Interpretacja Dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej
0114-KDIP4-1.4012.432.2021.1.RMA
z 27 lipca 2021 r.

 

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA


Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2020 r. poz. 1325 ze zm.) Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z 28 czerwca 2021 r. (data wpływu 6 lipca 2021 r.), o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie braku prawa do odzyskania (odliczenia i zwrotu) podatku VAT z faktur związanych z realizacją projektu „(…)” - jest prawidłowe.

UZASADNIENIE


6 lipca 2021 r. wpłynął ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie braku prawa do odzyskania (odliczenia i zwrotu) podatku VAT z faktur związanych z realizacją projektu „(…)”.


We wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe:


Wnioskodawca jest organizacją nie posiadającą osobowości prawnej, nie jest też „płatnikiem podatku VAT” i nie figuruje w ewidencji „płatników podatku VAT”. Klub „(…)” uzyskał dofinansowanie, podpisując umowę o przyznanie pomocy. Stowarzyszenie w ramach umowy będzie realizować operację w ramach poddziałania „Wsparcie na wdrażanie operacji w ramach strategii rozwoju lokalnego kierowanego przez społeczność” w ramach działania „Wsparcie dla rozwoju lokalnego w ramach inicjatywy LEADER” objętego Programem w zakresie wzmocnienia kapitału społecznego, w tym przez podnoszenie wiedzy społeczności lokalnej w zakresie ochrony środowiska i zmian klimatycznych, także z wykorzystaniem rozwiązań innowacyjnych. Klub „(…)” będzie realizował operację pn. „(…)”. W wyniku realizacji operacji osiągnięty zostanie następujący cel: umożliwienie wzmocnienia kapitału społecznego poprzez zainstalowanie i udostępnienie cyfrowego systemu informacyjnego, poprzez realizację następującego wskaźnika: liczba wykorzystanych narzędzi innowacyjnych - 1 szt.

Klub planuje zakup systemu informacyjnego do promocji potencjału turystycznego, przyrodniczego, kulturowego, w skład którego wchodzą:

  • 3 ekrany informacyjne,
  • 12 głośników,
  • stanowisko komputerowe do zarządzania systemem,
  • instalacja i uruchomienie.


Usługa zostanie zlecona na zewnątrz, z wykonawcą zostanie podpisana umowa (1 usługa x 50 000,00 zł/usługę = 50 000,00 zł).


To innowacyjne rozwiązanie niesie ze sobą wiele korzyści. Przede wszystkim elektroniczny system jako narzędzie promocji skuteczniej będzie przykuwał uwagę odbiorców, przez co informacje na temat wydarzeń trafią do większej liczby osób. Ponadto, taka forma promocji ma charakter działań proekologicznych i jest o wiele korzystniejsza dla środowiska, gdyż nie marnuje się papieru na tradycyjne druki, a forma elektronicznego plakatu jest w pełni bezpieczna i ekologiczna. Elektroniczny system promocji to również oszczędność. Koszty eksploatacji ekranów będą znacznie niższe na przestrzeni całego roku niż koszty druku tradycyjnych plakatów. Niewątpliwą zaletą korzystania z elektronicznych narzędzi jest natychmiastowa właściwie korekta ewentualnych błędów, które mogą się pojawić, bez konieczności zamawiania nowej partii drukowanych plakatów. Zakupione przez Klub narzędzie promocji będzie również mogło służyć do prezentacji najważniejszych dla mieszkańców informacji dotyczących działalności całego obszaru LSR.


