Interpretacja Dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej
0114-KDIP4-2.4012.482.2021.1.MMA
z 2 sierpnia 2021 r.

 

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA


Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. – Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2020 r. poz. 1325 ze zm.) Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z 29 czerwca 2021 r. (data wpływu 30 czerwca 2021 r.) uzupełniony 5 lipca 2021 r. (data wpływu 5 lipca 2021 r.), o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do odliczenia podatku naliczonego związanego z realizowanym projektem pn. „...” – jest prawidłowe.


UZASADNIENIE


30 czerwca 2021 r. wpłynął do tutejszego organu ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do odliczenia podatku naliczonego związanego z realizowanym projektem pn. „...”.


We wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe:


Fundacja ... (dalej: „Wnioskodawca” lub „Fundacja”), będący czynnym podatnikiem VAT, jest niezależną instytucją pozarządową typu non-profit. Jako organizacja pożytku publicznego Fundacja prowadzi szereg działań, których celem jest m.in. ochrona środowiska (…)utrzymania podstawowych procesów ekologicznych i systemów podtrzymywania życia oraz zachowania i zapewnienia nieprzerwanego korzystania z gatunków genetycznych i różnorodności ekosystemu.


Fundacja działa na podstawie statutu z dnia 18 listopada 2015 r., ustawy z dnia 6 kwietnia 1984 r. o fundacjach (tj. Dz.U. z 1991 r. nr 46 poz. 203 ze zm.) oraz ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (tj. Dz.U. z 2014 r. poz. 1118 ze zm.).


Zgodnie z § 6 statutu Fundacji, została ona powołana m.in. w celu:

  1. Zbierania i wypłacania funduszy na ochronę przyrody, jak również zarządzania nimi, analizowania potrzeb ochrony środowiska w Polsce oraz badania i rozwijania środków dla zaspokojenia tych potrzeb;
  2. Rozwijania świadomości potrzeby ochrony przyrody i uczestniczenia w projektowaniu, produkcji i udostępnieniu odpowiednich materiałów dla celów edukacyjnych, kampanii, wystaw i środków przekazu, aby wzmacniać i rozwijać ruch na rzecz ochrony przyrody w Polsce;
  3. Finansowania działań i projektów związanych z ochroną środowiska, w tym badań naukowych, wymianę naukowców, specjalistów z zakresu ochrony przyrody, studentów i innych osób oraz promowania i uczestniczenia w konferencjach, seminariach, wykładach, spotkaniach wspomagających ochronę przyrody.


Na mocy statutu, Fundacja może prowadzić działalność gospodarczą w celu pozyskania środków na realizację jej celów statutowych.


W ramach działalności gospodarczej Fundacja wykonuje czynności podlegające opodatkowaniu VAT, np.:

  • sprzedaje gadżety i zabawki z(…),
  • świadczy usługi reklamowo-promocyjne,
  • udziela licencji na użytkownie logo Fundacji, udostępnia zdjęcia (…), przekazuje materiały redakcyjne,
  • prowadzi szkolenia.


Fundacja świadczy także usługi podlegające zwolnieniu z opodatkowania VAT (refaktura pakietów medycznych na rzecz pracowników). Wnioskodawca otrzymał dofinansowanie ze środków Komisji Europejskiej w ramach programu LIFE na realizację projektu „...” ... (dalej: ,,projekt”) na podstawie umowy grantowej zawartej między ... a ..., ... (beneficjent koordynujący) oraz umowy partnerskiej zawartej między ..., ... i Fundacją ... (współbeneficjent). Dodatkowo przedsięwzięcie będzie w części finansowane ze środków Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej, w ramach umowy o dofinansowanie nr .... Projekt ... - ... - ma na celu zmniejszenie skali przestępczości przeciwko dzikiej przyrodzie, poprzez lepsze egzekwowanie unijnego prawa ochrony środowiska, co przełoży się na zwiększenie liczby skutecznie ściganych przypadków. Podejmowane w projekcie działania będą służyć zwiększaniu świadomości oraz kompetencji prokuratorów i wybranych organów ścigania do skutecznego egzekwowania przepisów ochrony środowiska, pobudzaniu międzynarodowej wymiany wiedzy oraz zacieśnianiu współpracy między odpowiednimi organami śledczymi. Spodziewanym rezultatem będzie nakładanie surowszych i bardziej odstraszających kar. Projekt ... zasadniczo ograniczy proceder nielegalnego zabijania dzikich zwierząt w Europie, a także przyczyni się do odbudowy zagrożonej europejskiej bioróżnorodności i zdrowia ekosystemów.


