Interpretacja Dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej
0115-KDIT2-2.4011.383.2018.1.IL
z 21 listopada 2018 r.

 

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA


Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2018 r., poz. 800, z późn. zm.) Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 21 września 2018 r. (data wpływu 26 września 2018 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie obowiązku wystawienia informacji PIT-8C – jest prawidłowe.


UZASADNIENIE


W dniu 26 września 2018 r. wpłynął do tutejszego organu ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie obowiązku wystawienia informacji PIT-8C.


W przedmiotowym wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe.


Gmina przystąpiła do realizacji zadań w ramach środków Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa (..) na lata 2014-2020 dla 4. Osi priorytetowej Regionalna polityka energetyczna, Działanie 4.4 Redukcja emisji zanieczyszczeń do powietrza:


  • Poddziałanie 4.4.2 Obniżenie poziomu niskiej emisji - SPR w ramach Konkursu nr .. zadania inwestycyjnego pn.: ....
  • Poddziałanie 4.4.3 Obniżenie poziomu niskiej emisji (paliwa stałe) - SPR, w ramach Konkursu nr … zadania inwestycyjnego pn.: ....


W ramach tych inwestycji Gmina planuje udzielenie dotacji mieszkańcom na wymianę dotychczasowych źródeł ciepła na paliwa stałe na ekologiczne źródła ciepła wykorzystujące paliwa gazowe lub wykorzystujące paliwa stałe (ale przy zastosowaniu źródeł o znacznie lepszych parametrach i znaczniej mniejszej emisji zanieczyszczeń do atmosfery) z wyłącznym przeznaczeniem do potrzeb grzewczych i sporządzania ciepłej wody użytkowej wyłącznie do celów mieszkaniowych (w ramach poddziałania 4.4.2 przewiduje się wymianę 58 kotłów i montaż instalacji a w ramach 4.4.3 przewiduje się wymianę 70 kotłów i montaż instalacji). Planowane inwestycje realizowane będą w ramach zadań własnych gminy do których na podstawie art. 7 ust. l pkt. l ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (t.j. Dz.U. 2017 poz. 1875 ze zm.) należy zaspokajanie zbiorowych potrzeb wspólnoty.

W szczególności zadania własne obejmują sprawy: ładu przestrzennego, gospodarki nieruchomościami, ochrony środowiska i przyrody oraz gospodarki wodnej. Udzielenie dotacji poprzedzi spisanie umowy na udzielenie dotacji na wymianę kotłów na paliwa stałe na nowe źródła ciepła pomiędzy Gminą G. a Inwestorem - osobą fizyczną. Dotacja będzie udzielona z budżetu gminy w ramach uzyskanego dofinansowania od Instytucji Zarządzającej z ww. programu RPO.

Kwota dotacji będzie przekazana na podstawie faktycznie poniesionych kosztów kwalifikowanych, zgodnie z przedłożonymi przez Inwestora dokumentami potwierdzającymi dokonanie wydatków na inwestycje oraz zgodnie z zasadami określonymi w obowiązującym Regulaminie udzielania dotacji w szczególności w oparciu o dokonaną ocenę energetyczną sporządzoną przez niezależną Firmę wyznaczoną przez Instytucję Zarządzającą.

Wypłata dotacji nastąpi po realizacji zadania przez Inwestora i dokonaniu kontroli realizacji Inwestycji przez osobę (zespół) uprawnioną przez Wójta Gminy G.

Dotacja jaką otrzyma osoba fizyczna na dofinansowanie wymiany starych kotłów na paliwa stałe w ramach ww. programu RPO, będzie dotacją w rozumieniu art. 221 ustawy o finansach publicznych, zgodnie z którym podmioty niezaliczone do sektora finansów publicznych i niedziałające w celu osiągnięcia zysku mogą otrzymywać z budżetu jednostek samorządu terytorialnego dotacje celowe na cele publiczne, związane z realizacją zadań tej jednostki, a także na dofinansowanie inwestycji związanych z realizacją tych zadań. Dotacja będzie udzielana mieszkańcom w oparciu o art. 400a ust. 1 pkt 21 oraz art. 403 ust. 4, 5 i 6 ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. Prawo ochrony środowiska (t.j.: Dz. U. 2017 poz. 519 ze zm.), w związku z realizacją „Programu …." przyjętego uchwałą nr .. Rady Gminy G. z dnia 16 grudnia 2015 r. - zadanie własne gminy.

