Interpretacja Dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej
0113-KDIPT1-3.4012.429.2021.2.MK
z 5 sierpnia 2021 r.

 

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2020 r., poz. 1325, z późn. zm.) Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z 26 maja 2021 r. (data wpływu 1 czerwca 2021 r.), uzupełnionym pismem z 16 lipca 2021 r. (data wpływu 22 lipca 2021 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do częściowego odliczenia podatku VAT od wydatków inwestycyjnych ponoszonych na realizację zadania inwestycyjnego „..” zgodnie z art. 90 ust. 1-3 ustawy o VAT – jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

1 czerwca 2021 r. wpłynął do tutejszego organu ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do częściowego odliczenia podatku VAT od wydatków inwestycyjnych ponoszonych na realizację zadania inwestycyjnego „…” zgodnie z art. 90 ust. 1-3 ustawy o VAT.

Ww. wniosek został uzupełniony pismem z 16 lipca 2021 r. w zakresie doprecyzowania opisu sprawy.

We wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe.

Spółdzielnia Mieszkaniowa … „…” w … jest zarejestrowana jako czynny podatnik VAT, składa miesięczną deklarację VAT-7 oraz odprowadza należny podatek. Spółdzielnia prowadzi działalność w zakresie zarządzania nieruchomościami stanowiącymi jej mienie, w tym przede wszystkim budynkami mieszkalnymi, wynajmu członkom spółdzielni i innym osobom lokali mieszkalnych i użytkowych oraz wytwarzania i zaopatrywania w ciepło i gorącą wodę w kotłowni osiedlowej.

W przeważającej większości (ok. 89%) działalność wykonywana przez spółdzielnię jest zwolniona z podatku VAT na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 11 ww. ustawy o VAT.

Do czynności wykonywanych w ramach pozostałej działalności należy wynajem lokali użytkowych i powierzchni komina oraz sprzedaż ciepła i ciepłej wody do budynku użyteczności publicznej, stanowiącego własność Gminy ….

Z tego tytułu Spółdzielnia pobiera opłaty opodatkowane stawką VAT 23 lub 8% (zimna woda i ścieki), udokumentowane wystawianymi comiesięcznie fakturami.

W związku z tym, iż Spółdzielnia prowadzi tzw. sprzedaż mieszaną i nie jest w stanie jednoznacznie przyporządkować do tych czynności dokonywanych zakupów towarów lub usług, Spółdzielnia dokonuje odliczenia podatku naliczonego w oparciu o ustaloną proporcję.

Wskaźnik proporcji wyliczony zgodnie z art. 90 ust. 3 ustawy o VAT wynosi za rok 2020 11% (w yliczenie w załączonych dokumentach).

W 2020 roku Spółdzielnia przystąpiła do realizacji zadania inwestycyjnego „…”.

W dniu 20.11.2020 r. podpisano umowę nr …o dofinansowanie ww. projektu w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa … na lata 2014-2020. Całkowita wartość projektu – … zł, w tym: dofinansowanie w kwocie … zł oraz wkład własny w kwocie … zł. Okres realizacji projektu – 17.09.2021 r. – 31.03.2022 r.

Na wykonanie tego zadania ogłoszono przetarg nieograniczony, w wyniku którego wyłoniono firmę, która rozpocznie wykonywanie robót w czerwcu 2021 r.

Spółdzielnia nie jest w stanie określić jaka część poniesionych wydatków będzie służyć działalności zwolnionej z opodatkowania, a jaka podlegającej opodatkowaniu.

W uzupełnieniu wniosku z 16 lipca 2021 r. wnioskodawca wskazał, że towary i usługi nabyte w ramach realizacji opisanego wcześniej zadania inwestycyjnego będą wykorzystywane do remontu i modernizacji kotłowni osiedlowej i polegającego na wymianie lokalnej kotłowni węglowej na gazową.

Efekty realizacji tego zadania będą wykorzystywane zarówno do czynności opodatkowanych podatkiem VAT (sprzedaż ciepła i ciepłej wody), jak i do czynności zwolnionych od podatku VAT (ogrzewanie mieszkań w blokach spółdzielni).

