Interpretacja Dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej
0113-KDIPT2-3.4011.163.2019.1.SJ
z 10 maja 2019 r.

 

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2018 r., poz. 800, z późn. zm.) Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 11 marca 2019 r. (data wpływu 13 marca 2019 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie obowiązków płatnika w związku:

  • z przyznaniem nagród – jest prawidłowe,
  • wypłatą nagród za udział w konkursie – jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 13 marca 2019 r. wpłynął do tutejszego Organu ww. wniosek o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie obowiązków płatnika w związku z przyznaniem nagród oraz wypłatą nagród za udział w konkursie.

We wniosku przedstawiono następujące zdarzenia przyszłe.

Na podstawie Zarządzenia, Burmistrz Miasta będzie przyznawał nagrody i wyróżnienia za wyniki sportowe dla sportowców i trenerów, zrzeszonych w klubach sportowych na terenie Miasta oraz nagrody za osiągnięcia w dziedzinie kultury i sztuki. Nagrody mają charakter indywidualny i są przyznawane za szczególne osiągnięcia w poprzednim roku kalendarzowym ww. dziedzinach lub za całokształt działalności. Mogą mieć postać pieniężną lub rzeczową a laureatami są osoby fizyczne nieprowadzące działalności gospodarczej. Na potrzeby wyłonienia najlepszych zostanie sporządzony regulamin oraz powołana komisja, która na podstawie zgłoszeń i opinii Rady Miejskiej wyłoni osoby do nagród, które wyróżniły się w sposób szczególny w osiągnięciach sportowych, ochrony dziedzictwa kulturowego, literackiej i artystycznej. Lista osób podlega publikacji w Biuletynie Informacji Publicznej oraz w lokalnej gazecie.

Z okazji Święta Policji dla funkcjonariuszy Policji, przyznawane są nagrody i wyróżnienia Burmistrza Miasta w celu uhonorowania osób, które wyróżniają się swoją pracą i zaangażowaniem podczas realizacji obowiązków służbowych. Nagrody mogą być przyznawane w formie pieniężnej lub rzeczowej. Propozycje kandydatów zgłaszane są przez Komendanta Policji. Laureaci otrzymują równorzędne nagrody finansowe lub rzeczowe, których wysokość jest co roku ustalana przez Burmistrza Miasta.

Co roku na podstawie Zarządzenia Burmistrza Miasta w gazecie lokalnej i na stronie Miasta ogłaszany jest konkurs na najlepszy ogród. Kandydaci sami zgłaszają swoje kandydatury do Urzędu Miejskiego a oceny i wyboru dokonuje wydział tutejszego Urzędu odpowiedzialny za ogłoszony konkurs. Nagrody w wysokości 1000 zł ww. kategorii przyznawane są dla osób fizycznych nieprowadzących działalności gospodarczej.

W związku z powyższym opisem zadano następujące pytania:

  1. Jak należy opodatkować nagrody pieniężne i rzeczowe przyznawane na podstawie wyłonienia najlepszego sportowca, zawodnika i innym osobom wyróżniającym się osiągnięciami w działalności sportowej, nagrody przyznawane w dziedzinie kultury i sztuki. Czy od ww. nagród jest obowiązek pobrania zaliczki na podatek dochodowy, czy należy wystawić tym osobom informację PIT-11?
  2. Jak należy opodatkować nagrody pieniężne i rzeczowe przyznawane przez Burmistrza Miasta …. z okazji Dnia Święta Policji. Czy od ww. nagród jest obowiązek pobrania zaliczki na podatek dochodowy czy należy wystawić wyróżnionym osobom PIT-11?
  3. Jak należy opodatkować konkurs ogłoszony na stronie internetowej Miasta i w prasie lokalnej na najlepszy ogród, czy od przyznanych nagród Urząd Miejski ma obowiązek pobrania zaliczki na podatek?

