Interpretacja Dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej
0115-KDIT1.4011.327.2021.4.MR
z 20 lipca 2021 r.

 

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA


Na podstawie art. 13 § 2a oraz art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2020 r. poz. 1325 ze zm.) Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z 24 marca 2021 r. (data wpływu 7 kwietnia 2021 r.), uzupełnionym 1 lipca 2021 r., o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie skutków podatkowych darowizny walut wirtualnych


  • w części dotyczącej pyt. nr 3 – jest nieprawidłowe;
  • w pozostałej części – jest prawidłowe.


UZASADNIENIE


7 kwietnia 2021 r. wpłynął do tutejszego organu ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej m.in. podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie skutków podatkowych darowizny walut wirtualnych.


We wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe.


Wnioskodawca jest osobą fizyczną i posiada miejsce zamieszkania w Polsce. Zdarzenie przyszłe dotyczy przekazania darowizny dla Wnioskodawcy od jego brata. Wartość darowizny nie jest jeszcze znana. Darowizna będzie wyrażona w walucie wirtualnej. Następnie Wnioskodawca po pewnym czasie od otrzymania darowizny sprzeda walutę wirtualną (będącą przedmiotem darowizny) innemu podmiotowi. Na chwilę obecną nie wiadomo w jakim okresie czasowym po otrzymaniu darowizny jej przedmiot zostanie sprzedany. Wartość waluty wirtualnej może ulec zmianie od momentu jej otrzymania darowizną, a jej sprzedaży, ponieważ waluty wirtualne są podatne na częste zmiany wartości.


W uzupełnieniu wniosku podano, że Wnioskodawca nie jest i nie zamierza być podmiotem świadczącym usługi określone w art. 2 ust. 1 pkt 12 ustawy z dnia 1 marca 2018 r. o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu. Waluta wirtualna, o której mowa w przedmiotowym wniosku, spełnia definicję waluty wirtualnej zawartej w art. 5a pkt 33a ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych. Przekazanie waluty wirtualnej nastąpi na podstawie umowy darowizny w świetle przepisów Ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny.


W związku z powyższym opisem zadano m.in. następujące pytania (oznaczone we wniosku nr 2-6).


2. Czy jeśli darowizna waluty wirtualnej podlegałaby opodatkowaniu w świetle ustawy o podatku od spadków i darowizn, to czy przychód z darowizny będzie opodatkowany również podatkiem dochodowym od osób fizycznych?
3. Czy w przypadku gdyby darowizna waluty wirtualnej podlegała opodatkowaniu podatkiem od spadków i darowizn, a następnie Wnioskodawca dokonałby odpłatnego zbycia waluty wirtualnej, to czy podatek dochodowy z tytułu odpłatnego zbycia waluty wirtualnej należałoby uiścić od kwoty (przykładowo, Wnioskodawca otrzyma darowizną walutę wirtualną w kwocie 40 000 zł, następnie dokona zbycia tej waluty, której wartość wzrośnie do 50 000 zł):


  1. wartości waluty wirtualnej otrzymanej wcześniej darowizną (zgodnie z powyższym przykładem od kwoty 40 000 zł),
  2. wartości waluty wirtualnej w chwili jej sprzedaży (zgodnie z powyższym przykładem od kwoty 50 000 zł),
  3. różnicy pomiędzy wartością waluty wirtualnej otrzymanej darowizną, a jej wartością w chwili jej sprzedaży (zgodnie z powyższym przykładem od kwoty 10 000 zł)?
  4. Czy w chwili sprzedaży waluty wirtualnej przez Wnioskodawcę innemu podmiotowi w terminie do 6 miesięcy, licząc od końca miesiąca, w którym nastąpiło otrzymanie darowizny, powstanie obowiązek podatkowy podatkiem dochodowym od osób fizycznych w świetle ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych?
  5. Czy w chwili sprzedaży waluty wirtualnej przez Wnioskodawcę innemu podmiotowi w terminie powyżej 6 miesięcy, licząc od końca miesiąca w którym otrzymano darowiznę, powstanie obowiązek podatkowy podatkiem dochodowym od osób fizycznych w świetle ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych?
  6. Jeśli powstałby obowiązek podatkowy podatkiem dochodowym od osób fizycznych w momencie sprzedaży waluty wirtualnej, otrzymanej w darowiźnie (przy założeniu, że darowizna waluty wirtualnej nie podlega opodatkowaniu podatkiem od spadków i darowizn), innemu podmiotowi, (przykładowo - Wnioskodawca otrzyma w darowiźnie walutę wirtualną o wartości 50 000 zł, sprzedając ją będzie warta 70 000 zł i za tyle zostanie sprzedana innemu podmiotowi), to czy podatek dochodowy należy uiścić od kwoty:



