Interpretacja Dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej
0114-KDIP3-2.4011.49.2019.1.AK1
z 9 kwietnia 2019 r.

 

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA


Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t.j. Dz. U. z 2018 r., poz. 800 z późn. zm.) Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 16 stycznia 2019 r. (data wpływu 18 stycznia 2019 r.) uzupełnionym pismem z dnia 5 marca 2019 r. (data nadania 5 marca 2019 r., data wpływu 7 marca 2019 r.) na wezwanie z dnia 20 lutego 2019 r. (data doręczenia 1 marca 2019 r.) Nr 0114-KDIP3-2.4011.49.2019.1.AK1 o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie ustalenia kosztów uzyskania przychodów z tytułu odpłatnego zbycia akcji nabytych od pracodawcy w ramach Pracowniczego Programu Akcji – jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 18 stycznia 2019 r. wpłynął do tutejszego organu ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku dochodowego od osób w zakresie ustalenia kosztów uzyskania przychodów z tytułu odpłatnego zbycia akcji nabytych od pracodawcy w ramach Pracowniczego Programu Akcji.

We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny.

Od chwili powstania X. S.A. był spółką prawa handlowego, najpierw jako spółka z ograniczoną odpowiedzialnością, a potem po przekształceniu, funkcjonowała jako spółka akcyjna.


W okresie VI 2004 - II 2005 X. S.A. prowadził proces upublicznienia swoich akcji. W ramach tego procesu Zarząd Spółki przygotował dla obecnych i byłych pracowników X. S.A. możliwość uczestniczenia w procesie upublicznienia, w ramach Akcji Pracowniczych (Publiczna Oferta Zamknięta).


Szczegółowy opis Publicznej Oferty Zamkniętej zawarty został w Prospekcie Emisyjnym Akcji (Załącznik nr 1).


W celu realizacji Akcji Pracowniczych X. S.A. nabył na rynku 441.812 sztuk akcji własnych po cenie 13,98 zł za sztukę. Następnie zaoferował je osobom uprawnionym po cenie nominalnej 5 zł za sztukę. Zapisy osób uprawnionych na akcje X. S.A. przyjmowane były w okresie 24 stycznia - 4 lutego 2005 (I termin) oraz 21 luty - 23 luty 2005 (II termin).


Różnica pomiędzy ceną nabycia (13,98) a ceną sprzedaży (5,00), została pokryta przez X. S.A. z kapitału rezerwowego, utworzonego na ten cel uchwałą podjętą na NWZA w dniu 17 sierpnia 2004 r. (Załącznik nr 2)


Osobami uprawnionymi do nabycia akcji są obecni oraz byli pracownicy, spełniający warunki określone w Zasadach zaoferowania akcji własnych X. S.A. pracownikom i byłym pracownikom Spółki, przyjętych uchwałą Rady Nadzorczej X. S.A. z dnia 28 września 2004 r. (Załącznik nr 3).


W sytuacji, gdy X. S.A. kupił akcje własne, a następnie sprzedał je po cenie preferencyjnej (niższej od rynkowej), nabywcy tych akcji otrzymują od Spółki świadczenie częściowo odpłatne. Jest to przychód podatkowy nabywców. Zgodnie z przepisem art. 11 ust. 1 ustawy o pdpf (tekst jednolity Dz. U. Nr 14 z 2000 roku, poz. 176 z późniejszymi zmianami), przychodami podatkowymi są otrzymane lub postawione do dyspozycji podatnika w roku kalendarzowym pieniądze i wartości pieniężne oraz wartość otrzymanych świadczeń w naturze i innych nieodpłatnych świadczeń. Przychód podatkowy powstaje również w przypadku świadczeń częściowo odpłatnych (art. 11 ust 2b ustawy o pdof). Wartość pieniężną takiego świadczenia stanowi różnica pomiędzy ceną rynkową a odpłatnością ponoszoną przez podatnika (art. 12 ust. 2a pkt 4 oraz ust. 2b ustawy o pdof).


