Interpretacja Dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej
0114-KDIP1-1.4012.309.2021.1.AKA
z 1 lipca 2021 r.

 

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA


Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2020 r. poz. 1325 ze zm.) Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z 18 maja 2021 r. (data wpływu 18 maja 2021 r.) uzupełnionym pismem z 18 maja 2021 r. (data wpływu 18 maja 2021 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do odliczenia podatku naliczonego z faktury, której zapłata zostanie dokonana z pominięciem mechanizmu podzielonej płatności – jest prawidłowe.


UZASADNIENIE


W dniu 18 maja 2021 r. wpłynął do organu ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do odliczenia podatku naliczonego z faktury, której zapłata zostanie dokonana z pominięciem mechanizmu podzielonej płatności.


We wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe:


Wnioskodawczyni jest osobą nieprowadzącą działalności gospodarczej, jednak dokonała zakupu lokalu użytkowego z przeznaczeniem na wynajem opodatkowany podatkiem VAT (apartament w budynku hotelowym). Jest to nieruchomość, która w ramach najmu prywatnego, nie podlega rejestracji w Centralnej Ewidencji i Informacji Działalności Gospodarczej.

Od 16 marca 2021 r. Wnioskodawczyni jest czynnym podatnikiem VAT.


Wnioskodawczyni chce zlecić firmie zewnętrznej wykonanie wykończenia tego lokalu (Wnioskodawczyni zakupiła lokal w stanie deweloperskim). W związku z czym od wykonawcy (czynny podatnik VAT) Wnioskodawczyni otrzyma fakturę VAT potwierdzającą wykonanie tych usług. Firma, która będzie świadczyć usługi objęte zakresem wniosku na rzecz Wnioskodawczyni, jest czynnym podatnikiem VAT (podatnikiem, o którym mowa w art. 15 ust. 1 ustawy). Faktura za wykonanie tych usług, objętych zakresem wniosku, przekroczy kwotę 15.000 zł. Płatność na rzecz firmy, która będzie świadczyła usługi, objęte zakresem wniosku nie jest dokonywana w drodze potrącenia, o których mowa w art. 498 Kodeksu cywilnego.


Faktury dokumentujące nabycie tych usług związanych z wykończeniem lokalu użytkowego (apartamentu w budynku hotelowym) objęte zakresem wniosku będą wystawione na Wnioskodawczynię ze wskazaniem jej numeru identyfikacji podatkowej (NIP) jako nabywcy.


Faktura zostanie wystawiona ze wskazaniem konieczności jej opłacenia z zastosowaniem mechanizmu podzielonej płatności, gdyż wskazane w fakturze usługi wymienione są np. w poz. 98, 122, 126, 131, 134 załącznika nr 15 do ustawy o VAT (PKWiU 41.00.30.0), a tych od 1 listopada 2019 r. dotyczy obowiązkowy mechanizm podzielonej płatności (MPP).


Wykończony lokal użytkowy Wnioskodawczyni będzie wykorzystywać (po wykończeniu) wyłącznie do celów najmu prywatnego opodatkowanego.


Wg przepisów prawa podatkowego podatnik VAT jest osobą prowadzącą działalność gospodarczą, niezależnie od tego, że osiągając przychody z najmu prywatnego nie jest zarejestrowany w Centralnej Ewidencji Działalności Gospodarczej.


Banki mogą otwierać rachunki bankowe w zastosowaniem MPP tylko dla podmiotów gospodarczych zarejestrowanych w Centralnej Ewidencji Działalności Gospodarczej. Dla banku osoba taka jak Wnioskodawczyni, będąca czynnym podatnikiem VAT, ale nie wpisana do ewidencji działalności gospodarczej, nie jest podmiotem uprawnionym do posiadania rachunku firmowego, a tylko z takich można dokonać płatności z zastosowaniem MPP.


Organy podatkowe powołując się na przepisy prawa podatkowego zobowiązują podatnika do posiadania rachunku z MPP, zaś bank powołuje się na przepisy prawa bankowego, z których wynika, że osoba nie wpisana do ewidencji działalności gospodarczej nie może posiadać rachunku firmowego z MPP. To powoduje, że Wnioskodawczyni nie może opłacić faktury z zastosowaniem MPP.

