Interpretacja Dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej
0112-KDIL2-1.4012.38.2019.1.AP
z 1 marca 2019 r.

 

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2018 r., poz. 800, z późn. zm.) Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 24 stycznia 2019 r. (data wpływu 28 stycznia 2019 r.), uzupełnionym pismami z dnia: brak daty (data wpływu 5 lutego 2019 r.), 25 lutego 2019 r. (data wpływu 25 lutego 2019 r.) oraz brak daty (data wpływu 27 lutego 2019 r.), o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do odliczenia podatku VAT dla wydatków poniesionych w związku z realizacją operacji pn.: „Kultura osadzona w tradycji (…)” – jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 28 stycznia 2019 r. wpłynął do tutejszego organu ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do odliczenia podatku VAT dla wydatków poniesionych w związku z realizacją operacji pn.: „Kultura osadzona w tradycji (…)”. Przedmiotowy wniosek uzupełniono w dniach 5, 25 i 27 lutego 2019 r.

We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny.

Dom Kultury jest gminną, samorządową instytucją kultury, której podstawowym celem statutowym jest prowadzenie działalności kulturalnej. Dom Kultury prowadzi działalność kulturalną, polegającą na tworzeniu, upowszechnianiu i ochronie kultury. Działa na podstawie statutu Domu Kultury, nadanego Uchwałą Rady Miejskiej z dnia 23 listopada 2011 r. Dom Kultury wpisany jest do Rejestru Instytucji Kultury, prowadzonego przez Gminę. Dom Kultury działa na podstawie ustawy o organizowaniu i prowadzeniu działalności kulturalnej z dnia 25 października 1991 r. (Dz. U. 2018 r., poz. 1983). Jest samodzielnym podmiotem pod względem prawnym, finansowym i organizacyjnym. Posiada osobowość prawną, jest czynnym podatnikiem podatku VAT i składa deklarację VAT-7.

W ramach naboru ogłoszonego przez LGD (…) złożył wniosek o przyznanie pomocy na operację w ramach poddziałania 19.2 „Wsparcie na wdrażanie operacji w ramach strategii rozwoju lokalnego kierowanego przez społeczność” z wyłączeniem projektów grantowych oraz operacji w zakresie podejmowania działalności gospodarczej objętego Programem Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014-2020 na realizację zadania pn.: „Kultura osadzona w tradycji – (…)”.

W ramach operacji zorganizowano i przeprowadzono cztery wydarzenia kulturalne, tj.:

  1. „Pejzaże tradycji (…)” – 16.09.2018 r.,
  2. „Międzynarodowe kreowanie marki (…)” – 5.08.2018 r.,
  3. „Plener malarski (…)” – 26.07.2018 r. do 4.08.2018 r.,
  4. „Turystycznie na grzyby, (…)” – 9.09.2018 r.

Zrealizowana operacja była zgodna z realizacją celów statutowych Domu Kultury, tj. zadań w zakresie działalności kulturalnej poprzez organizację czterech wydarzeń kulturalnych, a przez to tworzenie, upowszechnianie i ochronę kultury. Realizowana operacja była również zgodna z celem ogólnym LSR oraz celem szczegółowym, ponieważ poprzez zorganizowanie i przeprowadzenie czterech wydarzeń kulturalnych wpłynęła na rozwój oferty kulturalnej na rzecz mieszkańców obszaru P oraz turystów. Zorganizowane wydarzenia były nową ofertą kulturalną, z której skorzystali bezpłatnie mieszkańcy obszaru P oraz turyści. Realizacja operacji nie generowała żadnych przychodów.

