Interpretacja Dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej
0114-KDIP2-1.4010.88.2021.4.JF
z 6 września 2021 r.

 

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 202 r., poz. 1540) Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z 8 marca 2021 r. (data wpływu 9 marca 2021 r.) uzupełnione pismem z 20 maja 2021 r. (data nadania 20 maja 2021 r., data wpływu 21 maja 2021 r.) na wezwanie tut. Organu z 18 maja 2021 r., nr 0114-KDIP2-1.4010.88.2021.2.JF oraz 0113-KDIPT2-3.4011.270.2021.3.IR (data nadania 18 maja 2021 r., data odbioru 19 maja 2021 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie ustalenia, czy Spółce po podjęciu uchwały 5 stycznia 2021 r. i przesłaniu ww. uchwały do organu podatkowego właściwego wnioskodawcy w zakresie podatku dochodowego od osób prawnych, przysługuje prawo do uznania, iż rokiem podatkowym w zakresie podatku dochodowego od osób prawnych dla Spółki będzie wyjątkowo okres od 1 maja 2021 r. do 31 grudnia 2021 r. – jest nieprawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 9 marca 2021 r. wpłynął do tutejszego organu ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie ustalenia, czy Spółce po podjęciu uchwały 5 stycznia 2021 r. i przesłaniu ww. uchwały do organu podatkowego właściwego wnioskodawcy w zakresie podatku dochodowego od osób prawnych, przysługuje prawo do uznania, iż rokiem podatkowym w zakresie podatku dochodowego od osób prawnych dla Spółki będzie wyjątkowo okres od 1 maja 2021 r. do 31 grudnia 2021 r.

We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny.

Spółka komandytowa prowadząca działalność pod firmą: (…) spółka z ograniczoną odpowiedzialnością spółka komandytowa z siedzibą w (…), (zwana dalej: Spółką, stroną, płatnikiem lub wnioskodawcą), prowadzi działalność w zakresie wynajmu nieruchomości własnej.

Wspólnikami Spółki są dwie osoby fizyczne tj. małżonkowie A.M. oraz G.M. i są komandytariuszami oraz osoba prawna tj. spółka z ograniczoną odpowiedzialnością prowadząca działalność pod firmą: (…) Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w (…), KRS: (…), która posiada (…) % udziału w dochodach Spółki (zwaną dalej: w skrócie Spółką z o.o.), której to Spółki członkami zarządu są małżonkowie A.M. i G.M. i która jest komplementariuszem.

Zgromadzenie Wspólników w dniu 5 stycznia 2021 r. na podstawie art. 12 ust. 2 ustawy z dnia 28 listopada 2020 r. o zmianie ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne oraz niektórych innych ustaw (Dz. U. z 2020 r., poz. 2133 ) że spółka komandytowa status podatnika podatku dochodowego od osób prawnych uzyska od dnia 1 maja 2021 r.

Przedmiotowa uchwała wraz z zawiadomieniem omyłkowo została złożona przez Spółkę w dniu 1 lutego 2021 r. w Urzędzie Skarbowym (…). Wskazać należy, iż od dnia 1 stycznia 2021 r. właściwym organem podatkowym w zakresie podatku dochodowego od osób prawnych jest Naczelnik Urzędu Skarbowego (…). Strona w dniu 5 marca 2021 r. zwróciła się do Naczelnika Urzędu Skarbowego (…) o przesłanie uchwały z dnia 5 stycznia 2021 r. oraz zawiadomienia do Urzędu Skarbowego (…), zwanego organem podatkowym.

Rokiem podatkowym (obrotowym) dla Spółki jest rok kalendarzowy, aktualnie jest to okres od dnia 1 stycznia 2021 r. do dnia 31 grudnia 2021 r. Spółka nie zamierza zamykać ksiąg rachunkowych na dzień 30 kwietnia 2021 r. w związku z uzyskaniem od dnia 1 maja 2021 r. statusu podatnika podatku dochodowego od osób prawnych.

