Interpretacja Dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej
0111-KDIB3-3.4013.281.2017.3.WR
z 27 lutego 2018 r.

 

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t.j. Dz. U. z 2017 r., poz. 201 ze zm.) Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z 11 grudnia 2017 r. (data wpływu 19 grudnia 2017 r.), uzupełnionego pismem z dnia 19 lutego 2018 r. (data wpływu 22 luty 2018 r.), o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku akcyzowego w zakresie opodatkowania akcyzą nabycia wewnątrzwspólnotowego oraz importu samochodu wyścigowego jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 19 grudnia 2017 r. wpłynął ww. wniosek o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku akcyzowego w zakresie opodatkowania akcyzą nabycia wewnątrzwspólnotowego oraz importu samochodu wyścigowego.

Powyższy wniosek został uzupełniony pismem z dnia 19 lutego 2018 r. (data wpływu 22 luty 2018 r.), które stanowiło odpowiedź na wezwanie Organu z dnia 9 lutego 2018 r., znak: 0111-KDIB3-3.4013.281.2017.2.WR.

We wniosku przedstawiono następujące zdarzenia przyszłe.

Wnioskodawca zakupił samochód wyścigowy marki Ferrari, typ 458 F458 Challenge. Samochód jest przeznaczony wyłącznie do udziału w wyścigach zamkniętych Ferrari Challenge i porusza się on wyłącznie po zamkniętych torach wyścigowych. Na tory wyścigowe samochód jest dowożony wyłącznie na lawecie.

Samochód jest wyposażony w klatkę bezpieczeństwa homologowaną przez FIA. Klatka ta jest elementem konstrukcyjnym typowym dla tego samochodu wyścigowego i ma na celu zapewnienie bezpieczeństwa kierowcy. Samochód posiada wyłącznie tylny napęd i 7-biegową sekwencyjną skrzynię biegów ze sprzęgłem F1. Moc silnika to 570 koni mechanicznych. Samochód posiada system gaśniczy oraz szyby z poliwęglanu, a także zbiornik paliwa homologowany do wyścigów ze specjalnym systemem tankowania FIA Premier, które potwierdzają bezpieczeństwo konstrukcyjne tych elementów pozwalające na ich użycie wyłącznie w warunkach wyścigowych na zamkniętym torze.

Samochód ten, jako samochód wyścigowy nie posiada homologacji dopuszczającego go do ruchu drogowego (Certificate Of Conformity, dalej: COC). Ponadto wyposażanie samochodu jest związane z jego wyścigowym przeznaczeniem na tor, ponieważ auto nie posiada:

  • świateł drogowych (w tym świateł sygnalizacji zmiany kierunku jazdy),
  • tłumików dopuszczonych do ruchu drogowego, co powoduje przekroczenie dopuszczalnych norm hałasu,
  • katalizatora, co powoduje przekroczenie norm emisji spalin,
  • zamków do drzwi,
  • stacyjki,
  • hamulca pomocniczego.

Samochód został zakupiony od sprzedawcy ze Szwajcarii (wewnątrzwspólnotowe nabycie). Kupujący oświadczył w umowie, że znany jest mu stan techniczny samochodu wynikający z celu do jakiego został on zaprojektowany i zbudowany i nie wnosi w związku z tym żadnych zastrzeżeń. Kupujący ponadto oświadczył, że przyjął do wiadomości, iż samochód nie spełnia warunków pozwalających na dopuszczenie go do ruchu publicznego w wyniku czego nie można poruszać się nim po drogach publicznych.

Wnioskodawca jest czynnym podatnikiem VAT. Samochód jest, i będzie w przyszłości, wykorzystywany do czynności opodatkowanych podatkiem VAT. Cena zakupu samochodu jest wyższa niż 20.000 euro.

