Interpretacja Dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej
0112-KDIL3-1.4011.162.2018.1.AMN
z 26 kwietnia 2018 r.

 

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2017 r., poz. 201, z późn. zm.) Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 20 marca 2018 r. (data wpływu 27 marca 2018 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie zastosowania zwolnienia przedmiotowego – jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 27 marca 2018 r. wpłynął do tutejszego organu ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie zastosowania zwolnienia przedmiotowego.

We wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe.

Sejmik Województwa (…) planuje podjąć uchwałę o przyznaniu pomocy materialnej dla studentów medycyny. Zgodnie z projektem uchwały, na podstawie art. 18 pkt 19a ustawy o samorządzie województwa oraz art. 173a ustawy Prawo o szkolnictwie wyższym, podjęta zostanie uchwała w sprawie określenia zasad przyznawania przez Województwo (…) pomocy materialnej studentom kształcącym się na kierunkach lekarskich.

Miedzy innymi, zgodnie z treścią projektu, uchwała określać będzie rodzaj pomocy, sposób i termin ubiegania się o pomoc materialną, sposób wyłaniania studentów kierunków lekarskich, którym będzie przyznawana pomoc materialna, a także wysokość przyznanej pomocy materialnej. Pomoc materialna będzie miała formę pieniężną i przyznawana będzie na okres 9 miesięcy, tj. od 1 października danego roku kalendarzowego do 30 czerwca następnego roku kalendarzowego, z zastrzeżeniem ust. 3, który stanowi, że pomoc materialna w 2018/2019 roku zostanie przyznana w drodze dwóch naborów na następujący okres:

  • od 1 kwietnia 2018 roku do 30 czerwca 2018 roku, z wyłączeniem pomocy w miesiącach lipiec, sierpień i wrzesień,
  • od 1 października 2018 roku do 30 czerwca 2019 r.

Wysokość pomocy materialnej wyniesie 2000 zł miesięcznie. Od tej kwoty dokonywane będą potrącenia publicznoprawne, jeśli wynikają z przepisów prawa.

Zgodnie z § 3 pomoc materialna może zostać przyznana studentowi III, IV, V lub VI roku studiów, który spełnia następujące warunki:

  1. jest studentem kierunku lekarskiego;
  2. nie powtarza roku, na który ubiega się o przyznanie pomocy materialnej i nie korzysta z urlopów określonych w regulaminie studiów;
  3. zawrze umowę o pomocy materialnej, w której w szczególności zobowiąże się do podjęcia zatrudnienia jako lekarz w wymiarze pełnego etatu w podmiocie leczniczym, dla którego podmiotem tworzącym jest Województwo (…) lub w którym Województwo (…) posiada udziały, niezwłocznie lecz nie później niż rok po ukończeniu studiów i odbyciu stażu podyplomowego, na co najmniej czas odpowiadający łącznemu okresowi pobierania pomocy materialnej, liczonemu pełnymi latami;
  4. zobowiąże się do dokonania wyboru specjalizacji lekarskiej w uzgodnieniu z podmiotem leczniczym, w którym podejmie zatrudnienie. Wybór szkolenia specjalistycznego powinien nastąpić w obrębie dziedzin medycyny, w których występują niedobory kadry lekarskiej na terenie Województwa (…);
  5. jego dochody na osobę w rodzinie lub dochód osoby samotnie gospodarującej w roku kalendarzowym poprzedzającym rok złożenia wniosku, nie przekraczają dwukrotności przeciętnego miesięcznego wynagrodzenia w gospodarce narodowej ogłoszonego przez Prezesa Głównego Urzędu Statystycznego za rok poprzedzający złożenie wniosku.

Zarząd Województwa w drodze uchwały ogłosi nabór wniosków o przyznanie pomocy materialnej oraz zamieści ogłoszenie na stronie internetowej i tablicy ogłoszeń Urzędu Marszałkowskiego Województwa (…), w Biuletynie Informacji Publicznej oraz podmiotach leczniczych, o których mowa w § 3 pkt 3. Informacja o ogłoszeniu naboru będzie przekazana wszystkim uczelniom medycznym mającym siedzibę na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej. Do złożenia wniosku o przyznanie pomocy materialnej, którego wzór określi Zarząd Województwa (…), uprawniony będzie zainteresowany student.