Zdaniem Wnioskodawcy:

Ad.1

Odnośnie nagród przyznawanych przez Burmistrza Miasta za osiągnięcia w dziedzinie sportu, kultury i sztuki. Nagrody te nie mają znamion konkursu a więc nie korzystają ze zwolnienia, o którym mowa w art. 21 ust. 1 pkt 68 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych (Dz. U. 2018 r., poz.1509). Ustawa wymienia różne źródła przychodów m.in. inne źródła (art. 10 ust. l pkt 9). Z kolei zgodnie z art. 20 ust. 1 ww. ustawy przychodami z innych źródeł są m.in. nagrody pieniężne oraz wartość nagród rzeczowych nienależących do przychodów określanych w art. 12-14 i art. 17 ww. ustawy. Przychody te nie stanowią przychodów określonych w art. 13 pkt 2 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, ale stanowią przychody z innych źródeł określone w art. 20 ust. 1 ww. ustawy a Urząd Miejski nie powinien pobierać zaliczki na podatek dochodowy. W konsekwencji po zakończeniu roku podatkowego Urząd Miejski winien wystawić dla nagrodzonych osób informację PIT-11 i wykazać wartość przyznanych nagród zgodnie z art. 42a ustawy.

Ad.2

Odnośnie nagród przyznawanych dla najlepszych funkcjonariuszy Policji z okazji Święta Policji, nagrody te również stanowią przychód z innych źródeł w rozumieniu art. 20 ust. 1 w związku z art. 10 ust. 1 pkt 9 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, co skutkuje wystawieniem dla nagrodzonych PIT-11.

Ad.3

Odnośnie nagród za najlepszy ogród przyznawanych osobom fizycznym nieprowadzących działalności gospodarczej na podstawie konkursu: art. 21 ust. 1 pkt 68 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych dotyczy zwolnień z podatku wygranych w konkursach i grach a także nagród związanych ze sprzedażą premiową jeżeli jednorazowa wartość nie przekracza kwoty 2000 zł. W tym artykule ustawodawca wyraźnie definiuje o jakie konkursy chodzi, wymieniając ich rodzaje. Konkurs na najlepszy ogród nie jest wymieniony. Zdaniem Wnioskodawcy, do nagród otrzymanych w konkursie na najlepszy ogród mają zastosowanie zasady opodatkowania podatkiem zryczałtowanym określone w art. 30 ust. 1 pkt 2 powyższej ustawy i na płatniku ciąży obowiązek poboru podatku zryczałtowanego w wysokości 10% wysokości nagrody.

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionych zdarzeń przyszłych w zakresie obowiązków płatnika w związku:

  • z przyznaniem nagród – jest prawidłowe,
  • wypłatą nagród za udział w konkursie – jest prawidłowe.

Zgodnie z art. 9 ust. 1 ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych (Dz. U. z 2018 r., poz. 1509, z późń. zm.), opodatkowaniu podatkiem dochodowym podlegają wszelkiego rodzaju dochody, z wyjątkiem dochodów wymienionych w art. 21, 52, 52a i 52c oraz dochodów, od których na podstawie przepisów Ordynacji podatkowej zaniechano poboru podatku.

Moment powstania przychodu określa art. 11 ust. 1 ww. ustawy. Zgodnie z tym przepisem przychodami, z zastrzeżeniem art. 14-15, art. 17 ust. 1 pkt 6, 9, 10 w zakresie realizacji praw wynikających z pochodnych instrumentów finansowych, pkt 11, art. 19, art. 25b, art. 30ca, art. 30da i art. 30f, są otrzymane lub postawione do dyspozycji podatnika w roku kalendarzowym pieniądze i wartości pieniężne oraz wartość otrzymanych świadczeń w naturze i innych nieodpłatnych świadczeń.

W art. 10 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych określono źródła przychodów wyszczególniając m.in. działalność wykonywaną osobiście (pkt 2) oraz inne źródła (pkt 9).

W myśl art. 13 pkt 2 ww. ustawy, za przychody z działalności wykonywanej osobiście, o której mowa w art. 10 ust. 1 pkt 2, uważa się przychody z osobiście wykonywanej działalności artystycznej, literackiej, naukowej, trenerskiej, oświatowej i publicystycznej, w tym z tytułu udziału w konkursach z dziedziny nauki, kultury i sztuki oraz dziennikarstwa, jak również przychody z uprawiania sportu, stypendia sportowe przyznawane na podstawie odrębnych przepisów oraz przychody sędziów z tytułu prowadzenia zawodów sportowych.

