Interpretacja Dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej
0112-KDIL4.4012.168.2019.2.MB
z 6 czerwca 2019 r.

 

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2019 r., poz. 900) Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 8 kwietnia 2019 r. (data wpływu 15 kwietnia 2019 r.), uzupełnionym pismem z dnia 21 maja 2019 r. (data wpływu 28 maja 2019 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do odliczenia podatku VAT w związku z realizacją inwestycji pn. „Urządzenie strefy aktywności rodzinnej w X”– jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 15 kwietnia 2019 r. wpłynął do tutejszego organu ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do odliczenia podatku VAT w związku z realizacją inwestycji pn. „Urządzenie strefy aktywności rodzinnej w X”. Wniosek uzupełniono pismem z dnia 21 maja 2019 r. o doprecyzowanie opisu sprawy oraz podanie adresu elektronicznego Gminy.

We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny.

Gmina Miejska X (dalej: Gmina, Wnioskodawca) jest w trakcie realizacji projektu pn. „Urządzenie strefy aktywności rodzinnej w X” o wartości ogółem xxx PLN. Wnioskowane dofinansowanie stanowi kwotę xxx PLN.

Rozpoczęcie realizacji projektu nastąpiło 13 czerwca 2016 r.

Finansowe zakończenie realizacji projektu nastąpi z dniem 31 maja 2019 r.

Projekt polega na nadaniu nowych wartości funkcjonalnych i estetycznych zdegradowanym terenom użyteczności publicznej (…). Aby prawidłowo wykorzystać przestrzeń publiczną i uczynić ją atrakcyjną dla mieszkańców i pozostałych interesariuszy zaplanowano urządzenie Stefy Aktywności Rodzinnej przez:

  • urządzenie integracyjnego placu zabaw (przystosowanego do korzystania przez dzieci niepełnosprawne) oraz parku linowego dla dzieci,
  • urządzenie ciągów pieszych i ścieżki rowerowej,
  • stworzenie l0-ciu miejsc postojowych (1 dla osób z niepełnosprawnością),
  • remont budynku gospodarczego ze zmianą na hangar do przechowywania sprzętu,
  • urządzenie miejsca na ognisko 4 miejsc do grillowania,
  • instalację kotłowni umożliwiającej ogrzewanie budynku tzw. „(…)”,
  • wykonanie rekreacyjnego boiska wielofunkcyjnego,
  • urządzenie minibiblioteki plenerowej,
  • stworzenie aplikacji mobilnej,
  • wykonanie oświetlenia solarnego,
  • zakup urządzeń wodno-rekreacyjnych,
  • zakup i montaż elementów małej architektury.

Urządzenie strefy aktywności rodzinnej będzie uzupełnieniem istniejącej infrastruktury rekreacyjnej zlokalizowanej na obszarze rewitalizowanym i wypełni lukę w infrastrukturze obszaru. Osiągnięcie zakładanych celów w bezpośredni sposób spełni potrzeby interesariuszy i rozwiąże ich problemy, gdyż urządzenie strefy aktywności rodzinnej w X spowoduje następujące korzyści społeczno-gospodarcze:

  • wzrost jakości życia mieszkańców obszaru rewitalizacyjnego,
  • wzmocnienie więzi społecznych mieszkańców obszaru,
  • zdrowy styl życia i pożyteczne spędzanie czasu wolnego (aktywnie i rodzinnie wypoczywanie na świeżym powietrzu w ruchu),
  • ograniczenie skali problemów społecznych (patologii) na wyznaczonym obszarze rewitalizacji (pozytywne wzorce, zacieśnione więzi rodzinne, pożytecznie zagospodarowany czas wolny to najlepsze sposoby na ograniczenie patologii wśród najmłodszych mieszkańców miasta) co wprost przełoży się na redukcję przestępczości ze szczególnym uwzględnieniem osób nieletnich,
  • poprawa estetyki tkanki miejskiej poprzez przeprowadzenie działań rewitalizacyjnych w Mieście X,
  • pełne wykorzystanie przestrzeni objętej projektem, która zostanie w maksymalnym stopniu zagospodarowania w taki sposób, aby była przyjazna mieszkańcom i wykorzystywała niskoemisyjne rozwiązania (lampy solarne, kotłownia na pellet),
  • nawiązana współpraca z „E”, a także zacieśniona współpraca z innymi organizacjami pozarządowymi np. Stowarzyszenie A oraz Stowarzyszeniem B.