Dzięki temu wszystkie informacje będą znajdowały się w jednym miejscu, bez konieczności wyszukiwania. Klub umożliwi lokalnym stowarzyszeniom prezentowanie swojej oferty. Dzięki wykorzystaniu takiego narzędzia będzie możliwość promocji znacznie większej ilości propozycji imprez i wydarzeń kulturalnych aniżeli na tradycyjnych plakatach, które zajmują znacznie więcej miejsca, a o ich wywieszeniu decyduje data organizacji wydarzenia. Projekt zakłada partnerstwo różnorodnych podmiotów, tj. organizacje pozarządowe, instytucje publiczne, firmy prywatne prowadzące działalność w sferze potencjału turystycznego, przyrodniczego i kulturowego, gdyż każda z instytucji będzie mogła promować swoją ofertę wydarzeń. System informacyjny do promocji potencjału turystycznego, przyrodniczego, kulturowego to projekt o charakterze zintegrowanym, który swoim zasięgiem obejmował będzie teren większy niż jedna gmina. Wszystko po to, aby najbardziej kompleksowo i w interaktywnej formie przedstawiać społeczeństwu promocję obszaru LSR. Ponadto inwestycje w tym obszarze pozwolą na zwiększenie dostępności usług cyfrowych i wpłyną na poprawę stopnia wykorzystania ich przez mieszkańców, zwiększenia aktywności i zaangażowania obywateli w życie publiczne, w szczególności osób niepełnosprawnych oraz mieszkańców terenów wiejskich. Na monitorach prezentowane będą wszystkie imprezy organizowane przez gminy z obszaru działania Stowarzyszenia „(…)”. Ważnym obszarem działań na rzecz wzmocnienia dostępności oferty na obszarze LSR jest tworzenie treści cyfrowych oraz zapewnienie powszechnego i otwartego dostępu do zasobów w postaci cyfrowej, będących w posiadaniu instytucji publicznych. Powyższe działania doprowadzą do wzrostu wykorzystania oraz jakości udostępnianych informacji sektora publicznego. Odbiorcami zadania będzie każda z grup defaworyzowanych wymienionych w Strategii Rozwoju Lokalnego na lata 2014-2020, zarówno kobiety w wieku między 30 a 50 rokiem życia, młodzież między 18 a 30 rokiem życia oraz osoby powyżej 50 roku życia. Istnieje szansa, że uczestnicząc w operacji zwiększy się ich aktywność społeczna, wpłynie na poprawę ich funkcjonowania w społeczności lokalnej, a następnie przełoży się na chociażby znalezienie pracy lub założenie działalności gospodarczej. Na wszystkich materiałach informacyjnych i promocyjnych oraz zakupionych urządzeniach prezentowane będą wszystkie wymagane przepisami logotypy (m.in. UE, LEADER, PROW, LGD (…)) wraz z informacją o źródle finansowania operacji, tak żeby jak najszersza grupa odbiorców mogła je zobaczyć. Potrzeba wprowadzenia przez Klub wynika z rozwoju społeczno-gospodarczego regionu, który to wymusza zastosowanie w coraz większym zakresie narzędzi i technologii informacyjno-komunikacyjnych, które służą pobudzeniu rynku. Ponadto wsparcia w instytucjach publicznych wymaga rozwój infrastruktury informatycznej i wprowadzenie nowoczesnych rozwiązań informatycznych w zakresie zarządzania, np. zwiększone wykorzystanie e-usług publicznych, w tym informacji sektora publicznego. Przedsięwzięcia dotyczyć będą również digitalizacji zasobów publicznych oraz udostępniania do ponownego wykorzystania elektronicznych wersji posiadanych przez instytucje publiczne informacji. Działania te wpłyną na poprawę dostępu do większej ilości danych publicznych oraz zwiększenie zakresu informacji udostępnianych w technologii cyfrowej. Możliwe będzie szersze wykorzystanie cyfrowych zasobów w obszarze m.in. kultury, nauki. Realizacja ww. przedsięwzięć przyczyni się do osiągnięcia założonego celu LSR.


Celem operacji jest umożliwienie wzmocnienia kapitału społecznego poprzez zainstalowanie i udostępnienie 3 monitorów w Ośrodku w (…). Cel będzie osiągnięty i zachowany przez okres pięciu lat od płatności końcowej.


