Interpretacja Dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej
0112-KDIL1-1.4012.345.2021.2.AR
z 6 sierpnia 2021 r.

 

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2020 r. poz. 1325 ze zm.) Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 20 maja 2021 r. (data wpływu 2 czerwca 2021 r.), uzupełnionym pismem z dnia 22 lipca 2021 r. (data wpływu 23 lipca 2021 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie rozstrzygnięcia, czy do limitu wartości sprzedaży, o którym mowa w art. 113 ust. 1 ustawy, należy wliczyć całkowitą wartość sprzedaży Wnioskodawcy, czy wyłącznie wartość sprzedaży wkładek – jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 2 czerwca 2021 r. wpłynął do tutejszego organu ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie rozstrzygnięcia, czy do limitu wartości sprzedaży, o którym mowa w art. 113 ust. 1 ustawy, należy wliczyć całkowitą wartość sprzedaży Wnioskodawcy, czy wyłącznie wartość sprzedaży wkładek. Wniosek uzupełniono pismem z dnia 22 lipca 2021 r. o doprecyzowanie opisu sprawy.

We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny.

Wnioskodawca (dalej również: Zainteresowany) prowadzi działalność gospodarczą opodatkowaną podatkiem dochodowym wg skali w zakresie usług fizjoterapeutycznych. Wnioskodawca jest magistrem fizjoterapii, w swojej praktyce wykorzystuje techniki z zakresu terapii manualnej, techniki osteopatyczne, rozluźnianie mięśniowo-powięziowe, flossing, kinesiotaping, manipulacje stawowe, masaż tkanek głębokich. Zainteresowany zajmuje się również terapią wad postawy u dzieci i dorosłych. Specjalizuje się w ortopodologii – często w terapii do poprawy postawy lub chodu pacjenta Wnioskodawca dobiera indywidualne wkładki do stóp.

Na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 19 ustawy o VAT, usługi, które Zainteresowany wykonuje są zwolnione z podatku VAT.

Dodatkowo w ramach działalności gospodarczej Wnioskodawca dokonuje dostawy wkładek do innych gabinetów fizjoterapeutycznych w celu przystosowania ich do potrzeb pacjentów.

Wniosek uzupełniono pismem z dnia 22 lipca 2021 r. o poniższe informacje:

  1. Wnioskodawca nie figuruje w rejestrze podatników VAT.
  2. Zainteresowany korzysta ze zwolnienia podmiotowego (art. 113 ust. 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług) od dnia (…) 2012 r.
  3. Łączna wartość sprzedaży w prowadzonej przez Wnioskodawcę działalności gospodarczej nie przekroczyła w ubiegłym roku podatkowym 200 000 zł.
  4. Dostawa przedmiotowych wkładek do innych gabinetów fizjoterapeutycznych nie jest dostawą, o której mowa w art. 113 ust. 13 pkt 1 ustawy.
  5. Dostawa wkładek do innych gabinetów fizjoterapeutycznych stanowi dla Wnioskodawcy czynności zwolnione od podatku VAT z uwagi na limit obrotów.

W związku z powyższym opisem zadano następujące pytanie.

Czy do limitu 200.000 zł, o którym mowa w art. 113 ust. 1 ustawy o podatku od towarów i usług, Wnioskodawca rozliczać powinien całą wartość sprzedanych towarów i usług, czy wyłącznie kwoty uzyskane ze sprzedaży wkładek?

Zdaniem Wnioskodawcy, zgodnie z opisanym stanem faktycznym i przytoczonymi przepisami ustawy o podatku od towarów i usług, do wartości sprzedaży (zgodnie z art. 113 ust. 2 pkt 2 ustawy o VAT) Zainteresowany nie wlicza kwot uzyskanych ze świadczenia usług fizjoterapeutycznych, a limit 200.000 zł dotyczy wyłącznie sprzedaży wkładek.

Podnoszona we wniosku sprawa nie jest w trakcie postępowania podatkowego, kontroli podatkowej lub celno-skarbowej.

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego stanu faktycznego jest prawidłowe.

Zgodnie z treścią art. 5 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. z 2021 r. poz. 685 ze zm.), zwanej dalej ustawą, opodatkowaniu ww. podatkiem podlegają odpłatna dostawa towarów i odpłatne świadczenie usług na terytorium kraju.

Na mocy art. 7 ust. 1 ustawy, przez dostawę towarów, o której mowa w art. 5 ust. 1 pkt 1, rozumie się przeniesienie prawa do rozporządzania towarami jak właściciel (…).