Stosownie do art. 20 ust. 1 ww. ustawy, za przychody z innych źródeł, o których mowa w art. 10 ust. 1 pkt 9, uważa się w szczególności: kwoty wypłacone po śmierci członka otwartego funduszu emerytalnego wskazanej przez niego osobie lub członkowi jego najbliższej rodziny, w rozumieniu przepisów o organizacji i funkcjonowaniu funduszy emerytalnych, kwoty uzyskane z tytułu zwrotu z indywidualnego konta zabezpieczenia emerytalnego oraz wypłaty z indywidualnego konta zabezpieczenia emerytalnego, w tym także dokonane na rzecz osoby uprawnionej na wypadek śmierci oszczędzającego, zasiłki pieniężne z ubezpieczenia społecznego, alimenty, stypendia, świadczenia otrzymane z tytułu umowy o pomocy przy zbiorach, dotacje (subwencje) inne niż wymienione w art. 14, dopłaty, nagrody i inne nieodpłatne świadczenia nienależące do przychodów określonych w art. 12-14 i art. 17.

Zgodnie z art. 42a ust. 1 ww. ustawy, osoby fizyczne prowadzące działalność gospodarczą, osoby prawne i ich jednostki organizacyjne oraz jednostki organizacyjne niemające osobowości prawnej, które dokonują wypłaty należności lub świadczeń, o których mowa w art. 20 ust. 1, z wyjątkiem dochodów (przychodów) wymienionych w art. 21, art. 52, art. 52a i art. 52c oraz dochodów, od których na podstawie przepisów Ordynacji podatkowej zaniechano poboru podatku, od których nie są obowiązane pobierać zaliczki na podatek lub zryczałtowanego podatku dochodowego, są obowiązane sporządzić informację według ustalonego wzoru o wysokości przychodów i przesłać ją podatnikowi oraz urzędowi skarbowemu, przy pomocy którego naczelnik urzędu skarbowego właściwy według miejsca zamieszkania podatnika wykonuje swoje zadania, a w przypadku podatników, o których mowa w art. 3 ust. 2a, urzędowi skarbowemu, przy pomocy którego naczelnik urzędu skarbowego właściwy w sprawach opodatkowania osób zagranicznych wykonuje swoje zadania.

Z treści wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej wynika, że Burmistrz Miasta będzie przyznawał nagrody i wyróżnienia za wyniki sportowe dla sportowców i trenerów, zrzeszonych w klubach sportowych na terenie Miasta oraz nagrody za osiągnięcia w dziedzinie kultury i sztuki. Nagrody mają charakter indywidualny i są przyznawane za szczególne osiągnięcia w poprzednim roku kalendarzowym ww. dziedzinach lub za całokształt działalności. Mogą mieć postać pieniężną lub rzeczową a laureatami są osoby fizyczne nieprowadzące działalności gospodarczej. Na potrzeby wyłonienia najlepszych zostanie sporządzony regulamin oraz powołana komisja, która na podstawie zgłoszeń i opinii Rady Miejskiej wyłoni osoby do nagród, które wyróżniły się w sposób szczególny w osiągnięciach sportowych, ochrony dziedzictwa kulturowego, literackiej i artystycznej. Z okazji Święta Policji dla funkcjonariuszy Policji, przyznawane są nagrody i wyróżnienia Burmistrza Miasta w celu uhonorowania osób, które wyróżniają się swoją pracą i zaangażowaniem podczas realizacji obowiązków służbowych. Nagrody mogą być przyznawane także w formie pieniężnej lub rzeczowej. Propozycje kandydatów zgłaszane są przez Komendanta Policji. Laureaci otrzymują równorzędne nagrody finansowe lub rzeczowe, których wysokość jest co roku ustalana przez Burmistrza Miasta.

