Interpretacja Dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej
0113-KDIPT2-1.4011.205.2018.1.BO
z 10 kwietnia 2018 r.

 

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2017 r., poz. 201, z późn. zm.) Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy, przedstawione we wniosku z dnia 16 stycznia 2018 r. (data wpływu 19 stycznia 2018 r.), uzupełnionym pismem z dnia 17 lutego 2018 r. (data wpływu 23 lutego 2018 r.), o wydanie interpretacji indywidualnej przepisów prawa podatkowego dotyczącej zryczałtowanego podatku dochodowego od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne w zakresie opodatkowania przychodów z najmu mieszkania w formie ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych według stawki 8,5% – jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 19 stycznia 2018 r. wpłynął do tutejszego Organu ww. wniosek o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych oraz zryczałtowanego podatku dochodowego od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne.

Powyższy wniosek nie spełniał wymogów, o których mowa w art. 14b § 3 oraz art. 14f § 2 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2017 r., poz. 201, z późn. zm.), w związku z czym Organ podatkowy pismem z dnia 2 lutego 2018 r., Nr 0113 KDIPT2-1.4011.42.2018.1.BO, na podstawie art. 13 § 2a oraz art. 169 § 1 i § 2 w zw. z art. 14h wymienionej ustawy, wezwał Wnioskodawcę do uzupełnienia wniosku w terminie 7 dni od dnia doręczenia wezwania, pod rygorem pozostawienia wniosku bez rozpatrzenia.

Wezwanie do uzupełnienia ww. wniosku wysłano w dniu 2 lutego 2018 r. (data doręczenia 12 lutego 2018 r.). Wnioskodawca uzupełnił ww. wniosek pismem z dnia 17 lutego 2018 r. (data wpływu 23 lutego 2018 r.), nadanym za pośrednictwem Poczty … w dniu 19 lutego 2018 r.

We wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe:

Wnioskodawca jest właścicielem mieszkania w apartamentowcu, zakupionego z prywatnych środków z myślą o zabezpieczeniu w przyszłości potrzeb dziecka. Mieszkanie to nie jest obecnie związane w żaden sposób z działalnością gospodarczą - Wnioskodawca nie prowadzi działalności. Wnioskodawca zamierza zawrzeć umowę z pośrednikiem zajmującym się wynajmem nieruchomości i będzie to w zasadzie jedyna czynność, jaką wykona w celu zarządzania tą częścią prywatnego majątku. Środki z najmu będą przeznaczone przede wszystkim na pokrycie wysokich kosztów utrzymania mieszkania i jego remonty. Mieszkanie będzie oferowane do wynajmu przez pośrednika. On będzie poszukiwać najemców, pokazywać potencjalnym najemcom mieszkanie, dokonywać ich wyboru i zawierać w imieniu Wnioskodawcy umowy z najemcami, przekazywać i odbierać klucze, sprawdzać przy odbiorze stan mieszkania. Wnioskodawca nie będzie mieć bezpośredniego kontaktu z najemcami, ani podejmować żadnych czynności związanych z wydaniem, czy odbiorem mieszkania. Należność z tytułu czynszu będzie wpływać na rachunek bankowy Wnioskodawcy (od pośrednika bądź bezpośrednio od najemców). Z uwagi na dużą liczbę ofert wynajmu na lokalnym rynku Wnioskodawca spodziewa się, że najem będzie mieć charakter krótkoterminowy, a mieszkanie często będzie pozostawać niezamieszkane.

W piśmie z dnia 17 lutego 2018 r., stanowiącym uzupełnienie wniosku, Wnioskodawca wskazuje, że mieszkanie, które ma być przedmiotem najmu, zostało zakupione przez Wnioskodawcę w 2013 r. i znajduje się w letniskowej miejscowości. Mieszkanie zostało zakupione w celu zaspokajania wypoczynkowych i zdrowotnych potrzeb Wnioskodawcy i Jego rodziny, zwłaszcza z uwagi na posiadanie dziecka i konieczność zapewnienia mu okresowej zmiany klimatu. Mieszkanie stanowi wyłączną własność Wnioskodawcy, zostało zakupione ze środków prywatnych, niezwiązanych z działalnością gospodarczą.