W związku z powyższym jako, że Wnioskodawczyni nie posiada zarejestrowanej działalności gospodarczej (wpisu do CEIDG). Wnioskodawczyni nie ma możliwości zastosowania w rachunku bankowym prowadzonym dla osób fizycznych metody podzielnej płatności. Z powodu braku wpisu do CEIDG Wnioskodawczyni nie ma możliwości w obowiązującym systemie prawnym otworzenia rachunku umożliwiającego dokonanie metody podzielnej płatności.


W związku z powyższym opisem zadano następujące pytanie:


Czy Wnioskodawczyni jako podatnik podatku od towarów i usług będzie uprawniona do odliczenia podatku VAT naliczonego w fakturze za usługi wrażliwe z załącznika nr 15 do ustawy o VAT w przypadku zapłacenia takiej faktury z pominięciem MPP, które to pominięcie wynika jedynie z odmowy banku do założenia dla Wnioskodawczyni rachunku bankowego, umożliwiającego dokonywanie płatności z zastosowaniem mechanizmu podzielonej płatności, gdyż Wnioskodawczyni jest przedsiębiorcą podlegającym, w zakresie najmu prywatnego, wpisowi do CEIDG?


Stanowisko Wnioskodawcy:


Jako czynny podatnik VAT Wnioskodawczyni nie chce naruszać art. 108a ust. 1 pkt 1a ustawy o podatku VAT ww. zaistniałej sytuacji. Wobec powyższego możliwe jest dokonanie zapłaty kwoty netto z przyszłej faktury na rachunek podstawowy wykonawcy usług wykończenia lokalu oraz dokonanie drugiego przelewu samej kwoty VAT na wyodrębniony dla celów VAT rachunek tego samego wykonawcy.


Wnioskodawczyni uważa, że dokonując płatności jak wyżej uniemożliwia dysponowaniem przyszłemu wykonawcy kwotą podatku VAT dowolnie, a jedynie w zakresie zgłoszonego rachunku VAT, zapewniając sobie tym samo prawo do obniżenia podatku należnego o podatek naliczony.


Wnioskodawczyni uważa, że nie może ponosić ujemnych konsekwencji działania instytucji bankowych, które odmawiają wykonania ustawowego obowiązku, jakim jest założenie rozliczeniowego rachunku bankowego, umożliwiającego podatnikowi dokonywanie płatności z zastosowaniem mechanizmu podzielonej płatności.


Ustawą z 9 sierpnia 2019 r. o zmianie ustawy o podatku od towarów i usług oraz niektórych innych ustaw (Dz. U. z 2019 r. poz. 1751) z 1 listopada 2019 r. m.in. wprowadzono przepisy zawarte w rozdziale 1a w art. 108a-108e ustawy z 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. z 2020 r. poz. 106).


Zgodnie z art. 108a ust. 1 ww. ustawy podatnicy, którzy otrzymali fakturę z wykazaną kwotą podatku, przy dokonywaniu płatności kwoty należności, wynikającej z tej faktury, muszą zastosować mechanizm podzielonej płatności.


W myśl art. 108a ust. 1a ww. ustawy przy dokonywaniu płatności za nabyte towary lub usługi wymienione w załączniku nr 15 do ustawy, udokumentowane fakturą, w której kwota należności ogółem stanowi kwotę, o której mowa w art. 19 pkt 2 ustawy z 6 marca 2018 r. - Prawo przedsiębiorców, podatnicy są obowiązani zastosować mechanizm podzielonej płatności.

W art. 108a ust. 1b ww. ustawy podatnik obowiązany do wystawienia faktury, o której mowa w art. 106e ust. 1 pkt 18a, jest obowiązany do przyjęcia płatności kwoty należności, wynikającej z tej faktury z zastosowaniem mechanizmu podzielonej płatności.


