Interpretacja Dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej
0114-KDIP1-3.4012.179.2021.1.JG
z 11 czerwca 2021 r.

 

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA


Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 w związku z art. 14h ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2020 r. poz. 1325 ze zm.) Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z 5 marca 2021 r. (data wpływu 19 marca 2021 r.) uzupełnionym pismem z 5 maja 2021 r. (data wpływu 11 maja 2021 r.) na wezwanie tut. Organu z 27 kwietnia 2021 r. nr 0114-KDIP1-3.4012.179.2021.1.JG (doręczone Stronie 4 maja 2021 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie możliwości wystawienia przez rolnika ryczałtowego faktury korygującej na sprzedaż buraków cukrowych opodatkowaną podatkiem VAT – jest prawidłowe.

UZASADNIENIE


W dniu 19 marca 2021 r. wpłynął do tutejszego Organu ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie możliwości wystawienia przez rolnika ryczałtowego faktury korygującej na sprzedaż buraków cukrowych opodatkowaną podatkiem VAT. Złożony wniosek został uzupełniony pismem z 5 maja 2021 r. (data wpływu 11 maja 2021 r.) na wezwanie tut. Organu z 27 kwietnia 2021 r. nr 0114-KDIP1-3.4012.179.2021.1.JG


We wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe:


Wnioskodawca prowadzi gospodarstwo rolne, między innymi zajmuje się uprawą i sprzedażą buraków cukrowych. Do dnia 30 listopada 2020 r. Wnioskodawca był czynnym podatnikiem podatku VAT. Od dnia 1 grudnia 2020 r. Wnioskodawca jest rolnikiem ryczałtowym. Zgodnie z kontraktem Wnioskodawca sprzedaje buraki Spółce S.A. Taka sprzedaż miała miejsce w listopadzie 2020. Na podstawie zawartego „Porozumienia w sprawie stosowania zasad rozliczania faktur korygujących” Wnioskodawca jest zobowiązany wystawiać faktury korygujące w przypadku zaistnienia zmiany wartości sprzedanych buraków. Po zmianie Wnioskodawcy ze statusu podatnika VAT na rolnika ryczałtowego zaistniała potrzeba skorygowania faktury na sprzedaż buraków cukrowych opodatkowanej podatkiem VAT wystawionej w listopadzie. Nieznacznie wrosła cena buraków, które Wnioskodawca sprzedał. Przyczyną korekty faktury jest: „Zwyżka ceny buraków - dopłata za wysłodki niedowiezione”. Po sprzedaży buraków Wnioskodawca otrzymuje wysłodki, które rozsiewa na polu jako kompost. Po zakończeniu sprzedaży cukrownia wylicza, ile wysłodów przysługuje Wnioskodawcy. Po jakimś czasie okazało się, że Wnioskodawca nie otrzyma części wysłodków i stąd ta faktura korygująca do faktury na sprzedaż buraków cukrowych. Wartość korekty wynosi 82,96 zł netto; 6,64 zł VAT; 89,60 zł brutto.


Ponadto w uzupełnieniu do wniosku Wnioskodawca wskazał, że potrzeba skorygowania faktury na sprzedaż buraków cukrowych (wzrost ceny buraków) zaistniała 26 stycznia 2021 r. (po zmianie statusu z podatnika VAT na rolnika ryczałtowego).


W związku z powyższym opisem zadano następujące pytanie:


Czy aktualnie będąc rolnikiem ryczałtowym, Wnioskodawca może wystawić fakturę korygującą „in plus” do faktury na sprzedaż buraków cukrowych opodatkowaną podatkiem VAT i zapłacić podatek VAT do Urzędu Skarbowego w (…)?


Zdaniem Wnioskodawcy, może On wystawić fakturę korygującą „in plus” do swojej faktury na sprzedaż buraków cukrowych opodatkowaną podatkiem VAT i zapłacić podatek VAT do Urzędu Skarbowego w (…).


