Interpretacja Dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej
0114-KDIP4.4012.276.2019.2.RK
z 11 czerwca 2019 r.

 

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2019 r., poz. 900) Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 24 kwietnia 2019 r. (data wpływu 29 kwietnia 2019 r), uzupełnionym pismem z dnia 30 maja 2019 r. (data wpływu 4 czerwca 2019 r.), będącym odpowiedzią na wezwanie Organu z dnia 14 maja 2019 r. (skutecznie doręczone 27 maja 2019 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie możliwości odzyskania podatku VAT z faktur związanych z realizacją projektu - jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 29 kwietnia 2019 r wpłynął do tutejszego organu ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej, dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie możliwości odzyskania podatku VAT z faktur związanych z realizacją projektu.

Przedmiotowy wniosek uzupełniono pismem z dnia 30 maja 2019 r. (data wpływu 4 czerwca 2019 r.) w odpowiedzi na wezwanie Organu z dnia 14 maja 2019 r. (skutecznie doręczone 27 maja 2019 r.).

We wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe.

Wnioskodawca jest organizacją posiadającą osobowość prawną, nie jest „płatnikiem podatku VAT” i nie figuruje w ewidencji „płatników podatku VAT”. Stowarzyszenie uzyskało dofinansowanie, podpisując umowę o przyznanie pomocy. Stowarzyszenie w ramach umowy będzie realizować operację w ramach poddziałania „Wsparcie na wdrażanie operacji w ramach strategii rozwoju lokalnego kierowanego przez społeczność” w ramach działania ,,Wsparcie dla rozwoju lokalnego w ramach inicjatywy LEADER” objętego Programem Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014-2020 w zakresie promowania obszaru objętego LSR, w tym produktów i usług lokalnych. Stowarzyszenie będzie realizować operację pn. Targi turystyczne. W wyniku realizacji operacji osiągnięty zostanie następujący cel: Promowanie obszaru objętego LSR, w tym produktów lub usług lokalnych poprzez prowadzenie działań promocyjnych na Targach Turystycznych, poprzez realizację następujących wskaźników: liczba wydarzeń/imprez -1 szt.

W ramach operacji Stowarzyszenie planuje w okresie między kwietniem a czerwcem 2019 roku zorganizowanie po raz pierwszy wydarzenia pn. Targi Turystyczne, które będą promowały Program Marki Lokalnej tak aby zachęcić potencjalne obiekty turystyczne do udziału w Programie, a mieszkańców i turystów do odwiedzenia obiektów lub zakupu produktów i usług lokalnych objętych marką lokalną. Wydarzenie przebiegało będzie zgodnie z programem, w którym pierwsze miejsce odgrywać będzie promocja Programu Marki Lokalnej. Wydarzenie zostanie zorganizowane kwiecień - czerwiec w godzinach 10.00-18.00. Wszyscy mieszkańcy Stowarzyszenia (LGD) oraz turyści odwiedzający teren objęty Lokalną Strategią Rozwoju będą mogli na miejscu zapoznać się z ofertą turystyczną oraz skorzystać z licznych atrakcji w promocyjnych cenach, przygotowanych specjalnie na dzień Targów. Impreza będzie przedstawieniem ofert turystycznych i atrakcji na zasadzie lokalnych „mini targów turystycznych”, które to oferty mogą otrzymać znak marki lokalnej w procesie przyznawania znaku. Planuje się udział około 30 wystawców ze wszystkich gmin objętych LSR. Podczas wydarzenia producenci i usługodawcy turystyczni przedstawią swoje atrakcje, zaprezentują produkty lokalne, usługi wykorzystujące lokalne zasoby i ofertę edukacyjną bazującą na dziedzictwie kulturowo-historycznym i przyrodniczym, a także wszelkie działania związane z produktem turystycznym. Punktem centralnym Targów jest J, na którym przez cały czas trwania wydarzenia odbywają się prezentacje kulinarnych produktów lokalnych. Na stoiskach nie zabraknie również lokalnego rękodzieła. Na scenie zaprezentuje się zespół lokalny z obszaru Stowarzyszenia. Na stoisku organizatora będzie można otrzymać informację o Programie Marka Lokalna, odbywającym się wydarzeniu, a także poszczególnych atrakcjach oferowanych w ramach pakietu turystycznego jednego pakietu jednodniowego i jednego pakietu dwudniowego, oraz uzyskać informację o dotacjach przekazywanych za pośrednictwem LGD. Zatem, planowana operacja polegać będzie na zainicjowaniu wprowadzenia Programu Marki Lokalnej. Oddziaływanie operacji będzie miało szeroki zasięg, ponieważ obejmie wszystkich mieszkańców z obszaru działania Stowarzyszenia, którzy będą mogli starać się o znak marki lokalnej czy też będą korzystali z produktów i/lub ofert podmiotów posiadających znak marki lokalnej oraz turystów odwiedzających ten region i kupujących produkty lub usługi oznaczone znakiem marki lokalnej m in. podczas Targów Turystycznych. W celu zrealizowania operacji polegającej na kampanii informacyjno-promocyjnej podczas Targów Turystycznych planuje się wykonanie poniższych zadań:

  1. Wynajem sceny oraz nagłośnienia wraz z obsługą techniczną wydarzenia (zostanie zlecone na zewnątrz). W ramach umowy zostanie wynajęta scena (co najmniej rozmiar 7,5mx6m), wynajęte nagłośnienie odpowiednie do obsługi tego typu wydarzenia, zostanie zapewnione rozwieszenie banerów i dostarczonych materiałów informacyjnych oraz zostanie zapewniona obsługa techniczna (co najmniej 2 osoby) w trakcie trwania Targów Turystycznych ze sceny będzie promowany Program Marki Lokalnej.
  2. Konferansjer - wydarzenie Targi Turystyczne zgodnie z programem (8 godz.) poprowadzi konferanjer. Program zawierał będzie promocję Programu Marka Lokalna. Usługa zostanie zlecona na zewnątrz, z wykonawcą zostanie podpisana umowa.
  3. Opracowanie graficzne i druk baneru informacyjno-promocyjnego o wymiarach co najmniej 1mx5m, pełny kolor, zawieszonego na scenie podczas targów.
  4. Opracowanie i druk plakatów informacyjno-promocyjnych na Targi Turystyczne, zostaną rozdystrybuowane poszczególnym gminom z obszaru działania Stowarzyszenia w celu rozwieszenia ich w miejscach ogólnodostępnych, w miarę możliwości plakaty zostaną rozdystrybuowane poza obszar działania Stowarzyszenia, zadanie zostanie zlecone firmie zewnętrznej.
  5. Nagranie spotu promocyjnego i 30 sekundowej zajawki- akcja promocyjna jest niezbędna w celu dotarcia z planowanym wydarzeniem do jak największej liczby potencjalnych odbiorców. Planuje się rozpromowanie wydarzenia w mediach elektronicznych. Zostanie nagranych 20 emisji 30 sekundowej zajawki do emisji w Telewizji. Spot zostanie umieszczony w mediach społecznościowych, na stronie internetowej Stowarzyszenia. Z wykonawcą zostanie podpisana umowa.
  6. Emisja 30 sekundowej zajawki. Usługa obejmuje 20 emisji 30 sekundowej zajawki/spotów w godzinach popołudniowych.
  7. Artykuły informacyjno-promocyjne - w celu upowszechnienia informacji o Targach oraz podsumowania wydarzenia zostaną wydane artykuły informacyjno-promocyjne- strona sponsorowana w prasie regionalnej. Usługa zostanie zlecona na zewnątrz.
  8. Opracowanie pakietów turystycznych marki lokalnej- planuje się opracowanie 1 pakietu jednodniowego i 1 pakietu dwudniowego. Usługa opracowania pakietu będzie zawierała: ustalenia tematów pakietów z producentami/usługodawcami posiadającymi znak marki lokalnej, opis pakietu poprzez zebranie tych informacji wraz z podaniem grupy odbiorców, przeprowadzeniem pilotażu pakietu, tłumaczeniem pakietu na język angielski oraz przygotowaniem pakietu w systemie rezerwacji dostępnym na stronie www. Usługa zostanie zlecona na zewnątrz.
  9. Flagi reklamowe informacyjno-promocyjne, umieszczone na terenie Targów Turystycznych opracowanie, skład graficzny i wykonanie zostanie zlecone firmie zewnętrznej. Zestaw będzie zawierał: Flaga Winder XL o rozmiarach 470cm (wielkość flagi 80cmx426cm) - 3 sztuki, ciężka z rotatorem stalowym 12kg- 3sztuki, torba do przechowywania i transportu systemów przenośnych-3 sztuki. Flagi reklamowe będą zabierane na wydarzenia promocyjne, kulturalne i aktywizacyjne, w których Stowarzyszenie będzie brało udział, jak również na wydarzenia organizowane poza Stowarzyszeniem. Flagi będą służyły do promocji marki lokalnej w kraju i za granicą. Administrowanie wynikami projektu może być powierzone lokalnemu operatorowi. Na podstawie porozumienia będą realizowane cele projektu.
