Interpretacja Dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej
0112-KDIL1-1.4012.65.2019.1.SJ
z 27 marca 2019 r.

 

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2018 r., poz. 800, z późn. zm.) Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z 12 lutego 2019 r. (data wpływu 18 lutego 2019 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie:

  • stawki podatku dla dostawy drukarki 3D zintegrowanej ze skanerem – jest prawidłowe,
  • stawki podatku dla dostawy drukarki 3D wyposażonej w głowicę CNC oraz głowicę laserową – jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 18 lutego 2019 r. wpłynął do tutejszego organu ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie stawki podatku dla dostawy drukarki 3D zintegrowanej ze skanerem oraz drukarki 3D wyposażonej w głowicę CNC oraz głowicę laserową.

We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny.

Wnioskodawca prowadzi jednoosobową działalność gospodarczą w zakresie m.in. produkcji oprogramowania, komputerów i urządzeń peryferyjnych, a także dostaw urządzeń innych producentów. Obecnie Wnioskodawca bierze udział w przetargu w ramach prawa zamówień publicznych dotyczącego dostawy sprzętu komputerowego realizowanej do jednostki oświatowej. Zamawiający w specyfikacji zamówienia wskazał m.in. drukarki 3D.

Drukarki 3D pozwalają na drukowanie przestrzenne (ang. 3D printing), tj. wytwarzanie trójwymiarowych, fizycznych obiektów na podstawie komputerowego modelu. Urządzenia te są urządzeniami stacjonarnymi, posiadającymi własne zasilanie, wyposażonymi w procesor i są sterowane dedykowanym oprogramowaniem. Potrafią drukować w formie przestrzennej zarówno tekst, jak i rysunki przygotowane wcześniej na komputerze. Drukowanie obiektu polega na tworzeniu i nakładaniu warstwy materiału (takiego jak plastik, ceramika czy metal) o określonej grubości, a gdy warstwa zostanie ukończona (wydrukowana), nakładaniu kolejnej.

Zgodnie z treścią zamówienia, jedna z drukarek powinna być wyposażona w moduł skanera ze stołem obrotowym. Skaner jest zintegrowany z drukarką w sposób uniemożliwiający rozłączenie lub oddzielne użytkowanie powyższych urządzeń. Z kolei druga drukarka powinna być wyposażona w głowicę CNC oraz głowicę laserową, umożliwiające odpowiednio frezowanie oraz grawerowanie laserowe. Głowice są częścią wymienną i nie mogą być używane w oddzieleniu od całości urządzenia.

Wątpliwości Wnioskodawcy dotyczą stawki VAT właściwej dla powyżej opisanych urządzeń. W tym miejscu Zainteresowany podkreśla, że znane są mu ogólne warunki zastosowania stawki VAT w wypadku dostawy na rzecz placówek oświatowych, opisane w art. 83 ustawy o VAT. Niniejszy wniosek dotyczy jedynie poprawności kwalifikacji towarów jako wymienionych (lub niewymienionych) w załączniku 8 do ustawy o VAT. Pozostałe warunki do zastosowania stawki 0% są w przedmiotowej sprawie spełnione.

W związku z powyższym opisem zadano następujące pytania.

  1. Czy w opisanym stanie faktycznym, prawidłowe będzie zastosowanie stawki 23% podatku VAT dla dostawy drukarki 3D zintegrowanej ze skanerem?
  2. Czy w opisanym stanie faktycznym, prawidłowe będzie zastosowanie stawki 23% podatku VAT dla dostawy drukarki 3D wyposażonej w głowicę CNC oraz głowicę laserową?

Zdaniem Wnioskodawcy:

Ad. 1

Prawidłowe w tym przypadku będzie zastosowanie stawki podatku VAT 23%.

