Interpretacja Dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej
0114-KDIP1-1.4012.277.2019.1.KOM
z 11 czerwca 2019 r.

 

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA


Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2019 r., poz. 900) Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 29 kwietnia 2019 r. (data wpływu 22 maja 2019 r.), o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do odliczenia podatku VAT od wydatków związanych z realizacją projektu pn. „Planszowa …..” – jest prawidłowe.

UZASADNIENIE


W dniu 22 maja 2019 r. wpłynął do tutejszego organu ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do odliczenia podatku VAT od wydatków związanych z realizacją projektu pn. „Planszowa …”.


We wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe:


Wnioskodawca jest organizacją posiadającą osobowość prawną, nie jest płatnikiem podatku VAT i nie figuruje w ewidencji płatników podatku VAT. Fundacja uzyskała dofinansowanie, podpisując umowę o przyznanie pomocy. Fundacja w ramach umowy będzie realizować operację w ramach poddziałania „Wsparcie na wdrażanie operacji w ramach strategii rozwoju lokalnego kierowanego przez społeczność” w ramach działania „Wsparcie dla rozwoju lokalnego w ramach inicjatywy LEADER” objętego Programem Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014-2020 w zakresie wzmocnienie kapitału społecznego, w tym przez podnoszenie wiedzy społeczności lokalnej w zakresie ochrony środowiska i zmian klimatycznych, także z wykorzystaniem rozwiązań innowacyjnych.

Fundacja będzie realizować operację pn. „Planszowa ….”. W wyniku realizacji operacji osiągnięty zostanie następujący cel: Promocja obszaru objętego LSR, w tym produktów lub usług lokalnych poprzez przygotowanie strategicznej gry planszowej do dnia złożenia wniosku o płatność końcową poprzez realizację następujących wskaźników: liczba wydarzeń/imprez - 2 szt. oraz liczba korzystanych narzędzi innowacyjnych - 1 szt.

W ramach operacji Fundacja planuje przygotowanie planszowej gry strategicznej obejmującej m.in. obiekty turystyczne i kulturalne znajdujące się na terenie LSR. Gra umożliwia zapoznanie się z walorami regionu oraz będzie pełnić rolę edukacyjną umożliwiającą poznanie obiektów znajdujących się na terenie działania LGD „…”. W zakresie operacji zostanie przeprowadzone wydarzenie promujące planszową grę strategiczną. Informacje na temat powstałej gry będą promowane w mediach społecznościowych, m.in. ..., jak również na wydarzeniach lokalnych, stronie www, targach turystycznych, czy festiwalach gier planszowych.


W ramach projektu zostanie wykonane:


  1. Opracowanie, przygotowanie, druk i dostawa planszowej gry.

Planuje się opracowanie, przygotowanie, druk i dostawę planszowej gry strategicznej. Projekt składa się ze 110 kart, pudełka, wkładki, instrukcji. W zakresie projektu zostanie również wykonana grafika na karty, pudełko i instrukcję oraz został ujęty transport do zamawiającego. Specyfikacja: opracowanie szczegółowej mechaniki (działania) gry, wykonanie prototypu i testy.

  1. przygotowanie merytoryczne gry: opracowanie 110 kart w różnych kategoriach (ilustracje i opis działania kart), opracowanie instrukcji oraz ciekawostek o regionie;
  2. przygotowanie graficzne gry: przygotowanie graficzne 110 kart, przygotowanie graficzne pudełka (wieko i denko), przygotowanie graficzne instrukcji (około 10 stron), przygotowanie graficzne żetonów graczy;
  3. produkcja gry: przygotowanie plików do druku (skład, korekta), zakup 800 drewnianych znaczników … (znaczniki pierwszego gracza);
  4. kompletacja wszystkich elementów gry:
    • Pudełko typu wieko - denko: wymiary 125x185x37 mm - 10%, materiał tektura szara 1,2 mm + papier 100 g, druk: 4+0 + lakier dyspersyjny,
    • Karty: Liczba listków: 2-55 (dwie talie), materiał: junior 300 g, druk: Cmyk 4+4, ramowe (niespadowe),
    • Wkładka do pudełka porządkująca elementy: materiał: karton min. 300 g, wymiar: dopasowany do pudełka, druk: Cmyk 4+0,
    • Żeton pierwszego gracza: materiał sklejka, wymiar: 40x40x3 mm +1- 10%,
    • Instrukcja: materiał: papier kredowy matowy min. 120g, format: dopasowany do wielkości pudełka, ilość stron: 8-12, druk Cmyk 4+4.

