Interpretacja Dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej
0113-KDIPT1-1.4012.143.2018.2.AK
z 17 kwietnia 2018 r.

 

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2017r., poz. 201, z późn. zm.), Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 14 lutego 2018r. (data wpływu 22 lutego 2018r.), uzupełnionym pismem z dnia 4 kwietnia 2018r. (data wpływu 6 kwietnia 2018r.) o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie zastosowania 0% stawki podatku VAT dla dostawy podłóg interaktywnych, puf interaktywnych oraz blatów interaktywnych dla placówek oświatowych - jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 22 lutego 2018r. wpłynął do tutejszego organu ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie zastosowania 0% stawki podatku VAT dla dostawy podłóg interaktywnych, puf interaktywnych oraz blatów interaktywnych dla placówek oświatowych.

Przedmiotowy wniosek uzupełniono pismem z dnia 4 kwietnia 2018r. (data wpływu 6 kwietnia 2018r.) w zakresie doprecyzowania opisu sprawy, przeformułowania pytań oraz o wskazanie własnego stanowiska w sprawie.

We wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe (doprecyzowane w uzupełnieniu wniosku).

Wnioskodawca zwraca się z wnioskiem o wydanie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w sprawie podatku od towarów i usług dotyczącej sprzedaży podłóg interaktywnych. Wnioskodawca posiada w swojej ofercie podłogi interaktywne różnych marek, zamierza skierować swoją ofertę wyżej wskazanych produktów bezpośrednio dla placówek oświatowych. Odbiorcą końcowym oferowanego przez Wnioskodawcę sprzętu audiowizualnego są przedszkola i szkoły.

Wnioskodawca będzie dokonywał sprzedaży podłóg interaktywnych bezpośrednio na rzecz przedszkoli i szkół wystawiając na te placówki faktury (bez udziału innych podmiotów). Podstawą do zastosowania preferencyjnej stawki podatku 0% w przypadku sprzedaży sprzętu komputerowego na rzecz placówek oświatowych jest przede wszystkim zaliczenie dostarczanych towarów do określonych grup towarowych wymienionych w załączniku nr 8 w zw. z art. 83 ust. 1 pkt 26 do ustawy o VAT.

Zgodnie z jego zapisem preferencyjną stawką 0% objęte są następujące towary:

  1. jednostki centralne komputerów, serwery, monitory, zestawy komputerów stacjonarnych,
  2. drukarki,
  3. skanery,
  4. urządzenia komputerowe do pism Braille’a (dla osób niewidomych i niedowidzących),
  5. urządzenia do transmisji danych cyfrowych (w tym koncentratory i switche sieciowe, routery i modemy).

Katalog towarów, co do których mają zastosowanie przepisy art. 83 ust. 1 pkt 26 ustawy, został przez ustawodawcę określony w sposób dosyć szeroki i jednoznacznie nie precyzuje, czy wyżej wymieniony sprzęt może być objęty stawką 0% VAT.

Wnioskodawca zaznacza, że podłoga interaktywna składa się z :

  • komputera stacjonarnego, składającego się z płyty głównej, kart sieciowych, karty dźwiękowej, procesora, karty graficznej, zasilacza komputerowego, pamięci RAM,
  • projektora krótkoogniskowego, który wyświetla obraz na podłodze na dowolnej powierzchni,
  • kamery, która rozpoznaje ruch oraz dotyk na powierzchni wyświetlanego obrazu.

Wszystkie te części są zamontowane wewnątrz jednej, bezpiecznej obudowy, ściśle ze sobą współpracując i stanowiąc zestaw komputerowy. Podłoga interaktywna posiada w pełni funkcjonalny system operacyjny, który umożliwia edytowanie tekstu, pracy w arkuszu kalkulacyjnym, edycję zdjęć, przeglądanie Internetu, etc. Do urządzenia można podłączyć wszelkie urządzenia peryferyjne dedykowane komputerem stacjonarnym, takie jak myszki oraz klawiatury, drukarki oraz skanery, czy pamięci przenośne. Rodzajami podłogi interaktywnej są też pufy interaktywne i blaty interaktywne, które składają się z tych samych komponentów.

W związku z dostawą na rzecz placówek oświatowych opisanej we wniosku podłogi interaktywnej Wnioskodawca posiadał stosowne zamówienie potwierdzone przez organ nadzorujący daną placówkę oświatową zgodnie z odrębnymi przepisami oraz przekaże kopię ww. dokumentu do właściwego urzędu skarbowego (art. 83 ust. 14-15 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług).

