Interpretacja Dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej
0112-KDIL1-1.4012.268.2021.2.MB
z 8 czerwca 2021 r.

 

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2020 r. poz. 1325 ze zm.) Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 4 maja 2021 r. (data wpływu 7 maja 2021 r.), uzupełnionym pismem z dnia 26 maja 2021 r. (data wpływu 1 czerwca 2021 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do odliczenia podatku naliczonego w związku z realizacją projektu pn. „(...)” – jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 7 maja 2021 r. wpłynął do tutejszego organu ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do odliczenia podatku naliczonego w związku z realizacją projektu pn. „(...)”. Wniosek uzupełniono pismem z dnia 26 maja 2021 r. o doprecyzowanie opisu sprawy.

We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny.

Fundacja X (dalej: Fundacja, Wnioskodawca) ubiega się o dofinansowanie ze środków Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Y w ramach konkursu „(...)”.

Zgodnie z dokumentacją WFOŚiGW: „W przypadku, gdy Wnioskodawca jest zarejestrowanym podatnikiem podatku VAT oraz ubiega się o rozliczenie w kwotach brutto, każdorazowo zobowiązany jest do przedłożenia interpretacji indywidualnej wydanej przez Dyrektora KIS w przedmiotowym zakresie”.

Celem przedmiotowym konkursu pn. „(...)” jest dokonanie wyboru najlepszych projektów do wsparcia finansowego w formie dotacji ze środków Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Y w ramach bloków tematycznych polegających na:

  1. zagospodarowaniu wybranego miejsca na terenie należącym do placówki w celu utworzenia punktu dydaktycznego na potrzeby prowadzenia zajęć terenowych z edukacji ekologicznej i przyrodniczej (blok I);
  2. polepszeniu warunków nauczania poprzez utworzenie kreatywnych i pomysłowych nowych pracowni edukacyjnych w szkołach. Pracownia powinna zostać wyremontowana, wyposażona w pomoce dydaktyczne, meble, a także sprzęt audiowizualny celem uatrakcyjnienia planowanych do realizacji zajęć (blok II).

W ramach wspomnianego wyżej konkursu pn. „(...)”, Fundacja X będzie składać wniosek na utworzenie ekologicznej pracowni w ramach ww. bloku II dla Szkoły Podstawowej (…)

Fundacja jest czynnym podatnikiem VAT.

Fundacja prowadzi działalność statutową poprzez następujące działania:

  • prowadzenie różnego rodzaju placówek oświatowych i opiekuńczych dla dzieci i młodzieży;
  • prowadzenie edukacji w placówkach obejmującej:
    • poszerzenie wiedzy wychowanków o kulturze, dbanie o dziedzictwo kulturalne, historię, patriotyzm, naukę postaw społecznych, moralnych jako obywatela Polski i Europy (obywatela Unii Europejskiej);
    • prowadzenie edukacji ekologicznej, dbanie o środowisko, organizację projektów prośrodowiskowych;
    • popularyzację sportu, organizację klas olimpijskich, wspieranie talentów, dbanie o zdrowie poprzez ruch;
    • popularyzację zdrowego stylu życia, zdrowe, zbilansowane odżywianie, walkę z nadwagą wśród dzieci i młodzieży;
  • działania wspierające rozwój dzieci o specjalnych potrzebach edukacyjnych (organizacja specjalistycznej edukacji, zajęcia kompensacyjne, wsparcie dzieci z orzeczeniami o niepełnosprawności), działania na rzecz dzieci z niepełnosprawnościami poprzez np. dostosowanie infrastruktury do potrzeb takich dzieci;
  • działania dotyczące rozwoju kadry nauczycielskiej i grona pedagogicznego poprzez organizację szkoleń i kursów oraz projekty integrujące kadrę pedagogiczną i proces uczenia się przez całe życie;
  • działania wspierające integrację rodziny, działania międzypokoleniowe dziecko-rodzic (dorosły)-dziadek (senior); działania skierowane do rodziców w placówkach oświatowych i opiekuńczych;
  • wykorzystanie nowych technologii, narzędzi TIK (tablice interaktywne) unowocześniających proces nauczania;
  • stosowanie innowacji pedagogicznych, nowych metod pracy z wykorzystaniem specjalistycznych pomocy dydaktycznych,
  • współpracę z instytucjami samorządu lokalnego,
  • współpracę międzynarodową z organizacjami zagranicznymi.