Wniosek z 11 grudnia 2017 r. (data wpływu: 19 grudnia 2017 r.) został uzupełniony pismem z dnia 19 lutego 2018 r. (data wpływu 22 luty 2018 r.), które stanowiło odpowiedź na wezwanie Organu z 9 lutego 2018 r., znak: 0111-KDIB3-3.4013.281.2017.2.WR. W piśmie tym Wnioskodawca wskazał, że w zaistniałym stanie faktycznym opisanym we wniosku z dnia 19 grudnia 2017 r. (data wpływu), Wnioskodawca zamierza dokonać w przyszłości nabycia wewnątrzwspólnotowego bądź importu z państwa trzeciego samochodu wyścigowego marki Ferrari, typ 458 F458 Challenge na terytorium kraju w rozumieniu przepisów ustawy o podatku akcyzowym (w związku z tym Wnioskodawca wskazał, iż przedmiot wniosku dotyczy dwóch zdarzeń przyszłych, to jest poz. 66, rubryka E).

Ponadto, w ww. piśmie uzupełniającym, Wnioskodawca uzupełnił opis zdarzeń przyszłych przez wskazanie, że samochód został zakupiony od sprzedawcy w Szwajcarii. Wnioskodawca zamierza w przyszłości dokonać przywozu samochodu wyścigowego z terytorium państwa członkowskiego na terytorium kraju.

W związku z powyższym opisem zadano następujące pytania (ostatecznie doprecyzowane pismem z dnia 19 lutego 2008 r.):

  1. Czy wewnątrzwspólnotowe nabycie samochodu wyścigowego opisanego we wniosku z 19 grudnia 2017 r. podlega opodatkowaniu podatkiem akcyzowym?
  2. Czy import z państwa trzeciego na terytorium kraju samochodu wyścigowego opisanego we wniosku z 19 grudnia 2017 r. podlega opodatkowaniu podatkiem akcyzowym?

Zdaniem Wnioskodawcy (ostatecznie sprecyzowanym pismem z dnia 19 lutego 2018 r.):

Zgodnie z art. 100 ust. 1 pkt 1 i pkt 2 ustawy o podatku akcyzowym (dalej: u.p.a.) w przypadku samochodu osobowego przedmiotem opodatkowania akcyzą jest import oraz nabycie wewnątrzwspólnotowe samochodu osobowego niezarejestrowanego wcześniej na terytorium kraju zgodnie z przepisami o ruchu drogowym. Przez nabycie wewnątrzwspólnotowe, zgodnie z art. 2 pkt 9 u.p.a. rozumie się przemieszczenie m.in. samochodów osobowych z terytorium państwa członkowskiego na terytorium kraju. Natomiast przez import rozumie się przywóz samochodu osobowego niezarejestrowanego z terytorium państwa trzeciego na terytorium kraju (art. 2 ust. 1 pkt 7 u.p.a.). Zgodnie z art. 100 ust. 4 u.p.a. "samochody osobowe są to pojazdy samochodowe wraz z samochodami wyścigowymi, z wyłączeniem pojazdów samochodowych i pozostałych pojazdów, które nie wymagają rejestracji zgodnie z przepisami o ruchu drogowym”. Z zakresu samochodów osobowych zostały wyłączone pojazdy samochodowe, które nie wymagają rejestracji zgodnie z przepisami o ruchu drogowym. Samochód podlega rejestracji zgodnie z ustawą Prawo o ruchu drogowym (dalej: p.r.d.). Dokumentem stwierdzającym dopuszczenie do ruchu pojazdu samochodowego jest dowód rejestracyjny albo pozwolenie czasowe (art. 71 ust. 1 p.r.d.). Z powyższych regulacji p.r.d. wynika zatem, że rejestracja i dopuszczenie do ruchu dotyczy tylko „pojazdów”/„pojazdów samochodowych” w rozumieniu p.r.d. Aby ustalić czy przedmiotowy samochód wymaga rejestracji zgodnie z p.r.d. należy ustalić czy spełnia on definicję „pojazdu samochodowego” zgodnie z p.r.d. Pojęcia te zostały zdefiniowane w art. 2 p.r.d. Pojazd samochodowy to pojazd silnikowy, którego konstrukcja umożliwia jazdę z prędkością przekraczającą 25 km/h (art. 2 pkt 33 p.r.d.). Pojazd to środek transportu przeznaczony do poruszania się po drodze (art. 2 pkt 32 p.r.d.).

