Interpretacja Dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej
0113-KDIPT2-2.4011.314.2021.2.KK
z 22 czerwca 2021 r.

 

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2020 r., poz. 1325, z późn. zm.) Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawczyni przedstawione we wniosku z dnia 19 stycznia 2021 r. (data wpływu 4 marca 2021 r.), uzupełnionym pismem z dnia 7 czerwca 2021 r. (data wpływu 15 czerwca 2021 r.), o wydanie interpretacji indywidualnej przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie opodatkowania emerytury inwalidzkiej otrzymywanej z USA – jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 4 marca 2021 r. wpłynął do Organu podatkowego ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie opodatkowania emerytury inwalidzkiej otrzymywanej z USA.

Wniosek nie spełniał wymogów określonych w art. 14b § 3 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2020 r., poz. 1325, z późn. zm.), w związku z powyższym pismem z dnia 25 maja 2021 r., nr 0113-KDIPT2-2.4011.314.2021.1.KK, wezwano Wnioskodawczynię na podstawie art. 13 § 2a, art. 169 § 1 w zw. z art. 14h ustawy Ordynacja podatkowa, do jego uzupełnienia w terminie 7 dni od dnia doręczenia wezwania, pod rygorem pozostawienia wniosku bez rozpatrzenia.

Wezwanie wysłane zostało w dniu 28 maja 2021 r. (skutecznie doręczone w dniu 2 czerwca 2021 r.), zaś w dniu 15 czerwca 2021 r. wpłynęło uzupełnienie wniosku z dnia 7 czerwca 2021 r. (data nadania 9 czerwca 2021 r.).

We wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe:

Wnioskodawczyni jest osobą fizyczną posiadającą obywatelstwo USA i zamieszkuje obecnie wraz z rodziną na terytorium Stanów Zjednoczonych Ameryki. Wnioskodawczyni dokonuje rozliczeń podatkowych z mężem. Właściwym dla Wnioskodawczyni w chwili obecnej jest amerykański organ podatkowy (...), bowiem w Stanie (…) podlega podwójnemu opodatkowaniu. W Stanach Zjednoczonych Wnioskodawczyni osiągała dochody z tytułu umowy o pracę i była zatrudniona w Biurze Szeryfa (…). W wyniku wielokrotnych wypadków w trakcie świadczenia pracy w Biurze Szeryfa (…), Wnioskodawczyni doznała urazów kręgosłupa, w wyniku czego poddana została czterem operacjom kręgosłupa. W rezultacie problemów zdrowotnych związanych z wypadkami w pracy, decyzją wydaną przez (…) w dniu 10 grudnia 2020 r., orzeczono całkowitą niepełnosprawność Wnioskodawczyni (total disability), w wyniku czego decyzją z dnia 23 stycznia 2021 r. przyznano Jej tzw. disability retirement (emeryturę inwalidzką). Wnioskodawczyni wyjaśnia, że ma przyznaną emeryturę inwalidzką, a nie rentę inwalidzką, gdyż przepracowała wymaganą do emerytury ilość lat. Świadczenie to przyznane zostało Jej przez (…) (Zarząd Dyrektorów Spółki Emerytalnej Pracowników Hrabstwa(…)). W Stanach Zjednoczonych Ameryki takie świadczenie przyznane przez Zarząd Spółki Emerytalnej na podstawie poważnego wypadku w pracy zwolnione jest całkowicie z opodatkowania, nie podlega zatem tak podatkom federalnym jak i stanowym. Wnioskodawczyni wskazuje, że w Stanach Zjednoczonych federalny podatek rozlicza się z podatkiem stanowym, więc jeśli regulacje federalne przewidują takie zwolnienie z opodatkowania, to i mają one zastosowanie do rozliczania podatku stanowego. Powyższe zwolnienie wynika z US Tax Code (amerykański kodeks podatkowy) Rozdział 104 (Compensations for injuries - kompensacja za wypadki), zgodnie z którym odszkodowania za obrażenia i chorobę nie podlegają opodatkowaniu i są wyłączone z dochodu. Wnioskodawczyni podkreśla, że przyznanie emerytury inwalidzkiej jest bardzo rzadkie. Proces jej przyznania jest długotrwały (minimum 12 miesięcy). Osoba ubiegająca się o emeryturę inwalidzką musi poddać się wielokrotnym badaniom lekarzy wybranym przez spółkę emerytalną. W oparciu o te badania i historię pracy, i doznanych wypadków Zarząd Spółki Emerytalnej decyduje o przyznaniu niepełnosprawności i związanego z nią świadczenia w postaci emerytury inwalidzkiej. Wnioskodawczyni całą powyższą procedurę przeszła, w efekcie czego ustalono Jej prawo do ww. świadczenia. Aktualnie Wnioskodawczyni rozważa wraz z mężem zmianę miejsca zamieszkania i rozpoczęcie procedury celem przeprowadzenia się na terytorium Polski. Małżonkowie chcielibyśmy się starać się o zieloną kartę.