  10. X-Banner informacyjno-promocyjny-opracowanie, skład graficzny i wykonanie-3 sztuki o rozmiarach co najmniej 80cmx180cm, pełny kolor, jednostronny. Zestaw zawierać będzie składany stelaż i torbę. Zadanie zostanie zlecone firmie zewnętrznej. Będzie zabierany na wydarzenia promocyjne, kulturalne i aktywizacyjne, w których Stowarzyszenie będzie brało udział, jak również na wydarzenia organizowane poza Stowarzyszeniem. X-Banner będzie służył do promocji marki lokalnej w kraju i za granicą. Administrowanie wynikami projektu może być powierzone lokalnemu operatorowi. Na podstawie porozumienia będą realizowane cele projektu.
  11. Gadżet informacyjno-promocyjny- zostaną wydane gadżety informacyjno-promocyjne-torba materiałowa ekologiczna. Zadanie zostanie zlecone firmie zewnętrznej. Torba na zakupy z bawełny 140gr/m2 z długimi uchwytami. Znakowanie nadruk 1 kolor, 1 miejsce. Ilość 500sztuk. Torby będą służyły do dystrybuowania materiałów informacyjno-promocyjnych podczas prowadzonej przez Stowarzyszenie kampanii informacyjno-promocyjnej, organizowanych spotkań informacyjno-promocyjnych, wydarzeń promocyjnych, kulturalnych lub aktywizujących społeczność lokalną, w których Stowarzyszenie będzie brało udział, jak również na wydarzenia organizowane poza Stowarzyszeniem. Materiały te pozwolą na poszerzenie wiedzy odbiorców o informacje dotyczące marki lokalnej.
  12. Gadżet informacyjno-promocyjny- zostaną wydane gadżety informacyjno-promocyjne-łosie maskotka marki lokalnej. Zadanie zostanie zlecone firmie zewnętrznej. Wymiary: ok. 10,5cm. Materiał: plusz, bawełna. Znakowanie: nadruk 1 kolor, 1 miejsce. Ilość 300sztuk. Maskotka łoś będzie służyła do dystrybuowania materiałów informacyjno-promocyjnych wśród dzieci i młodzieży, podczas prowadzonej przez Stowarzyszenie kampanii informacyjno-promocyjnej, w ramach organizowanych spotkań informacyjno-promocyjnych, wydarzeń promocyjnych, kulturalnych lub aktywizujących społeczność lokalną, w których Stowarzyszenie będzie brało udział, jak również na wydarzenia organizowane poza Stowarzyszeniem. Materiały te pozwolą na poszerzenie wiedzy odbiorców o informacje dotyczące marki lokalnej.
  13. Pokaz kulinarny z wykorzystaniem produktów lokalnych z obszaru Stowarzyszenia oraz organizacja degustacji i wydanie ok. 1000 porcji przygotowanych potraw w tym zapewnienie odpowiedniej liczby osób obsługujących pokazy, z zachowaniem należytej staranności. Program każdego pokazu: prezentacja informacji nt. produktu tradycyjnego, lokalnego i zdrowego odżywiania, gotowanie potraw z wykorzystaniem produktów tradycyjnych i lokalnych wraz z degustacją dla odwiedzających oraz krótkie rozmowy z producentami produktów wykorzystywanych do przygotowania potraw. Zadanie zostanie zlecone firmie zewnętrznej.
  14. Zespół lokalny (2 szt.)- w ramach projektu planuje się występ zespołu lokalnego, który posiada doświadczenie w zakresie uczestnictwa w regionalnych imprezach. Zespół będzie prezentować muzykę regionalną, co jeszcze bardziej podkreśli charakter wydarzenia Turystycznych Targów. Usługa zostanie zlecona na zewnątrz.