Wnioskodawca nie ma obiektywnej możliwości odrębnego przyporządkowania kwot podatku naliczonego, związanych z czynnościami opodatkowanymi podatkiem VAT i z czynnościami zwolnionymi od podatku VAT.

Obsługą kotłowni zajmuje się firma zewnętrzna, na podstawie zawartej ze spółdzielnią umowy o dostawę energii cieplnej.

Za wytworzoną i dostarczoną energię cieplną firma obciąża spółdzielnię wystawiając fakturę VAT ze stawką 23 %.

Następnie spółdzielnia dokonuje podziału kosztów na zasoby spółdzielni oraz energię sprzedawaną zewnętrznemu odbiorcy na podstawie wielkości ogrzewanej powierzchni oraz odczytów z ciepłomierzy.

Do rozliczenia przyjmuje się następujące wartości:

Mieszkania – powierzchnia 8723,46 m2 (89,15 % kosztów energii),

Budynek Gminy – sprzedaż ciepła – powierzchnia 4059,40 m2 (10,71 % kosztów),

Pawilon handlowy – sprzedaż ciepła – powierzchnia 112 m2 (0,14 % kosztów energii).

Za sprzedaż ciepła spółdzielnia wystawia faktury VAT ze stawką 23 %. Po zakończeniu roku kalendarzowego następuje faktyczne rozliczenie kosztów c.o. i c.w.u.

Spółdzielnia nie jest w stanie stwierdzić jaka część robót wykonanych w ramach realizacji zadania inwestycyjnego będzie wykorzystywana do czynności opodatkowanych, a jaka do zwolnionych z podatku VAT.

Przyjęty przez Wnioskodawcę sposób rozliczenia kosztów energii cieplnej jest szacunkowy i służy jedynie do celów rozliczeniowych, nie może stanowić podstawy do określenia jaka część robót będzie wykorzystana do celów opodatkowanych czy zwolnionych z podatku.

Wystawianą przez dostawcę energii cieplnej fakturę Wnioskodawca rozlicza zgodnie ze współczynnikiem proporcji, ustalonym zgodnie z art. 90 ust. 3 ustawy o VAT(za rok 2020 – 11%).

W taki sam sposób Wnioskodawca chciałby rozliczać faktury wystawiane przez wykonawców opisywanego zadania inwestycyjnego.

Faktury dokumentujące zakup towarów i usług nabywanych w związku z realizacją zadania inwestycyjnego będą wystawiane na Spółdzielnię Mieszkaniową .. „ …” w …, czyli Wnioskodawcę w niniejszej sprawie.

W związku z powyższym opisem zadano następujące pytanie.

Czy odliczając VAT od wydatków inwestycyjnych ponoszonych na przedmiotowe zadanie Spółdzielnia jest zobowiązana do zastosowania tzw. współczynnika VAT, skalkulowanego zgodnie z art. 90 ust. 1-3 ustawy o VAT?

Zdaniem Wnioskodawcy, odliczając VAT od wydatków inwestycyjnych ponoszonych na przedmiotową inwestycję Spółdzielnia będzie zobowiązana do zastosowania tzw. współczynnika VAT, skalkulowanego zgodnie z art. 90 ust. 1-3 ustawy o VAT.

Biorąc pod uwagę opisany powyżej stan faktyczny Wnioskodawca nie jest w stanie określić, w jakim stopniu nabyta usługa będzie wykorzystywana do celów opodatkowanych lub zwolnionych.

W tej sytuacji prawo do odliczenia podatku przysługuje wyłącznie na podstawie współczynnika proporcji.

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego zdarzenia przyszłego jest prawidłowe.

Zgodnie z art. 86 ust. 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. z 2021 r., poz. 685, z późn. zm.), zwana dalej „ustawą”, w zakresie, w jakim towary i usługi są wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych, podatnikowi, o którym mowa w art. 15, przysługuje prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego, z zastrzeżeniem art. 114, art. 119 ust. 4, art. 120 ust. 17 i 19 oraz art. 124.