Cały system wizualizacji do promocji potencjału turystycznego, przyrodniczego, kulturowego będzie znajdował się w siedzibie Ośrodka w (…) i poza nim. Miejsce zostało wybrane ze względu na dużą liczbę osób odwiedzających (ok. 10 tysięcy osób rocznie). Klub będzie zarządzał publikowaniem informacji oraz będzie posiadał autorskie prawa majątkowe do zamieszczanych publikacji/treści/zdjęć na wszystkich polach eksploatacji lub uzyska odpowiednią zgodę autorów. Korzystanie z tego sytemu będzie bezpłatne, niekomercyjne. Z uwagi na lokalizację projektu wewnątrz budynku - nie jest potrzebna wizualizacja przestrzenna w terenie (szkice, mapy, rysunki sytuacyjne).


Biorąc pod uwagę planowane koszty przedsięwzięcia - nie jest konieczne dokonywanie konkurencyjnego wyboru wykonawców zadań zgodnie z rozporządzeniem MRiRW. Mając jednak na uwadze, iż środki wydatkowane przez Klub są środkami publicznymi, rozeznanie rynku będzie poprzedzone bądź za pośrednictwem zapytań ofertowych rozesłanym przy pomocy email, bądź za pośrednictwem zapytań przekazanych telefonicznie. Na tej podstawie zostaną wybrane najbardziej optymalne oferty, które pozwolą na poniesienie kosztów kwalifikowanych przedstawionych we wniosku i osiągnięcie zaplanowanych celów.


Realizacja operacji wpłynie za zachowanie celu ogólnego, celu szczegółowego oraz przedsięwzięć i wskaźników opisanych w ramach danego ogłoszenia o naborze wniosków.


Klub chce zaliczyć koszty podatku VAT realizowanej operacji do kosztów kwalifikowanych projektu i tym samym otrzymać do nich dofinansowanie. Musi jednak wykazać, iż nie ma możliwości odzyskania podatku VAT. Wnioskodawca nie jest zarejestrowanym czynnym podatnikiem podatku od towarów i usług, nie składa deklaracji VAT-7. Dokonane zakupy w celu realizacji ww. operacji nie są i nie będą wykorzystywane do czynności opodatkowanych podatkiem od towarów i usług. W wyniku realizacji operacji Stowarzyszenie będzie realizowało nieodpłatną działalność statutową.

W związku z powyższym opisem zadano następujące pytanie:


Czy Klub ma możliwość odzyskania podatku VAT z faktur związanych z realizacją projektu „(…)” współfinansowanego w ramach poddziałania „Wsparcie na wdrażanie operacji w ramach strategii rozwoju lokalnego kierowanego przez społeczność” w ramach działania „Wsparcie dla rozwoju lokalnego w ramach inicjatywy LEADER”, objętego Programem w zakresie wzmocnienia kapitału społecznego, w tym przez podnoszenie wiedzy społeczności lokalnej w zakresie ochrony środowiska i zmian klimatycznych, także z wykorzystaniem rozwiązań innowacyjnych.


Zdaniem Wnioskodawcy:

Stosownie do art. 86 ust. 1 ustawy z 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. z 2021 r. poz. 685 ze zm.) stowarzyszenie Uczniowski Ludowy Klub Sportowy nie ma możliwości odzyskania podatku VAT z faktur, gdyż nabywane usługi i towary nie są przedmiotem dalszego obrotu i nie będą wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych podatkiem od towarów i usług. Według art. 88 ust. 4 ustawy, obniżenia kwoty lub zwrotu różnicy podatku należnego nie stosuje się do podatników, którzy nie są zarejestrowani jako podatnicy VAT czynni, zgodnie z art. 96, z wyłączeniem przypadków o których mowa w art. 86 ust. 2 pkt 7.


W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego zdarzenia przyszłego jest prawidłowe.


