Interpretacja Dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej
0111-KDIB3-3.4013.55.2019.2.WR
z 10 maja 2019 r.

 

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t.j. Dz. U. z 2018 r., poz. 800 z późn. zm.) Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z 25 lutego 2019 r. (data wpływu − 27 lutego 2019 r.), uzupełnionym pismem z 10 kwietnia 2019 r. (data wpływu 15 kwietnia 2019 r.), o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku akcyzowego w zakresie możliwości konfekcjonowania benzyny alkilatowej o kodzie Nomenklatury Scalonej CN 2710 12 41 poza składem podatkowym− jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 27 lutego 2019 r. wpłynął ww. wniosek o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku akcyzowego w zakresie możliwości konfekcjonowania benzyny alkilatowej o kodzie Nomenklatury Scalonej CN 2710 12 41 poza składem podatkowym.

Powyższy wniosek został uzupełniony pismem z 10 kwietnia 2019 r.(data wpływu 15 kwietnia 2019 r.), które stanowiło odpowiedź na pismo Organu z 1 kwietnia 2019 r., znak: 0111-KDIB3-3.4013.55.2019.1.WR.

We wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe.

W zakładzie Wnioskodawcy prowadzona jest obecnie produkcja rozcieńczalników do farb i lakierów, zmywaczy i preparatów antyadhezyjnych oraz konfekcjonowanie środków chemicznych w ramach posiadanych zezwoleń na działalność gospodarczą.

Do Zakładu zgłosił się kontrahent, który zaproponował zlecenie konfekcji, tj. rozlewania, benzyny alkilatowej o kodzie CN: 2710 12 41. Za konfekcję rozumie się zespół czynności przygotowujących towar do sprzedaży detalicznej, tj. przelanie go z opakowań zbiorczych do opakowań jednostkowych, oznaczenie - etykietowanie, zabezpieczenie i przygotowanie towaru do zwrotu zleceniodawcy.

Kontrahent dostarczy Wnioskodawcy produkt ze swoich zasobów. Wyroby te będą przemieszczane ze składu podatkowego Kontrahenta do Spółki poza procedurą zawieszenia poboru akcyzy, na podstawie Dokumentu Dostawy w opakowaniach (DPPL) o pojemności 1000 litrów i konfekcjonowane (rozlewane do opakowań jednostkowych), bez dodawania na tym etapie jakichkolwiek innych substancji chemicznych.

W toku konfekcjonowania nie zmieni się skład chemiczny danego wyrobu ani jego klasyfikacja w ramach Nomenklatury Scalonej (CN). Nie zmieni się też ich ilość.

Opakowania jednostkowe, do których będą rozlewane wyroby będą o pojemnościach ustalonych przez zleceniodawcę. Zleceniodawca będzie właścicielem tych wyrobów od początku do końca całego procesu, który chce zlecić Spółce. Kontrahent będzie również właścicielem opakowań, do których rozlewany ma być produkt.

Produkt będzie sprzedawany pod marką kontrahenta. Udział Spółki miałby polegać tylko i wyłącznie na świadczeniu usługi rozlewania i pakowania produktu w małe opakowania.

Kwestia transportu pozostawać będzie w gestii kontrahenta. Przemieszczanie wyrobów odbywać się będzie z zachowaniem przepisów o monitorowaniu drogowego przewozu towarów (Dz.U. z 2017 r. poz. 708).

Konfekcjonowane w powyższy sposób wyroby, stanowiące własność Zleceniodawcy będą przez niego sprzedawane jako paliwo do kosiarek i pił spalinowych w opakowaniach rynkowych (CN 2710 12 41)

W związku z powyższym opisem zadano następujące pytanie:

Czy w świetle przepisów art. 47 ust. 1 ustawy o podatku akcyzowym konfekcjonowanie produktów, które są poza procedurą zawieszenia podatku akcyzowego może odbywać się poza składem podatkowym?

