Interpretacja Dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej
0111-KDIB3-3.4013.4.2018.1.MK
z 8 lutego 2018 r.

 

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t.j. Dz. U. z 2017 r., poz. 201 ze zm.) Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z 23 listopada 2017 r. (data wpływu 3 stycznia 2018 r.) o wydanie interpretacji indywidualnej przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku akcyzowego w zakresie obowiązków związanych z obrotem wyrobami akcyzowymi (olejami smarowymi) – jest prawidłowe.


UZASADNIENIE

W dniu 3 stycznia 2018 r. wpłynął ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku akcyzowego w zakresie obowiązków związanych z obrotem wyrobami akcyzowymi (olejami smarowymi).

We wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe.

A. (dalej: „Wnioskodawca”, „Spółka”) jest francuską spółką nieposiadającą siedziby na terytorium Polski. Wnioskodawca nie jest zarejestrowany w Polsce dla celów akcyzy, nie posiada również żadnych zezwoleń wydanych zgodnie z ustawą akcyzową.

Wnioskodawca prowadzi na terytorium Polski działalność gospodarczą polegającą na sprzedaży środków chemicznych do kontrahentów z Polski, Unii Europejskiej oraz spoza Unii Europejskiej. Środki chemiczne są produkowane w Polsce przez kontrahenta Spółki (dalej: „Kontrahent”), który produkuje je z produktów powierzonych przez Spółkę lub zakupionych przez Kontrahenta na koszt Spółki (Kontrahent nabywa produkty a następnie obciąża Spółkę ich kosztem wystawiając stosowną fakturę VAT).

Wyprodukowane środki chemiczne są własnością Spółki. Kontrahent obciąża Spółkę kosztem usługi produkcyjnej na podstawie faktury VAT.

Wśród materiałów, które są wykorzystywane do produkcji środków chemicznych znajdują się oleje smarowe klasyfikowane do kodu CN 2710 19 99. Oleje te są wykorzystywane jako składnik produkowanych środków chemicznych, w konsekwencji są przeznaczone do wykorzystania do celów innych niż napędowe lub opałowe albo jako dodatki lub domieszki do paliw silnikowych, albo jako oleje smarowe do silników albo do produkcji paliw silnikowych, olejów opałowych, dodatków lub domieszek do paliw silnikowych lub olejów smarowych do silników.

Na ten moment oleje smarowe nabywane są przez Kontrahenta na koszt Spółki. W przyszłości, Spółka chciałaby sama nabywać ww. oleje smarowe, które następnie miałyby zostać powierzone przez Spółkę Kontrahentowi w celu wykonania usługi produkcyjnej. W zależności od konkurencyjności na rynku Wnioskodawca, rozważa nabywanie olejów smarowych o kodzie CN 2710 19 99 w kraju, w ramach krajowego nabycia (Schemat nr 1) lub z innych krajów Unii Europejskiej w ramach wewnątrzwspólnotowego nabycia towarów - WNT (Schemat nr 2).

Schemat nr l – Nabycie krajowe wyrobów akcyzowych

Wnioskodawca będzie dokonywać nabycia olejów smarowych zaklasyfikowanych do kodu CN 2710 19 99 od dostawców krajowych. Kontrahenci będą wystawiać dla Spółki faktury VAT za sprzedaż olejów, natomiast wyroby te będą dostarczane ze składów podatkowych dostawców do bezpośrednio do Kontrahenta Spółki, który zużyje je do wytworzenia środków chemicznych, czyli do celów innych niż napędowe lub opałowe albo jako dodatki lub domieszki do paliw silnikowych, albo jako oleje smarowe do silników albo do produkcji paliw silnikowych, olejów opałowych, dodatków lub domieszek do paliw silnikowych lub olejów smarowych do silników. Wyprowadzenie ze składu podatkowego do Kontrahenta będzie dokonywane w procedurze zwolnienia z akcyzy na podstawie par. 6 ust. 2 rozporządzenia w sprawie zwolnień.