W przeszłości Wnioskodawca posiadał 2 lokale mieszkalne, które łącznie z ww. lokalem - wynajmował w ramach działalności gospodarczej. Lokale zostały w 2017 r. sprzedane, a mieszkanie zostało wycofane z wynajmu, w związku z czym Wnioskodawca z dniem 31 grudnia 2017 r. zlikwidował działalność gospodarczą, która była związana wyłącznie z ww. wynajmem. Obecnie nie prowadzi żadnej innej działalności gospodarczej.

Wnioskodawca posiada dom oraz mieszkanie, które są wykorzystywane wyłącznie do użytku własnego Wnioskodawcy i Jego rodziny. Wnioskodawca, po przeprowadzeniu remontu lokalu, w celu uzyskania środków na utrzymanie lokalu, zamierza wynajmować go w okresach, kiedy sam z niego nie korzysta. W tym celu chce zawrzeć umowę z pośrednikiem trudniącym się zawodowo wynajmem nieruchomości. Okres, na jaki lokal będzie każdorazowo wynajmowany, będzie zależał wyłącznie od pośrednika i ofert, jakie będzie on posiadał - będą to prawdopodobnie typowe okresy wypoczynku urlopowego (kilka - kilkanaście dni), o czym przesądza letniskowy charakter miejscowości, choć Wnioskodawca nie wyklucza możliwości najmu na dłuższe okresy, o ile pośrednik będzie mieć takie oferty. Wyboru najemców, zawierania umów najmu, przekazywania kluczy i lokalu do dyspozycji najemców, odbioru lokalu i sprawdzenia jego stanu, inkasowania należności za najem i tym podobnych czynności będzie dokonywać wyłącznie pośrednik. Wnioskodawca nie będzie w żaden sposób osobiście zaangażowany w kontakty i rozliczenia z najemcami.

Wnioskodawca zamierza zaliczać przychody z najmu do źródła określonego w art. 10 ust. 1 pkt 6 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, czyli najmu prywatnego.

Umowa z pośrednikiem zostanie zawarta na czas nieoznaczony.

Wnioskodawca, po ponownym przeznaczeniu lokalu na wynajem, zamierza złożyć w terminie określonym przepisami oświadczenie o wyborze formy opodatkowania przychodu z najmu w formie ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych.

Przychody z wynajmu w 2018 r. mogą osiągnąć kwotę ok. 30 tys. zł, choć poziom przychodów będzie zależeć od różnych czynników, w tym zaangażowania pośrednika.

W związku z powyższym opisem zadano następujące pytanie:

Czy w opisanej wyżej sytuacji Wnioskodawca, jako właściciel wynajmowanego mieszkania, otrzymujący przychody z jego najmu, będzie mógł zaliczyć je do przychodów określonych w art. 10 ust. 1 pkt 6 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych i opodatkować je zgodnie z art. 12 ust. 1 pkt 3 lit. a) ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne, tj. w formie ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych ze stawką 8,5%?

Przedmiotem niniejszej interpretacji jest ocena stanowiska Wnioskodawcy w części ww. pytania dotyczącej opodatkowania przychodów z najmu zgodnie z art. 12 ust. 1 pkt 3 lit. a) ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne, tj. w formie ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych ze stawką 8,5%, natomiast odnośnie możliwości zaliczenia przychodów uzyskiwanych z najmu mieszkania do przychodów określonych w art. 10 ust. 1 pkt 6 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, wydane zostanie odrębne rozstrzygnięcie.

Zdaniem Wnioskodawcy, mając na uwadze przywołane przepisy prawa oraz biorąc pod uwagę przedstawione we wniosku informacje, zgodnie z którymi Wnioskodawca w ramach racjonalnego zarządu majątkiem prywatnym zawrze umowę z pośrednikiem, który będzie w Jego imieniu wynajmować mieszkanie i wykonywać wszystkie czynności z tym związane, to zachodzą przesłanki do uznania, że przychody otrzymywane z tytułu najmu będą stanowić źródło przychodów określone w art. 10 ust. 1 pkt 6 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, a zatem będą mogły być opodatkowane zgodnie z art. 12 ust. 1 pkt 3 lit. a) ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne.

