Interpretacja Dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej
0114-KDIP1-3.4012.418.2021.2.LM
z 25 sierpnia 2021 r.

 

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA


Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2020 r. poz. 1325 ze zm.) Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z 17 czerwca 2021 r. (data wpływu 22 czerwca 2021 r.) uzupełnionym pismem z 7 lipca 2021 (data wpływu 12.07.2021 r. ) oraz ponownie uzupełnionym pismem z 11 sierpnia 2021 r. (data wpływu 13 sierpnia 2021 r.) w odpowiedzi na wezwanie Organu z 6 sierpnia 2021 r. nr 0114-KDIP1-3.4012.418.2021.1.LM (doręczone Stronie 11 sierpnia 2021 r.), o wydanie interpretacji indywidualnej przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie:

  • możliwości zastosowania procedury VAT marża dla sprzedaży pojazdów kolekcjonerskich uprzednio zaimportowanych – jest prawidłowe,
  • ustalenia podstawy opodatkowania – nieprawidłowe.

UZASADNIENIE


W dniu 22 czerwca 2021 r. wpłynął do Organu ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej, uzupełniony pismem z 7 lipca 2021 (data wpływu 12.07.2021 r.) oraz ponownie uzupełniony pismem z 11 sierpnia 2021 r. (data wpływu 13 sierpnia 2021 r.) w odpowiedzi na wezwanie Organu z 6 sierpnia 2021 r. nr 0114-KDIP1-3.4012.418.2021.1.LM (doręczone Stronie 11 sierpnia 2021 r.), dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie możliwości zastosowania procedury VAT marża dla sprzedaży pojazdów kolekcjonerskich uprzednio zaimportowanych oraz w zakresie ustalenia podstawy opodatkowania.


We wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe:


Wnioskodawca zakupi w USA w ramach działalności pojazd kolekcjonerski od osoby fizycznej w USA lub podmiotu prowadzącego działalność gospodarczą w USA. Wnioskodawca będzie sprowadzał taki pojazd do Polski, a następnie dokonywał przy imporcie tego pojazdu odprawy w Niemczech wg Kodu 9705 (pojazd kolekcjonerski). Następnie na podstawie wykonanej opinii technicznej, gdzie stwierdzony zostaje kolekcjonerski charakter pojazdu i uzyskany od lokalnego Urzędu Skarbowego dokument potwierdzający brak obowiązku zapłaty akcyzy ze względu na kolekcjonerski charakter pojazdu. Opinia zostanie wykonana przez uprawnionego rzeczoznawcę.


Ponadto Wnioskodawca wskazał, że będzie sprowadzać samochody zaliczone do przedmiotów kolekcjonerskich, klasyfikowane do kodu 9705, a ich kolekcjonerski charakter będzie dokumentować stosowną opinią techniczną. Import pojazdów może być dokonywany alternatywnie - do portu w Niemczech z późniejszym przemieszczeniem pojazdów do siedziby w Polsce lub import bezpośrednio do polskiego portu np. w (…). Wnioskodawca pragnie te pojazdy sprzedawać w ramach działalności gospodarczej stosując opodatkowanie VAT marża.


W uzupełnieniu Wnioskodawca jednoznacznie określił, że odprawa importowa pojazdów kolekcjonerskich zakupionych w USA będzie dokonywana wyłącznie w porcie w (…), a pojazdy kolekcjonerskie będą nabywane od osoby fizycznej niebędącej, podatnikiem o którym mowa w art. 15 lub niebędącej podatnikiem podatku od wartości dodanej, podatnika o którym mowa w art. 15 ustawy, a dostawa samochodów była zwolniona od podatku na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 2 lub art. 113 ustawy.


Nabycie pojazdów będzie w formie umowy kupna z osobą fizyczną (bill of sale) lub w formie rachunku (invoice) od sprzedającego prowadzącego działalność gospodarczą. Dokumenty takie wystawiane będą zgodnie z obowiązującym w USA prawem.


W związku z powyższym opisem zadano następujące pytania:


  1. Czy sprowadzając pojazd kolekcjonerski (kod odprawy celnej 9705) w ramach prowadzonej działalności i dokonując opinii technicznej stwierdzającej kolekcjonerski charakter pojazdu Wnioskodawca przy sprzedaży jego może zastosować procedurę VAT marżę?
  2. Jaka jest podstawa opodatkowania dla tej transakcji?


