Interpretacja Dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej
0111-KDIB1-3.4010.277.2021.3.JKU
z 2 września 2021 r.

 

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 w zw. z art. 233 § 1 pkt 2 lit. a ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz.U. z 2021 r. poz. 1540), w związku z postanowieniem Dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej z 2 września 2021 r., znak: 0111-KDIB1-3.4010.277.2021.2.JKU uchylającym częściowo postanowienie organu I instancji z 17 czerwca 2021 r., znak: 0111-KDIB1-3.4010.277.2021.1.MBD, Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z 3 marca 2021 r. (data wpływu 9 marca 2021 r.), uzupełnionym 17 marca 2021 r., o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych, m.in. w zakresie ustalenia, czy:

  • przeniesienie środków trwałych które stanowiły koszty kwalifikowane po upływie 3 lat od ich poniesienia wpłynie na zwolnienie podatkowe wynikające z zezwolenia na prowadzenie działalności na terenie Specjalnej Strefy Ekonomicznej (pytanie oznaczone we wniosku nr 5) – jest prawidłowe.
  • przeniesienie środków trwałych które stanowiły koszty kwalifikowane przed upływem 3 lat od ich poniesienia wpłynie na zwolnienie podatkowe wynikające z zezwolenia na prowadzenie działalności na terenie Specjalnej Strefy Ekonomicznej (pytanie oznaczone we wniosku nr 6) – jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 9 marca 2021 r. wpłynął do tutejszego organu ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych, m.in. w zakresie ustalenia czy:

  • przeniesienie środków trwałych które stanowiły koszty kwalifikowane po upływie 3 lat od ich poniesienia wpłynie na zwolnienie podatkowe wynikające z zezwolenia na prowadzenie działalności na terenie Specjalnej Strefy Ekonomicznej,
  • przeniesienie środków trwałych które stanowiły koszty kwalifikowane przed upływem 3 lat od ich poniesienia wpłynie na zwolnienie podatkowe wynikające z zezwolenia na prowadzenie działalności na terenie Specjalnej Strefy Ekonomicznej.

Wniosek powyższy nie spełniał wymogów formalnych, dlatego też pismem z 4 maja 2021 r., Znak: 0111-KDIB1-3.4010.102.1.MBD wezwano do jego uzupełnienia, co tez nastąpiło 17 maja 2021 r.

We wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe:

Wnioskodawca jest spółką z ograniczoną odpowiedzialnością podlegającą nieograniczonemu obowiązkowi podatkowemu w Polsce i jest podatnikiem podatku dochodowego od osób prawnych („Spółka 1”). Spółka 1 prowadzi działalność w zakresie produkcji wyrobów z tworzyw sztucznych, w szczególności folii oraz pięciowarstwowych barierowych osłonek do wędlin. Spółka 1 jest średnim przedsiębiorcą. Spółka 1 planuje zakup licencji do korzystania ze znaku towarowego lub wzoru wspólnotowego. Znak towarowy lub wzór wspólnotowy będą umieszczane bezpośrednio na produktach wyprodukowanych przez Spółkę 1. Tak oznaczone produkty będą dostarczane do kontrahentów Spółki 1. W związku z planowanym zakupem licencji do znaku towarowego lub wzoru wspólnotowego Spółka 1 będzie zobowiązana do uiszczania opłaty na rzecz podmiotu, któremu będzie przysługiwało dane prawo własności przemysłowej. Opłata będzie naliczana jako procent od ceny sprzedaży netto każdego produktu, na którym wykorzystany zostanie znak towarowy lub wzór przemysłowy. Wysokość ponoszonych kosztów będzie zmienna - uzależniona od liczby produktów, na których Spółka 1 zamieści znak towarowy lub wzór wspólnotowy. Uprawnionym do znaku towarowego lub wzoru wspólnotowego będzie podmiot, na który wpływ wywiera małżonek, krewny lub powinowaty do drugiego stopnia osoby fizycznej wywierającej znaczący wpływ na Spółkę 1.