Przy dostawie podłóg interaktywnych do placówek oświatowych Wnioskodawca zamierza stosować VAT 0%. Wnioskodawca pragnie upewnić się, iż taka sytuacja jest zgodna z ustawą by móc skorzystać z tej ulgi.

W świetle powyższego, wniosek o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie stawki podatku dla sprzedaży podłóg interaktywnych dla placówek oświatowych jest zasadny.

W uzupełnieniu wniosku Zainteresowany wskazał, iż

  • pufa interaktywna:
    1. Posiada w pełni funkcjonalny system operacyjny, który umożliwia edytowanie tekstu, prace w arkuszu kalkulacyjnym, edycję zdjęć, przeglądanie Internetu,
    2. Do pufy można podłączyć wszelkie urządzenia peryferyjne dedykowane komputerom stacjonarnym, takie jak myszki oraz klawiatury, drukarki, skanery, pamięci przenośne,
    3. Tak podzespoły w pufie są zależne od siebie i stanowią zestaw komputerowy,
    4. PKWiU 26.20.13.0 - Maszyny cyfrowe do automatycznego przetwarzania danych, zawierające w tej samej obudowie co najmniej jednostkę centralną oraz urządzenia wejścia i wyjścia, nawet połączone.
  • podłoga interaktywna
    1. Posiada w pełni funkcjonalny system operacyjny, który umożliwia edytowanie tekstu, prace w arkuszu kalkulacyjnym, edycję zdjęć, przeglądanie Internetu,
    2. Do podłogi interaktywnej można podłączyć wszelkie urządzenia peryferyjne dedykowane komputerom stacjonarnym, takie jak myszki oraz klawiatury, drukarki, skanery, pamięci przenośne,
    3. Tak podzespoły w podłodze interaktywnej są zależne od siebie i stanowią zestaw komputerowy,
    4. PKWiU 26.20.13.0 - Maszyny cyfrowe do automatycznego przetwarzania danych, zawierające w tej samej obudowie co najmniej jednostkę centralną oraz urządzenia wejścia i wyjścia, nawet połączone.
  • blat interaktywny
    1. Posiada w pełni funkcjonalny system operacyjny, który umożliwia edytowanie tekstu, prace w arkuszu kalkulacyjnym, edycję zdjęć, przeglądanie Internetu,
    2. Do blatu interaktywnego można podłączyć wszelkie urządzenia peryferyjne dedykowane komputerom stacjonarnym, takie jak myszki oraz klawiatury, drukarki, skanery, pamięci przenośne,
    3. Tak podzespoły w blacie interaktywnym są zależne od siebie i stanowią zestaw komputerowy,
    4. PKWiU 26.20.13.0 - Maszyny cyfrowe do automatycznego przetwarzania danych, zawierające w tej samej obudowie co najmniej jednostkę centralną oraz urządzenia wejścia i wyjścia, nawet połączone.


W związku z powyższym opisem zadano następujące pytania (ostatecznie sformułowane w uzupełnieniu wniosku).

  1. Czy przy sprzedaży podłogi interaktywnej do placówek oświatowych możemy zastosować 0% stawkę VAT odwołując się do załącznika nr 8 w zw. z art. 83 ust. 1 pkt 26?
  2. Czy przy sprzedaży pufy interaktywnej do placówek oświatowych możemy zastosować 0% stawkę VAT odwołując się do załącznika nr 8 w zw. z art. 83 ust. 1 pkt 26?
  3. Czy przy sprzedaży blatu interaktywnego do placówek oświatowych możemy zastosować 0% stawkę VAT odwołując się do załącznika nr 8 w zw. z art. 83 ust. 1 pkt 26?

Zdaniem Wnioskodawcy, (ostatecznie przedstawionym w uzupełnieniu wniosku),

Ad. 1.