Spółka zamierza w przyszłości po dniu 1 maja 2021 r. wypłacać wspólnikom Spółki na podstawie uchwały Zgromadzenia Wspólników zaliczki na poczet dochodu za dany rok obrotowy, a także zamierza wspólnikom wypłacać na podstawie uchwał Zgromadzenia Wspólników dochód po zamknięciu ksiąg rachunkowych i zatwierdzeniu sprawozdania finansowego, nie później jednak niż do 30 czerwca po danym roku obrotowym.

Wnioskodawca pismem z 20 maja 2021 r. uzupełnił opis stanu faktycznego/zdarzenia przyszłego w poniższym zakresie:

Wskazany we wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej jeden stan faktyczny dotyczy podatku dochodowego od osób prawnych. Natomiast odnośnie zdarzenia przyszłego omyłkowo zostało wskazane, iż ww. zagadnienie dotyczy dwóch stanów faktycznych. Powyższe pytanie dotyczy tylko jednego zagadnienia przyszłego z zakresu podatku dochodowego od osób fizycznych.

Komandytariusze - osoba prawa i osoby, którym Spółka zamierza wypłacać zaliczki na poczet dochodu za dany rok obrotowy oraz dochód po zamknięciu ksiąg rachunkowych i zatwierdzeniu sprawozdania finansowego, mają w Polsce nieograniczony obowiązek podatkowy w rozumieniu art. 3 ust. 1 i ust. 1a ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych (Dz. U. z 2020 r. poz. 1426 ze zm.).

Ponadto Spółka zamierza w przyszłości po dniu 1 maja 2021 r. wypłacać zaliczki na poczet dochodu wspólnikom Spółki na podstawie uchwał Zgromadzenia Wspólników za okres od dnia 1 maja 2021 r. do dnia 31 grudnia 2021 r.

Spółka zamierza wspólnikom wypłacić na podstawie uchwały Zgromadzenia Wspólników dochód po zamknięciu ksiąg rachunkowych i zatwierdzeniu sprawozdania finansowego, nie później jednak niż do dnia 30 czerwca po danym roku podatku podatkowym, za rok podatkowy trwający od dnia 1 maja 2021 r. do dnia 31 grudnia 2021 r.

Ponadto Wnioskodawca przedstawił własne stanowisko w sprawie oceny prawnej w odniesieniu do ostatecznie prawidłowo przeformułowanego pytania numer 1 w zakresie podatku dochodowego od osób prawnych oraz pytania numer 2 w zakresie podatku dochodowego odo osób fizycznych.

W związku z powyższym zadano następujące pytania (ostatecznie sformułowane w uzupełnieniu wniosku).

  1. Czy Spółce po podjęciu uchwały w dniu 5 stycznia 2021 r. i przesłaniu ww. uchwały do organu podatkowego właściwego wnioskodawcy w zakresie podatku dochodowego od osób prawnych, przysługuje prawo do uznania, iż rokiem podatkowym w zakresie podatku dochodowego od osób prawnych dla Spółki będzie wyjątkowo okres od dnia 1 maja 2021 r. dnia 31 grudnia 2021 r.?
  2. Czy na wnioskodawcy po dniu 1 maja 2021 r. za rok podatkowy trwający w okresie od dnia 1 maja 2021 r. do dnia 31 grudnia 2021 r. od kwot wypłacanych przez wnioskodawcę wspólnikom jako zaliczki na poczet dochodu za ww. rok obrotowy oraz jako kwoty dochodu za ww. rok obrotowy, które to kwoty będą wspólnikom Spółki wypłacane na podstawie uchwał Zgromadzenia Wspólników, będzie spoczywał obowiązek naliczania oraz pobierania zaliczek na podatek dochodowy od osób fizycznych w wysokości 19,00%?

Niniejsza interpretacja stanowi odpowiedź na pytanie numer 1 dotyczące podatku dochodowego od osób prawnych. W zakresie pytania numer 2 dotyczącego podatku dochodowego od osób fizycznych zostało wydane odrębne rozstrzygnięcie.

Zdaniem Wnioskodawcy:

Ad. 1

Wyjątkowo w roku podatkowym 2021 ustawodawca zezwolił spółkom komandytowym że mogą dokonać w zakresie podatku dochodowego od osób prawnych wyboru roku (okresu) podatkowego. Spółka powyższego wyboru dokonała w dniu 5 stycznia 2021 r. wskazując jako podstawę art. 12 ust. 2 ustawy z dnia 28 listopada 2020 r. o zmianie ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne oraz niektórych innych ustaw (Dz. U. z 2020 r. poz. 2133) i o powyższym fakcie skutecznie zawiadomiła organ podatkowy przed dniem 1 maja 2021 r.

