Interpretacja Dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej
0112-KDIL3-1.4011.152.2018.2.IM
z 9 maja 2018 r.

 

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2018 r., poz. 800, z późn. zm.) Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 8 marca 2018 r. (data wpływu 20 marca 2018 r.), uzupełnionym w dniu 17 kwietnia 2018 r. o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej zryczałtowanego podatku od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne w zakresie opodatkowania przychodów z tytułu usług transportowych – jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 20 marca 2018 r. wpłynął do tutejszego organu ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej zryczałtowanego podatku od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne w zakresie opodatkowania przychodów z tytułu usług transportowych.

Wniosek nie spełniał wymogów formalnych, o których mowa w art. 14b § 3 ustawy Ordynacja podatkowa, w związku z czym pismem z dnia 27 marca 2018 r., znak 0112-KDIL3-1.4011.152.2018.1.IM, na podstawie art. 169 § 1 tej ustawy wezwano Wnioskodawcę do usunięcia braków w terminie 7 dni od dnia doręczenia wezwania. Wezwanie skutecznie doręczono w dniu 4 kwietnia 2018 r., wniosek uzupełniono w dniu 17 kwietnia 2018 r. (nadano w polskiej placówce pocztowej w dniu 11 kwietnia 2018 r.).

We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny oraz następujące zdarzenie przyszłe.

Wnioskodawca prowadzi działalność jako osoba fizyczna pod nazwą x. Wnioskodawca jest czynnym podatnikiem podatku od towarów i usług (dalej: VAT) i stosuje stawkę 23%. Głównym przedmiotem działalności Wnioskodawcy jest transport drogowy towarów (PKD 4941Z). W ramach działalności Wnioskodawca świadczy usługi kierowania pojazdami na rzecz innych podmiotów. W związku z prowadzoną działalnością Wnioskodawca ma zawartą umowę z y, przedmiotem umowy jest obsługa pojazdów ciężarowych o ładowności 3,5 tony będących w dyspozycji y (kierowanie, obsługa urządzeń zamontowanych na pojeździe, wykonywanie czynności załadunkowych i rozładunkowych pojazdem udostępnionych przez Zleceniodawcę). Wnioskodawca obsługuje samochody ciężarowe o ładowności powyżej 2 ton z zastosowaniem przewożenia kontenera z ładunkiem typu odpady komunalne itp. Kontener jest zabierany z miejsca zleconego do miejsca docelowego, gdzie jest stosowana wymiana na następny kontener. Pojazdy, o których mowa nie należą do działalności Wnioskodawcy, stanowią własność kontrahenta y, dla którego świadczone są usługi. Pojazdy te posiadają ładowność powyżej 2 ton. W ramach umowy Wnioskodawca dokonuje transportu przygotowanych przez kontrahenta kontenerów z wyselekcjonowanymi odpadami zgodnie z harmonogramem dziennym i zleceniami od y. Wnioskodawca posiada zezwolenie na transport odpadów innych niż niebezpieczne wydane przez Wydział Środowiska i Rolnictwa. Zgodnie z tą decyzją odpady, będą transportowane z wykorzystaniem samochodu ciężarowego - przewóz kontenerów. Odpady mają być transportowane selektywnie w kontenerach. Wnioskodawca prowadzi pozarolniczą działalność gospodarczą w zakresie usług transportowych (nie zatrudnia pracowników) opodatkowaną w formie ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych i stosuje stawkę podatkową 5,5% ponieważ świadczy usługi w zakresie przewozu ładunków taborem samochodowym o ładowności powyżej 2 ton. Wnioskodawca zainteresowany jest uzyskaniem potwierdzenia co do prawidłowości stosowania stawki ryczałtu 5,5 % zgodnie z art. 12 ust. 1 pkt 3 lit. b oraz art. 12 ust. 1 pkt 4 lit. a ustawy z 20 listopada 1998 r. o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne - dalej u.z.p.d.