W uzupełnieniu Wnioskodawczyni wskazała, że świadczenie w postaci emerytury inwalidzkiej jest wypłacane z funduszy publicznych USA i jest wypłacane przez (…). Świadczenie to przyznane zostało Wnioskodawczyni przez (…) (…) (Zarząd Dyrektorów Spółki Emerytalnej Pracowników Hrabstwa (…)). Przedmiotowe świadczenie jest wypłacane w związku z pełnionymi przez Wnioskodawczynię funkcjami rządowymi na terenie Stanu (…). Pracę w Biurze Szeryfa Wnioskodawczyni wykonywała na rzecz rządu USA. Praca na rzecz Biura Szeryfa stanowiła pełnienie funkcji rządowych na szczeblu stanowym.

W związku z powyższym opisem zadano następujące pytanie:

Czy w sytuacji zamieszkania wraz z mężem na terytorium Polski, Jej dochód w postaci disability retirement (emerytury inwalidzkiej), w sytuacji łącznego wraz z mężem rozliczania podatkowego, będzie opodatkowany podatkiem dochodowym od osób fizycznych?

Zdaniem Wnioskodawczyni, zgodnie z treścią przepisu art. 3 ust. 1 ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych (Dz. U. z 2020 r., poz. 1426,z późn. zm.), osoby fizyczne, jeżeli mają miejsce zamieszkania na terytorium Polski, podlegają obowiązkowi podatkowemu od całości swoich dochodów (przychodów), bez względu na miejsce położenia źródeł przychodów (nieograniczony obowiązek podatkowy). Przepis dotyczący nieograniczonego obowiązku podatkowego stosuje się z uwzględnieniem zawartych przez Polskę umów w sprawie unikania podwójnego opodatkowania (art. 4a ww. ustawy). Wnioskodawczyni zwraca uwagę, że od dnia 14 września 2013 r. weszła w życie ustawa z dnia 21 czerwca 2013 r. o ratyfikacji Konwencji między Rzeczpospolitą Polską a Stanami Zjednoczonymi Ameryki w sprawie unikania podwójnego opodatkowania i zapobiegania uchylaniu się od opodatkowania w zakresie podatków od dochodu, podpisanej w Warszawie dnia 13 lutego 2013 r. (Dz. U. poz. 995). Strona Polska dokonała zatem wszelkich czynności niezbędnych do wprowadzenia Konwencji do porządku prawnego. Aktualnie oczekuje się podjęcia działań przez stronę amerykańską. Na dzień dzisiejszy Konwencja nie weszła zatem jeszcze w życie. W związku z tym, obecnie zastosowanie nadal znajdują przepisy Umowy między Rządem Polskiej Rzeczypospolitej Ludowej a Rządem Stanów Zjednoczonych Ameryki o uniknięciu podwójnego opodatkowania i zapobieżeniu uchylaniu się od opodatkowania w zakresie podatków od dochodu, podpisanej w Waszyngtonie dnia 8 października 1974 r. (dostępna na stronie internetowej: http://www.przepisy.gofm.pl/przepisy). Wspomniana Umowa przewiduje w art. 19 ust. 1, że płace, wynagrodzenia i podobne świadczenia, włączając emerytury i renty lub podobne dochody, wypłacane z funduszy publicznych jednego z Umawiających się Państw obywatelowi tego Umawiającego się Państwa z tytułu pracy lub osobiście świadczonych usług jako pracownikowi Rządu tego Umawiającego się Państwa lub jakiejkolwiek jego agendy w związku z pełnionymi funkcjami rządowymi, będą zwolnione od opodatkowania przez drugie Umawiające się Państwo.