Z uwagi na powyższe należy uznać, iż Spółce po podjęciu uchwały w dniu 5 stycznia 2021 r. i przesłaniu ww. uchwały do organu podatkowego właściwego wnioskodawcy w zakresie podatku dochodowego od osób prawnych, przysługuje prawo do uznania, iż rokiem podatkowym w zakresie podatku dochodowego od osób prawnych dla wnioskodawcy będzie wyjątkowo okres od dnia 1 maja 2021 r. dnia 31 grudnia 2021 r.

Ad. 2

Od dnia 1 maja 2021 r. wypłacane przez Spółkę wspólnikom zaliczki na poczet dochodu i kwoty uzyskanego dochodu nie można uznać że są to dochody (zyski) uzyskiwane w ramach prowadzonej działalności gospodarczej, tylko ww. (dochody) zyski winny być traktowane tak jak zyski osób prawnych, co stanowi że na Spółce jako płatniku o którym mowa w art. 41 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych będzie spoczywać obowiązek pobierania podatku dochodowego zryczałtowanego w wysokości 19,00 %. Dlatego też reasumując powyższe należy uznać, iż na wnioskodawcy po dniu 1 maja 2021 r. za rok podatkowy trwający w okresie od dnia 1 maja 2021 r. do dnia 31 grudnia 2021 r. od kwot wypłacanych przez wnioskodawcę wspólnikom jako zaliczki na poczet dochodu za ww. rok obrotowy oraz jako kwoty dochodu za ww. rok obrotowy, które to kwoty będą wspólnikom Spółki wypłacane na podstawie uchwał Zgromadzenia Wspólników, będzie spoczywał obowiązek naliczania oraz pobierania zaliczek na podatek dochodowy od osób fizycznych w wysokości 19,00%

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego stanu faktycznego w zakresie ustalenia, czy Spółce po podjęciu uchwały w dniu 5 stycznia 2021 r. i przesłaniu ww. uchwały do organu podatkowego właściwego wnioskodawcy w zakresie podatku dochodowego od osób prawnych, przysługuje prawo do uznania, iż rokiem podatkowym w zakresie podatku dochodowego od osób prawnych dla Spółki będzie wyjątkowo okres od 1 maja 2021 r. do 31 grudnia 2021 r. - jest nieprawidłowe.

Od dnia 1 stycznia 2021 r. na mocy art. 2 pkt 1 lit. a ustawy z dnia 28 listopada 2020 r. o zmianie ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne oraz niektórych innych ustaw (Dz.U. z 2020 r. poz. 2123; dalej: „Ustawa nowelizująca”) przepisy ustawy z dnia 15 lutego 1992 r. o podatku dochodowym od osób prawnych (Dz. U. z 2020 r. poz. 1406 ze zm., dalej: „ustawa o CIT”) mają, co do zasady, zastosowanie również do spółek komandytowych.

Zgodnie ze znowelizowanym brzmieniem art. 1 ust. 3 pkt 1 ustawy o CIT, przepisy ustawy mają również zastosowanie do spółek komandytowych i spółek komandytowo-akcyjnych mających siedzibę lub zarząd na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej.

W związku z powyższym uległa również zmianie definicja spółki, przez którą, od dnia 1 stycznia 2021 r. zgodnie z art. 4a pkt 21 lit. c ustawy o CIT, należy również rozumieć, spółki, o których mowa w art. 1 ust. 3 pkt 1 i 1a, mające siedzibę lub zarząd na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej.