Zdaniem Wnioskodawcy:

Przepis art. 47 ust. 1 ustawy o podatku akcyzowym, ustanawia generalną regułę, zgodnie z którą produkcja wyrobów akcyzowych określonych w załączniku nr 2 do tej ustawy oraz wyrobów akcyzowych innych niż określone w załączniku nr 2 do tej ustawy, objętych stawką akcyzy inną niż stawka zerowa, może odbywać się wyłącznie w składzie podatkowym. Jednocześnie, ten sam przepis wprowadza szereg wyjątków od tej reguły. I tak pkt 1 cytowanego przepisu wyłącza z obowiązku produkcji w składzie podatkowym m.in. produkcję wyrobów akcyzowych, z wykorzystaniem wyłącznie wyrobów akcyzowych, od których akcyza została zapłacona w wysokości równej lub wyższej od kwoty akcyzy przypadającej do zapłaty od wyprodukowanych wyrobów akcyzowych.

Na mocy art. 87 ust. 1 ustawy - produkcją wyrobów energetycznych w rozumieniu ustawy jest wytwarzanie lub przetwarzanie wyrobów energetycznych, w tym również mieszanie lub przeklasyfikowanie komponentów paliwowych, rozlew gazu skroplonego do butli gazowych, a także barwienie i znakowanie wyrobów energetycznych.

W opisie zdarzenia przyszłego wskazano jednakże, że konfekcjonowanie wyrobów będzie polegało jedynie na rozlewaniu ich do mniejszych opakowań. W toku konfekcjonowania nie zmieni się skład chemiczny danego wyrobu ani jego klasyfikacja w ramach Nomenklatury Scalonej (CN). Nie zmieni się też ich ilość. W konsekwencji, nie zmieni się ani stawka akcyzy, ani podstawa opodatkowania

Jak podkreśla się w doktrynie prawa podatkowego ustawodawca nie precyzuje pojęć wytwarzania, produkowania ani przetwarzania wyrobów energetycznych, w związku z tym należy tutaj sięgnąć do potocznego znaczenia słów „wytworzenie i przetworzenie” oraz ustalenie znaczenia tych słów w kontekście systemu podatku akcyzowego.

W rezultacie za wytwarzanie wyrobów energetycznych należy uznać zorganizowaną działalność mającą na celu powstanie wyrobu energetycznego z wykorzystaniem surowców niebędących wyrobami akcyzowymi jak surowców, które już same są traktowane jako wyroby energetyczne. Natomiast przez czynność przetwarzania należy rozumieć ogół procesów technologicznych jakim poddano wyrób energetyczny, w wyniku których otrzymano inny wyrób energetyczny.

Za przetwarzanie należy więc uznać czynność, w wyniku której jeden wyrób energetyczny stanowi surowiec, półprodukt do otrzymania innego wyrobu energetycznego.

W opisanym zdarzeniu przyszłym, w procesie konfekcjonowania nie będzie powstawał nowy wyrób energetyczny. Wyrób w niezmienionej postaci pod względem właściwości fizyko-chemicznych wróci do Zleceniodawcy. Dlatego też konfekcjonowanie nie może być uznane ani za wytwarzanie ani za przetwarzanie wyrobów energetycznych.

W przedmiotowym przypadku, jak wskazano wcześniej, w świetle uregulowań art. 87 ust. 1 ustawy przedmiotowa usługa konfekcjonowania nie mieści się w procesie rozumianym jako produkcja wyrobów energetycznych.

Zatem, z uwagi na to, że usługa, którą zamierza wykonywać Wnioskodawca nie jest produkcją na gruncie ustawy o podatku akcyzowym - Spółka nie będzie miała obowiązku konfekcjonowania przedmiotowych wyrobów o kodzie CN 2710 12 41 w składzie podatkowym.

Formułując swoje stanowisko opieraliśmy się także na wydanych już interpretacjach w analogicznych sprawach przez Izby Skarbowe.

Dla przykładu:

  • ILPP3/443-130/14-2/TK - interpretacja indywidualna Dyrektora Izby Skarbowej w Poznaniu, 10 marca 2015 r.
  • IPPP3-443-432/09-4/JK- interpretacja indywidualna Dyrektora Izby Skarbowej w Warszawie,
  • IBPP4/4513-181/15/LG - interpretacja indywidualna Dyrektora Izby Skarbowej w Katowicach.