Należy wskazać, że od momentu nabycia w kraju przez Spółkę olejów smarowych o kodzie CN 2710 19 99 wyroby te będą pozostawać wyłączną własnością Wnioskodawcy. Jednakże Wnioskodawca nie będzie faktycznie zużywać wyrobów (faktyczne zużycie będzie dokonywane przez Kontrahenta Wnioskodawcy). Wnioskodawca będzie otrzymywał od dostawcy jedynie fakturę VAT za oleje smarowe natomiast zużycie tych wyrobów będzie dokonywane przez Kontrahenta.

Schemat nr 2 – Wewnątrzwspólnotowe nabycie olejów smarowych

Alternatywnie, Wnioskodawca może dokonywać WNT olejów smarowych o kodzie CN 2710 19 99 od dostawców z innych państw członkowskich Unii Europejskiej. Wyroby te będą przemieszczane od dostawcy z Unii Europejskiej do współpracującego z Wnioskodawcą składu podatkowego położonego na terytorium Polski. W składzie podatkowym oleje smarowe zaklasyfikowane do kodu CN 2710 19 99 zostaną objęte procedurą zawieszenia poboru akcyzy.

Następnie ww. wyroby zostaną wyprowadzone ze składu podatkowego bezpośrednio do Kontrahenta Wnioskodawcy, który zużyje oleje smarowe klasyfikowane do kodu CN 2710 19 99 do wytworzenia środków chemicznych. Do wyprowadzanych ze składu podatkowego wyrobów i zużywanych do celów innych niż napędowe lub opałowe albo jako dodatki lub domieszki do paliw silnikowych, albo jako oleje smarowe do silników albo do produkcji paliw silnikowych, olejów opałowych, dodatków lub domieszek do paliw silnikowych lub olejów smarowych do silników będzie miało zastosowanie zwolnienie z akcyzy, o którym mowa w § 6 ust. 2 rozporządzenia w sprawie zwolnień.

Należy wskazać, że od momentu wewnątrzwspólnotowego nabycia przez Spółkę olejów smarowych o kodzie CN 2710 19 99 wyroby te będą pozostawać wyłączną własnością Wnioskodawcy. Jednakże Wnioskodawca nie będzie faktycznie zużywać wyrobów (faktyczne zużycie będzie dokonywane przez Kontrahenta Wnioskodawcy). Wnioskodawca będzie otrzymywał od dostawcy jedynie fakturę VAT za oleje smarowe, natomiast zużycie tych wyrobów będzie dokonywane przez Kontrahenta.

W związku z powyższym opisem zadano następujące pytania:

  1. Jakie obowiązki wynikające z obowiązujących regulacji akcyzowych ciążą na Spółce będącej właścicielem olejów smarowych o kodzie CN 2710 19 99 w Schemacie nr 1 opisanym w opisie zdarzenia przyszłego w związku z objęciem tych olejów smarowych zwolnieniem od akcyzy, o którym mowa w § 6 pkt 2 rozporządzenia w sprawie zwolnień?
  2. Jakie obowiązki wynikające z obowiązujących regulacji akcyzowych ciążą na Spółce będącej właścicielem olejów smarowych o kodzie CN 2710 19 99 w Schemacie nr 2 opisanym w opisie zdarzenia przyszłego w związku z objęciem tych olejów smarowych zwolnieniem od akcyzy, o którym mowa w § 6 pkt 2 rozporządzenia w sprawie zwolnień?

Zdaniem Wnioskodawcy:

Ad. 1.

Zdaniem Wnioskodawcy, w Schemacie nr 1 opisanym w opisie zdarzenia przyszłego na Spółce będącej właścicielem olejów smarowych o kodzie CN 2710 19 99 nie będą ciążyć żadne obowiązki wynikające z obowiązujących regulacji akcyzowych związane z objęciem olejów smarowych zwolnieniem od akcyzy, o którym mowa w § 6 pkt 2 rozporządzenia w sprawie zwolnień.

