Interpretacja Dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej
0113-KDIPT1-3.4012.819.2017.2.OS
z 30 stycznia 2018 r.

 

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2017 r., poz. 201, z późn. zm.), Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 31 października 2017 r. (data wpływu 14 listopada 2017 r. ), uzupełnionym pismem z dnia 22 stycznia 2018 r. (data wpływu 26 stycznia 2018 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do odliczenia podatku naliczonego wynikającego z faktur wystawianych przez Spółkę, dokumentujących usługi marketingowejest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 14 listopada 2017 r. wpłynął do tutejszego organu ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do odliczenia podatku naliczonego wynikającego z faktur wystawianych przez Spółkę, dokumentujących usługi marketingowe.

Przedmiotowy wniosek uzupełniono pismem z dnia 22 stycznia 2018 r. (data wpływu 26 stycznia 2018 r.) w zakresie wskazania prawidłowego adresu elektronicznego oraz doprecyzowania opisu sprawy.

We wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe.

Wnioskodawca prowadzi działalność gospodarczą polegającą na sprzedaży sprzętów elektronicznych (zwanych dalej „Towarami”) zarówno w sklepach stacjonarnych, jak i w sklepie internetowym Wnioskodawcy. Wnioskodawca jest zarejestrowanym podatnikiem VAT czynnym, a cała dokonywana przez niego sprzedaż jest opodatkowana VAT. Ponadto, Wnioskodawca jest wspólnikiem spółki z ograniczoną odpowiedzialnością (zwanej dalej „Spółką”), Spółka jest zarejestrowanym podatnikiem VAT czynnym.

Spółka prowadzi działalność gospodarczą polegającą na sprzedaży sprzętów elektronicznych za pośrednictwem sklepu internetowego Spółki (zwanego dalej „Sklepem”).

Wnioskodawca zawarł ze Spółką umowę współpracy (zwaną dalej „Umową”), na mocy której określono ramy i zasady współpracy Spółki i wspólników, w tym Wnioskodawcy, w szczególności w zakresie:

  1. sprzedaży Towarów Spółce, w tym określenia sposobu składania i realizowania zamówień na Towary;
  2. postępowania związanego z realizacją umów sprzedaży Towarów zawartych przez Spółkę z kupującymi;
  3. postępowania w przypadku skutecznego odstąpienia przez kupującego będącego konsumentem od umowy zawartej ze Spółką;
  4. postępowania w przypadku zgłoszenia przez Kupującego roszczeń z tytułu rękojmi za wady Towaru lub z tytułu udzielonej gwarancji;
  5. rezerwacji Towarów sprzedawanych przez Wnioskodawcę w Sklepie bezpośrednio na rzecz kupujących;
  6. reklamy i promowania Spółki i Sklepu oraz zwrotu poniesionych w tym celu kosztów.

W ramach swojej działalności, Wnioskodawca sprzedaje Towary między innymi Spółce, która może w ten sposób realizować swoją sprzedaż prowadzoną za pośrednictwem sklepu. Ponadto, Sklep prowadzony przez Spółkę oferuje możliwość dokonania rezerwacji Towaru w sklepie stacjonarnym prowadzonym przez Wnioskodawcę. W przypadku dokonania takiej rezerwacji Wnioskodawca sprzedaje towar bezpośrednio klientowi, który dokonał rezerwacji za pośrednictwem Sklepu prowadzonego przez Spółkę.

Na stronie internetowej Sklepu, poza ofertą sprzedażową, prezentowany będzie również adres sklepu stacjonarnego Wnioskodawcy.

W celu promocji oferty Sklepu oraz dotarcia do jak największej liczby potencjalnych klientów, Spółka podejmuje liczne działania marketingowe, nabywając służące ich realizacji usługi, w tym między innymi:

  • zapewnienie widoczności oferty Sklepu w internetowych porównywarkach cen,
  • pozycjonowanie strony internetowej Sklepu w wyszukiwarkach internetowych,
  • prowadzenie kampanii z wykorzystaniem usług ..., przy czym w niektórych przypadkach odbiorcy reklamy wyświetlany będzie nie tylko link do Sklepu, ale też adres sklepu Stacjonarnego Wnioskodawcy,
  • prowadzenie marketingowych kampanii mailingowych (przy czym w przesyłanych w ramach akcji promocyjnych mailach, poza linkiem do Sklepu, znajdować się będzie też adres sklepu stacjonarnego Wnioskodawcy).