W ramach realizacji operacji nabyto usługi i towary (tj. montaż i demontaż sceny wraz z obsługą techniczną wydarzeń, opracowanie graficzne i druk zaproszeń i ulotek, przygotowanie i wydanie potraw regionalnych, zakup nagród rzeczowych w konkursach, zapewnienie ochrony podczas zorganizowanych wydarzeń, przeprowadzenie autorskiego spotkania i pokazu kulinarnego potraw regionalnych, zakwaterowanie delegacji z miast partnerskich, koncerty zespołów, zakup materiałów – blejtramów na potrzeby pleneru malarskiego), które były niezbędne do realizacji operacji, a więc do prawidłowego zorganizowania i przeprowadzenia czterech nieodpłatnych wydarzeń kulturalnych. Bez nich nie byłoby możliwe kompleksowe zorganizowanie i przeprowadzenie zadania pn.: „Kultura osadzona w tradycji (…)”.

Po zorganizowaniu i przeprowadzeniu ww. wydarzeń kulturalnych został złożony wniosek o płatność do Urzędu Marszałkowskiego. Zgodnie z umową o przyznaniu pomocy, refundacji podlega część kosztów kwalifikowalnych poniesionych i opłaconych przez Wnioskodawcę, w tym podatek VAT, który wykazano jako kwalifikowalny, ponieważ realizując projekt niemożliwe było odzyskanie uiszczonego podatku VAT na podstawie art. 86 Ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług, gdyż nabyte usługi i towary były wykorzystane wyłącznie do czynności zwolnionych z VAT i niepodlegających opodatkowaniu.

W odpowiedzi na złożony wniosek o płatność Urząd Marszałkowski wystosował do Wnioskodawcy pismo z prośbą o złożenie wyjaśnień, w tym przedłożenie interpretacji prawa podatkowego (interpretacji indywidualnej) odnośnie kwalifikowalności podatku VAT.

Brak indywidualnej interpretacji w sprawie zakwalifikowania podatku VAT do kosztu kwalifikowalnego pozbawi Wnioskodawcę pełnej płatności zgodnie z umową o przyznaniu pomocy.

Wobec powyższego Wnioskodawca – Dom Kultury zwraca się z prośbą o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej braku możliwości odliczenia podatku VAT od towarów i usług dla wydatków poniesionych w ramach realizacji operacji pn.: „Kultura osadzona w tradycji (…)”.

W związku z powyższym opisem zadano następujące pytanie.

Czy istnieje możliwość odliczenia podatku VAT dla wydatków poniesionych w związku z realizacją operacji pn.: „Kultura osadzona w tradycji (...)”, w ramach której zorganizowano i przeprowadzono – zgodnie z działalnością statutową Domu Kultury – nieodpłatnie cztery wydarzenia kulturalne?

Zdaniem Wnioskodawcy, w związku z tym, że Dom Kultury w ramach prowadzonej działalności statutowej zorganizował i przeprowadził nieodpłatnie cztery wydarzenia kulturalne w ramach operacji pn.: „Kultura osadzona w tradycji (…)”, która w części finansowana jest ze środków Unii Europejskiej w ramach PROW na lata 2014-2020 nie ma możliwości odliczenia podatku VAT od nabytych towarów i usług.

Działania służące realizacji projektu zostały zakwalifikowane jako usługi kulturalne, korzystające ze zwolniona z VAT na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 33 a) Ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług, a ponadto świadczone były nieodpłatnie, czyli nie podlegały opodatkowaniu.

Zgodnie z ogólną zasadą określoną w art. 86 ust. 1 ustawy o podatku od towarów i usług, podatnikowi przysługuje prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego w takim zakresie, w jakim nabywane towary i usługi są wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych.

Przedstawiona powyżej zasada wyklucza zatem możliwość dokonania obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego, gdyż zakupione towary i usługi nie zostały wykorzystane do czynności opodatkowanych, tylko do czynności zwolnionych z VAT oraz niepodlegających opodatkowaniu, dlatego Wnioskodawcy nie przysługuje prawo do odliczenia podatku VAT od poniesionych wydatków.

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego stanu faktycznego jest prawidłowe.