Realizacja projektu przyczyni się do osiągnięcia założeń opisanych w Lokalnym Programie Rewitalizacji Miasta X do roku 2023 oraz celów rozwoju społeczno-gospodarczego województwa do roku 2025. Właścicielem sprzętu i powstałej infrastruktury będzie Wnioskodawca – Gmina Miejska X. Zarządzaniem i bieżącym utrzymaniem zajmować się będzie (…) Centrum Sportu i Rekreacji jako jednostka powołana przez Gminę Miejską X do realizacji zadań związanych z opieką nad obiektami sportowymi i rekreacyjnymi w mieście. Ważnym aspektem jest również fakt, że obecnie teren, który jest objęty projektem jest również zarządzany przez CSiR. Finansowanie w okresie trwałości zapewniać będzie Gmina Miejska X poprzez budżet CSiR, który zostanie zasilony dodatkowymi środkami z budżetu gminy.

Ponadto w piśmie z dnia 21 maja 2019 r. - będącym uzupełnieniem do wniosku - Gmina poinformowała, że:

  1. Gmina Miejska X jest zarejestrowana jako czynny podatnik podatku od towarów i usług.
  2. Projekt pn. „Urządzenie strefy aktywności rodzinnej w X” jest realizowany w ramach zadań własnych Gminy Miejskiej X wynikających z ustawy z dnia 8 marca 1990 roku o samorządzie gminnym. Zgodnie z art. 6 ust.1 tejże ustawy do zakresu działania gminy należą wszystkie sprawy publiczne o znaczeniu lokalnym, niezastrzeżone ustawami na rzecz innych podmiotów.

Zaspokojenie zbiorowych potrzeb wspólnoty to zadanie własne gminy (art.7 ust.1. ustawy), które w odniesieniu do w/w projektu w szczególności obejmuje sprawy:

  • ładu przestrzennego, ochrony środowiska i przyrody oraz gospodarki wodnej (art.7 ust. 1 pkt 1. ustawy),
  • edukacji publicznej (art.7 ust.1 pkt 8 ustawy),
  • kultury, w tym bibliotek gminnych (art.7 ust.1 pkt 9 ustawy),
  • kultury fizycznej i turystyki, w tym terenów rekreacyjnych i urządzeń sportowych (art.7 ust.1 pkt 10. ustawy),
  • zieleni gminnej i zadrzewień (art.7 ust.1 pkt 12).

Ponadto zgodnie z art. 3 ust. 1 ustawy o rewitalizacji „Przygotowanie, koordynowanie i tworzenie warunków do prowadzenia rewitalizacji, a także jej prowadzenie w zakresie właściwości gminy, stanowią jej zadanie własne”. Realizacja projektu przyczyni się do osiągnięcia założeń opisanych w Lokalnym Programie Rewitalizacji Miasta X do roku 2023.

Gmina Miejska X zakupione towary i usługi w ramach realizacji projektu pn. „Urządzenie strefy aktywności rodzinnej” nie będzie wykorzystywała do sprzedaży opodatkowanej podatkiem VAT, ani zwolnionej od podatku. Gmina Miejska X nie będzie pobierała żadnych opłat za korzystanie z powstałej infrastruktury i urządzeń, nie osiągnie z tego tytułu żadnych dochodów podlegających opodatkowaniu podatkiem VAT.

W związku z powyższym opisem zadano następujące pytanie.

Czy Gmina Miejska X jako beneficjent projektu ma prawo do odliczeń podatku VAT od towarów i usług w całości lub w części od wydatków poniesionych przy wykonaniu inwestycji w ramach projektu „Urządzenie strefy aktywności rodzinnej w X”?