Samochód wyścigowy jest środkiem transportu, natomiast dla uznania go za pojazd kluczowa jest weryfikacja czy jest przeznaczony lub przystosowany do poruszania się po drodze. Wnioskodawca uważa, że samochód wyścigowy, który zakupił nie jest pojazdem w rozumieniu p.r.d., ponieważ nie jest przeznaczony albo przystosowany do poruszania się po drodze. Samochód wyścigowy jest przeznaczony do poruszania się wyłącznie po zamkniętym torze wyścigowym. Tor wyścigowy nie jest jezdnią, czyli częścią drogi przeznaczoną do ruchu pojazdów. Samochód wyścigowy nie jest także przystosowany do poruszania się po drogach, ponieważ nie ma szeregu elementów wymaganych do tego. Tym samym samochód wyścigowy nie może być uznany za pojazd, a w konsekwencji również za pojazd silnikowy i pojazd samochodowy w rozumieniu p.r.d. W związku z tym nie będą miały do niego zastosowania zapisy art. 71 p.r.d. o rejestracji, które dotyczą tylko pojazdów. Dodatkowo można wskazać, że samochód wyścigowy nie posiada homologacji dopuszczającej samochód do ruchu drogowego (COC). W ocenie wnioskodawcy samochód wyścigowy nie mieści się w definicji pojazdu zawartej w p.r.d., a tym samym nie podlega rejestracji na podstawie przepisów p.r.d. Stanowisko, że samochód wyścigowy przeznaczony tylko do użytku na torach wyścigowych nie spełnia definicji „pojazdu” a w konsekwencji także definicji „pojazdu samochodowego” na gruncie p.r.d., zostało potwierdzone przez organy podatkowe w wydawanych indywidualnych interpretacjach (interpretacja DIS w Katowicach z 18.03.2013 r. (sygn. IBPP4/443-568/12/LG), interpretacja DIS w Warszawie z 3.07.2012 r. (sygn. IPPP3/443-615/11/12-6/S/KB). Zgodnie z art. 71 ust. 2 p.r.d. „Pojazdy określone w ust. 1 są dopuszczone do ruchu, jeżeli odpowiadają warunkom określonym w art. 66 oraz są zarejestrowane i zaopatrzone w zalegalizowane tablice (tablicę) rejestracyjne, a w przypadku pojazdów samochodowych, z wyłączeniem motocykli, w nalepkę kontrolną”. Wśród warunków jakim muszą odpowiadać samochody w art. 66 ust. 1 p.r.d. wskazano, że pojazd uczestniczący w ruchu ma być tak zbudowany, wyposażony i utrzymany, aby korzystanie z niego m.in. nie zagrażało bezpieczeństwu osób nim jadących lub innych uczestników ruchu, nie zakłócało spokoju publicznego przez powodowanie hałasu przekraczającego poziom określony w przepisach szczegółowych; nie powodowało wydzielania szkodliwych substancji w stopniu przekraczającym wielkości określone w przepisach szczegółowych. W przypadku samochodu wyścigowego niemożliwe jest spełnienie wszystkich warunków. Jak wskazano w stanie faktycznym samochód wyścigowy nie jest wyposażony w tłumiki dopuszczone do ruchu, co powoduje przekroczenie dopuszczalnych norm hałasu. Samochód wyścigowy nie posiada katalizatora, co z kolei powoduje przekroczenie norm emisji spalin. Wynika to z przeznaczenia samochodu wyścigowego, który służy do ścigania się na torach zamkniętych. Zgodnie z art. 71 ust. 2 p.r.d. warunkiem dopuszczenia samochodu do ruchu jest spełnienie wszystkich wymogów określonych w art. 66 p.r.d. Samochód wyścigowy nie spełnia tych wymogów i nie może być dopuszczony do ruchu i nie podlega rejestracji. Podobne stanowisko znalazło potwierdzenie w interpretacjach: DIS w Warszawie z 20.07.2011 r. (sygn. IPPP3/443-615/11-3/KB), DIS w Poznaniu w interpretacji indywidualnej z 8.09.2015 r. (sygn. ILPP3/4513-1-31/15-4/TK) oraz DIS w Katowicach z 19.11.2015 r. (sygn. akt: IBPP4/4513-131/15/BP). W powyższych interpretacjach organy podatkowe uznały, iż nabyty wewnątrzwspólnotowo pojazd wyścigowy nie podlega opodatkowaniu podatkiem akcyzowym, ponieważ nie można go uznać za samochód osobowy w rozumieniu u.p.a. W świetle powyższych okoliczności należy wskazać, iż opisany samochód wyścigowy nie jest samochodem osobowym w rozumieniu art. 100 ust. 4 u.p.a., a tym samym jego wewnątrzwspólnotowe nabycie nie podlega opodatkowaniu podatkiem akcyzowym.