W myśl art. 108a ust. 2 ustawy, zastosowanie mechanizmu podzielonej płatności polega na tym, że:

  1. zapłata kwoty, odpowiadającej całości albo części kwoty podatku wynikającej z otrzymanej faktury jest dokonywana na rachunek VAT;
  2. zapłata całości albo części kwoty odpowiadającej wartości sprzedaży netto wynikającej z otrzymanej faktury jest dokonywana na rachunek bankowy albo na rachunek w spółdzielczej kasie oszczędnościowo-kredytowej, dla których jest prowadzony rachunek VAT, albo jest rozliczana w inny sposób.


Zgodnie z art. 106e ust. 1 pkt 18a ustawy, w przypadku faktur, w których kwota należności ogółem stanowi kwotę, o której mowa w art. 19 pkt 2 ustawy z 6 marca 2018 r. - Prawo przedsiębiorców, obejmujących dokonaną na rzecz podatnika dostawę towarów lub świadczenie usług, o których mowa w załączniku nr 15 do ustawy - faktura powinna zawierać wyrazy „mechanizm podzielonej płatności”.


Stosownie do art. 19 ustawy z 6 marca 2018 r. - Prawo przedsiębiorców, dokonywanie lub przyjmowanie płatności, związanych z wykonywaną działalnością gospodarczą następuje za pośrednictwem rachunku płatniczego przedsiębiorcy, w każdym przypadku gdy:

  1. stroną transakcji, z której wynika płatność, jest inny przedsiębiorca oraz
  2. jednorazowa wartość transakcji, bez względu na liczbę wynikających z niej płatności, przekracza 15 000 zł lub równowartość tej kwoty, przy czym transakcje w walutach obcych przelicza się na złote według średniego kursu walut obcych ogłaszanego przez Narodowy Bank Polski z ostatniego dnia roboczego poprzedzającego dzień dokonania transakcji.


W myśl art. 108e ustawy, podatnicy, którzy dokonują dostawy towarów lub świadczą usługi, o których mowa w załączniku nr 15 do ustawy, oraz podatnicy nabywający te towary lub usługi, są obowiązani posiadać rachunek rozliczeniowy, o którym mowa w art. 49 ust. 1 pkt 1 ustawy z 29 sierpnia 1997 r. - Prawo bankowe, lub imienny rachunek w spółdzielczej kasie oszczędnościowo-kredytowej, otwarty w związku z prowadzoną działalnością gospodarczą, prowadzone w walucie polskiej.


Załącznik nr 15 do ustawy - stanowiący „wykaz towarów i usług, o których mowa w art. 105a ust. 1, art. 106e ust. 1 pkt 18a, art. 108a ust. 1a oraz art. 108e ustawy” - zawiera zamkniętą listę towarów i usług, w przypadku których faktura dokumentująca ich dostawę lub świadczenie musi zawierać adnotację „mechanizm podzielonej płatności”.


Składając niniejszy wniosek Wnioskodawczyni chciałaby uzyskać ocenę swojego stanowiska w zakresie wpływu braku możliwości dokonania płatności przy zastosowaniu mechanizmu podzielonej płatności (lub dokonanie jej z rachunku bankowego w postaci dwóch niezależnych przelewów - netto na konto podstawowe wykonawcy, VAT na wyodrębniony rachunek VAT przedsiębiorcy) na jej uprawnienia, wynikające z powołanych przepisów prawa podatkowego, w szczególności na prawo do odliczenia VAT naliczonego przy zakupie usług, dla których mimo ustawowego wymogu Wnioskodawczyni nie ma możliwości dokonania podzielonej płatności. Jakie są skutki podatkowe stanu faktycznego braku możliwości wypełnienia ustawowego obowiązku z art. 108a i art. 108e ustawy o VAT w sytuacji odmowy przez bank założenia rachunku rozliczeniowego, umożliwiającego dokonywanie płatności określonych w art. 108a i art. 108e ustawy.


W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego zdarzenia przyszłego jest prawidłowe.


Zgodnie z art. 86 ust. 1 ustawy z 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. z 2021 r. poz. 685 ze zm.), zwanej dalej „ustawą”, w zakresie, w jakim towary i usługi są wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych, podatnikowi, o którym mowa w art. 15, przysługuje prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego, z zastrzeżeniem art. 114, art. 119 ust. 4, art. 120 ust. 17 i 19 oraz art. 124.


