Interpretacja Dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej
0112-KDIL3-1.4011.173.2019.1.AN
z 26 lipca 2019 r.

 

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2019 r., poz. 900, z późn. zm.) Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 4 marca 2019 r. (data wpływu 16 lipca 2019 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznego w zakresie obowiązków płatnika – jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 16 lipca 2019 r. wpłynął do tutejszego organu ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznego w zakresie obowiązków płatnika.

We wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe.

Wnioskodawca jest grupą producentów rolnych (Ustawa o grupach producentów rolnych i ich związkach) zorganizowaną w formie spółdzielni na podstawie Ustawy Prawo spółdzielcze, utworzonej w celu koncentracji podaży i organizacji sprzedaży żywych zwierząt, poprawy efektywności gospodarowania w gospodarstwach członków, pozyskania środków finansowych z zewnątrz grupy, ochrony środowiska naturalnego oraz dostosowania produkcji rolnej do warunków rynkowych. Grupa została wpisana do Rejestru Grup Producentów Rolnych decyzją Dyrektora OR ARiMR i prowadzi działalność zgodnie z ustawą z dnia 15 września 2000 roku o grupach producentów rolnych. Spółdzielnia została zarejestrowana w KRS. Spółdzielnia została utworzona przez 7 podmiotów, które prowadzą działalność rolniczą. Spółdzielnia, podatnik VAT, kupuje od członków wyhodowane przez nich zwierzęta, a następnie odsprzedaje je na rynku zewnętrznym. Spółdzielnia, podatnik VAT, na podstawie faktur VAT oraz faktur RR, potwierdzających zakup od członków Grupy zwierząt wyhodowanych w ich gospodarstwach, dokonuje zapłaty na rzecz członków. Zgodnie z zasadami funkcjonowania grup producentów rolnych członkowie grupy (jej członkowie), wyhodowane przez siebie zwierzęta sprzedają do Spółdzielni, która następnie sprzedaje je dalszym odbiorcom, na podstawie wystawionych faktur VAT.

Po otrzymaniu przez grupę producentów rolnych zapłaty z tytułu sprzedanych zwierząt, grupa reguluje zobowiązania powstałe z tytułu zakupu zwierząt u swoich członków. Rozliczenia pomiędzy grupą producentów rolnych, a jej członkami odbywają się w formie bezgotówkowej (przelewów bankowych). Spółdzielnia korzysta ze wsparcia dla grup producentów określonych w Rozporządzeniu Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi z dnia 2 sierpnia 2016 r. w sprawie szczegółowych warunków i trybu przyznawania, wypłaty oraz zwrotu pomocy finansowej (dotacja UE) w ramach działania „Tworzenie grup producentów i organizacji producentów” objętego Programem Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014-2020 (Dz.U. 2016 poz. 1284).

Środki finansowe, które Wnioskodawca otrzyma tytułem pomocy finansowej w ramach działania „Grupy producentów rolnych” PROW 2014-2020 stanowić będą przychód podatkowy, który podlega zwolnieniu od podatku na mocy art. 17 ust. 1 pkt 48 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych. Spółdzielnia zamierza otrzymaną dotację ze środków UE z Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa w ramach działania „Grupy producentów rolnych” PROW 2014-2020 przekazać swoim członkom (rolnicy) na zakup środków do produkcji rolnej w postaci pasz, nawozów mineralnych, środków ochrony roślin, itp. Przekazanie środków pieniężnych z dotacji członkom grupy (Spółdzielni) jako udziałowcom nie będzie dokonywane na podstawie uchwały o podziale zysku. Przekazanie środków pieniężnych będzie odbywać się na podstawie uchwały podjętej przez zgromadzenie członków Spółdzielni w sprawie rozdysponowania i przekazania członkom grupy producentów rolnych (udziałowcom) dotacji UE. Członkowie grupy (rolnicy) przekażą Spółdzielni potwierdzenia zakupu środków do produkcji rolnej.

W związku z powyższym opisem zadano następujące pytanie.