Fundacja może prowadzić następującą działalność nieodpłatną:

  • wychowanie przedszkolne (PKD 85.10.Z);
  • szkolnictwo podstawowe (PKD 85.20.Z).

Fundacja może prowadzić następującą działalność odpłatną:

  • opieka dzienna nad dziećmi (żłobki) (PKD 88.91.Z).

W piśmie z dnia 26 maja 2021 r., będącym uzupełnieniem do wniosku, Zainteresowany poinformował, że:

  1. Fundacja X (dalej Wnioskodawca) jest jednostką świadczącą usługi w zakresie kształcenia i wychowania objęte systemem oświaty i może prowadzić następującą działalność statutową:
    1. nieodpłatną:
      • wychowanie przedszkolne (PKD 85.10.Z);
      • szkolnictwo podstawowe (PKD 85.20.Z);
    2. odpłatną:
      • opieka dzienna nad dziećmi (żłobki) (PKD 88.91.Z).

    W ramach zadań statutowych Wnioskodawca korzysta ze zwolnienia przedmiotowego zgodnie z art. 43 ust. 1 pkt 26 ustawy o podatku od towarów i usług.

    Towary i usługi nabywane w związku z realizacją konkursu pn. „(...)” będą wykorzystywane przez Wnioskodawcę wyłącznie do czynności zwolnionych z opodatkowania podatkiem VAT, a więc do czynności wykonywanych w ramach prowadzonej działalności statutowej. Nie będą one wykorzystywane do czynności opodatkowanych podatkiem od towarów i usług, a więc nie spełniają warunków określonych w art. 86 ust. 1 ustawy o podatku od towarów i usług.

    W związku z tym, według opinii Wnioskodawcy, Fundacja nie ma prawa do odliczenia podatku VAT od zakupionych w tym zakresie towarów i usług.

  2. Faktury dokumentujące nabycie towarów i usług w związku z realizacją ww. konkursu będą wystawiane na Wnioskodawcę tj. X (…).

W związku z powyższym opisem zadano następujące pytanie.

Czy Wnioskodawca ma prawo do odliczenia podatku VAT w związku z realizowanym konkursem pn. „(...)”?

Zdaniem Wnioskodawcy, w związku z tym, że Fundacja X ubiega się o dofinansowanie ze środków Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Y w ramach konkursu pn. „(...)”, jest zobowiązana do przedłożenia interpretacji indywidualnej wydanej przez Dyrektora KIS w zakresie rozliczania dokumentów zakupu w kwotach brutto.

  1. Fundacja jest czynnym podatnikiem VAT.
  2. w ramach zadań statutowych Wnioskodawca korzysta ze zwolnienia przedmiotowego na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 26 ustawy o podatku od towarów i usług.
  3. Towary i usługi, które będą nabywane w związku z realizacją konkursu pn. „(...)” nie będą wykorzystywane przez Wnioskodawcę do czynności opodatkowanych podatkiem od towarów i usług.
  4. Towary i usługi nabywane w związku z realizacja ww. konkursu będą wykorzystywane przez Fundację wyłącznie do czynności wykonywanych w ramach prowadzonej działalności statutowej Fundacji.
  5. Faktury dokumentujące nabycie towarów i usług w związku z realizacją ww. konkursu będą wystawiane na Wnioskodawcę tj. X

Według opinii Wnioskodawcy, nie ma On prawa do odliczenia podatku VAT.

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego stanu faktycznego jest prawidłowe.

Podstawowe zasady dotyczące odliczania podatku naliczonego zostały sformułowane w art. 86 ust. 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. z 2021 r. poz. 685 ze zm.), zwanej dalej ustawą. W świetle tego przepisu, w zakresie, w jakim towary i usługi są wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych, podatnikowi, o którym mowa w art. 15 ustawy, przysługuje prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego, z zastrzeżeniem art. 114, art. 119 ust. 4, art. 120 ust. 17 i 19 oraz art. 124.