Wnioskodawca jest przekonany, że przy sprzedaży podłóg interaktywnych do placówek oświatowych jest uprawniony do stosowania stawki VAT 0% załącznik nr 8 do ustawy o VAT wyszczególnia towary, których dostawa jest opodatkowana stawką 0% na podstawie art. 83 ust. 1 pkt 26 ustawy i wskazuje na jednostki centralne komputerów, serwery, monitory, zestawy komputerów stacjonarnych, drukarki skanery, urządzenia komputerowe do pism Braille’a oraz urządzenia do transmisji danych cyfrowych, a do takich zalicza się podłoga interaktywna, będąca de facto zastawem komputerowym. Artykuł 83 ust. 1 pkt 26 wskazuje organizacje humanitarne, charytatywne lub edukacyjne, którym przysługuje sprzedaż sprzętu komputerowego z 0% stawką VAT. Wnioskodawca będzie realizował dostawy wyłącznie do placówek oświatowych stąd jego stanowisko jest w pełni zasadne.

Ad. 2.

Wnioskodawca jest przekonany, że przy sprzedaży puf interaktywnych do placówek oświatowych jest uprawniony do stosowania stawki VAT 0% załącznik nr 8 do ustawy o VAT wyszczególnia towary, których dostawa jest opodatkowana stawką 0% na podstawie art. 83 ust. 1 pkt 26 ustawy i wskazuje na jednostki centralne komputerów, serwery, monitory zestawy komputerów stacjonarnych, drukarki, skanery, urządzenia komputerowe do pism Braille’a oraz urządzenia do transmisji danych cyfrowych, a do takich zalicza się pufa interaktywna, będąca de facto zastawem komputerowym. Artykuł 83 ust. 1 pkt 26 wskazuje placówki oświatowe oraz organizacje humanitarne, charytatywne lub edukacyjne, którym przysługuje sprzedaż sprzętu komputerowego z 0% stawką VAT. Wnioskodawca będzie realizował dostawy wyłącznie do placówek oświatowych stąd jego stanowisko jest w pełni zasadne.

Ad.3.

Wnioskodawca jest przekonany, że przy sprzedaży blatów interaktywnych do placówek oświatowych jest uprawniony do stosowania stawki VAT 0% załącznik nr 8 do ustawy o VAT wyszczególnia towary, których dostawa jest opodatkowana stawką 0% na podstawie art. 83 ust. 1 pkt 26 ustawy i wskazuje na jednostki centralne komputerów, serwery, monitory, zestawy komputerów stacjonarnych, drukarki, skanery, urządzenia komputerowe do pism Braille’a oraz urządzenia do transmisji danych cyfrowych, a do takich zalicza się blat interaktywny, będący de facto zastawem komputerowym. Artykuł 83 ust. 1 pkt 26 wskazuje placówki oświatowe oraz organizacje humanitarne, charytatywne lub edukacyjne, którym przysługuje sprzedaż sprzętu komputerowego ze stawką 0% VAT. Wnioskodawca będzie realizował dostawy wyłącznie do placówek oświatowych stąd jego stanowisko jest w pełni zasadne.

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego zdarzenia przyszłego jest prawidłowe.

Na wstępie należy zaznaczyć, iż z uwagi na fakt, że rodzajami podłogi interaktywnej są też pufy interaktywne i blaty interaktywne, które składają się z tych samych komponentów, tut. Organ w niniejszej interpretacji dokonał rozstrzygnięcia w zakresie zastosowania 0% stawki podatku VAT dla dostawy podłóg interaktywnych, puf interaktywnych oraz blatów interaktywnych dla placówek oświatowych.

Zgodnie z przepisem art. 5 ust. 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. z 2017r., poz. 1221, z późn. zm.), – zwanej dalej ustawą, opodatkowaniu ww. podatkiem, podlegają:

  1. odpłatna dostawa towarów i odpłatne świadczenie usług na terytorium kraju;
  2. eksport towarów;
  3. import towarów na terytorium kraju;
  4. wewnątrzwspólnotowe nabycie towarów za wynagrodzeniem na terytorium kraju;
  5. wewnątrzwspólnotowa dostawa towarów.

Stosownie do art. 7 ust. 1 ustawy – przez dostawę towarów, o której mowa w art. 5 ust. 1 pkt 1, rozumie się przeniesienie prawa do rozporządzania towarami jak właściciel (…).

W świetle art. 2 pkt 6 ustawy, przez towary rozumie się rzeczy oraz ich części, a także wszelkie postacie energii.

Na mocy art. 41 ust. 1 ustawy – stawka podatku wynosi 22%, z zastrzeżeniem ust. 2-12c, art. 83, art. 119 ust. 7, art. 120 ust. 2 i 3, art. 122 i art. 129 ust. 1.