Projekt będzie korzystać z podejścia opartego na analizie ryzyka, dlatego główny nacisk zostanie położony na działania w państwach członkowskich Unii Europejskiej, w których istnieją znaczne braki w zakresie ścigania przestępczości przeciwko dzikiej przyrodzie (Bułgaria, Chorwacja, Węgry, Polska, Rumunia, Słowacja) lub w których stosowane są dobre praktyki warte upowszechnienia (Belgia, Włochy, Hiszpania), a także krajach spoza UE: Ukraina, Bośnia i Hercegowina i Surinam, będących ważnymi źródłami i obszarami tranzytowymi nielegalnego handlu dzikimi zwierzętami, gdzie znajdują się populacje gatunków chronionych, których zasięg obejmuje terytorium Unii Europejskiej. Docieranie z informacjami o projekcie do szerokiego grona odbiorców w Europie zostanie zagwarantowane dzięki zaangażowaniu Europejskiej Sieci Prokuratorskiej w dziedzinie Środowiska (...) w roli kluczowego interesariusza oraz portalu ....


Wszystkie z zadań objętych projektem wykonywane będą w ramach nieodpłatnej działalności statutowej Fundacji, realizowanej w ramach przepisów ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie. Projekt nie przewiduje pobierania jakichkolwiek form odpłatności z tytułu realizacji projektu. Wyniki projektu nie są przewidziane do sprzedaży i będą udostępnianie wyłącznie nieodpłatnie.

W związku z projektem Wnioskodawca poniesie szereg wydatków, związanych m.in. z:

  1. Podróżą i utrzymaniem podczas spotkań partnerów projektu;
  2. Organizacją regionalnych i międzynarodowych warsztatów i konferencji dla prokuratorów i organów ścigania;
  3. Opracowaniem i ustaleniem wspólnej metodologii zbierania referencyjnych danych i informacji w zakresie przestępczości przeciwko dzikiej przyrodzie, która stanowić będzie wzorzec dla gromadzenia danych w poszczególnych krajach;
  4. Zbieraniem w trybie partycypacji referencyjnych danych na temat przestępstw przeciwko dzikiej przyrodzie - ich analizą i rozpowszechnianiem w Raportach Krajowych;
  5. Przygotowaniem relacji medialnych;
  6. Kampanią promocyjną i informacyjną w ogólnodostępnym portalu internetowym ..., poświęconym tematyce przestępstw przeciwko dzikiej przyrodzie.


Poniesienie przedmiotowych wydatków wiąże się z zapłatą przez Fundację VAT (jest on naliczany przez podmioty dostarczające towary i usługi według obowiązujących stawek). Zakupy zrealizowane w powyższym zakresie będą mogły być jednoznacznie wyodrębnione w systemie księgowym Fundacji jako bezpośrednio związane wyłącznie z realizacją projektu. Analizowane wydatki nie będą związane z czynnościami opodatkowanymi wykonywanymi przez Fundację w ramach prowadzonej działalności gospodarczej.


W związku z powyższym opisem zadano następujące pytanie:


Czy Fundacja będzie miała prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego z faktur dokumentujących wydatki ponoszone z tytułu realizacji projektu?


Zdaniem Wnioskodawcy


Fundacja nie będzie miała prawa do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego z faktur dokumentujących wydatki ponoszone z tytułu realizacji projektu.


Stosownie do art. 86 ust.1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. z 2020 r. poz. 1106 ze zm.), dalej: „ustawa o VAT” w zakresie, w jakim towary i usługi są wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych, podatnikowi, o którym mowa w art. 15, przysługuje prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego, z zastrzeżeniem art. 114, art. 119 ust.4, art. 120 ust. 17 i 19 oraz art. 124.