Usługa zostanie zlecona na zewnątrz (1 usł. x 36 000,00zł/usł. = 36 000,00 zł).


  1. Wydarzenie promujące grę:

Planuje się w ramach operacji event trwający 3-4 godziny, promujący lokalne walory krajobrazowe, turystyczne i kulturalne w oparciu o planszową grę strategiczną: przygotowanie i druk plakatu promującego wydarzenie 100 sztuk, animatorzy prowadzący wydarzenie, wynajem i obsługa nagłośnienia, przygotowanie i obsługa mini turnieju planszowego, poczęstunek dla ok. 200 uczestników wydarzenia w postaci: ciasta, ciasteczka, kawa, herbata, soki, woda.


Usługa zostanie zlecona na zewnątrz (1 usł. x 13 530,00 zł/usł. = 13 530,00 zł).


  1. Przeprowadzenie kampanii promocyjnej w serwisie …:

Planuje się przeprowadzenie kampanii promocyjnej w serwisie … na … marki lokalnej. Działania związane z optymalizacją reklamy: planowanie harmonogramu i zakresu promocji; przygotowanie treści reklam, dobór formatów reklamowych spośród dostępnych w portalu; obsługa kampanii (uruchomienie, monitoring wskaźników i zaangażowania generowanych przez reklamę); promocja fanpagea w celu pozyskania nowych zainteresowanych; promocja … w celu zwiększenia zaangażowania przyszłych zainteresowanych; bieżąca optymalizacja na podstawie danych analitycznych; targetowanie treści w oparciu o kryteria płci, wieku, zainteresowań, geolokalizację; działania analityczne i statystyczne; weryfikacja danych statystycznych w zakresie: realizacji wskaźników kampanii; zaangażowania zainteresowanych; zainteresowania prezentowanymi treściami; monitorowanie responsywności zainteresowanych; bieżąca analiza zainteresowania i zaangażowania w celu optymalizacji kampanii (rodzaju treści, czasu prostowania, czy tonu komunikacji).


Zadanie zostanie zlecone na zewnątrz.


Usługa zostanie zlecona na zewnątrz (1 usł. x 470,00 zł/usł.= 470,00 zł).


  1. Praca wolontariusza:


Wydatek niezbędny w celu realizacji projektu praca wolontariusza w zakresie przygotowania i przeprowadzenia festiwalu gier planszowych. Łącznie 15 wolontariuszy po 8 godziny pracy - co daje 120 godzin pracy.


Festiwal gier planszowych odbędzie się w 2 miejscach na obszarze działania Stowarzyszenia „…”.


Dzięki tej grze wzrośnie liczba osób korzystających z obiektów turystyczno-rekreacyjnych objętych wsparciem w ramach LSR. Obiekty i punkty znajdujące się w grze prowadzone są przez lokalnych przedsiębiorców, dlatego też stworzenie gry zapewni promocję lokalnej przedsiębiorczości.

Operacja pn. „Planszowa …” dotyczy przygotowania planszowej gry strategicznej, zorganizowania wydarzenia promującego grę uwzględniającą walory krajobrazowe, turystyczne i kulturalne obszaru działania LCD, podczas którego odbędzie się festiwal gier planszowych.


