Interpretacja Dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej
0113-KDIPT2-1.4011.423.2021.2.MAP
z 27 lipca 2021 r.

 

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1, art. 14r ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2020 r., poz. 1325, z późn. zm.), Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko przedstawione we wniosku wspólnym z dnia 19 kwietnia 2021 r. (data wpływu za pośrednictwem platformy ePUAP 19 kwietnia 2021 r.), uzupełnionym pismem z dnia 1 lipca 2021 r. (data wpływu 6 lipca 2021 r.), o wydanie interpretacji indywidualnej przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie możliwości zastosowania do wynagrodzenia z tytułu ustanowienia służebności przesyłu zwolnienia podatkowego – jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 19 kwietnia 2021 r. wpłynął do tutejszego Organu ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie możliwości zastosowania do wynagrodzenia z tytułu ustanowienia służebności przesyłu zwolnienia podatkowego.

Wniosek ten uzupełniono pismem z dnia 1 lipca 2021 r. (data wpływu 6 lipca 2021 r.)

We wniosku złożonym przez:

  • Zainteresowanego będącego stroną postępowania Pana …,
  • Zainteresowaną niebędącą stroną postępowania Panią …,

przedstawiono następujący stan faktyczny:

Zainteresowani są współwłaścicielami nieruchomości gruntowej położonej w …, gmina …, powiat …, oznaczonej w ewidencji gruntów jako działki nr: …, … oraz … . Dla tej nieruchomości Sąd Rejonowy w … … Wydział Ksiąg Wieczystych prowadzi księgi wieczyste nr: KW…, … oraz … (odpisy KW stanowią załącznik nr 2). Na nieruchomości znajduje się infrastruktura telekomunikacyjna (odcinek kablowego rurociągu podziemnego wraz z kablami, kable podziemne i napowietrzne oraz słupy telekomunikacyjne) wykonana przez … Spółkę Akcyjną (dalej: „…”) z adresem siedziby w …, przy … . Zainteresowani w dniu 10 stycznia 2020 r. zawarli z … umowę nr … (kserokopia umowy w załączeniu). Przedmiotem umowy jest udostępnienie części terenu ww. nieruchomości z przeznaczeniem pod infrastrukturę telekomunikacyjną.

Umowa upoważnia … i jej następców prawnych do:

  1. dostępu i korzystania z nieruchomości, określonej w § 1 ust. 1, na której umieszczona została infrastruktura telekomunikacyjna, o której mowa w § 2,
  2. eksploatacji wskazanej wyżej infrastruktury telekomunikacyjnej, w tym m.in.: wykonywania przeglądów, konserwacji, remontów, usuwania uszkodzeń i awarii, wymiany elementów tej infrastruktury,
  3. wejścia na nieruchomość w celu wykonywania robót związanych z eksploatacją, konserwacją, modernizacją oraz wszelkimi naprawami i remontami infrastruktury telekomunikacyjnej, w tym w szczególności: usuwania awarii, przeprowadzania remontu, konserwacji, dozoru, pomiarów okresowych lub modernizacji z obowiązkiem każdorazowego doprowadzenia terenu do stanu pierwotnego, po wykonaniu ewentualnych robót ziemnych na tym terenie,
  4. wejścia na teren nieruchomości określonej w § j ust. 1 pracowników … lub partnera technicznego …, wykonującego prace telekomunikacyjne; wejście na teren nieruchomości będzie uzgadniane telefonicznie,
  5. wejścia na teren nieruchomości określonej w § j ust. 1 pracowników … lub partnera technicznego …, wykonującego prace telekomunikacyjne; wejście na teren nieruchomości będzie uzgadniane telefonicznie.

Strony zgodnie ustaliły, że … z tytułu korzystania z nieruchomości na potrzeby umieszczenia infrastruktury telekomunikacyjnej oraz jej eksploatacji zapłaci Zainteresowanym:

  1. Jednorazowe wynagrodzenie w wysokości 28 540 zł (słownie: dwadzieścia osiem tysięcy pięćset czterdzieści złotych) z tytułu bezumownego korzystania z nieruchomości w okresie 10 lat, liczonym od dnia 1 stycznia 2010 r. do dnia 31 grudnia 2019 r.
  2. Roczne wynagrodzenie w wysokości 2 900 zł (słownie: dwa tysiące dziewięćset złotych) za okres przyszły, liczony od dnia 1 stycznia 2020 r., które począwszy od 2021 r. będzie waloryzowane o średnioroczny wskaźnik cen towarów i usług konsumpcyjnych ogłaszany przez Prezesa GUS.
  3. Wynagrodzenie roczne, o którym mowa w ust. 2, począwszy od 2021 r., będzie płatne corocznie z góry, w terminie do 31 stycznia każdego roku, na konto wskazane przez Zainteresowanych.
  4. Wynagrodzenie określone w ust. 1 oraz w ust. 2 za 2020 r., … zobowiązuje się wypłacić Zainteresowanym w terminie 45 dni od daty zawarcia umowy. Wynagrodzenie będzie płatne na konto bankowe Zainteresowanych.

