Interpretacja Dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej
0114-KDIP1-3.4012.354.2021.2.MT
z 30 lipca 2021 r.

 

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA


Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2020 r. poz. 1325 ze zm.) Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z 28 maja 2021 r. (data wpływu 28 maja 2021 r.), uzupełnionym pismem z 14 lipca 2021 r. (data wpływu 14 lipca 2021 r.) na wezwanie Organu z 9 lipca 2021 r. nr 0114-KDIP1-3.4012.354.2021.1.MT (doręczone 10 lipca 2021 r.), o wydanie interpretacji indywidualnej przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie nieuwzględnienia w limicie sprzedaży uprawniającym do zwolnienia z obowiązku ewidencjonowania sprzedaży na kasie rejestrującej sprzedaży na rzecz Rady Rodziców - jest prawidłowe.

UZASADNIENIE


W dniu 28 maja 2021 r. wpłynął do Organu ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej, dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie nieuwzględnienia w limicie sprzedaży uprawniającym do zwolnienia z obowiązku ewidencjonowania sprzedaży na kasie rejestrującej sprzedaży na rzecz Rady Rodziców. Złożony wniosek został uzupełniony pismem z 14 lipca 2021 r. (data wpływu 14 lipca 2021 r.) na wezwanie tut. Organu z 9 lipca 2021 r. nr 0114-KDIP1-3.4012.354.2021.1.MT (doręczone 10 lipca 2021 r.).


We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny:


Wnioskodawca prowadzi działalność w zakresie PKD: 47.41.Z Sprzedaż detaliczna komputerów, urządzeń peryferyjnych i oprogramowania prowadzona w wyspecjalizowanych sklepach, 95.11.Z Naprawa i konserwacja komputerów i urządzeń peryferyjnych oraz 77.33.Z Wynajem i dzierżawa maszyn i urządzeń biurowych, włączając komputery. Wnioskodawca jest czynnym podatnikiem VAT i dokonuje sprzedaży towarów i usług głównie na rzecz jednostek sektora finansów publicznych, innych przedsiębiorców oraz w niewielkim zakresie na rzecz osób fizycznych nieprowadzących działalności gospodarczej. Wnioskodawca dokonywał również sprzedaży towarów i usług na rzecz Rady Rodziców przy jednej ze szkół. Sprzedaż na żądanie nabywcy udokumentował fakturą wystawioną na nabywcę, tj. Radę Rodziców. Faktura zawierała dane nabywcy bez nr NIP, gdyż Rada Rodziców jest wewnętrznym organem szkolnym i nie podlega rejestracji. Wnioskodawca nie ujął ww. sprzedaży do limitu obrotów, o którym mowa w § 3 ust. 1 pkt 1 Rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 28 grudnia 2018 r. w sprawie zwolnień z obowiązku prowadzenia ewidencji przy zastosowaniu kas rejestrujących.

Faktury wystawiane były na Radę Rodziców w następującej formie: Rada Rodziców przy Zespole Szkół (…), NIP: brak. Sprzedaż na rzecz Rady Rodziców dotyczyła głównie usług informatycznych oraz sprzedaży sprzętu komputerowego i urządzeń peryferyjnych (abonament za dzierżawę urządzenia, biurowego, opłata za wydruki - urządzenie biurowe, projektor-rzutnik, ekran ścienny, uchwyt do projektora, monitor komputerowy, oprogramowanie…, komputer stacjonarny). Wnioskodawca dokonuje sprzedaży towarów i usług w przeważającej części na rzecz przedsiębiorców oraz jednostek sektora finansów publicznych. Wnioskodawca sporadycznie dokonuje sprzedaży usług informatycznych na rzecz osób fizycznych nieprowadzących działalności gospodarczej. Wnioskodawca prowadzi sprzedaż towarów objętych bezwzględnym obowiązkiem prowadzenia ewidencji przy użyciu kasy rejestrującej, m.in. komputerów. Sprzedaż dokonywana była jednak na rzecz przedsiębiorców i Rady Rodziców, którą Wnioskodawca traktował jako pozostałe jednostki (nie jako osoby fizyczne).


