Interpretacja Dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej
0114-KDIP3-2.4011.315.2021.2.MG
z 6 lipca 2021 r.

 

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA


Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2020 r. poz. 1325 ze zm.) Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z 8 marca 2021 r. (data wpływu 23 marca 2021 r.) uzupełnione pismem z 7 czerwca 2021 r. (data wpływu 11 czerwca 2021 r.) w odpowiedzi na wezwanie tut. Organu z 28 maja 2021 r. Nr 0114-KDIP3-2.4011.315.2021.1.MG (data nadania 28 maja 2021 r.) o wydanie interpretacji indywidualnej przepisów prawa podatkowego dotyczącej zryczałtowanego podatku dochodowego od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne w zakresie ustalenia właściwej stawki ryczałtu z tytułu świadczonych usług w ramach prowadzonej działalności gospodarczej - jest nieprawidłowe.

UZASADNIENIE


W dniu 23 marca 2021 r. wpłynął do tutejszego organu ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej przepisów prawa podatkowego dotyczącej zryczałtowanego podatku dochodowego od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne w zakresie ustalenia właściwej stawki ryczałtu z tytułu świadczonych usług w ramach prowadzonej działalności gospodarczej.

Z uwagi na braki formalne, pismem z 28 maja 2021 r. (data nadania 28 maja 2021 r.) Nr 0114-KDIP3-2.4011.315.2021.1.MG, tut. organ wezwał Wnioskodawcę do uzupełnienia braków formalnych.


Pismem z 7 czerwca 2021 r. (data wpływu 11 czerwca 2021 r.) Wnioskodawca uzupełnił wniosek.

We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny.


Wnioskodawca prowadzi działalność gospodarczą od 1 kwietnia 1994 roku polegającą na powlekaniu metalami różnych półproduktów (np. z tworzywa sztucznego, metalu, szkła), przeważająca działalność gospodarcza to kod PKD 22.29.Z - Produkcja pozostałych wyrobów z tworzyw sztucznych. Powlekanie to służy m.in. do stworzenia ekranu elektromagnetycznego w obudowach mierników różnego typu oraz metodę tą stosuje się również w celu utworzenia i uszlachetnienia powierzchni elementów z różnych materiałów (np. w opakowaniach kosmetycznych takich jak: nakrętki, nasadki, buteleczki, pojemniki oraz np. części długopisów).

Proces produkcyjny polega na tym, że półprodukty, które Wnioskodawca chce powlec warstwą metalu, wkłada do szczelnie zamkniętego zbiornika próżniowego, odpompowuje powietrze specjalistycznymi pompami próżniowymi. Po osiągnięciu wymaganego stopnia próżni, rozgrzewane są grzałki wolframowe na których umieszczone są kawałki aluminium. Grzałki rozgrzewane są do momentu, gdy aluminium zaczyna się topić, a potem parować. Powstałe opary aluminium osadzają się na półproduktach znajdujących się w zbiorniku.

W procesie metalizacji używane są różne maszyny specjalistyczne (np. różnego rodzaju pompy próżniowe - obrotowe, …, dyfuzyjne, sprężarki itp.). Wszystkie materiały służące do procesu metalizacji (w sposób bezpośredni i pośredni) są kupowane przez Wnioskodawcę, np. aluminium, wolfram, oleje.


Proces powlekania (metalizacji) wykonywany przez firmę Wnioskodawcy odbywa się na półproduktach dostarczonych przez firmy z którymi współpracuje Wnioskodawca w sposób ciągły na zasadzie podwykonawstwa jako dalsza część produkcji np. długopisów, opakowań do kosmetyków.