Wnioskodawca i Spółka przewidują, że w toku wykonywania umowy o współpracy, Wnioskodawca może podejmować decyzje o przeniesieniu na rzecz Spółki określonej kwoty środków pieniężnych z przeznaczeniem wydatkowania ich przez Spółkę na cele marketingowe. Z kolei Spółka zobowiązuje się do przeznaczenia tych środków na cele marketingowe, w szczególności na promocję oferty Sklepu w serwisach internetowych porównujących ceny, pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych, kampanie z wykorzystaniem usługi ... oraz na marketingowe kampanie mailingowe. Spółka zobowiązana będzie każdorazowo do wydatkowania przekazanych w ten sposób środków na wskazane cele, w terminie 9 miesięcy licząc od końca miesiąca, w którym środki te wpłyną na rachunek bankowy Spółki. W przypadku uchybienia powyższemu zobowiązaniu, Spółka będzie zobowiązana do zwrotu niewykorzystanych środków na rzecz Wnioskodawcy wraz z odsetkami.

Wnioskodawca będzie każdorazowo informował Spółkę drogą elektroniczną o przekazaniu jej środków z przeznaczeniem wydatkowania ich na cele marketingowe.

Spółce nie będzie przysługiwało żadne roszczenie o wypłatę środków, o których mowa powyżej, a ich przekazanie Spółce w zamian za jej zobowiązanie do wydatkowania środków na wskazane wyżej cele, będzie każdorazowo samodzielną decyzją Wnioskodawcy.

W uzupełnieniu Wnioskodawca wskazał, iż:

  1. Prawidłowy adres elektroniczny pełnomocnika w systemie e-PUAP to „/.../domyslna”.
    1. Spółka będzie wystawiała faktury z tytułu świadczonych usług marketingowych na rzecz Wnioskodawcy.
    2. Faktury będą zawierały podatek VAT.
    3. Nabywane od Spółki usługi marketingowe będą związane z czynnościami opodatkowanym podatkiem od towarów i usług (tj. ze sprzedażą sprzętu elektronicznego).

W związku z powyższym opisem zadano następujące pytanie.

Czy Wnioskodawcy będzie przysługiwało na podstawie art. 86 ust. 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (dalej „ustaw VAT”) prawo do odliczenia podatku naliczonego wynikającego z faktur wystawianych przez Spółkę, dokumentujących przekazywane przez Wnioskodawcę na zasadach przedstawionych w opisie zdarzenia przyszłego kwoty?

Zdaniem Wnioskodawcy, będzie Mu przysługiwało prawo do odliczenia podatku naliczonego wynikającego z faktur wystawianych przez Spółkę, dokumentujących przekazywane przez Wnioskodawcę na zasadach przedstawionych w opisie zdarzenia przyszłego kwoty.

Zgodnie z art. 86 ust. 1 ustawy o VAT „W zakresie, w jakim towary i usługi są wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych, podatnikowi, o którym mowa w art. 15, przysługuje prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego, z zastrzeżeniem art. 114, art. 119 ust. 4, art. 120 ust. 17 i 19 oraz art. 124”.

Przy czym kwotę podatku naliczonego, zgodnie z art. 88 ust. 2 pkt 1 ustawy o VAT stanowi „suma kwot podatku wynikających z faktur otrzymanych przez podatnika z tytułu:

  1. nabycia towarów i usług,
  2. dokonania całości lub części zapłaty przed nabyciem towaru lub wykonaniem usługi”.

Z kolei art. 8 ust. 1 ustawy o VAT stanowi, że przez świadczenie usług, rozumie się „każde świadczenie na rzecz osoby fizycznej, osoby prawnej lub jednostki organizacyjnej niemającej osobowości prawnej, które nie stanowi dostawy towarów w rozumieniu art. 7, w tym również:

  1. przeniesienie praw do wartości niematerialnych i prawnych, bez względu na formę, w jakiej dokonano czynności prawnej;
  2. zobowiązanie do powstrzymania się od dokonania czynności lub do tolerowania czynności lub sytuacji;
  3. świadczenie usług zgodnie z nakazem organu władzy publicznej lub podmiotu działającego w jego imieniu lub nakazem wynikającym z mocy prawa”.

Z cytowanego wyżej art. 88 ust. 2 pkt 1 ustawy o VAT wynika, że wystawiona faktura - aby wynikało z niej prawo do odliczenia - musi zatem mieć związek z nabyciem towaru lub usługi (bez względu na to, czy wystawiana jest przed czy po ich wyświadczeniu).