W myśl art. 8 ust. 1 ustawy, przez świadczenie usług, o którym mowa w art. 5 ust. 1 pkt 1, rozumie się każde świadczenie na rzecz osoby fizycznej, osoby prawnej lub jednostki organizacyjnej niemającej osobowości prawnej, które nie stanowi dostawy towarów w rozumieniu art. 7 (…).

Jak wynika z art. 113 ust. 1 ustawy, zwalnia się od podatku sprzedaż dokonywaną przez podatników, u których wartość sprzedaży nie przekroczyła łącznie w poprzednim roku podatkowym kwoty 200.000 zł. Do wartości sprzedaży nie wlicza się kwoty podatku.

Zgodnie z art. 113 ust. 2 ustawy, do wartości sprzedaży, o której mowa w ust. 1, nie wlicza się:

  1. wewnątrzwspólnotowej dostawy towarów oraz sprzedaży wysyłkowej z terytorium kraju oraz sprzedaży wysyłkowej na terytorium kraju;
  2. odpłatnej dostawy towarów i odpłatnego świadczenia usług, zwolnionych od podatku na podstawie art. 43 ust. 1 lub przepisów wydanych na podstawie art. 82 ust. 3, z wyjątkiem:
    1. transakcji związanych z nieruchomościami;
    2. usług, o których mowa w art. 43 ust. 1 pkt 7, 12 i 38-41;
    3. usług ubezpieczeniowych
    – jeżeli czynności te nie mają charakteru transakcji pomocniczych;
  3. odpłatnej dostawy towarów, które na podstawie przepisów o podatku dochodowym są zaliczane przez podatnika do środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych podlegających amortyzacji.

W myśl art. 113 ust. 4 ustawy, podatnicy, o których mowa w ust. 1 i 9, mogą zrezygnować ze zwolnienia określonego w ust. 1 i 9 pod warunkiem pisemnego zawiadomienia o tym zamiarze naczelnika urzędu skarbowego przed początkiem miesiąca, w którym rezygnują ze zwolnienia, a w przypadku podatników rozpoczynających w trakcie roku podatkowego wykonywanie czynności określonych w art. 5, którzy chcą zrezygnować ze zwolnienia od pierwszej wykonanej czynności – przed dniem wykonania tej czynności.

Jak stanowi art. 113 ust. 5 ustawy, jeżeli wartość sprzedaży zwolnionej od podatku na podstawie ust. 1 przekroczy kwotę, o której mowa w ust. 1, zwolnienie traci moc począwszy od czynności, którą przekroczono tę kwotę.

Stosownie do art. 113 ust. 9 ustawy, zwalnia się od podatku sprzedaż dokonywaną przez podatnika rozpoczynającego w trakcie roku podatkowego wykonywanie czynności określonych w art. 5, jeżeli przewidywana przez niego wartość sprzedaży nie przekroczy, w proporcji do okresu prowadzonej działalności gospodarczej w roku podatkowym, kwoty określonej w ust. 1.

Zgodnie z art. 113 ust. 10 ustawy, jeżeli faktyczna wartość sprzedaży zwolnionej od podatku na podstawie ust. 9, w proporcji do okresu prowadzonej działalności gospodarczej, przekroczy w trakcie roku podatkowego kwotę określoną w ust. 1, zwolnienie traci moc począwszy od czynności, którą przekroczono tę kwotę.

W myśl art. 113 ust. 11 ustawy, podatnik, który utracił prawo do zwolnienia sprzedaży od podatku lub zrezygnował z tego zwolnienia, może, nie wcześniej niż po upływie roku, licząc od końca roku, w którym utracił prawo do zwolnienia lub zrezygnował z tego zwolnienia, ponownie skorzystać ze zwolnienia określonego w ust. 1.

Powyższe oznacza, że podatnik, który utracił prawo do zwolnienia od podatku lub zrezygnował z tego zwolnienia, może na podstawie powołanego przepisu, ponownie skorzystać z tego zwolnienia, jeżeli upłynął rok, licząc od końca roku, w którym utracił prawo do zwolnienia lub zrezygnował z tego zwolnienia.