Dodatkowo, Spółka 1 korzysta z zezwolenia na prowadzenie działalności gospodarczej na terenie Specjalnej Strefy Ekonomicznej wydanego na podstawie ustawy z dnia 20 października 1994 r. o specjalnych strefach ekonomicznych („Zezwolenie”).

Dodatkowo, Spółka 1 rozważa przeprowadzenie reorganizacji, na którą składać się będą:

  1. Podział Spółki 1, w wyniku którego część majątku stanowiąca zorganizowaną część przedsiębiorstwa zostanie wydzielona do nowo utworzonej spółki („Spółka Wydzielona”). Do Spółki Wydzielonej zostanie przeniesiona zorganizowana część przedsiębiorstwa obejmująca w szczególności własność nieruchomości, oraz zobowiązania alokowane do zorganizowanej części przedsiębiorstwa (opłaty za media, wynagrodzenie pracowników, podatek od nieruchomości i inne) przy czym: (i) do Spółki Wydzielonej będą przenoszone aktywa organizacyjnie i funkcjonalnie związane ze zorganizowaną częścią przedsiębiorstwa, których nabycie nie wiązało się z poniesieniem kosztu kwalifikowanego; (ii) do Spółki Wydzielonej będą przenoszone aktywa organizacyjnie i funkcjonalnie związane ze zorganizowaną częścią przedsiębiorstwa, których nabycie wiązało się z poniesieniem kosztu kwalifikowanego, ale wskazane nabycie miało miejsce przed więcej, niż trzema laty od dnia podziału; (iii) do Spółki Wydzielonej będą przenoszone aktywa organizacyjnie i funkcjonalnie związane ze zorganizowaną częścią przedsiębiorstwa, których nabycie wiązało się z poniesieniem kosztu kwalifikowanego, a wskazane nabycie miało miejsce przed mniej, niż trzema laty od dnia podziału; (iv) Zezwolenie w planie podziału przypisane zostanie do spółki dotychczasowej.
  2. Połączenie Spółki 1 z inną spółką z ograniczoną odpowiedzialnością, która również podlega nieograniczonemu obowiązkowi podatkowemu w Polsce i jest podatnikiem podatku dochodowego od osób prawnych („Spółka 2”). Spółka 1 rozważa połączenie ze Spółką 2 poprzez zawiązanie nowej spółki („Spółka nowo zawiązana”). Spółka 2 rozważa uzyskanie decyzji o wsparciu inwestycji na realizację inwestycji w województwie Y wydawaną na podstawie ustawy z dnia 10 maja 2018 r. o wspieraniu nowych inwestycji. Spółka 2 prowadzi swoją działalność i zamierza prowadzić inwestycję objętą decyzją o wspieraniu inwestycji, w innym województwie, niż położona jest Specjalna Strefa Ekonomiczna, w której Spółka 1 prowadzi swoją działalność.

W związku z powyższym opisem zadano m.in. następujące pytania:

  1. Czy przeniesienie środków trwałych które stanowiły koszty kwalifikowane po upływie 3 lat od ich poniesienia wpłynie na zwolnienie podatkowe wynikające z zezwolenia na prowadzenie działalności na terenie Specjalnej Strefy Ekonomicznej? (pytanie oznaczone we wniosku nr 5)
  2. Czy przeniesienie środków trwałych które stanowiły koszty kwalifikowane przed upływem 3 lat od ich poniesienia wpłynie na zwolnienie podatkowe wynikające z zezwolenia na prowadzenie działalności na terenie Specjalnej Strefy Ekonomicznej? (pytanie oznaczone we wniosku nr 6)

Zdaniem Wnioskodawcy:

