Interpretacja Dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej
0111-KDSB1-1.4019.40.2021.2.MF
z 21 czerwca 2021 r.

 

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 13 § 2a pkt 1, art. 14b § 1 ustawy z 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2020 r. poz. 1325 ze zm.) Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że Państwa stanowisko przedstawione we wniosku z 30 listopada 2020 r. (data wpływu 2 grudnia 2020 r.) uzupełnionym pismem z 24 maja 2021 r. (data wpływu) o wydanie interpretacji przepisów ustawy o zdrowiu publicznym dotyczącej opłaty od środków spożywczych, w zakresie sprzedaży napojów wytwarzanych i przygotowywanych (…) w ramach świadczonych przez Państwa usług gastronomicznych klasyfikowanych do działu 56 PKWiU - jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

2grudnia 2020 r. złożyli Państwo do Ministra Zdrowia ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej przepisów ustawy o zdrowiu publicznym w zakresie sprzedaży napojów wytwarzanych i przygotowywanych (…) w ramach świadczonych przez Państwa usług gastronomicznych klasyfikowanych do działu 56 PKWiU.

Na mocy ustawy z 30 marca 2021 r. o zmianie ustawy o podatku akcyzowym oraz niektórych innych ustaw (Dz. U. z 2021 r. poz. 694) od 16 kwietnia 2021 r., organem właściwym w sprawie wniosków o wydanie interpretacji indywidualnych przepisów dotyczących opłaty, o której mowa w art. 12a ust. 1 ustawy z 11 września 2015 r. o zdrowiu publicznym (Dz. U. z 2021 r. poz. 183 ze zm.) jest Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej.

W związku z powyższym pismem z 18 kwietnia 2021 r. (data wpływu 20 kwietnia 2021 r.), wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej przepisów ustawy o zdrowiu publicznym w zakresie opłaty od środków spożywczych, został przekazany przez Ministra Zdrowia, Dyrektorowi Krajowej Informacji Skarbowej.

Z uwagi na fakt, że wniosek nie spełniał wymogów formalnych, pismem z 13 maja 2021 r. znak 0111-KDSB1-1.4019.40.2021.1.MF wezwano do jego uzupełnienia.

Wniosek uzupełnili Państwo 24 maja 2021 r. Jednocześnie wnosząc brakującą opłatę do wniosku.

We wniosku oraz uzupełnieniu przedstawili Państwo następujący stan faktyczny oraz zdarzenie przyszłe.

Spółka jest przedsiębiorcą prowadzącym działalność gospodarczą m.in. w zakresie sprzedaży (…) produktów spożywczych (…). W ramach swojej działalności gospodarczej Spółka świadczy również usługi gastronomiczne (…) na rzecz innych przedsiębiorców i konsumentów.

Między innymi napoje zawierające substancje, o których mowa w art. 12 a ust. 1 ustawy o zdrowiu publicznym w brzmieniu obowiązującym od 1 stycznia 2021 r. (jak cukry, czy substancje słodzące), które nie występują w nich naturalnie (dalej: Napoje) są wytwarzane i przygotowywane w ramach świadczenia przez Spółkę usług gastronomicznych klientom (…). Przedmiotowe usługi gastronomiczne są klasyfikowane do działu 56 zgodnie z Polską Klasyfikacją Wyrobów i Usług (dalej: PKWiU).

Wniosek uzupełnili Państwo o następujące informacje:

1.[„Czy napoje będące przedmiotem wniosku są ujęte w klasach 10.32, 10.89 lub dziale 11 PKWIU?”]

W tym zakresie Spółka pragnie wskazać, że Napoje będące przedmiotem Wniosku przygotowywane są na (…), tym samym w tym kontekście można stwierdzić, że to Spółka wytwarza i przygotowuje Napoje, a więc to Spółka dokonuje wytworzenia tych Napojów w postaci przeznaczonej do konsumpcji na swoich (…) poprzez czynności wytwarzania i przygotowywania. Spółka nie klasyfikuje do PKWiU odrębnie Napojów, gdyż ich przygotowanie/wytworzenie oraz wydanie jest dokonywane w ramach Usługi gastronomicznej klasyfikowanej do działu PKWiU 56.