Pismem z 7 czerwca 2021 r. (data wpływu 11 czerwca 2021 r.), będącym odpowiedzią na wezwanie tut. Organu z 28 maja 2021 r. Nr 0114-KDIP3-2.4011.315.2021.1.MG Wnioskodawca doprecyzował przedstawiony we wniosku stan faktyczny poprzez wskazanie:

  1. Czynności jakie wykonuje Wnioskodawca w ramach działalności gospodarczej, to przede wszystkim kod PKWiU 22.29.91.0 "Usługi związane z produkcją pozostałych wyrobów z tworzyw sztucznych" i 22.29.99.0 "Usługi podwykonawców związane z produkcją pozostałych wyrobów z tworzyw sztucznych". Pozostałe czynności jakie wykonuje Wnioskodawca to PKWiU 22.22.99.0 "Usługi podwykonawców związane z produkcją opakowań z tworzyw sztucznych", 32.99.99.0 "Usługi podwykonawców związane z produkcją pozostałych wyrobów, gdzie indziej niesklasyfikowanych", 25.61.11.0 "Usługi pokrywania powierzchni metali różnymi metalami", 25.61.12.0 "Usługi pokrywania powierzchni metali substancjami niemetalicznymi"
  2. Wnioskodawca prowadzi obecną działalność gospodarczą od 1994 roku i w wykonywanej przez Niego działalności gospodarczej nie będą miały zastosowania wyłączenia zawarte w art. 8 ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym, czyli: nie płaci podatku w formie karty podatkowej; nie korzysta z okresowego zwolnienia od podatku dochodowego: nie osiąga przychodów z tytułu: prowadzenia aptek, działalności w zakresie kupna i sprzedaży wartości dewizowych, działalności w zakresie handlu częściami i akcesoriami do pojazdów mechanicznych, nie wytwarza wyrobów opodatkowanych podatkiem akcyzowym.
  3. i d) W wyniku podjętych przez Wnioskodawcę działań produkcyjnych powstają przedmioty bardziej utwardzone i uszlachetnione, poprzez nadanie dodatkowej warstwy aluminium na półprodukty otrzymane od firmy, która wytwarza te półprodukty, jak również w razie potrzeby półprodukty te uzyskują nowe cechy jak odporność na zakłócenia elektromagnetyczne (dotyczy to metalizacji obudów mierników). Tak obrobione półprodukty nie są dalej przez Wnioskodawcę sprzedawane, tylko zwracane z powrotem do firmy, która te półprodukty wyprodukowała, a firma Wnioskodawcy wystawia faktury za dokonanie metalizacji (powlekania) na dokonanych półproduktach.
  4. Wydatki na zakup materiałów do wykonania dodatkowej warstwy na otrzymanych półproduktach ponoszone są przez Wnioskodawcę.
  5. Oświadczenie o wyborze formy opodatkowania zryczałtowanym podatkiem dochodowym zostało złożone właściwemu Naczelnikowi Urzędu Skarbowego poprzez CEIDG dnia 19 lutego 2021 r.
  6. Oprócz wskazanej działalności gospodarczej Wnioskodawca nie uzyskuje innych dochodów podlegających opodatkowaniu.


W związku z powyższym opisem zadano następujące pytanie.


Czy dla przychodów osiąganych z działalności prowadzonej przez Wnioskodawcę, tj. metalizacja (powlekanie metalem oraz ich utwardzanie i uszlachetnienie) półproduktów dostarczonych przez firmy zewnętrzne, tj. części do długopisów, nasadki, nakrętki, butelki itp. jest opodatkowane stawką 5,5% zryczałtowanego podatku dochodowego jako przychód z działalności wytwórczej, czy 8,5% jako przychód z działalności usługowej?


Zdaniem Wnioskodawcy, działalność jaką wykonuje zalicza się do działalności wytwórczej, przez którą rozumie się fizyczne i chemiczne przetwarzanie surowców i materiałów lub półproduktów, w nowy wyrób. W swej firmie do świadczenia tego rodzaju działalności wytwórczej Wnioskodawca wykorzystuje maszyny i urządzenia specjalistyczne o napędzie mechanicznym oraz zakupione przez Niego materiały tj. aluminium, wolfram i inne artykuły potrzebne w procesie metalizacji. W procesie tym powstaje produkt utwardzony i uszlachetniony z półproduktów dostarczonych do metalizacji. W związku z powyższym jest to działalność wytwórcza i Wnioskodawca może zastosować do tych przychodów stawkę 5,5% ryczałtu.


W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego stanu faktycznego jest nieprawidłowe.