Ponadto, zgodnie z art. 113 ust. 13 ustawy, zwolnień o których mowa w ust. 1 i 9, nie stosuje się do podatników:

  1. dokonujących dostaw:
    1. towarów wymienionych w załączniku nr 12 do ustawy,
    2. towarów opodatkowanych podatkiem akcyzowym, w rozumieniu przepisów o podatku akcyzowym, z wyjątkiem:
      • energii elektrycznej (CN 2716 00 00),
      • wyrobów tytoniowych,
      • samochodów osobowych, innych niż wymienione w lit. e, zaliczanych przez podatnika, na podstawie przepisów o podatku dochodowym, do środków trwałych podlegających amortyzacji,
    3. budynków, budowli lub ich części, w przypadkach, o których mowa w art. 43 ust. 1 pkt 10 lit. a i b,
    4. terenów budowlanych,
    5. nowych środków transportu,
    6. następujących towarów, w związku z zawarciem umowy w ramach zorganizowanego systemu zawierania umów na odległość, bez jednoczesnej fizycznej obecności stron, z wyłącznym wykorzystaniem jednego lub większej liczby środków porozumiewania się na odległość do chwili zawarcia umowy włącznie:
      • preparatów kosmetycznych i toaletowych (PKWiU 20.42.1),
      • komputerów, wyrobów elektronicznych i optycznych (PKWiU 26),
      • urządzeń elektrycznych (PKWiU 27),
      • maszyn i urządzeń, gdzie indziej niesklasyfikowanych (PKWiU 28),
    7. hurtowych i detalicznych części i akcesoriów do:
      • pojazdów samochodowych, z wyłączeniem motocykli (PKWiU 45.3),
      • motocykli (PKWiU ex 45.4),
  2. świadczących usługi:
    1. prawnicze,
    2. w zakresie doradztwa, z wyjątkiem doradztwa rolniczego związanego z uprawą i hodowlą roślin oraz chowem i hodowlą zwierząt, a także związanego ze sporządzaniem planu zagospodarowania i modernizacji gospodarstwa rolnego,
    3. jubilerskie,
    4. ściągania długów, w tym factoringu;
  3. nieposiadających siedziby działalności gospodarczej na terytorium kraju.

Odnosząc się do powyższego należy wskazać, że podatnik może korzystać ze zwolnienia od podatku na podstawie i według zasad określonych przepisami art. 113 ust. 1 i 9 ustawy, pod warunkiem, że nie dokonuje dostaw, o których mowa w art. 113 ust. 13 pkt 1 ustawy lub nie świadczy usług wskazanych w art. 113 ust. 13 pkt 2 ustawy.

Z opisu sprawy wynika, że Wnioskodawca prowadzi działalność gospodarczą opodatkowaną podatkiem dochodowym wg skali w zakresie usług fizjoterapeutycznych. Wnioskodawca jest magistrem fizjoterapii, w swojej praktyce wykorzystuje techniki z zakresu terapii manualnej, techniki osteopatyczne, rozluźnianie mięśniowo-powięziowe, flossing, kinesiotaping, manipulacje stawowe, masaż tkanek głębokich. Zainteresowany zajmuje się również terapią wad postawy u dzieci i dorosłych. Specjalizuje się w ortopodologii – często w terapii do poprawy postawy lub chodu pacjenta Wnioskodawca dobiera indywidualne wkładki do stóp. Na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 19 ustawy, usługi, które Zainteresowany wykonuje są zwolnione z podatku VAT.

Dodatkowo w ramach działalności gospodarczej Wnioskodawca dokonuje dostawy wkładek do innych gabinetów fizjoterapeutycznych w celu przystosowania ich do potrzeb pacjentów.

Wnioskodawca nie figuruje w rejestrze podatników VAT.

Zainteresowany korzysta ze zwolnienia podmiotowego na podstawie art. 113 ust. 1 ustawy od dnia (…) 2012 r.

Łączna wartość sprzedaży w prowadzonej przez Wnioskodawcę działalności gospodarczej nie przekroczyła w ubiegłym roku podatkowym 200 000 zł.

Dostawa przedmiotowych wkładek do innych gabinetów fizjoterapeutycznych nie jest dostawą, o której mowa w art. 113 ust. 13 pkt 1 ustawy.

Dostawa wkładek do innych gabinetów fizjoterapeutycznych stanowi dla Wnioskodawcy czynności zwolnione od podatku VAT z uwagi na limit obrotów.

Przy tak przedstawionym opisie sprawy wątpliwości Wnioskodawcy dotyczą ustalenia, czy do limitu wartości sprzedaży w wysokości 200.000 zł, wskazanego w art. 113 ust. 1 ustawy, Wnioskodawca powinien wliczać całą wartość sprzedanych towarów i usług, czy wyłącznie kwoty uzyskane ze sprzedaży wkładek.