W uzupełnieniu wniosku Wnioskodawca wskazał, że w ramach działalności świadczy usługi kierowania pojazdami na rzecz innych podmiotów. Pojazdy, o których mowa nie należą do działalności Wnioskodawcy, stanowią własność kontrahenta, dla którego świadczone są usługi (y). Pojazdy te posiadają ładowność powyżej 2 ton są to specjalistyczne samochody do przewożenia kontenerów z wyselekcjonowanym odpadami. Zgodnie z PKWIU działalność będąca przedmiotem wniosku sklasyfikowana jest pod pozycją 49.41.19.0, czyli pozostały transport drogowy towarów.

W związku z powyższym opisem zadano następujące pytania.

Czy podatnik prawidłowo stosuje do opodatkowywania swoich przychodów stawkę ryczałtu 5,5% zgodnie z zob. art. 12 ust. 1 pkt 3 lit. b) oraz art. 12 ust. 1 pkt 4 lit. a) ustawy z 20 listopada 1998 r. o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne - dalej u.z.p.d.? Czy powinien stosować stawkę ryczałtu 8,5% jak przy zbieraniu i usuwaniu odpadów komunalnych?

Zdaniem Wnioskodawcy, świadczone przez niego usługi kierowcy przy użyciu samochodu ciężarowego (ładowność 3,5 tony) przewożącego kontenery z wyselekcjonowanymi odpadami od kontrahenta y powinny być opodatkowane ryczałtem od przychodów ewidencjonowanych w wysokości 5,5%.

Zgodnie z opisem zamieszczonym na stronie internetowej GUS (http://www.stat.gov.pl/gus) działalność 49.41.Z „Transport drogowy towarów” obejmuje swoim zakresem m.in. przewozy towarów realizowane środkami transportu drogowego przystosowanymi do przewozu: odpadów i materiałów wtórnych, z wyłączeniem ich zbierania i usuwania.

Na mocy art. 12 ust. 1 pkt 3 lit. b) ustawy z dnia 20 listopada 1998 r. o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne (Dz. U. Nr 144, poz. 930 z późn. zm.) - dalej u.z.p.d., do przychodów z działalności usługowej stosuje się ryczałt od przychodów ewidencjonowanych w wysokości 8,5%. Równocześnie, w świetle art. 12 ust. 1 pkt 4 lit. a) u.z.p.d., w odniesieniu m.in. do przychodów z działalności wytwórczej, robót budowlanych lub w zakresie przewozów ładunków taborem samochodowym o ładowności powyżej 2 ton, zastosowania ma ryczałt od przychodów ewidencjonowanych w wysokości 5,5%. W konsekwencji, w przypadku wykonywania usług w zakresie przewozów ładunków taborem samochodowym o ładowności powyżej 2 ton przychody z tego tytułu są opodatkowane ryczałtem od przychodów ewidencjonowanych w wysokości 5,5% a w przypadku przychodów z tytułu wykonywania pozostałych usług transportu drogowego towarów (tj. przychody z przewozów przy wykorzystaniu innych pojazdów niż tabor samochodowy lub pojazdów samochodowych o dopuszczalnej ładowności mniejszej niż 2 tony) podlegają opodatkowaniu według stawki 8,5% jako przychody z działalności usługowej.

W przedstawionej sytuacji usługi kierowania pojazdami świadczone przez podatnika należą do usług w zakresie przewozów ładunków taborem samochodowym o ładowności powyżej 2 ton (jak bowiem czytamy w interpretacji indywidualnej Dyrektora Izby Skarbowej w Łodzi z 18 lutego 2014 r., IPTPB1/415-723/13-4/AP, w pojęciu „tabor samochodowy” mieszczą się pojazdy połączone ze sobą w celu poruszania się po drodze jako całość. Mając powyższe na względzie stwierdzić należy, że dla zastosowania właściwej stawki ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych, do przychodów uzyskanych z prowadzonej przez Wnioskodawcę działalności gospodarczej w zakresie przewozów ładunków samochodem ciężarowym, istotna jest techniczna możliwość przewiezienia ładunku o określonym tonażu (powyżej 2 ton) a więc przychody podatnika, o którym mowa, są opodatkowane ryczałtem według stawki 5,5% (a nie 8,5%).

