Interpretacja Dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej
0114-KDIP1-3.4012.67.2019.2.MT
z 17 kwietnia 2019 r.

 

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA


Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2018 r., poz. 800, z późn. zm.) Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 4 lutego 2019 r. (data wpływu 11 lutego 2019 r.), uzupełnionym pismem z dnia 5 kwietnia 2019 r. (data wpływu 9 kwietnia 2019 r.) na wezwanie tut. Organu z dnia 26 marca 2019 r. (skutecznie doręczone w dniu 2 kwietnia 2019 r.), o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług:

  • jest nieprawidłowe - w zakresie sposobu ewidencjonowania sprzedaży biletów dokonywanej przez Internet,
  • jest prawidłowe - w zakresie zastosowania zwolnienia z obowiązku prowadzenia ewidencji przy użyciu kasy rejestrującej do sprzedaży biletów poprzez urządzenie typu biletomat.


UZASADNIENIE

W dniu 4 lutego 2019 r. wpłynął ww. wniosek o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie sposobu ewidencjonowania sprzedaż biletów dokonywanej przez Internet oraz poprzez urządzenie typu biletomat. Wniosek uzupełniony został pismem z dnia 5 kwietnia 2019 r. (data wpływu 9 kwietnia 2019 r.) będącym odpowiedzią na wezwanie Organu nr 0114-KDIP1-3.4012.67.2019.1.MT z dnia 26 marca 2019 r. (skutecznie doręczone Stronie w dniu 2 kwietnia 2019 r.).

We wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe:

Spółka z o.o., jako operator Publicznego Transportu Zbiorowego pomimo ciągłego, (co rocznego) zwolnienia z obowiązku stosowania kas fiskalnych dobrowolnie poddała się temu rygorowi w 2001 r.


W najbliższym czasie Spółka z o.o. planuje zakup urządzenia typu biletomat (terminal e-bilet) oraz uruchomienia sprzedaży biletów obsługi kart e-biletu przez Internet. W związku z powyższym powstały wątpliwości stosowania przepisów regulujących kwestie fiskalizacji. Spółka z o.o. zwraca się o wydanie interpretacji zastosowania całego zakresu przepisów odnośnie stosowania kas rejestrujących, a w szczególności:

  • rozporządzenia Ministra Przedsiębiorczości i Technologii w sprawie kryteriów i warunków technicznych, którym muszą odpowiadać kasy rejestrujące,
  • rozporządzenia Ministra Finansów w sprawie zwolnień z obowiązku prowadzenia ewidencji przy zastosowaniu kas rejestrujących.


W zakresie stosowania fiskalizacji w urządzeniu typu biletomat urządzenie będzie pracowało z następującymi założeniami:

  • sprzedaż niespersonalizowanych elektronicznych kart,
  • doładowanie kart poprzez wpłacanie gotówki, płatność kartą płatniczą,
  • sprawdzenie danych na karcie Wnioskodawcy m.in. okresu ważności i rodzaju biletu, stanu konta, przyznanych uprawnień,
  • sprzedaż biletów okresowych (zapisanie na karcie wykupionych uprawnień, ulg),
  • sprzedaż papierowych biletów jednorazowych,
  • przyjmowanie i wydawanie monet w walucie PLN (10 gr, 20 gr, 50 gr, 1 zł, 2 zł, 5 zł),
  • przyjmowanie banknotów w PLN (10 zł, 20 zł, 50 zł, 100 zł),
  • wykonywanie transakcji płatniczych kartami debetowymi i kredytowymi (X, Y), w tym również dokonywanie płatności „zbliżeniowej”,
  • informowanie o komunikacji miejskiej oraz usługach partnerów projektu, rozkładach jazdy, obowiązujących taryfach, a także innych komunikatach informacyjnych podanych przez Wnioskodawcę i innych partnerów projektu. Szczegóły do uzgodnienia z zamawiającym,
  • prowadzenie statystyk zbiorczych z uwzględnieniem daty i godziny sprzedaży (zdarzenia), ilości oraz wartości ze względu na rodzaj.