Wnioskodawczyni wskazuje, że w Stanach Zjednoczonych pracownicy rządowi jak szeryf, policja, straż pożarna, służby medyczne nie pobierają emerytury z publicznego funduszu federalnego lub stanowego, lecz ze spółek emerytalnych odpowiednich dla danej jednostki. Świadczona przez pracowników Biura Szeryfa praca jest z całą pewnością pracą związaną z funkcjami rządowymi na terenie hrabstw. W ocenie Wnioskodawczyni, jeżeli świadczenie otrzymywane przez Nią jest zwolnione z opodatkowania w USA, to Polska - jako państwo, w którym miałaby miejsce zamieszkania - również nie będzie opodatkowywać tych wypłat. Zdaniem Wnioskodawczyni, w sytuacji ewentualnej zmiany miejsca zamieszkania na terytorium Polski, nie straci Ona uprzywilejowanego traktowania podatkowego (zwolnienia), jeżeli jest do niego uprawniona na mocy prawa Stanów Zjednoczonych Ameryki.

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawczyni w sprawie oceny prawnej przedstawionego zdarzenia przyszłego jest prawidłowe.

Zgodnie z art. 3 ust. 1 ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych (Dz. U. z 2020 r., poz. 1426, z późn. zm.), osoby fizyczne, jeżeli mają miejsce zamieszkania na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, podlegają obowiązkowi podatkowemu od całości swoich dochodów (przychodów) bez względu na miejsce położenia źródeł przychodów (nieograniczony obowiązek podatkowy). Ww. przepis stosuje się z uwzględnieniem umów w sprawie unikania podwójnego opodatkowania, których stroną jest Rzeczpospolita Polska (art. 4a ww. ustawy).

Zgodnie z art. 9 ust. 1 ww. ustawy, opodatkowaniu podatkiem dochodowym podlegają wszelkiego rodzaju dochody, z wyjątkiem dochodów wymienionych w art. 21, 52, 52a i 52c oraz dochodów, od których na podstawie przepisów Ordynacji podatkowej zaniechano poboru podatku. Stosownie do art. 10 ust. 1 pkt 1 ww. ustawy źródłem przychodu jest m.in.: emerytura lub renta.

W myśl art. 12 ust. 7 ww. ustawy, przez emeryturę lub rentę rozumie się łączną kwotę świadczeń emerytalnych i rentowych, w tym kwoty emerytur kapitałowych wypłacanych na podstawie ustawy o emeryturach kapitałowych, wraz ze wzrostami i dodatkami, z wyłączeniem dodatków rodzinnych i pielęgnacyjnych oraz dodatków dla sierot zupełnych do rent rodzinnych.