Jednakże na podstawie art. 146a pkt 1 ustawy w brzmieniu obowiązującym od 1 stycznia 2017 r., w okresie od dnia 1 stycznia 2011 r. do dnia 31 grudnia 2018 r., z zastrzeżeniem art. 146f, stawka podatku, o której mowa w art. 41 ust. 1 i 13, art. 109 ust. 2 i art. 110, wynosi 23%.

Zarówno w treści ustawy, jak i w przepisach wykonawczych do niej, ustawodawca przewidział możliwość opodatkowania niektórych czynności stawkami obniżonymi bądź zastosowania zwolnienia od podatku.

I tak, na podstawie art. 83 ust. 1 pkt 26 ustawy, stawkę podatku w wysokości 0% stosuje się do dostaw sprzętu komputerowego:

  1. dla placówek oświatowych,
  2. dla organizacji humanitarnych, charytatywnych lub edukacyjnych w celu dalszego nieodpłatnego przekazania placówkom oświatowym

-przy zachowaniu warunków, o których mowa w ust. 13-15.

Stosownie do art. 83 ust. 13 ustawy, opodatkowaniu stawką podatku w wysokości 0% podlegają towary wymienione w załączniku nr 8 do ustawy.

W załączniku nr 8 do ustawy, stanowiącym wykaz towarów, których dostawa jest opodatkowana stawką 0% na podstawie art. 83 ust. 1 pkt 26 ustawy, wymienione zostały:

  1. jednostki centralne komputerów, serwery, monitory, zestawy komputerów stacjonarnych,
  2. drukarki,
  3. skanery,
  4. urządzenia komputerowe do pism Braille’a (dla osób niewidomych i niedowidzących),
  5. urządzenia do transmisji danych cyfrowych (w tym koncentratory i switche sieciowe, routery i modemy).

W myśl art. 83 ust. 14 ustawy, dokonujący dostawy, o której mowa w ust. 1 pkt 26, stosuje stawkę podatku 0%, pod warunkiem:

  1. posiadania stosownego zamówienia potwierdzonego przez organ nadzorujący daną placówkę oświatową, zgodnie z odrębnymi przepisami w przypadku dostawy, o której mowa w ust. 1 pkt 26 lit. a;
  2. posiadania kopii umowy o nieodpłatnym przekazaniu sprzętu komputerowego placówce oświatowej oraz posiadania stosownego zamówienia potwierdzonego przez organ nadzorujący placówkę oświatową, zgodnie z odrębnymi przepisami w przypadku dostawy, o której mowa w ust. 1 pkt 26 lit. b.

Dostawca obowiązany jest przekazać kopię dokumentów, o których mowa w ust. 14, do właściwego urzędu skarbowego – art. 83 ust. 15 ustawy.

W tym miejscu zaznaczyć należy, że przez placówki oświatowe, o których mowa w ust. 1 pkt 13 oraz w art. 83, rozumie się szkoły i przedszkola publiczne i niepubliczne, szkoły wyższe i placówki opiekuńczo-wychowawcze (art. 43 ust. 9 ustawy).

Zgodnie z art. 83 ust. 1 pkt 26 lit. a ustawy, warunkiem zastosowania stawki podatku w wysokości 0% dla dostawy sprzętu komputerowego dla placówek oświatowych jest posiadanie przez dostawcę stosownego zamówienia potwierdzonego przez organ nadzorujący daną placówkę oświatową, zgodnie z odrębnymi przepisami (art. 83 ust. 14 ustawy). Dostawca zobowiązany jest także przekazać kopię ww. dokumentu do właściwego urzędu skarbowego (art. 83 ust. 15 ustawy).

Z powołanych przepisów wynika, że preferencyjną stawką podatku VAT – 0% objęto dostawę konkretnego sprzętu komputerowego. Jednakże nie każda taka dostawa będzie korzystała z obniżonej stawki podatku, przepisy ustawy przewidują bowiem warunki, jakie należy spełnić, aby móc ją zastosować. Po pierwsze, dostawa musi być realizowana na rzecz placówki oświatowej lub dla organizacji humanitarnych, charytatywnych lub edukacyjnych w celu dalszego nieodpłatnego przekazania placówkom oświatowym. Przy czym ustawodawca, na potrzeby art. 83 ust. 1 pkt 26 ustawy, w art. 43 ust. 9 ustawy wymienia zamknięty katalog placówek oświatowych. Ponadto, preferencyjną stawką objęta może być jedynie dostawa ściśle określonego sprzętu komputerowego. W tym celu art. 83 ust. 13 ustawy odsyła do załącznika nr 8 do ustawy, w którym literalnie wymienione są m.in.: jednostki centralne komputerów, serwery, monitory, zestawy komputerów stacjonarnych, urządzenia do transmisji danych cyfrowych, drukarki oraz skanery.