  1. wartości waluty wirtualnej otrzymanej darowizną (zgodnie z powyższym przykładem od kwoty 50 000 zł),
  2. wartości waluty wirtualnej w chwili jej sprzedaży (zgodnie z powyższym przykładem od kwoty 70 000 zł),
  3. różnicy pomiędzy wartością waluty wirtualnej otrzymanej darowizną, a jej wartością w chwili jej sprzedaży (zgodnie z powyższym przykładem od kwoty 20 000 zł)?


Niniejsza interpretacja dotyczy podatku dochodowego od osób fizycznych. W zakresie podatku od spadków i darowizn zostało wydane odrębne rozstrzygnięcie.


Ad 2.

Zdaniem Wnioskodawcy, zgodnie z art. 2 ust. 1 pkt 3 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, przepisów ww. ustawy nie stosuje się do przychodów podlegających przepisom o podatku od spadków i darowizn, więc skoro przychód zostanie opodatkowany podatkiem od spadków i darowizn to nie powstanie obowiązek podatkowy podatkiem dochodowym od osób fizycznych od wartości waluty wirtualnej, otrzymanej darowizną.


Ad 3.

Zdaniem Wnioskodawcy, w ww. sytuacji powstanie obowiązek podatkowy podatkiem dochodowym od osób fizycznych od kwoty stanowiącej różnicę pomiędzy wartością waluty wirtualnej otrzymanej darowizną, od której Wnioskodawca uiści już wcześniej podatek od spadków i darowizn, a jej wartością w chwili jej sprzedaży. Art. 2 ust. 1 pkt 3 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych traktuje, iż odnośnie przychodów opodatkowanych podatkiem od spadków i darowizn nie powstaje obowiązek podatkowy podatkiem dochodowym od osób fizycznych, celem uniknięcia podwójnego opodatkowania. W nawiązaniu do powyższego przykładu, skoro Wnioskodawca wcześniej uiści podatek od spadków i darowizn od kwoty 40 000 zł, to w przypadku późniejszego odpłatnego zbycia waluty wirtualnej jest zobowiązany do uiszczenia podatku dochodowego od osób fizycznych wyłącznie od kwoty 10 000 zł, ponieważ gdyby był zobowiązany do uiszczenia podatku dochodowego od kwoty w wysokości 50 000 zł, doszłoby do podwójnego opodatkowania kwoty 40 000 zł.


Ad 4.

Zdaniem Wnioskodawcy, zgodnie z art. 30b ust. 1a ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych - od dochodów uzyskanych z odpłatnego zbycia walut wirtualnych podatek dochodowy wynosi 19% uzyskanego dochodu. Obowiązek podatkowy podatkiem dochodowym od osób fizycznych wystąpi w momencie sprzedaży waluty wirtualnej innemu podmiotowi w terminie do 6 miesięcy od otrzymania darowizny z uwagi na fakt, iż regulacja art. 10 ust. 1 pkt 8 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, tj. „odpłatne zbycie, z zastrzeżeniem ust. 2:

  1. nieruchomości lub ich części oraz udziału w nieruchomości,
  2. spółdzielczego własnościowego prawa do lokalu mieszkalnego lub użytkowego oraz prawa do domu jednorodzinnego w spółdzielni mieszkaniowej,
  3. prawa wieczystego użytkowania gruntów,
  4. innych rzeczy,
  • jeżeli odpłatne zbycie nie następuje w wykonaniu działalności gospodarczej i zostało dokonane w przypadku odpłatnego zbycia nieruchomości i praw majątkowych określonych w lit. a-c - przed upływem pięciu lat, licząc od końca roku kalendarzowego, w którym nastąpiło nabycie lub wybudowanie, a innych rzeczy - przed upływem pół roku, licząc od końca miesiąca, w którym nastąpiło nabycie; w przypadku zamiany okresy te odnoszą się do każdej z osób dokonującej zamiany", nie ma zastosowania do walut wirtualnych. Ustawa o podatku dochodowym od osób fizycznych definiuje walutę wirtualną poprzez odwołanie do ustawy o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy i finansowaniu terroryzmu (art. 5a pkt 33a ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych), a zatem w przedmiotowym stanie faktycznym nie ma znaczenia w jakim terminie od otrzymania darowizny waluta wirtualna zostanie zbyta. Ponadto, ww. ustawa nie przewiduje żadnych wyłączeń od obowiązku płatności podatku dochodowego od odpłatnego zbycia waluty wirtualnej, stąd sprzedaż waluty wirtualnej w terminie do 6 miesięcy od otrzymania darowizny będzie podlegało opodatkowaniu podatkiem dochodowym od osób fizycznych.


Ad 5.

Zdaniem Wnioskodawcy, zgodnie z art. 30b ust. 1a ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych - od dochodów uzyskanych z odpłatnego zbycia walut wirtualnych podatek dochodowy wynosi 19% uzyskanego dochodu. Obowiązek podatkowy podatkiem dochodowym od osób fizycznych wystąpi w momencie sprzedaży waluty wirtualnej innemu podmiotowi w terminie powyżej 6 miesięcy od otrzymania darowizny z uwagi na fakt, iż regulacja art. 10 ust. 1 pkt 8, tj. „odpłatne zbycie, z zastrzeżeniem ust. 2:


  1. nieruchomości lub ich części oraz udziału w nieruchomości,
  2. spółdzielczego własnościowego prawa do lokalu mieszkalnego lub użytkowego oraz prawa do domu jednorodzinnego w spółdzielni mieszkaniowej,
  3. prawa wieczystego użytkowania gruntów,
  4. innych rzeczy,
  • jeżeli odpłatne zbycie nie następuje w wykonaniu działalności gospodarczej i zostało dokonane w przypadku odpłatnego zbycia nieruchomości i praw majątkowych określonych w lit. a-c - przed upływem pięciu lat, licząc od końca roku kalendarzowego, w którym nastąpiło nabycie lub wybudowanie, a innych rzeczy - przed upływem pół roku, licząc od końca miesiąca, w którym nastąpiło nabycie; w przypadku zamiany okresy te odnoszą się do każdej z osób dokonującej zamiany”, nie ma zastosowania do walut wirtualnych. Ustawa o podatku dochodowym od osób fizycznych definiuje walutę wirtualną poprzez odwołanie do ustawy o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy i finansowaniu terroryzmu (art. 5a pkt 33a ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych), a zatem w przedmiotowym stanie faktycznym nie ma znaczenia w jakim terminie od dnia otrzymania darowizny, waluta wirtualna zostanie odpłatnie zbyta. Ponadto, ww. ustawa nie przewiduje żadnych wyłączeń od obowiązku płatności podatku dochodowego od osób fizycznych w przypadku odpłatnego zbycia waluty wirtualnej, stąd sprzedaż waluty wirtualnej w terminie powyżej 6 miesięcy od otrzymania darowizny będzie podlegało opodatkowaniu podatkiem dochodowym od osób fizycznych.


Ad 6.

Zdaniem Wnioskodawcy, zgodnie z art. 30b ust. 1a ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, od dochodów uzyskanych z odpłatnego zbycia walut wirtualnych podatek dochodowy wynosi 19% uzyskanego dochodu, zatem podatek dochodowy należy uiścić od dochodu otrzymanego z tytułu sprzedaży waluty wirtualnej. Zatem zgodnie z powyższym przykładem podatek należy uiścić od kwoty 70 000 zł (przyjmując oczywiście, ze została sprzedana za rzeczywistą wartość).


W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego zdarzenia przyszłego jest w części prawidłowe, a w części jest nieprawidłowe.