Stosownie do art. 86 ust. 2 pkt 1 ustawy, kwotę podatku naliczonego stanowi suma kwot podatku wynikających z faktur otrzymanych przez podatnika z tytułu:

  1. nabycia towarów i usług,
  2. dokonania całości lub części zapłaty przed nabyciem towaru lub wykonaniem usługi.

Z art. 87 ust. 1 ustawy wynika, że w przypadku, gdy kwota podatku naliczonego, o której mowa w art. 86 ust. 2, jest w okresie rozliczeniowym wyższa od kwoty podatku należnego, podatnik ma prawo do obniżenia o tę różnicę kwoty podatku należnego za następne okresy lub do zwrotu różnicy na rachunek bankowy.

Podkreślić należy, że ustawodawca zapewnił podatnikowi prawo do odliczenia podatku naliczonego w całości lub w części, pod warunkiem spełnienia przez niego zarówno przesłanek pozytywnych, wynikających z art. 86 ust. 1 ustawy oraz niezaistnienia przesłanek negatywnych, określonych w art. 88 ustawy. Przepis ten określa listę wyjątków, które pozbawiają podatnika prawa do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego.

Jedno z takich ograniczeń zostało wskazane w art. 88 ust. 3a pkt 2 ustawy, zgodnie z którym nie stanowią podstawy do obniżenia podatku należnego oraz zwrotu różnicy podatku lub zwrotu podatku naliczonego faktury i dokumenty celne w przypadku gdy transakcja udokumentowana fakturą nie podlega opodatkowaniu albo jest zwolniona od podatku.

Na mocy art. 88 ust. 3a pkt 7 ustawy, nie stanowią podstawy do obniżenia podatku należnego oraz zwrotu różnicy podatku lub zwrotu podatku naliczonego faktury i dokumenty celne w przypadku gdy wystawiono faktury, w których została wykazana kwota podatku w stosunku do czynności opodatkowanych, dla których nie wykazuje się kwoty podatku na fakturze – w części dotyczącej tych czynności.

Natomiast, w myśl art. 88 ust. 4 ustawy, obniżenia kwoty lub zwrotu różnicy podatku należnego nie stosuje się do podatników, którzy nie są zarejestrowani jako podatnicy VAT czynni, zgodnie z art. 96, z wyłączeniem przypadków, o których mowa w art. 86 ust. 2 pkt 7.

Prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego przysługuje wówczas, gdy zostaną spełnione określone warunki, tzn. odliczenia tego dokonuje podatnik podatku od towarów i usług oraz gdy towary i usługi, z których nabyciem podatek został naliczony, są wykorzystywane do czynności opodatkowanych. Warunkiem umożliwiającym podatnikowi skorzystanie z prawa do odliczenia podatku naliczonego jest niewątpliwy i bezsporny związek zakupów z wykonanymi czynnościami opodatkowanymi.

Przedstawiona powyżej zasada wyklucza zatem możliwość dokonania obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego związanego z usługami i towarami, które nie są w ogóle wykorzystywane do czynności opodatkowanych, czyli w przypadku ich wykorzystania do czynności zwolnionych od podatku od towarów i usług oraz niepodlegających temu podatkowi.

W przypadku, gdy podatnik dokonuje zakupów związanych zarówno z czynnościami, w związku z którymi przysługuje prawo do obniżenia kwoty podatku należnego, jak i z czynnościami, w związku z którymi takie prawo nie przysługuje, zastosowanie znajdują przepisy art. 90 ustawy.

Zgodnie z art. 90 ust. 1 ustawy, w stosunku do towarów i usług, które są wykorzystywane przez podatnika do wykonywania czynności, w związku, z którymi przysługuje prawo do obniżenia kwoty podatku należnego, jak i czynności, w związku, z którymi takie prawo nie przysługuje, podatnik jest obowiązany do odrębnego określania kwot podatku naliczonego związanych z czynnościami w stosunku, do których podatnikowi przysługuje prawo do obniżenia kwoty podatku należnego.

