z dywidend i innych przychodów z tytułu udziału w zyskach osób prawnych.

Z kolei jak wynika z art. 24 ust. 5 u.p.d.o.f., dochodem (przychodem) z udziału w zyskach osób prawnych jest dochód (przychód) faktycznie uzyskany z tego udziału.

Wobec powyższego, za przychód w rozumieniu art. 30a ust. 6a u.p.d.o.f. podlegający opodatkowaniu uznać należy również wypłacone komplementariuszom Wnioskodawcy zaliczki na poczet zysku.

W ramach rozliczenia podatkowego dochodów komplementariuszy z tytułu udziału w zysku Wnioskodawcy, na podstawie art. 41 ust. 4e u.p.d.o.f., zobowiązany jest On do pobierania od komplementariuszy zryczałtowanego podatku dochodowego, o którym mowa w art. 30a ust. 1 pkt 4 u.p.d.o.f., z uwzględnieniem zasad określonych w art. 30a ust. 6a-6e u.p.d.o.f.

Wnioskodawca, jako płatnik podatku, zgodnie z art. 8 ustawy Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 1997 r. Nr 137, poz. 926 z późn. zm. – dalej jako „o.p.”) obowiązany jest na podstawie przepisów prawa podatkowego do obliczenia i pobrania od podatnika podatku i wpłacenia go we właściwym terminie organowi podatkowemu.

Zgodnie z art. 30a ust. 6a u.p.d.o.f., podatek od przychodu w zysku, komplementariusze Wnioskodawcy pomniejszają o kwotę odpowiadającą iloczynowi procentowego udziału komplementariusza w zysku Wnioskodawcy i podatku należnego od Jego dochodu, obliczonego zgodnie z art. 19 u.p.d.o.p., za rok podatkowy, z którego przychód z tytułu udziału w zysku został uzyskany. Z uwagi na brak podstawy prawnej, wskazującej na obowiązek pobierania przez spółkę komandytową zaliczek na podatek dochodowy od wypłacanych komplementariuszom tej spółki zaliczek na poczet udziału w zysku tejże spółki komandytowej, Wnioskodawca nabrał wątpliwość, czy jako płatnik podatku dochodowego od osób fizycznych, zobowiązany jest do pobierania od komplementariuszy zaliczek na podatek dochodowy, w przypadku w którym zdecyduje o wypłacie komplementariuszom zaliczek na poczet udziału w zysku.

W związku z powyższym opisem zadano następujące pytanie:

Czy Wnioskodawca, jako płatnik podatku dochodowego od osób fizycznych, wypłacając komplementariuszom w trakcie roku podatkowego zaliczki na poczet zysku, zobowiązany jest do pobierania zaliczek na ten podatek od faktycznie wypłacanych komplementariuszom zaliczek na poczet zysku?

Zdaniem Wnioskodawcy, wypłacając Jego komplementariuszom w trakcie roku podatkowego zaliczkę na poczet zysku, nie jest On zobowiązany do pobrania zaliczek na podatek dochodowy od osób fizycznych od faktycznie wypłaconych komplementariuszom Wnioskodawcy zaliczek na poczet zysku.

W Jego ocenie, w trakcie trwania roku podatkowego, przed złożeniem rocznej deklaracji podatkowej przez Wnioskodawcę, nie jest możliwe w sposób prawidłowy i zgodny z art. 41 ust. 4e u.p.d.o.f w zw. z art. 30a ust. 6a u.p.d.o.f., obliczenie a następnie pobranie zaliczki na podatek dochodowy od osób fizycznych od zaliczek na poczet zysku wypłacanych komplementariuszom Wnioskodawcy. Jak bowiem wynika wprost ze wskazanych przepisów, jest On zobowiązany do obliczenia zryczałtowanego podatku dochodowego z uwzględnieniem podatku należnego od dochodu Wnioskodawcy za rok podatkowy.

Literalna wykładnia art. 30a ust. 6a u.p.d.o.f. nie pozostawia w Jego ocenie wątpliwości, że chodzi tu o ten sam rok podatkowy, z którego przychód z tytułu udziału w zysku został przez komplementariuszy uzyskany. Kwota podatku należnego od dochodu Wnioskodawcy za rok podatkowy, znana jest dopiero po upływie terminu na złożenie Jego rocznego zeznania podatkowego. Wobec powyższego, wcześniejsze dokonanie zaliczenia zgodne z art. 30a ust. 6a u.p.d.o.f., nie jest możliwe, gdyż nie jest znana kwota odliczenia od kwoty należnego zryczałtowanego podatku Wnioskodawcy.