Z kolei wynikająca z art. 8 ust. 1 ustawy o VAT definicja świadczenia usług ma charakter szeroki nakazując uznać za świadczenie usług wszelkiego rodzaju świadczenia, które nie są dostawą towarów. W szczególności świadczeniem może być zobowiązanie się do określonego zachowania lub działania czy zobowiązanie się do powstrzymania się od określonego zachowania czy działania.

Skoro zatem Spółka zobowiązuje się do przeznaczenia otrzymanych środków na cele marketingowe w sposób uzgodniony z Wnioskodawcą, to wykonuje ona świadczenie w rozumieniu ustawy o VAT.

Ponadto, na gruncie tego przepisu w orzecznictwie przyjmuje się, że dla ustalenia czy miało miejsce świadczenie usług istotne jest stwierdzenie, czy świadczenie przyniosło odbiorcy jakąkolwiek korzyść. Niezbędne jest tym samym ustalenie, czy dane czynności skutkują uzyskaniem korzyści przez dokonującego płatności w zamian za ich wykonanie bądź zaniechanie (np. wyrok WSA we Wrocławiu z 12 lipca 2017 r., sygn I SA/Wr 382/17). Korzyścią Wnioskodawcy z tytułu dokonania płatności będzie niewątpliwie efekt w postaci spodziewanego zwiększenia sprzedaży, co szerzej wyjaśniono poniżej omawiając związek nabycia usług ze sprzedażą opodatkowaną Wnioskodawcy.

Z cytowanego wyżej art. 86 ust. 1 ustawy o VAT wynika bowiem, że podstawowym warunkiem skorzystania z prawa do odliczenia VAT jest związek zakupów z wykonanymi czynnościami opodatkowanymi.

Zdaniem Wnioskodawcy, na gruncie przedstawionego stanu faktycznego istnieje istotny związek pomiędzy świadczeniem uzyskiwanym od Spółki, a sprzedażą opodatkowaną Wnioskodawcy. Wskazać należy bowiem że nadrzędnym celem przyświecającym Wnioskodawcy przy przekazywaniu Spółce środków z przeznaczeniem wydatkowania ich na cele marketingowe, jest perspektywa zwiększenia przychodów Wnioskodawcy. Wydatki marketingowe mają bowiem z założenia zwiększać ruch na stronie internetowej Sklepu, co skutkować będzie zdaniem Wnioskodawcy przede wszystkim:

  • zwiększoną liczbą rezerwacji, których odwiedzający stronę internetową Sklepu będą dokonywać za jej pośrednictwem w sklepie stacjonarnym Wnioskodawcy, co przełoży się na wzrost jego sprzedaży opodatkowanej,
  • zwiększoną sprzedażą Spółki na rzecz klientów dokonujących zakupów w Sklepie, co z kolei skutkować będzie zwiększeniem zakupów towarów u Wnioskodawcy jako dostawcy Spółki - Wnioskodawca będzie w ten sposób uzyskiwał korzyść ze sprzedaży dokonywanej za pomocą nowego kanału dystrybucji, jakim jest z jego perspektywy Sklep prowadzony przez Spółkę; sprzedaż towaru na rzecz Spółki również stanowi bowiem sprzedaż opodatkowaną Wnioskodawcy.

Ponadto, Wnioskodawca spodziewa się zwiększenia sprzedaży opodatkowanej także w wyniku udostępniania adresu prowadzonego przez niego sklepu stacjonarnego w ramach kampanii AdWords oraz w ramach marketingowych kampanii mailingowych. Ponadto, adres sklepu stacjonarnego Wnioskodawcy jest również wskazany na stronie internetowej Sklepu, a zatem zwiększony - na skutek podejmowanych działań marketingowych - ruch na tej stronie, będzie skutkował zwiększoną świadomością klientów zainteresowanych Towarami co do możliwości odwiedzenia oferującego je sklepu stacjonarnego Wnioskodawcy, co z kolei przełoży się zdaniem Wnioskodawcy na zwiększenie sprzedaży opodatkowanej.