W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego zdarzenia przyszłego jest prawidłowe.


Zgodnie z dyspozycją art. 15 ust. 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. z 2021 r. poz. 685 ze zm.) – zwanej dalej ustawą – podatnikami są osoby prawne, jednostki organizacyjne niemające osobowości prawnej oraz osoby fizyczne, wykonujące samodzielnie działalność gospodarczą, o której mowa w ust. 2, bez względu na cel lub rezultat takiej działalności.

Na mocy art. 15 ust. 2 ustawy, działalność gospodarcza obejmuje wszelką działalność producentów, handlowców lub usługodawców, w tym podmiotów pozyskujących zasoby naturalne oraz rolników, a także działalność osób wykonujących wolne zawody. Działalność gospodarcza obejmuje w szczególności czynności polegające na wykorzystaniu towarów lub wartości niematerialnych i prawnych w sposób ciągły dla celów zarobkowych.


Działalność rolnicza - zgodnie z zapisem art. 2 pkt 15 ustawy, obejmuje produkcję roślinną i zwierzęcą, w tym również produkcję materiału siewnego, szkółkarskiego, hodowlanego oraz reprodukcyjnego, produkcję warzywniczą, gruntową, szklarniową i pod folią, produkcję roślin ozdobnych, grzybów uprawnych i sadowniczą, chów, hodowlę i produkcję materiału zarodowego zwierząt, ptactwa i owadów użytkowych, produkcję zwierzęcą typu przemysłowego lub fermowego oraz chów i hodowlę ryb i innych organizmów żyjących w wodzie, a także uprawy w szklarniach i ogrzewanych tunelach foliowych, uprawy grzybów i ich grzybni, uprawy roślin „in vitro”, fermową hodowlę i chów drobiu rzeźnego i nieśnego, wylęgarnie drobiu, hodowlę i chów zwierząt futerkowych i laboratoryjnych, chów i hodowlę dżdżownic, entomofagów i jedwabników, prowadzenie pasiek oraz chów i hodowlę innych zwierząt poza gospodarstwem rolnym oraz sprzedaż produktów gospodarki leśnej i łowieckiej, z wyjątkiem drewna okrągłego z drzew tropikalnych (CN 4403 41 00 i 4403 49) oraz bambusa (CN 1401 10 00), a także świadczenie usług rolniczych.


Biorąc pod uwagę przytoczoną definicję działalności gospodarczej (art. 15 ust. 2 ustawy) uznać należy, iż działalność rolnicza (art. 2 pkt 15 ustawy) mieści się w pojęciu działalności gospodarczej.


Stosownie do art. 43 ust. 1 pkt 3 ustawy, zwalnia się od podatku dostawę produktów rolnych pochodzących z własnej działalności rolniczej, dokonywaną przez rolnika ryczałtowego oraz świadczenie usług rolniczych przez rolnika ryczałtowego.


Przez rolnika ryczałtowego rozumie się rolnika dokonującego dostawy produktów rolnych pochodzących z własnej działalności rolniczej lub świadczącego usługi rolnicze, korzystającego ze zwolnienia od podatku na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 3, z wyjątkiem rolnika obowiązanego na podstawie odrębnych przepisów do prowadzenia ksiąg rachunkowych – art. 2 pkt 19 ustawy.

Wskazać należy, że w rozdziale ustawy odnoszącym się do szczególnych procedur dotyczących rolników ryczałtowych, w art. 117 ustawy zostało wskazane, że rolnik ryczałtowy w zakresie prowadzonej działalności rolniczej dostarczający produkty rolne jest zwolniony z obowiązku:

  1. wystawiania faktur;
  2. prowadzenia ewidencji dostaw i nabyć towarów i usług;
  3. składania w urzędzie skarbowym deklaracji podatkowej, o której mowa w art. 99 ust. 1.
  4. dokonania zgłoszenia rejestracyjnego, o którym mowa w art. 96.


