Interpretacja Dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej
0111-KDIB1-3.4010.283.2021.1.AN
z 31 sierpnia 2021 r.

 

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2020 r. poz. 1540), Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z 2 czerwca 2021 r. (data wpływu 15 czerwca 2021 r.), o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie ustalenia, czy zwolnienie podatkowe przewidziane w art. 17 ust. 1 pkt 34 ustawy o CIT - do wysokości limitu dostępnej pomocy publicznej - ma zastosowanie do całości dochodów Spółki z tytułu sprzedaży wyrobów produkowanych na terenie Strefy i mieszczących się w zakresie kodów PKWiU określonych w Zezwoleniu, a zatem będzie miało również zastosowanie do dochodów Spółki uzyskiwanych z działalności gospodarczej prowadzonej z wykorzystaniem nowej linii produkcyjnej – jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 15 czerwca 2021 r. wpłynął do tutejszego Organu ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych, w zakresie ustalenia, czy zwolnienie podatkowe przewidziane w art. 17 ust. 1 pkt 34 ustawy o CIT - do wysokości limitu dostępnej pomocy publicznej - ma zastosowanie do całości dochodów Spółki z tytułu sprzedaży wyrobów produkowanych na terenie Strefy i mieszczących się w zakresie kodów PKWiU określonych w Zezwoleniu, a zatem będzie miało również zastosowanie do dochodów Spółki uzyskiwanych z działalności gospodarczej prowadzonej z wykorzystaniem nowej linii produkcyjnej.

We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny/zdarzenie przyszłe:

Spółka z o.o. (dalej: „Spółka” lub „Wnioskodawca”) jest podatnikiem podatku dochodowego od osób prawnych (Dz. U. z 2020 r., poz. 1406 ze zm., dalej: „ustawa o CIT”).

Spółka posiada siedzibę w Polsce i należy do międzynarodowej grupy podmiotów powiązanych (…) działającej w branży piekarniczej. Przedmiotem działalności Spółki jest produkcja i dystrybucja wyrobów piekarniczych.

Spółka prowadzi działalność gospodarczą na terenie Specjalnej Strefy Ekonomicznej (dalej: „Strefa”). Działalność na terenie Strefy prowadzona jest na podstawie ważnego zezwolenia uzyskanego przez Spółkę 25 września 2015 r. (dalej: „Zezwolenie”)

Zezwolenie zostało wydane na prowadzenie działalności gospodarczej na terenie Strefy rozumianej jako działalność produkcyjna, handlowa i usługowa w zakresie wyrobów i usług wytworzonych na terenie Strefy, wymienionych w Zezwoleniu poprzez wskazanie odpowiednich pozycji PKWiU.

W szczególności, w Zezwoleniu zostały wskazane następujące rodzaje wyrobów/usług:

  • pieczywo świeże (PKWiU 10.71.11);
  • mieszaniny i ciasta do wytwarzania wyrobów piekarskich (PKWiU 10.61.24);
  • wyroby ciastkarskie i ciastka, świeże (PKWiU 10.71.12);
  • usługi podwykonawców związane z produkcją pieczywa oraz wyrobów ciastkarskich i ciastek (PKWiU 10.71.99);
  • pieczywo chrupkie, suchary, sucharki, pieczywo tostowe i podobne wyroby (PKWiU 10.72.11);
  • piernik i podobne wyroby; słodkie herbatniki; gofry i wafle (PKWiU 10.72.12);
  • pozostałe piekarskie i ciastkarskie wyroby suche lub konserwowane (PKWiU 10.72.19);
  • usługi podwykonawców związane z produkcją sucharów i herbatników oraz konserwowanych wyrobów ciastkarskich i ciastek (PKWiU 10.72.99):
  • gotowe posiłki i dania na bazie wyrobów mącznych (PKWiU 10.85.14);
  • usługi podwykonawców związane z produkcją gotowych posiłków i dań (PKWiU 10.85.99);
  • pozostałe różne artykuły spożywcze, gdzie indziej niesklasyfikowane (PKWiU 10.89.19);
  • usługi podwykonawców związane z produkcją pozostałych artykułów spożywczych, gdzie indziej niesklasyfikowanych (PKWiU 10.89.99);
  • odpady inne niż niebezpieczne nadające się do recyklingu (PKWiU 38.11.5);
  • usługi w zakresie odzysku surowców; surowce wtórne (PKWiU 38.3).