Jeżeli nie jest możliwe wyodrębnienie całości lub części kwot, o których mowa w ust. 1, to w myśl art. 90 ust. 2 ustawy, podatnik może pomniejszyć kwotę podatku należnego o taką część kwoty podatku naliczonego, którą można proporcjonalnie przypisać czynnościom, w stosunku do których podatnikowi przysługuje prawo do obniżenia kwoty podatku należnego, z zastrzeżeniem ust. 10.

Na podstawie art. 90 ust. 3 ustawy, proporcję, o której mowa w ust. 2 ustala się jako udział rocznego obrotu z tytułu czynności, w związku z którymi przysługuje prawo do obniżenia kwoty podatku należnego, w całkowitym obrocie uzyskanym z tytułu czynności, w związku z którymi podatnikowi przysługuje prawo do obniżenia kwoty podatku należnego, oraz czynności, w związku z którymi podatnikowi nie przysługuje takie prawo.

Zgodnie z art. 90 ust. 4 ustawy, proporcję, o której mowa w ust. 3 określa się procentowo w stosunku rocznym na podstawie obrotu osiągniętego w roku poprzedzającym rok podatkowy, w odniesieniu do którego jest ustalana proporcja. Proporcję tę zaokrągla się w górę do najbliższej liczby całkowitej.

Wskazać należy, iż stosownie do art. 90 ust. 10 ustawy, w przypadku gdy proporcja określona zgodnie z ust. 2-8:

  1. przekroczyła 98% oraz kwota podatku naliczonego niepodlegająca odliczeniu, wynikająca z zastosowania tej proporcji, w skali roku była mniejsza niż 500 zł – podatnik ma prawo uznać, że proporcja ta wynosi 100%;
  2. nie przekroczyła 2% – podatnik ma prawo uznać, ze proporcja ta wynosi 0%

Z przywołanych przepisów wynika, że gdy w trakcie roku podatnik dokonuje proporcjonalnego odliczenia podatku od zakupu służącego jednocześnie działalności opodatkowanej i zwolnionej według proporcji wstępnej obliczonej na podstawie obrotów roku poprzedniego, to po zakończeniu roku podatkowego jeszcze raz ustala proporcję, lecz już na podstawie obrotów rzeczywistych i na tej podstawie ostatecznie ustala kwotę podatku naliczonego, którą ma prawo odliczyć od zakupów związanych z działalnością mieszaną.

Z kolei przepisy zawarte w art. 91 ustawy wprowadzają regułę ostatecznego rozliczenia podatku naliczonego za dany rok podatkowy w sytuacji, gdy odliczenia dokonano na podstawie proporcji, o której mowa w art. 90 ustawy, a ponadto regulują kwestię odliczenia podatku w przypadku, gdy uprzednio odliczona kwota podatku naliczonego z różnych przyczyn musi zostać skorygowana lub przypadku, gdy podatek naliczony nie został odliczony, bo na moment realizacji prawa do odliczenia nabyty towar lub usługa nie miały służyć działalności opodatkowanej, ale sytuacja ta uległa zmianie.

Zgodnie z art. 91 ust. 1 ww. ustawy po zakończeniu roku, w którym podatnikowi przysługiwało prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego, o którym mowa w art. 86 ust. 1, jest on obowiązany dokonać korekty kwoty podatku odliczonego zgodnie z art. 90 ust. 2-10a, z uwzględnieniem proporcji obliczonej w sposób określony w art. 90 ust. 2-6, 10 lub 10a lub przepisach wydanych na podstawie art. 90 ust. 11 i 12, dla zakończonego roku podatkowego.