Ad. 1

Podział spółek jest regulowany w art. 528 do 5501 k.s.h. Zgodnie z art. 531 § 1 k.s.h., spółki przejmujące lub spółki nowo zawiązane powstałe w związku z podziałem, wstępują z dniem podziału bądź z dniem wydzielenia, w prawa i obowiązki spółki dzielonej, określone w planie podziału. Zgodnie z § 5 ust. 2 pkt 1 Rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 10 grudnia 2008 r. w sprawie pomocy publicznej udzielanej przedsiębiorcom działającym na podstawie zezwolenia na prowadzenie działalności gospodarczej na terenach specjalnych stref ekonomicznych. Warunkiem korzystania ze zwolnienia od podatku dochodowego z tytułu kosztów nowej inwestycji jest utrzymanie własności składników majątku, z którymi były związane wydatki inwestycyjne - przez okres 5 lat od dnia wprowadzenia do ewidencji środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych, w rozumieniu przepisów o podatku dochodowym, a w przypadku małych i średnich przedsiębiorców - przez okres 3 lat, przy czym nie wyklucza się wymiany przestarzałych instalacji lub sprzętu w związku z szybkim rozwojem technologicznym.

Przepisy regulujące funkcjonowanie specjalnych stref ekonomicznych nie wykluczają możliwości dokonania podziału podmiotu prowadzącego działalność na terenie specjalnej strefy ekonomicznej, zaś dokonanie podziału takiego podmiotu nie jest wskazywane jako przesłanka uchylenia Zezwolenia. Zatem, wskutek przeprowadzenia podziału, przepis art. 17 ust. 1 pkt 34 ustawy o CIT, stanowiący o zwolnieniu z podatku dochodów uzyskanych z działalności gospodarczej prowadzonej na terenie specjalnej strefy ekonomicznej, jak również § 5 ust. 2 pkt 1 Rozporządzenia Rady Ministrów w sprawie pomocy publicznej udzielanej przedsiębiorcom działającym na podstawie zezwolenia na prowadzenie działalności gospodarczej na terenach specjalnych stref ekonomicznych, nie zostaną naruszone. Stanowisko to znajduje potwierdzenie w interpretacji indywidualnej z 25 lipca 2013 r. wydanej przez Dyrektora Izby Skarbowej w Poznaniu ILPB3/423-186/13-4/KS oraz interpretacji indywidualnej z 27 kwietnia 2010 r. Dyrektora Izby Skarbowej w Katowicach IBPB1/2/423-124/09/MO.

Tym samym, w przypadku składników majątku, przeniesionych na spółkę Wydzieloną, które stanowiły koszt kwalifikowany, ale nabyte zostały przez Spółkę 1 przed więcej, niż trzema laty, w przypadku przypisania ich w planie podziału do Spółki Wydzielonej, nie będzie to powodowało utraty zwolnienia w podatku dochodowym dla Spółki 1.

Ad. 2

Podział spółek jest regulowany w art. 528 do 5501 k.s.h. Zgodne z art. 531 § 1 k.s.h., spółki przejmujące lub spółki nowo zawiązane powstałe w związku z podziałem wstępują z dniem podziału bądź z dniem wydzielenia, w prawa i obowiązki spółki dzielonej, określone w planie podziału. Zgodnie z § 5 ust. 2 pkt 1 Rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 10 grudnia 2008 r. w sprawie pomocy publicznej udzielanej przedsiębiorcom działającym na podstawie zezwolenia na prowadzenie działalności gospodarczej na terenach specjalnych stref ekonomicznych, warunkiem korzystana ze zwolnienia od podatku dochodowego z tytułu kosztów nowej inwestycji jest utrzymanie własności składników majątku, z którymi były związane wydatki inwestycyjne - przez okres 5 lat od dnia wprowadzenia do ewidencji środków trwałych oraz wartość niematerialnych i prawnych, w rozumieniu przepisów o podatku dochodowym, a w przypadku małych i średnich przedsiębiorców - przez okres 3 lat, przy czym nie wyklucza się wymiany przestarzałych instalacji lub sprzętu w związku z szybkim rozwojem technologicznym.

Zgodnie z § 3 ust. 1 pkt 1 Rozporządzenia Rady Ministrów w sprawie pomocy publicznej udzielonej przedsiębiorcom działającym na podstawie zezwolenia na prowadzenie działalności gospodarczej na terenach specjalnych stref ekonomicznych, pomoc publiczna udzielana przedsiębiorcy w formie zwolnień podatkowych na podstawie art. 17 ust. 1 pkt 34 ustawy z dnia 15 lutego 1992 r. o podatku dochodowym od osób prawnych albo na podstawie art. 21 ust. 1 pkt 63a ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych, stanowi regionalną pomoc inwestycyjną z tytułu kosztów nowej inwestycji, której wielkość jest liczona jako iloczyn maksymalnej intensywności pomocy określonej dla danego obszaru i kosztów inwestycji kwalifikujących się do objęcia pomocą, określonych w § 6.