Podstawą do zastosowania preferencyjnej stawki podatku 0% w przypadku dostaw sprzętu komputerowego na rzecz placówek oświatowych będzie przede wszystkim zaliczenie dostarczanych towarów do określonych grup towarowych wymienionych w powołanym załączniku nr 8 do ustawy. Katalog towarów, co do których mają zastosowanie przepisy art. 83 ust. 1 pkt 26 ustawy, został przez ustawodawcę określony w sposób szeroki, wymieniono bowiem grupy towarów bez podania szczegółowego oznaczenia Polskiej Klasyfikacji Wyrobów i Usług, jednakże jest to katalog zamknięty, co oznacza, że ustawodawca nie przewidział w tym przypadku jakichkolwiek wyjątków ani interpretacji rozszerzających.

Z przedstawionego opisu sprawy wynika, że Wnioskodawca będzie dokonywał sprzedaży podłóg interaktywnych bezpośrednio na rzecz przedszkoli i szkół wystawiając na te placówki faktury (bez udziału innych podmiotów). Podstawą do zastosowania preferencyjnej stawki podatku 0% w przypadku sprzedaży sprzętu komputerowego na rzecz placówek oświatowych jest przede wszystkim zaliczenie dostarczanych towarów do określonych grup towarowych wymienionych w załączniku nr 8 w zw. z art. 83 ust. 1 pkt 26 do ustawy o VAT.

Wnioskodawca zaznacza, że podłoga interaktywna składa się z :

  • komputera stacjonarnego, składającego się z płyty głównej, kart sieciowych, karty dźwiękowej, procesora, karty graficznej, zasilacza komputerowego, pamięci RAM,
  • projektora krótkoogniskowego, który wyświetla obraz na podłodze na dowolnej powierzchni,
  • kamery, która rozpoznaje ruch oraz dotyk na powierzchni wyświetlanego obrazu.

Wszystkie te części są zamontowane wewnątrz jednej, bezpiecznej obudowy, ściśle ze sobą współpracując i stanowiąc zestaw komputerowy. Rodzajami podłogi interaktywnej są też pufy interaktywne i blaty interaktywne, które składają się z tych samych komponentów. W związku z dostawą na rzecz placówek oświatowych opisanej we wniosku podłogi interaktywnej Wnioskodawca posiadał stosowne zamówienie potwierdzone przez organ nadzorujący daną placówkę oświatową zgodnie z odrębnymi przepisami oraz przekaże kopię ww. dokumentu do właściwego urzędu skarbowego (art. 83 ust. 14-15 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług).

Z opisu sprawy wynika, iż zarówno pufa interaktywna, podłoga interaktywna oraz blat interaktywny

  • posiadają w pełni funkcjonalny system operacyjny, który umożliwia edytowanie tekstu, prace w arkuszu kalkulacyjnym, edycję zdjęć, przeglądanie Internetu,
  • do puf, podłogi oraz blatu interaktywnego można podłączyć wszelkie urządzenia peryferyjne dedykowane komputerom stacjonarnym, takie jak myszki oraz klawiatury, drukarki, skanery, pamięci przenośne,
  • podzespoły w pufie, podłodze oraz blacie interaktywnym są zależne od siebie i stanowią zestaw komputerowy,
  • PKWiU 26.20.13.0 - Maszyny cyfrowe do automatycznego przetwarzania danych, zawierające w tej samej obudowie co najmniej jednostkę centralną oraz urządzenia wejścia i wyjścia, nawet połączone.

Przedmiotem wątpliwości Wnioskodawcy jest kwestia czy przy dostawie podłóg interaktywnych puf interaktywnych oraz blatów interaktywnych dla placówek oświatowych Wnioskodawca jest uprawniony do stosowania stawki podatku od towarów i usług - 0% na podstawie art. 83 ust. 1 pkt 26 ustawy.