W okresie trwałości za właściwe użytkowanie i utrzymanie oraz realizację wskaźników odpowiadać będzie Gmina. W ramach podpisanych umów beneficjenci końcowi zobowiązani są do wykorzystywania urządzeń grzewczych wyłącznie do celów mieszkaniowych. W dwóch przypadkach na powierzchniach odpowiednio 6 m2 i 12 m2 prowadzona jest działalność gospodarcza osób fizycznych w takim przypadku dotacja celowa będzie pomniejszana proporcjonalnie na podstawie uchwalonych zasad finansowania zgodnie z którymi: "gdy działalność gospodarcza jest prowadzona na powierzchni przekraczającej 50% lokalu objętego wnioskiem, przedsięwzięcie nie kwalifikuje się do dofinansowania.

Jeśli część powierzchni lokalu, wykorzystywana jest do prowadzenia działalności gospodarczej, to koszty kwalifikowane pomniejsza się proporcjonalnie do udziału powierzchni przeznaczonej na prowadzenie działalności gospodarczej w całkowitej powierzchni lokalu, np. jeżeli działalność gospodarcza prowadzona jest na 20% powierzchni całkowitej, to koszty kwalifikowane zmniejsza się o 20%.

Analogicznie postępuje się w przypadku wynajmu pomieszczeń na działalność gospodarczą."

W sytuacji wystąpienia okoliczności określonych w art. 252 ustawy z dni 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych to jest wykorzystania dotacji niezgodne z przeznaczeniem, pobrania nienależnego lub w nadmiernej wysokości, udzielona dotacja podlega zwrotowi. Do zwrotu dotacji i naliczenia odsetek będą miały zastosowanie przepisy ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych.


W związku z powyższym opisem zadano następujące pytania.


  1. Czy udzielona przez Gminę dotacja celowa na częściową refundację poniesionych kosztów wymiany wyeksploatowanych kotłów oraz montaż nowej instalacji, będzie podlegała opodatkowaniu podatkiem dochodowym od osób fizycznych, a gmina zobowiązana będzie sporządzić informację PIT-8C z tytułu udzielonej dotacji, o której mowa we wniosku?
  2. Czy w sytuacji, gdy część powierzchni lokalu (mieszkania) wykorzystywana jest do prowadzenia działalności gospodarczej, a gmina będzie ograniczać kwotę udzielanej dotacji na wymianę źródeł ciepła proporcjonalnie do powierzchni zajmowanej pod działalność gospodarczą nie będzie naliczany podatek dochodowy od osób fizycznych i nie będzie wystawiany PIT- 8C?


Zdaniem Wnioskodawcy, dotacja jaką otrzyma osoba fizyczna z budżetu gminy nie będzie podlegała opodatkowaniu podatkiem dochodowym od osób fizycznych, gdyż będzie to dotacja w rozumieniu przepisów ustawy o finansach publicznych (art. 221) otrzymana z budżetu jednostek samorządu terytorialnego a taka dotacja jest zwolniona z opodatkowania zgodnie z art. 21 ust. 1 pkt 129 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych. Dotacja jaką otrzyma osoba fizyczna na dofinansowanie wymiany starych kotłów na paliwa stałe w ramach środków Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa na lata 2014-2020 dla 4. Osi priorytetowej Regionalna polityka energetyczna, Działanie 4.4 Redukcja emisji zanieczyszczeń do powietrza, Poddziałania 4.4.2 i Podziałania 4.4.3 będzie dotacją w rozumieniu art. 221 ustawy o finansach publicznych, która mówi, że podmioty niezaliczone do sektora finansów publicznych niedziałające w celu osiągnięcia zysku mogą otrzymywać z budżetu jednostki samorządu terytorialnego dotacje celowe na cele publiczne, związane z realizacją tych zadań. Gmina pomniejszy dofinansowanie (proporcjonalnie do zajmowanej powierzchni) w zakresie części związanej z prowadzoną działalnością gospodarczą, w którym to zakresie Gmina nie może udzielić dotacji celowej w rozumieniu art. 221 ustawy o finansach publicznych. Przedmiotowe zadanie służyć będzie poprawie jakości powietrza co najmniej na terenie całej gminy jest więc zadaniem związanym z realizacją celu publicznego. Wnioskodawca uważa, że w sytuacji, gdy część powierzchni lokalu, (mieszkania) wykorzystywana jest do prowadzenia działalności gospodarczej a gmina będzie ograniczać kwotę udzielanej dotacji na wymianę źródeł ciepła proporcjonalnie do powierzchni zajmowanej pod działalność gospodarczą - nie będzie naliczany podatek dochodowy od osób fizycznych i nie będzie wystawiany PIT-8C.