Tym samym, wysokość poniesionych przez Spółkę 1 kosztów kwalifikowanych ma bezpośredni wpływ na wysokość udzielonego na podstawie Zezwolenia zwolnienia od podatku dochodowego od osób prawnych.

W konsekwencji, należy uznać, że w przypadku przeniesienia na Spółkę Wydzieloną składników majątku, które stanowiły koszt kwalifikowany, nabytych przez Spółkę 1 przed mniej, niż trzema laty od dnia wydzielenia, nastąpi częściowa utrata zwolnienia w podatku dochodowym od osób prawnych. Wysokość utraconego zwolnienia będzie obliczona jako iloczyn kosztów inwestycji przeniesionej do Spółki Wydzielonej, uprzednio zakwalifikowanych do objęcia pomocą oraz maksymalnej intensywności pomocy. Stanowisko to, znajduje potwierdzenie we wspomnianej już interpretacji indywidualnej z 25 lipca 2013 r. wydanej przez Dyrektora Izby Skarbowej w Poznaniu ILPB3/423-186/13-4/KS.

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego zdarzenia przyszłego jest prawidłowe.

Specjalne Strefy Ekonomiczne są częścią terytorium kraju wyodrębnioną administracyjnie, na której możliwe jest prowadzenie działalności gospodarczej na preferencyjnych warunkach, a w szczególności korzystanie ze zwolnienia z podatku dochodowego od osób prawnych lub podatku dochodowego od osób fizycznych, o czym wyraźnie stanowi art. 12 ustawy z dnia 20 października 1994 r. o specjalnych strefach ekonomicznych (Dz. U. z 2020 r., poz. 1670, ze zm., dalej: „ustawa o SSE”). Podstawą do korzystania z pomocy publicznej (zwolnienia z opodatkowania podatkiem dochodowym) jest zezwolenie na prowadzenie działalności gospodarczej na terenie danej strefy uprawniające do korzystania z tej pomocy (art. 16 ust. 1 ustawy o SSE).

Zgodnie z art. 531 § 1 ustawy z dnia 15 września 2000 r. Kodeks spółek handlowych (Dz.U. z 2020 r. poz. 1526 ze zm.; dalej: „KSH”), spółki przejmujące lub spółki nowo zawiązane powstałe w związku z podziałem wstępują z dniem podziału bądź z dniem wydzielenia w prawa i obowiązki spółki dzielonej, określone w planie podziału.

Dochody uzyskane z działalności gospodarczej prowadzonej na terenie specjalnej strefy ekonomicznej na podstawie zezwolenia są zwolnione z opodatkowania podatkiem dochodowym.

Stosownie do art. 17 ust. 1 pkt 34 ustawy z 15 lutego 1992 r. o podatku dochodowym od osób prawnych (Dz.U. z 2020 r. poz. 1406 ze zm., dalej: „updop”), wolne od podatku są dochody, z zastrzeżeniem ust. 4-6d, uzyskane z działalności gospodarczej prowadzonej na terenie specjalnej strefy ekonomicznej na podstawie zezwolenia, o którym mowa w art. 16 ust. 1 ustawy z dnia 20 października 1994 r. o specjalnych strefach ekonomicznych (Dz.U. z 2019 r. poz. 482 i 2020 oraz z 2020 r. poz. 284 i 1086), przy czym wielkość pomocy publicznej udzielanej w formie tego zwolnienia nie może przekroczyć wielkości pomocy publicznej dla przedsiębiorcy, dopuszczalnej dla obszarów kwalifikujących się do uzyskania pomocy w największej wysokości, zgodnie z odrębnymi przepisami.