Proponowany program Targów Turystycznych:


10:00-10:10 przywitanie gości przez Prezesa Zarządu Stowarzyszenia

10:10-13:00 przedstawienie Programu Marki Lokalnej w tym pakietów turystycznych;

13:00-16:00 pokaz kulinarny w tym gotowanie potraw z wykorzystaniem produktów tradycyjnych i lokalnych wraz z degustacją;

16:00-18:00 zespoły muzyczne;

18:00 zakończenie targów.


Rekrutacja do udziału w planowanych Targach Turystycznych prowadzona będzie poprzez stronę internetową www na której zamieszczona zostanie informacja o Targach Turystycznych a także formularz zgłoszeniowy. W Targach Turystycznych przewiduje się udział około 1 000 osób. O udziale w targach decydować będzie kolejność zgłoszeń. W wyniku realizacji operacji polegającej na realizacji jednego zadania tj. Organizacja Targów Turystycznych promujących Stowarzyszenie w oparciu o Markę Lokalną.


Operacja pozwoli na osiągnięcie następujących rezultatów:

  • zapoznanie mieszkańców Stowarzyszenia i turystów z różnorodną, bogatą i ciekawą ofertą turystyczno-edukacyjną,
  • wzmocnienie tożsamości lokalnej mieszkańców Stowarzyszenia opartej na wykorzystaniu lokalnych zasobów kulturowych, historycznych lub przyrodniczych,
  • zbudowanie pozytywnego wizerunku, opartego na tradycji, autentyczności i zrównoważonym rozwoju,
  • wzrost zainteresowania obszarem Stowarzyszenia, jego produktami i usługami lokalnymi, a także atrakcjami turystycznymi, unikalnymi w skali krajowej,
  • zaktywizowanie społeczności lokalnej w kierunku promocji spójnej i zintegrowanej oferty turystycznej.

Stowarzyszenie chce zaliczyć koszty podatku VAT realizowanej operacji do kosztów kwalifikowanych projektu i tym samym otrzymać do nich dofinansowanie. Musi jednak wykazać, iż nie ma możliwości odzyskania podatku VAT. Wnioskodawca nie jest zarejestrowanym czynnym podatnikiem podatku od towarów i usług, nie składa deklaracji VAT-7. Dokonane zakupy w celu realizacji w/w operacji nie są i nie będą wykorzystywane do czynności opodatkowanych podatkiem od towarów i usług. Zgodnie z zapisami powyższego rozporządzenia do kosztów kwalifikowanych związanych z realizacją zadania zalicza się podatek od towarów i usług (VAT), zgodnie z art. 69 ust. 3 lit. c rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 1303/2013 z dnia 17 grudnia 2013 r. ustanawiające wspólne przepisy dotyczące Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego, Europejskiego Funduszu Społecznego, Funduszu Spójności, Europejskiego Funduszu Rolnego na rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich oraz Europejskiego Funduszu Morskiego i Rybackiego oraz ustanawiające przepisy ogólne dotyczące Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego, Europejskiego Funduszu Społecznego, Funduszu Spójności, Europejskiego Funduszu Morskiego i Rybackiego oraz uchylające rozporządzenie Rady (WE) nr 1083/2006. W związku z koniecznością dołączenia do wniosku o płatność, składanego przez Stowarzyszenie - interpretacji indywidualnej dotyczącej możliwości bądź braku możliwości odzyskania poniesionego podatku VAT, Stowarzyszenie jest zobligowane do dostarczenia takiej interpretacji.

W związku z powyższym opisem zadano następujące pytanie.

Czy Stowarzyszenie ma możliwość odzyskania podatku VAT z faktur związanych z realizacją projektu Targi Turystyczne współfinansowanego w ramach poddziałania ,,Wsparcie na wdrażanie operacji w ramach strategii rozwoju lokalnego kierowanego przez społeczność” w ramach działania ,,Wsparcie dla rozwoju lokalnego w ramach inicjatywy LEADER” objętego Programem Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014-2020 w zakresie promowania obszaru objętego LSR, w tym produktów lub usług lokalnych.

Zdaniem Wnioskodawcy

Zdaniem wnioskodawcy stosownie do art. 86 ust. 1 ustawy z 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. z 2018 r., poz. 2174, z późn.zm.) Stowarzyszenie nie ma możliwości odzyskania podatku VAT z faktur, gdyż nabywane usługi i towary nie są przedmiotem dalszego obrotu i nie będą wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych podatkiem od towarów i usług. Według art. 88 ust. 4 ustawy, obniżenie kwoty lub zwrot różnicy podatku należnego nie stosuje się do podatników, którzy nie są zarejestrowani jako podatnicy VAT czynni, zgodnie z art. 96, z wyłączeniem przypadków o których mowa w art. 86 ust. 2 pkt 7.

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego zdarzenia przyszłego jest prawidłowe.