Strony zgodnie oświadczyły, że umowa wyczerpuje wszelkie roszczenia finansowe Zainteresowanych względem … w zakresie korzystania z nieruchomości opisanej w § 1 na potrzeby infrastruktury telekomunikacyjnej w okresie od 1 stycznia 2010 r. do 31 grudnia 2019 r. oraz w okresie obowiązywania umowy. … przelała należności w terminach określonych w umowie na wskazane przez Zainteresowanych konto kwotę 28 540 zł oraz kwotę 2 900 zł.

W piśmie z dnia 6 lipca 2021 r. stanowiącym uzupełnienie wniosku wskazano, że w umowie z … zawartej w dniu 10 stycznia 2020 r., której przedmiotem jest udostępnienie części terenu z przeznaczeniem pod infrastrukturę telekomunikacyjną nie przywołano wprost przepisu art. 3051 ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny (Dz. U. z 2020 r., poz. 1740) jako podstawy prawnej zawarcia powyższej umowy, jednakże zakres ustanowionych świadczeń i praw zgodnie z treścią umowy wyczerpuje definicję „ustanowienie służebności przesyłu”, o którym mowa w art. 3051 Kodeksu cywilnego, a więc zdaniem Zainteresowanych na nieruchomości ustanowiona została służebność przesyłu, a ustalone w umowie wynagrodzenie jest z tym związane. Wynagrodzenie jednorazowe w kwocie 28 540 zł oraz wynagrodzenie roczne w kwocie 2 900 zł wpłynęły na konto Zainteresowanych w dniu 31 stycznia 2020 r. Zainteresowani pozostają w związku małżeńskim, w którym obowiązuje małżeńska wspólność ustawowa.

W związku z powyższym opisem zadano następujące pytanie:

Czy otrzymane wynagrodzenia, ustalone w umowie z dnia 10 stycznia 2020 r. zawartej z … z tytułu korzystania z nieruchomości na potrzeby umieszczenia infrastruktury telekomunikacyjnej oraz jej eksploatacji, korzystają ze zwolnienia z podatku dochodowego na podstawie art. 21 ust. 1 pkt 120a ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych (Dz. U. z 2021 r., poz. 1128, z późn. zm.)?

Zdaniem Zainteresowanych, umowa zawarta w dniu 10 stycznia 2020 r. z … na udostępnienie części terenu ww. nieruchomości z przeznaczeniem pod infrastrukturę telekomunikacyjną wyczerpuje normę prawną określoną w art. 3051 ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny, która stanowi, że nieruchomość można obciążyć na rzecz przedsiębiorcy, który zamierza wybudować lub którego własność stanowią urządzenia, o których mowa w art. 49 § 1, prawem polegającym na tym, że przedsiębiorca może korzystać w oznaczonym zakresie z nieruchomości obciążonej, zgodnie z przeznaczeniem tych urządzeń (służebność przesyłu).

Stosownie do art. 3054 Kodeksu cywilnego, do służebności przesyłu stosuje się odpowiednio przepisy o służebnościach gruntowych.

W myśl art. 3052 § 1. Kodeksu cywilnego, jeżeli właściciel nieruchomości odmawia zawarcia umowy o ustanowienie służebności przesyłu, a jest ona konieczna dla właściwego korzystania z urządzeń, o których mowa w art. 49 § 1, przedsiębiorca może żądać jej ustanowienia za odpowiednim wynagrodzeniem. Z takim żądaniem wystąpiła spółka … .

Jeżeli przedsiębiorca odmawia zawarcia umowy o ustanowienie służebności przesyłu, a jest ona konieczna do korzystania z urządzeń, o których mowa w art. 49 § 1, właściciel nieruchomości może żądać odpowiedniego wynagrodzenia w zamian za ustanowienie służebności przesyłu (art. 3052 § 2 Kodeksu cywilnego).

W świetle powyższego, służebność przesyłu jest ustanawiana na rzecz przedsiębiorcy za odpowiednim wynagrodzeniem należnym od przedsiębiorcy na rzecz właściciela nieruchomości obciążonej. Wymaga to zawarcia stosownej umowy przez zainteresowane strony albo wydania konstytutywnego orzeczenia sądu (postanowienia), zapadającego na wniosek strony występującej z roszczeniem o ustanowienie służebności przesyłu.