Zgodnie z postanowieniami art. 1 pkt 1 ustawy z dnia 20 listopada 1998 r. o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne (Dz. U. z 2020 r. poz. 1905 ze zm.) ustawa ta reguluje opodatkowanie zryczałtowanym podatkiem dochodowym niektórych przychodów (dochodów) osiąganych przez osoby fizyczne prowadzące pozarolniczą działalność gospodarczą.


Przy czym w myśl art. 4 ust. 1 pkt 12 ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne użyte w ustawie określenie pozarolnicza działalność gospodarcza oznacza pozarolniczą działalność gospodarczą w rozumieniu ustawy o podatku dochodowym.


W myśl art. 5a pkt 6 tejże ustawy, ilekroć w ustawie jest mowa o działalności gospodarczej albo pozarolniczej działalności gospodarczej oznacza to działalność zarobkową:

  1. wytwórczą, budowlaną, handlową, usługową,
  2. polegającą na poszukiwaniu, rozpoznawaniu i wydobywaniu kopalin ze złóż,
  3. polegającą na wykorzystywaniu rzeczy oraz wartości niematerialnych i prawnych

- prowadzoną we własnym imieniu bez względu na jej rezultat, w sposób zorganizowany i ciągły, z której uzyskane przychody nie są zaliczane do innych przychodów ze źródeł wymienionych w art. 10 ust. 1 pkt 1, 2 i 4-9.

Natomiast w myśl art. 2 ust. 1 pkt 1 tej ustawy: osoby fizyczne oraz przedsiębiorstwa w spadku osiągające przychody z pozarolniczej działalności gospodarczej mogą opłacać zryczałtowany podatek dochodowy w formie ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych.


Stosownie do art. 6 ust. 1 ww. ustawy opodatkowaniu ryczałtem od przychodów ewidencjonowanych podlegają przychody osób fizycznych lub przedsiębiorstw w spadku z pozarolniczej działalności gospodarczej, o których mowa w art. 7a ust. 4 lub art. 14 ustawy o podatku dochodowym, z zastrzeżeniem ust. 1e i 1f, w tym również gdy działalność ta jest prowadzona w formie spółki cywilnej osób fizycznych, spółki cywilnej osób fizycznych i przedsiębiorstwa w spadku lub spółki jawnej osób fizycznych, zwanych dalej „spółką”. Do przychodów przedsiębiorstwa w spadku nie stosuje się przepisu art. 12 ust. 10a.


Zgodnie z art. 8 ust. 1 ww. ustawy – w brzmieniu nadanym art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 28 listopada 2020 r. (Dz. U. z 2020 r. poz. 2123) o zmianie ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne oraz niektórych innych ustaw, a mającym zastosowanie od dnia 1 stycznia 2021 r., opodatkowania w formie ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych, z zastrzeżeniem art. 6 ust. 1b, nie stosuje się do podatników:

  1. opłacających podatek w formie karty podatkowej na zasadach określonych w rozdziale 3;
  2. korzystających, na podstawie odrębnych przepisów, z okresowego zwolnienia od podatku dochodowego;
  3. osiągających w całości lub w części przychody z tytułu:
    1. prowadzenia aptek
    2. (uchylona),
    3. działalności w zakresie kupna i sprzedaży wartości dewizowych
    4. (uchylona),
    5. (uchylona)
    6. działalności w zakresie handlu częściami i akcesoriami do pojazdów mechanicznych.
  4. wytwarzających wyroby opodatkowane podatkiem akcyzowym, na podstawie odrębnych przepisów, z wyjątkiem wytwarzania energii elektrycznej z odnawialnych źródeł energii;
  5. podejmujących wykonywanie działalności w roku podatkowym po zmianie działalności wykonywanej:
    1. samodzielnie na działalność prowadzoną w formie spółki z małżonkiem,
    2. w formie spółki z małżonkiem na działalność prowadzoną samodzielnie przez jednego lub każdego z małżonków,
    3. samodzielnie przez małżonka na działalność prowadzoną samodzielnie przez drugiego małżonka
    - jeżeli małżonek lub małżonkowie przed zmianą opłacali z tytułu prowadzenia tej działalności podatek dochodowy na ogólnych zasadach;
    (uchylony).


