Interpretacja Dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej
0111-KDIB3-3.4013.6.2018.1.WR
z 21 lutego 2018 r.

 

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t.j. Dz. U. z 2017 r., poz. 201 ze zm.) Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z 4 stycznia 2018 r. (data wpływu 12 stycznia 2018 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku akcyzowego w zakresie zwolnienia od akcyzy nabywanych wyrobów gazowych, zużywanych w procesie łącznej produkcji ciepła i energii elektrycznej- jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 12 stycznia 2018 r. wpłynął ww. wniosek o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku akcyzowego w zakresie zwolnienia od akcyzy nabywanych wyrobów gazowych, zużywanych w procesie łącznej produkcji ciepła i energii elektrycznej.

We wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe.

Wnioskodawca prowadzi w S. działalność w zakresie wytwarzania, przesyłania i obrotu energią cieplną, wykonując zadania własne Gminy w zakresie zaopatrzenia miasta w ciepło.

Obecnie wnioskodawca realizuje inwestycję polegającą na modernizacji systemu ciepłowniczego w S. W ramach tego przedsięwzięcia Wnioskodawca zamierza wybudować 3 elektrociepłownie, w których zostaną zlokalizowane zespoły kogeneracyjne służące do łącznej produkcji ciepła i energii elektrycznej. Wnioskodawca zamierza uzyskać promesę koncesji na wytwarzanie energii elektrycznej oraz dystrybucję i obrót energią elektryczną w tych kotłowniach.

Technologia wytwarzania energii przy użyciu wysokosprawnej kogeneracji polega na równoczesnym wytwarzaniu energii cieplnej i elektrycznej w tym samym procesie technologicznym. Głównym elementem elektrociepłowni kogeneracyjnej będą stacjonarne silniki spalinowe napędzane za pomocą paliwa gazowego.

Projekt modernizacji systemu ciepłowniczego przewiduje zasilanie zespołów kogeneracyjnych jednym z rodzajów paliwa gazowego wskazanego w art. 2 ust. 1 pkt 1b ustawy o podatku akcyzowym - gazem ziemnym Ln lub wariantowo biogazem.

Wnioskodawca zamierza zawrzeć umowę o dostawę paliwa gazowego do napędu zespołów kogeneracyjnych, w której zawarte będzie określenie, że paliwo gazowe będzie przeznaczone wyłącznie do napędu stacjonarnych urządzeń kogeneracyjnych w celu łącznego wytwarzania ciepła i energii elektrycznej. Nabywane paliwo gazowe będzie użyte wyłącznie w celu zasilania agregatów kogeneracyjnych dla skojarzonego wytwarzania ciepła i energii elektrycznej. Wnioskodawca nie będzie prowadził działalności polegającej na sprzedaży wyrobów gazowych na rzecz innych podmiotów.

W związku z powyższym opisem zadano następujące pytania:

  1. Czy w tak opisanym zdarzeniu przyszłym zastosowanie znajdzie zwolnienie z podatku akcyzowego sprzedaży Wnioskodawcy paliwa gazowego służącego do napędu elektrowni kogeneracyjnej wskazane w art. 31b ust. 4 pkt 1 ustawy o podatku akcyzowym?
  2. Czy w tak opisanym zdarzeniu przyszłym, użycie przez Wnioskodawcę paliwa gazowego do napędu elektrowni kogeneracyjnej będzie czynnością opodatkowaną akcyzą?
  3. Czy w tak opisanym zdarzeniu przyszłym, wnioskodawca będzie zwolniony z obowiązku składania deklaracji podatkowych i z obowiązku zapłaty podatku na podstawie art. 24b ust. 2 ustawy o podatku akcyzowym?