Zdaniem Wnioskodawcy, zgodnie z art. 86 ust.1 ustawy o podatku od towarów i usług (tj. Dz. U. 2018 r. poz. 2174 ze zmianami) prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego przysługuje w takim zakresie, w jakim projekt po zrealizowaniu będzie wykorzystywany do wykonywania czynności opodatkowanych. Wydatki poniesione przez Gminę w związku z realizacją projektu nie są związane ze sprzedażą opodatkowaną. Wobec powyższego Gmina Miejska X nie może odzyskać poniesionych wydatków z tytułu podatku od towarów i usług.

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego stanu faktycznego jest prawidłowe.

Podstawowe zasady dotyczące odliczania podatku naliczonego, zostały sformułowane w art. 86 ust. 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. z 2018 r., poz. 2174, z późn. zm.), zwanej dalej ustawą. Na mocy tego przepisu, w zakresie, w jakim towary i usługi są wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych, podatnikowi, o którym mowa w art. 15 ustawy, przysługuje prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego, z zastrzeżeniem art. 114, art. 119 ust. 4, art. 120 ust. 17 i 19 oraz art. 124.

Stosownie do treści art. 86 ust. 2 pkt 1 ustawy – kwotę podatku naliczonego stanowi suma kwot podatku wynikających z faktur otrzymanych przez podatnika z tytułu:

  1. nabycia towarów i usług,
  2. dokonania całości lub części zapłaty przed nabyciem towaru lub wykonaniem usługi.

Z powyższego wynika, że prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego przysługuje wówczas, gdy zostaną spełnione określone warunki, tzn. odliczenia tego dokonuje zarejestrowany, czynny podatnik podatku od towarów i usług oraz gdy towary i usługi, z których nabyciem podatek został naliczony, są wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych. Warunkiem umożliwiającym podatnikowi skorzystanie z prawa do odliczenia podatku naliczonego jest związek zakupów z wykonywanymi czynnościami opodatkowanymi.

Przedstawiona wyżej zasada wyklucza zatem możliwość dokonania obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego związanego z towarami i usługami, które nie są wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych, czyli w przypadku ich wykorzystania do czynności zwolnionych od podatku VAT oraz niepodlegających temu podatkowi.

Podkreślić należy, że ustawodawca zapewnił podatnikowi prawo do odliczenia podatku naliczonego w całości lub w części, pod warunkiem spełnienia przez niego zarówno przesłanek pozytywnych, wynikających z art. 86 ust. 1 ustawy oraz niezaistnienia przesłanek negatywnych, określonych w art. 88 ustawy. Przepis ten określa listę wyjątków, które pozbawiają podatnika prawa do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego.

Jedno z takich ograniczeń zostało wskazane w art. 88 ust. 3a pkt 2 ustawy, zgodnie z którym nie stanowią podstawy do obniżenia podatku należnego oraz zwrotu różnicy podatku lub zwrotu podatku naliczonego faktury i dokumenty celne w przypadku gdy transakcja udokumentowana fakturą nie podlega opodatkowaniu albo jest zwolniona od podatku.

Oznacza to, że podatnik nie może skorzystać z prawa do odliczenia w odniesieniu do podatku, który jest należny wyłącznie z tego względu, że został wykazany na fakturze w sytuacji, gdy transakcja nie podlega opodatkowaniu albo jest zwolniona od podatku.

Natomiast na podstawie przepisu art. 88 ust. 4 ustawy, obniżenia kwoty lub zwrotu różnicy podatku należnego nie stosuje się również do podatników, którzy nie są zarejestrowani jako podatnicy VAT czynni, zgodnie z art. 96, z wyłączeniem przypadków, o których mowa w art. 86 ust. 2 pkt 7.

Zgodnie z powyższą regulacją, z prawa do odliczenia podatku skorzystać mogą wyłącznie podatnicy, którzy są zarejestrowani jako podatnicy VAT czynni.