W związku z powyższym opisem zadano następujące pytanie:


Czy Wnioskodawca, dokonując sprzedaży na rzecz Rady Rodziców, która nie ma określonej formy prawnej (nie podlega rejestracji, nie posiada nr NIP), tylko jest wewnętrznym organem szkoły, miał obowiązek uwzględnienia tej sprzedaży do limitu, o którym mowa w § 3 ust. 1 pkt 1 Rozporządzenia z dnia 28 grudnia 2018 r. w sprawie zwolnień z obowiązku prowadzenia ewidencji przy zastosowaniu kas rejestrujących?


Zdaniem Wnioskodawcy:


Według Wnioskodawcy nie miał On obowiązku wliczania sprzedaży na rzecz Rady Rodziców do limitu, o którym mowa w § 3 ust. 1 pkt 1 Rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 18 grudnia 2018 r. w sprawie zwolnień z obowiązku prowadzenia ewidencji przy zastosowaniu kas rejestrujących.

Zgodnie z art. 111 ust. 1 ustawy o podatku od towarów i usług z dnia 11 marca 2004 r. podatnicy prowadzą ewidencję sprzedaży za pomocą kas rejestrujących, jeśli dokonują sprzedaży na rzecz osób fizycznych nieprowadzących działalności gospodarczej oraz rolników ryczałtowych.

Według Wnioskodawcy Rada Rodziców nie jest ani osobą fizyczną (tylko formą organu wewnątrzszkolnego, o nieustalonym statusie prawnym) ani rolnikiem ryczałtowym. W związku z powyższym nie wliczono sprzedaży na rzecz Rady Rodziców do limitu zwolnienia 20.000 zł.


W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego stanu faktycznego jest prawidłowe.


Obowiązek prowadzenia ewidencji sprzedaży przy zastosowaniu kas rejestrujących wynika z treści art. 111 ust. 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. z 2021 r. poz. 685 ze zm.) zwanej dalej „ustawą o VAT”, który stanowi, że podatnicy dokonujący sprzedaży na rzecz osób fizycznych nieprowadzących działalności gospodarczej oraz rolników ryczałtowych są obowiązani prowadzić ewidencję sprzedaży przy zastosowaniu kas rejestrujących.

Powyższy przepis określa generalną zasadę, z której wynika, że obowiązek prowadzenia ewidencji sprzedaży przy zastosowaniu kasy rejestrującej dotyczy wszystkich podatników, którzy dokonują sprzedaży na rzecz określonych w nim odbiorców, tj. osób fizycznych nieprowadzących działalności gospodarczej oraz rolników ryczałtowych. Zatem podstawowym kryterium decydującym o obowiązku stosowania ewidencji za pomocą kas rejestrujących jest status nabywcy wykonywanych przez podatnika świadczeń.

W myśl art. 111 ust. 3b ustawy o VAT, podatnicy prowadzący ewidencję sprzedaży, u których podstawą opodatkowania jest kwota prowizji lub inna postać wynagrodzenia za wykonywane usługi w ramach umowy agencyjnej, zlecenia, pośrednictwa lub innej umowy o podobnym charakterze albo marża, ewidencjonują na potrzeby obliczenia osiąganej przez nich wysokości podstawy opodatkowania i podatku należnego całą wartość sprzedaży własnej oraz prowadzonej na rzecz lub w imieniu innych podatników.

Wskazać w tym miejscu należy, że na mocy delegacji ustawowej zawartej w art. 111 ust. 8 ustawy o VAT, minister właściwy do spraw finansów publicznych może zwolnić, w drodze rozporządzenia, na czas określony, niektóre grupy podatników oraz niektóre czynności z obowiązku, o którym mowa w ust. 1, oraz określić warunki korzystania ze zwolnienia, mając na uwadze interes publiczny, w szczególności sytuację budżetu państwa (…).

Kwestie dotyczące zwolnienia z powyższego obowiązku, od dnia 1 stycznia 2019 r. reguluje rozporządzenie Ministra Finansów z dnia 28 grudnia 2018 r. w sprawie zwolnień z obowiązku prowadzenia ewidencji przy zastosowaniu kas rejestrujących (Dz. U. z 2018 r. poz. 2519 ze zm.), zwanym dalej rozporządzeniem.