Do wniosku należy dołączyć:

  1. zaświadczenie z uczelni o statusie studenta, z informacją o realizowaniu przez studenta nauki zgodnie z planem studiów (bez powtarzania roku, korzystania z urlopów);
  2. zaświadczenia z uczelni o średniej ocen z egzaminów za ostatni rok studiów przed złożeniem wniosku;
  3. oświadczenia studenta o tym, że dochód na osobę w rodzinie nie przekracza kwoty, o której mowa w § 3 pkt 5.

Pomoc materialną przyznaje Zarząd Województwa (…) na podstawie rekomendacji Komisji. Sposób wyłaniania studentów, którym będzie przyznana pomoc materialna kształtować się będzie następująco:

  1. warunkiem jest spełnienie kryterium, o którym mowa w § 3 pkt 5;
  2. pierwszeństwo przy wyborze przez Komisję do rekomendacji będą miały wnioski:
    1. studentów, którzy w roku akademickim poprzedzającym złożenie wniosku osiągnęli wyższą średnią ocen, a w przypadku wniosków o tej samej średniej ocen uwzględniona zostanie średnia ocen za rok poprzedzający;
    2. w przypadku takiej samej średniej za dwa lata studiów  studentów wyróżniających się aktywnością studencką w roku akademickim poprzedzającym rok przed złożeniem wniosku, poprzez którą należy rozumieć uczestnictwo w projektach naukowo-badawczych o zasięgu wojewódzkim, krajowym, międzynarodowym, działalność w kole naukowym, dodatkowe praktyki i staże, udział w konferencjach o zasięgu wojewódzkim, krajowym i międzynarodowym.

Pomoc materialna przysługuje tylko w czasie trwania studiów. Wypłacana będzie ze środków budżetu Województwa (…).

W związku z powyższym opisem zadano następujące pytania.

Czy wypłacana pomoc materialna na rzecz studentów medycyny przyznana na podstawie powyższej uchwały Sejmiku Województwa (…), podlegać będzie opodatkowaniu podatkiem dochodowym od osób fizycznych, w związku z czym należy pobrać zaliczkę na podatek dochodowy, czy też korzystać będzie ze zwolnienia z podatku dochodowego od osób fizycznych, a wypłacający nie będzie miał obowiązku poboru zaliczki i sporządzenia informacji o wysokości wypłaconego świadczenia?

Zdaniem Wnioskodawcy, na podstawie art. 9 ust. 1 ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych (dalej: u.p.d.o.f.), opodatkowaniu podatkiem dochodowym podlegają wszelkiego rodzaju dochody, z wyjątkiem dochodów wymienionych w art. 21, 52, 52a i 52c oraz dochodów, od których na podstawie przepisów Ordynacji podatkowej zaniechano poboru podatku.

Jak stanowi art. 11 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, przychodami, z zastrzeżeniem art. 14-15, art. 17 ust. 1 pkt 6, 9 i 10 w zakresie realizacji praw wynikających z pochodnych instrumentów finansowych, art. 19, art. 25b i art. 30f, są otrzymane lub postawione do dyspozycji podatnika w roku kalendarzowym pieniądze wartości pieniężne oraz wartość otrzymanych świadczeń w naturze i innych nieodpłatnych świadczeń.

Stosownie do art. 10 ust. 1 pkt 9 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, przychodem są „inne źródła”, za które art. 20 ust. 1 u.p.d.o.f. nakazuje uważać w szczególności: kwoty wypłacone po śmierci członka otwartego funduszu emerytalnego wskazanej przez niego osobie lub członkowi jego najbliższej rodziny, w rozumieniu przepisów o organizacji i funkcjonowaniu funduszy emerytalnych, kwoty uzyskane z tytułu zwrotu z indywidualnego konta zabezpieczenia emerytalnego oraz wypłaty z indywidualnego konta zabezpieczenia emerytalnego, w tym także dokonane na rzecz osoby uprawnionej na wypadek śmierci oszczędzającego, zasiłki pieniężne z ubezpieczenia społecznego, alimenty, stypendia, dotacje (subwencje) inne niż wymienione w art. 14, dopłaty, nagrody i inne nieodpłatne świadczenia nienależące do przychodów określonych w art. 12-14 i art. 17.

Powyższe oznaczą że opodatkowaniu podatkiem dochodowym podlegają wszelkiego rodzaju dochody uzyskane przez podatnika, z wyjątkiem tych, które zostały enumeratywnie wymienione przez ustawodawcę w katalogu zwolnień przedmiotowych ustawy, bądź od których Minister Finansów zaniechał poboru podatku w drodze rozporządzenia.

W przepisie art. 21 ust. 1 u.p.d.o.f., ustawodawca wymienił katalog zwolnień w podatku dochodowym od osób fizycznych.