Podstawowe zasady dotyczące odliczania podatku naliczonego zostały sformułowane w art. 86 ust. 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. z 2018 r., poz. 2174, z późn. zm.), zwanej dalej ustawą. W świetle tego przepisu, w zakresie, w jakim towary i usługi są wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych, podatnikowi, o którym mowa w art. 15 ustawy, przysługuje prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego, z zastrzeżeniem art. 114, art. 119 ust. 4, art. 120 ust. 17 i 19 oraz art. 124.

Na mocy art. 86 ust. 2 pkt 1 ustawy, kwotę podatku naliczonego stanowi suma kwot podatku wynikających z faktur otrzymanych przez podatnika z tytułu:

  1. nabycia towarów i usług,
  2. dokonania całości lub części zapłaty przed nabyciem towaru lub wykonaniem usługi.

Z powyższego wynika, że prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego przysługuje wówczas, gdy zostaną spełnione określone warunki, tzn. odliczenia tego dokonuje podatnik podatku od towarów i usług oraz gdy towary i usługi, z których nabyciem podatek został naliczony, są wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych, tzn. takich, których następstwem jest określenie podatku należnego (powstanie zobowiązania podatkowego).

Należy zauważyć, że formułując w art. 86 ust. 1 ustawy warunek związku ze sprzedażą opodatkowaną, ustawodawca nie uzależnia prawa do odliczenia od związku zakupu z obecnie wykonywanymi czynnościami opodatkowanymi. Wystarczającym jest, że z okoliczności towarzyszących nabyciu towarów lub usług przy uwzględnieniu rodzaju prowadzonej przez podatnika działalności gospodarczej wynika, że zakupy te dokonane są w celu ich wykorzystania w ramach jego działalności opodatkowanej.

Zatem w podatku od towarów i usług obowiązuje zasada tzw. „niezwłocznego odliczenia podatku naliczonego”. Zasada ta wyraża się tym, że podatnik, aby skorzystać z prawa do odliczenia, nie musi czekać, aż nabyty towar lub usługa zostaną odsprzedane lub efektywnie wykorzystane na potrzeby działalności opodatkowanej.

W każdym przypadku należy dokonać oceny, czy intencją podatnika wykonującego określone czynności, z którymi łączą się skutki podatkowoprawne, było wykonywanie czynności opodatkowanych.

Ponadto podkreślić należy, że ustawodawca stworzył podatnikowi prawo do odliczenia podatku naliczonego w całości lub w części, pod warunkiem spełnienia przez niego zarówno przesłanek pozytywnych, wynikających z art. 86 ust. 1 ustawy oraz niezaistnienia przesłanek negatywnych, określonych w art. 88 ustawy. Przepis ten określa listę wyjątków, które pozbawiają podatnika prawa do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego.

Jedno z takich ograniczeń zostało wskazane w art. 88 ust. 3a pkt 2 ustawy, zgodnie z którym, nie stanowią podstawy do obniżenia podatku należnego oraz zwrotu różnicy podatku lub zwrotu podatku naliczonego faktury w przypadku, gdy transakcja udokumentowana fakturą nie podlega opodatkowaniu albo jest zwolniona od podatku.

Oznacza to, że podatnik nie może skorzystać z prawa do odliczenia w odniesieniu do podatku, który jest należny wyłącznie z tego względu, że został wykazany na fakturze w sytuacji, gdy transakcja nie podlega opodatkowaniu albo jest zwolniona od podatku.

Ponadto, w oparciu o art. 88 ust. 4 ustawy, obniżenia kwoty lub zwrotu różnicy podatku należnego nie stosuje się również do podatników, którzy nie są zarejestrowani jako podatnicy VAT czynni, zgodnie z art. 96, z wyłączeniem przypadków, o których mowa w art. 86 ust. 2 pkt 7.

Zgodnie z powyższą regulacją, z prawa do odliczenia podatku skorzystać mogą wyłącznie podatnicy, którzy są zarejestrowani jako podatnicy VAT czynni.