W związku z tym, że wniosek zawierał braki formalne, pismem z dnia 20 lutego 2019 r. Nr 0114-KDIP3-2.4011.49.2019.1.AK1 wezwano Wnioskodawczynię do uzupełnienia wniosku w terminie 7 dni od dnia doręczenia wezwania poprzez, wskazanie, czy Wnioskodawczyni wystąpiła z wnioskiem o wydanie interpretacji we własnym imieniu, czy w imieniu osób trzecich. Jeżeli Wnioskodawczyni wystąpiła z wnioskiem o wydanie interpretacji we własnym imieniu, to należy uzupełnić przedstawiony stan faktyczny o następujące informacje:

  1. Czy Wnioskodawczyni jest lub była pracownikiem X. S.A. uprawnionym do nabycia akcji tej Spółki?
  2. Czy Wnioskodawczyni dokonała odpłatnego zbycia ww. akcji? Jeżeli tak, to należy wskazać rok w którym Wnioskodawczyni dokonała odpłatnego zbycia akcji X. S.A.

Wnioskodawczyni uzupełniła wniosek w terminie, wskazując, że wystąpiła z wnioskiem o wydanie interpretacji we własnym imieniu. Wnioskodawczyni była pracownikiem X. S.A. uprawnionym do nabycia akcji tej Spółki. Wnioskodawczyni dokonała odpłatnego zbycia ww. akcji w 2018 roku.

W związku z powyższym opisem zadano następujące pytanie.

Czy w przypadku odpłatnego zbycia częściowo odpłatnie nabytych świadczeń (o których mowa powyżej), w związku z którymi, stosownie do art. 11 ust. 2b, określony został przychód, kosztem uzyskania przychodów z ich odpłatnego zbycia, zgodnie z przepisami art. 22 ust 1d, jest wartość przychodu określonego zgodnie z art. 11 ust. 2b?

Zdaniem Wnioskodawcy, w sytuacji, gdy przychód podatkowy, o którym mowa, dotyczy pracownika Spółki, stanowi on przychód ze stosunku pracy.


W tym przypadku Pracodawca - Spółka X. S.A., powyższą różnicę (8,98 zł za jedną akcję x ilość nabytych akcji) potraktowała jako świadczenie poniesione za pracownika i zgodnie z przepisami art. 12 ust. l ustawy o pdof doliczyła do przychodu każdego z uprawnionych pracowników, naliczając i pobierając, jako płatnik, stosowne składki na ubezpieczenie społeczne oraz zaliczkę na podatek dochodowy od osób fizycznych.


Powyższe stanowisko (Załącznik nr 4) zostało potwierdzone przez Naczelnika Urzędu Skarbowego, właściwego dla siedziby Pracodawcy (Spółki X. S.A.), który uznał stanowisko Pracodawcy - Spółki X. SA za prawidłowe:

„Wartość dopłat dokonywanych przez pracodawcę do nabywanych przez pracowników akcji stanowi zatem przychód pracowników ze stosunku pracy. [...]

W związku z powyższym Spółka jako płatnik jest obowiązana obliczyć i pobrać zaliczki na podatek dochodowy od różnicy pomiędzy ceną rynkową akcji, a odpłatnością ponoszoną przez pracownika. [...]


W ocenie Naczelnika tutejszego Urzędu wartość akcji nabytych za środki pracodawcy stanowi dla pracowników przychód ze stosunku pracy podlegający opodatkowaniu podatkiem dochodowym od osób fizycznych według takich samych zasad jak wynagrodzenie za pracę”.


Zgodnie z przepisami art. 22 ust. 1d ustawy o pdof w przypadku odpłatnego zbycia nieodpłatnie lub częściowo odpłatnie nabytych rzeczy lub praw, a także innych nieodpłatnie lub częściowo odpłatnie nabytych świadczeń, w związku z którymi, stosownie do art. 11 ust. 2-2b, określony został przychód, kosztem uzyskania przychodów z ich odpłatnego zbycia, z uwzględnieniem aktualizacji zgodnie z odrębnymi przepisami, jest wartość przychodu określonego w art. 11 ust. 2 i 2a albo wartość przychodu określonego w art. 11 ust. 2b, powiększona o wydatki na nabycie częściowo odpłatnych rzeczy lub praw albo innych świadczeń - pomniejszona o sumę odpisów amortyzacyjnych, o których mowa w art. 22h ust. 1 pkt 1.