W piśmie z dnia 17 lutego 2018 r., stanowiącym uzupełnienie wniosku, Wnioskodawca wskazał, że w świetle podanych wyżej okoliczności i faktu, że nie prowadzi działalności gospodarczej i lokal nie jest składnikiem majątku związanego z działalnością, a nadto czynności Wnioskodawcy związane z wynajmem będą ograniczone wyłącznie do zawarcia umowy z pośrednikiem, uzasadniona jest ocena wykluczająca uznanie opisanego najmu za działalność gospodarczą w rozumieniu art. 5a pkt 6 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych. Skoro zatem najem, jako zdarzenie przyszłe, nie będzie elementem działalności gospodarczej, uzasadnione jest stanowisko Wnioskodawcy, że ww. najem będzie stanowić samodzielne źródło przychodów określone w art. 10 ust. 1 pkt 6 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych (najem prywatny), a przychody z tego źródła - po złożeniu przez Wnioskodawcę, zgodnie z art. 9a ust. 6 tej ustawy, wymaganego pisemnego oświadczenia - będą mogły być opodatkowane w formie ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych, stosownie do ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne.

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego zdarzenia przyszłego jest prawidłowe.

Stosownie do art. 10 ust. 1 pkt 6 ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych (Dz. U. z 2018 r., poz. 200, z późn. zm.), źródłem przychodów jest najem, podnajem, dzierżawa, poddzierżawa oraz inne umowy o podobnym charakterze, w tym również dzierżawa, poddzierżawa działów specjalnych produkcji rolnej oraz gospodarstwa rolnego lub jego składników na cele nierolnicze albo na prowadzenie działów specjalnych produkcji rolnej, z wyjątkiem składników majątku związanych z działalnością gospodarczą.

Stosownie do art. 9a ust. 6 ww. ustawy, dochody osiągane przez podatników ze źródła, o którym mowa w art. 10 ust. 1 pkt 6, są opodatkowane na zasadach określonych w ustawie, chyba że podatnicy złożą właściwemu naczelnikowi urzędu skarbowego pisemne oświadczenie o wyborze opodatkowania w formie ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych, na zasadach określonych w ustawie o zryczałtowanym podatku dochodowym.

W myśl art. 1 ust. 1 ustawy z dnia 20 listopada 1998 r. o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne (Dz. U. z 2017 r., poz. 2157, z późn. zm.), ustawa reguluje m.in. opodatkowanie zryczałtowanym podatkiem dochodowym niektórych przychodów (dochodów) osiąganych przez osoby fizyczne:

  1. prowadzące pozarolniczą działalność gospodarczą;
  2. osiągające przychody z tytułu umowy najmu, podnajmu, dzierżawy, poddzierżawy lub innych umów o podobnym charakterze, jeżeli umowy te nie są zawierane w ramach prowadzonej pozarolniczej działalności gospodarczej.

Według art. 2 ust. 1a powyższej ustawy, osoby fizyczne osiągające przychody z tytułu umowy najmu, podnajmu, dzierżawy, poddzierżawy lub innych umów o podobnym charakterze, jeżeli umowy te nie są zawierane w ramach prowadzonej pozarolniczej działalności gospodarczej, mogą opłacać ryczałt od przychodów ewidencjonowanych.

Zgodnie z art. 6 ust. 1a ww. ustawy, opodatkowaniu ryczałtem od przychodów ewidencjonowanych podlegają również otrzymane lub postawione do dyspozycji podatnika w roku kalendarzowym pieniądze i wartości pieniężne oraz wartość otrzymanych świadczeń w naturze i innych nieodpłatnych świadczeń z tytułu umowy najmu, podnajmu, dzierżawy, poddzierżawy lub innych umów o podobnym charakterze. Dla ustalenia wartości otrzymanych świadczeń w naturze i innych nieodpłatnych świadczeń z tytułu tych umów, stosuje się art. 11 ust. 2-2b ustawy o podatku dochodowym.

Z powyższych przepisów wynika, że przychodami z najmu zaliczanymi do źródła przychodu wskazanego w art. 10 ust. 1 pkt 6 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych są przychody uzyskane z określonych umów najmu. Tego rodzaju najem ma charakter najmu prywatnego. Podstawę do opodatkowania przychodów z najmu prywatnego, czyli przychodów uzyskanych z określonych umów, stanowi art. 2 ust. 1a i art. 6 ust. 1a ww. ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne.