Spółka pragnie wskazać, że przedmiotem zapytania wskazanego we Wniosku jest właśnie to, czy dla celów określania konsekwencji na gruncie Opłaty należy oceniać Napój w oderwaniu od świadczonej usługi, jeśli jego przygotowanie/wytworzenie/wydanie następuje w ramach świadczenia Usługi gastronomicznej klasyfikowanej do PKWiU 56 Usługi związane z wyżywieniem.

W stanowisku Spółka wskazała, że jej zdaniem, jeśli wydanie Napoju jest klasyfikowane jako świadczenie Usługi gastronomicznej klasyfikowanej do PKWiU 56 to Napój nie może spełniać jednocześnie warunku zaklasyfikowania go jako towaru ujętego w klasie 10.32, 10.89 lub dziale 11 PKWiU. Ponadto, Spółka znalazła potwierdzenie w raporcie z konsultacji publicznych nad projektem przepisów o Opłacie, który wskazuje, że pominięcie działu PKWiU 56 w definicji napojów podlegających Opłacie było celowym działaniem Ustawodawcy, aby wyłączyć spod Opłaty właśnie Usługi gastronomiczne klasyfikowane do PKWiU 56. Natomiast, biorąc pod uwagę, iż takim Napojem może być napój, który gdyby pominąć istotny fakt jego wytworzenia/przygotowania i wydania w ramach Usługi gastronomicznej klasyfikowanej do PKWiU 56, mógłby samoistnie rzeczywiście zostać zakwalifikowany w klasach 10.32, 10.89 lub dziale 11 PKWiU to Spółka zwróciła się z wnioskiem o potwierdzenie swojego stanowiska. Jeśli stanowisko Spółki przedstawione we wniosku okaże się nieprawidłowe to Spółka samodzielnie będzie oceniać, czy dany Napój podlega opłacie biorąc jego indywidualne parametry, recepturę przygotowania oraz skład i ten etap nie jest objęty zapytaniem.

2.[„Czy napoje będące przedmiotem wniosku zawierają kofeinę lub taurynę, z wyłączeniem substancji występujących w nich naturalnie?"]

W zakresie zawartości kofeiny / tauryny z wyłączeniem substancji występujących w nich naturalnie Spółka pragnie wskazać, że w ramach Napojów będących przedmiotem Wniosku mogą zdarzyć się zarówno Napoje:

  • zawierające kofeinę
  • zawierające kofeinę i taurynę.
  • zawierające taurynę,
  • niezawierające kofeiny i tauryny.

3.[„Na czym polega wytwarzanie i przygotowywanie napojów w ramach świadczenia przez Wnioskodawcę usług gastronomicznych klientom (…)?”]

Wytwarzanie i przygotowywanie Napojów (…) może składać się z różnych czynności w zależności od Napoju wybranego przez klienta. Jednocześnie, Spółka pragnie wskazać, że wytwarzanie i przygotowywanie Napojów stanowiących przedmiot Wniosku łączy się z tym, że proces ich przygotowania z różnych składników następuje bezpośrednio na (…), tj. nie są one kupowane w tej formie od dostawców.

Przykładowo, w przypadku gdy klient poprosi o herbatę wytwarzanie i przygotowywanie Napoju może składać się z zaparzenia herbaty i dodania odpowiedniego syropu / cukru — w zależności od preferencji klienta. W przypadku zamówienia kompotu wytwarzanie i przygotowywanie Napoju może objąć czynności związane z przetworzeniem i wymieszaniem mrożonej mieszanki owoców, wody oraz cukru. Z kolei przy zamówieniu przykładowo koktajlu truskawkowego może to objąć proces przygotowania i zmieszania truskawek mrożonych, mleka, soku jabłkowego i wody. Jednocześnie Spółka pragnie wskazać, że na (…) oferowane są także inne Napoje niż wymienione powyżej, a oferta ta może się również w przyszłości poszerzać.