I tak, na podstawie art. 21 ust. 1 pkt 40 u.p.d.o.f., wolne od podatku dochodowego są świadczenia pomocy materialnej dla uczniów, studentów, uczestników studiów doktoranckich i osób uczestniczących w innych formach kształcenia, pochodzące z budżetu państwa, budżetów jednostek samorządu terytorialnego oraz ze środków własnych szkół i uczelni - przyznane na podstawie przepisów o systemie oświaty oraz Prawo o szkolnictwie wyższym.

Natomiast przepis art. 21 ust. 1 pkt 40b) u.p.d.o.f., zwalnia z opodatkowania stypendia dla uczniów i studentów, których wysokość i zasady udzielania zostały określone w uchwale organu stanowiącego jednostki samorządu terytorialnego, oraz stypendia dla uczniów i studentów przyznane przez organizacje, o których mowa w art. 3 ust. 2 i 3 ustawy o działalności pożytku publicznego, na podstawie regulaminów zatwierdzonych przez organy statutowe udostępnianych do publicznej wiadomości za pomocą Internetu, środków masowego przekazu lub wykładanych (wywieszanych) dla zainteresowanych w pomieszczeniach ogólnie dostępnych - do wysokości nieprzekraczającej w roku podatkowym kwoty 3800 zł.

Z powołanych przepisów wynika, że w sytuacji, gdy świadczenia przyznawane w drodze uchwały podjętej przez jednostkę samorządu terytorialnego wynikają m.in. z przepisu ustawy Prawo o szkolnictwie wyższym, to korzystają one ze zwolnienia w pełnej wysokości. Natomiast w sytuacji, gdy pomoc finansowa przyznawana jest tylko w oparciu o podjętą uchwałę organu stanowiącego jednostkę samorządu terytorialnego, to środki takie podlegają zwolnieniu do kwoty 3800 zł w roku podatkowym.

W myśl powołanego w projekcie Uchwały art. 173a ust. 1 i ust. 2 ustawy Prawo o szkolnictwie wyższym, pomoc materialna dla studentów może być przyznawana przez jednostki samorządu terytorialnego.

W takim przypadku, organ stanowiący jednostki samorządu terytorialnego określa w uchwale:

  1. rodzaj pomocy materialnej;
  2. sposób i terminy ubiegania się o pomoc materialną;
  3. sposób wyłaniania studentów, którym będzie przyznana pomoc materialna;
  4. maksymalną wysokość pomocy materialnej, o którą może ubiegać się student.

Jednostki samorządu terytorialnego, na podstawie art. 173a ustawy Prawo o szkolnictwie wyższym, mogą we własnym zakresie przyznawać pomoc materialną studentom, mając przy tym swobodę samodzielnego decydowania w uchwale komu za co zostanie przyzna pomoc materialna, do kiedy należy składać wnioski, jakie dokumenty musi złożyć osoba uprawniona do świadczenia, jakie informacje powinny znaleźć się we wniosku, a także w jakiej wysokości przyznane będzie świadczenie.

W związku z powyższym, w oparciu o powołane przepisy, w ocenie Wnioskodawcy pomoc materialna która będzie przyznawana studentom medycyny w oparciu o art. 173a ustawy Prawo o szkolnictwie wyższym, podjęta w uchwale Sejmiku Województwa (…), w którym określone zostaną zasady przyznawania pomocy materialnej, spełnia warunki przewidziane w przepisie art. 21 ust. 1 pkt 40 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, w związku z czym tego rodzaju świadczenie korzysta w całości  jako mieszczące się w dyspozycji przywołanego przepisu  ze zwolnienia od podatku dochodowego od osób fizycznych. Zatem na wypłacającym nie będzie spoczywać obowiązek pobrania zaliczki na podatek, jak również sporządzenia odpowiednej deklaracji PIT.

Stanowisko zostało zawarte m.in. w interpretacji Dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej nr 1462-IPPB4.4511.197.2017.1.JK3, z dnia 10 kwietnia 2017 r.

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego zdarzenia przyszłego jest prawidłowe.

Zgodnie z przepisem art. 9 ust. 1 ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych (Dz. U. z 2018 r. poz. 200, z późn. zm.), opodatkowaniu podatkiem dochodowym podlegają wszelkiego rodzaju dochody, z wyjątkiem dochodów wymienionych w art. 21, 52, 52a i 52c oraz dochodów, od których na podstawie przepisów Ordynacji podatkowej zaniechano poboru podatku.