Zatem, aby podmiot mógł skorzystać z prawa do obniżenia podatku należnego o podatek naliczony związany z dokonanym nabyciem towarów i usług, w pierwszej kolejności winien spełnić przesłanki umożliwiające uznanie go – dla tej czynności – za podatnika podatku od towarów i usług, działającego w ramach prowadzonej działalności gospodarczej.

Stosownie do art. 15 ust. 1 ustawy, podatnikami są osoby prawne, jednostki organizacyjne niemające osobowości prawnej oraz osoby fizyczne, wykonujące samodzielnie działalność gospodarczą, o której mowa w ust. 2, bez względu na cel lub rezultat takiej działalności.

Działalność gospodarcza - w myśl art. 15 ust. 2 ustawy - obejmuje wszelką działalność producentów, handlowców lub usługodawców, w tym podmiotów pozyskujących zasoby naturalne oraz rolników, a także działalność osób wykonujących wolne zawody. Działalność gospodarcza obejmuje w szczególności czynności polegające na wykorzystywaniu towarów lub wartości niematerialnych i prawnych w sposób ciągły dla celów zarobkowych.

Z informacji zawartych we wniosku wynika, że Gmina jest w trakcie realizacji projektu pn. „Urządzenie strefy aktywności rodzinnej w X” Rozpoczęcie realizacji projektu nastąpiło 13 czerwca 2016 r. Finansowe zakończenie realizacji projektu nastąpi z dniem 31 maja 2019 r. Projekt polega na nadaniu nowych wartości funkcjonalnych i estetycznych zdegradowanym terenom użyteczności publicznej (…). Aby prawidłowo wykorzystać przestrzeń publiczną i uczynić ją atrakcyjną dla mieszkańców i pozostałych interesariuszy zaplanowano urządzenie Stefy Aktywności Rodzinnej Urządzenie strefy aktywności rodzinnej będzie uzupełnieniem istniejącej infrastruktury rekreacyjnej zlokalizowanej na obszarze rewitalizowanym i wypełni lukę w infrastrukturze obszaru. Osiągnięcie zakładanych celów w bezpośredni sposób spełni potrzeby interesariuszy i rozwiąże ich problemy. Realizacja projektu przyczyni się do osiągnięcia założeń opisanych w Lokalnym Programie Rewitalizacji Miasta X do roku 2023 oraz celów rozwoju społeczno-gospodarczego województwa do roku 2025. Właścicielem sprzętu i powstałej infrastruktury będzie Wnioskodawca – Gmina Miejska X. Zarządzaniem i bieżącym utrzymaniem zajmować się będzie (…) Centrum Sportu i Rekreacji jako jednostka powołana przez Wnioskodawcę do realizacji zadań związanych z opieką nad obiektami sportowymi i rekreacyjnymi w mieście. Gmina jest zarejestrowana jako czynny podatnik podatku od towarów i usług. Projekt pn. ”Urządzenie strefy aktywności rodzinnej w X” jest realizowany w ramach zadań własnych Gminy wynikających z ustawy z dnia 8 marca 1990 roku o samorządzie gminnym. Zgodnie z art. 6 ust. 1 tejże ustawy do zakresu działania gminy należą wszystkie sprawy publiczne o znaczeniu lokalnym, niezastrzeżone ustawami na rzecz innych podmiotów. Zaspokojenie zbiorowych potrzeb wspólnoty ta zadanie własne gminy (art.7 ust. 1 ustawy), które w odniesieniu do ww. projektu w szczególności obejmuje sprawy:

  • ładu przestrzennego, ochrony środowiska i przyrody oraz gospodarki wodnej (art. 7 ust. 1 pkt 1 ustawy),
  • edukacji publicznej (art. 7 ust. 1 pkt 8. ustawy),
  • kultury, w tym bibliotek gminnych (art. 7 ust.1 pkt 9. ustawy),
  • kultury fizycznej i turystyki, w tym terenów rekreacyjnych i urządzeń sportowych (art. 7 ust. 1 pkt 10 ustawy),
  • zieleni gminnej i zadrzewień (art. 7 ust. 1 pkt 12).