W ocenie Spółki, na etapie przemieszczenia wyrobów ze składu podatkowego do Kontrahenta przy zastosowaniu zwolnienia od akcyzy, o którym mowa w § 6 pkt 2 rozporządzenia w sprawie zwolnień, na Spółce nie będą ciążyć żadne obowiązki wynikające z regulacji akcyzowych, w szczególności Spółka nie będzie zobowiązana do rozliczenia/zapłaty akcyzy. Za dochowanie warunków do zastosowania zwolnienia, będzie odpowiedzialny podmiot prowadzący skład podatkowy wysyłający wyroby akcyzowe w zwolnieniu od akcyzy, jak również Kontrahent Spółki, który będzie miał status podmiotu zużywającego wyroby akcyzowe w świetle art. 2 ust. 1 pkt 22 ustawy akcyzowej.

Ad. 2.

Zdaniem Wnioskodawcy, w Schemacie nr 2 opisanym w opisie zdarzenia przyszłego na Spółce będącej właścicielem olejów smarowych o kodzie CN 2710 19 99 nie będą ciążyć żadne obowiązki wynikające z obowiązujących regulacji akcyzowych związane z objęciem tych olejów smarowych zwolnieniem od akcyzy, o którym mowa w § 6 pkt 2 rozporządzenia w sprawie zwolnień.

Aby zastosować zwolnienie z akcyzy na podstawie § 6 pkt 2 rozporządzenia w sprawie zwolnień do olejów smarowych przemieszczanych z Unii Europejskiej do składu podatkowego, oleje te będą musiały zostać przemieszczone do składu podatkowego a następnie w składzie zostać objęte procedurą zawieszenia poboru akcyzy. W tym zakresie, zdaniem Spółki, podmiotem odpowiedzialnym za spełnienie warunków do stosowania procedury zawieszenia poboru akcyzy będzie podmiot prowadzący skład podatkowy. Na Spółce nie będą ciążyć żadne obowiązki w tym zakresie, w szczególności Spółka nie będzie zobowiązana do rozliczenia/zapłaty akcyzy.

Również na etapie przemieszczenia wyrobów ze składu podatkowego do Kontrahenta przy zastosowaniu zwolnienia od akcyzy, o którym mowa w § 6 pkt 2 rozporządzenia w sprawie zwolnień, na Spółce nie będą ciążyć żadne obowiązki wynikające z regulacji akcyzowych. Za dochowanie warunków do zastosowania zwolnienia, będzie odpowiedzialny podmiot prowadzący skład podatkowy wysyłający wyroby akcyzowe w zwolnieniu od akcyzy, jak również Kontrahent Spółki, który będzie miał status podmiotu zużywającego wyroby akcyzowe w świetle art. 2 ust. 1 pkt 22 ustawy akcyzowej.

Uzasadnienie

Schemat nr 1

Na podstawie § 6 pkt 2 rozporządzenia w sprawie zwolnień od akcyzy, zwalnia się od akcyzy oleje smarowe, pozostałe oleje m.in. o kodzie CN 2710 19 99 przeznaczone do wykorzystania do celów innych niż napędowe lub opałowe albo jako dodatki lub domieszki do paliw silnikowych, albo jako oleje smarowe do silników albo do produkcji paliw silnikowych, olejów opałowych, dodatków lub domieszek do paliw silnikowych lub olejów smarowych do silników, w przypadkach, o których mowa w art. 32 ust. 3 pkt 1-3 i 6-9 ustawy akcyzowej - jeżeli spełnione są warunki, o których mowa w art. 32 ust. 5-13 ustawy akcyzowej.

Między innymi, zgodnie z art. 32 ust. 3 pkt 1 ustawy akcyzowej zwalnia się od akcyzy oleje smarowe w przypadku ich dostarczenia ze składu podatkowego na terytorium kraju do podmiotu zużywającego.

Definicja podmiotu zużywającego została wskazana w art. 2 ust. 1 pkt 22 ustawy akcyzowej. Zgodnie z tym przepisem, podmiot zużywający to podmiot mający miejsce zamieszkania, siedzibę lub miejsce prowadzenia działalności gospodarczej na terytorium kraju, który wyroby akcyzowe objęte zwolnieniem od akcyzy ze względu na ich przeznaczenie zużywa na cele uprawniające do zwolnienia z akcyzy.