Zdaniem Wnioskodawcy:

  1. Zdaniem Wnioskodawcy, zwolnienie od podatku akcyzowego określone w art. 31b ust. 4 pkt 1 ustawy o podatku akcyzowym znajdzie zastosowanie w przedstawionym zdarzeniu przyszłym. Wnioskodawca bowiem, nabędzie paliwo gazowe na podstawie umowy z dostawcą, która będzie zawierała określenie przeznaczenia tego paliwa gazowego, zgodnie z art. 31b ust. 5 ustawy o podatku akcyzowym. Paliwo gazowe będzie użyte do napędu stacjonarnych silników kogeneracyjnych, które będą służyły do łącznego wytwarzania energii cieplnej i elektrycznej. Tym samym, spełniona zostanie przesłanka zwolnienia od akcyzy, wskazana w art. 31b ust. 4 pkt 1 w zw. z art. 31b ust. 1 pkt 2 ustawy o podatku akcyzowym. Wobec powyższego, sprzedaż paliwa gazowego przez dostawcę na rzecz Wnioskodawcy będzie zwolniona z akcyzy.
  2. Zdaniem Wnioskodawcy, użycie przez niego wyrobów gazowych do napędu elektrowni kogeneracyjnej nie będzie czynnością opodatkowaną akcyzą, ponieważ ustawa o podatku akcyzowym nie zawiera przepisu wskazującego, iż użycie wyrobów akcyzowych w opisanym zdarzeniu przyszłym podlega opodatkowaniu. Przepisy art. 8 ust. 2 pkt 1 oraz art. 9c ust. 1 pkt 5 wskazują jedynie, iż opodatkowane jest użycie paliwa gazowego w określonych tam przypadkach naruszenia warunków zwolnienia od akcyzy, które w opisanym zdarzeniu przyszłym nie mają miejsca. W związku z powyższym, użycie paliwa gazowego przez Wnioskodawcę w warunkach opisanych w zdarzeniu przyszłym nie będzie przedmiotem opodatkowania.
  3. W przedstawionym zdarzeniu przyszłym, zdaniem Wnioskodawcy, zastosowanie znajdzie również przepis art. 24b ust. 2 ustawy o podatku akcyzowym, przez co Wnioskodawca będzie zwolniony z obowiązku składania deklaracji podatkowych oraz z obowiązku zapłaty podatku.

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego zdarzenia przyszłego uznaje się za prawidłowe.

Stosownie do art. 1 ust. 1 ustawy o podatku akcyzowym ustawa określa opodatkowanie podatkiem akcyzowym, zwanym dalej "akcyzą", wyrobów akcyzowych oraz samochodów osobowych, organizację obrotu wyrobami akcyzowymi, a także oznaczanie znakami akcyzy.

Wyrobami akcyzowymi są wyroby energetyczne, energia elektryczna, napoje alkoholowe, wyroby tytoniowe, susz tytoniowy, płyn do papierosów elektronicznych oraz wyroby nowatorskie, określone w załączniku nr 1 do ustawy. (art. 2 ust. 1 pkt 1 ustawy)

Natomiast wyroby gazowe to: wyroby energetyczne o kodach CN 2705 00 00, 2711 11 00, 2711 21 00, 2711 29 00 i pozostałe paliwa opałowe, o których mowa w art. 89 ust. 1 pkt 15 lit. b, z wyłączeniem wyrobów energetycznych o kodzie CN 2901 10 00. (art. 2 ust. 1 pkt 1b ustawy)

Na podstawie art. 86 ust. 2 ustawy paliwami silnikowymi w rozumieniu ustawy są wyroby energetyczne przeznaczone do użycia, oferowane na sprzedaż lub używane do napędu silników spalinowych.

Finalnym nabywcą gazowym jest podmiot, który:

  1. nabywa na terytorium kraju, importuje lub nabywa wewnątrzwspólnotowo wyroby gazowe, lub
  2. posiada uzyskane w sposób inny niż w drodze nabycia wyroby gazowe

- niebędący pośredniczącym podmiotem gazowym (art. 2 ust. 1 pkt 19a ustawy).