Pracodawca Spółka X. S.A., przychód o którym mowa powyżej, określił wg zasad wymienionych w art. 11 ust 2-2b ustawy o pdof i na podstawie art. 31 ww. ustawy, jako płatnik obliczył i pobrał w ciągu roku zaliczkę na podatek dochodowy od osób fizycznych.

Zdaniem Podatnika przychód ten, zgodnie z przepisami art. 22 ust. 1d ustawy o pdof stanowi koszt uzyskania przychodu z tytułu odpłatnego zbycia posiadanych akcji.

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego stanu faktycznego jest prawidłowe.

Zgodnie z art. 9 ust. 1 ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych (t.j. Dz. U. z 2018 r., poz. 1509, z późn. zm.), opodatkowaniu podatkiem dochodowym podlegają wszelkiego rodzaju dochody, z wyjątkiem dochodów wymienionych w art. 21, 52, 52a i 52c oraz dochodów, od których na podstawie przepisów Ordynacji podatkowej zaniechano poboru podatku.

W myśl art. 11 ust. 1 ww. ustawy w brzmieniu obowiązującym do 31 grudnia 2018 r., przychodami, z zastrzeżeniem art. 14-15, art. 17 ust. 1 pkt 6, 9 i 10 w zakresie realizacji praw wynikających z pochodnych instrumentów finansowych, art. 19, art. 25b i art. 30f, są otrzymane lub postawione do dyspozycji podatnika w roku kalendarzowym pieniądze i wartości pieniężne oraz wartość otrzymanych świadczeń w naturze i innych nieodpłatnych świadczeń.

Sposób ustalania wartości pieniężnej wyżej określonych świadczeń regulują dalsze przepisy przywołanego artykułu.

Stosownie do art. 11 ust. 2 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych w brzmieniu obowiązującym do 31 grudnia 2018 r., wartość pieniężną świadczeń w naturze, z zastrzeżeniem art. 12 ust. 2-2c, określa się na podstawie cen rynkowych stosowanych w obrocie rzeczami lub prawami tego samego rodzaju i gatunku, z uwzględnieniem w szczególności ich stanu i stopnia zużycia oraz czasu i miejsca ich uzyskania.

Na podstawie art. 11 ust. 2a ww. ustawy, wartość pieniężną innych nieodpłatnych świadczeń ustala się:

  1. jeżeli przedmiotem świadczenia są usługi wchodzące w zakres działalności gospodarczej dokonującego świadczenia - według cen stosowanych wobec innych odbiorców,
  2. jeżeli przedmiotem świadczeń są usługi zakupione - według cen zakupu,
  3. jeżeli przedmiotem świadczeń jest udostępnienie lokalu lub budynku - według równowartości czynszu, jaki przysługiwałby w razie zawarcia umowy najmu tego lokalu lub budynku,
  4. w pozostałych przypadkach - na podstawie cen rynkowych stosowanych przy świadczeniu usług lub udostępnianiu rzeczy lub praw tego samego rodzaju i gatunku, z uwzględnieniem w szczególności ich stanu i stopnia zużycia oraz czasu i miejsca udostępnienia.

Dla celów podatkowych przyjmuje się, że nieodpłatne świadczenie obejmuje każde działanie lub zaniechanie na rzecz innej osoby oraz wszystkie zjawiska gospodarcze i zdarzenia prawne, których następstwem jest uzyskanie korzyści kosztem innego podmiotu, lub te wszystkie zdarzenia prawne i zdarzenia gospodarcze w działalności podmiotów, których skutkiem jest przysporzenie majątku innej osobie, mające konkretny wymiar finansowy.

Jeżeli świadczenia są częściowo odpłatne, przychodem podatnika jest różnica pomiędzy wartością tych świadczeń, ustaloną według zasad określonych w ust. 2 lub 2a, a odpłatnością ponoszoną przez podatnika (art. 11 ust. 2b ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych).