Do zadań własnych gminy należy m. in. finansowanie ochrony środowiska i gospodarki wodnej w zakresie określonym w art. 400 m. in. przedsięwzięcia związane z ochroną powietrza. Stosownie do treści art. 403 ust. 4 ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 roku Prawo ochrony środowiska (t.j.: Dz. U. 2017 poz. 519 ze zm.) finansowanie ochrony środowiska może polegać na udzieleniu dotacji celowej w rozumieniu ustawy o finansach publicznych.


W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego zdarzenia przyszłego uznaje się za prawidłowe.


Zgodnie z art. 9 ust. 1 ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych (Dz. U. z 2018 r., poz. 1509, z późn. zm.) opodatkowaniu podatkiem dochodowym podlegają wszelkiego rodzaju dochody, z wyjątkiem dochodów wymienionych w art. 21, 52, 52a i 52c oraz dochodów, od których na podstawie przepisów Ordynacji podatkowej zaniechano poboru podatku.

W świetle powyższego przepisu, opodatkowaniu podatkiem dochodowym od osób fizycznych podlegają wszelkiego rodzaju dochody uzyskane przez podatnika, z wyjątkiem tych, które zostały enumeratywnie wymienione w katalogu zwolnień przedmiotowych zawartym w powyższej ustawie, bądź od których zaniechano poboru podatku.

W myśl art. 21 ust. 1 pkt 129 powołanej ustawy, wolne od podatku dochodowego są dotacje, w rozumieniu przepisów o finansach publicznych, otrzymane z budżetu państwa lub budżetów jednostek samorządu terytorialnego, z zastrzeżeniem ust. 36.

Mając na uwadze powyżej cytowany przepis stwierdzić należy, że skorzystanie z przedmiotowego zwolnienia podatkowego uzależnione jest od źródła finansowania oraz od tego czy przyznawane świadczenie jest w istocie dotacją w rozumieniu przepisów o finansach publicznych. Aby wypłacone świadczenie korzystało ze zwolnienia przedmiotowego oba warunki wskazane w art. 21 ust. 1 pkt 129 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych muszą zostać spełnione łącznie.

Zgodnie natomiast z art. 21 ust. 36 ustawy o podatku od osób fizycznych zwolnienie, o którym mowa w ust. 1 pkt 129, nie ma zastosowania do tej części dotacji otrzymanej na prowadzenie pozarolniczej działalności gospodarczej, która została przeznaczona, na podstawie odrębnych przepisów, na wynagrodzenie osoby fizycznej prowadzącej tę działalność.

Zgodnie z art. 126 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz. U. z 2017 r., poz. 2077, z późn. zm.), dotacje są to podlegające szczególnym zasadom rozliczania środki z budżetu państwa, budżetu jednostek samorządu terytorialnego oraz z państwowych funduszy celowych przeznaczone na podstawie niniejszej ustawy, odrębnych ustaw lub umów międzynarodowych, na finansowanie lub dofinansowanie realizacji zadań publicznych.