Według art. 15 ust. 1 ustawy, podatnikami są osoby prawne, jednostki organizacyjne niemające osobowości prawnej oraz osoby fizyczne, wykonujące samodzielnie działalność gospodarczą, o której mowa w ust. 2, bez względu na cel lub rezultat takiej działalności.

Działalność gospodarcza – w myśl art. 15 ust. 2 ustawy – obejmuje wszelką działalność producentów, handlowców lub usługodawców, w tym podmiotów pozyskujących zasoby naturalne oraz rolników, a także działalność osób wykonujących wolne zawody. Działalność gospodarcza obejmuje w szczególności czynności polegające na wykorzystywaniu towarów lub wartości niematerialnych i prawnych w sposób ciągły dla celów zarobkowych.

Zatem, ustawa definiuje podatnika jako każdy podmiot, niezależnie od jego formy organizacyjno-prawnej, który samodzielnie prowadzi działalność gospodarczą, bez względu na cel oraz rezultat takiej działalności. Powyższa definicja ma charakter uniwersalny, pozwalający na objęcie pojęciem podatnika tych wszystkich podmiotów, które prowadzą określoną działalność, występując w profesjonalnym obrocie gospodarczym.

Z treści wskazanych wyżej przepisów wynika, że odliczenie podatku naliczonego przysługuje tylko podatnikom podatku od towarów i usług, jeżeli nabyte towary i usługi służą czynnościom opodatkowanym, tzn. czynnościom, które generują podatek należny.

Natomiast prawo do obniżenia podatku należnego o podatek naliczony nie przysługuje m.in. przy nabyciu towarów i usług:

  1. wykorzystywanych do czynności nieobjętych zakresem opodatkowania podatkiem od towarów i usług (tzn. niepodlegających opodatkowaniu tym podatkiem),
  2. wykorzystywanych do czynności wprawdzie podlegających zakresowi opodatkowania podatkiem od towarów i usług, niemniej jednak na podstawie przepisów szczególnych zwolnionych od tego podatku.

Z opisu sprawy wynika, że Dom Kultury jest gminną, samorządową instytucją kultury, której podstawowym celem statutowym jest prowadzenie działalności kulturalnej. Dom Kultury prowadzi działalność kulturalną, polegającą na tworzeniu, upowszechnianiu i ochronie kultury. Dom Kultury działa na podstawie ustawy o organizowaniu i prowadzeniu działalności kulturalnej. Jest samodzielnym podmiotem pod względem prawnym, finansowym i organizacyjnym. Posiada osobowość prawną, jest czynnym podatnikiem podatku VAT i składa deklarację VAT-7.

W ramach naboru Dom Kultury złożył wniosek o przyznanie pomocy na realizację zadania pn.: „Kultura osadzona w tradycji (…)”.

W ramach operacji zorganizowano i przeprowadzono cztery wydarzenia kulturalne, tj.:

  1. „Pejzaże tradycji ludowych (…)” – 16.09.2018 r.,
  2. „Międzynarodowe kreowanie marki (…)” – 5.08.2018 r.,
  3. „Plener malarski (…)” – 26.07.2018 r. do 4.08.2018 r.,
  4. „Turystycznie na grzyby, (…)” – 9.09.2018 r.

Zrealizowana operacja była zgodna z realizacją celów statutowych Domu Kultury, tj. zadań w zakresie działalności kulturalnej poprzez organizację czterech wydarzeń kulturalnych, a przez to tworzenie, upowszechnianie i ochronę kultury. Realizowana operacja była również zgodna z celem ogólnym LSR oraz celem szczegółowym, ponieważ poprzez zorganizowanie i przeprowadzenie czterech wydarzeń kulturalnych wpłynęła na rozwój oferty kulturalnej na rzecz mieszkańców obszaru P oraz turystów. Zorganizowane wydarzenia były nową ofertą kulturalną, z której skorzystali bezpłatnie mieszkańcy obszaru P oraz turyści. Realizacja operacji nie generowała żadnych przychodów.