W ramach planowanej do realizacji operacji Fundacja nie będzie uzyskiwać dochodu. Fundacja będzie miała prawa autorskie, prawa majątkowe do planszowej gry strategicznej.


Gra będzie upowszechniania bezpłatnie podczas wydarzenia, w siedzibie fundacji, na targach, na wydarzeniach, które będą odbywały się na obszarze LSR. Planszowa ... nie jest sztucznie wyodrębnionym elementem. Operacja jest zamknięta w całość. W związku z promocją marki, zawsze będą rodzić się pytania, czy projekt posiadający w nazwie wyrażenie „…” będzie „sztucznie wyodrębnionym elementem”. Marka lokalna jest narzędziem promocji produktów i usług związanych z regionem, oferowanych przez twórców i usługodawców z obszaru dziewięciu gmin.


Biorąc pod uwagę planowane koszty przedsięwzięcia - nie jest konieczne dokonywanie konkurencyjnego wyboru wykonawców zadań (zgodnie z obowiązującymi przepisami - kwota projektu nie przekracza 30 tyś. euro).


Organizacja tego wydarzenia będzie poprzedzona rozeznaniem rynku, bądź za pośrednictwem zapytań ofertowych rozesłanym przy pomocy email, bądź za pośrednictwem zapytań przekazywanych telefonicznie. Na tej podstawie zostaną wybrane optymalne oferty, które pozwolą na racjonalne poniesienie kosztów kwalifikowalnych przedstawionych we wniosku i osiągnięcie zaplanowanych celów.

Wydarzenie będzie miało nieodpłatny charakter oraz będzie ogólnodostępne. Przewidywana liczba uczestników to 200 osób. Wszyscy mieszkańcy obszaru działania Stowarzyszenia LGD „…” oraz turyści odwiedzający teren LGD będą mogli na miejscu zapoznać się z grą planszową oraz otrzymać grę planszową w prezencie.


Proponowany tytuł wydarzenia: Festiwal Gier Planszowych „…”.

Lokalizacja: …..

Godzina: 13:00 - 17:00 (1 dzień/4h)/ 13:00 - 17:00 (1 dzień/4h).

Termin: czerwiec 2019.


W związku z powyższym opisem zadano następujące pytanie:


Czy Fundacja ma możliwość odzyskania podatku VAT z faktur związanych z realizacją projektu pn. „Planszowa ….” współfinansowanego w ramach poddziałania „Wsparcie na wdrażanie operacji w ramach strategii rozwoju lokalnego kierowanego przez społeczność” w ramach działania „Wsparcie dla rozwoju lokalnego w ramach inicjatywy LEADER” objętego Programem Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014-2020 w zakresie wzmacnianie kapitału społecznego, w tym przez promowanie obszaru objętego LSR, w tym produktów lub usług lokalnych?


Stanowisko Wnioskodawcy:


Stosownie do art. 86 ust. 1 ustawy z 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. z 2018 r., poz. 2174, z późn. zm.) Fundacja nie ma możliwości odzyskania podatku VAT z faktur, gdyż nabywane usługi i towary nie są przedmiotem dalszego obrotu i nie będą wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych podatkiem od towarów i usług.

Według art. 88 ust. 4 ustawy, obniżenie kwoty lub zwrot różnicy podatku należnego nie stosuje się do podatników, którzy nie są zarejestrowani jako podatnicy VAT czynni, zgodnie z art. 96, z wyłączeniem przypadków o których mowa w art. 86 ust. 2 pkt 7.


W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego zdarzenia przyszłego jest prawidłowe.


Zgodnie z przepisem art. 86 ust. 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. z 2018 r., poz. 2174, z późn. zm.), zwanej dalej „ustawą”, w zakresie w jakim towary i usługi są wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych, podatnikowi, o którym mowa w art. 15, przysługuje prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego, z zastrzeżeniem art. 114, art. 119 ust. 4, art. 120 ust. 17 i 19 oraz art. 124.