Przystępując do oceny skutków podatkowych w zakresie podatku dochodowego od osób fizycznych w związku z otrzymaniem w drodze darowizny waluty wirtualnej wskazać należy, że w zakresie podatku od spadków i darowizn wydana została 19 lipca 2021 r. odrębna interpretacja numer 0111-KDIB2-3.4015.78.2021.3.BD, z której wynika, że nabycie tytułem darowizny waluty wirtualnej, która stanowi prawo majątkowe, podlega pod regulację ustawy o podatku od spadków i darowizn; jest opodatkowane tym podatkiem na podstawie przepisów tej ustawy.


Wobec tego rozważania na temat kwestii wskazanej w pytaniu nr 6 są bezprzedmiotowe.


Podstawową zasadą obowiązującą w przepisach ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych (Dz. U. z 2021 r. poz. 1128 ze zm.) jest zasada powszechności opodatkowania, która wyrażona została w art. 9 ust. 1 tej ustawy. Zgodnie z jego treścią opodatkowaniu podatkiem dochodowym podlegają wszelkiego rodzaju dochody, z wyjątkiem dochodów wymienionych w art. 21, 52, 52a i 52c oraz dochodów, od których na podstawie przepisów Ordynacji podatkowej zaniechano poboru podatku.


Przychodami, z zastrzeżeniem art. 14-15, art. 17 ust. 1 pkt 6, 9, 10 w zakresie realizacji praw wynikających z pochodnych instrumentów finansowych, pkt 11, art. 19, art. 25b, art. 30ca, art. 30da i art. 30f, są otrzymane lub postawione do dyspozycji podatnika w roku kalendarzowym pieniądze i wartości pieniężne oraz wartość otrzymanych świadczeń w naturze i innych nieodpłatnych świadczeń – o czym stanowi art. 11 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.


Niezależnie od powyższego, w ustawie o podatku dochodowym od osób fizycznych – w art. 2 przewidziane zostały sytuacje, w których uzyskanie korzyści majątkowej mieszczącej się w definicji przychodu nie spowoduje powstania obowiązku podatkowego w podatku dochodowym od osób fizycznych. Wśród wyłączeń wskazanych w tym przepisie w ust. 1 pkt 3 wskazane zostały przychody podlegające przepisom o podatku od spadków i darowizn.


Zacytowany przepis dotyczy sytuacji podatników osiągających dochód (przychód), który co do zasady może podlegać opodatkowaniu podatkiem dochodowym od osób fizycznych, a który uzyskany został przez nich w sposób nieodpłatny, na podstawie jednego z tytułów wymienionych w art. 1 ustawy o podatku od spadków i darowizn. Jego rolą jest zapobieżenie sytuacji, w której to samo przysporzenie majątkowe powodowałoby powstanie obowiązku podatkowego w dwóch podatkach, czego skutkiem byłoby podwójne opodatkowanie tego samego przysporzenia majątkowego. Przy czym zaznaczyć należy, że wyłączeniu temu podlega jedynie nabycie na podstawie jednego z tytułów wskazanych w art. 1 ustawy o podatku od spadków i darowizn, które faktycznie miało miejsce.


Mając na uwadze przedstawiony opis zdarzenia przyszłego, powołane regulacje prawne oraz wydaną 19 lipca 2021 r. interpretację numer 0111-KDIB2-3.4015.78.2021.3.BD, stwierdzić należy, że na gruncie podatku dochodowego zastosowanie znajdzie art. 2 ust. 1 pkt 3 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych. Oznacza to wyłączenie stosowania przepisów ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych do nabycia waluty wirtualnej przez Wnioskodawcę w opisany we wniosku sposób. Wartość waluty wirtualnej nie będzie zatem stanowiła dla Wnioskodawcy przychodu w rozumieniu ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.


Analizując zaś konsekwencje podatkowe późniejszego odpłatnego zbycia waluty wirtualnej zauważyć trzeba, że w myśl art. 10 ust. 1 pkt 7 ww. ustawy źródłami przychodów są kapitały pieniężne i prawa majątkowe, w tym odpłatne zbycie praw majątkowych innych niż wymienione w pkt 8 lit. a)-c).


Zgodnie z art. 17 ust. 1 pkt 11 ustawy za przychody z kapitałów pieniężnych uważa się przychody z odpłatnego zbycia waluty wirtualnej.


W myśl art. 17 ust. 1f ww. ustawy, przez odpłatne zbycie waluty wirtualnej rozumie się wymianę waluty wirtualnej na prawny środek płatniczy, towar, usługę lub prawo majątkowe inne niż waluta wirtualna lub regulowanie innych zobowiązań walutą wirtualną.