Zgodnie z treścią załącznika 8 do ustawy, towary, których dostawa na podstawie art. 83 ust. 1 pkt 26 opodatkowana jest stawką 0%, to: jednostki centralne komputerów, serwery, monitory, zestawy komputerów stacjonarnych; drukarki; skanery; urządzenia komputerowe do pism Braille’a (dla osób niewidomych i niedowidzących); urządzenia do transmisji danych cyfrowych (w tym koncentratory i switche sieciowe, routery i modemy). Katalog powyższy jest katalogiem zamkniętym, nie jest więc możliwa jego interpretacja rozszerzająca. Bezsprzecznym jest, że możliwe jest zastosowanie stawki VAT 0% na dostawę drukarki 3D bez dodatkowych funkcji. Potwierdza to m.in. interpretacja indywidualna Dyrektora Izby Skarbowej w Katowicach z 2 maja 2016 r. sygn. IBPP2/4512-197/16/AZ lub interpretacja indywidualna Dyrektora Izby Skarbowej w Warszawie z 2 grudnia 2016 r. sygn. 1462-IPPP3.4512.861.2016.1.JŻ.

W ocenie Wnioskodawcy, opisana drukarka 3D zintegrowana jest ze skanerem w sposób taki, że nie jest możliwe rozłączenie powyższych urządzeń i używanie ich niezależnie od siebie, i nie może być uznana za towar mieszący się w treści załącznika 8.

Nie może ona bowiem być uznana za drukarkę lub skaner, a jedynie urządzenie, które łączy w sobie cechy dwóch różnych grup towarów w nim wymienionych. Ponadto, producent urządzenia odpowiadającego wymogom zamówienia określa je jako „wielofunkcyjne” podkreślając funkcje drukarki oraz skanera, które może ono jednocześnie pełnić.

Stanowisko Wnioskodawcy w tym zakresie potwierdza analogiczna do sprawy interpretacja indywidualna Dyrektora Izby Skarbowej w Warszawie z 25 kwietnia 2014 r. sygn. IPPP3/443-131/14-2/IG.

Należy zaznaczyć, że intencją zamawiającego bezsprzecznie jest korzystanie z obydwóch funkcji urządzenia. W specyfikacji zamówienia, przy pozycji określającej wymogi dotyczące drukarki, podano bowiem dane techniczne i minimalne dopuszczalne możliwości skanera (kamera 2Mpx i podwójna dioda modułu lasera; rozmiar skanowania min 150x150mm; dokładność skanowania 0.25 mm; udźwig stołu obrotowego min. 3kg). Nie jest zatem możliwe twierdzenie, że zamówione urządzenie ma pełnić jedynie funkcję drukarki; zamawiający ma bowiem na celu korzystanie z obydwóch funkcji urządzenia.

Podobnie też Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu w interpretacji indywidualnej z 12 lutego 2014 r. (ILPP5/443-3/14-6/PG) wskazał, że: „na gruncie obowiązujących obecnie przepisów, w sytuacji, gdy przedmiotem dostawy będą urządzenia wielofunkcyjne drukująco-kopiujące posiadające funkcje drukowania, skanowania, kopiowania, czyli urządzenia niemieszczące się w jakiejkolwiek grupie towarów objętych tym załącznikiem, brak będzie podstaw prawnych do zastosowania przy ich dostawie preferencyjnej 0% stawki podatku VAT”.

W przedmiotowej sprawie konieczne jest również wskazanie na wykładnię celowościową. Gdyby bowiem celem ustawodawcy było opodatkowanie stawką 0% VAT wszelkiego typu urządzeń wielofunkcyjnych, niewątpliwie zostałyby one umieszczone w załączniku 8 do ustawy. Nic nie stoi również na przeszkodzie, żeby – ze względu na daleko idący rozwój techniki – umieścić w załączniku 8 pozycję, zgodnie z którą opodatkowaniu stawką 0% podlegają wszelkie urządzenia wielofunkcyjne, których główną funkcją jest drukowanie i skanowanie lub kopiowanie. Jednakże obecny kształt załącznika, wyraźnie rozgraniczający drukarkę i skaner, nie dopuszcza wykładni innej niż ta, zgodnie z którą stawką 0% VAT opodatkowane jest jedynie każde z tych urządzeń osobno.