Stosownie zaś do art. 9 ust. 1 ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne, pisemne oświadczenie o wyborze opodatkowania w formie ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych na dany rok podatkowy podatnik składa naczelnikowi urzędu skarbowego właściwemu według miejsca zamieszkania podatnika, nie później niż do dnia 20 stycznia roku podatkowego. Jeżeli podatnik rozpoczyna prowadzenie pozarolniczej działalności gospodarczej w trakcie roku podatkowego, pisemne oświadczenie składa naczelnikowi urzędu skarbowego właściwemu według miejsca zamieszkania podatnika, nie później niż w dniu uzyskania pierwszego przychodu. Oświadczenie o wyborze opodatkowania w formie ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych na dany rok podatkowy podatnik może złożyć na podstawie przepisów o swobodzie działalności gospodarczej. Jeżeli do dnia 20 stycznia roku podatkowego podatnik nie zgłosił likwidacji działalności gospodarczej lub nie dokonał wyboru innej formy opodatkowania, uważa się, że nadal prowadzi działalność opodatkowaną w formie ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych.

Przepis art. 9 ust. 4 ww. ustawy stanowi, że w przypadku osiągania przychodów, o których mowa w art. 6 ust. 1a, przepisy dotyczące oświadczenia o wyborze opodatkowania w formie ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych stosuje się odpowiednio, z tym że podatnik rozpoczynający osiąganie takich przychodów w trakcie roku podatkowego składa pisemne oświadczenie o wyborze opodatkowania w formie ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych za dany rok podatkowy naczelnikowi urzędu skarbowego właściwemu według miejsca zamieszkania podatnika nie później niż do 20 dnia miesiąca następującego po miesiącu, w którym osiągnął pierwszy przychód z tego tytułu, albo do końca roku podatkowego, jeżeli pierwszy taki przychód osiągnął w grudniu roku podatkowego.

Zgodnie z art. 12 ust. 5 ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne, przychody z udziału w spółce w odniesieniu do każdego podatnika określa się proporcjonalnie do jego prawa do udziału w zysku. W razie braku przeciwnego dowodu przyjmuje się, że prawa do udziału w zysku są równe.

W myśl art. 12 ust. 6 ww. ustawy, zasada, o której mowa w ust. 5, ma również zastosowanie do małżonków, między którymi istnieje wspólność majątkowa, osiągających przychody, o których mowa w art. 6 ust. 1a, chyba że złożą pisemne oświadczenie o opodatkowaniu całości przychodu przez jednego z nich.

Stosownie do art. 12 ust. 7 powyższej ustawy, oświadczenie, o którym mowa w ust. 6, składa się właściwemu naczelnikowi urzędu skarbowego najpóźniej do dnia 20 stycznia roku podatkowego, a w przypadku rozpoczęcia osiągania przychodów w trakcie roku podatkowego w terminie pierwszej wpłaty na ryczałt od przychodów ewidencjonowanych.

W świetle powyższych przepisów, aby skorzystać ze zryczałtowanej formy opodatkowania przychodów uzyskanych z najmu prywatnego, należy złożyć pisemne oświadczenie o jej wyborze, stosownie do przepisu art. 9 ust. 1 ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne. Przepis wskazuje, że pisemne oświadczenie o wyborze opodatkowania w formie ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych za dany rok podatkowy podatnik składa naczelnikowi urzędu skarbowego właściwemu według miejsca zamieszkania podatnika, nie później niż do dnia 20 stycznia roku podatkowego. Natomiast jeżeli podatnik rozpoczyna osiąganie takich przychodów w trakcie roku podatkowego, pisemne oświadczenie składa do 20 dnia miesiąca następującego po miesiącu, w którym osiągnął pierwszy przychód z tego tytułu. Przy czym, przychody z najmu składnika majątku stanowiącego współwłasność łączną małżonków mogą być opodatkowane przez jednego z małżonków, jeśli złożą pisemne oświadczenie o opodatkowaniu całości przychodu przez jednego z nich.

W myśl art. 12 ust. 1 pkt 3 lit. a) ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne, dla przychodów, o których mowa w art. 6 ust. 1a, ryczałt od przychodów ewidencjonowanych wynosi 8,5%, do kwoty 100 000 zł; od nadwyżki ponad tę kwotę ryczałt od przychodów ewidencjonowanych wynosi 12,5% przychodów.

