Interpretacja Dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej
0114-KDIP4-3.4012.266.2021.2.EK
z 5 sierpnia 2021 r.

 

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA


Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2020 r. poz. 1325 ze zm.) Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z 21 kwietnia 2021 r. (data wpływu 27 kwietnia 2021 r.) uzupełnionym pismem z 30 czerwca 2021 r. (data wpływu 6 lipca 2021 r.) na wezwanie Organu z 18 czerwca 2021 r. (doręczone 28 czerwca 2021 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie braku prawa do odliczenia podatku VAT w związku z realizacją inwestycji – jest prawidłowe.

UZASADNIENIE


W dniu 27 kwietnia 2021 r. wpłynął do tutejszego organu ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie braku prawa do odliczenia podatku VAT w związku z realizacją inwestycji. Wniosek uzupełniono pismem z 30 czerwca 2021 r. (data wpływu 6 lipca 2021 r.) na wezwanie Organu z 18 czerwca 2021 r. (doręczone 28 czerwca 2021 r.).

We wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe:


A. świadczy usługi zwolnione z podatku VAT (kod PKD S.94.91 Z) na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 31 lit. a) Ustawy o podatku od towarów i usług „43) usługi oraz dostawę towarów ściśle z tymi usługami związaną, realizowane przez a) kościoły i związki wyznaniowe o których mowa w przepisach o stosunku Państwa do Kościoła Katolickiego w Rzeczypospolitej Polskiej oraz w przepisach o stosunku Państwa do kościołów i innych związków wyznaniowych, b) organizacje powołane do realizacji celów o charakterze politycznym, związkowym, patriotycznym, filozoficznym, filantropijnym lub obywatelskim - w zakresie interesu zbiorowego swoich członków, wykonywane na rzecz ich członków w zamian za składki których wysokość i zasady ustalania wynikają z przepisów statutowych tych podmiotów, pod warunkiem że podmioty te nie są nastawione na osiąganie zysków, jeżeli zwolnienie nie spowoduje naruszenia warunków konkurencji”.

A. ma zamiar przystąpić do realizacji projektu polegającego na przeprowadzeniu kompleksowych prac termomodernizacyjnych w ramach projektu pn. „Termomodernizacja (…)”.

Projekt polega na przeprowadzeniu prac inwestycyjnych budynku Domu Rekolekcyjnego w (…). Projekt będzie realizowany w okresie od 1 czerwca 2020 do 30 czerwca 2023 r.


Zakres prac inwestycji:


  1. Prace termomodernizacyjne budynku Domu Rekolekcyjnego w (…)


Wymiana źródła ciepła - zastosowanie kotła gazowego kondensacyjnego. Kompleksowa modernizacja kotłowni. Montaż regulacji godzinowo-dobowej. Automatyka obiegów grzewczych. Kompleksowa wymiana instalacji oraz grzejników. Dostosowanie instalacji do pełnego sterowania. Regulacja. Kompleksowa modernizacja instalacji c.w.u., przystosowanie do współpracy z nowym źródłem ciepła. Montaż cyrkulacyjnych zaworów termostatycznych oraz urządzeń ograniczających czas pracy cyrkulacji.


Montaż ciepłomierza na potrzeby c.w.u.

lzolacja instalacji na odcinku cyrkulacji.


Montaż baterii umywalkowych z mieszaczem z aeratorem załączanych czasowo na fotokomórkę – 34 szt.


Wymiana pomp obiegowych w systemie c.w.u o mocy 40W.


Docieplenie podłogi strychu nad poddaszem użytkowym (ti>16stC) (U=0 14W/m2K), wełną mineralną o wsp A=0.04 w/mK grubości min. 25cm, wraz z obudową od spodu płytą GKF i odtworzeniem podłogi na legarach.

Docieplenie dachu oraz ścian kolankowych w części poddasza użytkowego (t<2s16stC) (U=0,14W/m2K), wełną mineralną o wsp A=0,04 w/mK grubości min. 25cm wraz z obudową od spodu płytą GKF i odtworzeniem podłogi na legarach.