Wobec konstrukcji art. 30a ust. 6a u.p.d.o.f., przed złożeniem rocznej deklaracji podatkowej przez Wnioskodawcę, na komplementariuszach, którym wypłacona została zaliczka na poczet zysku, ciąży jedynie obowiązek podatkowy w rozumieniu art. 4 o.p., czyli nieskonkretyzowana powinność wynikająca z ustaw podatkowych przymusowego świadczenia pieniężnego w związku z zaistnieniem zdarzenia określonego w tych ustawach. Samo jednak powstanie obowiązku podatkowego nie oznacza jeszcze, że na podatniku ciąży obowiązek zapłaty podatku.

Powstaje on dopiero w momencie powstania zobowiązania podatkowego w rozumieniu art. 5 o.p., tj. wynikającego z obowiązku podatkowego zobowiązania podatnika do zapłacenia podatku w wysokości, w terminie oraz w miejscu określonych w przepisach prawa podatkowego. Wobec braku możliwości obliczenia wysokości podatku przez Wnioskodawcę, z uwagi na brak wiedzy na temat kwoty odliczenia od kwoty należnego zryczałtowanego podatku, zobowiązanie podatkowe w przedstawionym stanie faktycznym nie powstanie.

Zdaniem Wnioskodawcy, brak jest obecnie podstawy prawnej, wskazującej na obowiązek pobierania przez spółkę komandytową zaliczek na podatek dochodowy od wypłacanych komplementariuszom tej spółki zaliczek, na poczet udziału w zysku tejże spółki komandytowej. W związku z generalną zasadą ustawowej regulacji podatków, wyrażoną w art. 84 Konstytucji Rzeczypospolitej, każdy obowiązany jest do ponoszenia ciężarów i świadczeń publicznych, w tym podatków, określonych w ustawie.

Wobec braku doprecyzowania przez ustawodawcę czy płatnikspółka komandytowa, zobowiązany jest do pobierania zaliczek na podatek dochodowy również od zaliczek na poczet zysku wypłacanych swoim komplementariuszom, zasadnym jest przyjęcie, że takiego obowiązku płatnikspółka komandytowa, nie ma. Inna interpretacja godziłaby w zasadę umacniania zaufania podatników do państwa i jego organów.

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego zdarzenia przyszłego jest nieprawidłowe.

Na wstępie należy zauważyć, że od dnia 1 stycznia 2021 r., na mocy ustawy z dnia 28 listopada 2020 r. o zmianie ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne oraz niektórych innych ustaw (Dz. U. z 2020 r., poz. 2123), spółki komandytowe zostały podatnikami podatku dochodowego od osób prawnych. Co do zasady, spółki komandytowe status podatników podatku dochodowego od osób prawnych uzyskały z dniem 1 stycznia 2021 r.

Zgodnie z art. 12 ust. 2 ww. ustawy, spółka komandytowa może postanowić, że przepisy ustaw zmienianych w art. 1 i art. 2, w brzmieniu nadanym niniejszą ustawą, stosuje się do tej spółki oraz przychodów i kosztów związanych z uczestnictwem w tej spółce począwszy od dnia 1 maja 2021 r. W takim przypadku spółka komandytowa uzyskuje status podatnika podatku dochodowego od osób prawnych z dniem 1 maja 2021 r.

Zgodnie z art. 5a pkt 28 ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych (Dz. U. 2020 r., poz. 1426, z późn. zm.), ilekroć w ustawie jest mowa o spółce oznacza to:

  1. spółkę posiadającą osobowość prawną, w tym także spółkę zawiązaną na podstawie rozporządzenia Rady (WE) nr 2157/2001 z dnia 8 października 2001 r. w sprawie statutu spółki europejskiej (SE) (Dz. Urz. WE L 294 z 10.11.2001, str. 1, z późn. zm.; Dz. Urz. UE Polskie wydanie specjalne, rozdz. 6, t. 4, str. 251),
  2. spółkę kapitałową w organizacji,
  3. spółkę komandytową i spółkę komandytowo-akcyjną mające siedzibę lub zarząd na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej,
  4. spółkę niemającą osobowości prawnej mającą siedzibę lub zarząd w innym państwie, jeżeli zgodnie z przepisami prawa podatkowego tego innego państwa jest traktowana jak osoba prawna i podlega w tym państwie opodatkowaniu od całości swoich dochodów bez względu na miejsce ich osiągania,
  5. spółkę jawną będącą podatnikiem podatku dochodowego od osób prawnych.

Stosownie natomiast do treści art. 5a pkt 31 powołanej ustawy, ilekroć w ustawie jest mowa o udziale w zyskach osób prawnych oznacza to również udział w zyskach spółek, o których mowa w pkt 28 lit. c-e.