Ustawodawca przewidział jednak odstępstwo od tej zasady. Zgodnie bowiem z art. 12 ust. 1 Ustawy nowelizującej, w przypadku spółek komandytowych oraz spółek jawnych, które z dniem 1 stycznia 2021 r. uzyskały status podatnika podatku dochodowego od osób prawnych, oraz w zakresie uzyskanych przez podatników podatku dochodowego od osób prawnych oraz podatników podatku dochodowego od osób fizycznych przychodów i poniesionych kosztów związanych z uczestnictwem w tej spółce, w tym z tytułu objęcia (nabycia) i zbycia udziałów tej spółki, wystąpienia z tej spółki lub jej likwidacji, przepisy ustaw zmienianych w art. 1 i art. 2, w brzmieniu nadanym niniejszą ustawą, stosuje się począwszy od dnia 1 stycznia 2021 r., z zastrzeżeniem ust. 2.

Jak wynika z art. 12 ust. 2 Ustawy nowelizującej, spółka komandytowa może postanowić, że przepisy ustaw zmienianych w art. 1 i art. 2, w brzmieniu nadanym niniejszą ustawą, stosuje się do tej spółki oraz przychodów i kosztów związanych z uczestnictwem w tej spółce począwszy od dnia 1 maja 2021 r. W takim przypadku spółka komandytowa uzyskuje status podatnika podatku dochodowego od osób prawnych z dniem 1 maja 2021 r.

Ponadto zgodnie z art. 12 ust. 3 Ustawy nowelizującej z dniem poprzedzającym dzień uzyskania przez spółkę komandytową i spółkę jawną statusu podatnika podatku dochodowego od osób prawnych spółka ta jest obowiązana do zamknięcia ksiąg rachunkowych, przy czym przepis art. 8 ust. 6 ustawy zmienianej w art. 2 stosuje się odpowiednio.

Jednocześnie, jak wskazuje to art. 12 ust. 2 Ustawy nowelizującej, jeżeli ostatni dzień roku obrotowego spółki komandytowej, o której mowa w ust. 2, przypada w okresie od dnia 31 grudnia 2020 r. do dnia 31 marca 2021 r., spółka ta może nie zamykać ksiąg rachunkowych na ten dzień i kontynuować rok obrotowy do dnia 30 kwietnia 2021 r.

W przedstawionym stanie faktycznym Wnioskodawca - Spółka komandytowa prowadząca działalność pod firmą (…) spółka z ograniczoną odpowiedzialnością spółka komandytowa, prowadzi działalność w zakresie wynajmu nieruchomości własnej.

Wspólnikami Spółki są dwie osoby fizyczne tj. małżonkowie A.M. oraz G.M. i są komandytariuszami oraz osoba prawna tj. spółka A. Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością, która posiada (…) % udziału w dochodach Spółki, której to Spółki członkami zarządu są małżonkowie A.M. i G.M. i która jest komplementariuszem.

Zgromadzenie Wspólników 5 stycznia 2021 r. na podstawie art. 12 ust. 2 ustawy z dnia 28 listopada 2020 r. o zmianie ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne oraz niektórych innych ustaw, postanowiło, że spółka komandytowa status podatnika podatku dochodowego od osób prawnych uzyska od 1 maja 2021 r.

Przedmiotowa uchwała wraz z zawiadomieniem omyłkowo została złożona przez Spółkę 1 lutego 2021 r. w Urzędzie Skarbowym (…). Od 1 stycznia 2021 r. właściwym organem podatkowym w zakresie podatku dochodowego od osób prawnych jest Naczelnik Urzędu Skarbowego (…). Strona 5 marca 2021 r. zwróciła się do Naczelnika Urzędu Skarbowego (…) o przesłanie uchwały z 5 stycznia 2021 r. oraz zawiadomienia do Urzędu Skarbowego (…).

Rokiem podatkowym (obrotowym) dla Spółki jest rok kalendarzowy, aktualnie jest to okres od 1 stycznia 2021 r. do 31 grudnia 2021 r. Spółka nie zamierza zamykać ksiąg rachunkowych na 30 kwietnia 2021 r. w związku z uzyskaniem od 1 maja 2021 r. statusu podatnika podatku dochodowego od osób prawnych.

Spółka zamierza w przyszłości po 1 maja 2021 r. wypłacać wspólnikom Spółki na podstawie uchwały Zgromadzenia Wspólników zaliczki na poczet dochodu za dany rok obrotowy, a także zamierza wspólnikom wypłacać na podstawie uchwał Zgromadzenia Wspólników dochód po zamknięciu ksiąg rachunkowych i zatwierdzeniu sprawozdania finansowego, nie później jednak niż do 30 czerwca po danym roku obrotowym.