Obsługa sprzedaży przez Internet:

  • obsługiwane będą tylko i wyłącznie karty spersonalizowane w POK,
  • obsługa wszystkich ulg w zakresie danych przekazanych do POK,
  • możliwość wyboru przedłużenia ważności biletu na wybrany czasookres zgodnie z personalizacją,
  • autoryzacja płatności po przez akceptanta internetowego (D.),
  • obsługa kart poprzez system białych i czarnych list.


W piśmie uzupełniającym z dnia 5 kwietnia 2019 r. Wnioskodawca wskazał, że:

Wnioskodawca będzie dokonywać sprzedaży przy pomocy urządzenia typu biletomat oraz sprzedaż przez Internet na rzecz osób fizycznych nieprowadzących działalności gospodarczej oraz rolników ryczałtowych. Wnioskodawca nie rozpoczął przed dniem 1 stycznia 2019 r. ewidencjonowania czynności wymienionych w poz. 40 załącznika do rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 28 grudnia 2018 r. w sprawie zwolnień z obowiązku prowadzenia ewidencji przy zastosowaniu kas rejestrujących (Dz. U. z 2018 r. poz. 2519). Z ewidencji i dowodów dokumentujących świadczoną przez Wnioskodawcę sprzedaż przy pomocy urządzenia typu biletomat oraz sprzedaż przez internet jednoznacznie będzie wynikać jakiej konkretnie czynności zapłata będzie dotyczyć. Wnioskodawca podpisał umowę z pośrednikiem płatności - firmą D., która będzie pobierała prowizję od wykonanych operacji (płatność kartą, przelew, itp.). Osoba wyznaczona do obsługi biletomatu będzie, w dni robocze rano po przyjściu do pracy o godz. 6:00 rano, generować z urządzenia raport dotyczący sprzedaży za poprzedni dzień. Na podstawie zestawienia zostanie wystawiony zbiorczy paragon fiskalny.

W związku z powyższym opisem zadano następujące pytania:

  1. Czy Spółka z o.o. będzie zwolniona z zakresu stosowania kas rejestrujących w wyżej wymienionych rozwiązaniach?
  2. Jeżeli nie, to czy zgodnie z obowiązującymi przepisami będzie istniała możliwość obsługi fiskalnej (wystawienia paragonu fiskalnego) przy pomocy niezaprzeczalnego bufora fiskalnego z opóźnieniem na następny dzień roboczy?

Zdaniem Wnioskodawcy:

Powołując się na rozporządzenie Ministra Finansów w sprawie zwolnień z obowiązku prowadzenia ewidencji przy zastosowaniu kas rejestrujących z dnia 31 grudnia 2018 r., załącznika do rozporządzenia poz. 40 w tabeli za czynności zwolnione z obowiązku ewidencjonowania uznaje się, że Spółka z o.o. objęta będzie zwolnieniem z obowiązku stosowania fiskalizacji w biletomacie.

W kwestii sprzedaży internetowej Wnioskodawca proponuje funkcję buforowania sprzedaży i wystawiania paragonów w następnym dniu roboczym po wykonaniu transakcji.

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego zdarzenia przyszłego jest nieprawidłowe w zakresie sposobu ewidencjonowania sprzedaży biletów dokonywanej przez Internet oraz jest prawidłowe w zakresie zastosowania zwolnienia z obowiązku prowadzenia ewidencji przy użyciu kasy rejestrującej do sprzedaży biletów poprzez urządzenie typu biletomat.

Zgodnie z art. 5 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. z 2018 r., poz. 2174, z późn. zm.), zwanej dalej „ustawą o VAT”, opodatkowaniu podatkiem podlegają odpłatna dostawa towarów i odpłatne świadczenie usług na terytorium kraju.

W myśl art. 7 ust. 1 ustawy o VAT, przez dostawę towarów, o której mowa w art. 5 ust. 1 pkt 1, rozumie się przeniesienie prawa do rozporządzania towarami jak właściciel.