Wartość nagród w przedsięwzięciach niemających charakteru konkursu, a dotyczącego dziedzin, które nie zostały wymienione w art. 13 pkt 2 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, a więc dotyczących np. nagród za wyniki sportowe, za osiągnięcia funkcjonariuszy w realizacji obowiązków służbowych, stanowić będzie dla ww. laureatów przychód z innych źródeł, o którym mowa w art. 20 ust. 1 ustawy, podlegający opodatkowaniu według skali podatkowej określonej w art. 27 ust. 1 ww. ustawy.

Mając powyższe na uwadze, w świetle przedstawionego zdarzenia przyszłego oraz przywołanych uprzednio przepisów prawa podatkowego należy uznać, że wartość nagród pieniężnych i rzeczowych za osiągnięcia w dziedzinie sportu, kultury i sztuki, a także przyznanych z okazji Dnia Święta Policji należy zakwalifikować do przychodów z innych źródeł, o których mowa w art. 20 ust. 1, w związku z art. 10 ust. 1 pkt 9 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych. Zatem Wnioskodawca obowiązany jest do sporządzenia informacji, o której mowa w art. 42a ww. ustawy (tj. informacji PIT-11).

Odnosząc się do obowiązków płatnika w związku z wypłatą nagród za udział w konkursie na najlepszy ogród, stwierdzić należy, że w myśl art. 30 ust. 1 pkt 2 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, od dochodów (przychodów) pobiera się zryczałtowany podatek dochodowy z tytułu wygranych w konkursach, grach i zakładach wzajemnych lub nagród związanych ze sprzedażą premiową, uzyskanych w państwie członkowskim Unii Europejskiej lub innym państwie należącym do Europejskiego Obszaru Gospodarczego – w wysokości 10% wygranej lub nagrody.

Zgodnie z art. 41 ust. 1 ww. ustawy, osoby fizyczne prowadzące działalność gospodarczą, osoby prawne i ich jednostki organizacyjne oraz jednostki organizacyjne niemające osobowości prawnej, które dokonują świadczeń z tytułu działalności, o której mowa w art. 13 pkt 2 i 4-9 oraz art. 18, osobom określonym w art. 3 ust. 1, są obowiązane jako płatnicy pobierać, z zastrzeżeniem ust. 4, zaliczki na podatek dochodowy, stosując do dokonywanego świadczenia, pomniejszonego o miesięczne koszty uzyskania przychodów w wysokości określonej w art. 22 ust. 9 oraz o potrącone przez płatnika w danym miesiącu składki, o których mowa w art. 26 ust. 1 pkt 2 lit. b, najniższą stawkę podatkową określoną w skali, o której mowa w art. 27 ust. 1.

Płatnicy, o których mowa w ust. 1, są obowiązani pobierać zryczałtowany podatek dochodowy od dokonywanych wypłat (świadczeń) lub stawianych do dyspozycji podatnika pieniędzy lub wartości pieniężnych z tytułów określonych w art. 29, art. 30 ust. 1 pkt 2, 4-5a, 13-16 oraz art. 30a ust. 1 pkt 1-11 oraz 11b-12, z zastrzeżeniem ust. 4d, 5, 10, 12 i 21 (art. 41 ust. 4).

Obowiązek poboru podatku jednakże nie wystąpi jeżeli wygrana/nagroda otrzymana w konkursie spełnia warunki zwolnienia, o którym mowa w art. 21 ust. 1 pkt 68 ww. ustawy. Zgodnie z tym przepisem wolna od podatku dochodowego jest wartość wygranych w konkursach i grach organizowanych i emitowanych (ogłaszanych) przez środki masowego przekazu (prasa, radio i telewizja) oraz konkursach z dziedziny nauki, kultury, sztuki, dziennikarstwa i sportu, a także nagród związanych ze sprzedażą premiową towarów lub usług – jeżeli jednorazowa wartość tych wygranych lub nagród nie przekracza kwoty 2000 zł; zwolnienie od podatku nagród związanych ze sprzedażą premiową towarów lub usług nie dotyczy nagród otrzymanych przez podatnika w związku z prowadzoną przez niego pozarolniczą działalnością gospodarczą, stanowiących przychód z tej działalności.