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego zdarzenia przyszłego jest prawidłowe.

Zgodnie z art. 1 ust. 1 ustawy z dnia 6 grudnia 2008 roku o podatku akcyzowym(t.j. Dz. U. z 2018 r. poz. 1114 ze zm., zwana dalej „ustawą o podatku akcyzowym”) ustawa określa opodatkowanie podatkiem akcyzowym, zwanym dalej „akcyzą”, wyrobów akcyzowych oraz samochodów osobowych, organizację obrotu wyrobami akcyzowymi, a także oznaczanie znakami akcyzy.

Stosownie do art. 2 ust. 1 pkt 1 ustawy wyrobami akcyzowymi są wyroby energetyczne, energia elektryczna, napoje alkoholowe, wyroby tytoniowe, susz tytoniowy, płyn do papierosów elektronicznych oraz wyroby nowatorskie, określone w załączniku nr 1 do ustawy.

W załączniku nr 1 do ustawy o podatku akcyzowym w poz. 27, zostały wskazane wyroby o kodzie Nomenklatury Scalonej CN 2710 - oleje ropy naftowej i oleje otrzymywane z minerałów bitumicznych, inne niż surowe; preparaty gdzie indziej niewymienione ani niewłączone, zawierające 70% masy lub więcej olejów ropy naftowej lub olejów otrzymywanych z minerałów bitumicznych, których te oleje stanowią składniki zasadnicze preparatów; oleje odpadowe.

W załączniku nr 2 do ustawy o podatku akcyzowym w poz. 20, zostały wskazane m.in. wyroby o kodach Nomenklatury Scalonej CN od ex 2710 12 do ex 2710 19 68 - oleje ropy naftowej i oleje otrzymywane z minerałów bitumicznych, inne niż surowe; preparaty gdzie indziej niewymienione ani niewłączone, zawierające 70% masy lub więcej olejów ropy naftowej lub olejów otrzymywanych z minerałów bitumicznych, których te oleje stanowią składniki zasadnicze preparatów. Stosownie do zamieszczonych objaśnień przez „ex” należy rozumieć „dotyczy tylko danego wyrobu z danej pozycji lub kodu”.

W myśl art. 2 ust. 1 pkt 10 ustawy o podatku akcyzowym skład podatkowy to miejsce, w którym określone wyroby akcyzowe są: produkowane, magazynowane, przeładowywane lub do którego wyroby te są wprowadzane, lub z którego są wyprowadzane - z zastosowaniem procedury zawieszenia poboru akcyzy; w przypadku składu podatkowego znajdującego się na terytorium kraju miejsce to jest określone w zezwoleniu wydanym przez właściwego naczelnika urzędu skarbowego.

Natomiast podmiotem prowadzącym skład podatkowy jest podmiot, któremu wydano zezwolenie na prowadzenie składu podatkowego (art. 2 ust. 1 pkt 11 ustawy podatku akcyzowym).

Zgodnie z art. 47 ust. 1 ustawy o podatku akcyzowym produkcja wyrobów akcyzowych określonych w załączniku nr 2 do ustawy, w tym opodatkowanych zerową stawką akcyzy ze względu na ich przeznaczenie, oraz wyrobów akcyzowych innych niż określone w załączniku nr 2 do ustawy, objętych stawką akcyzy inną niż stawka zerowa, może odbywać się wyłącznie w składzie podatkowym, z wyłączeniem produkcji:

  1. wyrobów akcyzowych, z wykorzystaniem wyłącznie wyrobów akcyzowych, od których akcyza została zapłacona w wysokości równej lub wyższej od kwoty akcyzy przypadającej do zapłaty od wyprodukowanych wyrobów akcyzowych, albo z wykorzystaniem wyłącznie wyrobów akcyzowych zwolnionych od akcyzy ze względu na przeznaczenie, pod warunkiem że wyprodukowany wyrób jest również wyrobem akcyzowym zwolnionym od akcyzy ze względu na przeznaczenie;