W myśl art. 116 ust. 1 ustawy, podatnik zarejestrowany jako podatnik VAT czynny nabywający produkty rolne od rolnika ryczałtowego wystawia w dwóch egzemplarzach fakturę dokumentującą nabycie tych produktów. Oryginał faktury jest przekazywany dostawcy.


Zgodnie art. 116 ust. 3 ustawy, faktura VAT RR powinna również zawierać oświadczenie dostawcy produktów rolnych w brzmieniu: „Oświadczam, że jestem rolnikiem ryczałtowym zwolnionym od podatku od towarów i usług na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 3 ustawy o podatku od towarów i usług”.


Podkreślenia wymaga fakt, iż zgodnie z art. 116 ust. 4 ustawy, w przypadku umów kontraktacji lub innych umów o podobnym charakterze oświadczenie, o którym mowa w ust. 3, może być złożone tylko raz w okresie obowiązywania umowy. Oświadczenie to sporządza się jako osobny dokument. Dokument ten powinien zawierać elementy, o których mowa w ust. 2 pkt 1-3, oraz datę zawarcia i określenie przedmiotu umowy, datę sporządzenia tego dokumentu oraz czytelny podpis składającego oświadczenie. Dokument sporządza się w dwóch egzemplarzach. Oryginał jest przekazywany nabywcy.


Stosownie do przepisu art. 106b ust. 1 pkt 1 ustawy, podatnik jest obowiązany wystawić fakturę dokumentującą sprzedaż, a także dostawę towarów i świadczenie usług, o których mowa w art. 106a pkt 2, dokonywane przez niego na rzecz innego podatnika podatku, podatku od wartości dodanej lub podatku o podobnym charakterze lub na rzecz osoby prawnej niebędącej podatnikiem.

Elementy jakie powinna zawierać faktura są wskazane w przepisie art. 106e ust. 1 ustawy.


Na mocy art. 106j ust. 1 ustawy, w przypadku gdy po wystawieniu faktury:

  1. udzielono obniżki ceny w formie rabatu, o której mowa w art. 29a ust. 7 pkt 1,
  2. udzielono opustów i obniżek cen, o których mowa w art. 29a ust. 10 pkt 1,
  3. dokonano zwrotu podatnikowi towarów i opakowań,
  4. dokonano zwrotu nabywcy całości lub części zapłaty, o której mowa w art. 106b ust. 1 pkt 4,
  5. podwyższono cenę lub stwierdzono pomyłkę w cenie, stawce, kwocie podatku lub w jakiejkolwiek innej pozycji faktury
    - podatnik wystawia fakturę korygującą.


W świetle art. 106j ust. 2 ustawy, faktura korygująca powinna zawierać:

  1. wyrazy „FAKTURA KORYGUJĄCA” albo wyraz „KOREKTA”;
  2. numer kolejny oraz datę jej wystawienia;
  3. dane zawarte na fakturze, której dotyczy faktura korygująca:
    1. określone w art. 106e ust. 1 pkt 1-6,
    2. nazwę (rodzaj) towaru lub usługi objętych korektą;
  4. przyczynę korekty;
  5. jeżeli korekta wpływa na zmianę podstawy opodatkowania lub kwoty podatku należnego – odpowiednio kwotę korekty podstawy opodatkowania lub kwotę korekty podatku należnego z podziałem na kwoty dotyczące poszczególnych stawek podatku i sprzedaży zwolnionej;
  6. w przypadkach innych niż wskazane w pkt 5 – prawidłową treść korygowanych pozycji.


W myśl art. 29a ust. 17 ustawy, w przypadku gdy podstawa opodatkowania uległa zwiększeniu, korekty tej podstawy dokonuje się w rozliczeniu za okres rozliczeniowy, w którym zaistniała przyczyna zwiększenia podstawy opodatkowania.