W myśl art. 86 ust. 2 pkt 1 lit. a ww. ustawy o VAT kwotę podatku naliczonego stanowi suma kwot podatku wynikających z faktur otrzymanych przez podatnika z tytułu nabycia towarów i usług. Zgodnie z art. 87 ust. 1 ustawy o VAT, w przypadku gdy kwota podatku naliczonego, o której mowa w art. 86 ust. 2, jest w okresie rozliczeniowym wyższa od kwoty podatku należnego, podatnik ma prawo do obniżenia o tę różnicę kwoty podatku należnego za następne okresy lub do zwrotu różnicy na rachunek bankowy. Zasady dokonywania zwrotu różnicy podatku na rachunek bankowy podatnika określone zostały w art. 87 ust. 2-6 ustawy o VAT.


Ustawodawca stworzył podatnikowi prawo do odliczenia podatku naliczonego w określonych terminach, pod warunkiem spełnienia przez niego zarówno tzw. przesłanek pozytywnych, to jest m.in. tego, że zakupy będą wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych oraz niezaistnienia przesłanek negatywnych, określonych w art. 88 ustawy o VAT.

Z powyższego wynika, iż prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego przysługuje wówczas, gdy zostaną spełnione określone warunki, tzn. (i) odliczenia tego dokonuje podatnik VAT oraz (ii) gdy towary i usługi, z których nabyciem podatek został naliczony, są wykorzystywane do czynności opodatkowanych. Warunkiem umożliwiającym podatnikowi skorzystanie z prawa do odliczenia podatku naliczonego jest niewątpliwy i bezsporny związek zakupów z wykonanymi czynnościami opodatkowanymi, tj. takimi czynnościami, których następstwem jest określenie podatku należnego (powstanie zobowiązania podatkowego). Przedstawiona wyżej zasada wyklucza możliwość dokonania odliczenia podatku naliczonego przez podmiot niebędący czynnym zarejestrowanym podatnikiem podatku VAT oraz podatku naliczonego związanego z towarami i usługami, które nie są wykorzystywane do czynności opodatkowanych, czyli w przypadku ich wykorzystywania do czynności zwolnionych od podatku i niepodlegających temu podatkowi.


Wnioskodawca pragnie zaznaczyć, iż wszystkie z zadań objętych projektem wykonywane będą wyłącznie w ramach nieodpłatnej działalności statutowej, realizowanej w ramach przepisów ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie. Projekt nie przewiduje pobierania jakichkolwiek form odpłatności z tytułu jego realizacji. Wyniki projektu nie są przewidziane do sprzedaży i będą udostępnianie wyłącznie nieodpłatnie. Zdaniem Wnioskodawcy, powyższe oznacza, że nie będzie spełniony podstawowy warunek umożliwiający obniżenie kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego, jako że w ramach realizacji projektu Fundacja nie działa jako podatnik VAT oraz projekt nie ma związku z wykonywaniem czynności opodatkowanych przez Fundację (nie występuje obrót opodatkowany). Nieodliczanie podatku naliczonego w toku realizacji projektu od podatku należnego jest zatem działaniem prawidłowym i jedynym możliwym w kontekście przedstawionego stanu faktycznego.


Powyższe potwierdza stanowisko organów podatkowych przedstawione w indywidualnych interpretacjach podatkowych, wydanych w analogicznych stanach faktycznych, tzn. dla podmiotów prowadzących nieodpłatną działalność w zakresie zadań związanych z ekologią i ochroną środowiska (por. m.in. interpretacja indywidualna Dyrektora Izby Skarbowej w Bydgoszczy z 14 czerwca 2016 r., sygn. ITPP2/4512-361/16/AG oraz z 3 czerwca 2016 r., sygn. ITPP3/4512-207/15/AT; interpretacja indywidualna Dyrektora Izby Skarbowej w Poznaniu z 12 maja 2015 r., sygn. ILPP1/443-132/14-4/NS).


Reasumując, w omawianej sprawie warunki uprawniające do odliczenia podatku VAT naliczonego nie zostaną więc spełnione, gdyż towary i usługi nabywane przez Fundację w ramach realizacji projektu nie będą związane z czynnościami opodatkowanymi VAT. W konsekwencji, Wnioskodawca nie będzie miał prawa do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego z faktur dokumentujących wydatki ponoszone z tytułu realizacji projektu.