W świetle art. 9 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, opodatkowaniu podatkiem dochodowym podlegają wszelkiego rodzaju dochody, z wyjątkiem dochodów wymienionych w art. 21, 52, 52a i 52c oraz dochodów, od których na podstawie przepisów Ordynacji podatkowej zaniechano poboru podatku.

Katalog źródeł przychodów podlegających opodatkowaniu ww. podatkiem zawiera art. 10 ust. 1 ustawy. Zgodnie z jej art. 10 ust. 1 pkt 7, źródłem przychodów są kapitały pieniężne i prawa majątkowe, w tym odpłatne zbycie praw majątkowych innych niż wymienione w pkt 8 lit. a-c.

W myśl art. 17 ust. 1 pkt 4 analizowanej ustawy, za przychody z kapitałów pieniężnych uważa się dywidendy i inne przychody z tytułu udziału w zyskach osób prawnych faktycznie uzyskane z tego udziału, w tym również:

  1. dywidendy z akcji złożonych przez członków pracowniczych funduszy emerytalnych na rachunkach ilościowych,
  2. oprocentowanie udziałów członkowskich z nadwyżki bilansowej (dochodu ogólnego) w spółdzielniach,
  3. podział majątku likwidowanej osoby prawnej lub spółki,
  4. wartość dokonanych na rzecz wspólników spółek, nieodpłatnych lub częściowo odpłatnych świadczeń, określoną według zasad wynikających z art. 11 ust. 2-2b.

Uszczegółowieniem powołanego przepisu jest art. 24 ust. 5 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, zgodnie z którym dochodem (przychodem) z udziału w zyskach osób prawnych jest dochód (przychód) faktycznie uzyskany z tego udziału (…).

Stosownie do treści art. 30a ust. 1 pkt 4 ww. ustawy, od uzyskanych dochodów (przychodów) pobiera się 19% zryczałtowany podatek dochodowy, z zastrzeżeniem art. 52a, z dywidend i innych przychodów z tytułu udziału w zyskach osób prawnych.

Zgodnie z art. 41 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, osoby fizyczne prowadzące działalność gospodarczą, osoby prawne i ich jednostki organizacyjne oraz jednostki organizacyjne niemające osobowości prawnej, które dokonują świadczeń z tytułu działalności, o której mowa w art. 13 pkt 2 i 4-9 oraz art. 18, osobom określonym w art. 3 ust. 1, są obowiązane jako płatnicy pobierać, z zastrzeżeniem ust. 4, zaliczki na podatek dochodowy, stosując do dokonywanego świadczenia, pomniejszonego o miesięczne koszty uzyskania przychodów w wysokości określonej w art. 22 ust. 9 oraz o potrącone przez płatnika w danym miesiącu składki, o których mowa w art. 26 ust. 1 pkt 2 lit. b, najniższą stawkę podatkową określoną w skali, o której mowa w art. 27 ust. 1. Stosownie natomiast do treści art. 41 ust. 4 powołanej ustawy, płatnicy, o których mowa w ust. 1, są obowiązani pobierać zryczałtowany podatek dochodowy od dokonywanych wypłat (świadczeń) lub stawianych do dyspozycji podatnika pieniędzy lub wartości pieniężnych z tytułów określonych w art. 29, art. 30 ust. 1 pkt 2, 4-5a, 13-16 oraz art. 30a ust. 1 pkt 1-11 oraz 11b-12, z zastrzeżeniem ust. 4d, 5, 10, 12 i 21.

Z przedstawionych we wniosku okoliczności wynika, że od dnia 1 maja 2021 r. Wnioskodawca stał się podatnikiem podatku dochodowego od osób prawnych. Komplementariuszami Wnioskodawcy są wyłącznie osoby fizyczne. Wnioskodawca zamierza wypłacać wspólnikom zaliczki na poczet zysku z bieżących środków obrotowych. Wnioskodawca ma wątpliwości w zakresie tego, czy w związku z wypłatą wspólnikom ww. kwot, pełni On rolę płatnika podatku dochodowego od osób fizycznych.

Należy zauważyć, że konsekwencją nadania spółce komandytowej podmiotowości na gruncie ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych jest wprowadzenie dwóch poziomów opodatkowania dochodu wypracowanego przez tę spółkę – podobnie, jak ma to miejsce w odniesieniu do pozostałych spółek – podatników podatku dochodowego od osób prawnych, tj. spółki z ograniczoną odpowiedzialnością, spółki akcyjnej i spółki komandytowo-akcyjnej. Wspólnicy spółki komandytowej, tj. m.in. jej komplementariusze, zostaną opodatkowani od faktycznie uzyskanego przez nich dochodu z uczestnictwa w zysku takiej spółki.