Czy przekazanie członkom grupy producentów rolnych dotacji przyznanej przez ARiMR w ramach działania „Grupy Producentów Rolnych” PROW 2014-2020 w postaci przelewu środków pieniężnych na konto w celu zakupu środków do produkcji rolnej stanowi podstawę do pobrania zaliczki na podatek dochodowy w wysokości 19% z tytułu podatku dochodowego od dywidend i innych przychodów z tytułu udziału w zyskach osób prawnych po stronie płatnika?

Zdaniem Wnioskodawcy, dopuszczalne jest przekazanie dotacji w postaci środków pieniężnych na rzecz członków grupy producentów rolnych w celu zakupu środków do produkcji bez pobierania z tego tytułu podatku dochodowego od dywidend i innych przychodów z tytułu udziału w zyskach osób prawnych.

W myśl art. 2 ustawy z dnia 15 września 2000 r. o grupach producentów rolnych i ich związkach oraz o zmianie innych ustaw (Dz. U. Nr 88, poz. 983 ze zm.) utworzona grupa producentów rolnych oprócz realizacji podstawowych celów w akcie założycielskim może również zamieścić postanowienia dotyczące w szczególności zaopatrzenia członków grupy w środki produkcji. Oznacza to, że grupa producentów rolnych zajmuje się kompleksową organizacją produkcji rolnej w gospodarstwach rolnych swoich członków poprzez zaopatrzenie w środki produkcji, przygotowanie do obrotu handlowego produktów rolnych oraz ich sprzedaż.

Istnieje zatem związek pomiędzy działalnością grupy producentów rolnych a działalnością rolniczą prowadzoną w gospodarstwach rolnych jej członków, która ukierunkowana jest na to, aby ich produkty były konkurencyjne na rynku i sprzedane na korzystnych warunkach. Bez wątpienia w ocenie Wnioskodawcy pozostaje również fakt, iż dochód pochodzący z wypłacanej grupom producentów rolnych przez ARiMR dotacji pozostaje w bezpośrednim związku z działalnością rolniczą prowadzoną w gospodarstwach rolnych jej członków. Wielkość wypłacanej dotacji jest uzależniona od łącznej wielkości produkcji rolnej członków grupy producentów sprzedanej za pośrednictwem grupy. Co za tym idzie nadwyżką bilansową Spółdzielni osiągniętą ze sprzedaży produktów wytworzonych w gospodarstwach członków grupy i sprzedanych za jej pośrednictwem, jest nie tylko różnica między ceną zakupu a ceną sprzedaży produktów rolnych, ale również zysk w postaci przyznanej grupie dotacji ustalanej zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi z dnia 2 sierpnia 2016 roku w sprawie szczegółowych warunków i trybu przyznawania, wypłaty oraz zwrotu pomocy finansowej w ramach działania „Tworzenie grup producentów i organizacja producentów” objętego Programem Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014-2020 (Dz. U. 2016 poz. 1284).

Członkowie grupy za dostarczane grupie producentów rolnych produkty rolne uzyskują nie tylko środki pieniężne pochodzące ze sprzedaży tych produktów, ale także mogą otrzymać przekazane im przez grupę środki pieniężne pochodzące z dotacji UE. Oznacza to, że zarówno przychody członków grupy producentów rolnych pochodzące ze sprzedaży produktów rolnych oraz z tytułu przekazanych im środków pieniężnych z dotacji, służących do wytworzenia produktów rolnych, dla których ta grupa została utworzona, należałoby uznać za stanowiące przychody z działalności rolniczej prowadzonej w ich gospodarstwach rolnych. Jak wskazano powyżej, przepisy ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych i osób prawnych przewidują wyłączenie spod ich stosowania przychodów uzyskiwanych z działalności rolniczej. Oznacza to, iż przepisy ustaw podatkowych nie mają zastosowania do przychodów członków grup producentów rolnych (osób prawnych i fizycznych), pochodzących z przekazanych im przez grupę środków pieniężnych z dotacji, jako uznanych za przychody z działalności rolniczej.