Zgodnie z art. 9c ust. 1 ustawy o podatku akcyzowym w przypadku wyrobów gazowych przedmiotem opodatkowania akcyzą jest:

  1. nabycie wewnątrzwspólnotowe wyrobów gazowych przez finalnego nabywcę gazowego;
  2. sprzedaż wyrobów gazowych finalnemu nabywcy gazowemu;
  3. import wyrobów gazowych przez finalnego nabywcę gazowego;
  4. użycie wyrobów gazowych przez pośredniczący podmiot gazowy;
  5. użycie wyrobów gazowych przez finalnego nabywcę gazowego:
    1. uzyskanych w sposób inny niż w drodze nabycia,
    2. jeżeli nie można ustalić podmiotu, który dokonał sprzedaży tych wyrobów finalnemu nabywcy gazowemu, a w wyniku kontroli podatkowej, kontroli celno-skarbowej albo postępowania podatkowego nie ustalono, że akcyza została zapłacona w należnej wysokości,
    3. nabytych w ramach zwolnienia, o którym mowa w art. 31b ust. 1-4, do innych celów niż zwolnione na podstawie tych przepisów, przy czym za takie użycie uważa się również naruszenie warunku, o którym mowa w art. 31b ust. 5-7 lub 9, a także sprzedaż, eksport lub dostawę wewnątrzwspólnotową wyrobów gazowych przez finalnego nabywcę gazowego zamiast użycia ich do celów, o których mowa w art. 31b ust. 1-4.


Obrót wyrobami gazowymi w ww. okolicznościach podlega zatem z zasady opodatkowaniu akcyzą.

Stosownie do art. 11b ust. 1 ustawy, w przypadku wyrobów gazowych obowiązek podatkowy powstaje z dniem:

  1. nabycia wewnątrzwspólnotowego wyrobów gazowych przez finalnego nabywcę gazowego;
  2. wydania wyrobów gazowych finalnemu nabywcy gazowemu, w przypadku ich sprzedaży na terytorium kraju;
  3. powstania długu celnego, w przypadku importu wyrobów gazowych przez finalnego nabywcę gazowego;
  4. użycia wyrobów gazowych przez podmioty w przypadkach, o których mowa w art. 9c ust. 1 pkt 4 lub 5.

Podatnikiem akcyzy jest osoba fizyczna, osoba prawna oraz jednostka organizacyjna niemająca osobowości prawnej, która dokonuje czynności podlegających opodatkowaniu akcyzą lub wobec której zaistniał stan faktyczny podlegający opodatkowaniu akcyzą, w tym podmiot będący finalnym nabywcą gazowym - w przypadku, o którym mowa w art. 9c ust. 1 pkt 5. (art. 13 ust. 1 pkt 13 ustawy)

Art. 24b ust. 1 ustawy stanowi, że w przypadku wyrobów gazowych podatnik jest obowiązany, bez wezwania organu podatkowego, składać właściwemu naczelnikowi urzędu skarbowego deklaracje podatkowe według ustalonego wzoru oraz obliczać i wpłacać akcyzę na rachunek właściwego urzędu skarbowego, za miesięczne okresy rozliczeniowe, w terminie do 25. dnia miesiąca następującego po miesiącu, w którym:

  1. upłynął termin płatności wynikający z faktury, a jeżeli termin ten nie został określony - po miesiącu, w którym wystawiono fakturę - w przypadku, nabycia wewnątrzwspólnotowego;
  2. upłynął termin płatności określony w umowie właściwej dla rozliczeń z tytułu dostaw wyrobów gazowych albo, jeżeli termin ten nie został określony w umowie - upłynął termin płatności wynikający z faktury lub innego dokumentu wystawionego przez podatnika, z którego wynika zapłata należności za sprzedane przez podatnika wyroby gazowe, a jeżeli termin płatności nie został określony w umowie ani w fakturze lub w tym dokumencie albo gdy z faktury nie wynika należność za wyroby gazowe sprzedane w tym okresie - po miesiącu, w którym wystawiono fakturę lub ten dokument - w przypadku sprzedaży wyrobów gazowych finalnemu nabywcy gazowemu;
  3. nastąpiło użycie wyrobów gazowych - w przypadkach, o których mowa w art. 9c ust. 1 pkt 4 lub 5.

Zgodnie z art. 24b ust. 2 ustawy o podatku akcyzowym przepisy ust. 1 nie mają zastosowania do podmiotów dokonujących czynności podlegających opodatkowaniu w zakresie wyrobów gazowych zwolnionych od akcyzy.