Zatem powyższym zwolnieniem objęte są wyłącznie nagrody uzyskane w konkursie lub grze.

Przepisy ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych nie zawierają definicji pojęcia „konkurs” oraz „nagroda”, wobec czego w celu jego określenia uzasadnione jest zastosowanie wykładni językowej. Zgodnie z definicją zawartą w Słowniku Języka Polskiego PWN „konkurs” jest to przedsięwzięcie dające możliwość wyboru najlepszych wykonawców, autorów danych prac itp., natomiast „nagroda” to dyplom, odznaczenie, pieniądze lub wartościowy przedmiot będące formą uznania lub wyróżnienia za osiągnięcia, zwycięstwo w konkursie, w zawodach, itp.

Z definicji tych wynika, że jakieś przedsięwzięcie można określić mianem konkursu jeśli istnieje w nim element współzawodnictwa w celu osiągnięcia najlepszego rezultatu. W powszechnym rozumieniu „konkurs” to postępowanie mające na celu wyłonienie najlepszego zwycięzcy bądź kilku zwycięzców spośród grupy najlepszych uczestników spełniających określone kryteria. Równie ważnym jak element współzawodnictwa jest strona formalna całego przedsięwzięcia. Konieczne jest bowiem sporządzenie regulaminu konkursu, w którym określona zostanie nazwa konkursu, organizator, uczestnicy konkursu, nagrody oraz sposób wyłonienia zwycięzców.

Należy zauważyć, że przepis art. 21 ust. 1 pkt 68 ustawy pozwala wyodrębnić dwie grupy konkursów, do których może mieć zastosowanie omawiane zwolnienie.

Pierwsza grupa konkursów to konkursy organizowane i emitowane (ogłaszane) przez środki masowego przekazu (prasa, radio i telewizja). Zatem, aby przedmiotowe zwolnienie miało zastosowanie, spełnione muszą zostać łącznie 3 warunki:

  • organizatorem konkursu musi być środek masowego przekazu,
  • podmiotem emitującym (ogłaszającym) konkurs musi być środek masowego przekazu,
  • jednorazowa wartość wygranej nie może przekroczyć kwoty 2000 zł.

Zatem, jak wynika z analizowanego przepisu, w przypadku pierwszej grupy konkursów – zastosowanie zwolnienia od podatku do wygranych w konkursach ogłaszanych w lokalnej prasie i internecie mogłoby nastąpić tylko wówczas, gdyby organizatorem, jak i miejscem ogłoszenia konkursu były środki masowego przekazu.

Druga grupa konkursów, o których mowa w art. 21 ust. 1 pkt 68 ww. ustawy, to konkursy z dziedziny nauki, kultury, sztuki, dziennikarstwa lub sportu.

Z przedstawionego we wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej zdarzenia przyszłego wynika, że na podstawie Zarządzenia Burmistrza Miasta w gazecie lokalnej i na stronie Miasta ogłaszany jest konkurs na najlepszy ogród. Kandydaci sami zgłaszają swoje kandydatury do Urzędu Miejskiego a oceny i wyboru dokonuje wydział Urzędu odpowiedzialny za ogłoszony konkurs. Nagrody w wysokości 1000 zł ww. kategorii przyznawane są dla osób fizycznych nieprowadzących działalności gospodarczej.

Biorąc pod uwagę przedstawione zdarzenie przyszłe oraz powołane przepisy prawa podatkowego, należy stwierdzić, że otrzymane przez laureatów świadczenie pieniężne stanowić będzie nagrodę w konkursie, ponieważ zostaną spełnione warunki w postaci elementu rywalizacji i współzawodnictwa w celu wyłonienia najlepszych uczestników. Natomiast, jak wynika z opisu zdarzenia przyszłego przedstawionego we wniosku, Wnioskodawca nie jest instytucją zaliczaną do środków masowego przekazu. Ponadto konkurs na najlepszy ogród nie jest konkursem z dziedziny nauki, kultury, sztuki, dziennikarstwa lub sportu. Wobec powyższego nie będzie miało w tym przypadku zastosowania zwolnienie, o którym mowa w art. 21 ust. 1 pkt 68 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.