Zdaniem Wnioskodawcy, w przypadku importu z USA samochodów zaliczanych do przedmiotów kolekcjonerskich bezpośrednio do polskiego portu i po opłaceniu podczas odprawy tych pojazdów kolekcjonerskich w polskim porcie w (…) odpowiednich należności skarbowych, Wnioskodawca będzie mógł przy ich sprzedaży w ramach prowadzonej działalności gospodarczej zastosować procedurę VAT marża.


Zakup pojazdu będzie dokumentowany w formie umowy kupna z osobą fizyczną (bill of sale) lub formę rachunku (invoice) od sprzedającego prowadzącego działalność gospodarczą. Na dokumencie sprzedaży będzie widniała jedynie kwota do zapłaty za pojazd kolekcjonerski bez wykazanych innych opłat i podatków, podobnie jak na rachunku (invoice) widniała będzie jedynie kwota do zapłaty. Dokumenty takie wystawiane będą zgodnie z obowiązującym w USA prawem.


W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego zdarzenia przyszłego jest prawidłowe w zakresie możliwości zastosowania procedury VAT marża dla sprzedaży pojazdów kolekcjonerskich uprzednio zaimportowanych oraz nieprawidłowe w zakresie ustalenia podstawy opodatkowania.

Na podstawie art. 5 ust. 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. z 2021 r. poz. 685 ze zm.) – zwanej dalej ustawą – opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług, podlegają:

  1. odpłatna dostawa towarów i odpłatne świadczenie usług na terytorium kraju;
  2. eksport towarów;
  3. import towarów;
  4. wewnątrzwspólnotowe nabycie towarów za wynagrodzeniem na terytorium kraju;
  5. wewnątrzwspólnotowa dostawa towarów.


Przez towary – na podstawie art. 2 pkt 6 ustawy – rozumie się rzeczy oraz ich części, a także wszelkie postacie energii.


W oparciu o art. 29a ust. 1 ustawy, podstawą opodatkowania, z zastrzeżeniem ust. 2-5, art. 30a-30c, art. 32, art. 119 oraz art. 120 ust. 4 i 5, jest wszystko, co stanowi zapłatę, którą dokonujący dostawy towarów lub usługodawca otrzymał lub ma otrzymać z tytułu sprzedaży od nabywcy, usługobiorcy lub osoby trzeciej, włącznie z otrzymanymi dotacjami, subwencjami i innymi dopłatami o podobnym charakterze mającymi bezpośredni wpływ na cenę towarów dostarczanych lub usług świadczonych przez podatnika.


Z przedstawionego we wniosku opisu sprawy wynika, że Wnioskodawca zakupi w USA w ramach działalności pojazdy kolekcjonerskie od osoby fizycznej w USA lub podmiotu prowadzącego działalność gospodarczą w USA. Wnioskodawca będzie sprowadzał taki pojazd do Polski, a następnie dokonywał odprawy w Polsce w porcie w (…) wg Kodu CN 9705 (pojazd kolekcjonerski). Kolekcjonerski charakter pojazdów zostanie potwierdzony wykonaną opinią techniczną.


Nabycie pojazdów będzie w formie umowy kupna z osobą fizyczną (bill of sale) lub w formie rachunku (invoice) od sprzedającego prowadzącego działalność gospodarczą. Dokumenty takie wystawiane będą zgodnie z obowiązującym w USA prawem.


Na tle tak przedstawionego opisu sprawy wątpliwości Wnioskodawcy budzi kwestia, czy te pojazdy kolekcjonerskie mogą być sprzedawane w ramach działalności gospodarczej z zastosowaniem procedury VAT marża.


Jak wskazuje art. 120 ustawy, w zakresie dostawy towarów używanych, dzieł sztuki, przedmiotów kolekcjonerskich i antyków stosuje się szczególne procedury opodatkowania podatkiem od towarów i usług. Stosownie do ust. 1 pkt 2 tego artykułu, przez przedmioty kolekcjonerskie rozumie się:

  1. znaczki pocztowe lub skarbowe, stemple pocztowe, koperty pierwszego obiegu, ostemplowane materiały piśmienne i im podobne, ofrankowane, a jeżeli nieofrankowane, to uznane za nieważne i nieprzeznaczone do użytku jako ważne środki płatnicze (CN 9704 00 00),
  2. kolekcje oraz przedmioty kolekcjonerskie o wartości zoologicznej, botanicznej, mineralogicznej, anatomicznej, historycznej, archeologicznej, paleontologicznej, etnograficznej lub numizmatycznej (CN 9705 00 00), a także przedmioty kolekcjonerskie, o których mowa w art. 43 ust. 1 pkt 7.