Zainteresowani uznali, że do ustanowienia służebności przesyłu wystarczy zawarcie umowy cywilno-prawnej bez sporządzenia aktu notarialnego. Umowa z … była zawarta w celu umożliwienia wykonania i eksploatacji urządzeń telekomunikacyjnych (wiec ustanowienie służebności przesyłu) wyczerpuje normę art. 3051 ustawy Kodeks cywilny.

Jak wynika z powyższego przyznane odszkodowanie z tytułu obniżenia wartości nieruchomości w związku z lokalizacją urządzeń telekomunikacyjnych bezpośrednio związane jest z ustanowieniem służebności przesyłu.

Reasumując, mając na uwadze przedstawiony stan faktyczny należy uznać, że otrzymane przez Zainteresowanych na podstawie zawartej umowy, z tytułu korzystania z nieruchomości na potrzeby umieszczenia infrastruktury telekomunikacyjnej oraz jej eksploatacji korzystają ze zwolnienia z podatku dochodowego na podstawie art. 21 ust. 1 pkt 120a o podatku dochodowym od osób fizycznych.

Dotyczy to zarówno:

  1. jednorazowego wynagrodzenia w wysokości 28 540 zł (słownie: dwadzieścia osiem tysięcy pięćset czterdzieści złotych) z tytułu bezumownego korzystania z nieruchomości w okresie 10 lat, liczonym od dnia 1 stycznia 2010 r. do dnia 31 grudnia 2019 r.
  2. rocznego wynagrodzenia w wysokości 2 900 zł (słownie: dwa tysiące dziewięćset złotych) za okres przyszły, liczony od dnia 1 stycznia 2020 r., które począwszy od 2021 r. będzie waloryzowane o średnioroczny wskaźnik cen towarów i usług konsumpcyjnych ogłaszany przez Prezesa GUS.

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Zainteresowanych w sprawie oceny prawnej przedstawionego stanu faktycznego jest prawidłowe.

Zgodnie z art. 9 ust. 1 ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych (Dz. U. z 2021 r., poz. 1128, z późn. zm.), opodatkowaniu podatkiem dochodowym podlegają wszelkiego rodzaju dochody, z wyjątkiem dochodów wymienionych w art. 21, 52, 52a i 52c oraz dochodów, od których na podstawie przepisów Ordynacji podatkowej zaniechano poboru podatku.

W myśl art. 11 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, przychodami, z zastrzeżeniem art. 14-15, art. 17 ust. 1 pkt 6, 9, 10 w zakresie realizacji praw wynikających z pochodnych instrumentów finansowych, pkt 11, art. 19, art. 25b, art. 30ca, art. 30da i art. 30f, są otrzymane lub postawione do dyspozycji podatnika w roku kalendarzowym pieniądze i wartości pieniężne oraz wartość otrzymanych świadczeń w naturze i innych nieodpłatnych świadczeń.

Przepis art. 10 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych zawiera katalog źródeł przychodów podlegających opodatkowaniu podatkiem dochodowym od osób fizycznych. W myśl art. 10 ust. 1 pkt 9 ww. ustawy, źródłem przychodów są „inne źródła”.

Stosownie do art. 20 ust. 1 omawianej ustawy, za przychody z innych źródeł, o których mowa w art. 10 ust. 1 pkt 9, uważa się w szczególności: kwoty wypłacone po śmierci członka otwartego funduszu emerytalnego wskazanej przez niego osobie lub członkowi jego najbliższej rodziny, w rozumieniu przepisów o organizacji i funkcjonowaniu funduszy emerytalnych, kwoty uzyskane z tytułu zwrotu z indywidualnego konta zabezpieczenia emerytalnego oraz wypłaty z indywidualnego konta zabezpieczenia emerytalnego, w tym także dokonane na rzecz osoby uprawnionej na wypadek śmierci oszczędzającego, zasiłki pieniężne z ubezpieczenia społecznego, alimenty, stypendia, świadczenia otrzymane z tytułu umowy o pomocy przy zbiorach, dotacje (subwencje) inne niż wymienione w art. 14, dopłaty, nagrody i inne nieodpłatne świadczenia nienależące do przychodów określonych w art. 12-14 i art. 17.

W myśl art. 21 ust. 1 pkt 120a ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, wolne od podatku dochodowego jest wynagrodzenie otrzymane za ustanowienie służebności przesyłu w rozumieniu przepisów prawa cywilnego.