Ponadto zgodnie z art. 3 ust. 1. ustawy o rewitalizacji „Przygotowanie, koordynowanie i tworzenie warunków do prowadzenia rewitalizacji, a także jej prowadzenie w zakresie właściwości gminy, stanowią jej zadanie własne”. Wnioskodawca zakupione towary i usługi w ramach realizacji projektu pn. „Urządzenie strefy aktywności rodzinnej” nie będzie wykorzystywał do sprzedaży opodatkowanej podatkiem VAT, ani zwolnionej od podatku. Gmina nie będzie pobierała żadnych opłat za korzystanie z powstałej infrastruktury i urządzeń, nie osiągnie z tego tytułu żadnych dochodów podlegających opodatkowaniu podatkiem VAT.

Wątpliwości Wnioskodawcy dotyczą kwestii ustalenia, czy Gmina ma możliwość odliczenia w całości lub w części podatku naliczonego VAT, od poniesionych wydatków w ramach realizacji projektu pn. „Urządzenie strefy aktywności rodzinnej w X.

Jak wynika z powołanych powyżej przepisów prawa rozliczenie podatku naliczonego na zasadach określonych w art. 86 ust. 1 ustawy uwarunkowane jest tym, aby nabywane towary i usługi były wykorzystywane przez zarejestrowanego, czynnego podatnika podatku VAT, w ramach działalności gospodarczej, do wykonywania czynności opodatkowanych podatkiem od towarów i usług.

Podstawowym warunkiem, którego spełnienie należy analizować w aspekcie prawa do odliczenia podatku VAT, jest związek dokonywanych nabyć towarów i usług ze sprzedażą uprawniającą do dokonywania takiego odliczenia, czyli sprzedażą generującą podatek należny. W omawianej sprawie związek taki nie występuje. Z opisu sprawy wynika bowiem, że zakupione towary i usługi w ramach realizacji ww. projektu nie będą wykorzystywane do sprzedaży opodatkowanej podatkiem VAT. Gmina nie będzie pobierała żadnych opłat za korzystanie z powstałej infrastruktury i urządzeń. Biorąc zatem pod uwagę powyższe należy wskazać, że w analizowanym przypadku Wnioskodawca nie będzie ponosić wydatków w związku z prowadzoną działalnością gospodarczą w rozumieniu art. 15 ust. 2 ustawy. Zatem, nabywając towary bądź usługi w ramach realizacji inwestycji polegającej na urządzeniu Strefy Aktywności Rodzinnej, Wnioskodawca nie działa w charakterze podatnika podatku VAT.

W związku z tym, że ponosząc wydatki na inwestycję Wnioskodawca nie działa w charakterze podatnika VAT, a towary i usługi nabywane w związku z realizacją operacji nie są wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych podatkiem od towarów i usług. Gmina nie ma – na podstawie art. 86 ust. 1 ustawy – prawa do odliczenia w całości lub w części podatku naliczonego zawartego w fakturach dokumentujących zakup towarów i usług związanych z realizacją zadania.

Podsumowując, Gmina nie ma prawa do odliczenia w całości lub w części naliczonego podatku VAT w związku z realizacją projektu pn. „Urządzenie strefy aktywności rodzinnej w X”.

W związku z powyższym stanowisko Wnioskodawcy należało uznać za prawidłowe.