Tak więc na gruncie obowiązujących przepisów stawka ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych uzyskiwanych z tytułu umowy najmu, podnajmu, dzierżawy, poddzierżawy lub innych umów o podobnym charakterze do kwoty 100 000 zł wynosi 8,5%. Natomiast od nadwyżki ponad tę kwotę ryczałt od przychodów ewidencjonowanych wynosi 12,5% przychodów (art. 12 ust. 1 pkt 3 lit. a) ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne).

Z przedstawionego we wniosku opisu zdarzenia przyszłego wynika, że Wnioskodawca jest wyłącznym właścicielem mieszkania, które zamierza wynajmować. Wnioskodawca nie prowadzi działalności gospodarczej. Wnioskodawca zamierza zawrzeć umowę z pośrednikiem zajmującym się wynajmem nieruchomości i będzie to w zasadzie jedyna czynność związana w wynajmem mieszkania w apartamentowcu. Wnioskodawca zamierza zaliczać przychody z najmu do źródła określonego w art. 10 ust. 1 pkt 6 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych i złożyć w terminie określonym przepisami oświadczenie o wyborze opodatkowania przychodów z tego tytułu w formie ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych.

Mając na uwadze przedstawione we wniosku zdarzenie przyszłe oraz powołane przepisy prawa podatkowego stwierdzić należy, że skoro Wnioskodawca, jako formę opodatkowania przychodów z tytułu umowy najmu, zawartej w ramach najmu prywatnego, zamierza wybrać ryczałt od przychodów ewidencjonowanych i złoży oświadczenie, o którym mowa w art. 12 ust. 6 ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne, to prawidłowym będzie opodatkowanie przez Wnioskodawcę uzyskanych przychodów z tytułu umowy najmu zryczałtowanym podatkiem dochodowym, według stawki 8,5% do kwoty 100 000 zł oraz według stawki 12,5% od nadwyżki ponad tę kwotę, stosownie do art. 2 ust. 1a w związku z art. 12 ust. 1 pkt 3 lit. a) ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne.

Biorąc pod uwagę powyższe, stanowisko Wnioskodawcy należy uznać za prawidłowe.

Informuje się, że interpretacja indywidualna wywołuje skutki prawnopodatkowe tylko wtedy, gdy zdarzenie przyszłe będące przedmiotem interpretacji będzie się pokrywało z opisem podanym przez Wnioskodawcę w złożonym wniosku. W związku z powyższym, w przypadku zmiany któregokolwiek elementu opisu sprawy przedstawionego we wniosku, udzielona odpowiedź traci swoją aktualność.

Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dniu wydania interpretacji indywidualnej.

Zgodnie z art. 14na ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2017 r., poz. 201, z późn. zm.) przepisów art. 14k–14n nie stosuje się, jeżeli stan faktyczny lub zdarzenie przyszłe będące przedmiotem interpretacji indywidualnej stanowi element czynności będących przedmiotem decyzji wydanej:

  1. z zastosowaniem art. 119a;
  2. w związku z wystąpieniem nadużycia prawa, o którym mowa w art. 5 ust. 5 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego, w dwóch egzemplarzach (art. 47 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi – Dz. U. z 2017 r., poz. 1369, z późn.zm.) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia skarżącemu rozstrzygnięcia w sprawie albo aktu, o którym mowa w art. 3 § 2 pkt 4a (art. 53 § 1 ww. ustawy).

Jednocześnie, zgodnie z art. 57a ww. ustawy, skarga na pisemną interpretację przepisów prawa podatkowego wydaną w indywidualnej sprawie, opinię zabezpieczającą i odmowę wydania opinii zabezpieczającej może być oparta wyłącznie na zarzucie naruszenia przepisów postępowania, dopuszczeniu się błędu wykładni lub niewłaściwej oceny co do zastosowania przepisu prawa materialnego. Sąd administracyjny jest związany zarzutami skargi oraz powołaną podstawą prawną.

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie, bezczynność lub przewlekłe prowadzenie postępowania jest przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy), na adres: Krajowa Informacja Skarbowa, ul. Teodora Sixta 17, 43-300 Bielsko-Biała.


doradcapodatkowy.com gdy potrzebujesz własnej indywidualnej interpretacji podatkowej.

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji
Dołącz do zarejestrowanych użytkowników i korzystaj wygodnie z epodatnik.pl.   Rejestracja jest prosta, szybka i bezpłatna.

Reklama

Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.

czytaj

O nas

epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.

czytaj

Regulamin

Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.

czytaj