W myśl art. 11 ust. 1 ww. ustawy, przychodami, z zastrzeżeniem art. 14-15, art. 17 ust. 1 pkt 6, 9 i 10 w zakresie realizacji praw wynikających z pochodnych instrumentów finansowych, art. 19, art. 25b i art. 30f, są otrzymane lub postawione do dyspozycji podatnika w roku kalendarzowym pieniądze i wartości pieniężne oraz wartość otrzymanych świadczeń w naturze i innych nieodpłatnych świadczeń.

Na mocy art. 10 ust. 1 pkt 9 powołanej ustawy, źródłami przychodów są inne źródła.

Stosownie do treści art. 20 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, za przychody z innych źródeł, o których mowa w art. 10 ust. 1 pkt 9, uważa się w szczególności: kwoty wypłacone po śmierci członka otwartego funduszu emerytalnego wskazanej przez niego osobie lub członkowi jego najbliższej rodziny, w rozumieniu przepisów o organizacji i funkcjonowaniu funduszy emerytalnych, kwoty uzyskane z tytułu zwrotu z indywidualnego konta zabezpieczenia emerytalnego oraz wypłaty z indywidualnego konta zabezpieczenia emerytalnego, w tym także dokonane na rzecz osoby uprawnionej na wypadek śmierci oszczędzającego, zasiłki pieniężne z ubezpieczenia społecznego, alimenty, stypendia, dotacje (subwencje) inne niż wymienione w art. 14, dopłaty, nagrody i inne nieodpłatne świadczenia nienależące do przychodów określonych w art. 12-14 i art. 17.

Z powyższego przepisu wynika, że pod pojęciem przychodu ustawodawca rozumie m.in. otrzymane lub postawione do dyspozycji podatnika w roku podatkowym pieniądze. Dlatego też pomoc materialna wypłacona studentom stanowi przychód w rozumieniu powołanego art. 11 ust. 1 ww. ustawy.

Jednakże, zgodnie z art. 21 ust. 1 pkt 40 ustawy, wolne od podatku dochodowego są świadczenia pomocy materialnej dla uczniów, studentów, uczestników studiów doktoranckich i osób uczestniczących w innych formach kształcenia, pochodzące z budżetu państwa, budżetów jednostek samorządu terytorialnego oraz ze środków własnych szkół i uczelni - przyznane na podstawie przepisów o systemie oświaty oraz Prawo o szkolnictwie wyższym.

Przepis art. 42a cytowanej ustawi stanowi, że osoby fizyczne prowadzące działalność gospodarczą, osoby prawne i ich jednostki organizacyjne oraz jednostki organizacyjne niemające osobowości prawnej, które dokonują wypłaty należności lub świadczeń, o których mowa w art. 20 ust. 1, z wyjątkiem dochodów (przychodów) wymienionych w art. 21, art. 52, art. 52a i art. 52c oraz dochodów, od których na podstawie przepisów Ordynacji podatkowej zaniechano poboru podatku, od których nie są obowiązane pobierać zaliczki na podatek lub zryczałtowanego podatku dochodowego, są obowiązane sporządzić informację według ustalonego wzoru o wysokości przychodów i w terminie do końca lutego następnego roku podatkowego, z zastrzeżeniem art. 45ba ust. 4, przesłać ją podatnikowi oraz urzędowi skarbowemu, przy pomocy którego naczelnik urzędu skarbowego właściwy według miejsca zamieszkania podatnika wykonuje swoje zadania, a w przypadku podatników, o których mowa w art. 3 ust. 2a, urzędowi skarbowemu, przy pomocy którego naczelnik urzędu skarbowego właściwy w sprawach opodatkowania osób zagranicznych wykonuje swoje zadania.

Z przedstawionego we wniosku opisu zdarzenia przyszłego wynika, że zgodnie z projektem uchwały, na podstawie art. 18 pkt 19a ustawy o samorządzie województwa oraz art. 173a ustawy Prawo o szkolnictwie wyższym zostanie podjęta przez Sejmik Województwa uchwała w sprawie określenia zasad przyznawania przez Wnioskodawcę pomocy materialnej studentom kształcącym się na kierunkach lekarskich. Uchwała określać będzie rodzaj pomocy, sposób i termin ubiegania się o pomoc materialną, sposób wyłaniania studentów kierunków lekarskich, którym będzie przyznawana pomoc materialna, a także wysokość przyznanej pomocy materialnej. Pomoc materialna będzie miała formę pieniężną i przyznawana będzie na okres 9 miesięcy, tj. od 1 października danego roku kalendarzowego do 30 czerwca następnego roku kalendarzowego, z zastrzeżeniem ust. 3, który stanowi, że pomoc materialna w 2018/2019 roku zostanie przyznana w drodze dwóch naborów na następujący okres: od 1 kwietnia 2018 roku do 30 czerwca 2018 roku, z wyłączeniem pomocy w miesiącach lipiec, sierpień i wrzesień oraz od 1 października 2018 roku do 30 czerwca 2019 r. Wysokość pomocy materialnej wyniesie 2000 zł miesięcznie. Od tej kwoty dokonywane będą potrącenia publicznoprawne, jeśli wynikają z przepisów prawa. Pomoc materialna wypłacana będzie ze środków budżetu Województwa (…).