Zezwolenie zostało wydane zgodnie z ustaleniami zawartymi w protokole z rokowań, w oparciu o rokowania przeprowadzone 21 września 2015 r., podczas których ustalono, iż przedmiotem Zezwolenia będzie realizacja przez Wnioskodawcę inwestycji polegającej na budowie zakładu produkcyjnego w (…) (dalej: „Inwestycja”) oraz inne potencjalne przedsięwzięcia grupy w przyszłości.

Jednocześnie, zgodnie z ustaleniami podczas wskazanych rokowań, w wyniku realizacji Inwestycji na terenie Strefy, w nowo wybudowanym zakładzie Spółka miała prowadzić działalność w zakresie produkcji przede wszystkim różnego typu mrożonego pieczywa, w tym w szczególności obejmującego takie grupy produktowe jak: pieczywo mrożone typu fast food, pieczywo mrożone typu bułka do odpieku w sklepie, pieczywo mrożone typu bagietkowego do odpieku w sklepie. Ponadto, w trakcie rokowań ustalono, iż Spółka nie wykluczała też możliwości uzupełnienia oferty o produkty dodatkowe, takie jak chłodzone lub mrożone ciasto do wyrobów piekarniczych, czy gotowe posiłki oparte na jej produktach piekarniczych (np. gotowe kanapki) czy też pieczywo świeże, zgodnie z zadeklarowanym przez Spółkę zakresem planowanej działalności w oparciu o wyszczególnione pozycje Polskiej Klasyfikacji Wyrobów i Usług Głównego Urzędu Statystycznego.

Dodatkowo, na etapie rokowań ustalono, iż w ramach realizacji Inwestycji przeprowadzone zostaną prace budowlane niezbędne do wybudowania hali produkcyjnej wraz z infrastrukturą towarzyszącą, a w nowym zakładzie zainstalowane zostaną nowoczesne linie produkcyjne.

Przeprowadzone działania inwestycyjne Spółki doprowadziły już do zrealizowania Inwestycji na terenie Strefy - w tym do wybudowania hali produkcyjnej wyposażonej w linie produkcyjne - oraz do rozpoczęcia produkcji pieczywa mrożonego.

Dodatkowo - w związku z realizacją przez Spółkę Inwestycji na terenie Strefy - przeprowadzony był audyt strefowy, w którym potwierdzono, iż Spółka spełnia warunki strefowe określone w Zezwoleniu.

Jednocześnie, w związku z dalszym rozwojem Spółki, Wnioskodawca rozpoczął rozbudowę istniejącej hali produkcyjnej i instalacji kolejnej linii produkcyjnej w zakładzie powstałym w wyniku realizacji Inwestycji, na terenie Strefy (dalej: „nowa linia produkcyjna”). Nowa linia produkcyjna powstaje obok już istniejących i uruchomionych linii produkcyjnych i zostanie uruchomiona w 2022 r.

Dodatkowo, profil nowej linii produkcyjnej będzie zbieżny z jedną z linii produkcyjnych Spółki wybudowanej w zakładzie w ramach Inwestycji będącej podstawą otrzymania przez Spółkę Zezwolenia.

Działania polegające na budowie nowej linii produkcyjnej wpisują się w zakres planów inwestycyjnych, które były wskazane w biznesplanie stanowiącym jeden z dokumentów aplikacyjnych w procedurze uzyskiwania Zezwolenia, w którym to biznesplanie wskazano, iż - mając na uwadze możliwości dalszego rozwoju Spółki na terenie Strefy - możliwe jest wdrożenie w zakładzie wybudowanym w wyniku realizacji Inwestycji dodatkowej linii produkcyjnej (ewentualnie dodatkowych linii produkcyjnych).

Na nowej linii produkcyjnej produkowane będzie pieczywo takiego samego rodzaju, jak na liniach produkcyjnych wybudowanych w wyniku realizacji Inwestycji - w szczególności, produkty te będą się mieścić w kategoriach wyrobów klasyfikowanych do kodów PKWiU wskazanych w Zezwoleniu uzyskanym przez Wnioskodawcę.

W związku z powyższym opisem zadano następujące pytanie:

Czy zwolnienie podatkowe przewidziane w art. 17 ust. 1 pkt 34 ustawy o CIT - do wysokości limitu dostępnej pomocy publicznej - ma zastosowanie do całości dochodów Spółki z tytułu sprzedaży wyrobów produkowanych na terenie Strefy i mieszczących się w zakresie kodów PKWiU określonych w Zezwoleniu, a zatem będzie miało również zastosowanie do dochodów Spółki uzyskiwanych z działalności gospodarczej prowadzonej z wykorzystaniem nowej linii produkcyjnej?