Pogląd ten znajduje potwierdzenie m.in. w interpretacji indywidualnej Dyrektora Izby Skarbowej w Katowicach z 5 czerwca 2013 r., nr IBPBI/1/415-217/13/WRz, Dyrektora Izby Skarbowej w Bydgoszczy z 21 marca 2013 r., nr ITPB1/415-4/13/MW, a także Dyrektora Izby Skarbowej w Łodzi z 30 stycznia 2013 r., nr IPTPB1/415-707/12-4/MAP.

Jeżeli zatem podatnik, w ramach prowadzonej działalności gospodarczej, świadczy usługi w zakresie przewozów ładunków samochodem ciężarowym o ładowności powyżej 2 ton (niestanowiącym jego własności), to przychody uzyskane ze świadczenia tych usług mogą być opodatkowane 5,5% stawką ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych.

Wnioskodawca uważa, że stosowana przez niego stawka ryczałtu w wysokości 5,5% jest zgodna z ww. przepisami, ponieważ świadczy on tylko usługi przewozu odpadów w kontenerach bez ich segregacji, zbierania i usuwania. Usługa transportu odpadów samochodem ciężarowym powyżej 2 ton jest czym innym, niż usługa zbierania odpadów komunalnych która opodatkowana jest stawką ryczałtu 8,5%.

Biorąc pod uwagę przedstawione argumenty Wnioskodawca wnosi o potwierdzenie, że zaprezentowane przez niego stanowisko i rozumienie treści przepisów jest prawidłowe.

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego stanu faktycznego oraz zdarzenia przyszłego jest prawidłowe.

W myśl art. 1 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 20 listopada 1998 r. o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne (Dz. U. z 2017 r., poz. 2157, z późn. zm.), ustawa ta reguluje opodatkowanie zryczałtowanym podatkiem dochodowym niektórych przychodów (dochodów) osiąganych przez osoby fizyczne prowadzące pozarolniczą działalność gospodarczą.

Przy czym, w myśl art. 4 ust. 1 pkt 12 tej ustawy, przez pozarolniczą działalność gospodarczą należy rozumieć pozarolniczą działalność gospodarczą w rozumieniu ustawy o podatku dochodowym.

Zgodnie z art. 5a pkt 6 ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych (Dz. U. z 2018 r., poz. 200, z późn. zm.) – ilekroć w ustawie jest mowa o działalności gospodarczej albo pozarolniczej działalności gospodarczej – oznacza to działalność zarobkową:

  1. wytwórczą, budowlaną, handlową, usługową,
  2. polegającą na poszukiwaniu, rozpoznawaniu i wydobywaniu kopalin ze złóż,
  3. polegającą na wykorzystywaniu rzeczy oraz wartości niematerialnych i prawnych

− prowadzoną we własnym imieniu bez względu na jej rezultat, w sposób zorganizowany i ciągły, z której uzyskane przychody nie są zaliczane do innych przychodów ze źródeł wymienionych w art. 10 ust. 1 pkt 1, 2 i 4-9.

Stosownie do art. 5b ust. 1 cyt. ustawy, za pozarolniczą działalność gospodarczą nie uznaje się czynności, jeżeli łącznie spełnione są następujące warunki:

  1. odpowiedzialność wobec osób trzecich za rezultat tych czynności oraz ich wykonywanie, z wyłączeniem odpowiedzialności za popełnienie czynów niedozwolonych, ponosi zlecający wykonanie tych czynności;
  2. są one wykonywane pod kierownictwem oraz w miejscu i czasie wyznaczonych przez zlecającego te czynności;
  3. wykonujący te czynności nie ponosi ryzyka gospodarczego związanego z prowadzoną działalnością.