Bez znaczenia przy tym pozostaje fakt, że Wnioskodawca nie będzie właścicielem Sklepu, bowiem wzrost sprzedaży za pośrednictwem Sklepu, dokonywane za jego pośrednictwem rezerwacje, a także informowanie w kampaniach marketingowych oraz na stronie internetowej Sklepu o adresie placówki stacjonarnej Wnioskodawcy, będą przekładać się na wzrost sprzedaży Towarów (stanowiącej sprzedaż opodatkowaną) przez Wnioskodawcę - zarówno w wyniku wzrostu sprzedaży dokonywanej na rzecz Spółki, jak i wzrostu sprzedaży na rzecz klientów końcowych, dokonujących rezerwacji za pośrednictwem Sklepu lub odwiedzających sklep stacjonarny po powzięciu wiadomości o jego lokalizacji w wyniku działań marketingowych podejmowanych przez Spółkę.

Należy zatem dojść do konstatacji, że z uwagi na istnienie obiektywnego związku pomiędzy nabyciem usługi przedstawionej w opisie zdarzenia przyszłego a sprzedażą opodatkowaną Wnioskodawcy, Wnioskodawcy będzie przysługiwało prawo do odliczenia podatku naliczonego wynikającego z faktur wystawianych przez Spółkę, dokumentujących przekazywane przez Wnioskodawcę na zasadach przedstawionych w opisie zdarzenia przyszłego kwoty.

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego zdarzenia przyszłego jest prawidłowe.

Zgodnie z przepisem art. 86 ust. 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. z 2017 r. poz. 1221, z późn. zm.), zwanej dalej „ustawą”, w zakresie, w jakim towary i usługi są wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych, podatnikowi, o którym mowa w art. 15, przysługuje prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego, z zastrzeżeniem art. 114, art. 119 ust. 4, art. 120 ust. 17 i 19 oraz art. 124.

Stosownie do art. 86 ust. 2 pkt 1 lit. a ustawy, kwotę podatku naliczonego stanowi suma kwot podatku wynikających z faktur otrzymanych przez podatnika z tytułu nabycia towarów i usług.

Podkreślić należy, że ustawodawca stworzył podatnikowi prawo do odliczenia podatku naliczonego w całości lub w części, pod warunkiem spełnienia przez niego zarówno przesłanek pozytywnych, wynikających z art. 86 ust. 1 ustawy oraz niezaistnienia przesłanek negatywnych, określonych w art. 88 ustawy. Przepis ten określa listę wyjątków, które pozbawiają podatnika prawa do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego.

Na podstawie art. 88 ust. 3a pkt 2 ustawy – nie stanowią podstawy do obniżenia podatku należnego oraz zwrotu różnicy podatku lub zwrotu podatku naliczonego faktury i dokumenty celne w przypadku gdy transakcja udokumentowana fakturą nie podlega opodatkowaniu albo jest zwolniona od podatku.

Oznacza to, że podatnik nie może skorzystać z prawa do odliczenia w odniesieniu do podatku, który jest należny wyłącznie z tego względu, że został wykazany na fakturze w sytuacji, gdy transakcja nie podlega opodatkowaniu albo jest zwolniona od podatku.

Natomiast, w myśl art. 88 ust. 4 ustawy, obniżenia kwoty lub zwrotu różnicy podatku należnego nie stosuje się do podatników, którzy nie są zarejestrowani jako podatnicy VAT czynni, zgodnie z art. 96, z wyłączeniem przypadków, o których mowa w art. 86 ust. 2 pkt 7.

Z treści cytowanych przepisów wynika, że prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego przysługuje wówczas, gdy zostaną spełnione określone warunki, tzn. odliczenia tego dokonuje podatnik podatku od towarów i usług oraz gdy towary i usługi, z których nabyciem podatek został naliczony, są wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych.

Zatem odliczyć można w całości podatek naliczony, który jest związany z transakcjami opodatkowanymi podatnika. Wskazana zasada wyłącza jednocześnie możliwość dokonywania odliczeń podatku naliczonego przy nabyciu towarów i usług, które nie są w ogóle wykorzystywane do czynności opodatkowanych, czyli w przypadku dostawy towarów lub świadczenia usług zwolnionych od podatku oraz niepodlegających temu podatkowi.

Podatnik w momencie nabycia towarów lub usług powinien dokonać ich kwalifikacji do określonych rodzajów sprzedaży, z którymi zakupy te są związane. Najistotniejszym bowiem warunkiem, umożliwiającym podatnikowi skorzystanie z prawa do odliczenia podatku naliczonego, jest związek zakupów z wykonywanymi czynnościami opodatkowanymi.

Zaznaczyć jednak należy, że ustawodawca nie precyzuje, w jakim zakresie i w jaki sposób towary i usługi muszą być wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych, aby pozwoliło to podatnikowi na odliczenie podatku naliczonego. Związek ten może być bezpośredni lub pośredni.