Z treści wniosku wynika, że Wnioskodawczyni jest osobą fizyczną posiadającą obywatelstwo USA i zamieszkuje obecnie wraz z rodziną na terytorium Stanów Zjednoczonych Ameryki. Wnioskodawczyni dokonuje rozliczeń podatkowych z mężem. Właściwym dla Wnioskodawczyni w chwili obecnej jest amerykański organ podatkowy (…) oraz (…), bowiem w Stanie (…) podlega podwójnemu opodatkowaniu. W Stanach Zjednoczonych Wnioskodawczyni osiągała dochody z tytułu umowy o pracę i była zatrudniona w Biurze Szeryfa (…). W wyniku wielokrotnych wypadków w trakcie świadczenia pracy w Biurze Szeryfa (…), Wnioskodawczyni doznała urazów kręgosłupa, w wyniku czego poddana została czterem operacjom kręgosłupa. W rezultacie problemów zdrowotnych związanych z wypadkami w pracy, decyzją wydaną przez (…) w dniu 10 grudnia 2020 r., orzeczono całkowitą niepełnosprawność Wnioskodawczyni (total disability), w wyniku czego decyzją z dnia 23 stycznia 2021 r. przyznano Jej tzw. disability retirement (emeryturę inwalidzką). Wnioskodawczyni wyjaśnia, że ma przyznaną emeryturę inwalidzką, a nie rentę inwalidzką, gdyż przepracowała wymaganą do emerytury ilość lat. Świadczenie to przyznane zostało Jej przez (…) Zarząd Dyrektorów Spółki Emerytalnej Pracowników Hrabstwa (…). W Stanach Zjednoczonych Ameryki takie świadczenie przyznane przez Zarząd Spółki Emerytalnej na podstawie poważnego wypadku w pracy zwolnione jest całkowicie z opodatkowania, nie podlega zatem tak podatkom federalnym jak i stanowym. Wnioskodawczyni wskazuje, że w Stanach Zjednoczonych federalny podatek rozlicza się z podatkiem stanowym, więc jeśli regulacje federalne przewidują takie zwolnienie z opodatkowania, to i mają one zastosowanie do rozliczania podatku stanowego. Powyższe zwolnienie wynika z US Tax Code (amerykański kodeks podatkowy) Rozdział 104 (Compensations for injuries - kompensacja za wypadki), zgodnie z którym odszkodowania za obrażenia i chorobę nie podlegają opodatkowaniu i są wyłączone z dochodu. Wnioskodawczyni podkreśla, że przyznanie emerytury inwalidzkiej jest bardzo rzadkie. Proces jej przyznania jest długotrwały (minimum 12 miesięcy). Osoba ubiegająca się o emeryturę inwalidzką musi poddać się wielokrotnym badaniom lekarzy wybranym przez spółkę emerytalną. W oparciu o te badania i historię pracy i doznanych wypadków, Zarząd Spółki Emerytalnej decyduje o przyznaniu niepełnosprawności i związanego z nią świadczenia w postaci emerytury inwalidzkiej. Wnioskodawczyni całą powyższą procedurę przeszła, w efekcie czego ustalono Jej prawo do ww. świadczenia. Aktualnie Wnioskodawczyni rozważa wraz z mężem zmianę miejsca zamieszkania i rozpoczęcie procedury celem przeprowadzenia się na terytorium Polski. Małżonkowie chcielibyśmy się starać się o zieloną kartę. Świadczenie w postaci emerytury inwalidzkiej jest wypłacane z funduszy publicznych USA i jest wypłacane przez (…). Przedmiotowe świadczenie jest wypłacane w związku z pełnionymi przez Wnioskodawczynię funkcjami rządowymi na terenie Stanu (…). Pracę w Biurze Szeryfa Wnioskodawczyni wykonywała na rzecz rządu USA i praca ta stanowiła pełnienie funkcji rządowych na szczeblu stanowym.

Z treści wniosku wynika, że Wnioskodawczyni zamierza przeprowadzić się do Polski i na stałe w niej zamieszkać. W związku tym, przedmiotowej sprawie zastosowanie znajdzie Umowa między Rządem Polskiej Rzeczypospolitej Ludowej a Rządem Stanów Zjednoczonych Ameryki o uniknięciu podwójnego opodatkowania i zapobieżeniu uchylaniu się od opodatkowania w zakresie podatków od dochodu, podpisana w Waszyngtonie w dniu 8 października 1974 r. (Dz. U. z 1976 r., Nr 31, poz. 178).

W myśl art. 5 ust. 1 ww. Umowy, osoba mająca miejsce zamieszkania lub siedzibę w Umawiającym się Państwie może być opodatkowana przez drugie Umawiające się Państwo z tytułu dochodu pochodzącego ze źródeł drugiego Umawiającego się Państwa i tylko z tytułu takiego dochodu, zgodnie ze wszystkimi ograniczeniami zawartymi w niniejszej Umowie.

Przepis art. 5 ust. 2 ww. Umowy stanowi, że postanowienia niniejszej Umowy nie będą w żaden sposób stwarzały ograniczenia wobec włączeń, zwolnień, zmniejszeń, zaliczeń lub innych przywilejów, przyznanych obecnie lub w przyszłości przez:

  1. prawo jednego z Umawiających się Państw przy określeniu podatków pobieranych przez to Umawiające się Państwo lub
  2. przez każdą inną umowę zawartą pomiędzy Umawiającymi się Państwami.