Docieplenie ścian zewnętrznych w części ogrzewanej od wewnątrz za pomocą kompozytowych płyt z poliizocyjanuratu o współczynniku przewodzenia ciepła 0,02 W/mK - 10 cm lub w innej technologii doczepienia wewnętrznego z zachowaniem wskazanych parametrów.

Wymiana okien niewymienionych na stolarkę energooszczędną o współczynniku przenikania ciepła 0,9 W/m2K - z zachowaniem zabytkowego charakteru okien. Wymiana drzwi zewnętrznych o charakterze zabytkowym na stolarkę energooszczędną o współczynniku przenikania ciepła 1.3 W/m2K lub renowacja według wytycznych konserwatora. Docieplenie podłogi na gruncie (ti>16stC) (U=0,29W/m2K), styrodurem o współczynniku przewodzenia A=0 038W/mK i grubości 5cm. Wraz z wykonaniem robót towarzyszących i zabezpieczających: izolacja przeciwwodna, odtworzenie posadzki i warstw wykończeniowych.

Kompleksowy remont dachu.

lzolacja pozioma i pionowa ścian fundamentowych (ti>6stC) (U=0,13W/m2K)

Centralny monitoring zużycia energii elektrycznej i cieplnej.


  1. Wymiana oświetlenia wewnętrznego na energooszczędne

W wyniku modernizacji planuje się zmianę rodzaju oświetlenia - zastosowanie energooszczędnego oświetlenia LED w panelach oprawach dla bezpośrednich zamienników tradycyjnych źródeł światła lub innych oprawach dedykowanych do szczególnych zastosowań. Ponadto po modernizacji planuje się zastosowanie urządzeń automatycznych wspomagających ręczną regulację oświetlenia.


  1. Zakup i montaż paneli fotowoltaicznych o mocy 49,41 kW

Zostanie wykonana instalacja fotowoltaiczna posadowiona w glebie na konstrukcji wsporczej- carport, o łącznej mocy zainstalowanych paneli 49.41 kW. Projektowana instalacja będzie składać się z 132 paneli o mocy 305 kW, każdy wyposażonych w optymalizatory mocy oraz inwertera.


  1. Koszty dodatkowe

  • Projekt budowlany.
  • Audyt ex-ante.
  • Nadzór inwestorski.

Głównymi użytkownikami domu rekolekcyjnego są przede wszystkim parafianie pobliscy oraz przyjezdni wierni. Zgodnie z art. 41 ustawy z dnia 17 maja 1989 r. o stosunku Państwa do Kościoła Katolickiego w Rzeczypospolitej Polskiej ust 1. Kościół w Polsce i jego osoby prawne mają prawo realizacji inwestycji sakralnych i kościelnych. Ust. 2 lnwestycją sakralną jest budowa, rozbudowa, odbudowa kościoła lub kaplicy, a także adaptacja innego budynku na cele sakralne. Ust. 3 Inwestycją kościelną jest inwestycja kościelnej osoby prawnej niewymieniona w ust. 2.


Na podstawie dyrektywy 2006/112/WE Rady z dnia 28 listopada 2006 państwa członkowskie w tym również Polska zwalniają m.in. „świadczenie usług, a także dostawę towarów ściśle z nimi związanych, w zakresie zbiorowego interesu swoich członków w zamian za składkę ustaloną zgodnie ze statutem przez organizacje nienastawione na osiąganie zysku mające cele natury politycznej, związkowej, religijnej, patriotycznej, filozoficznej filantropijnej lub obywatelskiej, pod warunkiem że to zwolnienie podatkowe nie spowoduje konkurencji”. Stosowanie zwolnień od podatku tych czynności jest obligatoryjne.


Stosowanie zwolnienia od podatku jak podkreśla resort Ministerstwa Finansów, nie daje prawa do odliczenia podatku naliczonego przy nabyciu towarów bądź usług, ponieważ takie prawo przysługuje tylko w związku z czynnościami opodatkowanymi. W związku z powyższym podatek VAT został uznany za wydatek w pełni kwalifikowalny.