W tym miejscu Spółka pragnie jednak wskazać, że istotą złożonego zapytania nie jest klasyfikacja PKWiU i uznanie danej czynności za klasyfikowaną do działu PKWIU 56, a odpowiedź na pytanie czy Napoje wytwarzane/przygotowywane i wydane w ramach Usług gastronomicznych klasyfikowanych do PKWiU 56 są wyłączone z zakresu Opłaty od środków spożywczych przez fakt, iż są właśnie przygotowywane/wytwarzane i wydawane w ramach Usługi gastronomicznej klasyfikowanej do działu PKWiU 56 (co oznacza, że Spółka w tym zakresie świadczy usługę a nie dokonuje sprzedaży towaru jako takiego).

4.[„W jakiej postaci (płynnej, w proszku) są składniki zużywane do wytworzenia i przygotowania napoju będącego przedmiotem wniosku oraz w jakim grupowaniu PKWiU są klasyfikowane?"]

Postać składników zużywanych do wytworzenia i przygotowania Napojów będących przedmiotem wniosku zależy od tego jaki konkretnie Napój jest przygotowywany. Składniki mogą mieć różną formę - zarówno postać płynną, stałą czy w proszku. Przykładowo, cukier dodawany do kompotu będzie miał formę proszku, jednocześnie sok jabłkowy dodawany do koktajlu będzie miał formę płynną. Natomiast truskawki mrożone stanowiące składnik koktajlu truskawkowego będą miały formę stalą. Tym samym, różne mogą być klasyfikacje PKWiU tych składników, przykładowo może być to PKWiU 10.81.12.0, PKWiU 10.81.13.0, PKWiU 11.07.19.0. Jednakże są to tylko przykłady. Klasyfikacji tych może być dużo więcej w zależności od konkretnego Napoju.

Jednocześnie, Spółka pragnie wskazać, że przedmiotem Wniosku nie jest analiza konkretnego Napoju, a kwestia podejścia do Napojów wydawanych w ramach świadczenia Usług gastronomicznych klasyfikowanych do PKWiU 56, tj. czy jeśli mamy do czynienia z Usługą gastronomiczną klasyfikowaną do działu 56 PKWiU to oznacza, że Opłata cukrowa nie jest naliczana gdyż właśnie mamy do czynienia ze świadczeniem usługi a nie ze sprzedażą towaru, czy też należy w sposób sztuczny wydzielić to co jest wytwarzane/przygotowywane i podawane (czyli np. Napoje) i testować te Napoje na okoliczność spełnienia definicji napoju podlegającego Opłacie. Jeśli mimo przedstawionych przez Spółkę argumentów, prawidłowym dla celów Opłaty zdaniem organów będzie to drugie podejście wtedy Spółka będzie samodzielnie testować konkretny Napój na okoliczność definicji napoju podlegającego Opłacie biorąc pod uwagę jego indywidualne parametry oraz skład.

5.[„Czy Wnioskodawca jest zamawiającym, w przypadku gdy skład napoju objętego opłatą stanowi element umowy zawartej z producentem, a dotyczącej produkcji tego napoju dla zamawiającego?”]

Spółka rozumie, że pytanie to ograniczone jest do Napojów stanowiących przedmiot Wniosku. W tym zakresie Spółka chciałaby wskazać, że nie jest zamawiającym w rozumieniu Ustawy o zdrowiu publicznym w stosunku do Napojów będących przedmiotem Wniosku.

6.[„Czy Wnioskodawca prowadzi sprzedaż detaliczną napojów jako: zamawiający, o którym mowa w art. 12d ust. 1 pkt 2, nabywający napoje w ramach wewnątrzwspólnotowego nabycia towarów lub importer napojów?”]

Spółka rozumie, że pytanie to jest ograniczone do Napojów stanowiących przedmiot Wniosku. W tym zakresie Spółka chciałaby wskazać, że nie prowadzi sprzedaży detalicznej Napojów stanowiących przedmiot Wniosku jako:

  • zamawiający, o którym mowa w art. 12d ust. 1 pkt 2,
  • nabywający napoje w ramach wewnątrzwspólnotowego nabycia towarów lub
  • importer napojów.

W związku z powyższym opisem zadali Państwo następujące pytanie.