Zatem, uzyskiwane przez komplementariuszy Wnioskodawcy świadczenia pieniężne w formie zaliczek na poczet zysku stanowią dla nich przychody z tytułu udziału w takim zysku, tak więc podlegają opodatkowaniu podatkiem dochodowym od osób fizycznych na analogicznych zasadach, jak przychody z tytułu udziału w zyskach osób prawnych. Przychód ten powstaje zatem w momencie jego wypłaty i jest opodatkowany stawką 19%.

W związku z powyższym, Wnioskodawca jest obowiązany jako płatnik pobierać zryczałtowany podatek dochodowy od ww. wypłat dokonywanych na rzecz komplementariuszy.

Wobec powyższego, stanowisko Wnioskodawcy należało uznać za nieprawidłowe.

Interpretacja indywidualna wywołuje skutki prawnopodatkowe tylko wtedy, gdy rzeczywisty stan faktyczny sprawy będącej przedmiotem interpretacji pokrywał się będzie ze stanem faktycznym (opisem zdarzenia przyszłego) podanym przez Wnioskodawcę w złożonym wniosku. W związku z powyższym, w przypadku zmiany któregokolwiek elementu przedstawionego we wniosku opisu sprawy, udzielona odpowiedź traci swoją aktualność.

Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dniu wydania interpretacji indywidualnej.

Zgodnie z art. 14na § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2020 r., poz. 1325, z późn. zm.), przepisów art. 14k-14n nie stosuje się, jeżeli stan faktyczny lub zdarzenie przyszłe będące przedmiotem interpretacji indywidualnej stanowi element czynności będących przedmiotem decyzji wydanej:

  1. z zastosowaniem art. 119a;
  2. w związku z wystąpieniem nadużycia prawa, o którym mowa w art. 5 ust. 5 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług;
  3. z zastosowaniem środków ograniczających umowne korzyści.

Przepisów art. 14k-14n nie stosuje się, jeżeli korzyść podatkowa, stwierdzona w decyzjach wymienionych w § 1, jest skutkiem zastosowania się do utrwalonej praktyki interpretacyjnej, interpretacji ogólnej lub objaśnień podatkowych (art. 14na § 2 ustawy Ordynacja podatkowa). Powyższe unormowania należy odczytywać łącznie z przepisami art. 33 ustawy z dnia 23 października 2018 r. o zmianie ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, ustawy – Ordynacja podatkowa oraz niektórych innych ustaw (Dz. U. z 2018 r., poz. 2193, z późn. zm.), wprowadzającymi regulacje intertemporalne.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego za pośrednictwem organu, który ją wydał (art. 54 § 1 ww. ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi – Dz. U. z 2019 r., poz. 2325, z późn. zm.). Skargę wnosi się w dwóch egzemplarzach (art. 47 § 1 ww. ustawy) na adres: Krajowa Informacja Skarbowa, ul. Teodora Sixta 17, 43-300 Bielsko-Biała lub drogą elektroniczną na adres Elektronicznej Skrzynki Podawczej Krajowej Informacji Skarbowej na platformie ePUAP: /KIS/SkrytkaESP (art. 54 § 1a ww. ustawy), w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia skarżącemu rozstrzygnięcia w sprawie albo aktu, o którym mowa w art. 3 § 2 pkt 4a (art. 53 § 1 ww. ustawy). W przypadku pism i załączników wnoszonych w formie dokumentu elektronicznego odpisów nie dołącza się (art. 47 § 3 ww. ustawy).

Jednocześnie, zgodnie z art. 57a ww. ustawy, skarga na pisemną interpretację przepisów prawa podatkowego wydaną w indywidualnej sprawie, opinię zabezpieczającą i odmowę wydania opinii zabezpieczającej może być oparta wyłącznie na zarzucie naruszenia przepisów postępowania, dopuszczeniu się błędu wykładni lub niewłaściwej oceny co do zastosowania przepisu prawa materialnego. Sąd administracyjny jest związany zarzutami skargi oraz powołaną podstawą prawną.

W przypadku wnoszenia skargi w okresie obowiązywania stanu zagrożenia epidemicznego i stanu epidemii jako najwłaściwszy proponuje się kontakt z wykorzystaniem systemu teleinformatycznego ePUAP.


doradcapodatkowy.com gdy potrzebujesz własnej indywidualnej interpretacji podatkowej.

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji
Dołącz do zarejestrowanych użytkowników i korzystaj wygodnie z epodatnik.pl.   Rejestracja jest prosta, szybka i bezpłatna.

Reklama

Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.

czytaj

O nas

epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.

czytaj

Regulamin

Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.

czytaj