Zgodnie z art. 120 ust. 4 ustawy, w przypadku podatnika dokonującego dostawy towarów używanych, dzieł sztuki, przedmiotów kolekcjonerskich lub antyków nabytych uprzednio przez tego podatnika w ramach prowadzonej działalności, w celu odprzedaży, podstawą opodatkowania podatkiem od towarów i usług jest marża stanowiąca różnicę między kwotą sprzedaży a kwotą nabycia, pomniejszona o kwotę podatku.


Stosownie zaś do ust. 5 powołanego artykułu, jeżeli rodzaj poszczególnych przedmiotów kolekcjonerskich lub specyfika ich dostaw czyni skomplikowanym lub niemożliwym określenie marży zgodnie z ust. 4, podatnik może, za zgodą naczelnika urzędu skarbowego, obliczać marżę jako różnicę pomiędzy łączną wartością dostaw a łączną wartością nabyć określonego rodzaju przedmiotów kolekcjonerskich w okresie rozliczeniowym.


Zgodnie z art. 2 pkt 22 ustawy, pod pojęciem sprzedaży rozumie się odpłatną dostawę towarów i odpłatne świadczenie usług na terytorium kraju, eksport towarów oraz wewnątrzwspólnotową dostawę towarów.


W myśl art. 120 ust. 1 pkt 5, przez kwotę sprzedaży rozumie się całkowitą kwotę, którą podatnik otrzymał lub ma otrzymać z tytułu dostawy towarów od nabywcy lub osoby trzeciej, wliczając w to otrzymane dotacje, subwencje i inne dopłaty bezpośrednio związane z tą dostawą, podatki, cła, opłaty i inne należności o podobnym charakterze oraz koszty dodatkowe, takie jak prowizje, koszty opakowania, transportu i ubezpieczenia, którymi podatnik obciąża nabywcę, z wyłączeniem kwot, o których mowa w art. 29a ust. 7. Suma poszczególnych kwot sprzedaży stanowi łączną wartość dostaw (art. 120 ust. 2 pkt 7 ustawy).


Z kolei przez kwotę nabycia, na podstawie art. 120 ust. 1 pkt 6, rozumie się wszystkie składniki wynagrodzenia, o których mowa w pkt 5, które dostawca towarów otrzymał lub ma otrzymać od podatnika. Suma poszczególnych kwot nabycia stanowi łączną wartość nabyć (art. 120 ust. 1 pkt 8 ustawy).


Jak wynika z art. 120 ust. 10 ustawy, przepisy ust. 4 i 5 tego artykułu dotyczą dostawy towarów używanych, dzieł sztuki, przedmiotów kolekcjonerskich lub antyków, które podatnik nabył od:

  1. osoby fizycznej, osoby prawnej lub jednostki organizacyjnej niemającej osobowości prawnej, niebędącej podatnikiem, o którym mowa w art. 15, lub niebędącej podatnikiem podatku od wartości dodanej;
  2. podatników, o których mowa w art. 15, jeżeli dostawa tych towarów była zwolniona od podatku na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 2 lub art. 113;
  3. podatników, jeżeli dostawa tych towarów była opodatkowana zgodnie z ust. 4 i 5;
  4. podatników podatku od wartości dodanej, jeżeli dostawa tych towarów była zwolniona od podatku na zasadach odpowiadających regulacjom zawartym w art. 43 ust. 1 pkt 2 lub art. 113;
  5. podatników podatku od wartości dodanej, jeżeli dostawa tych towarów była opodatkowana podatkiem od wartości dodanej na zasadach odpowiadających regulacjom zawartym w ust. 4 i 5, a nabywca posiada dokumenty jednoznacznie potwierdzające nabycie towarów na tych zasadach.