Na podstawie art. 127 ust. 1 pkt 1 ww. ustawy, dotacje celowe są to środki przeznaczone na finansowanie lub dofinansowanie:


  1. zadań z zakresu administracji rządowej oraz innych zadań zleconych jednostkom samorządu terytorialnego ustawami,
  2. ustawowo określonych zadań, w tym zadań z zakresu mecenatu państwa nad kulturą, realizowanych przez jednostki inne niż jednostki samorządu terytorialnego,
  3. bieżących zadań własnych jednostek samorządu terytorialnego,
  4. zadań agencji wykonawczych, o których mowa w art. 21 ust. 1 pkt 3 lit. b),
  5. zadań zleconych do realizacji organizacjom pozarządowym,
  6. kosztów realizacji inwestycji.


Stosownie do art. 221 ust. 1 ustawy o finansach publicznych, podmioty niezaliczane do sektora finansów publicznych i niedziałające w celu osiągnięcia zysku mogą otrzymywać z budżetu jednostki samorządu terytorialnego dotacje celowe na cele publiczne, związane z realizacją zadań tej jednostki, a także na dofinansowanie inwestycji związanych z realizacją tych zadań. Tryb postępowania o udzielenie dotacji na inne zadania niż określone w ustawie, o której mowa w ust. 2, sposób jej rozliczania oraz sposób kontroli wykonywania zleconego zadania określa, w drodze uchwały, organ stanowiący jednostki samorządu terytorialnego, mając na uwadze zapewnienie jawności postępowania o udzielenie dotacji i jej rozliczenia (art. 221 ust. 4 ww. ustawy).

Na podstawie art. 403 ust. 2 ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. Prawo ochrony środowiska (Dz. U. z 2018 r., poz. 799, z późn. zm.), do zadań własnych gmin należy finansowanie ochrony środowiska i gospodarki wodnej w zakresie określonym w art. 400a ust. 1 pkt 2, 5, 8, 9, 15, 16, 21-25, 29, 31, 32 i 38-42 w wysokości nie mniejszej niż kwota wpływów z tytułu opłat i kar, o których mowa w art. 402 ust. 4, 5 i 6, stanowiących dochody budżetów gmin, pomniejszona o nadwyżkę z tytułu tych dochodów przekazywaną do wojewódzkich funduszy. Finansowanie ochrony środowiska i gospodarki wodnej, o którym mowa w ust. 1 i 2, odbywa się w trybie określonym w przepisach odrębnych, z zastrzeżeniem ust. 4-6 (art. 403 ust. 3 ww. ustawy).


Stosownie do treści art. 403 ust. 4 ww. ustawy, finansowanie ochrony środowiska i gospodarki wodnej, o którym mowa w ust. 1 i 2, może polegać na udzielaniu dotacji celowej w rozumieniu przepisów ustawy o finansach publicznych z budżetu gminy lub budżetu powiatu na finansowanie lub dofinansowanie kosztów inwestycji:


  1. podmiotów niezaliczonych do sektora finansów publicznych, w szczególności:


    1. osób fizycznych,
    2. wspólnot mieszkaniowych,
    3. osób prawnych,
    4. przedsiębiorców;


  2. jednostek sektora finansów publicznych będących gminnymi lub powiatowymi osobami prawnymi.


Zasady udzielania dotacji celowej, o której mowa w ust. 4, obejmujące w szczególności kryteria wyboru inwestycji do finansowania lub dofinansowania oraz tryb postępowania w sprawie udzielania dotacji i sposób jej rozliczania określa odpowiednio rada gminy albo rada powiatu w drodze uchwały (art. 403 ust. 5 cyt. ustawy).


Z przedstawionego we wniosku zdarzenia przyszłego wynika, że Gmina przystąpiła do realizacji zadań w ramach środków Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa (..) na lata 2014-2020 dla 4. Osi priorytetowej Regionalna polityka energetyczna, Działanie 4.4 Redukcja emisji zanieczyszczeń do powietrza:


  • Poddziałanie 4.4.2 Obniżenie poziomu niskiej emisji - SPR w ramach Konkursu nr … zadania inwestycyjnego pn.: ...
  • Poddziałanie 4.4.3 Obniżenie poziomu niskiej emisji (paliwa stałe) - SPR, w ramach Konkursu nr .. zadania inwestycyjnego pn.: ...