Zwolnienie z obowiązku ewidencjonowania sprzedaży za pomocą kasy rejestrujących zostało określone w § 2 i § 3 rozporządzenia.


Powyższe zwolnienia wskazują na dwojakiego rodzaju zwolnienie z obowiązku ewidencjonowania obrotu przy zastosowaniu kas rejestrujących, mianowicie zwolnienie dla określonych grup podatników (zwolnienie podmiotowe) i zwolnienie dla konkretnych czynności (zwolnienie przedmiotowe).

I tak zgodnie z § 2 ust. 1 rozporządzenia, zwalnia się z obowiązku ewidencjonowania w danym roku podatkowym, nie dłużej jednak niż do dnia 31 grudnia 2021 r., czynności wymienione w załączniku do rozporządzenia.


Powyższe zwolnienie jest zwolnieniem przedmiotowym z obowiązku ewidencjonowania obrotu za pomocą kasy rejestrującej, tj. dotyczy przedmiotu działalności.


W § 3 ust. 1 pkt 1 rozporządzenia wskazano, że zwalnia się z obowiązku ewidencjonowania w danym roku podatkowym, nie dłużej jednak niż do dnia 31 grudnia 2021 r. podatników, u których obrót zrealizowany na rzecz osób fizycznych nieprowadzących działalności gospodarczej oraz rolników ryczałtowych nie przekroczył w poprzednim roku podatkowym kwoty 20.000 zł, a w przypadku podatników rozpoczynających w poprzednim roku podatkowym dostawę towarów lub świadczenie usług na rzecz osób fizycznych nieprowadzących działalności gospodarczej oraz rolników ryczałtowych, jeżeli obrót z tego tytułu nie przekroczył, w proporcji do okresu wykonywania tych czynności w poprzednim roku podatkowym, kwoty 20.000 zł.

Zwolnienia z obowiązku ewidencjonowania, o którym mowa w ust. 1 pkt 1, nie stosuje się do podatników, którzy w poprzednim roku podatkowym byli obowiązani do ewidencjonowania lub przestali spełniać warunki do zwolnienia z obowiązku ewidencjonowania (§ 3 ust. 2 rozporządzenia).

Zgodnie z pkt 2 ww. przepisu, zwalnia się z obowiązku ewidencjonowania w danym roku podatkowym, nie dłużej jednak niż do dnia 31 grudnia 2021 r. podatników rozpoczynających po dniu 31 grudnia 2018 r. dostawę towarów lub świadczenie usług na rzecz osób fizycznych nieprowadzących działalności gospodarczej oraz rolników ryczałtowych, jeżeli przewidywany przez podatnika obrót z tego tytułu nie przekroczy, w proporcji do okresu wykonywania tych czynności w danym roku podatkowym, kwoty 20.000 zł.

Analizując powyższe przepisy należy zauważyć, że do limitu zwolnienia z obowiązku ewidencjonowania sprzedaży na kasie rejestrującej należy wliczyć wyłącznie sprzedaż na rzecz osób fizycznych nieprowadzących działalności gospodarczej oraz rolników ryczałtowych.

Bezwzględnemu obowiązkowi ewidencjonowania przy zastosowaniu kas rejestrujących, niezależnie od przysługującego podatnikowi zwolnienia od tego obowiązku na podstawie § 2 i § 3 powołanego rozporządzenia, podlegają czynności wymienione w § 4 rozporządzenia, dokonywane na rzecz osób fizycznych nieprowadzących działalności gospodarczej oraz rolników ryczałtowych.

I tak, na podstawie § 4 ust. 1 pkt 1 lit. i) rozporządzenia zwolnień z obowiązku ewidencjonowania, o których mowa w § 2 i § 3, nie stosuje się w przypadku dostawy komputerów, wyrobów elektronicznych i optycznych (PKWiU ex 26 i ex 27.11).