Zgodnie z art. 32 ust. 5 ustawy akcyzowej, warunkiem zwolnień od akcyzy wyrobów akcyzowych (w tym olejów smarowych o kodzie CN 2710 19 99) ze względu na ich przeznaczenie przemieszczanych ze składu podatkowego do podmiotu zużywającego jest:

  1. objęcie wyrobów akcyzowych będących przedmiotem zwolnienia zabezpieczeniem akcyzowym złożonym przez podmiot prowadzący skład podatkowy, w wysokości zobowiązania podatkowego mogącego powstać w przypadku użycia tych wyrobów niezgodnie z przeznaczeniem uprawniającym do zwolnienia od akcyzy lub naruszenia warunków zwolnienia;
  2. dołączenie do przemieszczanych wyrobów akcyzowych dokumentu dostawy, który zgodnie z art. 32 ust. 10 ustawy akcyzowej może być zastąpiony przez inny dokument, w przypadku gdy dokument ten zawiera takie same dane, jakie są wymagane dla dokumentu dostawy i znajduje swoją podstawę w porozumieniach międzynarodowych lub w przepisach prawa Unii Europejskiej;
  3. potwierdzenie odbioru wyrobów akcyzowych przez podmiot zużywający na dokumencie dostawy lub dokumencie zastępującym dokument dostawy.

Art. 32 ust. 6 ustawy akcyzowej stanowi dalej, że warunkiem zwolnień od akcyzy wyrobów akcyzowych ze względu na ich przeznaczenie (w tym w przypadku przemieszczanych ze składu podatkowego do podmiotu zużywającego) jest ponadto przedstawienie przez podmiot zużywający prowadzący działalność gospodarczą z użyciem wyrobów akcyzowych objętych zwolnieniem od akcyzy ze względu na ich przeznaczenie podmiotowi dostarczającemu te wyroby akcyzowe, pisemnego potwierdzenia przyjęcia zgłoszenia rejestracyjnego.

Z powyższego wynika, że podmiotami, które stosują procedurę zwolnienia z akcyzy, o której mowa w § 6 pkt 2 rozporządzenia w sprawie zwolnień w zw. z art. 32 ust. 3 pkt 1 ustawy akcyzowej i które są zobowiązane do spełnienia warunków zastosowania tego zwolnienia są skład podatkowy i podmiot zużywający. Jednocześnie podmiotem zużywającym jest podmiot, który wyroby zwolnione z akcyzy zużywa na cele uprawniające do zwolnienia.

Zdaniem Spółki, w opisie zdarzenia przyszłego przedstawionego powyżej przez Spółkę podmiotem zużywającym w rozumieniu ustawy akcyzowej będzie Kontrahent Spółki. Spółka co prawda będzie nabywać oleje smarowe i prawnie będzie ich właścicielem, niemniej to Kontrahent Spółki będzie faktycznie wykorzystywać zakupione przez Spółkę oleje smarowe do produkcji środków chemicznych świadcząc dla Spółki usługę produkcyjną. W konsekwencji, to Kontrahent będzie dokonywał fizycznego zużycia olejów smarowych i w rezultacie będzie podmiotem zużywającym.

Należy wskazać, że z punktu widzenia określenia obowiązków akcyzowych to czynności faktyczne a nie prawne mają znaczenie. Tak wynika m.in. z interpretacji Dyrektora Izby Skarbowej w Warszawie z dnia 3 września 2014 r., sygn. IPPP3/443-567/14-2/KB. W interpretacji tej Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie uznał za prawidłowe stanowisko podatnika w stanie faktycznym zbliżonym do Spółki i potwierdził, że w sytuacji, w której wyroby nabywane są przez jeden podmiot, który przekazuje je innemu podmiotowi i ten inny podmiot fizycznie zużywa te wyroby do produkcji innych wyrobów świadcząc usługę produkcyjną, podmiotem zużywającym, w rozumieniu ustawy akcyzowej, jest podmiot, który faktycznie zużywa wyroby do produkcji. Fakt, że właścicielem tych wyrobów jest inny podmiot nie ma znaczenia z punktu widzenia akcyzy. Między innymi, z interpretacji wynika, że „Z powołanego wyżej art. 8 ust. 4 pkt 1 ustawy, który ma zastosowanie w niniejszej sprawie, jednoznacznie wynika, że przedmiotem opodatkowania akcyzą jest zużycie określonych wyrobów akcyzowych. Przy czym, ustawodawca nie uzależnił tego opodatkowania od faktu czy podmiot dokonujący takiego zużycia jest właścicielem tych wyrobów. Należy bowiem zauważyć, że w przypadku wyrobów akcyzowych, zgodnie z art. 8 ustawy określającym czynności opodatkowane, najistotniejsze znaczenie z punktu widzenia opodatkowania akcyzą mają czynności faktyczne, a nie prawne.”