Z przedstawionego we wniosku stanu faktycznego wynika, że Wnioskodawczyni była pracownikiem Spółki akcyjnej uprawnionym do nabycia akcji Spółki. W celu realizacji Akcji Pracowniczych Spółka nabyła na rynku 441.812 sztuk akcji własnych po cenie 13,98 zł za sztukę. Następnie zaoferowała je osobom uprawnionym po cenie nominalnej 5 zł za sztukę. Różnica pomiędzy ceną nabycia (13,98) a ceną sprzedaży (5,00), została pokryta przez Spółkę z kapitału rezerwowego, utworzonego na ten cel uchwałą podjętą na NWZA w dniu 17 sierpnia 2004 r. Wnioskodawczyni dokonała odpłatnego zbycia ww. akcji w 2018 roku.

W związku z tym, że Wnioskodawczyni nabyła częściowo odpłatnie przedmiotowe akcje spółki kapitałowej od swojego pracodawcy, uzyskała zatem z tego tytułu przychód ze stosunku pracy, o którym mowa w art. 12 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.


Zgodnie bowiem z art. 12 ust. 1 cytowanej ustawy, za przychody ze stosunku służbowego, stosunku pracy, pracy nakładczej oraz spółdzielczego stosunku pracy uważa się wszelkiego rodzaju wypłaty pieniężne oraz wartość pieniężną świadczeń w naturze bądź ich ekwiwalenty, bez względu na źródło finansowania tych wypłat i świadczeń, a w szczególności: wynagrodzenia zasadnicze, wynagrodzenia za godziny nadliczbowe, różnego rodzaju dodatki, nagrody, ekwiwalenty za niewykorzystany urlop i wszelkie inne kwoty niezależnie od tego, czy ich wysokość została z góry ustalona, a ponadto świadczenia pieniężne ponoszone za pracownika, jak również wartość innych nieodpłatnych świadczeń lub świadczeń częściowo odpłatnych.

Jak stanowi art. 12 ust. 3 ww. ustawy, wartość pieniężną innych nieodpłatnych świadczeń lub świadczeń częściowo odpłatnych ustala się według zasad określonych w art. 11 ust. 2-2b.

Odnosząc się natomiast do skutków podatkowych odpłatnego zbycia akcji należy stwierdzić, że za przychody z kapitałów pieniężnych, zgodnie z art. 17 ust. 1 pkt 6 lit. a) ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych w brzmieniu obowiązującym do 31 grudnia 2018 r., uważa się przychody z odpłatnego zbycia udziałów (akcji) oraz papierów wartościowych.

Papierami wartościowymi, w rozumieniu art. 5a pkt 11 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych w brzmieniu obowiązującym do 31 grudnia 2018 r., są papiery wartościowe, o których mowa w art. 3 pkt 1 ustawy z dnia 29 lipca 2005 r. o obrocie instrumentami finansowymi (Dz. U. z 2010 r. Nr 211, poz. 1384 oraz z 2011 r. Nr 106, poz. 622, Nr 131, poz. 763 i Nr 234, poz. 1391).

Dochód, który Wnioskodawczyni uzyskała ze sprzedaży akcji jest opodatkowany zgodnie z art. 30b ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych. Wskazany przepis stanowi, że od dochodów uzyskanych z odpłatnego zbycia papierów wartościowych lub pochodnych instrumentów finansowych, w tym z realizacji praw wynikających z tych instrumentów, z odpłatnego zbycia udziałów (akcji), z odpłatnego zbycia udziałów w spółdzielni oraz z tytułu objęcia udziałów (akcji) za wkład niepieniężny w postaci innej niż przedsiębiorstwo lub jego zorganizowana część, podatek dochodowy wynosi 19% uzyskanego dochodu.

Stosownie do treści art. 30b ust. 2 pkt 1 ww. ustawy, dochodem, o którym mowa w ust. 1, jest różnica między sumą przychodów uzyskanych z tytułu odpłatnego zbycia papierów wartościowych a kosztami uzyskania przychodów, określonymi na podstawie art. 22 ust. 1f lub ust. 1g, lub art. 23 ust. 1 pkt 38, z zastrzeżeniem art. 24 ust. 13 i 14, osiągnięta w roku podatkowym.