Jak wynika z brzmienia art. 86 ust. 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. nr 54 poz. 535 ze zm.) jednostce przysługuje prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego tylko w takim zakresie, w jakim towary i usługi są wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych.


A. świadczy usługi zwolnione z podatku VAT, na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 31 lit. a) Ustawy o podatku od towarów i usług „43) usługi oraz dostawę towarów ściśle z tymi usługami związaną realizowane przez a) kościoły i związki wyznaniowe, o których mowa w przepisach o stosunku Państwa do Kościoła Katolickiego w Rzeczypospolitej Polskiej oraz w przepisach o stosunku Państwa do kościołów i innych związków wyznaniowych b) organizacje powołane do realizacji celów o charakterze politycznym, związkowym, patriotycznym filozoficznym, filantropijnym lub obywatelskim - w zakresie interesu zbiorowego swoich członków wykonywane na rzecz ich członków w zamian za składki, których wysokość i zasady ustalania wynikają z przepisów statutowych tych podmiotów pod warunkiem, że podmioty te nie są nastawione na osiąganie zysków, jeżeli zwolnienie nie spowoduje naruszenia warunków konkurencji”.

W przypadku dokonywania zakupów związanych z takimi usługami, nie przysługuje prawo do odliczenia podatku VAT, gdyż podatek ten związany jest wyłącznie z czynnościami zwolnionymi i nie podlega odliczeniu. Zatem cała kwota podatku VAT nie zostanie przez A. odliczona.


Z uwagi na konieczność przedłożenia w NFOŚiGW potwierdzenia kwalifikowalności podatku VAT - braku możliwości jego odliczenia, celem rozliczenia dotacji Wnioskodawca zwraca się prośbą o wydanie interpretacji potwierdzającej ww. kwestię.


A. nie jest czynnym podatnikiem podatku VAT. Wszelkie faktury z tytułu nabycia towarów i usług związanych z realizacją inwestycji pn. „Termomodernizacja (…) zostaną wystawione na A.

W związku z powyższym opisem zadano następujące pytanie:


Czy A. ma możliwość odliczenia podatku VAT od towarów i usług zakupionych na realizację inwestycji pt. „(…)” realizowanego w ramach programu priorytetowego nr 3.4.1 „Budownictwo Energooszczędne Część 1) Zmniejszenie zużycia energii w budownictwie”.


Zdaniem Wnioskodawcy:


W sprawie dotyczącej bieżącego wniosku A. nie ma możliwości odliczenia podatku VAT, z tytułu zakupów towarów i usług, związanych z realizacją projektu pn. „Termomodernizacja (…)” realizowanego w ramach programu priorytetowego nr 3.4.1 „Budownictwo Energooszczędne Część 1) Zmniejszenie zużycia energii w budownictwie”, gdyż podatek ten związany jest wyłącznie z czynnościami zwolnionymi i nie podlega odliczeniu, bowiem A. świadczy usługi zwolnione z podatku VAT na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 31 lit. a) Ustawy o podatku od towarów i usług: „43) usługi oraz dostawę towarów ściśle z tymi usługami związaną, realizowane przez, a) kościoły i związki wyznaniowe, o których mowa w przepisach o stosunku Państwa do Kościoła Katolickiego w Rzeczypospolitej Polskiej oraz w przepisach o stosunku Państwa do kościołów i innych związków wyznaniowych, b) organizacje powołane do realizacji celów o charakterze politycznym, związkowym, patriotycznym, filozoficznym, filantropijnym lub obywatelskim - w zakresie interesu zbiorowego swoich członków, wykonywane na rzecz ich członków w zamian za składki, których wysokość i zasady ustalania wynikają z przepisów statutowych tych podmiotów, pod warunkiem że podmioty te nie są nastawione na osiąganie zysków, jeżeli zwolnienie nie spowoduje naruszenia warunków konkurencji”.