Rozstrzygając powyższe należy wskazać, iż celem, jaki przyświecał ustawodawcy przy wprowadzeniu art. 83 ust. 1 pkt 26 ustawy, było preferencyjne traktowanie dostaw towarów na cel społecznie użyteczny, tj. dostarczenie pomocy naukowych jednostkom oświatowym.

Jak wyżej wskazano, katalog towarów, co do których mają zastosowanie przepisy art. 83 ust. 1 pkt 26 ustawy, został przez ustawodawcę określony w sposób szeroki, wymieniono bowiem grupy towarów bez podania szczegółowego oznaczenia Polskiej Klasyfikacji Wyrobów i Usług, jednakże jest to katalog zamknięty, co oznacza, że ustawodawca nie przewidział w tym przypadku jakichkolwiek wyjątków ani interpretacji rozszerzających. Wynika z tego, że nie każdy sprzęt komputerowy będzie opodatkowany 0% stawką podatku, lecz tylko i wyłącznie wymieniony w załączniku nr 8 do ustawy o VAT. Wszystkie niewymienione w tym załączniku towary wchodzące w skład sprzętu komputerowego będą opodatkowane stawką podstawową VAT, tj. 23%.

Nadto należy również podkreślić, iż nie istnieje legalna definicja pojęć wskazanych w załączniku nr 8 do ustawy o podatku od towarów i usług, w tym definicji zestawu komputerowego. Brak definicji ustawowej stanowi uzasadnienie dla przyjęcia potocznego rozumienia tego pojęcia.

Zatem, przyjmuje się, iż na zestaw komputerowy składa się jednostka centralna komputera, urządzenie wejścia i urządzenie wyjścia. Urządzeniem wejścia, co do zasady, jest np. klawiatura, myszka, itp. Urządzeniem wyjścia jest monitor, poprzez który komputer „komunikuje” się z użytkownikiem. Zgodnie z internetowym słownikiem języka polskiego (www.sjp.pwn.pl.) „stacjonarny” oznacza „znajdujący się gdzieś na stałe, niezmieniający miejsca pobytu lub swego położenia”. Zestaw komputera stacjonarnego jest więc zestawem komputerowym przystosowanym do używania w stałym miejscu, tj. w lokalizacji, w której został zainstalowany, zamontowany, ustawiony, w przeciwieństwie do komputerów przenośnych, które z założenia mogą być używane w każdym miejscu, w którym przebywa ich użytkownik.

Unormowania zawarte w art. 83 ust. 14 oraz ust. 15 ustawy wskazują na warunki formalne do zastosowania stawki 0%, poprzez obowiązek posiadania stosownych dokumentów, których następnie kopie dokonujący dostawy obowiązany jest przekazać do właściwego urzędu skarbowego. Dopiero łączne spełnienie wszystkich powyższych warunków uprawnia dostawcę do zastosowania obniżonej stawki na dostawę sprzętu komputerowego.

Wnioskodawca w opisie sprawy wskazał, iż będzie dokonywał dostaw podłóg interaktywnych na rzecz placówek oświatowych. Rodzajami podłogi interaktywnej są też pufy interaktywne i blaty interaktywne, które składają się z tych samych komponentów. W związku z dostawą na rzecz placówek oświatowych podłóg interaktywnych Wnioskodawca posiadał stosowne zamówienie potwierdzone przez organ nadzorujący daną placówkę oświatową. Wnioskodawca zamierza przekazywać kopię takiej umowy zawartej z organem nadzorującym placówkę oświatową do właściwego urzędu skarbowego.

Mając na uwadze przedstawiony opis sprawy w świetle powołanych przepisów prawa należy stwierdzić, że podłogi interaktywne składające się z komputera stacjonarnego, projektora krótkoogniskowego i kamery oraz pufy i blaty interaktywne, które jak wskazał Wnioskodawca – składają się z tych samych komponentów i stanowią zestaw komputerowy – stanowią towary wymienione w załączniku nr 8 do ustawy. Przedstawiony opis sprawy wskazuje bowiem, że wszystkie te części są zamontowane wewnątrz jednej, bezpiecznej obudowy, ściśle ze sobą współpracując i stanowiąc zestaw komputerowy, a do urządzenia można podłączyć wszelkie urządzenia peryferyjne dedykowane komputerem stacjonarnym, takie jak myszki oraz klawiatury, drukarki oraz skanery, czy pamięci przenośne.