W związku z powyższym, w ocenie Wnioskodawcy, drukarka 3D zintegrowana ze skanerem (będąca faktycznie urządzeniem wielofunkcyjnym) nie jest towarem mieszczącym się w załączniku 8 do ustawy o VAT, a zatem jej dostawa podlega opodatkowaniu stawką VAT 23%.

Ad. 2

Zdaniem Wnioskodawcy, prawidłowe w tym przypadku będzie zastosowanie stawki podatku VAT 23%. Wszelka argumentacja dotycząca poprawności stawki 0% dla drukarek 3D pozostaje aktualna. Elementem zmiennym są jedynie dodatkowe funkcje drukarki w postaci głowicy CNC – frezarki oraz możliwości grawerowania laserowego.

Drukarką, zgodnie z definicją umieszczoną w Słowniku Języka Polskiego jest »urządzenie podłączone do komputera, służące do drukowania tekstów i rysunków zapisanych na dysku«. Opisane we wniosku drukarki 3D, zawierają elementy składowe i funkcjonalność tożsamą do drukarek „płaskich”, drukujących – w zależności od technologii druku – na papierze, folii, kartonie z wykorzystaniem atramentu lub tonerów. Jedyna różnica to ta, że drukarki 3D drukują przestrzenne modele 3D, a nie płaskie odwzorowanie pliku zawierającego tekst lub rysunek. Wydrukowana forma przestrzenna odzwierciedla tekst lub rysunek zapisany na dysku w formie pliku.

Z kolei głowica CNC jest głowicą służącą do frezowania, tj. obróbki skrawaniem polegającej na usuwaniu poszczególnych warstw naddatku obróbkowego i zamienianie go na wióry. Nie można zatem w żaden sposób porównywać obydwóch zadań realizowanych przez wielofunkcyjne urządzenie, zgodne z żądaniami zamawiającego.

Drukarka 3D w przedmiotowej sprawie posiada wymienne głowice, a zatem nie jest możliwe rozłączenie powyższych urządzeń i używanie ich niezależnie od siebie. Tak określona drukarka z wymiennymi głowicami nie może być uznana za towar mieszący się w treści załącznika 8. Producent urządzenia odpowiadającego wymogom zamówienia określa je jako „wielofunkcyjne” podkreślając funkcje drukarki, frezarki oraz grawerki, które może ono pełnić. Podobnie jak w poprzednim przypadku, zamawiający szczegółowo wskazał, jakie funkcje ma pełnić urządzenie, a także określił szczegółowe wymagania techniczne dla głowic drukarki.

Zdaniem Wnioskodawcy, funkcja obrabiania za pomocą głowicy CNC oraz funkcja grawerowania laserem wyłączają całkowicie możliwość opodatkowania omawianej drukarki stawką 0% VAT. Żadna z tych czynności nie jest wymieniona w treści załącznika 8, podobnie też w załączniku nie są wymienione jakiekolwiek urządzenia przeznaczone do frezowania, czy grawerowania. Należy więc przyjąć, że intencją ustawodawcy nie było opodatkowanie stawką 0% urządzeń realizujących powyższe funkcje. Zasadne jest zatem przyjęcie, że dostawa drukarki, pełniącej również funkcje frezowania i grawerowania, nie może korzystać ze zwolnienia określonego w art. 83 ust. 1 pkt 26, a zatem podlega opodatkowaniu stawką VAT 23%.

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego stanu faktycznego jest prawidłowe.

Zgodnie z przepisem art. 5 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. z 2018 r., poz. 2174, z późn. zm.), zwanej dalej ustawą – opodatkowaniu ww. podatkiem podlegają odpłatna dostawa towarów i odpłatne świadczenie usług na terytorium kraju.

W myśl art. 7 ust. 1 ustawy – przez dostawę towarów, o której mowa w art. 5 ust. 1 pkt 1, rozumie się przeniesienie prawa do rozporządzania towarami jak właściciel (…).

Przez towary – na podstawie art. 2 pkt 6 ustawy – rozumie się rzeczy oraz ich części, a także wszelkie postacie energii.

Przez sprzedaż rozumie się odpłatną dostawę towarów i odpłatne świadczenie usług na terytorium kraju, eksport towarów oraz wewnątrzwspólnotową dostawę towarów (art. 2 pkt 22 ustawy).