W związku z powyższym Wnioskodawca wnosi o potwierdzenie prawidłowości stanowiska przedstawionego na wstępie.


W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego zdarzenia przyszłego jest prawidłowe.


Zgodnie z art. 86 ust. 1 ustawy z 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. z 2021 r., poz. 685 ze zm.), zwanej dalej „ustawą”, w zakresie, w jakim towary i usługi są wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych, podatnikowi, o którym mowa w art. 15, przysługuje prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego, z zastrzeżeniem art. 114, art. 119 ust. 4, art. 120 ust. 17 i 19 oraz art. 124.


W myśl art. 86 ust. 2 pkt 1 lit. a ustawy, kwotę podatku naliczonego stanowi suma kwot podatku wynikających z faktur otrzymanych przez podatnika z tytułu nabycia towarów i usług.


Prawo do odliczenia przysługuje pod warunkiem spełnienia zarówno przesłanek pozytywnych tj. związku zakupów z czynnościami opodatkowanymi oraz statusu podatnika, a także wykluczenia przesłanek negatywnych określonych w art. 88 ustawy.


W świetle art. 88 ust. 4 ustawy, obniżenia kwoty lub zwrotu różnicy podatku należnego nie stosuje się również do podatników, którzy nie są zarejestrowani jako podatnicy VAT czynni, zgodnie z art. 96, z wyłączeniem przypadków, o których mowa w art. 86 ust. 2 pkt 7.


Stosownie do cytowanych wyżej przepisów prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego przysługuje wówczas, gdy zostaną spełnione określone warunki, tzn. odliczenia tego dokonuje zarejestrowany, czynny podatnik podatku od towarów i usług oraz gdy towary i usługi, z których nabyciem podatek został naliczony, są wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych. Warunkiem umożliwiającym podatnikowi skorzystanie z prawa do odliczenia podatku naliczonego jest związek zakupów z wykonywanymi czynnościami opodatkowanymi.


Przedstawiona powyżej zasada wyklucza zatem możliwość dokonania obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego związanego z usługami i towarami, które nie są w ogóle wykorzystywane do czynności opodatkowanych, czyli w przypadku ich wykorzystywania do czynności zwolnionych od podatku VAT oraz niepodlegających temu podatkowi.

Zgodnie z art. 15 ust. 1 ustawy - podatnikami są osoby prawne, jednostki organizacyjne niemające osobowości prawnej oraz osoby fizyczne, wykonujące samodzielnie działalność gospodarczą, o której mowa w ust. 2, bez względu na cel lub rezultat takiej działalności.


Działalność gospodarcza obejmuje wszelką działalność producentów, handlowców lub usługodawców, w tym podmiotów pozyskujących zasoby naturalne oraz rolników, a także działalność osób wykonujących wolne zawody. Działalność gospodarcza obejmuje w szczególności czynności polegające na wykorzystywaniu towarów lub wartości niematerialnych i prawnych w sposób ciągły dla celów zarobkowych (art. 15 ust. 2 ustawy).


Z przedstawionego we wniosku zdarzenia przyszłego wynika, że Fundacja ... będąca czynnym podatnikiem VAT, jest niezależną instytucją pozarządową typu non-profit. Jako organizacja pożytku publicznego Fundacja prowadzi szereg działań, których celem jest m.in. ochrona środowiska naturalnego i procesów ekologicznych, a zwłaszcza fauny i flory, krajobrazu, wód, gleby, powietrza i innych bogactw naturalnych ze szczególnym uwzględnieniem utrzymania podstawowych procesów ekologicznych i systemów podtrzymywania życia oraz zachowania i zapewnienia nieprzerwanego korzystania z gatunków genetycznych i różnorodności ekosystemu. Fundacja działa na podstawie statutu z dnia 18 listopada 2015 r., ustawy z dnia 6 kwietnia 1984 r. o fundacjach oraz ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie. Wnioskodawca otrzymał dofinansowanie ze środków Komisji Europejskiej w ramach programu LIFE na realizację projektu „...” ... na podstawie umowy grantowej zawartej między ... a ..., ... (beneficjent koordynujący) oraz umowy partnerskiej zawartej między ..., ... i Fundacją ... (współbeneficjent). Dodatkowo przedsięwzięcie będzie w części finansowane ze środków Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej, w ramach umowy o dofinansowanie nr .... Projekt ... - ... - ma na celu zmniejszenie skali przestępczości przeciwko dzikiej przyrodzie, poprzez lepsze egzekwowanie unijnego prawa ochrony środowiska, co przełoży się na zwiększenie liczby skutecznie ściganych przypadków. Podejmowane w projekcie działania będą służyć zwiększaniu świadomości oraz kompetencji prokuratorów i wybranych organów ścigania do skutecznego egzekwowania przepisów ochrony środowiska, pobudzaniu międzynarodowej wymiany wiedzy oraz zacieśnianiu współpracy między odpowiednimi organami śledczymi. Spodziewanym rezultatem będzie nakładanie surowszych i bardziej odstraszających kar. Projekt ... zasadniczo ograniczy proceder nielegalnego zabijania dzikich zwierząt w Europie, a także przyczyni się do odbudowy zagrożonej europejskiej bioróżnorodności i zdrowia ekosystemów.