W ramach realizacji operacji nabyto usługi i towary, które były niezbędne do realizacji operacji, a więc do prawidłowego zorganizowania i przeprowadzenia czterech nieodpłatnych wydarzeń kulturalnych. Bez nich nie byłoby możliwe kompleksowe zorganizowanie i przeprowadzenie zadania pn.: „Kultura osadzona w tradycji (…)”.

Przy realizacji projektu nabyte usługi i towary były wykorzystane wyłącznie do czynności zwolnionych z VAT i niepodlegających opodatkowaniu.

Wątpliwości Wnioskodawcy dotyczą kwestii prawa do odliczenia podatku VAT dla wydatków poniesionych w związku z realizacją operacji.

Jak wynika z powołanych wyżej przepisów prawa, rozliczenie podatku naliczonego na zasadach określonych w art. 86 ust. 1 ustawy uwarunkowane jest tym, aby nabywane towary i usługi były wykorzystywane przez zarejestrowanego, czynnego podatnika podatku VAT w ramach działalności gospodarczej do wykonywania czynności opodatkowanych podatkiem od towarów i usług.

W omawianej sprawie – pomimo, że Wnioskodawca jest zarejestrowanym, czynnym podatnikiem podatku VAT – warunki uprawniające do odliczenia nie będą spełnione, ponieważ zrealizowana operacja – zgodna z realizacją celów statutowych Domu Kultury, tj. zadań w zakresie działalności kulturalnej poprzez organizację czterech wydarzeń kulturalnych, a przez to tworzenie, upowszechnianie i ochronę kultury – nie była związana z wykonywaniem czynności opodatkowanych podatkiem od towarów i usług. Jak wskazał bowiem Zainteresowany, „nabyte usługi i towary były wykorzystane wyłącznie do czynności zwolnionych z VAT i niepodlegających opodatkowaniu.”.

Podsumowując, Dom Kultury nie ma prawa do odliczenia podatku VAT od wydatków poniesionych w związku z realizacją operacji pn.: „Kultura osadzona w tradycji (…)”, w ramach której zorganizowano i przeprowadzono – zgodnie z działalnością statutową Domu Kultury – nieodpłatnie cztery wydarzenia kulturalne. Powyższe wynika z faktu, że w analizowanym przypadku nie została spełniona – wskazana w art. 86 ust. 1 ustawy – jedna z przesłanek warunkujących prawo do odliczenia podatku naliczonego, tj. wydatki związane z realizacją przedmiotowego projektu nie były wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych podatkiem VAT.

Tym samym, stanowisko Wnioskodawcy oceniono jako prawidłowe.

Tutejszy organ informuje, że wydana interpretacja dotyczy tylko sprawy będącej przedmiotem wniosku (pytania) Wnioskodawcy. Inne kwestie przedstawione w opisie zaistniałego stanu faktycznego, bądź we własnym stanowisku, które nie zostały objęte pytaniem nie mogą być – zgodnie z art. 14b § 1 Ordynacji podatkowej – rozpatrzone.

Jednocześnie należy podkreślić, że pojęcie „kosztu kwalifikowalnego” nie jest pojęciem podatkowym i organy podatkowe nie są właściwe do rozstrzygania wątpliwości podatników odnośnie możliwości zaliczania wartości podatku od towarów i usług do kosztów kwalifikowalnych. Kwestię tę rozstrzygają bowiem przepisy regulujące zasady korzystania ze środków pomocowych. Zasady i przepisy podatkowe przywołane w uzasadnieniu niniejszej interpretacji mogą być jedynie pomocne Wnioskodawcy przy dokonywaniu oceny, czy podatek VAT w tej sytuacji powinien być kosztem kwalifikowalnym. W związku z powyższym nie zajęto stanowiska w tej sprawie.