Otrzymanie powyższej interpretacji podatkowej jest niezbędne celem rozliczenia w NARODOWYM FUNDUSZU OCHRONY ŚRODOWISKA i GOSPODARKI WODNEJ projektu realizowanego w ramach programu priorytetowego nr 3.4.1 „Budownictwo Energooszczędne Część 1) Zmniejszenie zużycia energii w budownictwie”.


W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego zdarzenia przyszłego jest prawidłowe.


Zgodnie z przepisem art. 86 ust. 1 ustawy z 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. z 2021 r. poz. 685 ze zm.), zwanej dalej „ustawą”, w zakresie, w jakim towary i usługi są wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych, podatnikowi, o którym mowa w art. 15, przysługuje prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego, z zastrzeżeniem art. 114, art. 119 ust. 4, art. 120 ust. 17 i 19 oraz art. 124.


W myśl art. 86 ust. 2 pkt 1 lit. a ustawy, kwotę podatku naliczonego stanowi suma kwot podatku wynikających z faktur otrzymanych przez podatnika z tytułu nabycia towarów i usług.


Stosownie do cytowanych wyżej przepisów prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego przysługuje wówczas, gdy zostaną spełnione określone warunki, tzn. odliczenia tego dokonuje zarejestrowany, czynny podatnik podatku od towarów i usług oraz gdy towary i usługi, z których nabyciem podatek został naliczony, są wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych. Warunkiem umożliwiającym podatnikowi skorzystanie z prawa do odliczenia podatku naliczonego jest związek zakupów z wykonywanymi czynnościami opodatkowanymi.


Przedstawiona powyżej zasada wyklucza zatem możliwość dokonania obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego związanego z usługami i towarami, które nie są w ogóle wykorzystywane do czynności opodatkowanych, czyli w przypadku ich wykorzystywania do czynności zwolnionych od podatku VAT oraz niepodlegających temu podatkowi.

Ponadto, podkreślić należy, że ustawodawca stworzył podatnikowi prawo do odliczenia podatku naliczonego, pod warunkiem spełnienia przez niego zarówno tzw. przesłanek pozytywnych, m.in. tego, że zakupy będą wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych oraz niezaistnienia przesłanek negatywnych, określonych w art. 88 ustawy. Przepis ten określa listę wyjątków, które pozbawiają podatnika prawa do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego.


W świetle art. 88 ust. 4 ustawy, obniżenia kwoty lub zwrotu różnicy podatku należnego nie stosuje się również do podatników, którzy nie są zarejestrowani jako podatnicy VAT czynni, zgodnie z art. 96, z wyłączeniem przypadków, o których mowa w art. 86 ust. 2 pkt 7.


Zgodnie z art. 15 ust. 1 ustawy, podatnikami są osoby prawne, jednostki organizacyjne niemające osobowości prawnej oraz osoby fizyczne, wykonujące samodzielnie działalność gospodarczą, o której mowa w ust. 2, bez względu na cel lub rezultat takiej działalności.


Pod pojęciem działalności gospodarczej, na podstawie art. 15 ust. 2 ustawy, rozumie się wszelką działalność producentów, handlowców lub usługodawców, w tym podmiotów pozyskujących zasoby naturalne oraz rolników, a także działalność osób wykonujących wolne zawody. Działalność gospodarcza obejmuje w szczególności czynności polegające na wykorzystywaniu towarów lub wartości niematerialnych i prawnych w sposób ciągły dla celów zarobkowych.


Z okoliczności sprawy wynika, że Wnioskodawca świadczy usługi zwolnione z podatku VAT na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 31 lit. a) ustawy. Wnioskodawca ma zamiar przystąpić do realizacji projektu polegającego na przeprowadzeniu kompleksowych prac termomodernizacyjnych w ramach projektu pn. „Termomodernizacja (…)”.


Projekt polega na przeprowadzeniu prac inwestycyjnych budynku Domu Rekolekcyjnego w (…). Projekt będzie realizowany w okresie od 1 czerwca 2020 do 30 czerwca 2023 r. Zakres prac inwestycji obejmować będzie: prace termomodernizacyjne budynku Domu Rekolekcyjnego, wymianę oświetlenia wewnętrznego na energooszczędne, zakup i montaż paneli fotowoltaicznych oraz koszty dodatkowe.