Ponadto, w myśl ust. 11 tego artykułu, przepisy ust. 4 i 5 mogą mieć również zastosowanie do dostawy:

  1. dzieł sztuki, przedmiotów kolekcjonerskich lub antyków uprzednio importowanych przez podatnika, o którym mowa w ust. 4 i 5;
  2. dzieł sztuki nabytych od ich twórców lub spadkobierców twórców;
  3. dzieł sztuki nabytych od podatnika, o którym mowa w art. 15, innego niż wymieniony w ust. 4 i 5, które podlegały opodatkowaniu podatkiem według stawki 7% (w wyżej podanym okresie zgodnie z art. 146aa pkt 2 ustawy z zastrzeżeniem art. 146f ustawy stawka ta wynosi 8%).


Jak stanowi art. 120 ust. 12 ustawy, w przypadku dostawy towarów, o których mowa w ust. 11 pkt 1, kwotę nabycia, którą należy uwzględnić przy obliczaniu marży, o której mowa w ust. 4 i 5, przyjmuje się w wysokości równej kwocie podstawy opodatkowania zastosowanej przy imporcie towarów powiększonej o należny podatek z tytułu tego importu.

Zgodnie z art. 120 ust. 13 ustawy, cyt. powyżej przepis ust. 11 stosuje się w przypadku, gdy podatnik zawiadomił na piśmie naczelnika urzędu skarbowego o przyjętym sposobie opodatkowania zgodnie z ust. 4 i 5 przed dokonaniem dostawy. Zawiadomienie jest ważne przez okres 2 lat, licząc od końca miesiąca, w którym podatnik zawiadomił naczelnika urzędu skarbowego. Po tym okresie, jeżeli podatnik chce stosować procedurę polegającą na opodatkowaniu marży, musi ponownie złożyć to zawiadomienie.


Z opisu zdarzenia przyszłego przedstawionego we wniosku wynika, że Wnioskodawca w ramach działalności gospodarczej planuje dokonywanie importu samochodów kolekcjonerskich (z USA do Polski). Następnie będzie dokonywał ich odsprzedaży. Przedmiotem tych czynności będą importowane samochody zakwalifikowane do przedmiotów kolekcjonerskich, posiadające ocenę techniczną uprawnionego rzeczoznawcy, stwierdzającą, kolekcjonerski charakter pojazdu.


Na podstawie powołanych przepisów art. 120 ust. 4 i 5 ustawy stwierdzić należy, że warunkiem koniecznym do przyjęcia marży jako podstawy opodatkowania podatkiem od towarów i usług jest dokonywanie dostawy uprzednio nabytych w ramach prowadzonej działalności (w celu ich odsprzedaży) towarów używanych, dzieł sztuki, przedmiotów kolekcjonerskich lub antyków przez podatnika. Podstawą opodatkowania jest wówczas marża, tj. różnica między kwotą sprzedaży, a kwotą nabycia, pomniejszona o kwotę podatku. W przypadku gdy rodzaj poszczególnych przedmiotów kolekcjonerskich lub specyfika ich dostaw czyni skomplikowanym lub niemożliwym określenie marży zgodnie z ust. 4, podatnik może, za zgodą naczelnika urzędu skarbowego, obliczać marżę jako różnicę pomiędzy łączną wartością dostaw a łączną wartością nabyć określonego rodzaju przedmiotów kolekcjonerskich w okresie rozliczeniowym.


Jednocześnie, jak wynika z art. 120 ust. 10 ustawy, aby możliwe było przyjęcie marży jako podstawy opodatkowania ww. czynności, towary używane, dzieła sztuki, przedmioty kolekcjonerskie lub antyki muszą być przez podatnika nabyte od osób:

  • niebędących podatnikami podatku od towarów i usług,
  • które wprawdzie są podatnikami podatku od towarów i usług, ale którym w stosunku do dostarczanych towarów używanych nie przysługiwało prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego lub które należą do kategorii drobnych przedsiębiorców, zwolnionych od podatku od towarów i usług, które są pośrednikami, a towar będący przedmiotem dostawy opodatkowany już był w szczególnej procedurze opodatkowania marży,
  • które nie są podatnikami podatku od towarów i usług, ale są podatnikami podatku od wartości dodanej na terytorium innego państwa członkowskiego Wspólnoty Europejskiej i realizują dostawę towarów na zasadach odpowiadających regulacjom zawartym w art. 43 ust. 1 pkt 2 lub art. 113 oraz regulacjom zawartym w art. 120 ust. 4 i 5 ustawy o VAT.