Wskazać należy, że w myśl art. 113 ust. 2 pkt 2 ustawy, do limitu określonego w art. 113 ust. 1 nie wlicza się odpłatnej dostawy towarów i odpłatnego świadczenia usług, zwolnionych od podatku na podstawie art. 43 ust. 1 lub przepisów wydanych na podstawie art. 82 ust. 3, z wyjątkiem:

  1. transakcji związanych z nieruchomościami;
  2. usług, o których mowa w art. 43 ust. 1 pkt 7, 12 i 38-41;
  3. usług ubezpieczeniowych

– jeżeli czynności te nie mają charakteru transakcji pomocniczych.

Ponadto, zwolnień o których mowa w art. 113 ust. 1 i 9 ustawy nie stosuje się do podatników dokonujących dostaw towarów, wskazanych w art. 113 ust. 13 pkt 1 ustawy.

Jak wskazał Wnioskodawca, usługi fizjoterapeutyczne, które wykonuje są zwolnione od podatku VAT na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 19 ustawy, a łączna wartość sprzedaży w prowadzonej przez Wnioskodawcę działalności gospodarczej w ubiegłym roku podatkowym nie przekroczyła 200 000 zł. Natomiast przedmiotowa dostawa wkładek do gabinetów fizjoterapeutycznych – jak wskazał Zainteresowany – nie jest dostawą, o której mowa w art. 113 ust. 13 pkt 1 ustawy. Z opisu sprawy nie wynika również, że przedmiotowa dostawa wkładek jest zwolniona od podatku VAT na podstawie art. 43 ust. 1 ustawy, bowiem – jak wskazał Wnioskodawca – „Dostawa wkładek do innych gabinetów fizjoterapeutycznych stanowi dla Wnioskodawcy czynności zwolnione od podatku VAT z uwagi na limit obrotów”.

Mając na uwadze powołane powyżej przepisy prawa oraz przedstawiony opis sprawy należy stwierdzić, że skoro przedmiotowa dostawa wkładek do gabinetów fizjoterapeutycznych nie jest dostawą, o której mowa w art. 113 ust. 13 pkt 1 ustawy i jeśli nie podlega zwolnieniu od podatku VAT na podstawie art. 43 ust. 1 ustawy, to powinna być wliczana do limitu 200 000 zł, o którym mowa w art. 113 ust. 1 ustawy. Natomiast, do ww. wartości sprzedaży, Wnioskodawca – w myśl art. 113 ust. 2 pkt 2 ustawy – nie powinien wliczać wykonywanych przez siebie usług fizjoterapeutycznych, zwolnionych od podatku VAT na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 19 ustawy.

Zaznaczyć jednakże należy, że jeżeli wartość sprzedaży przekroczy w roku podatkowym kwotę 200.000 zł, zwolnienie – o którym mowa w art. 113 ust. 1 ustawy – utraci moc począwszy od czynności, którą zostanie przekroczona ta kwota. Wskazania wymaga również, że w przypadku wykonania jakiejkolwiek czynności wymienionej w art. 113 ust. 13 ustawy, Wnioskodawca utraci prawo do zwolnienia, o którym mowa w art. 113 ust. 1 ustawy.

Podsumowując, na podstawie przedstawionego we wniosku opisu sprawy należy wskazać, że do limitu wartości sprzedaży w wysokości 200.000 zł, o którym mowa w art. 113 ust. 1 ustawy, Wnioskodawca powinien wliczać wyłącznie wartość sprzedaży wkładek.

Wobec powyższego stanowisko Wnioskodawcy należało uznać za prawidłowe.

Tut. Organ informuje, iż wydana interpretacja dotyczy tylko sprawy będącej przedmiotem wniosku (zapytania) Zainteresowanego. Inne kwestie przedstawione w opisie sprawy oraz własnym stanowisku, które nie zostały objęte pytaniem nie mogą być – zgodnie z art. 14b § 1 Ordynacji podatkowej – rozpatrzone. Dotyczy to w szczególności kwestii prawidłowości zakwalifikowania usług terapeutycznych wykonywanych przez Wnioskodawcę do czynności zwolnionych, o których mowa w art. 43 ust. 1 pkt 19 ustawy.