W artykule tym zawarto wyłączenia opodatkowania ryczałtem od przychodów ewidencjonowanych, jednak – jak wskazał Wnioskodawca – żadna z wymienionych przesłanek w jego przypadku nie zachodzi.


Pisemne oświadczenie o wyborze opodatkowania przychodów z pozarolniczej działalności gospodarczej w formie ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych na dany rok podatkowy podatnik składa naczelnikowi urzędu skarbowego właściwemu według miejsca zamieszkania podatnika, a w przypadku przedsiębiorstwa w spadku - według ostatniego miejsca zamieszkania zmarłego przedsiębiorcy, do 20. dnia miesiąca następującego po miesiącu, w którym osiągnął pierwszy przychód z tego tytułu w roku podatkowym, albo do końca roku podatkowego, jeżeli pierwszy taki przychód osiągnął w grudniu roku podatkowego (art. 9 ust. 1 ww. ustawy).


Wysokość stawek ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych została określona w art. 12 ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne - zależy od rodzaju faktycznie prowadzonej przez podatnika działalności gospodarczej i wynosi m.in.:

  • 5,5% przychodów z działalności wytwórczej, robót budowlanych lub w zakresie przewozów ładunków taborem samochodowym o ładowności powyżej 2 ton, (art. 12 ust. 1 pkt 6 lit. a ww. ustawy);
  • 8,5 % przychodów z działalności usługowej, w tym przychodów z działalności gastronomicznej w zakresie sprzedaży napojów o zawartości alkoholu powyżej 1,5%, z zastrzeżeniem pkt 1-4 oraz 6-8, (art. 12 ust. 1 pkt 5 lit. a ww. ustawy).


W myśl art. 4 ust. 1 pkt 1 ww. ustawy, działalnością usługową jest pozarolnicza działalność gospodarcza, której przedmiotem są czynności zaliczone do usług zgodnie z Polską Klasyfikacją Wyrobów i Usług (PKWiU) wprowadzoną rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 4 września 2015 r. w sprawie Polskiej Klasyfikacji Wyrobów i Usług (PKWiU) (Dz. U. poz. 1676, z 2017 r. poz. 2453, z 2018 r. poz. 2440, z 2019 r. poz. 2554 oraz z 2020 r. poz. 556), z zastrzeżeniem pkt 2 i 3.


Natomiast w myśl art. 4 ust. 1 pkt 4 ww. ustawy, działalność wytwórcza oznacza działalność, w wyniku której powstają nowe wyroby, w tym również sprzedaż wyrobów własnej produkcji, prowadzona przez podatnika.


Polska Klasyfikacja Wyrobów i Usług pod pojęciem usług rozumie:

  • wszelkie czynności świadczone na rzecz jednostek gospodarczych prowadzących działalność o charakterze produkcyjnym, tzn. usługi dla celów produkcji nietworzące bezpośrednio nowych dóbr materialnych,
  • wszelkie czynności świadczone na rzecz jednostek gospodarki narodowej oraz na rzecz ludności przeznaczone do celów konsumpcji indywidualnej, zbiorowej i ogólnospołecznej.


Przychodem z działalności usługowej jest kwota należna za wykonanie usługi, która obejmuje wartość robocizny, materiałów, części i innych składników kalkulacyjnych ceny usługi.


Natomiast wyroby – w myśl Polskiej Klasyfikacji Wyrobów i Usług – to surowce, półfabrykaty, wyroby finalne oraz zespoły i ich części.


Jednocześnie należy wyjaśnić, że możliwość opłacania oraz wysokość stawki ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych uzyskanych w związku z prowadzoną działalnością gospodarczą zależy wyłącznie od faktycznego rodzaju świadczonych w ramach tej działalności usług.