Zaznacza się, że na podstawie art. 14b § 3 ustawy Ordynacja podatkowa, składający wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej obowiązany jest do wyczerpującego przedstawienia zaistniałego stanu faktycznego albo zdarzenia przyszłego. Organ jest ściśle związany przedstawionym we wniosku stanem faktycznym (opisem zdarzenia przyszłego). Zainteresowany ponosi ryzyko związane z ewentualnym błędnym lub nieprecyzyjnym przedstawieniem we wniosku opisu stanu faktycznego (zdarzenia przyszłego). Interpretacja indywidualna wywołuje skutki prawnopodatkowe tylko wtedy, gdy rzeczywisty stan faktyczny sprawy będącej przedmiotem interpretacji pokrywał się będzie ze stanem faktycznym (opisem zdarzenia przyszłego) podanym przez Wnioskodawcę w złożonym wniosku. W związku z powyższym, w przypadku zmiany któregokolwiek elementu przedstawionego we wniosku opisu sprawy, udzielona odpowiedź traci swą aktualność.

Interpretacja dotyczy zaistniałego stanu faktycznego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dacie zaistnienia zdarzenia.

Zgodnie z art. 14na § 1 Ordynacji podatkowej przepisów art. 14k-14n nie stosuje się, jeżeli stan faktyczny lub zdarzenie przyszłe będące przedmiotem interpretacji indywidualnej stanowi element czynności będących przedmiotem decyzji wydanej:

  1. z zastosowaniem art. 119a;
  2. w związku z wystąpieniem nadużycia prawa, o którym mowa w art. 5 ust. 5 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług;
  3. z zastosowaniem środków ograniczających umowne korzyści.

Przepisów art. 14k-14n nie stosuje się, jeżeli korzyść podatkowa, stwierdzona w decyzjach wymienionych w § 1, jest skutkiem zastosowania się do utrwalonej praktyki interpretacyjnej, interpretacji ogólnej lub objaśnień podatkowych (art. 14na § 2 Ordynacji podatkowej).

Powyższe unormowania należy odczytywać łącznie z przepisami art. 33 ustawy z 23 października 2018 r. o zmianie ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, ustawy – Ordynacja podatkowa oraz niektórych innych ustaw (Dz. U. poz. 2193, z późn. zm.), wprowadzającymi regulacje intertemporalne.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego za pośrednictwem organu, którego działanie, bezczynność lub przewlekłe prowadzenie postępowania jest przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi – Dz. U. z 2018 r., poz. 1302, z późn. zm.). Skargę wnosi się w dwóch egzemplarzach (art. 47 § 1 ww. ustawy) na adres: Krajowa Informacja Skarbowa, ul. Teodora Sixta 17, 43-300 Bielsko-Biała lub drogą elektroniczną na adres Elektronicznej Skrzynki Podawczej Krajowej Informacji Skarbowej na platformie ePUAP: /KIS/SkrytkaESP (art. 54 § 1a ww. ustawy), w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia skarżącemu rozstrzygnięcia w sprawie albo aktu, o którym mowa w art. 3 § 2 pkt 4a (art. 53 § 1 ww. ustawy). W przypadku pism i załączników wnoszonych w formie dokumentu elektronicznego odpisów nie dołącza się (art. 47 § 3 ww. ustawy).

Jednocześnie, zgodnie z art. 57a ww. ustawy, skarga na pisemną interpretację przepisów prawa podatkowego wydaną w indywidualnej sprawie, opinię zabezpieczającą i odmowę wydania opinii zabezpieczającej może być oparta wyłącznie na zarzucie naruszenia przepisów postępowania, dopuszczeniu się błędu wykładni lub niewłaściwej oceny co do zastosowania przepisu prawa materialnego. Sąd administracyjny jest związany zarzutami skargi oraz powołaną podstawą prawną.

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie, bezczynność lub przewlekłe prowadzenie postępowania jest przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy), na adres: Krajowa Informacja Skarbowa, ul. Teodora Sixta 17, 43-300 Bielsko-Biała.


doradcapodatkowy.com gdy potrzebujesz własnej indywidualnej interpretacji podatkowej.

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji
Dołącz do zarejestrowanych użytkowników i korzystaj wygodnie z epodatnik.pl.   Rejestracja jest prosta, szybka i bezpłatna.

Reklama

Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.

czytaj

O nas

epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.

czytaj

Regulamin

Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.

czytaj