Natomiast w art. 8 ust. 1 ustawy o VAT wskazano, że przez świadczenie usług, o którym mowa w art. 5 ust. 1 pkt 1, rozumie się każde świadczenie na rzecz osoby fizycznej, osoby prawnej lub jednostki organizacyjnej niemającej osobowości prawnej, które nie stanowi dostawy towarów w rozumieniu art. 7.

Obowiązek stosowania kas rejestrujących wynika bezpośrednio z art. 111 ustawy o VAT. W myśl ust. 1 ww. przepisu, podatnicy dokonujący sprzedaży na rzecz osób fizycznych nieprowadzących działalności gospodarczej oraz rolników ryczałtowych są obowiązani prowadzić ewidencję obrotu i kwot podatku należnego przy zastosowaniu kas rejestrujących.

Powyższy przepis określa generalną zasadę, z której wynika, że obowiązek prowadzenia ewidencji sprzedaży przy zastosowaniu kasy rejestrującej dotyczy wszystkich podatników, którzy dokonują sprzedaży na rzecz określonych w nim odbiorców, tj. osób fizycznych nieprowadzących działalności gospodarczej oraz rolników ryczałtowych. Zatem, podstawowym kryterium decydującym o obowiązku stosowania ewidencji za pomocą kas rejestrujących jest status nabywcy wykonywanych przez podatnika świadczeń.


Kwestie szczególne dotyczące między innymi zwolnień z obowiązku prowadzenia ewidencji przy zastosowaniu kas rejestrujących, ustawodawca reguluje na mocy wydawanych rozporządzeń w zakresie kas rejestrujących.


W okresie od 1 stycznia 2019 r. kwestie dotyczące zwolnień na czas określony niektórych grup podatników i niektórych czynności z obowiązku prowadzenia ewidencji obrotu i kwot podatku należnego przy zastosowaniu kas rejestrujących oraz warunki korzystania ze zwolnienia reguluje rozporządzenie Ministra Finansów z dnia 28 grudnia 2018 r. w sprawie zwolnień z obowiązku prowadzenia ewidencji przy zastosowaniu kas rejestrujących (Dz. U. z 2018 r., poz. 2519) dalej zwane „rozporządzeniem”. Zgodnie z § 3 ust. 1 pkt 1 rozporządzenia, zwalnia się z obowiązku ewidencjonowania w danym roku podatkowym, nie dłużej jednak niż do dnia 31 grudnia 2021 r. podatników, u których obrót zrealizowany na rzecz osób fizycznych nieprowadzących działalności gospodarczej oraz rolników ryczałtowych nie przekroczył w poprzednim roku podatkowym kwoty 20 000 zł, a w przypadku podatników rozpoczynających w poprzednim roku podatkowym dostawę towarów lub świadczenie usług na rzecz osób fizycznych nieprowadzących działalności gospodarczej oraz rolników ryczałtowych, jeżeli obrót z tego tytułu nie przekroczył, w proporcji do okresu wykonywania tych czynności w poprzednim roku podatkowym, kwoty 20 000 zł.


Powyższe zwolnienie z obowiązku ewidencjonowania obrotu za pomocą kasy rejestrującej ma charakter podmiotowy, tj. dotyczy podmiotu.


Stosownie do treści § 5 ust. 1 w przypadku podatników korzystających ze zwolnienia, o którym mowa w § 3 ust. 1 pkt 1, zwolnienie to traci moc po upływie dwóch miesięcy następujących po miesiącu, w którym podatnik przekroczył obrót realizowany na rzecz osób fizycznych nieprowadzących działalności gospodarczej oraz rolników ryczałtowych w kwocie 20 000 zł.

Zgodnie z § 2 ust. 1 ww. rozporządzenia, zwalnia się z obowiązku ewidencjonowania w danym roku podatkowym, nie później jednak niż do dnia 31 grudnia 2021 r., czynności wymienione w załączniku do rozporządzenia.