Projekt będzie korzystać z podejścia opartego na analizie ryzyka, dlatego główny nacisk zostanie położony na działania w państwach członkowskich Unii Europejskiej, w których istnieją znaczne braki w zakresie ścigania przestępczości przeciwko dzikiej przyrodzie (Bułgaria, Chorwacja, Węgry, Polska, Rumunia, Słowacja) lub w których stosowane są dobre praktyki warte upowszechnienia (Belgia, Włochy, Hiszpania), a także krajach spoza UE: Ukraina, Bośnia i Hercegowina i Surinam, będących ważnymi źródłami i obszarami tranzytowymi nielegalnego handlu dzikimi zwierzętami, gdzie znajdują się populacje gatunków chronionych, których zasięg obejmuje terytorium Unii Europejskiej. Docieranie z informacjami o projekcie do szerokiego grona odbiorców w Europie zostanie zagwarantowane dzięki zaangażowaniu Europejskiej Sieci Prokuratorskiej w dziedzinie Środowiska (...) w roli kluczowego interesariusza oraz portalu .... Wszystkie z zadań objętych projektem wykonywane będą w ramach nieodpłatnej działalności statutowej Fundacji, realizowanej w ramach przepisów ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie. Projekt nie przewiduje pobierania jakichkolwiek form odpłatności z tytułu realizacji projektu. Wyniki projektu nie są przewidziane do sprzedaży i będą udostępnianie wyłącznie nieodpłatnie.


W związku z projektem Wnioskodawca poniesie szereg wydatków, związanych m.in. z:

  1. Podróżą i utrzymaniem podczas spotkań partnerów projektu;
  2. Organizacją regionalnych i międzynarodowych warsztatów i konferencji dla prokuratorów i organów ścigania;
  3. Opracowaniem i ustaleniem wspólnej metodologii zbierania referencyjnych danych i informacji w zakresie przestępczości przeciwko dzikiej przyrodzie, która stanowić będzie wzorzec dla gromadzenia danych w poszczególnych krajach;
  4. Zbieraniem w trybie partycypacji referencyjnych danych na temat przestępstw przeciwko dzikiej przyrodzie - ich analizą i rozpowszechnianiem w Raportach Krajowych;
  5. Przygotowaniem relacji medialnych;
  6. Kampanią promocyjną i informacyjną w ogólnodostępnym portalu internetowym ..., poświęconym tematyce przestępstw przeciwko dzikiej przyrodzie.


Poniesienie przedmiotowych wydatków wiąże się z zapłatą przez Fundację VAT (jest on naliczany przez podmioty dostarczające towary i usługi według obowiązujących stawek). Zakupy zrealizowane w powyższym zakresie będą mogły być jednoznacznie wyodrębnione w systemie księgowym Fundacji jako bezpośrednio związane wyłącznie z realizacją projektu. Analizowane wydatki nie będą związane z czynnościami opodatkowanymi wykonywanymi przez Fundację w ramach prowadzonej działalności gospodarczej.


Wątpliwości Wnioskodawcy dotyczą tego, czy Fundacja będzie miała prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego z faktur dokumentujących wydatki ponoszone z tytułu realizacji projektu.