Z opisu sprawy wynika, że Spółdzielnia, będąca zarejestrowanym czynnym podatnikiem podatku od towarów i usług, prowadzi działalność w zakresie zarządzania nieruchomościami stanowiącymi jej mienie, w tym przede wszystkim budynkami mieszkalnymi, wynajmu członkom spółdzielni i innym osobom lokali mieszkalnych i użytkowych oraz wytwarzania i zaopatrywania w ciepło i gorącą wodę w kotłowni osiedlowej. W 2020 roku Spółdzielnia przystąpiła do realizacji zadania inwestycyjnego „…”. Efekty realizacji tego zadania będą wykorzystywane zarówno do czynności opodatkowanych podatkiem VAT (sprzedaż ciepła i ciepłej wody), jak i do czynności zwolnionych od podatku VAT (ogrzewanie mieszkań w blokach spółdzielni). Wnioskodawca nie ma obiektywnej możliwości odrębnego przyporządkowania kwot podatku naliczonego, związanych z czynnościami opodatkowanymi podatkiem VAT i z czynnościami zwolnionymi od podatku VAT. Faktury dokumentujące zakup towarów i usług nabywanych w związku z realizacją zadania inwestycyjnego będą wystawiane na Spółdzielnię Mieszkaniową … „ …” w …

Mając na uwadze powołane powyżej przepisy prawa oraz przedstawiony opis sprawy należy stwierdzić, że skoro nabywane przez Spółdzielnię towary i usługi jednocześnie będą wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych i zwolnionych od podatku, i jak wskazała Spółdzielnia nie ma możliwości odrębnego określenia kwot podatku naliczonego związanych z czynnościami, w stosunku, do których przysługuje prawo do obniżenia kwoty podatku należnego, to Spółdzielnia powinna dokonywać odliczenia podatku naliczonego związanego z realizacją zadania inwestycyjnego na podstawie proporcji, o której mowa w art. 90 ust. 2-10 ustawy o podatku od towarów i usług.

Spółdzielnia w celu dokonania odliczenia podatku naliczonego winna w pierwszej kolejności dokonać proporcji wstępnej (w oparciu o obroty z roku poprzedzającego dany rok w odniesieniu do którego jest ustalana proporcja) i rozliczyć podatek w oparciu o tę wstępną proporcję. Następnie, zgodnie z art. 91 ustawy, po zakończonym roku podatkowym Spółdzielnia będzie zobowiązana dokonać korekty podatku naliczonego, przy uwzględnieniu danych dla zakończonego roku podatkowego – według proporcji rzeczywistej.

Tym samym stanowisko Wnioskodawcy należało uznać za prawidłowe.

Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dniu wydania interpretacji.

Tut. Organ informuje, iż wydana interpretacja dotyczy tylko sprawy będącej przedmiotem wniosku (zapytania). Inne kwestie przedstawione we wniosku, które nie zostały objęte pytaniem nie mogą być – zgodnie z art. 14b § 1 Ordynacji podatkowej – rozpatrzone.

Zaznacza się także, że zgodnie z art. 14b § 3 ustawy Ordynacja podatkowa, składający wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej obowiązany jest do wyczerpującego przedstawienia zaistniałego stanu faktycznego albo zdarzenia przyszłego. Organ jest ściśle związany przedstawionym we wniosku stanem faktycznym (opisem zdarzenia przyszłego). Zainteresowany ponosi ryzyko związane z ewentualnym błędnym lub nieprecyzyjnym przedstawieniem we wniosku opisu stanu faktycznego (zdarzenia przyszłego). Interpretacja indywidualna wywołuje skutki prawnopodatkowe tylko wtedy, o ile rzeczywisty stan faktyczny sprawy będącej przedmiotem interpretacji pokrywał się będzie ze stanem faktycznym (opisem zdarzenia przyszłego) podanym przez Wnioskodawcę w złożonym wniosku. W związku z powyższym, w przypadku zmiany któregokolwiek elementu przedstawionego we wniosku opisu sprawy, wydana interpretacja traci swą aktualność.