Wobec powyższego należy stwierdzić, że w przedmiotowej sprawie wszystkie warunki niezbędne do zastosowania preferencyjnej stawki podatku w wysokości 0% dla dostawy sprzętu komputerowego, zostaną spełnione. Zatem przy dostawie podłóg interaktywnych, puf interaktywnych oraz blatów interaktywnych do placówek oświatowych, Wnioskodawcy będzie przysługiwało prawo do zastosowania stawki VAT w wysokości 0%, zgodnie z art. 86 ust. 1 pkt 26 ustawy,

Tym samym stanowisko Wnioskodawcy należało uznać za prawidłowe.

Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dniu wydania interpretacji.

Tut. Organ informuje, iż wydana interpretacja dotyczy tylko sprawy będącej przedmiotem wniosku (zapytania). Inne kwestie przedstawione w opisie sprawy, które nie zostały objęte pytaniem nie mogą być – zgodnie z art. 14b § 1 Ordynacji podatkowej – rozpatrzone.

Zaznacza się także, że zgodnie z art. 14b § 3 ustawy Ordynacja podatkowa, składający wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej obowiązany jest do wyczerpującego przedstawienia zaistniałego stanu faktycznego albo zdarzenia przyszłego. Organ jest ściśle związany przedstawionym we wniosku stanem faktycznym (opisem zdarzenia przyszłego). Zainteresowany ponosi ryzyko związane z ewentualnym błędnym lub nieprecyzyjnym przedstawieniem we wniosku opisu stanu faktycznego (zdarzenia przyszłego). Interpretacja indywidualna wywołuje skutki prawnopodatkowe tylko wtedy, o ile rzeczywisty stan faktyczny sprawy będącej przedmiotem interpretacji pokrywał się będzie ze stanem faktycznym (opisem zdarzenia przyszłego) podanym przez Wnioskodawcę w złożonym wniosku. W związku z powyższym, w przypadku zmiany któregokolwiek elementu przedstawionego we wniosku opisu sprawy, wydana interpretacja traci swą aktualność.

Jednocześnie należy podkreślić, że niniejsza interpretacja została wydana na podstawie przedstawionego we wniosku stanu faktycznego, co oznacza, że w przypadku, gdy w toku postępowania podatkowego, kontroli podatkowej, kontroli celno-skarbowej zostanie określony odmienny stan sprawy, interpretacja nie wywoła w tym zakresie skutków prawnych.

Zgodnie z art. 14na Ordynacji podatkowej przepisów art. 14k–14n nie stosuje się, jeżeli stan faktyczny lub zdarzenie przyszłe będące przedmiotem interpretacji indywidualnej stanowi element czynności będących przedmiotem decyzji wydanej:

  1. z zastosowaniem art. 119a;
  2. w związku z wystąpieniem nadużycia prawa, o którym mowa w art. 5 ust. 5 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w dwóch egzemplarzach (art. 47 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi – Dz. U. z 2017 r., poz. 1369, z późn. zm.) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia skarżącemu rozstrzygnięcia w sprawie albo aktu, o którym mowa w art. 3 § 2 pkt 4a (art. 53 § 1 ww. ustawy).

Jednocześnie, zgodnie art. 57a ww. ustawy, skarga na pisemną interpretację przepisów prawa podatkowego wydaną w indywidualnej sprawie, opinię zabezpieczającą i odmowę wydania opinii zabezpieczającej może być oparta wyłącznie na zarzucie naruszenia przepisów postępowania, dopuszczeniu się błędu wykładni lub niewłaściwej oceny co do zastosowania przepisu prawa materialnego. Sąd administracyjny jest związany zarzutami skargi oraz powołaną podstawą prawną.

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie, bezczynność lub przewlekłe prowadzenie postępowania jest przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy), na adres: Krajowa Informacja Skarbowa, ul. Teodora Sixta 17,43-300 Bielsko-Biała.


doradcapodatkowy.com gdy potrzebujesz własnej indywidualnej interpretacji podatkowej.

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji
Dołącz do zarejestrowanych użytkowników i korzystaj wygodnie z epodatnik.pl.   Rejestracja jest prosta, szybka i bezpłatna.

Reklama

Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.

czytaj

O nas

epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.

czytaj

Regulamin

Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.

czytaj