Z informacji przedstawionych we wniosku wynika, że Wnioskodawca prowadzi działalność gospodarczą od 1 kwietnia 1994 roku polegającą na powlekaniu metalami różnych półproduktów (np. z tworzywa sztucznego, metalu, szkła), przeważająca działalność gospodarcza to kod PKD 22.29.Z - Produkcja pozostałych wyrobów z tworzyw sztucznych. Powlekanie to służy m.in. do stworzenia ekranu elektromagnetycznego w obudowach mierników różnego typu oraz metodę tą stosuje się również w celu utworzenia i uszlachetnienia powierzchni elementów z różnych materiałów (np. w opakowaniach kosmetycznych takich jak: nakrętki, nasadki, buteleczki, pojemniki oraz np. części długopisów). Proces produkcyjny polega na tym, że półprodukty, które Wnioskodawca chce powlec warstwą metalu, wkłada do szczelnie zamkniętego zbiornika próżniowego, odpompowuje powietrze specjalistycznymi pompami próżniowymi. Po osiągnięciu wymaganego stopnia próżni, rozgrzewane są grzałki wolframowe na których umieszczone są kawałki aluminium. Grzałki rozgrzewane są do momentu, gdy aluminium zaczyna się topić, a potem parować. Powstałe opary aluminium osadzają się na półproduktach znajdujących się w zbiorniku. Wszystkie materiały służące do procesu metalizacji (w sposób bezpośredni i pośredni) są kupowane przez Wnioskodawcę, np. aluminium, wolfram, oleje. Proces powlekania (metalizacji) wykonywany przez firmę Wnioskodawcy odbywa się na półproduktach dostarczonych przez firmy z którymi współpracuje Wnioskodawca w sposób ciągły na zasadzie podwykonawstwa jako dalsza część produkcji np. długopisów, opakowań do kosmetyków. Czynności jakie wykonuje Wnioskodawca w ramach działalności gospodarczej, to przede wszystkim kod PKWiU 22.29.91.0 "Usługi związane z produkcją pozostałych wyrobów z tworzyw sztucznych" i 22.29.99.0 "Usługi podwykonawców związane z produkcją pozostałych wyrobów z tworzyw sztucznych". Pozostałe czynności jakie wykonuje Wnioskodawca to PKWiU 22.22.99.0 "Usługi podwykonawców związane z produkcją opakowań z tworzyw sztucznych", 32.99.99.0 "Usługi podwykonawców związane z produkcją pozostałych wyrobów, gdzie indziej niesklasyfikowanych", 25.61.11.0 "Usługi pokrywania powierzchni metali różnymi metalami", 25.61.12.0 "Usługi pokrywania powierzchni metali substancjami niemetalicznymi". Wnioskodawca prowadzi obecną działalność gospodarczą od 1994 roku i w wykonywanej przez Niego działalności gospodarczej nie będą miały zastosowania wyłączenia zawarte w art. 8 ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym. W wyniku podjętych przez Wnioskodawcę działań produkcyjnych powstają przedmioty bardziej utwardzone i uszlachetnione, poprzez nadanie dodatkowej warstwy aluminium na półprodukty otrzymane od firmy, która wytwarza te półprodukty, jak również w razie potrzeby półprodukty te uzyskują nowe cechy jak odporność na zakłócenia elektromagnetyczne (dotyczy to metalizacji obudów mierników). Tak obrobione półprodukty nie są dalej przez Wnioskodawcę sprzedawane, tylko zwracane z powrotem do firmy, która te półprodukty wyprodukowała, a firma Wnioskodawcy wystawia faktury za dokonanie metalizacji (powlekania) na dokonanych półproduktach.


Na tle przedstawionego stanu faktycznego tut. Organ pragnie zauważyć, że Wnioskodawca, wykonując usługi przedstawione w stanie faktycznym, nie prowadzi działalności wytwórczej, o której mowa w art. 4 ust. 1 pkt 4 ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne. Usługi wykonywane przez Wnioskodawcę – powlekanie metalami różnych półproduktów, dostarczonych przez firmy, z którymi współpracuje Wnioskodawca – stanowią integralną część produkcji. Jak wskazuje Wnioskodawca proces powlekania (metalizacji) wykonywany przez firmę Wnioskodawcy odbywa się na półproduktach dostarczonych przez firmy z którymi współpracuje Wnioskodawca w sposób ciągły na zasadzie podwykonawstwa jako dalsza część produkcji. Tak obrobione półprodukty nie są dalej przez Wnioskodawcę sprzedawane, tylko zwracane z powrotem do firmy, która te półprodukty wyprodukowała. Z powyższego wynika zatem, że Wnioskodawca nie prowadzi działalności wytwórczej, w wyniku której powstają nowe wyroby, nie sprzedaje wyrobów własnej produkcji. Taki stan rzeczy sprawia, że działalność ta nie może być uznana za działalność wytwórczą, opodatkowaną stawką 5,5% ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych.