  2. mniej niż 1000 hektolitrów w ciągu roku kalendarzowego, win uzyskanych z winogron pochodzących z upraw własnych, o których mowa w art. 17 ust. 3 ustawy z dnia 12 maja 2011 r. o wyrobie i rozlewie wyrobów winiarskich, obrocie tymi wyrobami i organizacji rynku wina (Dz. U. z 2016 r. poz. 859, z 2017 r. poz. 624 oraz z 2018 r. poz. 650);

  3. piwa, wina i napojów fermentowanych, wytwarzanych domowym sposobem przez osoby fizyczne na własny użytek i nieprzeznaczonych do sprzedaży;

  4. mniej niż 10 hektolitrów w ciągu roku kalendarzowego, alkoholu etylowego, dokonywanej przez gorzelnie prawnie i ekonomicznie niezależne od wszelkich innych gorzelni oraz niedziałające na podstawie licencji uzyskanej od innego podmiotu;

  5. wyrobów akcyzowych, od których została zapłacona przedpłata akcyzy;

  6. energii elektrycznej;

  7. wyrobów węglowych;

  8. suszu tytoniowego;
  9. wyrobów gazowych.

W myśl art. 86 ust. 1 pkt 2 ustawy o podatku akcyzowym do wyrobów energetycznych, w rozumieniu ustawy, zalicza się wyroby objęte pozycjami CN 2701, 2702 oraz od 2704 do 2715.

Z powyższego wynika, że benzyna alkilatowa o kodzie Nomenklatury scalonej CN 2710 12 41 jest wyrobem energetycznym wskazanym w załączniku nr 2 do ustawy o podatku akcyzowym.

Zgodnie z art. 86 ust. 2 ustawy o podatku akcyzowym paliwami silnikowymi w rozumieniu ustawy są wyroby energetyczne przeznaczone do użycia, oferowane na sprzedaż lub używane do napędu silników spalinowych.

Stosownie do art. 42 ust. 1 pkt 1 ustawy zakończenie procedury zawieszenia poboru akcyzy następuje z dniem wyprowadzenia wyrobów akcyzowych ze składu podatkowego poza procedurą zawieszenia poboru akcyzy, z zastrzeżeniem ust. 1a; zobowiązanie podatkowe nie powstaje i wygasa obowiązek podatkowy wobec podmiotu prowadzącego skład podatkowy, jeżeli powstał obowiązek podatkowy z tytułu czynności, o której mowa w art. 8 ust. 1 pkt 5.

Natomiast w przypadku zastosowania procedury zawieszenia poboru akcyzy, zobowiązanie podatkowe powstaje z dniem zakończenia tej procedury, chyba że przepisy ustawy stanowią inaczej (art. 45 ust. 1 ustawy o podatku akcyzowym).

Stosownie do treści art. 87 ust. 1 ustawa o podatku akcyzowym produkcją wyrobów energetycznych w rozumieniu ustawy jest wytwarzanie lub przetwarzanie wyrobów energetycznych, w tym również mieszanie lub przeklasyfikowanie komponentów paliwowych, rozlew gazu skroplonego do butli gazowych, a także barwienie i znakowanie wyrobów energetycznych.

W świetle przedstawionego opisu zdarzenia przyszłego Wnioskodawca planuje wykonanie zlecenia konfekcji benzyny alkilatowej o kodzie Nomenklatury Scalonej CN 2710 12 41. Wnioskodawca zaznaczył również, że pod pojęciem konfekcji rozumie on zespół czynności przygotowujących towar do sprzedaży detalicznej, tj. przelanie go z opakowań zbiorczych do opakowań jednostkowych, oznaczenie-etykietowanie, zabezpieczenie i przygotowanie towaru dla Zleceniodawcy.

Wyrób ma zostać dostarczony z własnych zasobów kontrahenta Wnioskodawcy. Powyższy wyrób zostanie przemieszczony ze składu podatkowego Kontrahenta do Wnioskodawcy poza procedurą zawieszenia poboru akcyzy na podstawie dokumentu dostawy w opakowaniach o pojemności 1000 litrów, a następnie będzie on konfekcjonowany bez dodawania jakichkolwiek substancji chemicznych. W toku konfekcjonowania nie zmieni się skład chemiczny danego wyrobu ani jego klasyfikacja w ramach Nomenklatury Scalonej. Zmianie nie ulegnie również ilość benzyny alkilatowej.