Zgodnie z art. 86 ust. 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. z 2021 r. poz. 685 ze zm.), zwanej dalej ustawą, w zakresie, w jakim towary i usługi są wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych, podatnikowi, o którym mowa w art. 15, przysługuje prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego, z zastrzeżeniem art. 114, art. 119 ust. 4, art. 120 ust. 17 i 19 oraz art. 124.


Na mocy art. 86 ust. 2 pkt 1 lit. a) ustawy, kwotę podatku naliczonego stanowi suma kwot podatku wynikających z faktur otrzymanych przez podatnika z tytułu nabycia towarów i usług.


W myśl art. 87 ust. 1 ustawy w przypadku, gdy kwota podatku naliczonego, o której mowa
w art. 86 ust. 2, jest w okresie rozliczeniowym wyższa od kwoty podatku należnego, podatnik ma prawo do obniżenia o tę różnicę kwoty podatku należnego za następne okresy lub do zwrotu różnicy na rachunek bankowy.


Jak wynika z powołanych przepisów, prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego przysługuje wówczas, gdy zostaną spełnione określone warunki, tzn. odliczenia tego dokonuje podatnik podatku od towarów i usług oraz gdy towary i usługi, z których nabyciem podatek został naliczony, są wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych, tzn. takich, których następstwem jest określenie podatku należnego (powstanie zobowiązania podatkowego).


Przedstawiona wyżej zasada wyklucza zatem możliwość dokonania obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego związanego z towarami i usługami, które nie są wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych.


Ponadto podkreślić należy, że ustawodawca zapewnił podatnikowi prawo do odliczenia podatku naliczonego w całości lub w części, pod warunkiem spełnienia przez niego zarówno przesłanek pozytywnych, wynikających z art. 86 ust. 1 ustawy oraz niezaistnienia przesłanek negatywnych, określonych w art. 88 ustawy. Przepis ten określa listę wyjątków, które pozbawiają podatnika prawa do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego.

Jedno z takich ograniczeń zostało wskazane w art. 88 ust. 4 ustawy, zgodnie z którym obniżenia kwoty lub zwrotu różnicy podatku należnego nie stosuje się również do podatników, którzy nie są zarejestrowani jako podatnicy VAT czynni, zgodnie z art. 96, z wyłączeniem przypadków, o których mowa w art. 86 ust. 2 pkt 7.


Zgodnie z powyższą regulacją, z prawa do odliczenia podatku skorzystać mogą wyłącznie podatnicy, którzy są zarejestrowani jako podatnicy VAT czynni.


Zatem, aby podmiot mógł skorzystać z prawa do obniżenia podatku należnego o podatek naliczony związany z dokonanym nabyciem towarów i usług, w pierwszej kolejności winien spełnić przesłanki umożliwiające uznanie go - dla tej czynności - za podatnika podatku od towarów i usług, działającego w ramach prowadzonej działalności gospodarczej.


Stosownie do art. 15 ust. 1 ustawy, podatnikami są osoby prawne, jednostki organizacyjne niemające osobowości prawnej oraz osoby fizyczne, wykonujące samodzielnie działalność gospodarczą, o której mowa w ust. 2, bez względu na cel lub rezultat takiej działalności.


Działalność gospodarcza - w myśl art. 15 ust. 2 ustawy - obejmuje wszelką działalność producentów, handlowców lub usługodawców, w tym podmiotów pozyskujących zasoby naturalne oraz rolników, a także działalność osób wykonujących wolne zawody. Działalność gospodarcza obejmuje w szczególności czynności polegające na wykorzystywaniu towarów lub wartości niematerialnych i prawnych w sposób ciągły dla celów zarobkowych.