Stosownie do treści art. 86 ust. 2 pkt 1 ustawy, kwotę podatku naliczonego stanowi suma kwot podatku wynikających z faktur otrzymanych przez podatnika z tytułu:

  1. nabycia towarów i usług,
  2. dokonania całości lub części zapłaty przed nabyciem towaru lub wykonaniem usługi.

Jak wynika z powołanych przepisów, prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego przysługuje wówczas, gdy zostaną spełnione określone warunki, tzn. odliczenia tego dokonuje podatnik podatku od towarów i usług, oraz gdy towary i usługi, z których nabyciem podatek został naliczony, są wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych. Warunkiem umożliwiającym podatnikowi skorzystanie z prawa do odliczenia podatku naliczonego jest związek zakupów z wykonywanymi czynnościami opodatkowanymi, tzn. których następstwem jest określenie podatku należnego (powstanie zobowiązania podatkowego).

Przedstawiona wyżej zasada wyklucza zatem możliwość dokonania obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego związanego z towarami i usługami, które nie są w ogóle wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych.

Ponadto podkreślić należy, że ustawodawca zapewnił podatnikowi prawo do odliczenia podatku naliczonego w całości lub w części, pod warunkiem spełnienia przez niego zarówno przesłanek pozytywnych, wynikających z art. 86 ust. 1 ustawy oraz niezaistnienia przesłanek negatywnych, określonych w art. 88 ustawy. Przepis ten określa listę wyjątków, które pozbawiają podatnika prawa do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego.

Jedno z takich ograniczeń zostało wskazane w art. 88 ust. 3a pkt 2 ustawy, zgodnie z którym nie stanowią podstawy do obniżenia podatku należnego oraz zwrotu różnicy podatku lub zwrotu podatku naliczonego faktury i dokumenty celne w przypadku, gdy transakcja udokumentowana fakturą nie podlega opodatkowaniu albo jest zwolniona od podatku.

Oznacza to, że podatnik nie może skorzystać z prawa do odliczenia w odniesieniu do podatku, który jest należny wyłącznie z tego względu, że został wykazany na fakturze w sytuacji, gdy transakcja nie podlega opodatkowaniu albo jest zwolniona od podatku.

Natomiast na podstawie art. 88 ust. 4 ustawy, obniżenia kwoty lub zwrotu różnicy podatku należnego nie stosuje się również do podatników, którzy nie są zarejestrowani jako podatnicy VAT czynni, zgodnie z art. 96, z wyłączeniem przypadków, o których mowa w art. 86 ust. 2 pkt 7.

Zgodnie z powyższą regulacją, z prawa do odliczenia podatku skorzystać mogą wyłącznie podatnicy, którzy są zarejestrowani jako podatnicy VAT czynni.

Zatem, aby podmiot mógł skorzystać z prawa do obniżenia podatku należnego o podatek naliczony, związany z dokonanym nabyciem towarów i usług, w pierwszej kolejności winien spełnić przesłanki umożliwiające uznanie go – dla tej czynności – za podatnika podatku od towarów i usług, działającego w ramach prowadzonej działalności gospodarczej.

Opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług zgodnie z zasadą powszechności opodatkowania podlegają wszelkie transakcje, których przedmiotem jest dostawa towarów lub świadczenie usług, pod warunkiem, że są one realizowane przez „podatników” w rozumieniu ustawy i wykonywane w ramach działalności gospodarczej.

Stosownie do art. 15 ust. 1 ustawy, podatnikami są osoby prawne, jednostki organizacyjne niemające osobowości prawnej oraz osoby fizyczne, wykonujące samodzielnie działalność gospodarczą, o której mowa w ust. 2, bez względu na cel lub rezultat takiej działalności.

Działalność gospodarcza – w myśl art. 15 ust. 2 ustawy – obejmuje wszelką działalność producentów, handlowców lub usługodawców, w tym podmiotów pozyskujących zasoby naturalne oraz rolników, a także działalność osób wykonujących wolne zawody. Działalność gospodarcza obejmuje w szczególności czynności polegające na wykorzystywaniu towarów lub wartości niematerialnych i prawnych w sposób ciągły dla celów zarobkowych.