Zdaniem Wnioskodawcy, w świetle przedstawionego powyżej stanu faktycznego/zdarzenia przyszłego, prawidłowe jest stanowisko, zgodnie z którym zwolnienie podatkowe przewidziane w art. 17 ust. 1 pkt 34 ustawy o CIT - do wysokości limitu dostępnej pomocy publicznej - ma zastosowanie do całości dochodów Spółki z tytułu sprzedaży wyrobów produkowanych na terenie Strefy i mieszczących się w zakresie kodów PKWiU określonych w Zezwoleniu, a zatem będzie miało również zastosowanie do dochodów Spółki uzyskiwanych z działalności gospodarczej prowadzonej z wykorzystaniem nowej linii produkcyjnej.

Zgodnie z art. 12 ust. 1 ustawy z dnia 20 października 1994 r. o specjalnych strefach ekonomicznych (dalej: „ustawa o SSE”), dochody uzyskane z działalności gospodarczej prowadzonej na terenie strefy w ramach zezwolenia, o którym mowa w art. 16 ust. 1 ustawy o SSE, przez osoby prawne lub osoby fizyczne prowadzące działalność gospodarczą są zwolnione od podatku dochodowego, odpowiednio na zasadach określonych w przepisach o podatku dochodowym od osób prawnych lub w przepisach o podatku dochodowym od osób fizycznych. Zwolnienie to stanowi pomoc publiczną, przy czym wielkość tej pomocy nie może przekroczyć jej maksymalnej wielkości określonej w przepisach wydanych na podstawie art. 4 ust. 4 ustawy o SSE

Jednocześnie - jak stanowi art. 16 ust. 1 ustawy o SSE - podstawą do korzystania z pomocy publicznej, udzielanej zgodnie z ustawą o SSE, jest zezwolenie na prowadzenie działalności gospodarczej na terenie danej strefy uprawniające do korzystania z pomocy publicznej.

Ponadto, stosownie do ust. 2 tej regulacji, zezwolenie określa przedmiot działalności gospodarczej oraz warunki dotyczące w szczególności:

  1. zatrudnienia przez przedsiębiorcę przy prowadzeniu działalności gospodarczej na terenie strefy przez określony czas określonej liczby pracowników;
  2. dokonania przez przedsiębiorcę na terenie strefy inwestycji o wartości przewyższającej określoną kwotę;
  3. terminu zakończenia inwestycji;
  4. maksymalnej wysokości kosztów kwalifikowanych inwestycji i dwuletnich kosztów kwalifikowanych pracy;
  5. wymagań, o których mowa w art. 5 ust. 3 ustawy o SSE - w przypadku, gdy inwestycja będzie realizowana na gruntach stanowiących własność lub użytkowanie wieczyste podmiotów innych niż wymienione w art. 5 ust. 1 ustawy o SSE.

Mając na uwadze powyższe - wyłącznie dochód z działalności gospodarczej określonej w zezwoleniu strefowym może być przedmiotem zwolnienia z podatku dochodowego, na zasadach określonych w przepisach ustawy o CIT.

Zgodnie z art. 17 ust. 1 pkt 34 ustawy o CIT, wolne od podatku są dochody, z zastrzeżeniem ust. 4-6d tej regulacji, uzyskane z działalności gospodarczej prowadzonej na terenie specjalnej strefy ekonomicznej na podstawie zezwolenia, o którym mowa w art. 16 ust. 1 ustawy o SSE, przy czym wielkość pomocy publicznej udzielanej w formie tego zwolnienia nie może przekroczyć wielkości pomocy publicznej dla przedsiębiorcy, dopuszczalnej dla obszarów kwalifikujących się do uzyskania pomocy w największej wysokości, zgodnie z odrębnymi przepisami.

Dodatkowo, jak stanowi ust. 4 tej regulacji, zwolnienia podatkowe, o których mowa w ust. 1 pkt 34 i 34a analizowanej regulacji, przysługują podatnikowi wyłącznie z tytułu dochodów uzyskanych z działalności gospodarczej prowadzonej na terenie strefy lub na terenie określonym w decyzji o wsparciu.

W świetle powyższego, należy wskazać, iż zwolnieniu z CIT, podlegać może wyłącznie dochód uzyskiwany z działalności gospodarczej prowadzonej na terenie specjalnej strefy ekonomicznej, w zakresie określonym w zezwoleniu strefowym uzyskanym przez podatnika.