Jednocześnie, art. 17 ust. 4 ww. ustawy stanowi, że zwolnienia podatkowe, o których mowa w ust. 1 pkt 34 i 34a, przysługują podatnikowi wyłącznie z tytułu dochodów uzyskanych z działalności gospodarczej prowadzonej na terenie strefy lub na terenie określonym w decyzji o wsparciu.

Zgodnie z art. 12 ust. 1 ustawy SSE, dochody uzyskane z działalności gospodarczej prowadzonej na terenie strefy w ramach zezwolenia, o którym mowa w art. 16 ust. 1, przez osoby prawne lub osoby fizyczne prowadzące działalność gospodarczą są zwolnione od podatku dochodowego, odpowiednio na zasadach określonych w przepisach o podatku dochodowym od osób prawnych lub w przepisach o podatku dochodowym od osób fizycznych. Zwolnienie to stanowi pomoc publiczną, przy czym wielkość tej pomocy nie może przekroczyć jej maksymalnej wielkości określonej w przepisach wydanych na podstawie art. 4 ust. 4.

Zezwolenie na prowadzenie działalności gospodarczej na terenie specjalnej strefy ekonomicznej, o którym mowa w cytowanym powyżej przepisie uprawnia do prowadzenia działalności gospodarczej na terenie strefy i korzystania z pomocy publicznej. Określa ono przedmiot i warunki prowadzenia działalności (art. 16 ust. 1 i 2 uSSE).

Jak wynika z § 5 ust. 1 rozporządzenia Rady Ministrów z 10 grudnia 2008 r. w sprawie pomocy publicznej udzielanej przedsiębiorcom działającym na podstawie zezwolenia na prowadzenie działalności gospodarczej na terenach specjalnych stref ekonomicznych (Dz.U. z 2019 r. poz. 121, dalej: „rozporządzenie”), zwolnienie od podatku dochodowego z tytułu kosztów nowej inwestycji przysługuje przedsiębiorcy, począwszy od miesiąca, w którym poniósł wydatki inwestycyjne w okresie od dnia uzyskania zezwolenia, aż do wyczerpania dopuszczalnej pomocy regionalnej.

Zgodnie z § 5 ust. 2 rozporządzenia, warunkiem korzystania ze zwolnienia od podatku dochodowego, o którym mowa w ust. 1, jest:

  1. utrzymanie własności składników majątku, z którymi były związane wydatki inwestycyjne - przez okres 5 lat od dnia wprowadzenia do ewidencji środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych, w rozumieniu przepisów o podatku dochodowym, a w przypadku małych i średnich przedsiębiorców - przez okres 3 lat, przy czym nie wyklucza się wymiany przestarzałych instalacji lub sprzętu w związku z szybkim rozwojem technologicznym;
  2. utrzymanie inwestycji w regionie, w którym udzielono pomocy, przez okres nie krótszy niż 5 lat od momentu, gdy cała inwestycja zostanie zakończona, a w przypadku małych i średnich przedsiębiorców - przez okres nie krótszy niż 3 lata.

Z treści złożonego wniosku wynika m.in., że podział Spółki 1, w wyniku którego część majątku stanowiąca zorganizowaną część przedsiębiorstwa zostanie wydzielona do nowoutworzonej spółki („Spółka Wydzielona”). Do Spółki Wydzielonej zostanie przeniesiona zorganizowana część przedsiębiorstwa obejmująca w szczególności własność nieruchomości, oraz zobowiązania alokowane do zorganizowanej części przedsiębiorstwa (opłaty za media, wynagrodzenie pracowników, podatek od nieruchomości i inne) przy czym: (i) do Spółki Wydzielonej będą przenoszone aktywa organizacyjnie i funkcjonalnie związane ze zorganizowaną częścią przedsiębiorstwa, których nabycie nie wiązało się z poniesieniem kosztu kwalifikowanego; (ii) do Spółki Wydzielonej będą przenoszone aktywa organizacyjnie i funkcjonalnie związane ze zorganizowaną częścią przedsiębiorstwa, których nabycie wiązało się z poniesieniem kosztu kwalifikowanego, ale wskazane nabycie miało miejsce przed więcej, niż trzema laty od dnia podziału; (iii) do Spółki Wydzielonej będą przenoszone aktywa organizacyjnie i funkcjonalnie związane ze zorganizowaną częścią przedsiębiorstwa, których nabycie wiązało się z poniesieniem kosztu kwalifikowanego, a wskazane nabycie miało miejsce przed mniej, niż trzema laty od dnia podziału; (iv) Zezwolenie w planie podziału przypisane zostanie do spółki dotychczasowej.