W myśl art. 86 ust. 2 pkt 1 lit. a ustawy, kwotę podatku naliczonego stanowi suma kwot podatku wynikających z faktur otrzymanych przez podatnika z tytułu nabycia towarów i usług.


Z powyższych przepisów wynika, że prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego przysługuje wówczas, gdy zostaną spełnione określone warunki, tzn. odliczenia tego dokonuje zarejestrowany, czynny podatnik podatku od towarów i usług oraz gdy towary i usługi, z których nabyciem podatek został naliczony, są wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych, tzn. takich, których następstwem jest określenie podatku należnego (powstanie zobowiązania podatkowego).


Przedstawiona wyżej zasada wyklucza możliwość dokonania odliczenia podatku naliczonego związanego z towarami i usługami, które nie są wykorzystywane do czynności opodatkowanych, czyli w przypadku ich wykorzystywania do czynności zwolnionych od podatku oraz niepodlegających temu podatkowi.


Należy podkreślić, że ustawodawca przyznał podatnikowi prawo do odliczenia podatku naliczonego w całości lub w części, pod warunkiem spełnienia przez niego zarówno przesłanek pozytywnych, wynikających z art. 86 ust. 1 ustawy oraz niezaistnienia przesłanek negatywnych, określonych w art. 88 ustawy. Przepis ten określa listę wyjątków, które pozbawiają podatnika prawa do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego.


Zgodnie z art. 88 ust. 3a ustawy, nie stanowią podstawy do obniżenia podatku należnego oraz zwrotu różnicy podatku lub zwrotu podatku naliczonego faktury i dokumenty celne w przypadku gdy:

  1. sprzedaż została udokumentowana fakturami lub fakturami korygującymi:
    1. wystawionymi przez podmiot nieistniejący,
    2. (uchylona);
  2. transakcja udokumentowana fakturą nie podlega opodatkowaniu albo jest zwolniona od podatku;
  3. (uchylony);
  4. wystawione faktury, faktury korygujące lub dokumenty celne:
    1. stwierdzają czynności, które nie zostały dokonane - w części dotyczącej tych czynności,
    2. podają kwoty niezgodne z rzeczywistością - w części dotyczącej tych pozycji, dla których podane zostały kwoty niezgodne z rzeczywistością,
    3. potwierdzają czynności, do których mają zastosowanie przepisy art. 58 i 83 Kodeksu cywilnego - w części dotyczącej tych czynności;
  5. faktury, faktury korygujące wystawione przez nabywcę zgodnie z odrębnymi przepisami nie zostały zaakceptowane przez sprzedającego;
  6. (uchylony);
  7. wystawiono faktury, w których została wykazana kwota podatku w stosunku do czynności opodatkowanych, dla których nie wykazuje się kwoty podatku na fakturze - w części dotyczącej tych czynności.


Zgodnie z art. 88 ust. 4 ustawy, obniżenia kwoty lub zwrotu różnicy podatku należnego nie stosuje się również do podatników, którzy nie są zarejestrowani jako podatnicy VAT czynni zgodnie z art. 96, z wyłączeniem przypadków, o których mowa w art. 86 ust. 2 pkt 7.


Jak wynika z powołanych wyżej przepisów, prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego przysługuje wówczas, gdy zostaną spełnione określone warunki, tzn. m.in. odliczenia tego dokonuje zarejestrowany, czynny podatnik podatku od towarów i usług oraz gdy towary i usługi, z których nabyciem podatek został naliczony, są wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych.


Z opisu sprawy wynika, że Wnioskodawczyni jest osobą nieprowadzącą działalności gospodarczej, która dokonała zakupu lokalu użytkowego z przeznaczeniem na wynajem opodatkowany podatkiem VAT (apartament w budynku hotelowym). Jest to nieruchomość, która w ramach najmu prywatnego, nie podlega rejestracji w Centralnej Ewidencji i Informacji Działalności Gospodarczej. Od 16 marca 2021 r. Wnioskodawczyni jest czynnym podatnikiem VAT.