Na podstawie art. 31b ust. 1 ustawy zwalnia się od akcyzy czynności podlegające opodatkowaniu, których przedmiotem są wyroby gazowe przeznaczone do celów opałowych:

  1. do przewozu towarów i pasażerów koleją;
  2. do łącznego wytwarzania ciepła i energii elektrycznej;
  3. w pracach rolniczych, ogrodniczych, w hodowli ryb oraz w leśnictwie;
  4. w procesach mineralogicznych, elektrolitycznych i metalurgicznych oraz do redukcji chemicznej;
  5. przez zakład energochłonny wykorzystujący wyroby gazowe, w którym wprowadzony został w życie system prowadzący do osiągania celów dotyczących ochrony środowiska lub do podwyższenia efektywności energetycznej.

W myśl art. 31b ust. 4 ustawy zwalnia się od akcyzy czynności podlegające opodatkowaniu, których przedmiotem są wyroby gazowe przeznaczone do napędu stacjonarnych urządzeń lub do celów opałowych związanych z napędem stacjonarnych urządzeń, użyte:

  1. w przypadkach, o których mowa w ust. 1 pkt 1-5, lub
  2. na potrzeby przesyłania, dystrybucji lub magazynowania tych wyrobów.

Stosownie do art. 31b ust. 5 ustawy o podatku akcyzowym w przypadku sprzedaży wyrobów gazowych w ramach zwolnień, o których mowa w ust. 1, ust. 2 pkt 2-8, ust. 3 pkt 2 i 3 oraz ust. 4, podmiotom, które użyją tych wyrobów do celów określonych w tych przepisach, warunkiem zwolnienia jest określenie w umowie zawartej między sprzedawcą a nabywcą, że wyroby te będą użyte do tych celów.

Natomiast, w przypadku gdy umowa, o której mowa w ust. 5, dotyczy wyrobów gazowych zwolnionych od akcyzy oraz wyrobów gazowych niepodlegających zwolnieniu, których sprzedaż jest rozliczana okresowo, w umowie określa się wstępnie ilość wyrobów podlegających zwolnieniu. Ilość wyrobów podlegających zwolnieniu określona wstępnie w umowie może zostać skorygowana, w drodze pisemnego oświadczenia nabywcy stanowiącego załącznik do tej umowy, najpóźniej do dnia wystawienia przez sprzedawcę faktury za okres rozliczeniowy, jeżeli rzeczywista ilość wyrobów gazowych podlegających zwolnieniu, zużytych w tym okresie, różni się od ilości określonej wstępnie w umowie. (art. 31b ust. 5a ustawy)

Zgodnie z art. 31b ust. 11 ustawy zwalnia się od akcyzy powstałe u finalnego nabywcy gazowego straty wyrobów gazowych nabytych w ramach zwolnienia, o którym mowa w ust. 1-4, jeżeli w wyniku kontroli podatkowej, kontroli celno-skarbowej albo postępowania podatkowego nie ustalono, że nastąpiło użycie tych wyrobów do celów innych niż określone w tych przepisach.

Stosownie do opisu zdarzenia przyszłego, przedstawionego we wniosku, Wnioskodawca prowadzi działalność w zakresie wytwarzania, przesyłania i obrotu energią cieplną. Natomiast obecnie realizuje inwestycję w zakresie modernizacji systemu ciepłowniczego. W tym celu Wnioskodawca zamierza wybudować trzy elektrociepłownie, w których zostaną umieszczone zespoły kogeneracyjne służące do łącznej produkcji ciepła i energii elektrycznej.

Głównym elementem elektrociepłowni kogeneracyjnej będą stacjonarne silniki spalinowe napędzane paliwem gazowym. Wspomniane paliwo gazowe będzie stanowiło wyrób gazowy w rozumieniu art. 2 ust. 1 pkt 1b ustawy o podatku akcyzowym.

W umowie o dostawę paliwa gazowego będzie określone, że paliwo gazowe będzie przeznaczone wyłącznie do napędu stacjonarnych urządzeń kogeneracyjnych. Wnioskodawca nie będzie prowadził sprzedaży wyrobów gazowych na rzecz innych podmiotów.

Przedmiotem wątpliwości w niniejszej sprawie są: możliwość skorzystania ze zwolnienia z podatku akcyzowego wyrobów gazowych w oparciu o art. 31b ust. 4 pkt 1 ustawy; opodatkowanie użycia wyrobów gazowych w opisanym we wniosku zdarzeniu przyszłym, zwolnienia z obowiązków składania deklaracji podatkowych oraz zapłaty podatku na podstawie art. 24b ust. 2 ustawy.