Analiza opisu oraz obowiązujących w tym zakresie przepisów prawa podatkowego prowadzą do wniosku, że w analizowanej sprawie nie został spełniony podstawowy warunek uprawniający do odliczenia podatku od towarów i usług zawartego w fakturach dokumentujących dokonane w ramach projektu zakupy – związek nabywanych towarów i usług ze sprzedażą opodatkowaną. Wnioskodawca wskazuje, że w związku z realizacją projektu nie będzie wykonywał czynności opodatkowanych podatkiem VAT. Co więcej Projekt nie przewiduje pobierania jakichkolwiek form odpłatności z tytułu realizacji projektu. Wyniki projektu nie są przewidziane do sprzedaży i będą udostępnianie wyłącznie nieodpłatnie.


Tym samym Fundacja nie ma prawa do odliczenia podatku naliczonego od podatku należnego w związku z realizowanym projektem, na podstawie art. 86 ust. 1 ustawy.


Zatem stanowisko Wnioskodawcy, należy uznać za prawidłowe.


Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dniu wydania interpretacji.


Zgodnie z art. 14na § 1 Ordynacji podatkowej przepisów art. 14k-14n nie stosuje się, jeżeli stan faktyczny lub zdarzenie przyszłe będące przedmiotem interpretacji indywidualnej stanowi element czynności będących przedmiotem decyzji wydanej:

  1. z zastosowaniem art. 119a;
  2. w związku z wystąpieniem nadużycia prawa, o którym mowa w art. 5 ust. 5 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług;
  3. z zastosowaniem środków ograniczających umowne korzyści.


Przepisów art. 14k-14n nie stosuje się, jeżeli korzyść podatkowa, stwierdzona w decyzjach wymienionych w § 1, jest skutkiem zastosowania się do utrwalonej praktyki interpretacyjnej, interpretacji ogólnej lub objaśnień podatkowych (art. 14na § 2 Ordynacji podatkowej).


Powyższe unormowania należy odczytywać łącznie z przepisami art. 33 ustawy z 23 października 2018 r. o zmianie ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, ustawy – Ordynacja podatkowa oraz niektórych innych ustaw (Dz. U. poz. 2193), wprowadzającymi regulacje intertemporalne.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie, ul. Jasna 2/4 , 00-013 Warszawa za pośrednictwem organu, którego działanie, bezczynność lub przewlekłe prowadzenie postępowania jest przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi – Dz. U. z 2019 r. poz. 2325 ze zm.) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia skarżącemu rozstrzygnięcia w sprawie albo aktu, o którym mowa w art. 3 § 2 pkt 4a (art. 53 § 1 ww. ustawy).

Skargę wnosi się w dwóch egzemplarzach (art. 47 § 1 ww. ustawy) na adres: Krajowa Informacja Skarbowa, ul. Teodora Sixta 17, 43-300 Bielsko-Biała lub drogą elektroniczną na adres Elektronicznej Skrzynki Podawczej Krajowej Informacji Skarbowej na platformie ePUAP: /KIS/SkrytkaESP. W przypadku pism i załączników wnoszonych w formie dokumentu elektronicznego odpisów nie dołącza się (art. 47 § 3 ww. ustawy). W przypadku wnoszenia skargi w okresie obowiązywania stanu zagrożenia epidemicznego i stanu epidemii jako najwłaściwszy proponuje się kontakt z wykorzystaniem systemu teleinformatycznego ePUAP. Jednocześnie, zgodnie z art. 57a ww. ustawy, skarga na pisemną interpretację przepisów prawa podatkowego wydaną w indywidualnej sprawie, opinię zabezpieczającą i odmowę wydania opinii zabezpieczającej może być oparta wyłącznie na zarzucie naruszenia przepisów postępowania, dopuszczeniu się błędu wykładni lub niewłaściwej oceny co do zastosowania przepisu prawa materialnego. Sąd administracyjny jest związany zarzutami skargi oraz powołaną podstawą prawną.


doradcapodatkowy.com gdy potrzebujesz własnej indywidualnej interpretacji podatkowej.

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji
Dołącz do zarejestrowanych użytkowników i korzystaj wygodnie z epodatnik.pl.   Rejestracja jest prosta, szybka i bezpłatna.

Reklama

Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.

czytaj

O nas

epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.

czytaj

Regulamin

Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.

czytaj