Ponadto tutejszy Organ nadmienia, że zgodnie z art. 14b § 3 ustawy Ordynacja podatkowa, składający wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej obowiązany jest do wyczerpującego przedstawienia zaistniałego stanu faktycznego albo zdarzenia przyszłego. Organ jest ściśle związany przedstawionym we wniosku stanem faktycznym (opisem zdarzenia przyszłego). Zainteresowany ponosi ryzyko związane z ewentualnym błędnym lub nieprecyzyjnym przedstawieniem we wniosku opisu stanu faktycznego (zdarzenia przyszłego). Interpretacja indywidualna wywołuje skutki prawnopodatkowe tylko wtedy, o ile rzeczywisty stan faktyczny sprawy, będącej przedmiotem interpretacji, pokrywał się będzie z opisem stanu faktycznego/zdarzenia przyszłego podanym przez Wnioskodawcę w złożonym wniosku. W związku z powyższym, niniejsza interpretacja została wydana w oparciu o przedstawiony opis sprawy. Zatem w przypadku zmiany któregokolwiek elementu przedstawionego we wniosku opisu sprawy udzielona odpowiedź straci swą aktualność.

Zgodnie z art. 14na § 1 Ordynacji podatkowej przepisów art. 14k-14n nie stosuje się, jeżeli stan faktyczny lub zdarzenie przyszłe będące przedmiotem interpretacji indywidualnej stanowi element czynności będących przedmiotem decyzji wydanej:

  1. z zastosowaniem art. 119a;
  2. w związku z wystąpieniem nadużycia prawa, o którym mowa w art. 5 ust. 5 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług;
  3. z zastosowaniem środków ograniczających umowne korzyści.

Przepisów art. 14k-14n nie stosuje się, jeżeli korzyść podatkowa, stwierdzona w decyzjach wymienionych w § 1, jest skutkiem zastosowania się do utrwalonej praktyki interpretacyjnej, interpretacji ogólnej lub objaśnień podatkowych (art. 14na § 2 Ordynacji podatkowej).

Powyższe unormowania należy odczytywać łącznie z przepisami art. 33 ustawy z 23 października 2018 r. o zmianie ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, ustawy – Ordynacja podatkowa oraz niektórych innych ustaw (Dz. U. poz. 2193), wprowadzającymi regulacje intertemporalne.

Interpretacja dotyczy zaistniałego stanu faktycznego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dacie zaistnienia zdarzenia.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego, w dwóch egzemplarzach (art. 47 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi – Dz. U. z 2018 r., poz. 1302, z późn. zm.) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia skarżącemu rozstrzygnięcia w sprawie albo aktu, o którym mowa w art. 3 § 2 pkt 4a (art. 53 § 1 ww. ustawy).

Jednocześnie, zgodnie z art. 57a ww. ustawy, skarga na pisemną interpretację przepisów prawa podatkowego wydaną w indywidualnej sprawie, opinię zabezpieczającą i odmowę wydania opinii zabezpieczającej może być oparta wyłącznie na zarzucie naruszenia przepisów postępowania, dopuszczeniu się błędu wykładni lub niewłaściwej oceny co do zastosowania przepisu prawa materialnego. Sąd administracyjny jest związany zarzutami skargi oraz powołaną podstawą prawną.

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie, bezczynność lub przewlekłe prowadzenie postępowania jest przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy), na adres: Krajowa Informacja Skarbowa, ul. Teodora Sixta 17, 43-300 Bielsko-Biała.


doradcapodatkowy.com gdy potrzebujesz własnej indywidualnej interpretacji podatkowej.

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji
Dołącz do zarejestrowanych użytkowników i korzystaj wygodnie z epodatnik.pl.   Rejestracja jest prosta, szybka i bezpłatna.

Reklama

Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.

czytaj

O nas

epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.

czytaj

Regulamin

Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.

czytaj