Z przytoczonych uregulowań wynika, że faktury są dokumentami potwierdzającymi rzeczywiste transakcje gospodarcze dokonywane przez podatnika. Faktura pełni szczególną rolę dowodową w prawidłowym wymiarze podatku od towarów i usług, dlatego też niezwykle istotne jest prawidłowe oznaczenie wszystkich jej elementów, w szczególności w części dotyczących danych obligatoryjnych umieszczonych na fakturze. W konsekwencji, jeżeli po wystawieniu faktury wystąpią zdarzenia mające wpływ na treść wystawionej faktury lub okaże się, że wystawiona faktura zawiera błędy, podatnik wystawia w takim przypadku fakturę korygującą. Fakturę korygującą wystawia się m.in. w razie stwierdzenia pomyłki w cenie, stawce lub kwocie podatku bądź w jakiejkolwiek innej pozycji faktury, również gdy dokonano zwrotu podatnikowi towarów i opakowań, udzielono rabatu, bądź upustów i obniżek cen.

Zatem, co do zasady, korygowanie pierwotnie wystawionej faktury, z przyczyn wskazanych wyżej, powinno nastąpić przez wystawienie przez sprzedawcę faktury korygującej. Faktura korygująca wystawiana jest w celu podania właściwych, prawidłowych i zgodnych z rzeczywistością kwot i innych danych, decydujących o rzetelności wystawionego dokumentu.

Tym samym, istotą faktur korygujących jest korekta faktur pierwotnych, tak aby dokumentowały rzeczywisty przebieg zdarzeń gospodarczych.


Z opisu sprawy wynika, że Wnioskodawca – plantator buraków cukrowych – do dnia 30 listopada 2020 r. był czynnym podatnikiem podatku VAT. Od dnia 1 grudnia 2020 r. Wnioskodawca jest rolnikiem ryczałtowym. Wnioskodawca sprzedał buraki Spółce S.A. w listopadzie 2020. Na podstawie zawartego „Porozumienia w sprawie stosowania zasad rozliczania faktur korygujących” Wnioskodawca jest zobowiązany wystawiać faktury korygujące w przypadku zaistnienia zmiany wartości sprzedanych buraków. Po zmianie Wnioskodawcy ze statusu podatnika VAT na rolnika ryczałtowego w dniu 26 stycznia 2021 r. zaistniała potrzeba skorygowania faktury na sprzedaż buraków cukrowych opodatkowanej podatkiem VAT wystawionej w listopadzie. Nieznacznie wrosła cena buraków, które Wnioskodawca sprzedał. Przyczyną korekty faktury jest: „Zwyżka ceny buraków - dopłata za wysłodki niedowiezione”. Po zakończeniu sprzedaży cukrownia wylicza, ile wysłodków przysługuje Wnioskodawcy. Po jakimś czasie okazało się, że Wnioskodawca nie otrzyma części wysłodków i stąd ta faktura korygująca do faktury na sprzedaż buraków cukrowych.


W tak przedstawionym opisie sprawy wątpliwości Wnioskodawcy sprowadzają się do ustalenia, czy aktualnie będąc rolnikiem ryczałtowym, Wnioskodawca może wystawić fakturę korygującą „in plus” do faktury na sprzedaż buraków cukrowych opodatkowaną podatkiem VAT.

Zdaniem Wnioskodawcy może On wystawić fakturę korygującą do swojej faktury na sprzedaż buraków cukrowych opodatkowaną podatkiem VAT.


Wnioskodawca wskazał, że na podstawie zawartego „Porozumienia” jest zobowiązany wystawiać fakturę korygującą w przypadku zaistnienia zmiany wartości sprzedanych buraków. Po zmianie Wnioskodawcy ze statusu podatnika VAT na rolnika ryczałtowego w dniu 26 stycznia 2021 r. zaistniała potrzeba skorygowania faktury na sprzedaż buraków cukrowych opodatkowanej podatkiem VAT wystawionej w listopadzie.