Zgodnie z art. 173a ust. 1 ustawy z dnia 27 lipca 2005 r. Prawo o szkolnictwie wyższym (Dz. U. z 2017 r., poz. 2183, z późn. zm.), pomoc materialna dla studentów może być przyznawana przez jednostki samorządu terytorialnego.

W myśl art. 173a ust. 2 ww. ustawy, organ stanowiący jednostki samorządu terytorialnego określa w uchwale:

  1. rodzaj pomocy materialnej;
  2. sposób i terminy ubiegania się o pomoc materialną;
  3. sposób wyłaniania studentów, którym będzie przyznana pomoc materialna;
  4. maksymalną wysokość pomocy materialnej, o którą może ubiegać się student.

Mając na uwadze powyższe stwierdzić należy, że pomoc materialna przyznawana i wypłacana na podstawie przepisów ustawy Prawo o szkolnictwie wyższym, finansowana z budżetu jednostki samorządu terytorialnego korzysta ze zwolnienia od opodatkowania na podstawie art. 21 ust. 1 pkt 40 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.

W związku z tym, że pomoc materialna na rzecz studentów medycyny zostanie przyznana na podstawie ustawy Prawo o szkolnictwie wyższym w oparciu o podjętą przez Sejmik Województwa uchwałę, podlegać będzie zwolnieniu przedmiotowemu na podstawie art. 21 ust. 1 pkt 40 ustawy. Zatem Wnioskodawca jako płatnik nie będą zobowiązany do poboru zaliczki na podatek dochodowy i sporządzania informacji o wysokości wypłaconego świadczenia.

Zgodnie z art. 14na Ordynacji podatkowej przepisów art. 14k–14n nie stosuje się, jeżeli stan faktyczny lub zdarzenie przyszłe będące przedmiotem interpretacji indywidualnej stanowi element czynności będących przedmiotem decyzji wydanej:

  1. z zastosowaniem art. 119a;
  2. w związku z wystąpieniem nadużycia prawa, o którym mowa w art. 5 ust. 5 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług.

Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dniu wydania interpretacji.

Odnosząc się do powołanego przez Wnioskodawcę pisma urzędowego co do zakresu i sposobu zastosowania prawa podatkowego, tut. organ informuje, że zostało ono wydane w indywidualnej sprawie i nie ma zastosowania ani konsekwencji wiążących w odniesieniu do żadnego innego zaistniałego stanu faktycznego czy też zdarzenia przyszłego.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w dwóch egzemplarzach (art. 47 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi – Dz. U. z 2017 r., poz. 1369, z późn. zm.) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia skarżącemu rozstrzygnięcia w sprawie albo aktu, o którym mowa w art. 3 § 2 pkt 4a (art. 53 § 1 ww. ustawy).

Jednocześnie, zgodnie z art. 57a ww. ustawy, skarga na pisemną interpretację przepisów prawa podatkowego wydaną w indywidualnej sprawie, opinię zabezpieczającą i odmowę wydania opinii zabezpieczającej może być oparta wyłącznie na zarzucie naruszenia przepisów postępowania, dopuszczeniu się błędu wykładni lub niewłaściwej oceny co do zastosowania przepisu prawa materialnego. Sąd administracyjny jest związany zarzutami skargi oraz powołaną podstawą prawną.

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie, bezczynność lub przewlekłe prowadzenie postępowania jest przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy), na adres: Krajowa Informacja Skarbowa, ul. Teodora Sixta 17, 43-300 Bielsko-Biała.


doradcapodatkowy.com gdy potrzebujesz własnej indywidualnej interpretacji podatkowej.

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji
Dołącz do zarejestrowanych użytkowników i korzystaj wygodnie z epodatnik.pl.   Rejestracja jest prosta, szybka i bezpłatna.

Reklama

Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.

czytaj

O nas

epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.

czytaj

Regulamin

Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.

czytaj