Należy wskazać, że sprzedaż komputerów realizowana na rzecz osób fizycznych nieprowadzących działalności gospodarczej oraz rolników ryczałtowych jest sprzedażą podlegającą bezwzględnemu obowiązkowi ewidencjonowania na kasie rejestrującej zgodnie z art. 111 ust. 1 ustawy o VAT w zw. z § 4 ust. 1 pkt 1 lit. i) rozporządzenia.

Z przedstawionego opisu sprawy wynika, że Wnioskodawca prowadzi działalność w zakresie sprzedaży detalicznej komputerów, urządzeń peryferyjnych i oprogramowania prowadzonej w wyspecjalizowanych sklepach, naprawy i konserwacji komputerów i urządzeń peryferyjnych oraz wynajmu i dzierżawy maszyn i urządzeń biurowych, włączając komputery. Wnioskodawca jest czynnym podatnikiem VAT i dokonuje sprzedaży towarów i usług głównie na rzecz jednostek sektora finansów publicznych, innych przedsiębiorców oraz w niewielkim zakresie na rzecz osób fizycznych nieprowadzących działalności gospodarczej. Wnioskodawca dokonywał również sprzedaży towarów i usług na rzecz Rady Rodziców przy jednej ze szkół. Sprzedaż na żądanie nabywcy udokumentował fakturą wystawioną na nabywcę, tj. Radę Rodziców. Faktura zawierała dane nabywcy bez nr NIP, gdyż Rada Rodziców jest wewnętrznym organem szkolnym i nie podlega rejestracji. Faktury wystawiane były na Radę Rodziców w następującej formie: Rada Rodziców przy Zespole Szkół (…) NIP: brak. Sprzedaż na rzecz Rady Rodziców dotyczyła głównie usług informatycznych oraz sprzedaży sprzętu komputerowego i urządzeń peryferyjnych. Wnioskodawca dokonuje sprzedaży towarów i usług w przeważającej części na rzecz przedsiębiorców oraz jednostek sektora finansów publicznych. Wnioskodawca sporadycznie dokonuje sprzedaży usług informatycznych na rzecz osób fizycznych nieprowadzących działalności gospodarczej. Wnioskodawca prowadzi sprzedaż towarów objętych bezwzględnym obowiązkiem prowadzenia ewidencji przy użyciu kasy rejestrującej, m.in. komputerów. Sprzedaż dokonywana była jednak na rzecz przedsiębiorców i Rady Rodziców, którą Wnioskodawca traktował jako pozostałe jednostki (nie jako osoby fizyczne).

Wątpliwości Wnioskodawcy dotyczą kwestii, czy dokonując sprzedaży na rzecz Rady Rodziców, która nie ma określonej formy prawnej (nie podlega rejestracji, nie posiada nr NIP), tylko jest wewnętrznym organem szkoły, miał On obowiązek uwzględnienia tej sprzedaży do limitu, o którym mowa w § 3 ust. 1 pkt 1 rozporządzenia.

Należy zaznaczyć, że system podatku VAT w Unii Europejskiej podlega harmonizacji, co oznacza, że państwa członkowskie zobowiązane są do przestrzegania zgodności krajowych przepisów w zakresie podatku VAT z regulacjami wynikającymi z prawa unijnego. Z tych też względów regulacje przyjęte w przepisach ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług, muszą być zgodne w szczególności z przepisami dyrektywy Rady 2006/1 12/WE z dnia 28 listopada 2006 r. w sprawie wspólnego systemu podatku od wartości dodanej. Dyrektywa ta nakreśla zasady funkcjonowania systemu VAT wyznaczając m.in. podmioty uznawane za podatników oraz zakres przedmiotowy opodatkowania tym podatkiem.