Z wniosku wynika, że przyczyną korekty faktury była dopłata za wysłodki, których Wnioskodawca nie otrzymał. W związku z powyższym, jeżeli w chwili dostawy buraków, tj. w listopadzie 2020 r. Wnioskodawca był czynnym podatnikiem podatku VAT, to w przypadku zaistnienia 26 stycznia 2021 r. przyczyny wystawienia korekty w odniesieniu do tej dostawy również działa jako czynny podatnik podatku VAT, pomimo że jak wskazał, od 1 grudnia 2020 r. jest rolnikiem ryczałtowym. Wskazana w opisie spawy korekta niewątpliwie związana jest z transakcją (dostawą buraków), w odniesieniu do której Wnioskodawca występował jako podatnik VAT czynny i tym samym również korekta związana jest z dostawą opodatkowaną, pomimo że przyczyna jej zaistniała w momencie kiedy Wnioskodawca posiadał już status rolnika ryczałtowego.


W świetle powyższego stwierdzić należy, że w tym przypadku korektę należy odnosić do stanu faktycznego istniejącego w momencie dokonanej dostawy i statusu Wnioskodawcy (plantatora) określonego na ten moment. W rozpatrywanym przypadku wystawienie faktury korygującej ma na celu prawidłowe wykazanie podstawy opodatkowania i kwoty podatku należnego w odniesieniu do wykazanych w fakturze pierwotnej w momencie, gdy Wnioskodawca był czynnym podatnikiem podatku VAT, korekta będzie więc związana z dostawą buraków, która miała miejsce w listopadzie 2020 r.


Przechodząc zatem do kwestii skorygowania faktury Wnioskodawcy, który na dzień dokonania dostawy buraków cukrowych był czynnym podatnikiem podatku VAT, a następnie zmienił swój status stając się rolnikiem ryczałtowym, stwierdzić należy, że korekta ta powinna być udokumentowana zgodnie z art. 106j ust. 2 ustawy fakturą wystawioną przez dostawcę produktów rolnych (Wnioskodawcę), przy zastosowaniu właściwej stawki podatku dla tego towaru. W takim bowiem przypadku nie mają zastosowania zasady określone w art. 115-116 ustawy o podatku od towarów i usług, bowiem dostawa realizowana była przez podmiot niebędący rolnikiem ryczałtowym. Z tych też względów należy uznać, że w takim przypadku Wnioskodawca jest uprawniony do wystawienia faktury korygującej obejmującej dostawy zrealizowane w okresie, gdy działał jako podatnik VAT czynny.


Reasumując stwierdzić należy, że dostawy zrealizowane przez Wnioskodawcę na rzecz cukrowni, powinny być udokumentowane w sposób określający rzeczywisty przebieg transakcji, a więc jak powyżej wskazano, dostawa zrealizowana przez podatnika VAT czynnego na zasadach ogólnych określonych w tej ustawie. Natomiast w przypadku zaistnienia konieczności dokonania korekty ceny, która jest związana z pierwotną dostawą buraków, korekta ta powinna być dokonana przez Wnioskodawcę jako czynnego podatnika podatku VAT.


W konsekwencji odpowiadając na pytanie Wnioskodawcy stwierdzić należy, że aktualnie będąc rolnikiem ryczałtowym, Wnioskodawca może wystawić fakturę korygującą „in plus” do faktury na sprzedaż buraków cukrowych opodatkowaną podatkiem VAT i zapłacić podatek VAT do właściwego urzędu skarbowego, powyższe wynika z faktu, że w momencie dostawy buraków do cukrowni, czyli w listopadzie 2020 r. Wnioskodawca był czynnym podatnikiem podatku VAT.


Zatem stanowisko Wnioskodawcy należało uznać za prawidłowe.