Stosownie do § 2 ust. 1 ww. rozporządzenia w odniesieniu do niektórych czynności wymienionych w załączniku do rozporządzenia zwolnienie, o którym mowa w ust. 1, stosuje się zgodnie z warunkami określonymi w tym załączniku.

I tak w części II załącznika do rozporządzenia w sprawie zwolnień z obowiązku prowadzenia ewidencji przy zastosowaniu kas rejestrujących - w poz. 37 wskazano jako czynności zwolnione z obowiązku ewidencjonowania świadczenie usług na rzecz osób fizycznych nieprowadzących działalności gospodarczej oraz rolników ryczałtowych, jeżeli świadczący usługę otrzyma w całości zapłatę za wykonaną czynność za pośrednictwem poczty, banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej (odpowiednio na rachunek bankowy podatnika lub na rachunek podatnika w spółdzielczej kasie oszczędnościowo-kredytowej, której jest członkiem), a z ewidencji i dowodów dokumentujących zapłatę jednoznacznie wynika, jakiej konkretnie czynności dotyczyła.


Aby zatem Wnioskodawca miał prawo do zwolnienia z obowiązku ewidencjonowania obrotu przy zastosowaniu kasy rejestrującej na podstawie § 2 ust. 1 pkt 1 w związku z poz. 37 załącznika, muszą łącznie zostać spełnione następujące warunki:

  • zapłata za wykonane świadczenie w całości następuje za pośrednictwem poczty lub banku na rachunek bankowy podatnika,
  • z ewidencji i dowodów dokumentujących transakcje jednoznacznie wynika, jakiej konkretnie transakcji zapłata dotyczyła.


Niewystąpienie jednego z ww. warunków oznacza brak możliwości zastosowania zwolnienia z obowiązku ewidencjonowania obrotu przy zastosowaniu kasy rejestrującej.

Prawo do zwolnienia z obowiązku ewidencjonowania obrotu i kwot podatku należnego przy zastosowaniu kas rejestrujących na mocy § 2 ust. 1 pkt 1 rozporządzenia w powiązaniu z poz. 37 ww. załącznika do rozporządzenia, przysługuje w sytuacji, gdy zapłata za świadczone usługi w całości następuje za pośrednictwem poczty lub banku na rachunek bankowy podatnika. Wyrażenie „w całości” odnosi się do poszczególnych transakcji świadczonych przez podatnika. Taka konstrukcja przepisu powoduje, że zwolnieniu nie podlega świadczenie usługi, za którą zapłacono częściowo gotówką, a częściowo za pośrednictwem banku lub poczty. Warunkiem zwolnienia jest bowiem to, aby konkretna transakcja została w całości zapłacona za pośrednictwem banku lub poczty oraz by było możliwe zidentyfikowanie transakcji, której zapłata dotyczy.


Natomiast, w załączniku do ww. rozporządzenia, stanowiącym wykaz czynności zwolnionych z obowiązku ewidencjonowania, wskazano w poz. 40 - usługi świadczone przy użyciu urządzeń, w tym wydających bilety, obsługiwanych przez klienta, które również w systemie bezobsługowym przyjmują należność w:

  1. bilonie lub banknotach, lub
  2. innej formie (bezgotówkowej), jeżeli z ewidencji i dowodów dokumentujących transakcję jednoznacznie wynika, jakiej konkretnie transakcji zapłata dotyczyła.

Jednak przepis § 8 ust. 3 rozporządzenia stanowi, że w przypadku podatników, którzy przed dniem 1 stycznia 2019 r. rozpoczęli ewidencjonowanie czynności wymienionych w poz. 39 lub 40 załącznika do rozporządzenia, zwolnienia, o którym mowa w § 2, w zakresie tych czynności ewidencjonowanych nie stosuje się.

Jednocześnie § 4 rozporządzenia wskazuje, że zwolnień z obowiązku ewidencjonowania, o których mowa w § 2 i § 3, nie stosuje się, bez względu na wysokość osiąganych obrotów, przy dostawie towarów i świadczeniu usług w nim wymienionych.