W myśl art. 1 ustawy z dnia 6 kwietnia 1984 r. o fundacjach (Dz. U. z 2020 r. poz. 2167), fundacja może być ustanowiona dla realizacji zgodnych z podstawowymi interesami Rzeczypospolitej Polskiej celów społecznie lub gospodarczo użytecznych, w szczególności takich, jak: ochrona zdrowia, rozwój gospodarki i nauki, oświata i wychowanie, kultura i sztuka, opieka i pomoc społeczna, ochrona środowiska oraz opieka nad zabytkami.

Stosownie do art. 4 ww. ustawy, fundacja działa na podstawie przepisów niniejszej ustawy i statutu.

Na mocy art. 5 ust. 5 cyt. ustawy, fundacja może prowadzić działalność gospodarczą w rozmiarach służących realizacji jej celów. Jeżeli fundacja ma prowadzić działalność gospodarczą, wartość środków majątkowych fundacji przeznaczonych na działalność gospodarczą nie może być mniejsza niż tysiąc złotych.

Działalność statutowa i gospodarcza fundacji stanowią zatem odrębne rodzaje działalności na gruncie prawa o fundacjach. Działalność gospodarcza o celach zarobkowych nie może być celem statutowym fundacji, może być tylko działalnością uboczną, jako jedno ze źródeł dochodów służących realizacji celów statutowych.

Ustawa z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i wolontariacie (Dz. U. z 2020 r., poz. 1057) w art. 1 ust. 1 reguluje m.in. zasady prowadzenia działalności pożytku publicznego przez organizacje pozarządowe w sferze zadań publicznych, uzyskiwanie przez organizacje pozarządowe statusu organizacji pożytku publicznego oraz funkcjonowania organizacji pożytku publicznego. W myśl art. 3 ust. 1 ww. ustawy, działalnością pożytku publicznego jest działalność społecznie użyteczna, prowadzona przez organizacje pozarządowe w sferze zadań publicznych określonych w ustawie.

Organizacjami pozarządowymi są niedziałające w celu osiągnięcia zysku osoby prawne lub jednostki organizacyjne nieposiadające osobowości prawnej, którym odrębna ustawa przyznaje zdolność prawną, w tym fundacje i stowarzyszenia, z zastrzeżeniem ust. 4 (art. 3 ust. 2 pkt 2 ww. ustawy). Stosownie do art. 6 ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie, działalność pożytku publicznego nie jest z zastrzeżeniem art. 9 ust. 1, działalnością gospodarczą, w rozumieniu przepisów o swobodzie działalności gospodarczej i może być prowadzona jako działalność nieodpłatna lub jako działalność odpłatna.

W myśl art. 3 ustawy z dnia 6 marca 2018 r. Prawo przedsiębiorców (Dz. U. z 2021 r. poz. 162), działalnością gospodarczą jest zorganizowana działalność zarobkowa, wykonywana we własnym imieniu i w sposób ciągły. Przedsiębiorcą jest osoba fizyczna, osoba prawna lub jednostka organizacyjna niebędąca osobą prawną, której odrębna ustawa przyznaje zdolność prawną, wykonująca działalność gospodarczą (art. 4 ust. 1 ww. ustawy).

Należy zauważyć, że definicja działalności gospodarczej w rozumieniu przepisów ustawy o swobodzie działalności gospodarczej, różni się od definicji działalności gospodarczej zawartej w art. 15 ust. 2 ustawy.

Wskazać należy w tym miejscu, że definicja działalności gospodarczej wynikająca z ustawy o podatku od towarów i usług ma charakter autonomiczny i winna być rozpatrywana niezależnie od innych przepisów regulujących działalność fundacji oraz organizacji pożytku publicznego.

Z opisu sprawy wynika, że Wnioskodawca ubiega się o dofinansowanie ze środków Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Y w ramach konkursu „(...)”.

W ramach konkursu pn. „(...)”, Fundacja będzie składać wniosek na utworzenie ekologicznej pracowni.

Fundacja jest czynnym podatnikiem VAT.