Według art. 41 ust. 1 ustawy – stawka podatku wynosi 22%, z zastrzeżeniem ust. 2-12c, art. 83, art. 119 ust. 7, art. 120 ust. 2 i ust. 3, art. 122 i art. 129 ust. 1.

Stosownie do treści art. 146a pkt 1 ustawy – w okresie od dnia 1 stycznia 2011 r. do dnia 31 grudnia 2018 r., z zastrzeżeniem art. 146f, stawka podatku, o której mowa w art. 41 ust. 1 i 13, art. 109 ust. 2 i art. 110, wynosi 23%.

Jednocześnie na podstawie art. 146aa ust. 1 pkt 1 ustawy – w okresie od dnia 1 stycznia 2019 r. do końca roku następującego po roku, dla którego wartość relacji, o której mowa w art. 38a pkt 4 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych, jest nie większa niż 43% oraz wartość, o której mowa w art. 112aa ust. 5 tej ustawy, jest nie mniejsza niż -6% stawka podatku, o której mowa w art. 41 ust. 1 i 13, art. 109 ust. 2 i art. 110, wynosi 23%.

Przy czym zarówno w treści ustawy, jak i w przepisach wykonawczych do niej, ustawodawca przewidział opodatkowanie niektórych czynności stawkami obniżonymi bądź zastosowanie zwolnienia od podatku.

I tak, na podstawie art. 86 ust. 1 pkt 26 ustawy – stawkę podatku w wysokości 0% stosuje się do dostaw sprzętu komputerowego:

  1. dla placówek oświatowych,
  2. dla organizacji humanitarnych, charytatywnych lub edukacyjnych w celu dalszego nieodpłatnego przekazania placówkom oświatowym

– przy zachowaniu warunków, o których mowa w ust. 13-15.

Stosownie do art. 83 ust. 13 ustawy – opodatkowaniu stawką podatku w wysokości 0% podlegają towary wymienione w załączniku nr 8 do ustawy.

W załączniku nr 8 do ustawy, stanowiącym wykaz towarów, których dostawa jest opodatkowana stawką 0% na podstawie art. 83 ust. 1 pkt 26 ustawy, wymienione zostały:

  1. Jednostki centralne komputerów, serwery, monitory, zestawy komputerów stacjonarnych.
  2. Drukarki.
  3. Skanery.
  4. Urządzenia komputerowe do pism Braille’a (dla osób niewidomych i niedowidzących).
  5. Urządzenia do transmisji danych cyfrowych (w tym koncentratory i switche sieciowe, routery i modemy).

Według art. 83 ust. 14 ustawy – dokonujący dostawy, o której mowa w ust. 1 pkt 26, stosuje stawkę podatku 0%, pod warunkiem:

  1. posiadania stosownego zamówienia potwierdzonego przez organ nadzorujący daną placówkę oświatową, zgodnie z odrębnymi przepisami - w przypadku dostawy, o której mowa w ust. 1 pkt 26 lit. a;
  2. posiadania kopii umowy o nieodpłatnym przekazaniu sprzętu komputerowego placówce oświatowej oraz posiadania stosownego zamówienia potwierdzonego przez organ nadzorujący placówkę oświatową, zgodnie z odrębnymi przepisami – w przypadku dostawy, o której mowa w ust. 1 pkt 26 lit. b.

Dostawca obowiązany jest przekazać kopię dokumentów, o których mowa w ust. 14, do właściwego urzędu skarbowego (art. 83 ust. 15 ustawy).

Przez placówki oświatowe, o których mowa w ust. 1 pkt 13 oraz w art. 83, rozumie się szkoły i przedszkola publiczne i niepubliczne, szkoły wyższe i placówki opiekuńczo-wychowawcze (art. 43 ust. 9 ustawy).