Zgodnie z wyżej przytoczonym opisem zdarzenia przyszłego Wnioskodawca, będzie zużywał wyroby gazowe do celów związanych z napędem stacjonarnych urządzeń, które używane będą do procesów kogeneracyjnych, czyli do łącznego wytwarzania ciepła i energii elektrycznej. Wnioskodawca spełni również warunek wynikający z art. 31b ust. 5 ustawy, bowiem Spółka zamierza określić w umowie z dostawcą, że paliwo gazowe będzie przeznaczone wyłącznie do napędu stacjonarnych urządzeń kogeneracyjnych w celu łącznego wytwarzania ciepła i energii elektrycznej.

Tym samym Spółka będzie mogła nabyć wyroby gazowe w ramach zwolnienia z art. 31b ust. 4 pkt 1 w zw. art. 31b ust. 1 pkt 2 ustawy.

Zatem stanowisko Wnioskodawcy w zakresie pytania pierwszego jest prawidłowe.

Użycie wyrobów gazowych przez finalnego nabywcę gazowego podlega opodatkowaniu akcyzą tylko w ściśle określonych w ustawie przypadkach. Ustawa zalicza do nich:

  • użycie wyrobów gazowych uzyskanych w sposób inny niż w drodze nabycia,
  • użycie wyrobów gazowych jeżeli nie można ustalić podmiotu, który dokonał sprzedaży tych wyrobów finalnemu nabywcy gazowemu, a w wyniku kontroli podatkowej, kontroli celno-skarbowej albo postępowania podatkowego nie ustalono, że akcyza została zapłacona w należnej wysokości,
  • użycie wyrobów gazowych nabytych w ramach zwolnienia, o którym mowa w art. 31b ust. 1-4, do innych celów niż zwolnione na podstawie tych przepisów, przy czym za takie użycie uważa się również naruszenie warunku, o którym mowa w art. 31b ust. 5-7 lub 9, a także sprzedaż, eksport lub dostawę wewnątrzwspólnotową wyrobów gazowych przez finalnego nabywcę gazowego zamiast użycia ich do celów, o których mowa w art. 31b ust. 1-4.

Wnioskodawca zamierza zawrzeć umowę o dostawę potrzebnych mu wyrobów gazowych, które nabywane będą do celów objętych zwolnieniem i do takich celów będą też przez Spółkę wykorzystywane. Oznacza to, że w przedstawionym we wniosku zdarzeniu przyszłym nie zaistnieje żadna z sytuacji w których użycie wyrobów gazowych przez finalnego nabywcę, tj. przez Wnioskodawcę, będzie opodatkowane akcyzą.


W związku z powyższym stanowisko Wnioskodawcy w zakresie objętym pytaniem drugim również należało uznać za prawidłowe.


W zakresie pytania trzeciego stwierdzić należy, że podatnikiem akcyzy od wyrobów gazowych jest co do zasady pośredniczący podmiot gazowy sprzedający wyroby gazowe finalnemu nabywcy gazowemu. Na nim ciąży obowiązek prowadzenia ewidencji, składania deklaracji i zapłaty podatku akcyzowego. Finalny nabywca gazowy jakim jest Wnioskodawca będzie zobowiązany do złożenia deklaracji podatkowej i zapłaty podatku jedynie w wyjątkowych sytuacjach określonych w art. 9c ust. 1 pkt 5 ustawy. Z opisanego zdarzenia przyszłego wynika, że w sprawie nie występuje sytuacja objęta zakresem przepisu art. 9c ust. 1 pkt 5. Tym samym Wnioskodawca nie będzie zobowiązany do składania deklaracji oraz obowiązku zapłaty akcyzy.