Skoro obowiązki związane z zastosowaniem zwolnienia z akcyzy na podstawie § 6 pkt 2 rozporządzenia w sprawie zwolnień od akcyzy ciążą na składzie podatkowym oraz podmiocie zużywającym, za którego, jak Spółka wskazała powyżej, należy uznać Kontrahenta Spółki, w Schemacie nr 1 na Spółce nie będą ciążyć żadne obowiązki wynikające z obowiązujących regulacji akcyzowych związane z objęciem olejów smarowych zwolnieniem od akcyzy, o którym mowa w § 6 pkt 2 rozporządzenia w sprawie zwolnień. W szczególności, Spółka nie będzie zobowiązana do rozliczenia/zapłaty akcyzy.

Schemat nr 2

Jak wskazano powyżej, zgodnie z § 6 pkt 2 rozporządzenia w sprawie zwolnień w zw. z art. 32 ust. 3 pkt 1 ustawy akcyzowej zwalnia się od akcyzy oleje smarowe w przypadku ich dostarczenia ze składu podatkowego na terytorium kraju do podmiotu zużywającego. W konsekwencji, w przypadku olejów smarowych nabywanych z Unii Europejskiej, w celu zastosowania zwolnienia z akcyzy do tych olejów, powinny być one przemieszczone z kraju UE na terytorium kraju do składu podatkowego.

Jednocześnie, zgodnie z art. 8 ust. 1 ustawy akcyzowej, przedmiotem opodatkowania akcyzą jest m.in.:

  • wewnątrzwspólnotowe nabycie wyrobów akcyzowych z wyłączeniem WNT dokonywanego do składu podatkowego;
  • wprowadzenie wyrobów akcyzowych do składu podatkowego.

Z powyższego wynika, zdaniem Spółki, że w przypadku gdy oleje smarowe są przemieszczane z innych krajów UE na terytorium kraju do składu podatkowego, samo przemieszczenie tych wyrobów nie będzie powodowało powstania obowiązku podatkowego w podatku akcyzowym. Obowiązek powstanie dopiero w momencie wprowadzenia wyrobów akcyzowych do składu podatkowego. Wtedy też, zdaniem Spółki, będzie możliwe otwarcie procedury zawieszenia poboru akcyzy w odniesieniu do olejów smarowych, gdyż zgodnie z art. 40 ust. 6 ustawy akcyzowej, procedurę zawieszenia poboru akcyzy stosuje się na terytorium kraju również do wyrobów akcyzowych innych niż określone w załączniku nr 2 do ustawy, objętych stawką akcyzy inną niż zerowa, czyli takich jak oleje smarowe.

Od 1 stycznia 2016 r. z rozporządzenia MF w sprawie procedur związanych z przemieszczaniem wyrobów akcyzowych został usunięty przepis, stanowiący o tym, że w przypadku nabycia wewnątrzwspólnotowego wyrobów akcyzowych innych niż określone w załączniku nr 2 do ustawy, objętych stawką akcyzy inną niż stawka zerowa (m.in. oleje smarowe), wprowadzanych do składu podatkowego na terytorium kraju z zastosowaniem procedury zawieszenia poboru akcyzy, procedurę tą, na podstawie dokumentów handlowych, stosuje się od momentu wprowadzenia tych wyrobów na terytorium kraju.