Przepis art. 17 ust. 1g ww. ustawy stanowi, że ust. 1 pkt 11 stosuje się również do przychodów uzyskanych w ramach prowadzonej działalności gospodarczej, z wyjątkiem działalności, o której mowa w art. 2 ust. 1 pkt 12 ustawy o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu, zaliczanej do przychodów z pozarolniczej działalności gospodarczej.


Według art. 5a pkt 33a ww. ustawy ilekroć w ustawie jest mowa walucie wirtualnej oznacza to walutę wirtualną w rozumieniu art. 2 ust. 2 pkt 26 ustawy o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu.


Pojęcie „waluta wirtualna” zostało zdefiniowane w art. 2 ust. 2 pkt 26 ustawy z dnia 1 marca 2018 r. o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu (Dz. U. z 2021 r., poz. 1132 ze zm.). Ilekroć w ustawie jest mowa o walucie wirtualnej rozumie się przez to cyfrowe odwzorowanie wartości, które nie jest:


  1. prawnym środkiem płatniczym emitowanym przez NBP, zagraniczne banki centralne lub inne organy administracji publicznej,
  2. międzynarodową jednostką rozrachunkową ustanawianą przez organizację międzynarodową i akceptowaną przez poszczególne kraje należące do tej organizacji lub z nią współpracujące,
  3. pieniądzem elektronicznym w rozumieniu ustawy z dnia 19 sierpnia 2011 r. o usługach płatniczych,
  4. instrumentem finansowym w rozumieniu ustawy z dnia 29 lipca 2005 r. o obrocie instrumentami finansowymi,
  5. wekslem lub czekiem

oraz jest wymienialne w obrocie gospodarczym na prawne środki płatnicze i akceptowane jako środek wymiany, a także może być elektronicznie przechowywane lub przeniesione albo może być przedmiotem handlu elektronicznego.


W świetle przytoczonych przepisów należy stwierdzić, że przychody z obrotu walutami wirtualnymi – niezależnie od okresu jaki upłynie między ich nabyciem a odpłatnym zbyciem – stanowią przychód z kapitałów pieniężnych w myśl art. 17 ust. 1 pkt 11 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych. Powyższą zasadę stosuje się również do przychodów uzyskanych w ramach prowadzonej działalności gospodarczej, z wyjątkiem działalności, o której mowa w art. 2 ust. 1 pkt 12 ustawy o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu, zaliczanej do przychodów z pozarolniczej działalności gospodarczej.


W myśl art. 30b ust. 1a ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, od dochodów uzyskanych z odpłatnego zbycia walut wirtualnych podatek dochodowy wynosi 19% uzyskanego dochodu.


Zgodnie z art. 30b ust. 1b ww. ustawy, dochodem z odpłatnego zbycia walut wirtualnych jest osiągnięta w roku podatkowym różnica między sumą przychodów uzyskanych z tytułu odpłatnego zbycia walut wirtualnych a kosztami uzyskania przychodów określonymi na podstawie art. 22 ust. 14-16.


Dochodów z odpłatnego zbycia walut wirtualnych nie łączy się z dochodami opodatkowanymi na zasadach określonych w ust. 1 oraz w art. 27 lub art. 30c (art. 30b ust. 5d ww. ustawy).


Odnosząc powyższy stan prawny do zdarzenia przyszłego stwierdzić należy, że sprzedaż waluty wirtualnej nabytej przez Wnioskodawcę w drodze darowizny będzie stanowić przychód z kapitałów pieniężnych w myśl art. 17 ust. 1 pkt 11 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, bez względu na to czy do odpłatnego zbycia tej waluty dojdzie przed lub po upływie 6 miesięcznego okresu od jej nabycia (od końca miesiąca, w którym została nabyta).


Natomiast brak jest podstawy prawnej aby z przychodu z odpłatnego zbycia przedmiotowej waluty wirtualnej Wnioskodawca mógł wyłączyć wartość odpowiadającą kwocie zapłaconego – w związku z darowizną – podatku od spadków i darowizn. Darowizna tej waluty podlega przepisom ustawy o podatku od spadków i darowizn, natomiast odpłatne jej zbycie jest opodatkowane podatkiem dochodowym od osób fizycznych na zasadach przewidzianych w ustawie regulującej ten podatek.