W myśl art. 86 ust. 2 pkt 1 lit. a) ustawy, kwotę podatku naliczonego stanowi suma kwot podatku wynikających z faktur otrzymanych przez podatnika z tytułu nabycia towarów i usług.


Na mocy art. 87 ust. 1 ustawy, w przypadku gdy kwota podatku naliczonego, o której mowa w art. 86 ust. 2, jest w okresie rozliczeniowym wyższa od kwoty podatku należnego, podatnik ma prawo do obniżenia o tę różnicę kwoty podatku należnego za następne okresy lub do zwrotu różnicy na rachunek bankowy.

Z treści cytowanych wyżej przepisów wynika, że prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego przysługuje wówczas, gdy zostaną spełnione określone warunki, tzn. odliczenia tego dokonuje podatnik podatku od towarów i usług oraz gdy towary i usługi, z których nabyciem podatek został naliczony, są wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych. Warunkiem umożliwiającym podatnikowi skorzystanie z prawa do odliczenia podatku naliczonego jest związek zakupów z wykonywanymi czynnościami opodatkowanymi.

Przedstawiona zasada wyklucza prawo do dokonania obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego związanego z usługami i towarami, które nie są w ogóle wykorzystywane do czynności opodatkowanych, czyli w przypadku ich wykorzystania do czynności zwolnionych od podatku oraz niepodlegających temu podatkowi.

Ustawodawca stworzył podatnikowi prawo do odliczenia podatku naliczonego, pod warunkiem spełnienia przez niego zarówno tzw. przesłanek pozytywnych, m.in. tego że zakupy będą wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych oraz niezaistnienia przesłanek negatywnych, określonych w art. 88 ustawy.

I tak w myśl art. 88 ust. 4 ustawy, obniżenia kwoty lub zwrotu różnicy podatku należnego nie stosuje się również do podatników, którzy nie są zarejestrowani jako podatnicy VAT czynni, zgodnie z art. 96, z wyłączeniem przypadków, o których mowa w art. 86 ust. 2 pkt 7.


Zgodnie z art. 15 ust. 1 ustawy, podatnikami są osoby prawne, jednostki organizacyjne niemające osobowości prawnej oraz osoby fizyczne, wykonujące samodzielnie działalność gospodarczą, o której mowa w ust. 2, bez względu na cel lub rezultat takiej działalności.


Działalność gospodarcza – według art. 15 ust. 2 ustawy – obejmuje wszelką działalność producentów, handlowców lub usługodawców, w tym podmiotów pozyskujących zasoby naturalne oraz rolników, a także działalność osób wykonujących wolne zawody. Działalność gospodarcza obejmuje w szczególności czynności polegające na wykorzystywaniu towarów lub wartości niematerialnych i prawnych w sposób ciągły dla celów zarobkowych.

Zgodnie z art. 1 ust. 1 ustawy z dnia 6 kwietnia 1984 roku o fundacjach (Dz. U. z 2019 r. poz. 1491), fundacja może być ustanowiona dla realizacji zgodnych z podstawowymi interesami Rzeczypospolitej Polskiej celów społecznie lub gospodarczo użytecznych, w szczególności takich jak: ochrona zdrowia, rozwój gospodarki i nauki, oświata i wychowanie, kultura i sztuka, opieka i pomoc społeczna, ochrona środowiska oraz opieka nad zabytkami.