W myśl art. 14 ustawy z dnia 29 sierpnia 2014 r. o zmianie ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych oraz niektórych innych ustaw (Dz. U. z 2014 r., poz. 1328, ze zm.), przepisy art. 21 ust. 1 pkt 3, 3e i 49 oraz pkt 120a ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, w brzmieniu nadanym niniejszą ustawą, mają zastosowanie do dochodów uzyskanych od dnia 1 stycznia 2014 r.

Stosownie do art. 17 pkt 4 ustawy zmieniającej, przepis ustanawiający zwolnienie, o którym mowa w art. 21 ust. 1 pkt 120a ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych wszedł w życie 4 października 2014 r.

Zatem, zwolnienie określone w art. 21 ust. 1 pkt 120a ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych obejmuje wynagrodzenia otrzymywane z tytułu ustanowienia służebności przesyłu i ma zastosowanie do dochodów osoby fizycznej otrzymanych z tego tytułu po 1 stycznia 2014 r.

Zgodnie z art. 305¹ ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny (Dz. U. z 2020 r., poz. 1740, z późn. zm.), nieruchomość można obciążyć na rzecz przedsiębiorcy, który zamierza wybudować lub którego własność stanowią urządzenia, o których mowa w art. 49 § 1, prawem polegającym na tym, że przedsiębiorca może korzystać w oznaczonym zakresie z nieruchomości obciążonej, zgodnie z przeznaczeniem tych urządzeń (służebność przesyłu).

Urządzenia, o których mowa w art. 49 § 1 Kodeksu cywilnego, to urządzenia służące do doprowadzania lub odprowadzania płynów, pary, gazu, energii elektrycznej oraz inne urządzenia podobne.

Stosownie do art. 305² § 1 ww. Kodeksu, jeżeli właściciel nieruchomości odmawia zawarcia umowy o ustanowienie służebności przesyłu, a jest ona konieczna dla właściwego korzystania z urządzeń, o których mowa w art. 49 § 1, przedsiębiorca może żądać jej ustanowienia za odpowiednim wynagrodzeniem.

Jeżeli przedsiębiorca odmawia zawarcia umowy o ustanowienie służebności przesyłu, a jest ona konieczna do korzystania z urządzeń, o których mowa w art. 49 § 1, właściciel nieruchomości może żądać odpowiedniego wynagrodzenia w zamian za ustanowienie służebności przesyłu (art. 305² § 2 Kodeksu cywilnego).

W świetle powyższego, służebność przesyłu jest ustanawiana na rzecz przedsiębiorcy za odpowiednim wynagrodzeniem należnym od przedsiębiorcy na rzecz właściciela nieruchomości obciążonej. Wymaga to zawarcia stosownej umowy przez zainteresowane strony albo wydania konstytutywnego orzeczenia sądu (postanowienia) zapadającego na wniosek strony występującej z roszczeniem o ustanowienie służebności przesyłu.

Z opisu sprawy wynika, że wynagrodzenie jednorazowe w kwocie 28 540 zł oraz wynagrodzenie roczne w kwocie 2 900 zł wpłynęły na konto Zainteresowanych w dniu 31 stycznia 2020 r.

Reasumując, wynagrodzenie jednorazowe i roczne otrzymane przez Zainteresowanych w związku z ustanowieniem na nieruchomości służebności przesyłu stanowią przychód z innych źródeł w rozumieniu art. 20 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, jednakże przychód ten korzysta ze zwolnienia z opodatkowania w związku z wypełnieniem dyspozycji cytowanego przepisu art. 21 ust. 1 pkt 120a ww. ustawy. W konsekwencji, Zainteresowani nie będą zobowiązani do zapłaty podatku dochodowego od osób fizycznych z tego tytułu.

Końcowo należy wskazać, że procedura wydawania indywidualnych interpretacji przepisów prawa podatkowego nie podlega regułom przewidzianym dla postępowania podatkowego, czy kontrolnego. Organ wydający interpretację opiera się wyłącznie na opisie stanu faktycznego lub zdarzenia przyszłego podanego we wniosku – nie prowadzi postępowania dowodowego. Rolą postępowania w sprawie wydania indywidualnej interpretacji przepisów podatkowych nie jest bowiem ustalanie, czy przedstawione we wniosku stany faktyczne/zdarzenia przyszłe są/będą zgodne ze stanem rzeczywistym. Ustalenie stanu rzeczywistego stanowi domenę ewentualnego postępowania podatkowego. Pełna weryfikacja prawidłowości stanowiska Wnioskodawcy może być dokonana jedynie w toku ewentualnego postępowania podatkowego, kontroli podatkowej lub postępowania kontrolnego organu kontroli celno-skarbowej, będącego poza zakresem instytucji interpretacji indywidualnej, do której zastosowanie mają przepisy określone w art. 14h (w zamkniętym katalogu) ustawy Ordynacja podatkowa. To na podatniku ciąży obowiązek udowodnienia w toku ww. postępowań okoliczności faktycznych, z których wywodzi on dla siebie korzystne skutki prawne. Jeżeli przedstawiony we wniosku stan faktyczny będzie się różnił od stanów/zdarzeń występujących w rzeczywistości, wówczas wydana interpretacja nie będzie chroniła Zainteresowanych w zakresie dotyczącym rzeczywiście zaistniałych stanów.