W ramach tych inwestycji Gmina planuje udzielenie dotacji mieszkańcom na wymianę dotychczasowych źródeł ciepła na paliwa stałe na ekologiczne źródła ciepła wykorzystujące paliwa gazowe lub wykorzystujące paliwa stałe (ale przy zastosowaniu źródeł o znacznie lepszych parametrach i znaczniej mniejszej emisji zanieczyszczeń do atmosfery) z wyłącznym przeznaczeniem do potrzeb grzewczych i sporządzania ciepłej wody użytkowej wyłącznie do celów mieszkaniowych (w ramach poddziałania 4.4.2 przewiduje się wymianę 58 kotłów i montaż instalacji a w ramach 4.4.3 przewiduje się wymianę 70 kotłów i montaż instalacji). Planowane inwestycje realizowane będą w ramach zadań własnych gminy do których na podstawie art. 7 ust. l pkt. l ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (t.j. Dz.U. 2017 poz. 1875 ze zm.) należy zaspokajanie zbiorowych potrzeb wspólnoty.

W szczególności zadania własne obejmują sprawy: ładu przestrzennego, gospodarki nieruchomościami, ochrony środowiska i przyrody oraz gospodarki wodnej. Udzielenie dotacji poprzedzi spisanie umowy na udzielenie dotacji na wymianę kotłów na paliwa stałe na nowe źródła ciepła pomiędzy Gminą G. a Inwestorem - osobą fizyczną. Dotacja będzie udzielona z budżetu gminy w ramach uzyskanego dofinansowania od Instytucji Zarządzającej z ww. programu RPO.

Kwota dotacji będzie przekazana na podstawie faktycznie poniesionych kosztów kwalifikowanych, zgodnie z przedłożonymi przez Inwestora dokumentami potwierdzającymi dokonanie wydatków na inwestycje oraz zgodnie z zasadami określonymi w obowiązującym Regulaminie udzielania dotacji w szczególności w oparciu o dokonaną ocenę energetyczną sporządzoną przez niezależną Firmę wyznaczoną przez Instytucję Zarządzającą.

Wypłata dotacji nastąpi po realizacji zadania przez Inwestora i dokonaniu kontroli realizacji Inwestycji przez osobę (zespół) uprawnioną przez Wójta Gminy G.

Dotacja jaką otrzyma osoba fizyczna na dofinansowanie wymiany starych kotłów na paliwa stałe w ramach ww. programu RPO, będzie dotacją w rozumieniu art. 221 ustawy o finansach publicznych, zgodnie z którym podmioty niezaliczone do sektora finansów publicznych i niedziałające w celu osiągnięcia zysku mogą otrzymywać z budżetu jednostek samorządu terytorialnego dotacje celowe na cele publiczne, związane z realizacją zadań tej jednostki, a także na dofinansowanie inwestycji związanych z realizacją tych zadań. Dotacja będzie udzielana mieszkańcom w oparciu o art. 400a ust. 1 pkt 21 oraz art. 403 ust. 4, 5 i 6 ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. Prawo ochrony środowiska (t.j.: Dz. U. 2017 poz. 519 ze zm.), w związku z realizacją „Programu ..." przyjętego uchwałą nr … Rady Gminy G. z dnia 16 grudnia 2015 r. - zadanie własne gminy.

W okresie trwałości za właściwe użytkowanie i utrzymanie oraz realizację wskaźników odpowiadać będzie Gmina. W ramach podpisanych umów beneficjenci końcowi zobowiązani są do wykorzystywania urządzeń grzewczych wyłącznie do celów mieszkaniowych. W dwóch przypadkach na powierzchniach odpowiednio 6 m2 i 12 m2 prowadzona jest działalność gospodarcza osób fizycznych w takim przypadku dotacja celowa będzie pomniejszana proporcjonalnie na podstawie uchwalonych zasad finansowania zgodnie z którymi: "gdy działalność gospodarcza jest prowadzona na powierzchni przekraczającej 50% lokalu objętego wnioskiem, przedsięwzięcie nie kwalifikuje się do dofinansowania.