Z okoliczności sprawy wynika, że Wnioskodawca jest organizacją posiadającą osobowość prawną, nie jest płatnikiem podatku VAT i nie figuruje w ewidencji płatników podatku VAT. Fundacja uzyskała dofinansowanie, podpisując umowę o przyznanie pomocy. Fundacja w ramach umowy będzie realizować operację w ramach poddziałania „Wsparcie na wdrażanie operacji w ramach strategii rozwoju lokalnego kierowanego przez społeczność” w ramach działania „Wsparcie dla rozwoju lokalnego w ramach inicjatywy LEADER” objętego Programem Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014-2020 w zakresie wzmocnienie kapitału społecznego, w tym przez podnoszenie wiedzy społeczności lokalnej w zakresie ochrony środowiska i zmian klimatycznych, także z wykorzystaniem rozwiązań innowacyjnych. Fundacja będzie realizować operację pn. „Planszowa ….”, aby osiągnąć następujący cel: Promocja obszaru objętego LSR, w tym produktów lub usług lokalnych poprzez przygotowanie strategicznej gry planszowej obejmującej m.in. obiekty turystyczne i kulturalne znajdujące się na terenie LSR. Gra umożliwia zapoznanie się z walorami regionu oraz będzie pełnić rolę edukacyjną umożliwiającą poznanie obiektów znajdujących się na terenie działania LGD „…”. W zakresie operacji zostanie przeprowadzone wydarzenie promujące planszową grę strategiczną. Informacje na temat powstałej gry będą promowane w mediach społecznościowych, m.in. …, jak również na wydarzeniach lokalnych, stronie www, targach turystycznych, czy festiwalach gier planszowych. Fundacja poniesie wydatki na opracowanie, przygotowanie, druk i dostawę gry planszowej, promocję gry w ramach 3-4 godzinnego eventu z animatorami i poczęstunkiem, przeprowadzenie kampanii promocyjnej w serwisie … oraz na pracę wolontariuszy.


Dzięki grze wzrośnie liczba osób korzystających z obiektów turystyczno-rekreacyjnych objętych wsparciem w ramach LSR, gdyż obiekty i punkty znajdujące się w grze prowadzone są przez lokalnych przedsiębiorców.


Fundacja nie będzie uzyskiwać dochodu, ale będzie miała prawa autorskie oraz prawa majątkowe do planszowej gry strategicznej.


Gra będzie upowszechniania bezpłatnie podczas wydarzenia, w siedzibie fundacji, na targach, na innych wydarzeniach, które będą odbywały się na obszarze LSR. Wydarzenie będzie miało nieodpłatny charakter oraz będzie ogólnodostępne. Przewidywana liczba uczestników to 200 osób. Wszyscy mieszkańcy obszaru działania Stowarzyszenia LGD „…..” oraz turyści odwiedzający teren LGD będą mogli na miejscu zapoznać się z grą planszową oraz otrzymać grę planszową w prezencie.


Wątpliwości Wnioskodawcy sprowadzają się do tego, czy ma on prawo do odliczenia podatku VAT naliczonego, zawartego w zakupach towarów i usług służących realizacji projektu pn. „Planszowa …”.


Zgodnie z powołanymi wyżej przepisami, rozliczenie podatku naliczonego na zasadach określonych w art. 86 ust. 1 ustawy, uwarunkowane jest tym, aby nabywane towary i usługi były wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych, a Wnioskodawca był czynnym podatnikiem podatku VAT.

Z uwagi na przedstawione okoliczności sprawy oraz obowiązujące w tym zakresie przepisy prawa podatkowego stwierdzić należy, że w niniejszej sprawie nie został spełniony warunek uprawniających do odliczenia podatku od towarów i usług zawartego w fakturach dokumentujących zakupy związane z realizacją przedmiotowego projektu. Wnioskodawca wskazał bowiem, że towary i usługi nabywane na potrzeby realizowanego projektu nie będą przedmiotem dalszego obrotu i nie będą wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych podatkiem od towarów i usług. Ponadto, podkreślenia wymaga, że Wnioskodawca nie jest zarejestrowany jako czynny podatnik podatku od towarów i usług.

Reasumując, skoro Wnioskodawca nie jest zarejestrowany jako czynny podatnik podatku VAT i towary oraz świadczenia nabywane na potrzeby realizacji projektu nie będą wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych, Wnioskodawca nie będzie miał prawa do odliczenia podatku VAT naliczonego w związku z realizacją projektu pn. „Planszowa ….”. Z powyższych względów, na podstawie przepisów ustawy Wnioskodawca nie będzie miał również prawa do zwrotu podatku VAT, o którym mowa w art. 87 ust. 1 ustawy.