Zgodnie z art. 30b ust. 5 ww. ustawy, dochodów, o których mowa w ust. 1, nie łączy się z dochodami opodatkowanymi na zasadach określonych w art. 27 oraz art. 30c.

Po zakończeniu roku podatkowego podatnik jest obowiązany w zeznaniu podatkowym, o którym mowa w art. 45 ust. 1a pkt 1 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych wykazać dochody uzyskane w roku podatkowym m.in. z odpłatnego zbycia papierów wartościowych.

Należy również zauważyć, że zgodnie z przepisem art. 22 ust. 1d ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, w przypadku odpłatnego zbycia rzeczy lub praw otrzymanych nieodpłatnie lub częściowo odpłatnie, a także innych nieodpłatnych lub częściowo odpłatnych świadczeń, w związku z którymi, zgodnie z art. 11 ust. 2-2b, został określony przychód, a także w przypadku odpłatnego zbycia rzeczy, praw lub innych świadczeń będących przedmiotem wykonania świadczenia niepieniężnego, o którym mowa w art. 14 ust. 2e i 2f, kosztem uzyskania przychodów z ich odpłatnego zbycia, z uwzględnieniem aktualizacji dokonanej zgodnie z odrębnymi przepisami, jest odpowiednio:

  1. wartość przychodu określonego na podstawie art. 11 ust. 2 i 2a albo
  2. wartość przychodu określonego na podstawie art. 11 ust. 2b powiększona o wydatki na nabycie częściowo odpłatnych rzeczy lub praw albo innych świadczeń, albo
  3. równowartość wierzytelności (należności) uregulowanej przez wykonanie świadczenia niepieniężnego (w naturze), o którym mowa w art. 14 ust. 2e i 2f, pomniejszonej o naliczony w związku z przekazaniem tego świadczenia niepieniężnego podatek od towarów i usług

- pomniejszona o sumę odpisów amortyzacyjnych, o których mowa w art. 22h ust. 1 pkt 1.


Z powyższego przepisu należy wywieść, że co do zasady kosztem uzyskania przychodu w przypadku zbycia akcji nabytych częściowo odpłatnie jest kwota uprzednio rozpoznanego przychodu z częściowo nieodpłatnego świadczenia, opodatkowanego jako przychód z tytułu ich nabycia, tj. w przedmiotowej sprawie był to przychód ze stosunku pracy.

Biorąc powyższe pod uwagę, należy wskazać, że w przypadku odpłatnego zbycia częściowo odpłatnie nabytych akcji spółki kapitałowej, w związku z którymi Wnioskodawczyni osiągnęła przychód ze stosunku pracy, o którym mowa w art. 12 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, od którego pracodawca jako płatnika naliczył, pobrał i odprowadził zaliczkę na podatek dochodowy, kosztem uzyskania przychodów stosownie do treści przepisu art. 22 ust. 1d ww. ustawy, z ich odpłatnego zbycia stanowi także wartość tego przychodu, określonego na podstawie art. 11 ust. 2b cytowanej ustawy.

W związku z powyższym stanowisko Wnioskodawczyni uznano za prawidłowe.


Odnośnie powołanego przez Wnioskodawczynię postanowienia organu podatkowego - wskazać należy, że postanowienie to nie jest wiążące dla tutejszego organu. Postanowienia organów podatkowych dotyczą tylko konkretnej, indywidualnej sprawy, osadzonej w określonym stanie faktycznym i tylko w tej sprawie rozstrzygnięcie w każdej z nich zawarte jest wiążące. W związku z tym, organy podatkowe mimo, że w ocenie indywidualnych spraw podatników posiłkują się wydanymi rozstrzygnięciami - nie tylko innych organów podatkowych, jednak nie stosują wprost tych rozstrzygnięć także i z tego powodu, że nie stanowią one materialnego prawa podatkowego.