O związku bezpośrednim dokonywanych zakupów z działalnością podatnika można mówić wówczas, gdy nabywane towary służą np. dalszej odsprzedaży (towary handlowe) lub też nabywane towary i usługi są niezbędne do wytworzenia towarów lub usług będących przedmiotem dostawy. Bezpośrednio wiążą się więc z czynnościami opodatkowanymi wykonywanymi przez podatnika.

Natomiast o pośrednim związku nabywanych towarów i usług z działalnością przedsiębiorcy można mówić wówczas, gdy ponoszone wydatki wiążą się z całokształtem funkcjonowania przedsiębiorstwa – mają pośredni związek z działalnością gospodarczą, a tym samym z osiąganym przez podatnika obrotem opodatkowanym. Aby jednak można było wskazać, że określone zakupy mają chociażby pośredni związek z działalnością podmiotu, istnieć musi związek przyczynowo-skutkowy pomiędzy dokonanymi zakupami towarów i usług, a powstaniem obrotu. O pośrednim związku dokonanych zakupów z działalnością podatnika można mówić wówczas, gdy zakup towarów i usług nie przyczynia się bezpośrednio do uzyskania obrotu przez podatnika, np. poprzez ich odsprzedaż, lecz poprzez wpływ na ogólne funkcjonowanie przedsiębiorstwa jako całości, przyczynia się do generowania przez podmiot obrotu.

Zatem niezbędnym warunkiem odliczenia VAT jest istnienie związku pomiędzy zakupami a konkretną transakcją opodatkowaną. Prawo do odliczenia podatku naliczonego powinno przysługiwać podatnikowi w takim zakresie, w jakim działalność podatnika daje to prawo. Aby odliczenie podatku było dopuszczalne, transakcja powodująca naliczenie podatku winna pozostawać w ścisłym związku z transakcjami, które rodzą prawo do odliczenia. W ten sposób prawo do odliczenia podatku VAT naliczonego przy nabyciu towarów i usług zakłada, że poczynione wydatki stanowią element cenotwórczy transakcji obciążonych podatkiem należnym, rodzącym prawo do jego odliczenia.

Z opisu sprawy wynika, że Wnioskodawca jest czynnym zarejestrowanym podatnikiem podatku od towarów i usług. Wnioskodawca zawarł ze Spółką umowę współpracy, na mocy której określono ramy i zasady współpracy Spółki i wspólników, w tym Wnioskodawcy, w szczególności w zakresie:

  1. sprzedaży Towarów Spółce, w tym określenia sposobu składania i realizowania zamówień na Towary;
  2. postępowania związanego z realizacją umów sprzedaży Towarów zawartych przez Spółkę z kupującymi;
  3. postępowania w przypadku skutecznego odstąpienia przez kupującego będącego konsumentem od umowy zawartej ze Spółką;
  4. postępowania w przypadku zgłoszenia przez Kupującego roszczeń z tytułu rękojmi za wady Towaru lub z tytułu udzielonej gwarancji;
  5. rezerwacji Towarów sprzedawanych przez Wnioskodawcę w Sklepie bezpośrednio na rzecz kupujących;
  6. reklamy i promowania Spółki i Sklepu oraz zwrotu poniesionych w tym celu kosztów.

Wnioskodawca i Spółka przewidują, że w toku wykonywania umowy o współpracy, Wnioskodawca może podejmować decyzje o przeniesieniu na rzecz Spółki określonej kwoty środków pieniężnych z przeznaczeniem wydatkowania ich przez Spółkę na cele marketingowe. Z kolei Spółka zobowiązuje się do przeznaczenia tych środków na cele marketingowe, w szczególności na promocję oferty Sklepu w serwisach internetowych porównujących ceny, pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych, kampanie z wykorzystaniem usługi AdWords oraz na marketingowe kampanie mailingowe. Spółka zobowiązana będzie każdorazowo do wydatkowania przekazanych w ten sposób środków na wskazane cele, w terminie 9 miesięcy licząc od końca miesiąca, w którym środki te wpłyną na rachunek bankowy Spółki. W przypadku uchybienia powyższemu zobowiązaniu, Spółka będzie zobowiązana do zwrotu niewykorzystanych środków na rzecz Wnioskodawcy wraz z odsetkami. Wnioskodawca będzie każdorazowo informował Spółkę drogą elektroniczną o przekazaniu jej środków z przeznaczeniem wydatkowania ich na cele marketingowe. Spółka będzie wystawiała faktury z tytułu świadczonych usług marketingowych na rzecz Wnioskodawcy. Faktury będą zawierały podatek VAT. Nabywane od Spółki usługi marketingowe będą związane z czynnościami opodatkowanym podatkiem od towarów i usług (tj. ze sprzedażą sprzętu elektronicznego).