Z przedstawionego opisu sprawy wynika, że Wnioskodawca planuje zakup urządzenia typu biletomat (terminal e-bilet) oraz uruchomienia sprzedaży biletów obsługi kart e-biletu przez Internet. W zakresie stosowania fiskalizacji w urządzeniu typu biletomat urządzenie będzie pracowało z następującymi założeniami: sprzedaż niespersonalizowanych elektronicznych kart, doładowanie kart poprzez wpłacanie gotówki, płatność kartą płatniczą, sprawdzenie danych na karcie Wnioskodawcy m.in. okresu ważności i rodzaju biletu, stanu konta, przyznanych uprawnień, sprzedaż biletów okresowych, sprzedaż papierowych biletów jednorazowych, przyjmowanie i wydawanie monet w walucie PLN, przyjmowanie banknotów w PLN, wykonywanie transakcji płatniczych kartami debetowymi i kredytowymi, informowanie o komunikacji miejskiej oraz usługach partnerów projektu, rozkładach jazdy, obowiązujących taryfach a także innych komunikatach informacyjnych podanych przez Wnioskodawcę i innych partnerów projektu, prowadzenie statystyk zbiorczych z uwzględnieniem daty i godziny sprzedaży, ilości oraz wartości ze względu na rodzaj. Natomiast obsługa sprzedaży przez Internet będzie polegała na obsłudze tylko i wyłącznie karty spersonalizowanej w POK, obsłudze wszystkich ulg w zakresie danych przekazanych do POK, możliwości wyboru przedłużenia ważności biletu na wybrany czasookres zgodnie z personalizacją, autoryzacji płatności poprzez akceptanta internetowego (D.) oraz obsłudze kart poprzez system białych i czarnych list. Wnioskodawca będzie dokonywać sprzedaży przy pomocy urządzenia typu biletomat oraz sprzedaż przez Internet na rzecz osób fizycznych nieprowadzących działalności gospodarczej oraz rolników ryczałtowych. Wnioskodawca nie rozpoczął przed dniem 1 stycznia 2019 r. ewidencjonowania czynności wymienionych w poz. 40 załącznika do rozporządzenia. Z ewidencji i dowodów dokumentujących świadczoną przez Wnioskodawcę sprzedaż przy pomocy urządzenia typu biletomat oraz sprzedaż przez Internet jednoznacznie będzie wynikać jakiej konkretnie czynności zapłata będzie dotyczyć. Wnioskodawca podpisał umowę z pośrednikiem płatności - firmą D., która będzie pobierała prowizję od wykonanych operacji.

Wątpliwości Wnioskodawcy dotyczą sposobu ewidencjonowania sprzedaży biletów dokonywanej przez Internet.

Wnioskodawca wskazał, że w kwestii sprzedaży internetowej biletów chciałby zastosować funkcję buforowania sprzedaży i wystawiania paragonów w następnym dniu roboczym po wykonaniu transakcji.

Jak wynika z opisu sprawy Wnioskodawca będzie dokonywał sprzedaży na rzecz osób fizycznych nieprowadzących działalności gospodarczej oraz rolników ryczałtowych, która nie będzie wyłączona z prawa do korzystania ze zwolnienia z obowiązku ewidencjonowania obrotu za pomocą kasy rejestrującej na podstawie § 4 ust. 1 rozporządzenia. Jak zostało wskazane w opisie sprawy Wnioskodawca będzie dokonywał sprzedaży biletów przez Internet, a płatność przez kupującego będzie dokonywana po przez serwis internetowy - D. Zatem, przyjętym sposobem zapłaty przez kupującego za zakupione bilety będą płatności elektroniczne (przelew bankowy na konto, płatność kartą płatniczą za pośrednictwem serwisu D.). Wnioskodawca wskazał, że z ewidencji i dowodów dokumentujących sprzedaż przez Internet będzie wynikać jakiej konkretnie czynności zapłata będzie dotyczyła.