Z opisu sprawy wynika, że Wnioskodawca jest organizacją nie posiadającą osobowości prawnej, nie jest też płatnikiem podatku VAT i nie figuruje w ewidencji płatników podatku VAT. Uczniowski Ludowy Klub Sportowy uzyskał dofinansowanie, podpisując umowę o przyznanie pomocy. Stowarzyszenie w ramach umowy będzie realizować operację w ramach poddziałania „Wsparcie na wdrażanie operacji w ramach strategii rozwoju lokalnego kierowanego przez społeczność” w ramach działania „Wsparcie dla rozwoju lokalnego w ramach inicjatywy LEADER” objętego Programem w zakresie wzmocnienia kapitału społecznego, w tym przez podnoszenie wiedzy społeczności lokalnej w zakresie ochrony środowiska i zmian klimatycznych, także z wykorzystaniem rozwiązań innowacyjnych. Uczniowski Ludowy Klub Sportowy będzie realizował operację pn. „(…)”.


Klub planuje zakup systemu informacyjnego do promocji potencjału turystycznego, przyrodniczego, kulturowego, w skład którego wchodzą:

  • 3 ekrany informacyjne,
  • 12 głośników,
  • stanowisko komputerowe do zarządzania systemem,
  • instalacja i uruchomienie.


Cały system wizualizacji będzie znajdował się w siedzibie Specjalnego Ośrodka Szkolno-Wychowawczego i poza nim. Uczniowski Ludowy Klub Sportowy będzie zarządzał publikowaniem informacji oraz będzie posiadał autorskie prawa majątkowe do zamieszczanych publikacji/treści/zdjęć na wszystkich polach eksploatacji lub uzyska odpowiednią zgodę autorów. Korzystanie z tego sytemu będzie bezpłatne, niekomercyjne. Dokonane zakupy w celu realizacji ww. operacji nie są i nie będą wykorzystywane do czynności opodatkowanych podatkiem od towarów i usług. W wyniku realizacji operacji Stowarzyszenie będzie realizowało nieodpłatną działalność statutową.


Wątpliwości Wnioskodawcy dotyczą możliwości odzyskania podatku VAT w związku z realizacją ww. projektu.


Zgodnie z powołanymi wyżej przepisami, rozliczenie podatku naliczonego na zasadach określonych w art. 86 ust. 1 ustawy uwarunkowane jest tym, aby nabywane towary i usługi były wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych przez podatnika w ramach prowadzonej przez niego działalności gospodarczej.


W opisanej sytuacji z uwagi na niespełnienie przesłanek, o których mowa w art. 86 ust. 1 oraz w art. 88 ust. 4 ustawy, warunkujących prawo do odliczenia podatku naliczonego, Klubowi nie będzie przysługiwało prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego w związku z realizacją ww. zadania. Uczniowski Ludowy Klub Sportowy nie jest zarejestrowanym czynnym podatnikiem podatku od towarów i usług, nie składa deklaracji VAT-7. Dokonane zakupy w celu realizacji ww. operacji nie są i nie będą wykorzystywane do czynności opodatkowanych podatkiem od towarów i usług - w wyniku realizacji operacji Stowarzyszenie będzie realizowało nieodpłatną działalność statutową.


Zatem Klub nie ma możliwości obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego w związku z realizacją projektu „(…)”, współfinansowanego w ramach poddziałania „Wsparcie na wdrażanie operacji w ramach strategii rozwoju lokalnego kierowanego przez społeczność” w ramach działania „Wsparcie dla rozwoju lokalnego w ramach inicjatywy LEADER” objętego Programem w zakresie wzmocnienia kapitału społecznego, w tym przez podnoszenie wiedzy społeczności lokalnej w zakresie ochrony środowiska i zmian klimatycznych, także z wykorzystaniem rozwiązań innowacyjnych.


Jednocześnie Wnioskodawca nie ma prawa do otrzymania z tego tytułu zwrotu różnicy podatku, o którym mowa w art. 87 ust. 1 ustawy o VAT.


Wobec powyższego stanowisko Wnioskodawcy jest prawidłowe.


Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dniu wydania interpretacji.