Jeśli część powierzchni lokalu, wykorzystywana jest do prowadzenia działalności gospodarczej, to koszty kwalifikowane pomniejsza się proporcjonalnie do udziału powierzchni przeznaczonej na prowadzenie działalności gospodarczej w całkowitej powierzchni lokalu, np. jeżeli działalność gospodarcza prowadzona jest na 20% powierzchni całkowitej, to koszty kwalifikowane zmniejsza się o 20%.

Analogicznie postępuje się w przypadku wynajmu pomieszczeń na działalność gospodarczą."

W sytuacji wystąpienia okoliczności określonych w art. 252 ustawy z dni 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych to jest wykorzystania dotacji niezgodne z przeznaczeniem, pobrania nienależnego lub w nadmiernej wysokości, udzielona dotacja podlega zwrotowi. Do zwrotu dotacji i naliczenia odsetek będą miały zastosowanie przepisy ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych.

Mając na uwadze powołane przepisy prawa oraz przedstawiony opis zdarzenia przyszłego z którego wynika, że udzielana przez Wnioskodawcę dotacja celowa na częściową refundację poniesionych kosztów wymiany wyeksploatowanych kotłów oraz montaż nowej instalacji jest dotacją w rozumieniu ustawy o finansach publicznych a ponadto zostanie sfinansowana z budżetu Gminy, tj. jednostki samorządu terytorialnego, uznać należy, że korzystać będzie ona ze zwolnienia przedmiotowego na podstawie art. 21 ust. 1 pkt 129 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych. W konsekwencji, na Wnioskodawcy nie będzie ciążył obowiązek sporządzenia dla mieszkańców, którzy otrzymają ww. dotację informacji (PIT-8C).

Wskazać również należy, że dla zastosowania zwolnienia, uregulowanego w art. 21 ust. 1 pkt 129 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, a także obowiązku wystawienia przez Wnioskodawcę PIT-8C w sytuacji, gdy przedmiotowa dotacja spełnia warunki określone w tym przepisie bez wpływu pozostaje okoliczność, że część powierzchni lokalu (mieszkania) wykorzystywana będzie do prowadzenia działalności gospodarczej, a gmina ograniczy kwotę udzielanej dotacji na wymianę źródeł ciepła proporcjonalnie do powierzchni zajmowanej pod działalność gospodarczą.


Wobec powyższego stanowisko Wnioskodawcy należało uznać za prawidłowe.


Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dniu wydania interpretacji.


Interpretacja indywidualna wywołuje skutki prawnopodatkowe tylko wtedy, gdy rzeczywisty stan faktyczny sprawy będącej przedmiotem interpretacji pokrywał się będzie ze zdarzeniem przyszłym podanym przez Wnioskodawcę w złożonym wniosku. W związku z powyższym, w przypadku zmiany któregokolwiek elementu przedstawionego we wniosku opisu sprawy, udzielona interpretacja traci swoją aktualność.


Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem.

Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w dwóch egzemplarzach (art. 47 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi – Dz. U. z 2018 r., poz. 1302) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia skarżącemu rozstrzygnięcia w sprawie albo aktu, o którym mowa w art. 3 § 2 pkt 4a (art. 53 § 1 ww. ustawy).

Jednocześnie, zgodnie z art. 57a ww. ustawy, skarga na pisemną interpretację przepisów prawa podatkowego wydaną w indywidualnej sprawie, opinię zabezpieczającą i odmowę wydania opinii zabezpieczającej może być oparta wyłącznie na zarzucie naruszenia przepisów postępowania, dopuszczeniu się błędu wykładni lub niewłaściwej oceny co do zastosowania przepisu prawa materialnego. Sąd administracyjny jest związany zarzutami skargi oraz powołaną podstawą prawną.


Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie, bezczynność lub przewlekłe prowadzenie postępowania jest przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy), na adres: Krajowa Informacja Skarbowa, ul. Teodora Sixta 17, 43-300 Bielsko-Biała.


doradcapodatkowy.com gdy potrzebujesz własnej indywidualnej interpretacji podatkowej.

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji
Dołącz do zarejestrowanych użytkowników i korzystaj wygodnie z epodatnik.pl.   Rejestracja jest prosta, szybka i bezpłatna.

Reklama

Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.

czytaj

O nas

epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.

czytaj

Regulamin

Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.

czytaj