Zdaniem podatnika powyższe stanowisko na zasadach analogii winno mieć również zastosowanie do importu samochodu wyścigowego z terytorium państwa trzeciego na terytorium kraju.

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionych zdarzeń przyszłych uznaje się za prawidłowe.

Zgodnie z art. 1 ust. 1 ustawy z dnia 6 grudnia 2008 roku o podatku akcyzowym (Dz. U. z 2017 r. poz. 43 t.j. z późń. zm., zwana dalej „ustawą o podatku akcyzowym” lub „ustawą”) ustawa określa opodatkowanie podatkiem akcyzowym, zwanym dalej "akcyzą", wyrobów akcyzowych oraz samochodów osobowych, organizację obrotu wyrobami akcyzowymi, a także oznaczanie znakami akcyzy.

Terytorium państwa trzeciego to terytorium inne niż terytorium Unii Europejskiej (art. 2 ust. 1 pkt 5 ustawy o podatku akcyzowym)

Natomiast import, w rozumieniu przepisów ustawy o podatku akcyzowym, to przywóz:

  1. samochodów osobowych z terytorium państwa trzeciego na terytorium kraju,
  2. wyrobów akcyzowych z terytorium państwa trzeciego na terytorium kraju:
    • jeżeli wyroby te z chwilą ich wprowadzenia na terytorium kraju nie zostaną objęte procedurą specjalną: tranzytu zewnętrznego, składowania celnego, wolnego obszaru celnego, odprawy czasowej lub uszlachetniania czynnego, a także nie zostaną objęte czasowym składowaniem,
    • jeżeli zostało zakończone czasowe składowanie tych wyrobów lub została zamknięta procedura specjalna: tranzytu zewnętrznego, składowania celnego, wolnego obszaru celnego, odprawy czasowej lub uszlachetniania czynnego, którą wyroby te były objęte, i powstał dług celny. (art. 2 ust. 1 pkt 7 ustawy)


Na podstawie art. 2 ust. 1 pkt 9 ustawy o podatku akcyzowym nabycie wewnątrzwspólnotowe to przemieszczenie wyrobów akcyzowych lub samochodów osobowych z terytorium państwa członkowskiego na terytorium kraju.

Stosownie do art. 100 ust. 4 ustawy samochody osobowe są to pojazdy samochodowe i pozostałe pojazdy mechaniczne objęte pozycją CN 8703 przeznaczone zasadniczo do przewozu osób, inne niż objęte pozycją 8702, włącznie z samochodami osobowo-towarowymi (kombi) oraz samochodami wyścigowymi, z wyłączeniem pojazdów samochodowych i pozostałych pojazdów, które nie wymagają rejestracji zgodnie z przepisami o ruchu drogowym.

Zatem samochodem osobowym podlegającym akcyzie jest pojazd spełniający następujące cechy:

  • jest pojazdem przeznaczonym zasadniczo do przewozu osób i został objęty kodem CN 8703 oraz
  • podlega obowiązkowi rejestracji zgodnie z przepisami o ruchu drogowym.