Fundacja X (dalej Wnioskodawca) jest jednostką świadczącą usługi w zakresie kształcenia i wychowania objęte systemem oświaty i może prowadzić następującą działalność statutową:

  1. nieodpłatną:
    • wychowanie przedszkolne (PKD 85.10.Z);
    • szkolnictwo podstawowe (PKD 85.20.Z);
  2. odpłatną:
    • opieka dzienna nad dziećmi (żłobki) (PKD 88.91.Z).

W ramach zadań statutowych Wnioskodawca korzysta ze zwolnienia przedmiotowego zgodnie z art. 43 ust. 1 pkt 26 ustawy o podatku od towarów i usług.

Towary i usługi nabywane w związku z realizacją konkursu pn. „(...)” będą wykorzystywane przez Wnioskodawcę wyłącznie do czynności zwolnionych z opodatkowania podatkiem VAT, a więc do czynności wykonywanych w ramach prowadzonej działalności statutowej. Nie będą one wykorzystywane do czynności opodatkowanych podatkiem od towarów i usług, a więc nie spełniają warunków określonych w art. 86 ust. 1 ustawy o podatku od towarów i usług.

Faktury dokumentujące nabycie towarów i usług w związku z realizacją ww. konkursu będą wystawiane na Wnioskodawcę.

Przy tak przedstawionym opisie sprawy wątpliwości Wnioskodawcy dotyczą prawa do odliczenia podatku naliczonego w związku z realizacją przedmiotowego projektu.

Jak wynika z powołanych powyżej przepisów prawa rozliczenie podatku naliczonego na zasadach określonych w art. 86 ust. 1 ustawy uwarunkowane jest tym, aby nabywane towary i usługi były wykorzystywane przez zarejestrowanego, czynnego podatnika podatku VAT, w ramach działalności gospodarczej, do wykonywania czynności opodatkowanych podatkiem od towarów i usług.

Podstawowym warunkiem, którego spełnienie należy analizować w aspekcie prawa do odliczenia podatku VAT jest związek dokonywanych nabyć towarów i usług ze sprzedażą uprawniającą do dokonywania takiego odliczenia, czyli sprzedażą generującą podatek należny. W omawianej sprawie warunki uprawniające do odliczenia nie zostaną spełnione, gdyż – jak wynika z opisu sprawy – pomimo, że Fundacja jest czynnym, zarejestrowanym podatnikiem podatku VAT, to w ramach zadań statutowych korzysta jednak ze zwolnienia przedmiotowego na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 26 ustawy. Ponadto – jak wskazał Wnioskodawca – towary i usługi nabywane w związku z realizacją konkursu pn. „(...)” będą wykorzystywane przez Wnioskodawcę wyłącznie do czynności zwolnionych z opodatkowania podatkiem VAT, a więc do czynności wykonywanych w ramach prowadzonej działalności statutowej, nie będą one wykorzystywane do czynności opodatkowanych podatkiem od towarów i usług Zatem, Zainteresowany nie ma – na podstawie art. 86 ust. 1 ustawy – prawa do odliczenia podatku naliczonego w związku z realizacją przedmiotowego konkursu.

Podsumowując, Wnioskodawca nie ma prawa do odliczenia podatku VAT w związku z realizowanym konkursem pn. „(...)”.

W konsekwencji stanowisko Wnioskodawcy należało uznać za prawidłowe.

Należy zauważyć, że zgodnie z art. 14b § 3 ustawy Ordynacja podatkowa, składający wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej obowiązany jest do wyczerpującego przedstawienia zaistniałego stanu faktycznego albo zdarzenia przyszłego. Organ jest ściśle związany przedstawionym we wniosku stanem faktycznym (opisem zdarzenia przyszłego). Zainteresowany ponosi ryzyko związane z ewentualnym błędnym lub nieprecyzyjnym przedstawieniem we wniosku opisu stanu faktycznego (zdarzenia przyszłego). Interpretacja indywidualna wywołuje skutki prawnopodatkowe tylko wtedy, gdy rzeczywisty stan faktyczny sprawy będącej przedmiotem interpretacji pokrywał się będzie ze stanem faktycznym (oraz z opisem zdarzenia przyszłego) podanym przez Wnioskodawcę w złożonym wniosku. Zatem, należy zaznaczyć, że wydając przedmiotową interpretację tut. Organ oparł się na wynikającym z treści opisu stanu faktycznego, w szczególności na stwierdzeniu, że „Towary i usługi, które będą nabywane w związku z realizacją Konkursu nie będą wykorzystywane przez Wnioskodawcę do czynności opodatkowanych podatkiem od towarów i usług”. W konsekwencji w przypadku, gdy w toku postępowania podatkowego, kontroli podatkowej, bądź celno-skarbowej zostanie określony odmienny stan faktyczny, interpretacja nie wywoła w tym zakresie skutków prawnych. Ponadto, w sytuacji zmiany któregokolwiek elementu przedstawionego we wniosku w opisie sprawy, udzielona odpowiedź traci swoją aktualność.