Należy zauważyć, że zgodnie z art. 14b § 3 ustawy Ordynacja podatkowa, składający wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej obowiązany jest do wyczerpującego przedstawienia zaistniałego stanu faktycznego albo zdarzenia przyszłego. Organ jest ściśle związany przedstawionym we wniosku stanem faktycznym (opisem zdarzenia przyszłego). Zainteresowany ponosi ryzyko związane z ewentualnym błędnym lub nieprecyzyjnym przedstawieniem we wniosku opisu stanu faktycznego (zdarzenia przyszłego). Interpretacja indywidualna wywołuje skutki prawnopodatkowe tylko wtedy, gdy rzeczywisty stan sprawy będącej przedmiotem interpretacji pokrywał się będzie ze stanem faktycznym (opisem zdarzenia przyszłego) podanym przez Wnioskodawcę w złożonym wniosku. Należy zatem zaznaczyć, że wydając przedmiotową interpretację tut. Organ oparł się na informacji, że „Dostawa wkładek do innych gabinetów fizjoterapeutycznych stanowi dla Wnioskodawcy czynności zwolnione od podatku VAT z uwagi na limit obrotów” oraz, że „Na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 19 ustawy o VAT usługi, które wykonuję są zwolnione z podatku VAT”. Kwestie te nie były przedmiotem oceny tut. Organu, lecz przyjęto to jako element opisu sprawy. W związku z powyższym, w przypadku zmiany któregokolwiek elementu przedstawionego we wniosku opisu sprawy, udzielona odpowiedź traci swą aktualność.

Jednocześnie należy podkreślić, że niniejsza interpretacja została wydana na podstawie przedstawionego we wniosku opisu sprawy co oznacza, że w przypadku gdy w toku postępowania podatkowego, kontroli podatkowej, kontroli celno-skarbowej zostanie określony odmienny stan sprawy, interpretacja nie wywoła w tym zakresie skutków prawnych.

Interpretacja dotyczy zaistniałego stanu faktycznego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dacie zaistnienia zdarzenia.

Zgodnie z art. 14na § 1 Ordynacji podatkowej przepisów art. 14k-14n nie stosuje się, jeżeli stan faktyczny lub zdarzenie przyszłe będące przedmiotem interpretacji indywidualnej stanowi element czynności będących przedmiotem decyzji wydanej:

  1. z zastosowaniem art. 119a;
  2. w związku z wystąpieniem nadużycia prawa, o którym mowa w art. 5 ust. 5 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług;
  3. z zastosowaniem środków ograniczających umowne korzyści.

Przepisów art. 14k-14n nie stosuje się, jeżeli korzyść podatkowa, stwierdzona w decyzjach wymienionych w § 1, jest skutkiem zastosowania się do utrwalonej praktyki interpretacyjnej, interpretacji ogólnej lub objaśnień podatkowych (art. 14na § 2 Ordynacji podatkowej).

Powyższe unormowania należy odczytywać łącznie z przepisami art. 33 ustawy z 23 października 2018 r. o zmianie ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, ustawy – Ordynacja podatkowa oraz niektórych innych ustaw (Dz. U. poz. 2193, z późn. zm.), wprowadzającymi regulacje intertemporalne.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego za pośrednictwem organu, którego działanie, bezczynność lub przewlekłe prowadzenie postępowania jest przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi – Dz. U. z 2019 r. poz. 2325 ze zm.). Skargę wnosi się w dwóch egzemplarzach (art. 47 § 1 ww. ustawy) na adres: Krajowa Informacja Skarbowa, ul. Teodora Sixta 17, 43-300 Bielsko-Biała lub drogą elektroniczną na adres Elektronicznej Skrzynki Podawczej Krajowej Informacji Skarbowej na platformie ePUAP: /KIS/SkrytkaESP (art. 54 § 1a ww. ustawy), w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia skarżącemu rozstrzygnięcia w sprawie albo aktu, o którym mowa w art. 3 § 2 pkt 4a (art. 53 § 1 ww. ustawy). W przypadku wnoszenia skargi w okresie obowiązywania stanu zagrożenia epidemicznego i stanu epidemii jako najwłaściwszy proponuje się kontakt z wykorzystaniem systemu teleinformatycznego ePUAP. W przypadku pism i załączników wnoszonych w formie dokumentu elektronicznego odpisów nie dołącza się (art. 47 § 3 ww. ustawy).

Jednocześnie, zgodnie z art. 57a ww. ustawy, skarga na pisemną interpretację przepisów prawa podatkowego wydaną w indywidualnej sprawie, opinię zabezpieczającą i odmowę wydania opinii zabezpieczającej może być oparta wyłącznie na zarzucie naruszenia przepisów postępowania, dopuszczeniu się błędu wykładni lub niewłaściwej oceny co do zastosowania przepisu prawa materialnego. Sąd administracyjny jest związany zarzutami skargi oraz powołaną podstawą prawną.


doradcapodatkowy.com gdy potrzebujesz własnej indywidualnej interpretacji podatkowej.

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji
Dołącz do zarejestrowanych użytkowników i korzystaj wygodnie z epodatnik.pl.   Rejestracja jest prosta, szybka i bezpłatna.

Reklama

Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.

czytaj

O nas

epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.

czytaj

Regulamin

Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.

czytaj