Zatem wspólną cechą wszystkich przedstawionych wyżej przypadków, warunkujących zastosowanie szczególnej procedury opodatkowania marży, jest to, że we wcześniejszej fazie obrotu podmiot sprzedający towar podatnikowi pozbawiony był prawa do odliczenia podatku od towarów i usług naliczonego przy jego nabyciu.


Jednakże zgodnie z art. 120 ust. 11 ustawy, przepisy dopuszczające możliwość obliczania podstawy opodatkowania jako marży, mają zastosowanie również do dzieł sztuki, przedmiotów kolekcjonerskich lub antyków uprzednio zaimportowanych przez podatnika. Przy czym, w przypadku towarów zaimportowanych przez podatnika, kwotę nabycia którą należy uwzględnić przy obliczaniu marży, przyjmuje się w wysokości równej kwocie podstawy opodatkowania zastosowanej przy imporcie towarów, powiększonej o należny podatek z tytułu tego importu.


Przepisy te stosuje się pod warunkiem, że podatnik zawiadomił na piśmie naczelnika urzędu skarbowego o przyjętym sposobie opodatkowania zgodnie z art. 120 ust. 4 i 5 ustawy przed dokonaniem dostawy.


Jeżeli zatem Wnioskodawca będzie dokonywać sprzedaży uprzednio zaimportowanych samochodów kolekcjonerskich, które zostały zakwalifikowane do kodu CN 9705, a także zawiadomi na piśmie właściwego naczelnika urzędu skarbowego o przyjętym sposobie opodatkowania przed dokonaniem dostawy, to Wnioskodawca będzie miał możliwość stosowania szczególnej procedury opodatkowania, zgodnie z którą podstawą opodatkowania jest marża, o której mowa w art. 120 ust. 4 i 5 ustawy.


Zatem stanowisko Wnioskodawcy w zakresie pytania nr 1 należało uznać za prawidłowe.


Wątpliwość Wnioskodawcy budzi również kwestia podstawy opodatkowania w związku z powyższą transakcją.


Odnosząc się do wątpliwości Wnioskodawcy zauważyć należy, że zgodnie z cytowanym wyżej art. 120 ust. 12 ustawy w przypadku dostawy towarów, o których mowa w ust. 11 pkt 1, kwotę nabycia, którą należy uwzględnić przy obliczaniu marży, o której mowa w ust. 4 i 5, przyjmuje się w wysokości równej kwocie podstawy opodatkowania zastosowanej przy imporcie towarów powiększonej o należny podatek z tytułu tego importu.


Kwotą sprzedaży będzie zaś, stosownie do art. 120 ust. 1 pkt 5 ustawy, całkowita kwota, którą Wnioskodawca otrzyma z tytułu dostawy towarów od nabywcy lub osoby trzeciej, wliczając w to otrzymane dotacje, subwencje i inne dopłaty bezpośrednio związane z tą dostawą, podatki, cła, opłaty i inne należności o podobnym charakterze oraz koszty dodatkowe, takie jak prowizje, koszty opakowania, transportu i ubezpieczenia, którymi podatnik obciąża nabywcę, z wyłączeniem kwot, o których mowa w art. 29a ust. 7.


Zatem podstawą opodatkowania dla dostawy samochodów kolekcjonerskich stanowić będzie marża stanowiąca różnicę między kwotą sprzedaży, a kwotą nabycia, pomniejszona o kwotę podatku, a jeżeli określenie marży w ten sposób będzie niemożliwe, jej wysokość obliczana będzie za zgodą naczelnika urzędu skarbowego jako różnica między łączną wartością dostaw a łączną wartością nabyć określonego rodzaju przedmiotów kolekcjonerskich w okresie rozliczeniowym.


W zakresie ustalenia podstawy opodatkowania przy sprzedaży opisanego we wniosku przedmiotu kolekcjonerskiego w postaci samochodu nie można zgodzić się z Wnioskodawcą że podstawę opodatkowania będzie stanowić wyłącznie kwota do zapłaty za pojazd kolekcjonerski bez wykazanych innych opłat i podatków. W kontekście przedstawionych wyżej przepisów w tym zakresie wskazać należy, że przy obliczaniu marży jako podstawy opodatkowania, Wnioskodawca powinien do kwoty nabycia pojazdów kolekcjonerskich doliczyć podatek należny z tytułu importu tych pojazdów.