Podstawą do zastosowania preferencyjnej stawki podatku 0% w przypadku dostaw sprzętu komputerowego na rzecz placówek oświatowych jest przede wszystkim zaliczenie dostarczanych towarów do określonych grup towarowych wymienionych w powołanym załączniku nr 8 do ustawy. Katalog towarów, co do których mają zastosowanie przepisy art. 83 ust. 1 pkt 26 ustawy, został przez ustawodawcę określony w sposób szeroki, wymieniono bowiem grupy towarów bez podania szczegółowego oznaczenia Polskiej Klasyfikacji Wyrobów i Usług, jednakże jest to katalog zamknięty, co oznacza, że ustawodawca nie przewidział w tym przypadku jakichkolwiek wyjątków ani interpretacji rozszerzających.

Z powyższego wynika, że nie każdy sprzęt komputerowy będzie opodatkowany 0% stawką podatku, lecz tylko i wyłącznie ten, który został wymieniony w załączniku nr 8 do ustawy. Wszystkie niewymienione w tym załączniku towary wchodzące w skład sprzętu komputerowego będą opodatkowane stawką podstawową, tj. 23%.

Z opisu sprawy wynika, że Wnioskodawca prowadzi jednoosobową działalność gospodarczą w zakresie m.in. produkcji oprogramowania, komputerów i urządzeń peryferyjnych, a także dostaw urządzeń innych producentów. Obecnie Wnioskodawca bierze udział w przetargu w ramach prawa zamówień publicznych dotyczącego dostawy sprzętu komputerowego realizowanej do jednostki oświatowej. Zamawiający w specyfikacji zamówienia wskazał m.in. drukarki 3D, które pozwalają na drukowanie przestrzenne (ang. 3D printing), tj. wytwarzanie trójwymiarowych, fizycznych obiektów na podstawie komputerowego modelu. Urządzenia te są urządzeniami stacjonarnymi, posiadającymi własne zasilanie, wyposażonymi w procesor i są sterowane dedykowanym oprogramowaniem. Zgodnie z treścią zamówienia, jedna z drukarek powinna być wyposażona w moduł skanera ze stołem obrotowym. Skaner jest zintegrowany z drukarką w sposób uniemożliwiający rozłączenie lub oddzielne użytkowanie powyższych urządzeń. Z kolei druga drukarka powinna być wyposażona w głowicę CNC oraz głowicę laserową, umożliwiające odpowiednio frezowanie oraz grawerowanie laserowe. Głowice są częścią wymienną i nie mogą być używane w oddzieleniu od całości urządzenia.

W związku z przedstawionym opisem stanu faktycznego wątpliwości Wnioskodawcy dotyczą ustalenia, czy drukarkę 3D zintegrowaną ze skanerem oraz drukarkę 3D wyposażoną w głowicę CNC oraz głowicę laserową można uznać za towar mieszczący się (niemieszczący się) w klasyfikacji załącznika nr 8 do ustawy, a w konsekwencji zastosowania obniżonej stawki podatku dla ich dostawy.

Jak wskazał Wnioskodawca, pierwsza z drukarek 3D zintegrowana jest ze skanerem w sposób taki, że nie jest możliwe rozłączenie powyższych urządzeń i używanie ich niezależnie od siebie, i nie może być uznana za towar mieszący się w treści załącznika 8. Nie może ona bowiem być uznana za drukarkę lub skaner, a jedynie urządzenie, które łączy w sobie cechy dwóch różnych grup towarów w nim wymienionych. Ponadto, producent urządzenia odpowiadającego wymogom zamówienia określa je jako „wielofunkcyjne” podkreślając funkcje drukarki oraz skanera, które może ono jednocześnie pełnić. Intencją zamawiającego jest korzystanie z obydwu funkcji urządzenia. Natomiast druga z zamawianych drukarek 3D posiada wymienne głowice, a zatem nie jest możliwe rozłączenie powyższych urządzeń i używanie ich niezależnie od siebie. Tak określona drukarka z wymiennymi głowicami nie może być – zdaniem Wnioskodawcy – uznana za towar mieszący się w treści załącznika 8. Producent urządzenia odpowiadającego wymogom zamówienia określa je jako „wielofunkcyjne” podkreślając funkcje drukarki, frezarki oraz grawerki, które może ono pełnić. Podobnie jak w poprzednim przypadku, zamawiający szczegółowo wskazał, jakie funkcje ma pełnić urządzenie, a także określił szczegółowe wymagania techniczne dla głowic drukarki.