Interpretacja dotyczy zaistniałego stanu faktycznego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dacie zaistnienia zdarzenia.

Zgodnie z art. 14na § 1 Ordynacji podatkowej przepisów art. 14k-14n nie stosuje się, jeżeli stan faktyczny lub zdarzenie przyszłe będące przedmiotem interpretacji indywidualnej stanowi element czynności będących przedmiotem decyzji wydanej:

  1. z zastosowaniem art. 119a;
  2. w związku z wystąpieniem nadużycia prawa, o którym mowa w art. 5 ust. 5 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług;
  3. z zastosowaniem środków ograniczających umowne korzyści.

Przepisów art. 14k-14n nie stosuje się, jeżeli korzyść podatkowa, stwierdzona w decyzjach wymienionych w § 1, jest skutkiem zastosowania się do utrwalonej praktyki interpretacyjnej, interpretacji ogólnej lub objaśnień podatkowych (art. 14na § 2 Ordynacji podatkowej).

Powyższe unormowania należy odczytywać łącznie z przepisami art. 33 ustawy z 23 października 2018 r. o zmianie ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, ustawy – Ordynacja podatkowa oraz niektórych innych ustaw (Dz. U. poz. 2193 ze zm.), wprowadzającymi regulacje intertemporalne.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego (…) za pośrednictwem organu, którego działanie, bezczynność lub przewlekłe prowadzenie postępowania jest przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi – Dz. U. z 2019 r. poz. 2325 ze zm.). Skargę wnosi się w dwóch egzemplarzach (art. 47 § 1 ww. ustawy) na adres: Krajowa Informacja Skarbowa, ul. Teodora Sixta 17, 43-300 Bielsko-Biała lub drogą elektroniczną na adres Elektronicznej Skrzynki Podawczej Krajowej Informacji Skarbowej na platformie ePUAP: /KIS/SkrytkaESP (art. 54 § 1a ww. ustawy), w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia skarżącemu rozstrzygnięcia w sprawie albo aktu, o którym mowa w art. 3 § 2 pkt 4a (art. 53 § 1 ww. ustawy). W przypadku wnoszenia skargi w okresie obowiązywania stanu zagrożenia epidemicznego i stanu epidemii jako najwłaściwszy proponuje się kontakt z wykorzystaniem systemu teleinformatycznego ePUAP. W przypadku pism i załączników wnoszonych w formie dokumentu elektronicznego odpisów nie dołącza się (art. 47 § 3 ww. ustawy).

Jednocześnie, zgodnie z art. 57a ww. ustawy, skarga na pisemną interpretację przepisów prawa podatkowego wydaną w indywidualnej sprawie, opinię zabezpieczającą i odmowę wydania opinii zabezpieczającej może być oparta wyłącznie na zarzucie naruszenia przepisów postępowania, dopuszczeniu się błędu wykładni lub niewłaściwej oceny co do zastosowania przepisu prawa materialnego. Sąd administracyjny jest związany zarzutami skargi oraz powołaną podstawą prawną.


doradcapodatkowy.com gdy potrzebujesz własnej indywidualnej interpretacji podatkowej.

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji
Dołącz do zarejestrowanych użytkowników i korzystaj wygodnie z epodatnik.pl.   Rejestracja jest prosta, szybka i bezpłatna.

Reklama

Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.

czytaj

O nas

epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.

czytaj

Regulamin

Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.

czytaj