Czy Napoje, które są wytwarzane i przygotowywane (…) w ramach świadczonych przez Spółkę usług gastronomicznych klasyfikowanych do działu 56 PKWiU spełniają definicję napojów podlegających opodatkowaniu zgodnie z art. 12b ust. 1 ustawy o zdrowiu publicznym w brzmieniu obowiązującym od 1 stycznia 2021 r. i czy Spółka będzie zobowiązana od 1 stycznia 2021 r. do zapłaty opłaty od środków spożywczych, jeśli będzie świadczyć klientom usługę gastronomiczną, w wyniku której klient otrzyma Napoje wytworzone i przygotowane w ramach świadczenia nabytych usług?

Zdaniem Państwa.

Stanowisko Wnioskodawcy.

Zdaniem Wnioskodawcy, wytwarzane i przygotowywane Napoje w ramach usług gastronomicznych klasyfikowanych do działu 56 PKWiU nie będą objęte zakresem opłaty od środków spożywczych wskazanej w ustawie o zdrowiu publicznym w brzmieniu obowiązującym od 1 stycznia 2021 r., gdyż nie spełniają definicji napojów podlegających opodatkowaniu zawartej w art. 12 b ust. 1 ustawy o zdrowiu publicznym w brzmieniu obowiązującym od 1 stycznia 2021 r. W definicji tej bowiem wskazano jedynie wyroby w postaci napoju bądź syropu będącego środkiem spożywczym, które są ujęte w PKWiU w klasach 10.32, 10.89 oraz w dziale 11. Brak jest w tej definicji wskazania działu 56 PKWiU. Tym samym, od 1 stycznia 2021 r. Wnioskodawca nie będzie obowiązany do uiszczenia opłaty od środków spożywczych w zakresie, w jakim klient nabywając usługę gastronomiczną otrzyma Napój wytworzony i przygotowany w ramach świadczenia tej usługi.

Uzasadnienie stanowiska Wnioskodawcy:

1. Regulacje prawne

Zgodnie z art. 12a ust. 1 ustawy o zdrowiu publicznym w brzmieniu po 1 stycznia 2021 r. opłacie od środków spożywczych podlega wprowadzanie na rynek krajowy napojów z dodatkiem cukrów będących monosacharydami lub disacharydami oraz środków spożywczych zawierających te substancje oraz substancji słodzących, o których mowa w rozporządzeniu Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 1333/2008 z dnia 16 grudnia 2008 r. w sprawie dodatków do żywności (Dz. Urz. UE L 354 z 31.12.2008, str. 16, z późn. zm.), zwanym dalej „rozporządzeniem nr 1333/2008”, kofeiny lub tauryny.

W art. 12b ust. 1 ustawy o zdrowiu publicznym w brzmieniu obowiązującym od 1 stycznia 2021 r. wskazano, że za napój, o którym mowa w art. 12a ust. 1, uważa się wyrób w postaci napoju oraz syrop będący środkiem spożywczym, ujęty w Polskiej Klasyfikacji Wyrobów i Usług w klasach 10.32 i 10.89 oraz w dziale 11, w którego składzie znajduje się co najmniej jedna z substancji, o których mowa w art. 12a ust. 1, z wyłączeniem substancji występujących w nich naturalnie.

Natomiast zgodnie z art. 12a ust. 2 ustawy o zdrowiu publicznym w brzmieniu obowiązującym od 1 stycznia 2021 r. przez wprowadzenie na rynek krajowy napojów, o których mowa w ust. 1, rozumie się sprzedaż napojów przez podmioty obowiązane do zapłaty opłaty, o których mowa w art. 12d ust. 1, do pierwszego punktu, w którym jest prowadzona sprzedaż detaliczna oraz sprzedaż detaliczna napojów przez; producenta, podmiot, o którym mowa w art. 12d ust. 1 pkt 2, podmiot nabywający napoje w ramach wewnątrzwspólnotowej dostawy towarów lub importera napoju, albo sprzedaż w przypadku, o którym mowa w art. 12e ust. 3.

Z kolei zgodnie z art. 12a ust. 3 ustawy o zdrowiu publicznym w brzmieniu obowiązującym od 1 stycznia 2021 r. przez sprzedaż detaliczną, o której mowa w ust. 2, rozumie się dokonywanie na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, w ramach działalności gospodarczej zbywcy, odpłatnego zbywania towarów konsumentom na podstawie umowy zawartej; 1) w lokalu przedsiębiorstwa w rozumieniu art. 2 pkt 3 ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (Dz. U. z 2020 r. poz. 287),

2) poza lokalem przedsiębiorstwa w rozumieniu art. 2 pkt 2 ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta - także w przypadku, gdy zbywaniu towaru towarzyszy świadczenie usługi odrębnie niezaewidencjonowanej.