Na marginesie zauważyć należy, że Wnioskodawca niezasadnie uważa, że w sprawie ma zastosowanie przepis art. 24b ust. 2 ustawy. Przepis ten, jak wskazano wyżej, dotyczy podmiotów dokonujących czynności podlegających opodatkowaniu w zakresie wyrobów gazowych zwolnionych od akcyzy. Jak wynika zaś z opisanego zdarzenia przyszłego Wnioskodawca nie będzie podmiotem dokonującym czynności podlegających opodatkowaniu oraz nie wystąpi u niego stan faktyczny podlegający opodatkowaniu. Wnioskodawca bowiem wyroby gazowe nabyte od podmiotu korzystającego ze zwolnienia (stosującego zwolnienie przy sprzedaży wyrobu gazowego dla Wnioskodawcy) tylko zużywa zgodnie z przeznaczeniem objętym zwolnieniem. Tym samym przepis art. 24b ust. 2 ustawy nie ma zastosowania w opisanym przez Wnioskodawcę zdarzeniu. Powyższe nie ma jednak wpływu na opisany sposób postępowania Wnioskodawcy w sprawie objętej wnioskiem.

Tym samym oceniając stanowisko Wnioskodawcy w zakresie pytania trzeciego, uznano je za prawidłowe, przy czym wynika ono z innej podstawy prawnej.

Mając na uwadze powyższe, stanowisko Wnioskodawcy w zakresie oceny przedstawionego we wniosku zdarzenia przyszłego należało uznać za prawidłowe.

Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dniu wydania interpretacji.

Interpretacja traci ważność w przypadku zmiany któregokolwiek z elementów przedstawionego zdarzenia przyszłego lub zmiany stanu prawnego.

Zgodnie z art. 14b § 3 ustawy Ordynacja podatkowa, składający wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej obowiązany jest do wyczerpującego przedstawienia zaistniałego stanu faktycznego albo zdarzenia przyszłego. Organ podatkowy jest ściśle związany przedstawionym we wniosku stanem faktycznym (opisem zdarzenia przyszłego). Zainteresowany ponosi ryzyko związane z ewentualnym błędnym lub nieprecyzyjnym przedstawieniem we wniosku opisu sprawy. Interpretacja indywidualna wywołuje skutki prawnopodatkowe tylko wtedy, o ile rzeczywisty stan sprawy będącej przedmiotem interpretacji pokrywał się będzie ze stanem podanym przez Wnioskodawcę w złożonym wniosku. W związku z powyższym, w przypadku zmiany któregokolwiek elementu przedstawionego we wniosku opisu sprawy, udzielona odpowiedź traci swą aktualność.

Równocześnie przedmiotowa interpretacja dotyczy wyłącznie zapytania zainteresowanego.

Zgodnie z art. 14na Ordynacji podatkowej przepisów art. 14k–14n nie stosuje się, jeżeli stan faktyczny lub zdarzenie przyszłe będące przedmiotem interpretacji indywidualnej stanowi element czynności będących przedmiotem decyzji wydanej:

  1. z zastosowaniem art. 119a;
  2. w związku z wystąpieniem nadużycia prawa, o którym mowa w art. 5 ust. 5 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w […], w dwóch egzemplarzach (art. 47 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi – t.j. Dz. U. z 2017 r., poz. 1369, z późń. zm.) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia skarżącemu rozstrzygnięcia w sprawie albo aktu, o którym mowa w art. 3 § 2 pkt 4a (art. 53 § 1 ww. ustawy).

Jednocześnie, zgodnie z art. 57a ww. ustawy, skarga na pisemną interpretację przepisów prawa podatkowego wydaną w indywidualnej sprawie, opinię zabezpieczającą i odmowę wydania opinii zabezpieczającej może być oparta wyłącznie na zarzucie naruszenia przepisów postępowania, dopuszczeniu się błędu wykładni lub niewłaściwej oceny co do zastosowania przepisu prawa materialnego. Sąd administracyjny jest związany zarzutami skargi oraz powołaną podstawą prawną.

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie, bezczynność lub przewlekłe prowadzenie postępowania jest przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy), na adres: Krajowa Informacja Skarbowa, ul. Teodora Sixta 17, 43-300 Bielsko-Biała.


doradcapodatkowy.com gdy potrzebujesz własnej indywidualnej interpretacji podatkowej.

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji
Dołącz do zarejestrowanych użytkowników i korzystaj wygodnie z epodatnik.pl.   Rejestracja jest prosta, szybka i bezpłatna.

Reklama

Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.

czytaj

O nas

epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.

czytaj

Regulamin

Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.

czytaj