Ponadto nadmienia się, że wydając interpretację w trybie art. 14b ustawy Ordynacja podatkowa, Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej nie przeprowadza postępowania dowodowego, w związku z czym nie jest obowiązany, ani uprawniony do oceny załączonych do wniosku ORD-WS dokumentów, jest związany wyłącznie opisem stanu faktycznego przedstawionym przez Zainteresowanych i Ich stanowiskiem.

Interpretacja dotyczy stanu faktycznego przedstawionego przez Zainteresowanych i stanu prawnego obowiązującego w dniu wydania interpretacji.

Zgodnie z art. 14na § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2020 r., poz. 1325, z późn. zm.), przepisów art. 14k-14n nie stosuje się, jeżeli stan faktyczny lub zdarzenie przyszłe będące przedmiotem interpretacji indywidualnej stanowi element czynności będących przedmiotem decyzji wydanej:

  1. z zastosowaniem art. 119a;
  2. w związku z wystąpieniem nadużycia prawa, o którym mowa w art. 5 ust. 5 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług;
  3. z zastosowaniem środków ograniczających umowne korzyści.

Przepisów art. 14k-14n ww. ustawy, nie stosuje się, jeżeli korzyść podatkowa, stwierdzona w decyzjach wymienionych w § 1, jest skutkiem zastosowania się do utrwalonej praktyki interpretacyjnej, interpretacji ogólnej lub objaśnień podatkowych (art. 14na § 2 ustawy Ordynacja podatkowa).

Powyższe unormowania należy odczytywać łącznie z przepisami art. 33 ustawy z dnia 23 października 2018 r. o zmianie ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, ustawy – Ordynacja podatkowa oraz niektórych innych ustaw (Dz. U. poz. 2193), wprowadzającymi regulacje intertemporalne.

Zainteresowanemu będącemu stroną postępowania przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego za pośrednictwem organu, którego działanie, bezczynność lub przewlekłe prowadzenie postępowania jest przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi – Dz. U. z 2019 r., poz. 2325, z późn. zm.). Skargę wnosi się w dwóch egzemplarzach (art. 47 § 1 ww. ustawy) na adres: Krajowa Informacja Skarbowa, ul. Teodora Sixta 17, 43-300 Bielsko-Biała, lub drogą elektroniczną na adres Elektronicznej Skrzynki Podawczej Krajowej Informacji Skarbowej na platformie ePUAP: /KIS/SkrytkaESP (art. 54 § 1a ww. ustawy), w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia skarżącemu rozstrzygnięcia w sprawie albo aktu, o którym mowa w art. 3 § 2 pkt 4a (art. 53 § 1 ww. ustawy). W przypadku pism i załączników wnoszonych w formie dokumentu elektronicznego odpisów nie dołącza się (art. 47 § 3 ww. ustawy).

Jednocześnie, zgodnie z art. 57a ww. ustawy, skarga na pisemną interpretację przepisów prawa podatkowego wydaną w indywidualnej sprawie, opinię zabezpieczającą i odmowę wydania opinii zabezpieczającej może być oparta wyłącznie na zarzucie naruszenia przepisów postępowania, dopuszczeniu się błędu wykładni lub niewłaściwej oceny co do zastosowania przepisu prawa materialnego. Sąd administracyjny jest związany zarzutami skargi oraz powołaną podstawą prawną.

W przypadku wnoszenia skargi w okresie obowiązywania stanu zagrożenia epidemicznego i stanu epidemii jako najwłaściwszy proponuje się kontakt z wykorzystaniem systemu teleinformatycznego ePUAP.


doradcapodatkowy.com gdy potrzebujesz własnej indywidualnej interpretacji podatkowej.

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji
Dołącz do zarejestrowanych użytkowników i korzystaj wygodnie z epodatnik.pl.   Rejestracja jest prosta, szybka i bezpłatna.

Reklama

Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.

czytaj

O nas

epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.

czytaj

Regulamin

Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.

czytaj