Zatem, dla członków grupy prowadzących działalność rolniczą, otrzymane środki pieniężne z dotacji należy kwalifikować jako przychody z działalności rolniczej, która normatywnie została wyłączona z opodatkowania, a nie jako przychody z tytułu udziału w zyskach osób prawnych.

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego zdarzenia przyszłego jest prawidłowe.

Zgodnie z art. 2 ust. 1 ustawy z dnia 15 września 2000 r. o grupach producentów rolnych i ich związkach oraz o zmianie innych ustaw (Dz. U. z 2018 r., poz. 1026), osoby fizyczne, jednostki organizacyjne nieposiadające osobowości prawnej oraz osoby prawne, które w ramach działalności rolniczej prowadzą:

  1. gospodarstwo rolne w rozumieniu przepisów o podatku rolnym lub
  2. dział specjalny produkcji rolnej

– mogą organizować się w grupy producentów rolnych w celu dostosowania produktów rolnych i procesu produkcyjnego do wymogów rynkowych, wspólnego wprowadzania towarów do obrotu, w tym przygotowania do sprzedaży, centralizacji sprzedaży i dostawy do odbiorców hurtowych, ustanowienia wspólnych zasad dotyczących informacji o produkcji ze szczególnym uwzględnieniem zbiorów i dostępności produktów rolnych, rozwijania umiejętności biznesowych, marketingowych oraz organizowania i ułatwiania procesów wprowadzania innowacji, a także ochrony środowiska naturalnego.

W myśl art. 4 ust. 1 ww. ustawy, akt założycielski grupy oprócz wymagań określonych w odrębnych przepisach powinien zawierać w szczególności:

  1. zasady przyjmowania do grupy nowych członków oraz występowania członków z grupy, przy czym minimalny okres członkostwa, który liczy się od dnia wydania decyzji, o której mowa w art. 7, nie może być krótszy niż trzy lata działalności grupy,
    a informacja o zamiarze wystąpienia z grupy powinna być złożona na piśmie co najmniej na 12 miesięcy przed końcem danego roku działalności grupy;
  1. zasady przyjmowania do grupy nowych członków oraz występowania członków z grupy, przy czym minimalny okres członkostwa, który liczy się od dnia wydania decyzji, o której mowa w art. 7, nie może być krótszy niż trzy lata działalności grupy, a informacja o zamiarze wystąpienia z grupy powinna być złożona na piśmie co najmniej na 12 miesięcy przed końcem danego roku działalności grupy;
  2. zasady zbywania akcji lub udziałów w spółce akcyjnej lub spółce z ograniczoną odpowiedzialnością;
  3. (uchylony);
  4. (uchylony);
  5. zasady dostarczania przez członków grupy informacji dotyczących wielkości sprzedaży i cen uzyskiwanych za produkty, z uwagi na które grupa została powołana, a są sprzedawane poza grupą;
  6. zasady tworzenia i wykorzystania funduszu specjalnego, o którym mowa w art. 5, jeżeli będzie on utworzony;
  7. sankcje wobec członka grupy, który:
    1. nie wypełnia nałożonych na niego obowiązków,
    2. nie spełnia warunków określonych w art. 2 i art. 3 albo art. 2 i art. 3a.

W akcie założycielskim mogą być również zawarte postanowienia dotyczące w szczególności zaopatrzenia członków grupy w środki produkcji, o czym stanowi art. 4 ust. 2 pkt 1 ww. ustawy.

Natomiast stosownie do art. 6 § 1 ustawy z dnia 16 września 1982 r. Prawo spółdzielcze (Dz. U. z 2018 r., poz. 1285, z późn. zm.), osoby zamierzające założyć spółdzielnię (założyciele) uchwalają statut spółdzielni, potwierdzając jego przyjęcie przez złożenie pod nim swoich podpisów, oraz dokonują wyboru organów spółdzielni, których wybór należy w myśl statutu do kompetencji walnego zgromadzenia, lub komisji organizacyjnej w składzie co najmniej trzech osób.