Głównymi użytkownikami domu rekolekcyjnego są przede wszystkim parafianie pobliscy oraz przyjezdni wierni. Wnioskodawca wskazał, że zgodnie z art. 41 ustawy z 17 maja 1989 r. o stosunku Państwa do Kościoła Katolickiego w Rzeczypospolitej Polskiej, ust 1. Kościół w Polsce i jego osoby prawne mają prawo realizacji inwestycji sakralnych i kościelnych, ust. 2 lnwestycją sakralną jest budowa rozbudowa, odbudowa kościoła lub kaplicy, a także adaptacja innego budynku na cele sakralne, ust. 3 Inwestycją kościelną jest inwestycja kościelnej osoby prawnej niewymieniona w ust. 2.


Wnioskodawca nie jest czynnym podatnikiem podatku VAT. Faktury z tytułu nabycia towarów i usług związanych z realizacją inwestycji pn. „Termomodernizacja (…)” zostaną wystawione na A.


Mając na uwadze powołane powyżej przepisy prawa oraz przedstawiony opis sprawy należy stwierdzić, że rozliczenie podatku naliczonego na zasadach określonych w art. 86 ust. 1 ustawy, uwarunkowane jest tym, aby nabywane towary i usługi były wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych. Ponadto art. 88 ust. 4 ustawy wyklucza odliczenie w odniesieniu do podmiotów niebędących zarejestrowanymi, czynnymi podatnikami podatku VAT.


W omawianej sprawie warunki uprawniające do odliczenia nie będą spełnione, ponieważ – jak wynika z okoliczności sprawy – efekty realizowanego projektu nie będą wykorzystywane do czynności opodatkowanych podatkiem od towarów i usług (Wnioskodawca świadczy usługi zwolnione z podatku VAT na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 31 lit. a) ustawy), a ponadto Wnioskodawca nie jest czynnym zarejestrowanym podatnikiem podatku VAT. W związku z powyższym, Zainteresowany nie będzie miał prawa do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego od wydatków ponoszonych z tytułu realizacji ww. projektu.


Reasumując, Wnioskodawca nie będzie miał możliwości odzyskania podatku VAT w związku z realizacją inwestycji pt. „Termomodernizacja (…)”, ponieważ efekty ww. projektu nie będą wykorzystywane przez Wnioskodawcę do wykonywania czynności opodatkowanych podatkiem od towarów i usług, a ponadto Zainteresowany nie jest zarejestrowanym czynnym podatnikiem podatku VAT.

Tym samym stanowisko Wnioskodawcy należało uznać za prawidłowe.


Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dniu wydania interpretacji.


Tut. Organ informuje, iż wydana interpretacja dotyczy tylko sprawy będącej przedmiotem wniosku (zapytania) Zainteresowanego. Inne kwestie przedstawione we wniosku, które nie zostały objęte pytaniem nie mogą być – zgodnie z art. 14b § 1 Ordynacji podatkowej – rozpatrzone.


Pojęcie „kosztu kwalifikowalnego” nie jest pojęciem podatkowym i organy podatkowe nie są właściwe do rozstrzygania wątpliwości podatników odnośnie możliwości zaliczania wartości podatku od towarów i usług do kosztów kwalifikowalnych. Kwestię tę rozstrzygają bowiem przepisy regulujące zasady korzystania ze środków pomocowych. Zasady i przepisy podatkowe przywołane w uzasadnieniu niniejszej interpretacji mogą być jedynie pomocne Wnioskodawcy przy dokonywaniu oceny, czy podatek VAT w tej sytuacji powinien być kosztem kwalifikowalnym. W związku z powyższym nie zajęto stanowiska w tej sprawie.