2. Konkluzje

Z powyższych przepisów zdaniem Wnioskodawcy wynika, że opłatą od środków spożywczych objęte zostaną tylko napoje klasyfikowane do klasy 10.32,10.89 PKWiU lub do działu 11 PKWiU zawierające określone substancje. W związku z tym, zdaniem Wnioskodawcy, Napoje wytwarzane i przygotowywane w ramach nabytej przez klienta usługi gastronomicznej klasyfikowanej do działu 56 PKWiU nie będą objęte przedmiotową opłatą. W opinii Spółki, w przypadku gdyby zamiarem Ustawodawcy było objęcie opłatą od środków spożywczych również takich napojów wytwarzanych, przygotowywanych w ramach świadczonych usług gastronomicznych zaklasyfikowanych do działu 56 PKWiU to dział 56 zostałby również wymieniony w definicji napoju podlegającego opłacie od środków spożywczych w art. 12b ust. 1 ustawy o zdrowiu publicznym w brzmieniu obowiązującym od 1 stycznia 2021 r. obok klasy 10.32,10.89 PKWiU i działu 11 PKWiU. Tymczasem brak jest takiej referencji.

Spółka chciałaby podkreślić, że w toku prac legislacyjnych nad nowymi przepisami zmianie uległa definicja napojów jako przedmiotu podlegającego opłacie od środków spożywczych. Po uwagach złożonych przez przedsiębiorców do zaproponowanych regulacji w toku publicznych konsultacji projektu przepisów została wprowadzona nowa definicja napojów podlegających opodatkowaniu w brzmieniu, które wejdzie w życie od 1 stycznia 2021 r. W nowej definicji Ustawodawca odwołał się właśnie do PKWiU, czego nie było w pierwotnej propozycji przedmiotu podlegającego opłacie od środków spożywczych. W „Raporcie z konsultacji publicznych i opiniowania projektu ustawy o zmianie niektórych ustaw w związku z promocją prozdrowotnych wyborów konsumentów” wskazano, iż: „Niektóre z uwag dotyczyły także funkcjonowania branży gastronomicznej. Doprecyzowanie projektowanych przepisów, w tym odwołanie do Polskiej Klasyfikacji Wyrobów i Usług (PKWiU) w definicji napoju podlegającego opłacie usunęło wątpliwości interpretacyjne. Usługi gastronomiczne zostały ujęte w innej pozycji z PKWiU" (Druk sejmowy 210, s. 73). Zdaniem Wnioskodawcy oznacza to, że Ustawodawca celowo nie uwzględnił działu 56 PKWiU w definicji napoju podlegającego tej opłacie i w ten sposób wyraził zamiar nieobjęcia zakresem opłaty od środków spożywczych takich przypadków, kiedy klient otrzymuje napój, który został wytworzony i przygotowany w ramach nabytej przez niego usługi gastronomicznej.

Biorąc powyższe pod uwagę, zdaniem Wnioskodawcy opłatę od środków spożywczych obowiązującą od 1 stycznia 2021 roku nie będą objęte Napoje wytwarzane, przygotowywane w ramach usług gastronomicznych klasyfikowanych do działu 56 PKWiU, gdyż nie spełniają definicji napojów podlegających opłacie zawartej w art. 12b ust. 2 ustawy o zdrowiu publicznym w brzmieniu obowiązującym od 1 stycznia 2021 r.

W świetle obowiązującego stanu prawnego Państwa stanowisko w sprawie oceny prawnej przedstawionego stanu faktycznego i zdarzenia przyszłego w zakresie sprzedaży napojów wytwarzanych i przygotowywanych (…) w ramach świadczonych przez Państwa usług gastronomicznych klasyfikowanych do działu 56 PKWiU jest prawidłowe.