Zatem stanowisko Wnioskodawcy należy uznać za prawidłowe.


Interpretacja indywidualna wywołuje skutki prawnopodatkowe tylko wtedy, gdy rzeczywisty stan faktyczny sprawy będącej przedmiotem interpretacji pokrywał się będzie ze stanem faktycznym (opisem zdarzenia przyszłego) podanym przez Wnioskodawcę w złożonym wniosku. W związku z powyższym, w przypadku zmiany któregokolwiek elementu przedstawionego we wniosku opisu sprawy, udzielona odpowiedź traci swoją aktualność.


Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dniu wydania interpretacji.


Zgodnie z art. 14na § 1 Ordynacji podatkowej przepisów art. 14k-14n nie stosuje się, jeżeli stan faktyczny lub zdarzenie przyszłe będące przedmiotem interpretacji indywidualnej stanowi element czynności będących przedmiotem decyzji wydanej:

  1. z zastosowaniem art. 119a;
  2. w związku z wystąpieniem nadużycia prawa, o którym mowa w art. 5 ust. 5 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług;
  3. z zastosowaniem środków ograniczających umowne korzyści.

Przepisów art. 14k-14n nie stosuje się, jeżeli korzyść podatkowa, stwierdzona w decyzjach wymienionych w § 1, jest skutkiem zastosowania się do utrwalonej praktyki interpretacyjnej, interpretacji ogólnej lub objaśnień podatkowych (art. 14na § 2 Ordynacji podatkowej).


Powyższe unormowania należy odczytywać łącznie z przepisami art. 33 ustawy z 23 października 2018 r. o zmianie ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, ustawy – Ordynacja podatkowa oraz niektórych innych ustaw (Dz. U. poz. 2193), wprowadzającymi regulacje intertemporalne.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie, ul. Jasna 2/4, 00-013 Warszawa, za pośrednictwem organu, którego działanie, bezczynność lub przewlekłe prowadzenie postępowania jest przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi – Dz. U. z 2018 r., poz. 1302, z późn. zm.).

Skargę wnosi się w dwóch egzemplarzach (art. 47 § 1 ww. ustawy) na adres: Krajowa Informacja Skarbowa, ul. Teodora Sixta 17, 43-300 Bielsko-Biała lub drogą elektroniczną na adres Elektronicznej Skrzynki Podawczej Krajowej Informacji Skarbowej na platformie ePUAP: /KIS/SkrytkaESP (art. 54 § 1a ww. ustawy), w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia skarżącemu rozstrzygnięcia w sprawie albo aktu, o którym mowa w art. 3 § 2 pkt 4a (art. 53 § 1 ww. ustawy). W przypadku pism i załączników wnoszonych w formie dokumentu elektronicznego odpisów nie dołącza się (art. 47 § 3 ww. ustawy).

Jednocześnie, zgodnie z art. 57a ww. ustawy, skarga na pisemną interpretację przepisów prawa podatkowego wydaną w indywidualnej sprawie, opinię zabezpieczającą i odmowę wydania opinii zabezpieczającej może być oparta wyłącznie na zarzucie naruszenia przepisów postępowania, dopuszczeniu się błędu wykładni lub niewłaściwej oceny co do zastosowania przepisu prawa materialnego. Sąd administracyjny jest związany zarzutami skargi oraz powołaną podstawą prawną.


doradcapodatkowy.com gdy potrzebujesz własnej indywidualnej interpretacji podatkowej.

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji
Dołącz do zarejestrowanych użytkowników i korzystaj wygodnie z epodatnik.pl.   Rejestracja jest prosta, szybka i bezpłatna.

Reklama

Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.

czytaj

O nas

epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.

czytaj

Regulamin

Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.

czytaj