W celu wspierania działalności statutowej szkoły lub placówki, rada rodziców może gromadzić fundusze z dobrowolnych składek rodziców oraz innych źródeł. W praktyce rada rodziców wydatkuje zgromadzone środki na cele dydaktyczne, wychowawcze lub opiekuńcze dla uczniów szkoły, takie jak wycieczki, obozy, kolonie, wyjścia do teatru lub kina, imprezy szkolne, upominki okolicznościowe czy nagrody na koniec roku szkolnego. W tym zakresie należy zatem uznać, że rada rodziców jest częścią placówki oświatowej, tj. szkoły utworzonej przez jednostkę samorządu terytorialnego (np. gminę) w formie jednostki budżetowej (np. gminnej jednostki budżetowej). W odniesieniu zatem do czynności wykonywanych przez rady rodziców działające w ramach struktur organizacyjnych samorządowych jednostek budżetowych uznanych w świetle przepisów ustawy o VAT za działalność gospodarczą, podatnikiem jest dana jednostka samorządu terytorialnego (działająca w takim charakterze). Powyższe oznacza, że w takim przypadku rady rodziców nie można uznać odrębnego od jednostki samorządowej podatnika podatku VAT. W konsekwencji, w przypadku dokonywania zakupu towarów lub usług w imieniu gminy, np. przez rodzica będącego członkiem rady rodziców (do czego osoba dokonująca zakupu powinna posiadać stosowne umocowanie), transakcja taka powinna być potwierdzona fakturą. W takim przypadku faktura powinna zawierać dane gminy jako nabywcy.

Natomiast, gdy zakupy realizowane są przez rodzica będącego członkiem rady rodziców (w ramach jego działań w strukturze rady rodziców) we własnym imieniu, powinny być, co do zasady, udokumentowane paragonem fiskalnym lub ewentualnie fakturą VAT w przypadku zgłoszenia takiego żądania sprzedawcy w terminie 3 miesięcy, licząc od końca miesiąca, w którym dostarczono towar lub wykonano usługę bądź otrzymano całość lub część zapłaty. Faktura w takim przypadku powinna być wystawiona, co do zasady, na rzecz rodzica dokonującego nabycia towarów lub usług, niemniej jednak może ona zawierać także dane identyfikujące daną radę rodziców.

Stosownie do art. 106b ust. 1 pkt 1 ustawy o VAT - podatnik jest obowiązany wystawić fakturę dokumentującą sprzedaż, a także dostawę towarów i świadczenie usług, o których mowa w art. 106a pkt 2, dokonywane przez niego na rzecz innego podatnika podatku, podatku od wartości dodanej lub podatku o podobnym charakterze lub na rzecz osoby prawnej niebędącej podatnikiem.

Jak wynika z powołanego art. 106b ust. 1 pkt 1 ustawy o VAT transakcje dokonywane pomiędzy podatnikami podatku VAT powinny być dokumentowane fakturą.


Nadmienić należy, że na kasie rejestrującej ewidencjonowana jest sprzedaż na rzecz osób fizycznych nieprowadzących działalności gospodarczej oraz rolników ryczałtowych, więc jeżeli następuje sprzedaż na rzecz podatnika, to nie wystąpi obowiązek ewidencji sprzedaży przy zastosowaniu kasy rejestrującej tylko można od razu wystawić fakturę.

Należy wskazać, że rada rodziców utworzona przez rodziców uczniów szkoły, jako ich reprezentant, jest wyłącznie wewnętrznym organem szkoły. Jako wewnętrzny organ szkoły nie może samodzielnie występować w obrocie prawnym, nie ma bowiem osobowości prawnej i nie jest samodzielną, odrębną od szkoły jednostką organizacyjną. Rada rodziców jako część placówki oświatowej utworzonej przez jednostkę samorządu terytorialnego wszelkie czynności podejmuje w imieniu i na rachunek tej placówki, to wówczas nabywcą jest np. gmina, czyli podatnik, w takiej sytuacji nabywca posługuje się numerem NIP gminy.

Odpowiadając na pytanie Wnioskodawcy, należy się zgodzić, że nie miał On obowiązku uwzględnienia sprzedaży na rzecz Rady Rodziców w limicie 20 000 zł, o którym mowa w § 3 ust. 1 pkt 1 rozporządzenia.


W związku z tym stanowisko Wnioskodawcy należy uznać za prawidłowe.