W omawianej sprawie warunki, o których mowa w przepisie art. 86 ust. 1 ustawy zostaną spełnione, gdyż Wnioskodawca jest zarejestrowanym czynnym podatnikiem podatku VAT, a nabywane usługi marketingowe, będą miały związek z czynnościami Wnioskodawcy opodatkowanymi podatkiem VAT.

Mając na uwadze obowiązujące przepisy oraz opis sprawy należy stwierdzić, że skoro, jak wyżej wskazano, spełnione są przesłanki z art. art. 86 ust. 1 ustawy, to Wnioskodawcy będzie przysługiwało prawa do odliczenia podatku naliczonego wynikającego z faktur wystawianych przez Spółkę, dokumentujących usługi marketingowe. Przy czym prawo to będzie przysługiwało, o ile nie wystąpią przesłanki negatywne wymienione w art. 88 ustawy.

Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dniu wydania interpretacji.

Tut. Organ informuje, iż wydana interpretacja dotyczy tylko sprawy będącej przedmiotem wniosku (zapytania) Zainteresowanego. Inne kwestie przedstawione w opisie sprawy, które nie zostały objęte pytaniem nie mogą być – zgodnie z art. 14b § 1 Ordynacji podatkowej – rozpatrzone.

Jednocześnie należy podkreślić, że niniejsza interpretacja została wydana na podstawie przedstawionego we wniosku zdarzenia przyszłego co oznacza, że w przypadku gdy w toku postępowania podatkowego, kontroli podatkowej, kontroli celno-skarbowej zostanie określony odmienny stan sprawy, interpretacja nie wywoła w tym zakresie skutków prawnych.

Zaznacza się także, że zgodnie z art. 14b § 3 ustawy Ordynacja podatkowa, składający wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej obowiązany jest do wyczerpującego przedstawienia zaistniałego stanu faktycznego albo zdarzenia przyszłego. Organ jest ściśle związany przedstawionym we wniosku stanem faktycznym (opisem zdarzenia przyszłego). Zainteresowany ponosi ryzyko związane z ewentualnym błędnym lub nieprecyzyjnym przedstawieniem we wniosku opisu stanu faktycznego (zdarzenia przyszłego). Interpretacja indywidualna wywołuje skutki prawnopodatkowe tylko wtedy, o ile rzeczywisty stan faktyczny sprawy będącej przedmiotem interpretacji pokrywał się będzie ze stanem faktycznym (opisem zdarzenia przyszłego) podanym przez Wnioskodawcę w złożonym wniosku. W związku z powyższym, w przypadku zmiany któregokolwiek elementu przedstawionego we wniosku opisu sprawy, niniejsza interpretacja traci swą aktualność.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego ….., w dwóch egzemplarzach (art. 47 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi – Dz. U. z 2017 r., poz. 1369, z późn. zm.) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia skarżącemu rozstrzygnięcia w sprawie albo aktu, o którym mowa w art. 3 § 2 pkt 4a (art. 53 § 1 ww. ustawy).

Jednocześnie, zgodnie z art. 57a ww. ustawy, skarga na pisemną interpretację przepisów prawa podatkowego wydaną w indywidualnej sprawie, opinię zabezpieczającą i odmowę wydania opinii zabezpieczającej może być oparta wyłącznie na zarzucie naruszenia przepisów postępowania, dopuszczeniu się błędu wykładni lub niewłaściwej oceny co do zastosowania przepisu prawa materialnego. Sąd administracyjny jest związany zarzutami skargi oraz powołaną podstawą prawną.

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie, bezczynność lub przewlekłe prowadzenie postępowania jest przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy), na adres: Krajowa Informacja Skarbowa, ul. Teodora Sixta 17, 43-300 Bielsko-Biała.


doradcapodatkowy.com gdy potrzebujesz własnej indywidualnej interpretacji podatkowej.

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji
Dołącz do zarejestrowanych użytkowników i korzystaj wygodnie z epodatnik.pl.   Rejestracja jest prosta, szybka i bezpłatna.

Reklama

Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.

czytaj

O nas

epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.

czytaj

Regulamin

Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.

czytaj