Zaznaczenia wymaga, że organ podatkowy jest ściśle związany przedstawionym we wniosku opisem zdarzenia przyszłego. Wnioskodawca ponosi ryzyko związane z ewentualnym błędnym lub nieprecyzyjnym przedstawieniem we wniosku opisu zdarzenia przyszłego. Podkreślenia wymaga, że interpretacja indywidualna wywołuje skutki prawnopodatkowe tylko wtedy, o ile rzeczywisty stan sprawy będącej przedmiotem interpretacji pokrywał się będzie z opisem podanym przez Wnioskodawcę w złożonym wniosku. W związku z tym, w przypadku zmiany któregokolwiek elementu przedstawionego we wniosku opisu sprawy, udzielona odpowiedź traci swą aktualność.


Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dniu wydania interpretacji.


Zgodnie z art. 14na § 1 Ordynacji podatkowej przepisów art. 14k-14n nie stosuje się, jeżeli stan faktyczny lub zdarzenie przyszłe będące przedmiotem interpretacji indywidualnej stanowi element czynności będących przedmiotem decyzji wydanej:

  1. z zastosowaniem art. 119a;
  2. w związku z wystąpieniem nadużycia prawa, o którym mowa w art. 5 ust. 5 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług.
  3. z zastosowaniem środków ograniczających umowne korzyści.

Stosownie do § 2 ww. artykułu przepisów art. 14k-14n nie stosuje się, jeżeli korzyść podatkowa, stwierdzona w decyzjach wymienionych w § 1, jest skutkiem zastosowania się do utrwalonej praktyki interpretacyjnej, interpretacji ogólnej lub objaśnień podatkowych.


Powyższe unormowania należy odczytywać łącznie z przepisami art. 33 ustawy z 23 października 2018 r. o zmianie ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, ustawy – Ordynacja podatkowa oraz niektórych innych ustaw (Dz. U. poz. 2193), wprowadzającymi regulacje intertemporalne.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Lublinie, ul. Marii Curie-Skłodowskiej 40, 20-400 Lublin, za pośrednictwem organu, którego działanie, bezczynność lub przewlekłe prowadzenie postępowania jest przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi – Dz. U. z 2019 r. poz. 2325 ze zm.). Skargę wnosi się w dwóch egzemplarzach (art. 47 § 1 ww. ustawy) na adres: Krajowa Informacja Skarbowa, ul. Teodora Sixta 17, 43-300 Bielsko-Biała lub drogą elektroniczną na adres Elektronicznej Skrzynki Podawczej Krajowej Informacji Skarbowej na platformie ePUAP: /KIS/SkrytkaESP (art. 54 § 1a ww. ustawy), w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia skarżącemu rozstrzygnięcia w sprawie albo aktu, o którym mowa w art. 3 § 2 pkt 4a (art. 53 § 1 ww. ustawy). W przypadku pism i załączników wnoszonych w formie dokumentu elektronicznego odpisów nie dołącza się (art. 47 § 3 ww. ustawy). W przypadku wnoszenia skargi w okresie obowiązywania stanu zagrożenia epidemicznego i stanu epidemii jako najwłaściwszy proponuje się kontakt z wykorzystaniem systemu teleinformatycznego ePUAP. Jednocześnie, zgodnie z art. 57a ww. ustawy, skarga na pisemną interpretację przepisów prawa podatkowego wydaną w indywidualnej sprawie, opinię zabezpieczającą i odmowę wydania opinii zabezpieczającej może być oparta wyłącznie na zarzucie naruszenia przepisów postępowania, dopuszczeniu się błędu wykładni lub niewłaściwej oceny co do zastosowania przepisu prawa materialnego. Sąd administracyjny jest związany zarzutami skargi oraz powołaną podstawą prawną.


doradcapodatkowy.com gdy potrzebujesz własnej indywidualnej interpretacji podatkowej.

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji
Dołącz do zarejestrowanych użytkowników i korzystaj wygodnie z epodatnik.pl.   Rejestracja jest prosta, szybka i bezpłatna.

Reklama

Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.

czytaj

O nas

epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.

czytaj

Regulamin

Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.

czytaj