W myśl art. 100 ust. 1 ustawy w przypadku samochodu osobowego przedmiotem opodatkowania akcyzą jest:

  1. import samochodu osobowego niezarejestrowanego wcześniej na terytorium kraju zgodnie z przepisami o ruchu drogowym;
  2. nabycie wewnątrzwspólnotowe samochodu osobowego niezarejestrowanego wcześniej na terytorium kraju zgodnie z przepisami o ruchu drogowym;
  3. pierwsza sprzedaż na terytorium kraju samochodu osobowego niezarejestrowanego na terytorium kraju zgodnie z przepisami o ruchu drogowym:
    1. wyprodukowanego na terytorium kraju,
    2. od którego nie została zapłacona akcyza z tytułu czynności, o których mowa w pkt 1 albo 2.



Z powyższych przepisów wynika, że opodatkowaniu podatkiem akcyzowym podlega m.in. nabycie wewnątrzwspólnotowe samochodów osobowych niezarejestrowanych wcześniej na terytorium kraju zgodnie z przepisami o ruchu drogowym, które należy rozumieć jako czynność polegająca na przemieszczeniu samochodów osobowych z terytorium państwa członkowskiego na terytorium kraju. Nabycie wewnątrzwspólnotowe stanowi więc samo fizyczne przemieszczenie samochodów osobowych na terytorium kraju z terytorium państwa członkowskiego.

Opodatkowaniu podlega też import samochodów osobowych niezarejestrowanych wcześniej na terytorium kraju zgodnie z przepisami o ruchu drogowym, który należy rozumieć, jako czynność polegającą na przywozie samochodów osobowych z terytorium państwa trzeciego na terytorium kraju.

Zgodnie z opisem sprawy, Wnioskodawca zakupił od sprzedawcy w Szwajcarii samochód marki ferrari typ 458, F458 Challenge.

Samochód jest przeznaczony wyłącznie do udziału w wyścigach na zamkniętych torach wyścigowych. Na tory wyścigowe dowożony jest wyłącznie na lawecie.

Samochód, będący przedmiotem wniosku, wyposażony jest w klatkę bezpieczeństwa, która ma na celu zapewnienie bezpieczeństwa kierowcy. Równocześnie opisany samochód wyścigowy nie posiada homologacji dopuszczającej do ruchu drogowego (czyli Certificate of Conformity, dalej COC) Samochód w swoim wyposażeniem nie posiada:

  • świateł drogowych ( w tym świateł sygnalizacji zmiany kierunku jazdy),
  • tłumików dopuszczonych do ruchu drogowego, co jest powodem przekroczenia dopuszczalnych norm hałasu,
  • katalizatora, co powoduje przekroczenie norm emisji spalin,
  • zamków do drzwi,
  • stacyjki,
  • hamulca pomocniczego.

Ponadto, kupujący oświadczył w umowie, że przyjął do wiadomości, że samochód nie spełnia warunków pozwalających na dopuszczenie go do ruchu publicznego w wyniku czego nie można poruszać się nim po drogach publicznych.

Wnioskodawca wskazał również, iż w przyszłości zamierza dokonać wewnątrzwspólnotowego nabycia, bądź importu samochodu wskazanego we wniosku.

Natomiast przedmiotem wątpliwości w sprawie jest opodatkowanie akcyzą importu oraz nabycia wewnątrzwspólnotowego samochodu opisanego we wniosku.

Biorąc pod uwagę powyższe należy zauważyć, że przedmiotem opodatkowania akcyzą jest m.in. import oraz nabycie wewnątrzwspólnotowe samochodu osobowego niezarejestrowanego wcześniej na terytorium kraju zgodnie z przepisami o ruchu drogowym. Jednakże w myśl art. 100 ust. 4 za samochody osobowe nie uważa się pojazdów samochodowych i pozostałych pojazdów, które nie wymagają rejestracji zgodnie z przepisami o ruchu drogowym. Jeżeli zatem, co wynika ze złożonego wniosku, „samochód wyścigowy” będący przedmiotem wewnątrzwspólnotowego nabycia, bądź importu nie podlega rygorom przepisów o ruchu drogowym (nie jest środkiem transportu przeznaczonym do poruszania się po drogach) i nie podlega rejestracji, to nie można go uznać za samochód osobowy podlegający opodatkowaniu akcyzą. Zatem bez względu na okoliczność, czy Wnioskodawca dokona wewnątrzwspólnotowego nabycia, czy importu przedstawionego we wniosku samochodu, to czynność taka nie będzie podlegać opodatkowaniu akcyzą.