Mając powyższe na względzie, stwierdzić należy, że w okolicznościach przedstawionych we wniosku, dokonanie podziału Spółki 1 w trybie art. 531 § 1 KSH, w wyniku którego część majątku stanowiąca zorganizowaną część przedsiębiorstwa zostanie wydzielona do nowo utworzonej spółki obejmująca w szczególności własność nieruchomości, oraz zobowiązania alokowane do zorganizowanej części przedsiębiorstwa, przy czym do Spółki Wydzielonej będą przenoszone aktywa organizacyjnie i funkcjonalnie związane ze zorganizowaną częścią przedsiębiorstwa, których nabycie wiązało się z poniesieniem kosztu kwalifikowanego, ale wskazane nabycie miało miejsce przed więcej, niż trzema laty od dnia podziału, nie stanowi naruszenia § 5 ust. 2 rozporządzenia, bowiem zgodnie z opisem sprawy upłynął okres 3 lat, o którym mowa w § 5 ust. 2 rozporządzenia.

W związku z czym, w przypadku składników majątku, przeniesionych na spółkę Wydzieloną, które stanowiły koszt kwalifikowany, ale nabyte zostały przez Spółkę 1 przed więcej, niż trzema laty, w przypadku przypisania ich w planie podziału do Spółki Wydzielonej, nie będzie to powodowało utraty zwolnienia w podatku dochodowym dla Spółki Wydzielonej.

Natomiast, dokonanie podziału Spółki 1 w trybie art. 531 § 1 KSH, w wyniku którego część majątku stanowiąca zorganizowaną część przedsiębiorstwa zostanie wydzielona do nowoutworzonej spółki obejmująca w szczególności własność nieruchomości, oraz zobowiązania alokowane do zorganizowanej części przedsiębiorstwa, przy czym do Spółki Wydzielonej będą przenoszone aktywa organizacyjnie i funkcjonalnie związane ze zorganizowaną częścią przedsiębiorstwa, których nabycie wiązało się z poniesieniem kosztu kwalifikowanego, a wskazane nabycie miało miejsce przed mniej, niż trzema laty od dnia podziału, stanowi naruszenie § 5 ust. 2 rozporządzenia, bowiem zgodnie z opisem sprawy nie upłynął okres 3 lat, o którym mowa w § 5 ust. 2 rozporządzenia.

W związku z czym, w przypadku składników majątku, przeniesionych na spółkę Wydzieloną, które stanowiły koszt kwalifikowany, ale nabyte zostały przez Spółkę 1 przed mniej, niż trzema laty, od dnia wydzielenia, w przypadku przypisania ich w planie podziału do Spółki Wydzielonej, będzie powodowało to utratę zwolnienia w podatku dochodowym dla Spółki Wydzielonej. W związku z powyższym, nastąpi częściowa utrata zwolnienia w podatku dochodowym od osób prawnych. Wysokość utraconego zwolnienia będzie obliczona jako iloczyn kosztów inwestycji przeniesionej do Spółki Wydzielonej, uprzednio zakwalifikowanych do objęcia pomocą oraz maksymalnej intensywności pomocy.

Mając powyższe na uwadze, stanowisko Wnioskodawcy w zakresie ustalenia, czy przeniesienie środków trwałych które stanowiły koszty kwalifikowane:

  • po upływie 3 lat od ich poniesienia wpłynie na zwolnienie podatkowe wynikające z zezwolenia na prowadzenie działalności na terenie Specjalnej Strefy Ekonomicznej, należy uznać za prawidłowe,
  • przed upływem 3 lat od ich poniesienia wpłynie na zwolnienie podatkowe wynikające z zezwolenia na prowadzenie działalności na terenie Specjalnej Strefy Ekonomicznej, należy uznać za prawidłowe.