Biorąc powyższe pod uwagę, nie można zgodzić się z Wnioskodawcą, że w przypadku Spółki komandytowej po podjęciu uchwały w dniu 5 stycznia 2021 r. i przesłaniu ww. uchwały do organu podatkowego właściwego Wnioskodawcy w zakresie podatku dochodowego od osób prawnych rokiem podatkowym w zakresie podatku dochodowego od osób prawnych będzie okres od 1 maja 2021 r. do 31 grudnia 2021 r.

Należy wskazać, że przepisy omawianej Ustawy nowelizującej nie precyzują, w jaki sposób decyzja ta ma być podjęta. Zgodnie zaś z regulacjami ustawy z dnia 15 września 2000 r. Kodeksu spółek handlowych (Dz. U. z 2020 r. poz. 1526, dalej: „K.s.h.”) zasady podejmowania decyzji w spółce określa umowa spółki. W razie braku jej regulacji w tej kwestii należy przestrzegać przepisów K.s.h. Zgodnie z nimi uznać trzeba, że decyzja w sprawie daty, od kiedy spółka uzyska status podatnika CIT, to sprawa przekraczająca zakres zwykłych czynności spółki. Jest to jednoznaczne z tym, że uchwała w tej sprawie wymaga zgody wszystkich wspólników, wskazuje to art. 121 § 2 i art. 43 w zw. z art. 103 K.s.h.

Brzmienie cytowanych wyżej przepisów wskazuje, że spółki komandytowe od 1 stycznia 2021 r. uzyskały z mocy prawa status podatnika podatku dochodowego od osób prawnych i od tego dnia stosuje się do nich znowelizowane przepisy, chyba że spółka komandytowa postanowi o objęciu opodatkowaniem CIT od 1 maja 2021 r.

Przepisy przejściowe nie określają terminu postanowienia przez spółkę komandytową o wyborze opodatkowania od 1 maja 2021 r., jednakże aby spółka komandytowa nie stała się podatnikiem CIT od 1 stycznia 2021 r. niewątpliwie wybór taki powinien nastąpić przed dniem objęcia opodatkowaniem spółek komandytowych, czyli przed 1 stycznia 2021 r.

Zatem spółka komandytowa, która do końca 2020 r. nie skorzystała z możliwości wynikającej z art. 12 ust. 2 ustawy nowelizującej - tj. nie postanowiła o odsunięciu w czasie opodatkowania CIT - podlega takiemu opodatkowaniu od 1 stycznia 2021 r.

Należy podkreślić, że ustawa nowelizująca nie kreuje obowiązku złożenia do właściwego organu podatkowego zawiadomienia o podjętej decyzji (postanowieniu) w sprawie odroczenia uzyskania statusu podatnika podatku CIT przez spółkę komandytową. Złożenie/niezłożenie takiego zawiadomienia nie wpływa zatem na uzyskanie statusu podatnika podatku CIT.

Odnosząc powołane powyżej przepisy do opisanego stanu faktycznego należy stwierdzić, że Wnioskodawca uzyskał status podatnika podatku dochodowego od osób prawnych od 1 stycznia 2021 r. Powyższe wynika z faktu, że Spółka komandytowa podjęła uchwałę o uzyskaniu statutu podatnika CIT 5 stycznia 2021 r., a więc po 1 stycznia 2021 r., od którego to dnia niejako automatycznie w świetle art. 12 ust. 1 Ustawy nowelizującej stała się podatnikiem podatku CIT. Tym samym Wnioskodawca uzyskał statut podatnika CIT od 1 stycznia 2021 r. Zdaniem Organu powyższą uchwałę o wyborze terminu uzyskania statutu podatnika CIT, tj. czy od 1 stycznia 2021 r., czy też od 1 maja 2021 r., Wnioskodawca powinien podjąć przed końcem roku podatkowego, tj. przed 31 grudnia 2020 r.