Mając powyższe na względzie, stosownie do art. 14c § 1 Ordynacji podatkowej, odstąpiono od uzasadnienia prawnego dokonanej oceny stanowiska Wnioskodawcy.

Interpretacja dotyczy zaistniałego stanu faktycznego oraz zdarzenia przyszłego przedstawionego przez Państwa i stanu prawnego obowiązującego w dniu wydania interpretacji.

Interpretacja indywidualna wywołuje skutki prawnopodatkowe tylko wtedy, gdy rzeczywisty stan faktyczny sprawy będącej przedmiotem interpretacji pokrywał się będzie ze stanem faktycznym (opisem zdarzenia przyszłego) podanym przez Państwa w złożonym wniosku. W związku z powyższym, w przypadku zmiany któregokolwiek elementu przedstawionego we wniosku opisu sprawy, udzielona odpowiedź traci swoją aktualność.

Zgodnie z art. 14na § 1 Ordynacji podatkowej przepisów art. 14k-14n nie stosuje się, jeżeli stan faktyczny lub zdarzenie przyszłe będące przedmiotem interpretacji indywidualnej stanowi element czynności będących przedmiotem decyzji wydanej:

  1. z zastosowaniem art. 119a;
  2. w związku z wystąpieniem nadużycia prawa, o którym mowa w art. 5 ust. 5 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług;
  3. z zastosowaniem środków ograniczających umowne korzyści.

Przepisów art. 14k-14n nie stosuje się, jeżeli korzyść podatkowa, stwierdzona w decyzjach wymienionych w § 1, jest skutkiem zastosowania się do utrwalonej praktyki interpretacyjnej, interpretacji ogólnej lub objaśnień podatkowych (art. 14na § 2 Ordynacji podatkowej).

Powyższe unormowania należy odczytywać łącznie z przepisami art. 33 ustawy z 23 października 2018 r. o zmianie ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, ustawy – Ordynacja podatkowa oraz niektórych innych ustaw (Dz. U. z 2018 r. poz. 2193 ze zm.), wprowadzającymi regulacje intertemporalne.

Przysługuje Państwu prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego (…) w dwóch egzemplarzach (art. 47 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi – Dz. U. z 2019 r., poz. 2325 z późn. zm.) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia skarżącemu rozstrzygnięcia w sprawie albo aktu, o którym mowa w art. 3 § 2 pkt 4a (art. 53 § 1 ww. ustawy).

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie, bezczynność lub przewlekłe prowadzenie postępowania jest przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy o postępowaniu przed sądami administracyjnymi). Skargę wnosi się w dwóch egzemplarzach na adres: Krajowa Informacja Skarbowa, ul. Teodora Sixta 17, 43-300 Bielsko-Biała lub drogą elektroniczną na adres Elektronicznej Skrzynki Podawczej Krajowej Informacji Skarbowej na platformie ePUAP: /KIS/SkrytkaESP (art. 54 § 1a ww. ustawy). W przypadku pism i załączników wnoszonych w formie dokumentu elektronicznego odpisów nie dołącza się (art. 47 § 3 ww. ustawy).

W przypadku wnoszenia skargi w okresie obowiązywania stanu zagrożenia epidemicznego i stanu epidemii jako najwłaściwszy proponuje się kontakt z wykorzystaniem systemu teleinformatycznego ePUAP.

Jednocześnie, zgodnie z art. 57a ww. ustawy, skarga na pisemną interpretację przepisów prawa podatkowego wydaną w indywidualnej sprawie, opinię zabezpieczającą i odmowę wydania opinii zabezpieczającej może być oparta wyłącznie na zarzucie naruszenia przepisów postępowania, dopuszczeniu się błędu wykładni lub niewłaściwej oceny co do zastosowania przepisu prawa materialnego. Sąd administracyjny jest związany zarzutami skargi oraz powołaną podstawą prawną.


doradcapodatkowy.com gdy potrzebujesz własnej indywidualnej interpretacji podatkowej.

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji
Dołącz do zarejestrowanych użytkowników i korzystaj wygodnie z epodatnik.pl.   Rejestracja jest prosta, szybka i bezpłatna.

Reklama

Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.

czytaj

O nas

epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.

czytaj

Regulamin

Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.

czytaj