Podstawowe zasady dotyczące odliczania podatku naliczonego zostały sformułowane w art. 86 ust. 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. z 2018 r., poz. 2174 ze zm.), zwanej dalej ustawą. W myśl tego przepisu, w zakresie, w jakim towary i usługi są wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych, podatnikowi, o którym mowa w art. 15 ustawy, przysługuje prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego, z zastrzeżeniem art. 114, art. 119 ust. 4, art. 120 ust. 17 i 19 oraz art. 124.

Stosownie do treści art. 86 ust. 2 pkt 1 ustawy, kwotę podatku naliczonego stanowi suma kwot podatku wynikających z faktur otrzymanych przez podatnika z tytułu:

  1. nabycia towarów i usług,
  2. dokonania całości lub części zapłaty przed nabyciem towaru lub wykonaniem usługi.

Z treści art. 87 ust. 1 ustawy wynika, że w przypadku, gdy kwota podatku naliczonego, o której mowa w art. 86 ust. 2, jest w okresie rozliczeniowym wyższa od kwoty podatku należnego, podatnik ma prawo do obniżenia o tę różnicę kwoty podatku należnego za następne okresy lub do zwrotu różnicy na rachunek bankowy.

Z cytowanych wyżej przepisów wynika, że prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego przysługuje wówczas, gdy zostaną spełnione określone warunki, tzn. odliczenia tego dokonuje podatnik podatku od towarów i usług oraz gdy towary i usługi, z których nabyciem podatek został naliczony, są wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych, tzn. takich, których następstwem jest określenie podatku należnego.

Przedstawiona wyżej zasada wyklucza zatem możliwość dokonania obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego związanego z towarami i usługami, które nie są wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych, czyli w przypadku ich wykorzystania do czynności zwolnionych od podatku VAT oraz niepodlegających temu podatkowi.

Ponadto ustawodawca stworzył podatnikowi prawo do odliczenia podatku naliczonego pod warunkiem spełnienia przez niego zarówno tzw. przesłanek pozytywnych, to jest m.in. tego że zakupy będą wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych oraz niezaistnienia przesłanek negatywnych, określonych w art. 88 ustawy. Przepis ten określa listę wyjątków, które pozbawiają podatnika prawa do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego.

Na zakres prawa do odliczeń w sposób bezpośredni wpływa również pojmowanie statusu danego podmiotu jako podatnika podatku od towarów i usług wykonującego czynności opodatkowane. Tylko podatnik w rozumieniu art. 15 ustawy, ma prawo do odliczenia podatku naliczonego. Co do zasady status podatnika związany jest z prowadzeniem przez dany podmiot działalności gospodarczej w rozumieniu ustawy.


W myśl art. 15 ust. 1 ustawy o VAT, podatnikami są osoby prawne, jednostki organizacyjne niemające osobowości prawnej oraz osoby fizyczne, wykonujące samodzielnie działalność gospodarczą, o której mowa w ust. 2, bez względu na cel lub rezultat takiej działalności.


W myśl art. 15 ust. 2 ustawy o VAT działalność gospodarcza obejmuje wszelką działalność producentów, handlowców lub usługodawców, w tym podmiotów pozyskujących zasoby naturalne oraz rolników, a także działalność osób wykonujących wolne zawody. Działalność gospodarcza obejmuje w szczególności czynności polegające na wykorzystywaniu towarów lub wartości niematerialnych i prawnych w sposób ciągły dla celów zarobkowych.

Z przedstawionego opisu sprawy wynika, że Wnioskodawca nie jest zarejestrowanym czynnym podatnikiem podatku od towarów i usług, nie składa deklaracji VAT-7. Dokonane zakupy w celu realizacji opisanego we wniosku wydarzenia Targi Turystyczne nie są i nie będą wykorzystywane do czynności opodatkowanych podatkiem od towarów i usług.

Wątpliwości Wnioskodawcy dotyczą możliwości odzyskania podatku VAT z faktur związanych z realizacją projektu.

Podstawowym warunkiem, którego spełnienie należy analizować w aspekcie prawa do odliczenia podatku jest związek dokonywanych nabyć towarów i usług ze sprzedażą uprawniającą do dokonywania takiego odliczenia, czyli sprzedażą generującą podatek należny.


W omawianej sprawie powyższy warunek uprawniający do odliczenia podatku VAT nie zostanie spełniony, ponieważ – jak wskazał Wnioskodawca – Dokonane zakupy w celu realizacji w/w operacji nie są i nie będą wykorzystywane do czynności opodatkowanych podatkiem od towarów i usług.