W odniesieniu do płatności poprzez systemy płatnicze on-line (tutaj D.) Organ zauważa, że taka forma płatności, ponieważ dokonywana jest z konta kupującego na konto bankowe Wnioskodawcy, spełnia przesłankę do uznaniu, że została dokonana za pośrednictwem banku. Przemawia za tym również wykładnia celowościowa, ponieważ obowiązkiem ewidencjonowania za pomocą kasy rejestrującej na podstawie rozporządzenia objęta jest przede wszystkim sprzedaż detaliczna w żaden inny sposób nieudokumentowana. Natomiast, w opisanym przypadku każda sprzedaż jest odnotowana przez wpływ należności na konto Wnioskodawcy.

Odnosząc się zatem do wątpliwości Wnioskodawcy w zakresie sposobu ewidencjonowania dokonywanej sprzedaży biletów przez Internet należy stwierdzić, że płatność za ww. sprzedaż będzie dokonywana przelewem bankowym na rachunek Wnioskodawcy i z ewidencji i dowodów dokumentujących świadczoną przez Wnioskodawcę sprzedaż przez Internet jednoznacznie będzie wynikać jakiej konkretnie czynności zapłata będzie dotyczyć. Tym samym, Wnioskodawca będzie spełniać przesłanki umożliwiające korzystanie ze zwolnienia z obowiązku ewidencjonowania za pomocą kas rejestrujących wynikające z § 2 ust. 1 rozporządzenia w powiązaniu z poz. 37 ww. załącznika do rozporządzenia. Zatem Wnioskodawca, nie będzie miał obowiązku ewidencjonowania sprzedaży z tytułu sprzedaży biletów przez Internet przy pomocy kasy rejestrującej.

Zatem, stanowisko Wnioskodawcy w zakresie sposobu ewidencjonowania sprzedaży biletów przez Internet poprzez zastosowanie funkcji buforowania sprzedaży i wystawiania paragonów w następnym dniu roboczym należało uznać za nieprawidłowe.

Wątpliwości Wnioskodawcy dotyczą również prawa do zastosowania zwolnienia z obowiązku prowadzenia ewidencji przy pomocy kasy rejestrującej do sprzedaży dokonywanej za pomocą urządzenia typu biletomat.

W odniesieniu natomiast do możliwości korzystania ze zwolnienia z obowiązku prowadzenia ewidencji przy pomocy kasy rejestrującej w zakresie sprzedaży biletów jednorazowych i okresowych, kart oraz sprzedaży doładowań w urządzeniu typu biletomat należy stwierdzić, że ograniczenia wymienione w § 4 oraz w § 8 ust. 3 rozporządzenia nie będą miały zastosowania w omawianej sprawie. Wnioskodawca nie będzie dokonywać sprzedaży wyłączonej z możliwości stosowania zwolnienia z prowadzenia ewidencji za pomocą kasy rejestrującej oraz przed dniem 1 stycznia 2019 r. nie rozpoczął ewidencjonowania czynności wymienionych w poz. 40 załącznika do rozporządzenia. Płatność będzie dokonywana przez klientów za pomocą banknotów oraz przy użyciu kart debetowych i kredytowych. Wnioskodawca będzie w posiadaniu dowodów dokumentujących sprzedaż biletów w urządzeniu typu biletomat, z których jednoznacznie będzie wynikać jakiej konkretnie czynności zapłata będzie dotyczyć. Zatem, Wnioskodawca nie będzie mieć obowiązku ewidencjonowania obrotu za pomocą kasy rejestrującej - uzyskanego z tytułu sprzedaży dokonywanej poprzez urządzenie typu biletomat - na podstawie § 2 ust. 1 w związku z poz. 40 załącznika do rozporządzenia.