Ponadto w sprawie będącej przedmiotem wniosku należy zwrócić uwagę, że dokumenty dołączone przez Wnioskodawczynię do wniosku nie podlegały analizie i weryfikacji w ramach wydanej interpretacji. Zgodnie bowiem z art. 14c § 1 Ordynacji podatkowej interpretacja indywidualna zawiera ocenę stanowiska wnioskodawcy wraz z uzasadnieniem prawnym tej oceny. Z powyższego wynika, że organ właściwy do wydania interpretacji indywidualnej nie przeprowadza postępowania dowodowego, nie jest zatem ani obowiązany ani uprawniony do analizy dołączonych do wniosku dokumentów ani do wykorzystania ich treści przy ocenie stanowiska Wnioskodawczyni. Organ ten jest związany wyłącznie opisem stanu faktycznego przedstawionym przez Wnioskodawczynię. Tym samym, jeżeli przedstawiony we wniosku stan faktyczny różni się od stanu faktycznego występującego w rzeczywistości, wówczas wydana interpretacja nie będzie chroniła Wnioskodawczyni w zakresie dotyczącym rzeczywiście zaistniałego stanu faktycznego.

Interpretacja indywidualna wywołuje skutki prawnopodatkowe tylko wtedy, gdy rzeczywisty stan faktyczny sprawy będącej przedmiotem interpretacji pokrywał się będzie ze stanem faktycznym (opisem zdarzenia przyszłego) podanym przez Wnioskodawcę w złożonym wniosku. W związku z powyższym, w przypadku zmiany któregokolwiek elementu przedstawionego we wniosku opisu sprawy, udzielona odpowiedź traci swoją aktualność.

Interpretacja dotyczy zaistniałego stanu faktycznego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dacie zaistnienia zdarzenia w przedstawionym stanie faktycznym.

Zgodnie z art. 14na § 1 Ordynacji podatkowej przepisów art. 14k-14n nie stosuje się, jeżeli stan faktyczny lub zdarzenie przyszłe będące przedmiotem interpretacji indywidualnej stanowi element czynności będących przedmiotem decyzji wydanej:

  1. z zastosowaniem art. 119a;
  2. w związku z wystąpieniem nadużycia prawa, o którym mowa w art. 5 ust. 5 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług;
  3. z zastosowaniem środków ograniczających umowne korzyści.

Przepisów art. 14k-14n nie stosuje się, jeżeli korzyść podatkowa, stwierdzona w decyzjach wymienionych w § 1, jest skutkiem zastosowania się do utrwalonej praktyki interpretacyjnej, interpretacji ogólnej lub objaśnień podatkowych (art. 14na § 2 Ordynacji podatkowej).

Powyższe unormowania należy odczytywać łącznie z przepisami art. 33 ustawy z 23 października 2018 r. o zmianie ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, ustawy – Ordynacja podatkowa oraz niektórych innych ustaw (Dz. U. poz. 2193), wprowadzającymi regulacje intertemporalne.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie, ul. Jasna 2/4, 00-013 Warszawa w dwóch egzemplarzach (art. 47 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi – t.j. Dz. U. z 2018 r., poz. 1302 z późn. zm.) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia skarżącemu rozstrzygnięcia w sprawie albo aktu, o którym mowa w art. 3 § 2 pkt 4a (art. 53 § 1 ww. ustawy).

Jednocześnie, zgodnie art. 57a ww. ustawy, skarga na pisemną interpretację przepisów prawa podatkowego wydaną w indywidualnej sprawie, opinię zabezpieczającą i odmowę wydania opinii zabezpieczającej może być oparta wyłącznie na zarzucie naruszenia przepisów postępowania, dopuszczeniu się błędu wykładni lub niewłaściwej oceny co do zastosowania przepisu prawa materialnego. Sąd administracyjny jest związany zarzutami skargi oraz powołaną podstawą prawną.

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie, bezczynność lub przewlekłe prowadzenie postępowania jest przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy), na adres: Krajowa Informacja Skarbowa, ul. Teodora Sixta 17, 43-300 Bielsko-Biała.


doradcapodatkowy.com gdy potrzebujesz własnej indywidualnej interpretacji podatkowej.

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji
Dołącz do zarejestrowanych użytkowników i korzystaj wygodnie z epodatnik.pl.   Rejestracja jest prosta, szybka i bezpłatna.

Reklama

Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.

czytaj

O nas

epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.

czytaj

Regulamin

Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.

czytaj