W świetle powyższego, stanowisko Wnioskodawcy zgodnie z którym Spółce po podjęciu uchwały w dniu 5 stycznia 2021 r. i przesłaniu ww. uchwały do organu podatkowego właściwego wnioskodawcy w zakresie podatku dochodowego od osób prawnych, przysługuje prawo do uznania, iż rokiem podatkowym w zakresie podatku dochodowego od osób prawnych dla wnioskodawcy będzie wyjątkowo okres od dnia 1 maja 2021 r. do dnia 31 grudnia 2021 r., należy uznać za nieprawidłowe.

Interpretacja indywidualna wywołuje skutki prawnopodatkowe tylko wtedy, gdy rzeczywisty stan faktyczny/zdarzenie przyszłe sprawy będącej przedmiotem interpretacji pokrywać się będzie ze stanem faktycznym (opisem zdarzenia przyszłego) podanym przez Wnioskodawcę w złożonym wniosku. W związku z powyższym, w przypadku zmiany któregokolwiek elementu przedstawionego we wniosku opisu sprawy, udzielona odpowiedź traci swoją aktualność.

Interpretacja dotyczy stanu faktycznego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dacie zaistnienia zdarzenia w przedstawionym stanie faktycznym.

Zgodnie z art. 14na § 1 Ordynacji podatkowej przepisów art. 14k-14n nie stosuje się, jeżeli stan faktyczny lub zdarzenie przyszłe będące przedmiotem interpretacji indywidualnej stanowi element czynności będących przedmiotem decyzji wydanej:

  1. z zastosowaniem art. 119a;
  2. w związku z wystąpieniem nadużycia prawa, o którym mowa w art. 5 ust. 5 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług;
  3. z zastosowaniem środków ograniczających umowne korzyści.

Przepisów art. 14k-14n nie stosuje się, jeżeli korzyść podatkowa, stwierdzona w decyzjach wymienionych w § 1, jest skutkiem zastosowania się do utrwalonej praktyki interpretacyjnej, interpretacji ogólnej lub objaśnień podatkowych (art. 14na § 2 Ordynacji podatkowej).

Powyższe unormowania należy odczytywać łącznie z przepisami art. 33 ustawy z 23 października 2018 r. o zmianie ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, ustawy – Ordynacja podatkowa oraz niektórych innych ustaw (Dz. U. poz. 2193), wprowadzającymi regulacje intertemporalne.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego, w dwóch egzemplarzach (art. 47 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi – Dz. U. z 2019 r., poz. 2325, ze zm.) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia skarżącemu rozstrzygnięcia w sprawie albo aktu, o którym mowa w art. 3 § 2 pkt 4a (art. 53 § 1 ww. ustawy).

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie, bezczynność lub przewlekłe prowadzenie postępowania jest przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi. Skargę wnosi się w dwóch egzemplarzach na adres: Krajowa Informacja Skarbowa, ul. Teodora Sixta 17, 43-300 Bielsko-Biała lub drogą elektroniczną na adres Elektronicznej Skrzynki Podawczej Krajowej Informacji Skarbowej na platformie ePUAP: /KIS/SkrytkaESP (art. 54 § 1a ww. ustawy). W przypadku pism i załączników wnoszonych w formie dokumentu elektronicznego odpisów nie dołącza się (art. 47 § 3 ww. ustawy).

W okresie obowiązywania stanu zagrożenia epidemicznego i stanu pandemii jako najwłaściwszy proponuje się kontakt z wykorzystaniem systemu teleinformatycznego ePUAP.

Jednocześnie, zgodnie z art. 57a ww. ustawy, skarga na pisemną interpretację przepisów prawa podatkowego wydaną w indywidualnej sprawie, opinię zabezpieczającą i odmowę wydania opinii zabezpieczającej może być oparta wyłącznie na zarzucie naruszenia przepisów postępowania, dopuszczeniu się błędu wykładni lub niewłaściwej oceny co do zastosowania przepisu prawa materialnego. Sąd administracyjny jest związany zarzutami skargi oraz powołaną podstawą prawną.


doradcapodatkowy.com gdy potrzebujesz własnej indywidualnej interpretacji podatkowej.

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji
Dołącz do zarejestrowanych użytkowników i korzystaj wygodnie z epodatnik.pl.   Rejestracja jest prosta, szybka i bezpłatna.

Reklama

Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.

czytaj

O nas

epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.

czytaj

Regulamin

Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.

czytaj