Dodatkowo należy wskazać, że w zakresie pytań oznaczonych od nr 1 do nr 4 oraz nr 7 zostały wydane odrębne rozstrzygnięcia.

Zgodnie z art. 14na § 1 Ordynacji podatkowej przepisów art. 14k-14n nie stosuje się, jeżeli stan faktyczny lub zdarzenie przyszłe będące przedmiotem interpretacji indywidualnej stanowi element czynności będących przedmiotem decyzji wydanej:

  1. z zastosowaniem art. 119a;
  2. w związku z wystąpieniem nadużycia prawa, o którym mowa w art. 5 ust. 5 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług;
  3. z zastosowaniem środków ograniczających umowne korzyści.

Przepisów art. 14k-14n nie stosuje się, jeżeli korzyść podatkowa, stwierdzona w decyzjach wymienionych w § 1, jest skutkiem zastosowania się do utrwalonej praktyki interpretacyjnej, interpretacji ogólnej lub objaśnień podatkowych (art. 14na § 2 Ordynacji podatkowej).

Powyższe unormowania należy odczytywać łącznie z przepisami art. 33 ustawy z 23 października 2018 r. o zmianie ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, ustawy – Ordynacja podatkowa oraz niektórych innych ustaw (Dz. U. poz. 2193), wprowadzającymi regulacje intertemporalne.

Interpretacja indywidualna wywołuje skutki prawnopodatkowe tylko wtedy, gdy rzeczywisty stan faktyczny sprawy będącej przedmiotem interpretacji pokrywał się będzie z opisem zdarzenia przyszłego podanym przez Wnioskodawcę w złożonym wniosku. W związku z powyższym, w przypadku zmiany któregokolwiek elementu przedstawionego we wniosku opisu sprawy, udzielona odpowiedź traci swoją aktualność.

Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dniu wydania interpretacji.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego we (...), za pośrednictwem organu, którego działanie, bezczynność lub przewlekłe prowadzenie postępowania jest przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi – Dz.U. z 2019 r. poz. 2325 ze zm.). Skargę wnosi się w dwóch egzemplarzach (art. 47 § 1 ww. ustawy) na adres: Krajowa Informacja Skarbowa, ul. Teodora Sixta 17, 43-300 Bielsko-Biała lub drogą elektroniczną na adres Elektronicznej Skrzynki Podawczej Krajowej Informacji Skarbowej na platformie ePUAP: /KIS/SkrytkaESP (art. 54 § 1a ww. ustawy), w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia skarżącemu rozstrzygnięcia w sprawie albo aktu, o którym mowa w art. 3 § 2 pkt 4a (art. 53 § 1 ww. ustawy). W przypadku pism i załączników wnoszonych w formie dokumentu elektronicznego odpisów nie dołącza się (art. 47 § 3 ww. ustawy). W przypadku wnoszenia skargi w okresie obowiązywania stanu zagrożenia epidemicznego i stanu epidemii jako najwłaściwszy proponuje się kontakt z wykorzystaniem systemu teleinformatycznego ePUAP.

Jednocześnie, zgodnie z art. 57a ww. ustawy, skarga na pisemną interpretację przepisów prawa podatkowego wydaną w indywidualnej sprawie, opinię zabezpieczającą i odmowę wydania opinii zabezpieczającej może być oparta wyłącznie na zarzucie naruszenia przepisów postępowania, dopuszczeniu się błędu wykładni lub niewłaściwej oceny co do zastosowania przepisu prawa materialnego. Sąd administracyjny jest związany zarzutami skargi oraz powołaną podstawą prawną.


doradcapodatkowy.com gdy potrzebujesz własnej indywidualnej interpretacji podatkowej.

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji
Dołącz do zarejestrowanych użytkowników i korzystaj wygodnie z epodatnik.pl.   Rejestracja jest prosta, szybka i bezpłatna.

Reklama

Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.

czytaj

O nas

epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.

czytaj

Regulamin

Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.

czytaj