W uzasadnieniu do projektu rozporządzenia wskazywano, że powodem uchylenia tego przepisu jest fakt, iż nie można objąć wyrobów akcyzowych procedurą zawieszenia poboru akcyzy przed powstaniem obowiązku podatkowego (istotą tej procedury jest zawieszenie obowiązku zapłaty podatku, w konsekwencji warunkiem do jej zastosowania jest uprzednie zaistnienie czynności podlegającej opodatkowaniu akcyzą). Samo przemieszczenie wyrobów akcyzowych takich jak oleje smarowe w ramach WNT do składu podatkowego nie jest przedmiotem opodatkowania akcyzą, w konsekwencji nie powoduje powstania obowiązku podatkowego.

W ocenie Spółki, usunięcie przepisu wykonawczego o stosowaniu procedury zawieszenia poboru akcyzy na odcinku od granicy do składu podatkowego, nie skutkuje przyjęciem stanowiska, że oleje smarowe nabywane w ramach WNT w ogóle nie mogą być obejmowane procedurą zawieszenia poboru akcyzy na terytorium kraju. Z uzasadnienia pośrednio wynika, że procedura zawieszenia poboru akcyzy może być stosowana w momencie przyjęcia olejów smarowych do składu podatkowego. Natomiast do momentu wprowadzenia do składu podatkowego, brak jest czynności opodatkowanej i nie powstaje obowiązek podatkowy.

Powyższe zostało potwierdzone w interpretacji Dyrektora Izby Skarbowej w Katowicach z 13 czerwca 2016 r. sygn. IBPP4/4513-146/16/MK.

Spółka pragnie wskazać, że w przypadku, gdy przemieszczenie wyrobów akcyzowych nabywanych wewnątrzwspólnotowo dokonywane jest do składu podatkowego, podmiotem odpowiedzialnym za dochowanie warunków uprawniających do zastosowania procedury zawieszenia poboru akcyzy jest podmiot prowadzący skład podatkowy (również w sytuacji, gdy przemieszczane wyroby nie są własnością tego podmiotu). W rezultacie, w ocenie Spółki, na gruncie ustawy akcyzowej, to podmiot prowadzący skład podatkowy, a nie Spółka jako właściciel wyrobów akcyzowych, jest odpowiedzialny za dochowanie warunków do objęcia olejów smarowych nabywanych przez Spółkę w ramach WNT procedurą zawieszenia poboru akcyzy w związku z ich wprowadzeniem do składu podatkowego.

W przypadku, gdy podmiot prowadzący skład podatkowy nie dochowa warunków do stosowania procedury zawieszenia poboru akcyzy w związku z wprowadzeniem wyrobów akcyzowych do składu podatkowego, będzie on podmiotem odpowiedzialnym do rozliczenia podatku akcyzowego w tym zakresie. Natomiast na Spółce nie będą ciążyły formalności związane z rozliczeniem podatku akcyzowego na skutek z naruszenia/niedochowania warunków uprawniających do zastosowania procedury zawieszenia poboru akcyzy w związku z nabywaniem olejów smarowych w ramach WNT i wprowadzaniem ich do składu podatkowego w procedurze zawieszonej akcyzy.

Na takiej samej zasadzie jak w Schemacie nr 1 również w Schemacie nr 2 Spółka nie będzie również zobowiązana do spełniania jakichkolwiek obowiązków w związku z wyprowadzeniem olejów smarowych ze składu podatkowego do Kontrahenta Spółki jako podmiotu zużywającego na podstawie § 6 pkt 2 rozporządzenia w sprawie zwolnień. Jak Spółka podkreślała powyżej, obowiązki związane z zastosowaniem zwolnienia z akcyzy na podstawie § 6 pkt 2 rozporządzenia w sprawie zwolnień od akcyzy ciążą na składzie podatkowym oraz podmiocie zużywającym, za którego, jak Spółka wskazała powyżej, należy uznać Kontrahenta Spółki. W konsekwencji, na Spółce nie będą ciążyć żadne obowiązki wynikające z obowiązujących regulacji akcyzowych związane z objęciem olejów smarowych zwolnieniem od akcyzy, o którym mowa w § 6 pkt 2 rozporządzenia w sprawie zwolnień. W szczególności, Spółka nie będzie zobowiązana do rozliczenia/zapłaty akcyzy.