Wnioskodawczyni chce zlecić firmie zewnętrznej wykonanie wykończenia tego lokalu (Wnioskodawczyni zakupiła lokal w stanie deweloperskim). W związku z czym od wykonawcy (czynny podatnik VAT) Wnioskodawczyni otrzyma fakturę VAT potwierdzającą wykonanie tych usług. Firma, która będzie świadczyć usługi objęte zakresem wniosku na rzecz Wnioskodawczyni, jest czynnym podatnikiem VAT (podatnikiem, o którym mowa w art. 15 ust. 1 ustawy). Faktura za wykonanie tych usług, objętych zakresem wniosku, przekroczy kwotę 15.000 zł. Płatność na rzecz firmy, która będzie świadczyła usługi, objęte zakresem wniosku nie jest dokonywana w drodze potrącenia, o których mowa w art. 498 Kodeksu cywilnego.


Faktury dokumentujące nabycie tych usług związanych z wykończeniem lokalu użytkowego (apartamentu w budynku hotelowym) objęte zakresem wniosku będą wystawione na Wnioskodawczynię ze wskazaniem jej numeru identyfikacji podatkowej (NIP) jako nabywcy. Faktura zostanie wystawiona ze wskazaniem konieczności jej opłacenia z zastosowaniem mechanizmu podzielonej płatności, gdyż wskazane w fakturze usługi wymienione są np. w poz. 98, 122, 126, 131, 134 załącznika nr 15 do ustawy o VAT (PKWiU 41.00.30.0), a tych od 1 listopada 2019 r. dotyczy obowiązkowy mechanizm podzielonej płatności (MPP).


Wykończony lokal użytkowy Wnioskodawczyni będzie wykorzystywać (po wykończeniu) wyłącznie do celów najmu prywatnego opodatkowanego.


Wątpliwości Wnioskodawczyni dotyczą kwestii prawa do odliczenia podatku naliczonego z faktury, której zapłata została dokonana z pominięciem mechanizmu podzielonej płatności.


Jak już zaznaczono, prawo do odliczenia podatku naliczonego wynikającego z faktury uzależnione jest nie tylko od spełnienia warunków wynikających z przepisu art. 86 ust. 1 ustawy, ale również od niezaistnienia przesłanek negatywnych, określonych w art. 88 ustawy. Należy wskazać, że powołany wyżej art. 88 ustawy, nie przewiduje braku prawa do odliczenia podatku naliczonego wynikającego z faktury, której zapłata została dokonana z pominięciem mechanizmu podzielonej płatności.


Mając na uwadze przedstawiony opis sprawy, jak również powołane przepisy, należy wskazać, że z uwagi na fakt, że wynajmowany przez Wnioskodawczynię apartament w budynku hotelowym będzie wykorzystywany do najmu prywatnego opodatkowanego i Wnioskodawczyni jest podatnikiem VAT, to w analizowanym przypadku spełnione są warunki, o których mowa w art. 86 ust. 1 ustawy. W konsekwencji w analizowanym przypadku nie znajdują zastosowania wyłączenia wynikające z art. 88 ust. 3a ustawy.


W związku z powyższym Wnioskodawczyni będzie uprawniona do odliczenia podatku naliczonego wykazanego w fakturze dokumentującej wykończenie lokalu użytkowego przeznaczonego na wynajem, również w przypadku, gdy zapłata za fakturę zostanie dokonana z pominięciem mechanizmu podzielonej płatności.


W związku z powyższym stanowisko Wnioskodawczyni uznano za prawidłowe.


Organ informuje, że wydana interpretacja dotyczy tylko sprawy będącej przedmiotem wniosku (zapytania) Wnioskodawcy. Inne kwestie przedstawione we wniosku, które nie zostały objęte pytaniem, tj. m.in. kwestie dotyczące art. 108a i art. 108e ustawy, nie mogą być – zgodnie z art. 14b § 1 Ordynacji podatkowej – rozpatrzone.


Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dniu wydania interpretacji.