Zaznacza się także, że zgodnie z art. 14b § 3 ustawy Ordynacja podatkowa, składający wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej obowiązany jest do wyczerpującego przedstawienia zaistniałego stanu faktycznego albo zdarzenia przyszłego. Organ jest ściśle związany przedstawionym we wniosku stanem faktycznym. Zainteresowany ponosi ryzyko związane z ewentualnym błędnym lub nieprecyzyjnym przedstawieniem we wniosku opisu stanu faktycznego. Interpretacja indywidualna wywołuje skutki prawnopodatkowe tylko wtedy, o ile rzeczywisty stan faktyczny sprawy będącej przedmiotem interpretacji pokrywał się będzie ze stanem faktycznym podanym przez Wnioskodawcę w złożonym wniosku. W związku z powyższym, w przypadku zmiany któregokolwiek elementu przedstawionego w opisie sprawy, udzielona odpowiedź traci swą aktualność.


Zgodnie z art. 14na § 1 Ordynacji podatkowej przepisów art. 14k-14n nie stosuje się, jeżeli stan faktyczny lub zdarzenie przyszłe będące przedmiotem interpretacji indywidualnej stanowi element czynności będących przedmiotem decyzji wydanej:


  1. z zastosowaniem art. 119a;
  2. w związku z wystąpieniem nadużycia prawa, o którym mowa w art. 5 ust. 5 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług;
  3. z zastosowaniem środków ograniczających umowne korzyści.


Przepisów art. 14k-14n nie stosuje się, jeżeli korzyść podatkowa, stwierdzona w decyzjach wymienionych w § 1, jest skutkiem zastosowania się do utrwalonej praktyki interpretacyjnej, interpretacji ogólnej lub objaśnień podatkowych (art. 14na § 2 Ordynacji podatkowej).


Powyższe unormowania należy odczytywać łącznie z przepisami art. 33 ustawy z 23 października 2018 r. o zmianie ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, ustawy – Ordynacja podatkowa oraz niektórych innych ustaw (Dz. U. poz. 2193 ze zm.), wprowadzającymi regulacje intertemporalne.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Olsztynie, ul. Emilii Plater 1, 10-562 Olsztyn za pośrednictwem organu, którego działanie, bezczynność lub przewlekłe prowadzenie postępowania jest przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi – Dz. U. z 2019 r. poz. 2325 ze zm.) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia skarżącemu rozstrzygnięcia w sprawie albo aktu, o którym mowa w art. 3 § 2 pkt 4a (art. 53 § 1 ww. ustawy).


Skargę wnosi się w dwóch egzemplarzach (art. 47 § 1 ww. ustawy) na adres: Krajowa Informacja Skarbowa, ul. Teodora Sixta 17, 43-300 Bielsko-Biała lub drogą elektroniczną na adres Elektronicznej Skrzynki Podawczej Krajowej Informacji Skarbowej na platformie ePUAP: /KIS/SkrytkaESP. W przypadku pism i załączników wnoszonych w formie dokumentu elektronicznego odpisów nie dołącza się (art. 47 § 3 ww. ustawy). W przypadku wnoszenia skargi w okresie obowiązywania stanu zagrożenia epidemicznego i stanu epidemii jako najwłaściwszy proponuje się kontakt z wykorzystaniem systemu teleinformatycznego ePUAP.

Jednocześnie, zgodnie z art. 57a ww. ustawy, skarga na pisemną interpretację przepisów prawa podatkowego wydaną w indywidualnej sprawie, opinię zabezpieczającą i odmowę wydania opinii zabezpieczającej może być oparta wyłącznie na zarzucie naruszenia przepisów postępowania, dopuszczeniu się błędu wykładni lub niewłaściwej oceny co do zastosowania przepisu prawa materialnego. Sąd administracyjny jest związany zarzutami skargi oraz powołaną podstawą prawną.


doradcapodatkowy.com gdy potrzebujesz własnej indywidualnej interpretacji podatkowej.

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji
Dołącz do zarejestrowanych użytkowników i korzystaj wygodnie z epodatnik.pl.   Rejestracja jest prosta, szybka i bezpłatna.

Reklama

Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.

czytaj

O nas

epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.

czytaj

Regulamin

Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.

czytaj