Zaznaczenia wymaga, że organ podatkowy jest ściśle związany przedstawionym we wniosku opisem stanu faktycznego/zdarzenia przyszłego. Wnioskodawca ponosi ryzyko związane z ewentualnym błędnym lub nieprecyzyjnym przedstawieniem we wniosku opisu stanu faktycznego oraz zdarzenia przyszłego. Podkreślenia wymaga, że interpretacja indywidualna wywołuje skutki prawnopodatkowe tylko wtedy, o ile rzeczywisty stan sprawy będącej przedmiotem interpretacji pokrywał się będzie z opisem podanym przez Wnioskodawcę w złożonym wniosku. W związku z tym, w przypadku zmiany któregokolwiek elementu przedstawionego we wniosku opisu sprawy, udzielona odpowiedź traci swą aktualność.


Zgodnie z art. 14na § 1 Ordynacji podatkowej przepisów art. 14k-14n nie stosuje się, jeżeli stan faktyczny lub zdarzenie przyszłe będące przedmiotem interpretacji indywidualnej stanowi element czynności będących przedmiotem decyzji wydanej:

  1. z zastosowaniem art. 119a;
  2. w związku z wystąpieniem nadużycia prawa, o którym mowa w art. 5 ust. 5 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług;
  3. z zastosowaniem środków ograniczających umowne korzyści.


Przepisów art. 14k-14n nie stosuje się, jeżeli korzyść podatkowa, stwierdzona w decyzjach wymienionych w § 1, jest skutkiem zastosowania się do utrwalonej praktyki interpretacyjnej, interpretacji ogólnej lub objaśnień podatkowych (art. 14na § 2 Ordynacji podatkowej).


Powyższe unormowania należy odczytywać łącznie z przepisami art. 33 ustawy z 23 października 2018 r. o zmianie ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, ustawy – Ordynacja podatkowa oraz niektórych innych ustaw (Dz. U. poz. 2193 ze zm.), wprowadzającymi regulacje intertemporalne.


Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w (…), ul. (…)za pośrednictwem organu, którego działanie, bezczynność lub przewlekłe prowadzenie postępowania jest przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi – Dz. U. z 2019 r. poz. 2325 ze zm.) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia skarżącemu rozstrzygnięcia w sprawie albo aktu, o którym mowa w art. 3 § 2 pkt 4a (art. 53 § 1 ww. ustawy).


Skargę wnosi się w dwóch egzemplarzach (art. 47 § 1 ww. ustawy) na adres: Krajowa Informacja Skarbowa, ul. Teodora Sixta 17, 43-300 Bielsko-Biała lub drogą elektroniczną na adres Elektronicznej Skrzynki Podawczej Krajowej Informacji Skarbowej na platformie ePUAP: /KIS/SkrytkaESP. W przypadku pism i załączników wnoszonych w formie dokumentu elektronicznego odpisów nie dołącza się (art. 47 § 3 ww. ustawy). W przypadku wnoszenia skargi w okresie obowiązywania stanu zagrożenia epidemicznego i stanu epidemii jako najwłaściwszy proponuje się kontakt z wykorzystaniem systemu teleinformatycznego ePUAP.


Jednocześnie, zgodnie z art. 57a ww. ustawy, skarga na pisemną interpretację przepisów prawa podatkowego wydaną w indywidualnej sprawie, opinię zabezpieczającą i odmowę wydania opinii zabezpieczającej może być oparta wyłącznie na zarzucie naruszenia przepisów postępowania, dopuszczeniu się błędu wykładni lub niewłaściwej oceny co do zastosowania przepisu prawa materialnego. Sąd administracyjny jest związany zarzutami skargi oraz powołaną podstawą prawną.


doradcapodatkowy.com gdy potrzebujesz własnej indywidualnej interpretacji podatkowej.

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji
Dołącz do zarejestrowanych użytkowników i korzystaj wygodnie z epodatnik.pl.   Rejestracja jest prosta, szybka i bezpłatna.

Reklama

Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.

czytaj

O nas

epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.

czytaj

Regulamin

Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.

czytaj