Reasumując, Spółka stoi na stanowisku, iż zarówno w Schemacie nr 1 jak i w Schemacie nr 2 na Spółce nie będą ciążyły żadne obowiązki wynikające z regulacji akcyzowych, w związku ze stosowaniem zwolnienia z akcyzy na podstawie § 6 pkt 2 rozporządzenia w sprawie zwolnień do olejów smarowych o kodzie CN 2710 19 99 nabywanych przez Spółkę i przekazywanych Kontrahentowi, który zużyje je do wytworzenia środków chemicznych, czyli do celów innych niż napędowe lub opałowe albo jako dodatki lub domieszki do paliw silnikowych, albo jako oleje smarowe do silników albo do produkcji paliw silnikowych, olejów opałowych, dodatków lub domieszek do paliw silnikowych lub olejów smarowych do silników.

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego zdarzenia przyszłego uznaje się za prawidłowe.

Mając powyższe na względzie, stosownie do art. 14c § 1 Ordynacji podatkowej, odstąpiono od uzasadnienia prawnego dokonanej oceny stanowiska Wnioskodawcy.

Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dniu wydania interpretacji.

Interpretacja traci ważność w przypadku zmiany któregokolwiek z elementów przedstawionego zdarzenia przyszłego lub zmiany stanu prawnego.

Zgodnie z art. 14na Ordynacji podatkowej przepisów art. 14k–14n nie stosuje się, jeżeli stan faktyczny lub zdarzenie przyszłe będące przedmiotem interpretacji indywidualnej stanowi element czynności będących przedmiotem decyzji wydanej:

  1. z zastosowaniem art. 119a;
  2. w związku z wystąpieniem nadużycia prawa, o którym mowa w art. 5 ust. 5 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług.

Interpretacja została wydana w oparciu o zdarzenie przyszłe przedstawione we wniosku. Zgodnie z art. 14b § 3 ustawy Ordynacja podatkowa, składający wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej obowiązany jest do wyczerpującego przedstawienia zaistniałego stanu faktycznego albo zdarzenia przyszłego. Organ podatkowy jest ściśle związany przedstawionym we wniosku stanem faktycznym (opisem zdarzenia przyszłego). Zainteresowany ponosi ryzyko związane z ewentualnym błędnym lub nieprecyzyjnym przedstawieniem we wniosku opisu sprawy.

Interpretacja indywidualna wywołuje skutki prawnopodatkowe tylko wtedy, o ile rzeczywisty stan sprawy będącej przedmiotem interpretacji pokrywał się będzie ze stanem podanym przez Wnioskodawcę w złożonym wniosku. W związku z powyższym, w przypadku zmiany któregokolwiek elementu przedstawionego we wniosku opisu sprawy, udzielona odpowiedź traci swą aktualność.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Gliwicach, ul. Prymasa S. Wyszyńskiego 2, 44-101 Gliwice, w dwóch egzemplarzach (art. 47 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi – t.j. Dz. U. z 2017 r., poz. 1369, z późn. zm.) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia skarżącemu rozstrzygnięcia w sprawie albo aktu, o którym mowa w art. 3 § 2 pkt 4a (art. 53 § 1 ww. ustawy).

Jednocześnie, zgodnie art. 57a ww. ustawy, skarga na pisemną interpretację przepisów prawa podatkowego wydaną w indywidualnej sprawie, opinię zabezpieczającą i odmowę wydania opinii zabezpieczającej może być oparta wyłącznie na zarzucie naruszenia przepisów postępowania, dopuszczeniu się błędu wykładni lub niewłaściwej oceny co do zastosowania przepisu prawa materialnego. Sąd administracyjny jest związany zarzutami skargi oraz powołaną podstawą prawną.

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie, bezczynność lub przewlekłe prowadzenie postępowania są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy), na adres: Krajowa Informacja Skarbowa, ul. Teodora Sixta 17, 43-300 Bielsko-Biała.


doradcapodatkowy.com gdy potrzebujesz własnej indywidualnej interpretacji podatkowej.

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji
Dołącz do zarejestrowanych użytkowników i korzystaj wygodnie z epodatnik.pl.   Rejestracja jest prosta, szybka i bezpłatna.

Reklama

Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.

czytaj

O nas

epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.

czytaj

Regulamin

Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.

czytaj