Należy wyjaśnić, że organ rozpatrując wniosek o wydanie interpretacji, nie podejmuje się wyjaśnienia stanu faktycznego (zdarzenia przyszłego), tj. nie przeprowadza dowodów oraz nie analizuje załączonych do wniosku dokumentów, lecz dokonuje oceny prawnej przedstawionych we wniosku okoliczności, w kontekście zadanego pytania, przyporządkowanego do danego stanu faktycznego albo zdarzenia przyszłego. Wobec powyższego, dołączony przez Wnioskodawcę do wniosku załącznik, nie był przedmiotem merytorycznej analizy.

Jednocześnie należy podkreślić, że niniejsza interpretacja została wydana na podstawie przedstawionego we wniosku opisu sprawy, co oznacza, że w przypadku, gdy w toku postępowania podatkowego, kontroli podatkowej, kontroli celno-skarbowej zostanie określony odmienny stan sprawy, interpretacja nie wywoła w tym zakresie skutków prawnych.

Zgodnie z art. 14na § 1 Ordynacji podatkowej przepisów art. 14k-14n nie stosuje się, jeżeli stan faktyczny lub zdarzenie przyszłe będące przedmiotem interpretacji indywidualnej stanowi element czynności będących przedmiotem decyzji wydanej:

  1. z zastosowaniem art. 119a;
  2. w związku z wystąpieniem nadużycia prawa, o którym mowa w art. 5 ust. 5 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług;
  3. z zastosowaniem środków ograniczających umowne korzyści.

Przepisów art. 14k-14n nie stosuje się, jeżeli korzyść podatkowa, stwierdzona w decyzjach wymienionych w § 1, jest skutkiem zastosowania się do utrwalonej praktyki interpretacyjnej, interpretacji ogólnej lub objaśnień podatkowych (art. 14na § 2 Ordynacji podatkowej).

Powyższe unormowania należy odczytywać łącznie z przepisami art. 33 ustawy z 23 października 2018 r. o zmianie ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, ustawy – Ordynacja podatkowa oraz niektórych innych ustaw (Dz. U. poz. 2193, z późn. zm.), wprowadzającymi regulacje intertemporalne.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w …, za pośrednictwem organu, który ją wydał (art. 54 § 1 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi – Dz. U. z 2019 r., poz. 2325, z późn. zm.). Skargę wnosi się w dwóch egzemplarzach (art. 47 § 1 ww. ustawy) na adres: Krajowa Informacja Skarbowa, ul. Teodora Sixta 17, 43-300 Bielsko-Biała lub drogą elektroniczną na adres Elektronicznej Skrzynki Podawczej Krajowej Informacji Skarbowej na platformie ePUAP: /KIS/SkrytkaESP (art. 54 § 1a ww. ustawy), w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia skarżącemu rozstrzygnięcia w sprawie albo aktu, o którym mowa w art. 3 § 2 pkt 4a (art. 53 § 1 ww. ustawy). W przypadku pism i załączników wnoszonych w formie dokumentu elektronicznego odpisów nie dołącza się (art. 47 § 3 ww. ustawy).

W przypadku wnoszenia skargi w okresie obowiązywania stanu zagrożenia epidemicznego i stanu epidemii jako najwłaściwszy proponuje się kontakt z wykorzystaniem systemu teleinformatycznego ePUAP.

Jednocześnie, zgodnie z art. 57a ww. ustawy Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi, skarga na pisemną interpretację przepisów prawa podatkowego wydaną w indywidualnej sprawie, opinię zabezpieczającą i odmowę wydania opinii zabezpieczającej może być oparta wyłącznie na zarzucie naruszenia przepisów postępowania, dopuszczeniu się błędu wykładni lub niewłaściwej oceny co do zastosowania przepisu prawa materialnego. Sąd administracyjny jest związany zarzutami skargi oraz powołaną podstawą prawną.


doradcapodatkowy.com gdy potrzebujesz własnej indywidualnej interpretacji podatkowej.

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji
Dołącz do zarejestrowanych użytkowników i korzystaj wygodnie z epodatnik.pl.   Rejestracja jest prosta, szybka i bezpłatna.

Reklama

Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.

czytaj

O nas

epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.

czytaj

Regulamin

Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.

czytaj