A zatem - wnioskując a contrario - jeżeli dany rodzaj działalności gospodarczej prowadzonej przez podatnika nie jest wymieniony w zezwoleniu strefowym, to dochód z takiej działalności nie podlega zwolnieniu z opodatkowania CIT, nawet jeśli jest prowadzony na terenie specjalnej strefy ekonomicznej, której dotyczy zezwolenie.

Dodatkowo - podkreślenia wymaga, iż zezwolenia na prowadzenie działalności na terenie specjalnej strefy ekonomicznej dotyczą prowadzenia działalności gospodarczej o określonym charakterze, gdyż odnoszą się do produkcji i sprzedaży określonych wyrobów lub świadczenia danego rodzaju usług, określonych za pomocą kodów PKWiU, na terenie konkretnej strefy. Zezwolenia strefowe dotyczą więc wprost przedmiotu działalności gospodarczej oraz miejsca jej prowadzenia.

Tym samym, aby podatnik mógł zastosować zwolnienie z opodatkowania na gruncie art. 17 ust. 1 pkt 34 ustawy o CIT, niezbędne jest łączne spełnienie następujących przesłanek:

  • posiadanie ważnego zezwolenia strefowego;
  • prowadzenie działalności gospodarczej na terenie specjalnej strefy ekonomicznej;
  • prowadzenie działalności gospodarczej w zakresie wskazanym w zezwoleniu.

Jednocześnie, w treści zezwoleń brak jest informacji, zgodnie z którą podmiot który uzyskuje zezwolenie ma prawo prowadzić działalność gospodarczą na terenie danej strefy wyłącznie w związku z inwestycją będącą podstawą do wydania zezwolenia, w związku z wypełnieniem warunków dotyczących prowadzenia działalności na terenie specjalnej strefy ekonomicznej.

Podkreślić przy tym należy, iż zarówno przepisy ustawy o CIT, ustawy o SSE, jak i przepisy rozporządzeń wykonawczych do tych ustaw nie przewidują ograniczeń w zakresie stosowania zwolnienia podatkowego, poza warunkami wskazanymi powyżej. W szczególności przepisy te nie zawierają regulacji, z których wynikałoby, że zwolnienie z podatku dochodowego dotyczyć powinno wyłącznie dochodów ze sprzedaży produktów wytworzonych w ramach projektu inwestycyjnego będącego podstawą do wydania danego zezwolenia strefowego. Przepis art. 17 ust. 4 ustawy o CIT, odnosi się zaś do miejsca uzyskania dochodów z działalności gospodarczej poprzez ogólne wskazanie terenu specjalnej strefy ekonomicznej jako całości.

Tym samym, w przypadku spełnienia wskazanych powyżej warunków - tj. w przypadku posiadania ważnego zezwolenia strefowego oraz prowadzenia działalności gospodarczej na terenie specjalnej strefy ekonomicznej w zakresie wskazanym w zezwoleniu - możliwe jest korzystanie ze zwolnienia z opodatkowania CIT - również w odniesieniu do dochodu podatnika osiąganego w związku z realizacją inwestycji nie będącej podstawą do wydania danego zezwolenia strefowego.

Powyższe stanowisko znajduje potwierdzenie w interpretacjach indywidualnych wydanych przez Dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej - przykładowo, w interpretacjach:

  • z 28 kwietnia 2021 r. (sygn. 0111-KDIB1-3.4010.92.2021.1.JKU), w której organ uznał, że: „dokonując oceny zakresu zwolnień podatkowych, należy uwzględnić, że wolny od podatku dochodowego od osób prawnych jest wyłącznie dochód uzyskany z działalności gospodarczej, w zakresie określonym w zezwoleniu, prowadzonej na terenie specjalnej strefy ekonomicznej (...). Mając na uwadze powyższe oraz opis zdarzenia przyszłego należy zgodzić się z Wnioskodawcą, że zwolnieniem podatkowym, o którym mowa w art. 17 ust. 1 pkt 34 updop, będzie objęty - w ramach dostępnego dla Wnioskodawcy limitu zwolnienia podatkowego - cały dochód Wnioskodawcy uzyskany z działalności gospodarczej wskazanej w opisie zdarzenia przyszłego powyżej (działalności gospodarczej wskazanej w Zezwoleniu)”,
  • z 30 grudnia 2020 r. (sygn. 0111-KDIB1-3.4010.525.2020.1.JKU), w której organ wskazał, że: „zwolnienie wynikające z art. 17 ust. 1 pkt 34 updop, nie ma charakteru podmiotowego. Nie obejmuje ono zatem wszystkich dochodów podmiotu gospodarczego prowadzącego działalność gospodarczą na terenie strefy na podstawie zezwolenia, lecz tylko te dochody, które zostały uzyskane z działalności prowadzonej w ramach zezwolenia, a więc działalności określonej w tym zezwoleniu. Mając na uwadze powyższe oraz opis stanu faktycznego/zdarzenia przyszłego należy zgodzić się z Wnioskodawcą, że zwolnieniem, o którym mowa w art. 17 ust. 1 pkt 34 updop objęty będzie - w ramach dostępnego dla Wnioskodawcy limitu zwolnienia podatkowego - całkowity dochód uzyskany z działalności gospodarczej określonej w Zezwoleniu, prowadzonej na terenie SSE (w ramach dostępnego dla Spółki limitu zwolnienia obliczonego na postawie wydatków kwalifikowanych poniesionych do terminu zakończenia inwestycji wskazanego w zezwoleniu tj. 31 grudnia 2017 r.)”,
  • z 5 grudnia 2019 r. (sygn. 0111-KDIB1-3.4010.454.2019.1.APO), w której organ podatkowy odstąpił od uzasadnienia prawnego, uznając za prawidłowe stanowisko wnioskodawcy w zakresie możliwości zastosowania zwolnienia podatkowego przewidzianego w art. 17 ust. 1 pkt 34 ustawy o CIT, do całości dochodu wnioskodawcy z tytułu działalności gospodarczej prowadzonej na terenie specjalnej strefy ekonomicznej w odniesieniu do grupowań statystycznych PKWiU określonych w zezwoleniu, a zatem również do dochodów wnioskodawcy uzyskanych z działalności gospodarczej prowadzonej z wykorzystaniem nowej linii nie będącej przedmiotem projektu inwestycyjnego w ramach zezwolenia strefowego;
  • z 16 stycznia 2019 r. (sygn. 0111-KDIB1-1.4010.425.2018.1.ŚS);
  • z 22 czerwca 2018 r. (sygn. 0111-KDIB1-3.4010.200.2018.1.PC).

W sprawie będącej przedmiotem niniejszego wniosku, Spółka posiada ważne Zezwolenie na prowadzenie działalności na terenie Strefy.

Dodatkowo, nowa linia produkcyjna będzie zlokalizowana na obszarze zakładu Spółki położonego na terenie Strefy, wybudowanego w oparciu o uzyskane Zezwolenie.

Ponadto, w nowej linii produkcyjnej produkowane będą wyłącznie wyroby klasyfikowane do kodów PKWiU określonych w Zezwoleniu - podkreślenia bowiem wymaga, iż funkcjonalność/ profil nowej linii produkcyjnej będzie zbieżny z jedną z linii produkcyjnych Spółki wybudowanej w zakładzie na podstawie Inwestycji będącej przedmiotem Zezwolenia.

Tym samym, przedmiot działalności gospodarczej prowadzonej przez Wnioskodawcę w ramach nowej linii produkcyjnej będzie zgodny z zakresem działalności wskazanym w Zezwoleniu, a w konsekwencji - dochód który Spółka uzyska w związku ze sprzedażą wyrobów wyprodukowanych z wykorzystaniem nowej linii produkcyjnej będzie uzyskiwany z działalności gospodarczej prowadzonej: (i) na podstawie ważnego Zezwolenia, (ii) na terenie Strefy, której dotyczy Zezwolenie oraz (iii) w zakresie określonym w Zezwoleniu.

Tym samym, w odniesieniu do dochodów Spółki uzyskiwanych w związku ze sprzedażą wyrobów produkowanych za pośrednictwem nowej linii produkcyjnej, Spółka będzie mogła korzystać ze zwolnienia z opodatkowania CIT, zgodnie z art. 17 ust. 1 pkt 34 ustawy o CIT.

Reasumując, w ocenie Wnioskodawcy, w odniesieniu do całości dochodów Spółki z tytułu sprzedaży wyrobów produkowanych na terenie Strefy i mieszczących się w zakresie kodów PKWiU określonych w Zezwoleniu, a zatem - również w odniesieniu do dochodów Spółki uzyskiwanych z działalności gospodarczej prowadzonej z wykorzystaniem nowej linii produkcyjnej, Spółka ma/będzie miała prawo do stosowania zwolnienia z opodatkowania CIT, o którym mowa w art. 17 ust. 1 pkt 34 ustawy o CIT, do wysokości limitu dostępnej pomocy publicznej.