Mając powyższe na uwadze, stanowisko Wnioskodawcy, w zakresie zadanych przez Wnioskodawcę pytań, należy uznać za prawidłowe.

Końcowo odnosząc się do powołanych interpretacji wskazać należy, że interpretacje przepisów prawa podatkowego wydawane są w indywidualnych sprawach podatników i niewątpliwie kształtują sytuację prawną tych podatników w sprawach będących przedmiotem rozstrzygnięcia, lecz dotyczą konkretnych stanów faktycznych i nie mają mocy prawa powszechnie obowiązującego, co oznacza, że należy je traktować indywidualnie (por. prawomocny wyrok Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Łodzi z 27 marca 2015 r. sygn. akt III SA/Łd 109/15).

Interpretacja dotyczy zdarzeń przyszłych przedstawionych przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dniu wydania interpretacji.

Interpretacja traci ważność w przypadku zmiany któregokolwiek z elementów przedstawionego zdarzenia przyszłego lub zmiany stanu prawnego.

Zgodnie z art. 14b § 3 ustawy Ordynacja podatkowa, składający wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej obowiązany jest do wyczerpującego przedstawienia zaistniałego stanu faktycznego albo zdarzenia przyszłego. Organ podatkowy jest ściśle związany przedstawionym we wniosku stanem faktycznym (opisem zdarzenia przyszłego). Zainteresowany ponosi ryzyko związane z ewentualnym błędnym lub nieprecyzyjnym przedstawieniem we wniosku opisu sprawy. Interpretacja indywidualna wywołuje skutki prawnopodatkowe tylko wtedy, o ile rzeczywisty stan sprawy będącej przedmiotem interpretacji pokrywał się będzie ze stanem podanym przez Wnioskodawcę w złożonym wniosku. W związku z powyższym, w przypadku zmiany któregokolwiek elementu przedstawionego we wniosku opisu sprawy, udzielona odpowiedź traci swą aktualność.

Równocześnie przedmiotowa interpretacja dotyczy wyłącznie zapytania zainteresowanego.

Zgodnie z art. 14na Ordynacji podatkowej przepisów art. 14k–14n nie stosuje się, jeżeli stan faktyczny lub zdarzenie przyszłe będące przedmiotem interpretacji indywidualnej stanowi element czynności będących przedmiotem decyzji wydanej:

  1. z zastosowaniem art. 119a;
  2. w związku z wystąpieniem nadużycia prawa, o którym mowa w art. 5 ust. 5 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w […], w dwóch egzemplarzach (art. 47 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi – t.j. Dz. U. z 2017 r., poz. 1369, z późn. zm.) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia skarżącemu rozstrzygnięcia w sprawie albo aktu, o którym mowa w art. 3 § 2 pkt 4a (art. 53 § 1 ww. ustawy).

Jednocześnie, zgodnie z art. 57a ww. ustawy, skarga na pisemną interpretację przepisów prawa podatkowego wydaną w indywidualnej sprawie, opinię zabezpieczającą i odmowę wydania opinii zabezpieczającej może być oparta wyłącznie na zarzucie naruszenia przepisów postępowania, dopuszczeniu się błędu wykładni lub niewłaściwej oceny co do zastosowania przepisu prawa materialnego. Sąd administracyjny jest związany zarzutami skargi oraz powołaną podstawą prawną.

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność lub przewlekłe prowadzenie postępowania jest przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy), na adres: Krajowa Informacja Skarbowa, ul. Teodora Sixta 17, 43-300 Bielsko-Biała.


doradcapodatkowy.com gdy potrzebujesz własnej indywidualnej interpretacji podatkowej.

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji
Dołącz do zarejestrowanych użytkowników i korzystaj wygodnie z epodatnik.pl.   Rejestracja jest prosta, szybka i bezpłatna.

Reklama

Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.

czytaj

O nas

epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.

czytaj

Regulamin

Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.

czytaj