W sytuacji opisanej we wniosku – wbrew twierdzeniu Wnioskodawcy – nie wystąpi podwójne opodatkowanie. O podwójnym opodatkowaniu można byłoby mówić wówczas, gdyby z tytułu zbycia przedmiotu darowizny Wnioskodawca musiał zapłacić zarówno podatek od spadków i darowizn, jak i podatek dochodowy od osób fizycznych, co w rozpoznawanej sprawie nie ma miejsca.


Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dniu wydania interpretacji indywidualnej.


Interpretacja indywidualna wywołuje skutki prawnopodatkowe tylko wtedy, gdy rzeczywisty stan faktyczny sprawy będącej przedmiotem interpretacji pokrywał się będzie ze stanem faktycznym (opisem zdarzenia przyszłego) podanym przez Wnioskodawcę w złożonym wniosku. W związku z powyższym, w przypadku zmiany któregokolwiek elementu przedstawionego we wniosku opisu sprawy, udzielona interpretacja traci swoją aktualność.


Zgodnie z art. 14na § 1 Ordynacji podatkowej, przepisów art. 14k–14n nie stosuje się, jeżeli stan faktyczny lub zdarzenie przyszłe będące przedmiotem interpretacji indywidualnej stanowi element czynności będących przedmiotem decyzji wydanej:


  1. z zastosowaniem art. 119a;
  2. w związku z wystąpieniem nadużycia prawa, o którym mowa w art. 5 ust. 5 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług;
  3. z zastosowaniem środków ograniczających umowne korzyści.


Przepisów art. 14k-14n nie stosuje się, jeżeli korzyść podatkowa, stwierdzona w decyzjach wymienionych w § 1, jest skutkiem zastosowania się do utrwalonej praktyki interpretacyjnej, interpretacji ogólnej lub objaśnień podatkowych (art. 14na § 2 Ordynacji podatkowej).

Powyższe unormowania należy odczytywać łącznie z przepisami art. 33 ustawy z 23 października 2018 r. o zmianie ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, ustawy – Ordynacja podatkowa oraz niektórych innych ustaw (Dz. U. poz. 2193), wprowadzającymi regulacje intertemporalne.


Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego, za pośrednictwem organu, którego działanie, bezczynność lub przewlekłe prowadzenie postępowania jest przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi – Dz. U. z 2019 r. poz. 2325 ze zm.). Skargę wnosi się w dwóch egzemplarzach (art. 47 § 1 ww. ustawy) na adres: Krajowa Informacja Skarbowa, ul. Teodora Sixta 17, 43-300 Bielsko-Biała lub drogą elektroniczną na adres Elektronicznej Skrzynki Podawczej Krajowej Informacji Skarbowej na platformie ePUAP: /KIS/SkrytkaESP (art. 54 § 1a ww. ustawy), w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia skarżącemu rozstrzygnięcia w sprawie albo aktu, o którym mowa w art. 3 § 2 pkt 4a (art. 53 § 1 ww. ustawy). W przypadku pism i załączników wnoszonych w formie dokumentu elektronicznego odpisów nie dołącza się (art. 47 § 3 ww. ustawy).


Jednocześnie, zgodnie z art. 57a ww. ustawy, skarga na pisemną interpretację przepisów prawa podatkowego wydaną w indywidualnej sprawie, opinię zabezpieczającą i odmowę wydania opinii zabezpieczającej może być oparta wyłącznie na zarzucie naruszenia przepisów postępowania, dopuszczeniu się błędu wykładni lub niewłaściwej oceny co do zastosowania przepisu prawa materialnego. Sąd administracyjny jest związany zarzutami skargi oraz powołaną podstawą prawną.


doradcapodatkowy.com gdy potrzebujesz własnej indywidualnej interpretacji podatkowej.

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji
Dołącz do zarejestrowanych użytkowników i korzystaj wygodnie z epodatnik.pl.   Rejestracja jest prosta, szybka i bezpłatna.

Reklama

Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.

czytaj

O nas

epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.

czytaj

Regulamin

Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.

czytaj