Zgodnie z art. 6 § 2 ww. ustawy, liczba założycieli spółdzielni nie może być mniejsza od dziesięciu, jeżeli założycielami są osoby fizyczne, i trzech, jeżeli założycielami są osoby prawne. W spółdzielniach produkcji rolnej liczba założycieli - osób fizycznych nie może być mniejsza od pięciu.

W myśl art. 6 § 2a ww. ustawy, osoby fizyczne oraz osoby prawne prowadzące gospodarstwo rolne w rozumieniu przepisów o podatku rolnym lub prowadzące działalność rolniczą w zakresie działów specjalnych produkcji rolnej wyłącznie w celu organizowania się:

  1. w grupy producentów rolnych w rozumieniu ustawy z dnia 15 września 2000 r. o grupach producentów rolnych i ich związkach oraz o zmianie innych ustaw (Dz. U. z 2018 r. poz. 1026),
  2. we wstępnie uznane grupy producentów owoców i warzyw oraz uznane organizacje producentów owoców i warzyw w rozumieniu ustawy z dnia 19 grudnia 2003 r. o organizacji rynków owoców i warzyw oraz rynku chmielu (Dz. U. z 2016 r. poz. 58, z 2017 r. poz. 624 i 1503 oraz z 2018 r. poz. 650)

− mogą założyć spółdzielnię, której liczba założycieli nie może być mniejsza od pięciu.

Spółdzielnia prowadzi działalność gospodarczą na zasadach rachunku ekonomicznego przy zapewnieniu korzyści członkom spółdzielni (art. 67 ww. ustawy).

W myśl art. 2 ust. 2 ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych (Dz. U. z 2018 r. poz. 1509, z późn. zm.), działalnością rolniczą, w rozumieniu ust. 1 pkt 1, jest działalność polegająca na wytwarzaniu produktów roślinnych lub zwierzęcych w stanie nieprzetworzonym (naturalnym) z własnych upraw albo hodowli lub chowu, w tym również produkcja materiału siewnego, szkółkarskiego, hodowlanego oraz reprodukcyjnego, produkcja warzywnicza gruntowa, szklarniowa i pod folią, produkcja roślin ozdobnych, grzybów uprawnych i sadownicza, hodowla i produkcja materiału zarodowego zwierząt, ptactwa i owadów użytkowych, produkcja zwierzęca typu przemysłowo-fermowego oraz hodowla ryb, a także działalność, w której minimalne okresy przetrzymywania zakupionych zwierząt i roślin, w trakcie których następuje ich biologiczny wzrost, wynoszą co najmniej:

  1. miesiąc - w przypadku roślin,
  2. 16 dni - w przypadku wysokointensywnego tuczu specjalizowanego gęsi lub kaczek,
  3. 6 tygodni - w przypadku pozostałego drobiu rzeźnego,
  4. 2 miesiące - w przypadku pozostałych zwierząt

− licząc od dnia nabycia.

W myśl art. 30a ust. 1 pkt 4 ustawy, od uzyskanych dochodów (przychodów) pobiera się 19% zryczałtowany podatek dochodowy, z zastrzeżeniem art. 52a z dywidend i innych przychodów z tytułu udziału w zyskach osób prawnych.

Na mocy art. 41 ust. 4 ustawy, płatnicy, o których mowa w ust. 1, są obowiązani pobierać zryczałtowany podatek dochodowy od dokonywanych wypłat (świadczeń) lub stawianych do dyspozycji podatnika pieniędzy lub wartości pieniężnych z tytułów określonych w art. 29, art. 30 ust. 1 pkt 2, 4-5a, 13-16 oraz art. 30a ust. 1 pkt 1-11 oraz 11b-12, z zastrzeżeniem ust. 4d, 5, 10, 12 i 21.