W związku z tym, stanowisko Wnioskodawcy w zakresie wskazania podstawy opodatkowania należało uznać za nieprawidłowe.


Zaznaczenia wymaga, że Organ podatkowy jest ściśle związany przedstawionym we wniosku opisem zdarzenia przyszłego. Wnioskodawca ponosi ryzyko związane z ewentualnym błędnym lub nieprecyzyjnym przedstawieniem we wniosku opisu stanu faktycznego oraz zdarzenia przyszłego. Podkreślenia wymaga, że interpretacja indywidualna wywołuje skutki prawnopodatkowe tylko wtedy, o ile rzeczywisty stan sprawy będącej przedmiotem interpretacji pokrywał się będzie z opisem podanym przez Wnioskodawcę w złożonym wniosku. W związku z tym, w przypadku zmiany któregokolwiek elementu przedstawionego we wniosku opisu sprawy, udzielona odpowiedź traci swą aktualność.


Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dniu wydania interpretacji.


Zgodnie z art. 14na § 1 Ordynacji podatkowej przepisów art. 14k-14n nie stosuje się, jeżeli stan faktyczny lub zdarzenie przyszłe będące przedmiotem interpretacji indywidualnej stanowi element czynności będących przedmiotem decyzji wydanej:

  1. z zastosowaniem art. 119a;
  2. w związku z wystąpieniem nadużycia prawa, o którym mowa w art. 5 ust. 5 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług;
  3. z zastosowaniem środków ograniczających umowne korzyści.


Przepisów art. 14k-14n nie stosuje się, jeżeli korzyść podatkowa, stwierdzona w decyzjach wymienionych w § 1, jest skutkiem zastosowania się do utrwalonej praktyki interpretacyjnej, interpretacji ogólnej lub objaśnień podatkowych (art. 14na § 2 Ordynacji podatkowej).


Powyższe unormowania należy odczytywać łącznie z przepisami art. 33 ustawy z 23 października 2018 r. o zmianie ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, ustawy – Ordynacja podatkowa oraz niektórych innych ustaw (Dz. U. z 2018 r. poz. 2193 ze zm.), wprowadzającymi regulacje intertemporalne.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w … za pośrednictwem organu, którego działanie, bezczynność lub przewlekłe prowadzenie postępowania jest przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi – Dz. U. z 2019 r. poz. 2325 ze zm.). Skargę wnosi się w dwóch egzemplarzach (art. 47 § 1 ww. ustawy) na adres: Krajowa Informacja Skarbowa, ul. Teodora Sixta 17, 43-300 Bielsko-Biała lub drogą elektroniczną na adres Elektronicznej Skrzynki Podawczej Krajowej Informacji Skarbowej na platformie ePUAP: /KIS/SkrytkaESP (art. 54 § 1a ww. ustawy), w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia skarżącemu rozstrzygnięcia w sprawie albo aktu, o którym mowa w art. 3 § 2 pkt 4a (art. 53 § 1 ww. ustawy). W przypadku pism i załączników wnoszonych w formie dokumentu elektronicznego odpisów nie dołącza się (art. 47 § 3 ww. ustawy). W przypadku wnoszenia skargi w okresie obowiązywania stanu zagrożenia epidemicznego i stanu epidemii jako najwłaściwszy proponuje się kontakt z wykorzystaniem systemu teleinformatycznego ePUAP.

Jednocześnie, zgodnie z art. 57a ww. ustawy, skarga na pisemną interpretację przepisów prawa podatkowego wydaną w indywidualnej sprawie, opinię zabezpieczającą i odmowę wydania opinii zabezpieczającej może być oparta wyłącznie na zarzucie naruszenia przepisów postępowania, dopuszczeniu się błędu wykładni lub niewłaściwej oceny co do zastosowania przepisu prawa materialnego. Sąd administracyjny jest związany zarzutami skargi oraz powołaną podstawą prawną.


doradcapodatkowy.com gdy potrzebujesz własnej indywidualnej interpretacji podatkowej.

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji
Dołącz do zarejestrowanych użytkowników i korzystaj wygodnie z epodatnik.pl.   Rejestracja jest prosta, szybka i bezpłatna.

Reklama

Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.

czytaj

O nas

epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.

czytaj

Regulamin

Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.

czytaj