Zaznacza się także, że zgodnie z art. 14b § 3 ustawy Ordynacja podatkowa, składający wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej obowiązany jest do wyczerpującego przedstawienia zaistniałego stanu faktycznego albo zdarzenia przyszłego. Organ jest ściśle związany przedstawionym we wniosku stanem faktycznym (opisem zdarzenia przyszłego). Wnioskodawca ponosi ryzyko związane z ewentualnym błędnym lub nieprecyzyjnym przedstawieniem we wniosku opisu stanu faktycznego (zdarzenia przyszłego).


Interpretacja indywidualna wywołuje skutki prawnopodatkowe tylko wtedy, o ile rzeczywisty stan faktyczny sprawy będącej przedmiotem interpretacji pokrywał się będzie ze stanem faktycznym (opisem zdarzenia przyszłego) podanym przez Wnioskodawcę w złożonym wniosku. W związku z powyższym, w przypadku zmiany któregokolwiek elementu przedstawionego we wniosku opisu sprawy, wydana interpretacja traci swą aktualność.


Zgodnie z art. 14na § 1 Ordynacji podatkowej przepisów art. 14k-14n nie stosuje się, jeżeli stan faktyczny lub zdarzenie przyszłe będące przedmiotem interpretacji indywidualnej stanowi element czynności będących przedmiotem decyzji wydanej:

  1. z zastosowaniem art. 119a;
  2. w związku z wystąpieniem nadużycia prawa, o którym mowa w art. 5 ust. 5 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług;
  3. z zastosowaniem środków ograniczających umowne korzyści.


Przepisów art. 14k-14n nie stosuje się, jeżeli korzyść podatkowa, stwierdzona w decyzjach wymienionych w § 1, jest skutkiem zastosowania się do utrwalonej praktyki interpretacyjnej, interpretacji ogólnej lub objaśnień podatkowych (art. 14na § 2 Ordynacji podatkowej).


Powyższe unormowania należy odczytywać łącznie z przepisami art. 33 ustawy z 23 października 2018 r. o zmianie ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, ustawy – Ordynacja podatkowa oraz niektórych innych ustaw (Dz. U. poz. 2193), wprowadzającymi regulacje intertemporalne.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w (…), za pośrednictwem organu, którego działanie, bezczynność lub przewlekłe prowadzenie postępowania jest przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy z 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi – Dz. U. z 2019 r. poz. 2325 ze zm.).

Skargę wnosi się w dwóch egzemplarzach (art. 47 § 1 ww. ustawy) na adres: Krajowa Informacja Skarbowa, ul. Teodora Sixta 17, 43-300 Bielsko-Biała lub drogą elektroniczną na adres Elektronicznej Skrzynki Podawczej Krajowej Informacji Skarbowej na platformie ePUAP: /KIS/SkrytkaESP (art. 54 § 1a ww. ustawy), w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia skarżącemu rozstrzygnięcia w sprawie albo aktu, o którym mowa w art. 3 § 2 pkt 4a (art. 53 § 1 ww. ustawy). W przypadku pism i załączników wnoszonych w formie dokumentu elektronicznego odpisów nie dołącza się (art. 47 § 3 ww. ustawy). W przypadku wnoszenia skargi w okresie obowiązywania stanu zagrożenia epidemicznego i stanu epidemii jako najwłaściwszy proponuje się kontakt z wykorzystaniem systemu teleinformatycznego ePUAP.

Jednocześnie, zgodnie art. 57a ww. ustawy, skarga na pisemną interpretację przepisów prawa podatkowego wydaną w indywidualnej sprawie, opinię zabezpieczającą i odmowę wydania opinii zabezpieczającej może być oparta wyłącznie na zarzucie naruszenia przepisów postępowania, dopuszczeniu się błędu wykładni lub niewłaściwej oceny co do zastosowania przepisu prawa materialnego. Sąd administracyjny jest związany zarzutami skargi oraz powołaną podstawą prawną.


doradcapodatkowy.com gdy potrzebujesz własnej indywidualnej interpretacji podatkowej.

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji
Dołącz do zarejestrowanych użytkowników i korzystaj wygodnie z epodatnik.pl.   Rejestracja jest prosta, szybka i bezpłatna.

Reklama

Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.

czytaj

O nas

epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.

czytaj

Regulamin

Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.

czytaj