Jednocześnie należy wskazać, że Wnioskodawca nie powinien wystawiać zbiorczego paragonu fiskalnego, gdyż w zakresie sprzedaży usług w biletomatach będzie korzystać ze zwolnienia z obowiązku prowadzenia ewidencji przy zastosowaniu kas rejestrujących zgodnie z ww. § 2 ust. 1 w zw. z poz. 40 załącznika do rozporządzenia. Organ zauważa również, że przepisy w sprawie ewidencjonowania sprzedaży na kasach rejestrujących nie przewidują wystawiania zbiorczych paragonów fiskalnych.

Tym samym, stanowisko Wnioskodawcy w zakresie zastosowania zwolnienia z obowiązku ewidencji sprzedaży przy zastosowaniu kasy rejestrującej do sprzedaży biletów za pomocą urządzenia typu biletomat należało uznać za prawidłowe.

W związku z tym, że w zakresie pytania nr 1, tj. sprzedaży biletów dokonywanej poprzez Internet oraz za pomocą urządzenia typu biletomat Wnioskodawca może korzystać ze zwolnienia z obowiązku prowadzenia ewidencji przy użyciu kasy rejestrującej na podstawie § 2 ust. 1 w związku z poz. 37 i poz. 40 załącznika do rozporządzenia, rozstrzyganie wątpliwości Wnioskodawcy przedstawionych w pytaniu nr 2 należało uznać za bezpodstawne.

Interpretacja indywidualna wywołuje skutki prawnopodatkowe tylko wtedy, gdy rzeczywisty stan faktyczny sprawy będącej przedmiotem interpretacji pokrywał się będzie ze stanem faktycznym (opisem zdarzenia przyszłego) podanym przez Wnioskodawcę w złożonym wniosku. W związku z powyższym, w przypadku zmiany któregokolwiek elementu przedstawionego we wniosku opisu sprawy udzielona odpowiedź traci swą aktualność.

Zgodnie z art. 14na § 1 Ordynacji podatkowej przepisów art. 14k-14n nie stosuje się, jeżeli stan faktyczny lub zdarzenie przyszłe będące przedmiotem interpretacji indywidualnej stanowi element czynności będących przedmiotem decyzji wydanej:

  1. z zastosowaniem art. 119a;
  2. w związku z wystąpieniem nadużycia prawa, o którym mowa w art. 5 ust. 5 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług;
  3. z zastosowaniem środków ograniczających umowne korzyści.

Stosownie do § 2 ww. artykułu przepisów art. 14k-14n nie stosuje się, jeżeli korzyść podatkowa, stwierdzona w decyzjach wymienionych w § 1, jest skutkiem zastosowania się do utrwalonej praktyki interpretacyjnej, interpretacji ogólnej lub objaśnień podatkowych.

Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dniu wydania interpretacji.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w dwóch egzemplarzach (art. 47 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi – Dz. U. z 2018 r., poz. 1302, z późn. zm.) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia skarżącemu rozstrzygnięcia w sprawie albo aktu, o którym mowa w art. 3 § 2 pkt 4a (art. 53 § 1 ww. ustawy). Jednocześnie, zgodnie art. 57a ww. ustawy, skarga na pisemną interpretację przepisów prawa podatkowego wydaną w indywidualnej sprawie, opinię zabezpieczającą i odmowę wydania opinii zabezpieczającej może być oparta wyłącznie na zarzucie naruszenia przepisów postępowania, dopuszczeniu się błędu wykładni lub niewłaściwej oceny co do zastosowania przepisu prawa materialnego. Sąd administracyjny jest związany zarzutami skargi oraz powołaną podstawą prawną.

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie, bezczynność lub przewlekłe prowadzenie postępowania jest przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy), na adres: Krajowa Informacja Skarbowa, ul. Teodora Sixta 17, 43-300 Bielsko-Biała.


doradcapodatkowy.com gdy potrzebujesz własnej indywidualnej interpretacji podatkowej.

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji
Dołącz do zarejestrowanych użytkowników i korzystaj wygodnie z epodatnik.pl.   Rejestracja jest prosta, szybka i bezpłatna.

Reklama

Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.

czytaj

O nas

epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.

czytaj

Regulamin

Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.

czytaj