Z przedstawionego we wniosku opisu zdarzenia przyszłego wynika, że Wnioskodawca jest grupą producentów rolnych zorganizowaną w formie spółdzielni na podstawie Ustawy Prawo spółdzielcze, utworzonej w celu koncentracji podaży i organizacji sprzedaży żywych zwierząt, poprawy efektywności gospodarowania w gospodarstwach członków, pozyskania środków finansowych z zewnątrz grupy, ochrony środowiska naturalnego oraz dostosowania produkcji rolnej do warunków rynkowych. Spółdzielnia, podatnik VAT, kupuje od członków wyhodowane przez nich zwierzęta, a następnie odsprzedaje je na rynku zewnętrznym.

Spółdzielnia korzysta ze wsparcia dla grup producentów określonych w Rozporządzeniu Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi z dnia 2 sierpnia 2016 r. w sprawie szczegółowych warunków i trybu przyznawania, wypłaty oraz zwrotu pomocy finansowej (dotacja UE) w ramach działania „Tworzenie grup producentów i organizacji producentów” objętego Programem Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014-2020. Środki finansowe, które Wnioskodawca otrzyma tytułem pomocy finansowej w ramach działania „Grupy producentów rolnych” PROW 2014-2020 stanowić będą przychód podatkowy, który podlega zwolnieniu od podatku na mocy art. 17 ust. 1 pkt 48 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych. Spółdzielnia zamierza otrzymaną dotację ze środków UE z Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa w ramach działania „Grupy producentów rolnych” PROW 2014-2020 przekazać swoim członkom (rolnicy) na zakup środków do produkcji rolnej w postaci pasz, nawozów mineralnych, środków ochrony roślin, itp. Przekazanie środków pieniężnych z dotacji członkom grupy (Spółdzielni) jako udziałowcom nie będzie dokonywane na podstawie uchwały o podziale zysku. Przekazanie środków pieniężnych będzie odbywać się na podstawie uchwały podjętej przez zgromadzenie członków Spółdzielni w sprawie rozdysponowania i przekazania członkom grupy producentów rolnych (udziałowcom) dotacji UE. Członkowie grupy (rolnicy) przekażą Spółdzielni potwierdzenia zakupu środków do produkcji rolnej.

W rozpatrywanej sprawie Wnioskodawca powziął wątpliwość, czy przekazanie członkom grupy producentów rolnych dotacji przyznanej przez ARiMR w ramach działania „Grupy Producentów Rolnych” PROW 2014-2020 w postaci przelewu środków pieniężnych na konto w celu zakupu środków do produkcji rolnej stanowi podstawę do pobrania zaliczki na podatek dochodowy w wysokości 19% z tytułu podatku dochodowego od dywidend i innych przychodów z tytułu udziału w zyskach osób prawnych po stronie płatnika.

Analizując przedmiotową sprawę zauważa się, że utworzona grupa producentów rolnych w akcie założycielskim może zamieścić postanowienia dotyczące w szczególności zaopatrzenia członków grupy w środki produkcji, w tym także przekazywanych nieodpłatnie. Oznacza to, że grupa producentów rolnych zajmuje się kompleksową organizacją produkcji rolnej w gospodarstwach rolnych swoich członków poprzez zaopatrzenie w środki produkcji (np. materiał siewny, nawozy, środki ochrony roślin), przygotowanie do obrotu handlowego produktów rolnych oraz ich sprzedaż. Istnieje zatem związek pomiędzy działalnością handlową grupy producentów rolnych a działalnością rolniczą prowadzoną w gospodarstwach rolnych jej członków, która ukierunkowana jest na to, aby ich produkty były konkurencyjne na rynku i sprzedane na korzystnych warunkach.

Członkowie grupy za dostarczane grupie producentów rolnych produkty rolne uzyskują nie tylko środki pieniężne pochodzące ze sprzedaży tych produktów, ale także mogą otrzymać przekazane im przez grupę środki pieniężne pochodzące z dotacji UE. Oznacza to, że zarówno przychody członków grupy producentów rolnych pochodzące ze sprzedaży produktów rolnych oraz z tytułu przekazanych im środków pieniężnych z dotacji, służących do wytworzenia produktów rolnych, dla których ta grupa została utworzona, należałoby uznać za stanowiące przychody z działalności rolniczej prowadzonej w ich gospodarstwach rolnych.