Kontrahent wnioskodawcy przez cały czas będzie właścicielem tego wyrobu, jak również opakowań, do których zostanie on rozlany. Benzyna będzie sprzedawana pod marką kontrahenta Wnioskodawcy, jako paliwo do kosiarek i pił spalinowych.

Transport wyrobu zorganizowany zostanie przez kontrahenta Wnioskodawcy i będzie następował z uwzględnieniem przepisów o monitorowaniu drogowego przewozu towarów.

Wątpliwości Wnioskodawcy sprowadzają się do ustalenia, czy przedstawiony w opisie zdarzenia przyszłego proces konfekcjonowania benzyny alkilatowej może odbywać się poza składem podatkowym.

Stosownie do cytowanego wyżej art. 47 ust. 1 ustawy o podatku akcyzowym produkcja wyrobów akcyzowych określonych w załączniku nr 2 do ustawy, w tym opodatkowanych zerową stawką akcyzy ze względu na ich przeznaczenie, oraz wyrobów akcyzowych innych niż określone w załączniku nr 2 do ustawy, objętych stawką akcyzy inną niż stawka zerowa, może odbywać się wyłącznie w składzie podatkowym.

Natomiast w myśl wyżej poczynionych ustaleń wyrób wskazany w opisie sprawy jest wyrobem energetycznym wymienionym w załączniku nr 2 do ustawy o podatku akcyzowym, stosowanym jako paliwo do kosiarek i pił spalinowych.

Pojęcie produkcji wyrobów energetycznych zostało zdefiniowane w przytoczonym powyżej art. 87 ust. 1 ustawy o podatku akcyzowym. Podkreślić należy, że proces konfekcjonowania benzyny alkilatowej opisany we wniosku nie spełnia tej definicji. W opisanym procesie nie ma bowiem miejsca żadna z czynności wskazanych w tym przepisie (wytwarzanie, przetwarzanie, mieszanie, przeklasyfikowanie komponentów paliwowych, rozlew gazu skroplonego do butli gazowych, barwienie , znakowanie wyrobów energetycznych).

Zatem, ze względu na okoliczność, że opisany we wniosku proces konfekcjonowania nie stanowi produkcji wyrobów energetycznych, może być on przeprowadzony poza składem podatkowym.

Tym samym odpowiadając wprost na pytanie Wnioskodawcy w zakresie możliwości konfekcjonowania poza składem podatkowym produktów (paliw do kosiarek i pił spalinowych), które są poza procedurą zawieszenia poboru akcyzy, tj. wobec, których powstało zobowiązanie podatkowe na wcześniejszym etapie obrotu z tytułu wyprowadzenia wyrobów ze składu podatkowego poza procedurą zawieszenia poboru akcyzy, należy zgodzić się ze stanowiskiem Wnioskodawcy, że takie konfekcjonowanie może odbywać się poza składem podatkowym. W tym zakresie zatem stanowisko Wnioskodawcy jest prawidłowe.

Zaznaczyć przy tym należy, że przedmiotowa interpretacja odnosi się ściśle do zadanego pytania i przedstawionego stanowiska, tj. tylko do możliwości konfekcjonowania wyrobów poza składem podatkowym, a inne kwestie nie objęte pytaniem oraz stanowiskiem, jak np. opodatkowanie wyrobu wskazanego we wniosku odpowiednia stawką akcyzy, nie są objęte niniejszą interpretacją.