Odnosząc się do wątpliwości Wnioskodawcy należy wskazać, że z analizy powołanych powyżej uregulowań wynika, że ustawodawca objął preferencyjną stawką podatku VAT 0% dostawę konkretnego sprzętu komputerowego. Jednakże nie każda taka dostawa będzie korzystała z obniżonej stawki podatku, przepisy ustawy przewidują warunki jakie należy spełnić aby móc ją zastosować. Po pierwsze, dostawa musi być realizowana na rzecz placówki oświatowej lub dla organizacji humanitarnych, charytatywnych lub edukacyjnych w celu dalszego nieodpłatnego przekazania placówkom oświatowym. Ustawodawca na potrzeby tego przepisu, w art. 43 ust. 9 ustawy, wymienia zamknięty katalog placówek oświatowych. Ponadto preferencyjną stawką objęta może być jedynie dostawa ściśle określonego sprzętu komputerowego. W tym celu art. 83 ust. 13 ustawy odsyła do załącznika nr 8 do ustawy, w którym literalnie wymienione są m.in.: jednostki centralne komputerów, serwery, monitory, zestawy komputerów stacjonarnych, urządzenia do transmisji danych cyfrowych, drukarki oraz skanery. Unormowania zawarte w art. 83 ust. 14 oraz ust. 15 ustawy, wskazują na warunki formalne do zastosowania stawki 0%, poprzez obowiązek posiadania stosownych dokumentów, których następnie kopie dokonujący dostawy obowiązany jest przekazać do właściwego urzędu skarbowego. Dopiero łączne spełnienie wszystkich powyższych warunków uprawnia dostawcę do zastosowania obniżonej stawki na dostawę sprzętu komputerowego.

Podstawą do zastosowania preferencyjnej stawki podatku 0% w przypadku dostaw sprzętu komputerowego na rzecz placówek oświatowych jest przede wszystkim zaliczenie dostarczanych towarów do określonych grup towarowych wymienionych w powołanym załączniku nr 8 do ustawy. Katalog towarów, co do których ma zastosowanie przepis art. 83 ust. 1 pkt 26 ustawy, został przez ustawodawcę określony w sposób szeroki, ponieważ wymieniono w nim grupy towarów bez podania szczegółowego oznaczenia Polskiej Klasyfikacji Wyrobów i Usług, jednakże jest to katalog zamknięty, co oznacza, że ustawodawca nie przewidział w tym przypadku jakichkolwiek wyjątków, ani interpretacji rozszerzających. W przywołanym załączniku nr 8 ustawodawca wprost wymienia drukarki jako towar, którego dostawa jest opodatkowana stawką 0% na podstawie art. 83 ust. 1 pkt 26 ustawy, a zatem drukarki 3D również mieszczą się w grupie towarów, do których ma zastosowanie ten przepis.

Jednakże, gdy przedmiotem dostawy są urządzenia wielofunkcyjne (drukarka 3D wyposażona w moduł skanera oraz drukarka 3D wyposażona w głowicę CNC i głowicę laserową), czyli urządzenia niemieszczące się w jakiejkolwiek grupie towarów objętych tym załącznikiem, brak jest podstaw prawnych do zastosowania przy ich dostawie preferencyjnej stawki podatku VAT w wysokości 0%.

Dokonując zatem analizy przedstawionego opisu stanu faktycznego w kontekście powołanych przepisów mających zastosowanie w sprawie – zdaniem tutejszego organu – dostawa sprzętu dla jednostki oświatowej, tj. drukarki 3D zintegrowanej ze skanerem oraz drukarki 3D wyposażonej w głowicę CNC i głowicę laserową, które to drukarki stanowią w istocie urządzenia wielofunkcyjne – nie korzysta z preferencyjnej 0% stawki podatku, gdyż urządzenia te nie są żadnym z towarów wymienionych w załączniku nr 8 do ustawy jako opodatkowane stawką 0% na podstawie art. 83 ust. 1 pkt 26 ustawy. W konsekwencji, z uwagi na fakt, że dostawa ww. urządzeń nie jest objęta zwolnieniem, ani obniżonymi stawkami podatku na podstawie innych przepisów ustawy i rozporządzeń wykonawczych wydanych na jej podstawie, podlega opodatkowaniu stawką podatku w wysokości 23% na podstawie art. 41 ust. 1 w związku z art. 146a pkt 1 ustawy oraz w związku z art. 146aa ust. 1 pkt 1.