Do przychodów z działalności rolniczej, z wyjątkiem dochodów z działów specjalnych produkcji rolnej, nie stosuje się przepisów ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych (art. 2 ust. 1 pkt 1 ww. ustawy). Oznacza to, iż przepis wskazanej ustawy podatkowej nie ma zastosowania do przychodów członków grup producentów rolnych – osób fizycznych, pochodzących z przekazanych im przez grupę nieodpłatnie środków pieniężnych z dotacji, jako uznanych za przychody z działalności rolniczej.

Zatem, dla członków grupy prowadzących działalność rolniczą, otrzymane środki pieniężne z dotacji należy kwalifikować jako przychody z działalności rolniczej, która normatywnie została wyłączona z opodatkowania, a nie jako przychody z tytułu udziału w zyskach osób prawnych. Tym samym, na Wnioskodawcy nie będą ciążyły obowiązki płatnika.

Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dniu wydania interpretacji.

Zgodnie z art. 14na § 1 Ordynacji podatkowej przepisów art. 14k-14n nie stosuje się, jeżeli stan faktyczny lub zdarzenie przyszłe będące przedmiotem interpretacji indywidualnej stanowi element czynności będących przedmiotem decyzji wydanej:

  1. z zastosowaniem art. 119a;
  2. w związku z wystąpieniem nadużycia prawa, o którym mowa w art. 5 ust. 5 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług;
  3. z zastosowaniem środków ograniczających umowne korzyści.

Przepisów art. 14k-14n nie stosuje się, jeżeli korzyść podatkowa, stwierdzona w decyzjach wymienionych w § 1, jest skutkiem zastosowania się do utrwalonej praktyki interpretacyjnej, interpretacji ogólnej lub objaśnień podatkowych (art. 14na § 2 Ordynacji podatkowej).

Powyższe unormowania należy odczytywać łącznie z przepisami art. 33 ustawy z 23 października 2018 r. o zmianie ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, ustawy – Ordynacja podatkowa oraz niektórych innych ustaw (Dz. U. poz. 2193, z późn. zm.), wprowadzającymi regulacje intertemporalne.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego, za pośrednictwem organu, którego działanie, bezczynność lub przewlekłe prowadzenie postępowania jest przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi – Dz. U. z 2018 r., poz. 1302, z późn. zm.). Skargę wnosi się w dwóch egzemplarzach (art. 47 § 1 ww. ustawy) na adres: Krajowa Informacja Skarbowa, ul. Teodora Sixta 17, 43-300 Bielsko-Biała lub drogą elektroniczną na adres Elektronicznej Skrzynki Podawczej Krajowej Informacji Skarbowej na platformie ePUAP: /KIS/SkrytkaESP (art. 54 § 1a ww. ustawy), w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia skarżącemu rozstrzygnięcia w sprawie albo aktu, o którym mowa w art. 3 § 2 pkt 4a (art. 53 § 1 ww. ustawy). W przypadku pism i załączników wnoszonych w formie dokumentu elektronicznego odpisów nie dołącza się (art. 47 § 3 ww. ustawy).

Jednocześnie, zgodnie z art. 57a ww. ustawy, skarga na pisemną interpretację przepisów prawa podatkowego wydaną w indywidualnej sprawie, opinię zabezpieczającą i odmowę wydania opinii zabezpieczającej może być oparta wyłącznie na zarzucie naruszenia przepisów postępowania, dopuszczeniu się błędu wykładni lub niewłaściwej oceny co do zastosowania przepisu prawa materialnego. Sąd administracyjny jest związany zarzutami skargi oraz powołaną podstawą prawną.


doradcapodatkowy.com gdy potrzebujesz własnej indywidualnej interpretacji podatkowej.

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji
Dołącz do zarejestrowanych użytkowników i korzystaj wygodnie z epodatnik.pl.   Rejestracja jest prosta, szybka i bezpłatna.

Reklama

Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.

czytaj

O nas

epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.

czytaj

Regulamin

Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.

czytaj