Zaznaczenia wymaga, że Organ podatkowy jest ściśle związany przedstawionym we wniosku opisem stanu faktycznego. Wnioskodawca ponosi ryzyko związane z ewentualnym błędnym lub nieprecyzyjnym przedstawieniem we wniosku opisu stanu faktycznego oraz zdarzenia przyszłego. Podkreślenia wymaga, że interpretacja indywidualna wywołuje skutki prawnopodatkowe tylko wtedy, o ile rzeczywisty stan sprawy będącej przedmiotem interpretacji pokrywał się będzie z opisem podanym przez Wnioskodawcę w złożonym wniosku. W związku z tym, w przypadku zmiany któregokolwiek elementu przedstawionego we wniosku opisu sprawy, udzielona odpowiedź traci swą aktualność.


Interpretacja dotyczy stanu faktycznego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dacie zaistnienia zdarzenia w przedstawionym stanie faktycznym.


Zgodnie z art. 14na § 1 Ordynacji podatkowej przepisów art. 14k-14n nie stosuje się, jeżeli stan faktyczny lub zdarzenie przyszłe będące przedmiotem interpretacji indywidualnej stanowi element czynności będących przedmiotem decyzji wydanej:

  1. z zastosowaniem art. 119a;
  2. w związku z wystąpieniem nadużycia prawa, o którym mowa w art. 5 ust. 5 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług;
  3. z zastosowaniem środków ograniczających umowne korzyści.


Przepisów art. 14k-14n nie stosuje się, jeżeli korzyść podatkowa, stwierdzona w decyzjach wymienionych w § 1, jest skutkiem zastosowania się do utrwalonej praktyki interpretacyjnej, interpretacji ogólnej lub objaśnień podatkowych (art. 14na § 2 Ordynacji podatkowej).

Powyższe unormowania należy odczytywać łącznie z przepisami art. 33 ustawy z 23 października 2018 r. o zmianie ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, ustawy – Ordynacja podatkowa oraz niektórych innych ustaw (Dz. U. z 2018 r. poz. 2193 ze zm.), wprowadzającymi regulacje intertemporalne.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w …, ul. …, …, za pośrednictwem organu, którego działanie, bezczynność lub przewlekłe prowadzenie postępowania jest przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi – Dz. U. z 2019 r. poz. 2325 ze zm.). Skargę wnosi się w dwóch egzemplarzach (art. 47 § 1 ww. ustawy) na adres: Krajowa Informacja Skarbowa, ul. Teodora Sixta 17, 43-300 Bielsko-Biała lub drogą elektroniczną na adres Elektronicznej Skrzynki Podawczej Krajowej Informacji Skarbowej na platformie ePUAP: /KIS/SkrytkaESP (art. 54 § 1a ww. ustawy), w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia skarżącemu rozstrzygnięcia w sprawie albo aktu, o którym mowa w art. 3 § 2 pkt 4a (art. 53 § 1 ww. ustawy). W przypadku pism i załączników wnoszonych w formie dokumentu elektronicznego odpisów nie dołącza się (art. 47 § 3 ww. ustawy). W przypadku wnoszenia skargi w okresie obowiązywania stanu zagrożenia epidemicznego i stanu epidemii jako najwłaściwszy proponuje się kontakt z wykorzystaniem systemu teleinformatycznego ePUAP.

Jednocześnie, zgodnie z art. 57a ww. ustawy, skarga na pisemną interpretację przepisów prawa podatkowego wydaną w indywidualnej sprawie, opinię zabezpieczającą i odmowę wydania opinii zabezpieczającej może być oparta wyłącznie na zarzucie naruszenia przepisów postępowania, dopuszczeniu się błędu wykładni lub niewłaściwej oceny co do zastosowania przepisu prawa materialnego. Sąd administracyjny jest związany zarzutami skargi oraz powołaną podstawą prawną.


doradcapodatkowy.com gdy potrzebujesz własnej indywidualnej interpretacji podatkowej.

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji
Dołącz do zarejestrowanych użytkowników i korzystaj wygodnie z epodatnik.pl.   Rejestracja jest prosta, szybka i bezpłatna.

Reklama

Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.

czytaj

O nas

epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.

czytaj

Regulamin

Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.

czytaj