Tym samym stanowisko Wnioskodawcy w zakresie stawki podatku w wysokości 23% na dostawę drukarki 3D zintegrowanej ze skanerem oraz drukarki 3D wyposażonej w głowicę CNC i głowicę laserową, tj. urządzeń wielofunkcyjnych do jednostki oświatowej należało uznać za prawidłowe.

Tut. organ wskazuje, że interpretacja indywidualna wywołuje skutki prawnopodatkowe tylko wtedy, gdy rzeczywisty stan faktyczny sprawy będącej przedmiotem interpretacji pokrywał się będzie ze stanem faktycznym (opisem zdarzenia przyszłego) podanym przez Wnioskodawcę w złożonym wniosku. W związku z powyższym, w przypadku zmiany któregokolwiek elementu przedstawionego we wniosku opisu sprawy, udzielona odpowiedź traci swoją aktualność.

Zgodnie z art. 14na § 1 Ordynacji podatkowej – przepisów art. 14k-14n nie stosuje się, jeżeli stan faktyczny lub zdarzenie przyszłe będące przedmiotem interpretacji indywidualnej stanowi element czynności będących przedmiotem decyzji wydanej:

  1. z zastosowaniem art. 119a;
  2. w związku z wystąpieniem nadużycia prawa, o którym mowa w art. 5 ust. 5 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług;
  3. z zastosowaniem środków ograniczających umowne korzyści.

Przepisów art. 14k-14n nie stosuje się, jeżeli korzyść podatkowa, stwierdzona w decyzjach wymienionych w § 1, jest skutkiem zastosowania się do utrwalonej praktyki interpretacyjnej, interpretacji ogólnej lub objaśnień podatkowych (art. 14na § 2 Ordynacji podatkowej).

Powyższe unormowania należy odczytywać łącznie z przepisami art. 33 ustawy z 23 października 2018 r. o zmianie ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, ustawy – Ordynacja podatkowa oraz niektórych innych ustaw (Dz. U. poz. 2193), wprowadzającymi regulacje intertemporalne.

Interpretacja dotyczy zaistniałego stanu faktycznego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dacie zaistnienia zdarzenia.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w dwóch egzemplarzach (art. 47 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi – Dz. U. z 2018 r., poz. 1302, z późn. zm.) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia skarżącemu rozstrzygnięcia w sprawie albo aktu, o którym mowa w art. 3 § 2 pkt 4a (art. 53 § 1 ww. ustawy).

Jednocześnie, zgodnie z art. 57a ww. ustawy, skarga na pisemną interpretację przepisów prawa podatkowego wydaną w indywidualnej sprawie, opinię zabezpieczającą i odmowę wydania opinii zabezpieczającej może być oparta wyłącznie na zarzucie naruszenia przepisów postępowania, dopuszczeniu się błędu wykładni lub niewłaściwej oceny co do zastosowania przepisu prawa materialnego. Sąd administracyjny jest związany zarzutami skargi oraz powołaną podstawą prawną.

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie, bezczynność lub przewlekłe prowadzenie postępowania jest przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy), na adres: Krajowa Informacja Skarbowa, ul. Teodora Sixta 17, 43-300 Bielsko-Biała.


doradcapodatkowy.com gdy potrzebujesz własnej indywidualnej interpretacji podatkowej.

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji
Dołącz do zarejestrowanych użytkowników i korzystaj wygodnie z epodatnik.pl.   Rejestracja jest prosta, szybka i bezpłatna.

Reklama

Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.

czytaj

O nas

epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.

czytaj

Regulamin

Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.

czytaj