Reasumując, uzyskana nagroda w konkursie na najlepszy ogród będzie opodatkowana 10% zryczałtowanym podatkiem dochodowym od osób fizycznych, a organizator konkursu – Urząd Miasta – obowiązany będzie do pobrania zaliczki na podatek dochodowy.

Wobec powyższego stanowisko Wnioskodawcy należało uznać za prawidłowe.

Należy przy tym zastrzec, że przy wydawaniu niniejszej interpretacji tutejszy Organ dokonał wyłącznie analizy okoliczności podanych we wniosku. Tym samym, jeżeli przedstawione we wniosku zdarzenie przyszłe będzie różniło się od zdarzenia występującego w rzeczywistości, wówczas wydana interpretacja nie będzie chroniła Wnioskodawcy w zakresie dotyczącym rzeczywiście zaistniałego stanu faktycznego. Rolą postępowania w sprawie wydania indywidualnej interpretacji przepisów podatkowych nie jest bowiem ustalanie, czy przedstawiony we wniosku stan faktyczny będzie zgodny ze stanem rzeczywistym. Ustalenie stanu rzeczywistego stanowi domenę ewentualnego postępowania podatkowego. To na podatniku ciąży obowiązek udowodnienia w toku tego postępowania okoliczności faktycznych, z których wywodzi on dla siebie korzystne skutki prawne.

Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego na dzień wydania interpretacji.

Zgodnie z art. 14na § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2018 r., poz. 800, z późn. zm.), przepisów art. 14k–14n nie stosuje się, jeżeli stan faktyczny lub zdarzenie przyszłe będące przedmiotem interpretacji indywidualnej stanowi element czynności będących przedmiotem decyzji wydanej:

  1. z zastosowaniem art. 119a;
  2. w związku z wystąpieniem nadużycia prawa, o którym mowa w art. 5 ust. 5 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług;
  3. z zastosowaniem środków ograniczających umowne korzyści.

Przepisów art. 14k-14n nie stosuje się, jeżeli korzyść podatkowa, stwierdzona w decyzjach wymienionych w § 1, jest skutkiem zastosowania się do utrwalonej praktyki interpretacyjnej, interpretacji ogólnej lub objaśnień podatkowych (art. 14na § 2 ustawy Ordynacja podatkowa). Powyższe unormowania należy odczytywać łącznie z przepisami art. 33 ustawy z dnia 23 października 2018 r. o zmianie ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, ustawy – Ordynacja podatkowa oraz niektórych innych ustaw (Dz. U. poz. 2193), wprowadzającymi regulacje intertemporalne.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego, w dwóch egzemplarzach (art. 47 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi – Dz. U. z 2018 r., poz. 1302) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia skarżącemu rozstrzygnięcia w sprawie albo aktu, o którym mowa w art. 3 § 2 pkt 4a (art. 53 § 1 ww. ustawy).

Jednocześnie, zgodnie z art. 57a ww. ustawy, skarga na pisemną interpretację przepisów prawa podatkowego wydaną w indywidualnej sprawie, opinię zabezpieczającą i odmowę wydania opinii zabezpieczającej może być oparta wyłącznie na zarzucie naruszenia przepisów postępowania, dopuszczeniu się błędu wykładni lub niewłaściwej oceny co do zastosowania przepisu prawa materialnego. Sąd administracyjny jest związany zarzutami skargi oraz powołaną podstawą prawną.

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie, bezczynność lub przewlekle
prowadzenie postępowania jest przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy), na adres:
Krajowa Informacja Skarbowa, ul. Teodora Sixta 17, 43-300 Bielsko-Biała.


doradcapodatkowy.com gdy potrzebujesz własnej indywidualnej interpretacji podatkowej.

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji
Dołącz do zarejestrowanych użytkowników i korzystaj wygodnie z epodatnik.pl.   Rejestracja jest prosta, szybka i bezpłatna.

Reklama

Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.

czytaj

O nas

epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.

czytaj

Regulamin

Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.

czytaj