Mając na uwadze powyższe, Wnioskodawca wnosi o potwierdzenie stanowiska przedstawionego we wniosku.

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego stanu faktycznego/zdarzenia przyszłego jest prawidłowe.

Mając powyższe na względzie, stosownie do art. 14c § 1 Ordynacji podatkowej, odstąpiono od uzasadnienia prawnego dokonanej oceny stanowiska Wnioskodawcy.

Zgodnie z art. 14na § 1 Ordynacji podatkowej przepisów art. 14k-14n nie stosuje się, jeżeli stan faktyczny lub zdarzenie przyszłe będące przedmiotem interpretacji indywidualnej stanowi element czynności będących przedmiotem decyzji wydanej:

  1. z zastosowaniem art. 119a;
  2. w związku z wystąpieniem nadużycia prawa, o którym mowa w art. 5 ust. 5 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług;
  3. z zastosowaniem środków ograniczających umowne korzyści.

Przepisów art. 14k-14n nie stosuje się, jeżeli korzyść podatkowa, stwierdzona w decyzjach wymienionych w § 1, jest skutkiem zastosowania się do utrwalonej praktyki interpretacyjnej, interpretacji ogólnej lub objaśnień podatkowych (art. 14na § 2 Ordynacji podatkowej).

Powyższe unormowania należy odczytywać łącznie z przepisami art. 33 ustawy z 23 października 2018 r. o zmianie ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, ustawy – Ordynacja podatkowa oraz niektórych innych ustaw (Dz.U. poz. 2193), wprowadzającymi regulacje intertemporalne.

Interpretacja indywidualna wywołuje skutki prawnopodatkowe tylko wtedy, gdy rzeczywisty stan sprawy będącej przedmiotem interpretacji pokrywał się będzie z opisem stanu faktycznego/zdarzenia przyszłego podanym przez Wnioskodawcę w złożonym wniosku. W związku z powyższym, w przypadku zmiany któregokolwiek elementu przedstawionego we wniosku opisu sprawy, udzielona odpowiedź traci swoją aktualność.

Interpretacja dotyczy stanu faktycznego oraz zdarzenia przyszłego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dacie zaistnienia zdarzenia w przedstawionym stanie faktycznym, a w części dotyczącej zdarzenia przyszłego – stanu prawnego obowiązującego w dniu wydania interpretacji.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego za pośrednictwem organu, którego działanie, bezczynność lub przewlekłe prowadzenie postępowania jest przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi – Dz. U. z 2019 r. poz. 2325 ze zm.). Skargę wnosi się w dwóch egzemplarzach (art. 47 § 1 ww. ustawy) na adres: Krajowa Informacja Skarbowa, ul. Teodora Sixta 17, 43-300 Bielsko-Biała lub drogą elektroniczną na adres Elektronicznej Skrzynki Podawczej Krajowej Informacji Skarbowej na platformie ePUAP: /KIS/SkrytkaESP (art. 54 § 1a ww. ustawy), w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia skarżącemu rozstrzygnięcia w sprawie albo aktu, o którym mowa w art. 3 § 2 pkt 4a (art. 53 § 1 ww. ustawy). W przypadku pism i załączników wnoszonych w formie dokumentu elektronicznego odpisów nie dołącza się (art. 47 § 3 ww. ustawy). W przypadku wnoszenia skargi w okresie obowiązywania stanu zagrożenia epidemicznego i stanu epidemii jako najwłaściwszy proponuje się kontakt z wykorzystaniem systemu teleinformatycznego ePUAP.

Jednocześnie, zgodnie z art. 57a ww. ustawy, skarga na pisemną interpretację przepisów prawa podatkowego wydaną w indywidualnej sprawie, opinię zabezpieczającą i odmowę wydania opinii zabezpieczającej może być oparta wyłącznie na zarzucie naruszenia przepisów postępowania, dopuszczeniu się błędu wykładni lub niewłaściwej oceny co do zastosowania przepisu prawa materialnego. Sąd administracyjny jest związany zarzutami skargi oraz powołaną podstawą prawną.


doradcapodatkowy.com gdy potrzebujesz własnej indywidualnej interpretacji podatkowej.

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji
Dołącz do zarejestrowanych użytkowników i korzystaj wygodnie z epodatnik.pl.   Rejestracja jest prosta, szybka i bezpłatna.

Reklama

Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.

czytaj

O nas

epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.

czytaj

Regulamin

Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.

czytaj