W odniesieniu do powołanych przez Wnioskodawcę interpretacji indywidualnych należy stwierdzić, że zostały one wydane w indywidualnych sprawach na gruncie obowiązujących w tym czasie przepisów i nie są wiążące dla Organu wydającego przedmiotową interpretację. Powołane interpretacje nie stanowią źródła prawa, wiążą strony w konkretnych indywidualnych sprawach, więc zawartego w nich stanowiska organu podatkowego nie można wprost przenosić na grunt innej sprawy. Każdą sprawę tut. Organ jest zobowiązany rozpatrywać indywidualnie (por. prawomocny wyrok Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Łodzi z 27 marca 2015 r. sygn. akt III SA/Łd 109/15). Jednocześnie Organ wskazuje, że przytoczona interpretacja indywidualna Dyrektora Izby Skarbowej w Katowicach z 12 stycznia 2016 r., znak: IBPP4/4513-181/15/LG została zmieniona przez Szefa Krajowej Administracji Skarbowej mocą interpretacji z 29 marca 2019 r., znak: DPP8.8101.100.2018.RKP.

Zgodnie z art. 14b § 3 ustawy Ordynacja podatkowa, składający wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej obowiązany jest do wyczerpującego przedstawienia zaistniałego stanu faktycznego albo zdarzenia przyszłego. Organ podatkowy jest ściśle związany przedstawionym we wniosku stanem faktycznym (opisem zdarzenia przyszłego). Zainteresowany ponosi ryzyko związane z ewentualnym błędnym lub nieprecyzyjnym przedstawieniem we wniosku opisu sprawy. Interpretacja indywidualna wywołuje skutki prawnopodatkowe tylko wtedy, o ile rzeczywisty stan sprawy będącej przedmiotem interpretacji pokrywał się będzie ze stanem podanym przez Wnioskodawcę w złożonym wniosku. W związku z powyższym, w przypadku zmiany któregokolwiek elementu przedstawionego we wniosku opisu sprawy, udzielona odpowiedź traci swą aktualność.

Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dniu wydania interpretacji.

Zgodnie z art. 14na § 1 Ordynacji podatkowej przepisów art. 14k–14n nie stosuje się, jeżeli stan faktyczny lub zdarzenie przyszłe będące przedmiotem interpretacji indywidualnej stanowi element czynności będących przedmiotem decyzji wydanej:

  1. z zastosowaniem art. 119a;
  2. w związku z wystąpieniem nadużycia prawa, o którym mowa w art. 5 ust. 5 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług;
  3. z zastosowaniem środków ograniczających umowne korzyści.

Przepisów art. 14k-14n nie stosuje się, jeżeli korzyść podatkowa, stwierdzona w decyzjach wymienionych w § 1, jest skutkiem zastosowania się do utrwalonej praktyki interpretacyjnej, interpretacji ogólnej lub objaśnień podatkowych (art. 14na § 2 Ordynacji).

Powyższe unormowania należy odczytywać łącznie z przepisami art. 33 ustawy z 23 października 2018 r. o zmianie ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, ustawy – Ordynacja podatkowa oraz niektórych innych ustaw (Dz. U. poz. 2193), wprowadzającymi regulacje intertemporalne.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w […], w dwóch egzemplarzach (art. 47 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi – t.j. Dz. U. z 2018 r., poz. 1302 ze zm.) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia skarżącemu rozstrzygnięcia w sprawie albo aktu, o którym mowa w art. 3 § 2 pkt 4a (art. 53 § 1 ww. ustawy).

Jednocześnie, zgodnie z art. 57a ww. ustawy, skarga na pisemną interpretację przepisów prawa podatkowego wydaną w indywidualnej sprawie, opinię zabezpieczającą i odmowę wydania opinii zabezpieczającej może być oparta wyłącznie na zarzucie naruszenia przepisów postępowania, dopuszczeniu się błędu wykładni lub niewłaściwej oceny co do zastosowania przepisu prawa materialnego. Sąd administracyjny jest związany zarzutami skargi oraz powołaną podstawą prawną.

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie, bezczynność lub przewlekłe prowadzenie postępowania jest przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy), na adres: Krajowa Informacja Skarbowa, ul. Teodora Sixta 17, 43-300 Bielsko-Biała.


doradcapodatkowy.com gdy potrzebujesz własnej indywidualnej interpretacji podatkowej.

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji
Dołącz do zarejestrowanych użytkowników i korzystaj wygodnie z epodatnik.pl.   Rejestracja jest prosta, szybka i bezpłatna.

Reklama

Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.

czytaj

O nas

epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.

czytaj

Regulamin

Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.

czytaj