Ponadto Wnioskodawca nie jest czynnym podatnikiem podatku od towarów i usług.


Zatem, analiza przedstawionego zdarzenia przyszłego oraz treści przywołanych przepisów prawa podatkowego prowadzi do stwierdzenia, że Wnioskodawcy nie przysługuje prawo do odliczenia podatku VAT od wydatków poniesionych w ramach realizacji ww. projektu, ze względu na niespełnienie przesłanek warunkujących to prawo.

Podsumowując, Wnioskodawca nie ma prawa do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego w związku z realizacją ww. projektu zgodnie z art. 86 ust. 1 ustawy, jak również Wnioskodawca nie ma prawa do zwrotu podatku, o którym mowa w art. 87 ust. 1 ustawy.

Tym samym stanowisko Wnioskodawcy należy znać za prawidłowe.

Interpretacja indywidualna wywołuje skutki prawnopodatkowe tylko wtedy, gdy rzeczywisty stan faktyczny sprawy będącej przedmiotem interpretacji pokrywał się będzie ze stanem faktycznym (opisem zdarzenia przyszłego) podanym przez Wnioskodawcę w złożonym wniosku. W związku z powyższym, w przypadku zmiany któregokolwiek elementu przedstawionego we wniosku opisu sprawy, udzielona odpowiedź traci swoją aktualność.

Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dniu wydania interpretacji indywidualnej.

Zgodnie z art. 14na § 1 Ordynacji podatkowej przepisów art. 14k-14n nie stosuje się, jeżeli stan faktyczny lub zdarzenie przyszłe będące przedmiotem interpretacji indywidualnej stanowi element czynności będących przedmiotem decyzji wydanej:

  1. z zastosowaniem art. 119a;
  2. w związku z wystąpieniem nadużycia prawa, o którym mowa w art. 5 ust. 5 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług;
  3. z zastosowaniem środków ograniczających umowne korzyści.

Przepisów art. 14k-14n nie stosuje się, jeżeli korzyść podatkowa, stwierdzona w decyzjach wymienionych w § 1, jest skutkiem zastosowania się do utrwalonej praktyki interpretacyjnej, interpretacji ogólnej lub objaśnień podatkowych (art. 14na § 2 Ordynacji podatkowej).


Powyższe unormowania należy odczytywać łącznie z przepisami art. 33 ustawy z 23 października 2018 r. o zmianie ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, ustawy – Ordynacja podatkowa oraz niektórych innych ustaw (Dz. U. poz. 2193 z późn. zm.), wprowadzającymi regulacje intertemporalne.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie, ul. Jasna 2/4, 00-013 Warszawa za pośrednictwem organu, którego działanie, bezczynność lub przewlekłe prowadzenie postępowania jest przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi – Dz. U. z 2018 r., poz. 1302, z późn. zm.). Skargę wnosi się w dwóch egzemplarzach (art. 47 § 1 ww. ustawy) na adres: Krajowa Informacja Skarbowa, ul. Teodora Sixta 17, 43-300 Bielsko-Biała lub drogą elektroniczną na adres Elektronicznej Skrzynki Podawczej Krajowej Informacji Skarbowej na platformie ePUAP: /KIS/SkrytkaESP (art. 54 § 1a ww. ustawy), w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia skarżącemu rozstrzygnięcia w sprawie albo aktu, o którym mowa w art. 3 § 2 pkt 4a (art. 53 § 1 ww. ustawy). W przypadku pism i załączników wnoszonych w formie dokumentu elektronicznego odpisów nie dołącza się (art. 47 § 3 ww. ustawy).

Jednocześnie, zgodnie z art. 57a ww. ustawy, skarga na pisemną interpretację przepisów prawa podatkowego wydaną w indywidualnej sprawie, opinię zabezpieczającą i odmowę wydania opinii zabezpieczającej może być oparta wyłącznie na zarzucie naruszenia przepisów postępowania, dopuszczeniu się błędu wykładni lub niewłaściwej oceny co do zastosowania przepisu prawa materialnego. Sąd administracyjny jest związany zarzutami skargi oraz powołaną podstawą prawną.


doradcapodatkowy.com gdy potrzebujesz własnej indywidualnej interpretacji podatkowej.

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji
Dołącz do zarejestrowanych użytkowników i korzystaj wygodnie z epodatnik.pl.   Rejestracja jest prosta, szybka i bezpłatna.

Reklama

Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.

czytaj

O nas

epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.

czytaj

Regulamin

Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.

czytaj