Stosownie do art. 5 ust. 3 ww. Umowy, bez względu na postanowienia niniejszej Umowy, z wyłączeniem ustępu 4, Umawiające się Państwo może opodatkować obywatela tego Umawiającego się Państwa lub osobę mającą miejsce zamieszkania lub siedzibę w tym Umawiającym się Państwie (zgodnie z zasadami artykułu 4), tak jakby niniejsza Umowa nie weszła w życie.

Ponadto, zgodnie z art. 19 ust. 1 ww. Umowy, płace, wynagrodzenia i podobne świadczenia, włączając emerytury i renty lub podobne dochody, wypłacane z funduszy publicznych jednego z Umawiających się Państw obywatelowi tego Umawiającego się Państwa z tytułu pracy lub osobiście świadczonych usług jako pracownikowi Rządu tego Umawiającego się Państwa lub jakiejkolwiek jego agendy w związku z pełnionymi funkcjami rządowymi, będą zwolnione od opodatkowania przez drugie Umawiające się Państwo. Praca lub osobiście świadczone usługi, wykonywane przez obywatela jednego z Umawiających się Państw, będą traktowane przez drugie Umawiające się Państwo jako pełnienie funkcji rządowych, jeżeli taka praca lub osobiście świadczone usługi są tak traktowane przez wewnętrzne prawo obu Umawiających się Państw (art. 19 ust. 2 ww. Umowy).

We wniosku Wnioskodawczyni wskazała, że świadczenie w postaci emerytury inwalidzkiej jest wypłacane z funduszy publicznych USA. Pracę w Biurze Szeryfa Wnioskodawczyni wykonywała na rzecz rządu USA, tj. wykonywała pracę stanowiącą pełnienie funkcji rządowych na szczeblu stanowym. Spełnione zatem zostały przesłanki wymienione w art. 19 ust. 1 ww. Umowy.

W Polsce praca w Policji oraz w innych służbach państwowych mających na celu ochronę życia i zdrowia ludzi oraz mienia i zapewnienie bezpieczeństwa i porządku publicznego, zespolonej administracji rządowej, stosownie do ustawy z dnia 6 kwietnia 1990 r. o Policji (Dz. U. z 2020 r., poz. 360, z późn. zm.). Jak stanowi art. 1 ust. 2 pkt 1 ww. ustawy, do podstawowych zadań Policji należy ochrona życia i zdrowia ludzi oraz mienia przed bezprawnymi zamachami naruszającymi te dobra.

Mając na uwadze opisany we wniosku stan faktyczny oraz obowiązujące przepisy uznać należy, że otrzymywana przez Wnioskodawczynię z USA ww. emerytura inwalidzka będzie korzystać w wyłączenia określonego w art. 19 ust. 1 Umowy między Rządem Polskiej Rzeczypospolitej Ludowej a Rządem Stanów Zjednoczonych Ameryki o uniknięciu podwójnego opodatkowania i zapobieżeniu uchylaniu się od opodatkowania w zakresie podatków od dochodu. W związku z tym, otrzymywane przez Wnioskodawczynię emerytura inwalidzka nie będzie podlegała opodatkowaniu w Polsce.

Wobec powyższego stanowisko Wnioskodawczyni należało uznać za prawidłowe.

Ponadto stwierdzić należy, że procedura wydawania indywidualnych interpretacji przepisów prawa podatkowego nie podlega regułom przewidzianym dla postępowania podatkowego, czy kontrolnego. Organ wydający interpretację indywidualną w trybie art. 14b ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2020 r., poz. 1325, z późn. zm.), opiera się wyłącznie na opisie stanu faktycznego lub zdarzenia przyszłego podanego we wniosku – nie prowadzi postępowania dowodowego. Należy wskazać, że przy wydawaniu niniejszej interpretacji tutejszy Organ dokonał wyłącznie analizy okoliczności podanych we wniosku. Rolą postępowania w sprawie wydania indywidualnej interpretacji przepisów podatkowych nie jest bowiem ustalanie, czy przedstawiony we wniosku stan faktyczny (zdarzenie przyszłe) jest zgodny ze stanem rzeczywistym. Ustalenie stanu rzeczywistego stanowi domenę ewentualnego postępowania podatkowego. To na podatniku ciąży obowiązek udowodnienia w toku tego postępowania okoliczności faktycznych, z których wywodzi on dla siebie korzystne skutki prawne. Jeżeli zatem, przedstawione we wniosku zdarzenie przyszłe będzie się różniło od występującego w rzeczywistości, wówczas wydana interpretacja nie będzie chroniła Wnioskodawczyni w zakresie rzeczywiście zaistniałego stanu faktycznego.

Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego przedstawionego przez Wnioskodawczynię i stanu prawnego obowiązującego w dniu wydania interpretacji.

Zgodnie z art. 14na § 1 ustawy Ordynacja podatkowa przepisów art. 14k-14n nie stosuje się, jeżeli stan faktyczny lub zdarzenie przyszłe będące przedmiotem interpretacji indywidualnej stanowi element czynności będących przedmiotem decyzji wydanej:

  1. z zastosowaniem art. 119a;
  2. w związku z wystąpieniem nadużycia prawa, o którym mowa w art. 5 ust. 5 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług;
  3. z zastosowaniem środków ograniczających umowne korzyści.

Przepisów art. 14k-14n nie stosuje się, jeżeli korzyść podatkowa, stwierdzona w decyzjach wymienionych w § 1, jest skutkiem zastosowania się do utrwalonej praktyki interpretacyjnej, interpretacji ogólnej lub objaśnień podatkowych (art. 14na § 2 ustawy Ordynacja podatkowa).

Powyższe unormowania należy odczytywać łącznie z przepisami art. 33 ustawy z dnia 23 października 2018 r. o zmianie ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, ustawy – Ordynacja podatkowa oraz niektórych innych ustaw (Dz. U. z 2018 r., poz. 2193, z późn. zm.), wprowadzającymi regulacje intertemporalne.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego za pośrednictwem organu, którego działanie, bezczynność lub przewlekłe prowadzenie postępowania jest przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi – Dz. U. z 2019 r., poz. 2325, z późn. zm.). Skargę wnosi się w dwóch egzemplarzach (art. 47 § 1 ww. ustawy) na adres: Krajowa Informacja Skarbowa, ul. Teodora Sixta 17, 43-300 Bielsko-Biała lub drogą elektroniczną na adres Elektronicznej Skrzynki Podawczej Krajowej Informacji Skarbowej na platformie ePUAP: /KIS/SkrytkaESP (art. 54 § 1a ww. ustawy), w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia skarżącemu rozstrzygnięcia w sprawie albo aktu, o którym mowa w art. 3 § 2 pkt 4a (art. 53 § 1 ww. ustawy). W przypadku pism i załączników wnoszonych w formie dokumentu elektronicznego odpisów nie dołącza się (art. 47 § 3 ww. ustawy).

Jednocześnie, zgodnie z art. 57a ww. ustawy, skarga na pisemną interpretację przepisów prawa podatkowego wydaną w indywidualnej sprawie, opinię zabezpieczającą i odmowę wydania opinii zabezpieczającej może być oparta wyłącznie na zarzucie naruszenia przepisów postępowania, dopuszczeniu się błędu wykładni lub niewłaściwej oceny co do zastosowania przepisu prawa materialnego. Sąd administracyjny jest związany zarzutami skargi oraz powołaną podstawą prawną.

W przypadku wnoszenia skargi w okresie obowiązywania stanu zagrożenia epidemicznego i stanu epidemii jako najwłaściwszy proponuje się kontakt z wykorzystaniem systemu teleinformatycznego ePUAP.


doradcapodatkowy.com gdy potrzebujesz własnej indywidualnej interpretacji podatkowej.

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji
Dołącz do zarejestrowanych użytkowników i korzystaj wygodnie z epodatnik.pl.   Rejestracja jest prosta, szybka i bezpłatna.

Reklama

Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.

czytaj

O nas

epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.

czytaj

Regulamin

Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.

czytaj