Przenosząc powyższe na grunt rozpatrywanej sprawy stwierdzić należy, że dla świadczonych przez Wnioskodawcę usług właściwą jest stawka 8,5% przychodu, o której mowa w art. 12 ust. 1 pkt 5 lit. a ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne, a nie jak uważa Wnioskodawca – 5,5%, określona w art. 12 ust. 1 pkt 6 lit. a) ww. ustawy.


Wobec powyższego stanowisko Wnioskodawcy jest nieprawidłowe.


Interpretacja dotyczy stanu faktycznego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dacie zaistnienia zdarzenia w przedstawionym stanie faktycznym.


Zgodnie z art. 14na § 1 Ordynacji podatkowej przepisów art. 14k-14n nie stosuje się, jeżeli stan faktyczny lub zdarzenie przyszłe będące przedmiotem interpretacji indywidualnej stanowi element czynności będących przedmiotem decyzji wydanej:

  1. z zastosowaniem art. 119a;
  2. w związku z wystąpieniem nadużycia prawa, o którym mowa w art. 5 ust. 5 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług;
  3. z zastosowaniem środków ograniczających umowne korzyści.


Przepisów art. 14k-14n nie stosuje się, jeżeli korzyść podatkowa, stwierdzona w decyzjach wymienionych w § 1, jest skutkiem zastosowania się do utrwalonej praktyki interpretacyjnej, interpretacji ogólnej lub objaśnień podatkowych (art. 14na § 2 Ordynacji podatkowej).


Powyższe unormowania należy odczytywać łącznie z przepisami art. 33 ustawy z 23 października 2018 r. o zmianie ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, ustawy – Ordynacja podatkowa oraz niektórych innych ustaw (Dz. U. poz. 2193), wprowadzającymi regulacje intertemporalne.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie, ul. Jasna 2/4, 00-013 Warszawa za pośrednictwem organu, którego działanie, bezczynność lub przewlekłe prowadzenie postępowania jest przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi – Dz. U. z 2019 r. poz. 2325 ze zm.).

Skargę wnosi się w dwóch egzemplarzach (art. 47 § 1 ww. ustawy) na adres: Krajowa Informacja Skarbowa, ul. Teodora Sixta 17, 43-300 Bielsko-Biała lub drogą elektroniczną na adres Elektronicznej Skrzynki Podawczej Krajowej Informacji Skarbowej na platformie ePUAP: /KIS/SkrytkaESP (art. 54 § 1a ww. ustawy), w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia skarżącemu rozstrzygnięcia w sprawie albo aktu, o którym mowa w art. 3 § 2 pkt 4a (art. 53 § 1 ww. ustawy). W przypadku pism i załączników wnoszonych w formie dokumentu elektronicznego odpisów nie dołącza się (art. 47 § 3 ww. ustawy).

W przypadku wnoszenia skargi w okresie obowiązywania stanu zagrożenia epidemicznego i stanu epidemii jako najwłaściwszy proponuje się kontakt z wykorzystaniem systemu teleinformatycznego ePUAP.

Jednocześnie, zgodnie art. 57a ww. ustawy, skarga na pisemną interpretację przepisów prawa podatkowego wydaną w indywidualnej sprawie, opinię zabezpieczającą i odmowę wydania opinii zabezpieczającej może być oparta wyłącznie na zarzucie naruszenia przepisów postępowania, dopuszczeniu się błędu wykładni lub niewłaściwej oceny co do zastosowania przepisu prawa materialnego. Sąd administracyjny jest związany zarzutami skargi oraz powołaną podstawą prawną.


doradcapodatkowy.com gdy potrzebujesz własnej indywidualnej interpretacji podatkowej.

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji
Dołącz do zarejestrowanych użytkowników i korzystaj wygodnie z epodatnik.pl.   Rejestracja jest prosta, szybka i bezpłatna.

Reklama

Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.

czytaj

O nas

epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.

czytaj

Regulamin

Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.

czytaj