W myśl art. 2 ust. 1 pkt 1 ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne, osoby fizyczne osiągające przychody z pozarolniczej działalności gospodarczej mogą opłacać zryczałtowany podatek dochodowy w formie ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych.

Z treści art. 6 ust. 1 ww. ustawy wynika że opodatkowaniu ryczałtem od przychodów ewidencjonowanych podlegają przychody osób fizycznych z pozarolniczej działalności gospodarczej, o których mowa w art. 14 ustawy o podatku dochodowym, z zastrzeżeniem ust. 1e i 1f, w tym również, gdy działalność ta jest prowadzona w formie spółki cywilnej osób fizycznych lub spółki jawnej osób fizycznych, zwanych dalej „spółką”.

Zgodnie z art. 6 ust. 4 ww. ustawy, podatnicy opłacają w roku podatkowym ryczałt od przychodów ewidencjonowanych z działalności wymienionej w ust. 1, jeżeli:

  1. w roku poprzedzającym rok podatkowy:
    1. uzyskali przychody z tej działalności, prowadzonej wyłącznie samodzielnie, w wysokości nieprzekraczającej 250 000 euro, lub
    2. uzyskali przychody wyłącznie z działalności prowadzonej w formie spółki, a suma przychodów wspólników spółki z tej działalności nie przekroczyła kwoty 250 000 euro,
  2. rozpoczną wykonywanie działalności w roku podatkowym i nie korzystają z opodatkowania w formie karty podatkowej – bez względu na wysokość przychodów.

Podkreślić należy, że u osób prowadzących działalność gospodarczą możliwość opodatkowania w formie ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych uzależniona jest od braku przesłanek określonych w art. 8 ust. 1 ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne, który stanowi, że opodatkowania w formie ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych, z zastrzeżeniem art. 6 ust. 1b, nie stosuje się do podatników:

  1. opłacających podatek w formie karty podatkowej na zasadach określonych w rozdziale 3,
  2. korzystających, na podstawie odrębnych przepisów, z okresowego zwolnienia od podatku dochodowego,
  3. osiągających w całości lub w części przychody z tytułu:
    1. prowadzenia aptek,
    2. działalności w zakresie udzielania pożyczek pod zastaw (prowadzenie lombardów),
    3. działalności w zakresie kupna i sprzedaży wartości dewizowych,
    4. prowadzenia pozarolniczej działalności gospodarczej w zakresie wolnych zawodów innych niż określone w art. 4 ust. 1 pkt 11,
    5. świadczenia usług wymienionych w załączniku nr 2 do ustawy,
    6. działalności w zakresie handlu częściami i akcesoriami do pojazdów mechanicznych,
  4. wytwarzających wyroby opodatkowane podatkiem akcyzowym, na podstawie odrębnych przepisów, z wyjątkiem wytwarzania energii elektrycznej z odnawialnych źródeł energii,
  5. podejmujących wykonywanie działalności w roku podatkowym po zmianie działalności wykonywanej:
    1. samodzielnie na działalność prowadzoną w formie spółki z małżonkiem,
    2. w formie spółki z małżonkiem na działalność prowadzoną samodzielnie przez jednego lub każdego z małżonków,
    3. samodzielnie przez małżonka na działalność prowadzoną samodzielnie przez drugiego małżonka
    − jeżeli małżonek lub małżonkowie przed zmianą opłacali z tytułu prowadzenia tej działalności podatek dochodowy na ogólnych zasadach,
  6. rozpoczynających działalność samodzielnie lub w formie spółki, jeżeli podatnik lub co najmniej jeden ze wspólników, przed rozpoczęciem działalności w roku podatkowym lub w roku poprzedzającym rok podatkowy, wykonywał w ramach stosunku pracy lub spółdzielczego stosunku pracy czynności wchodzące w zakres działalności podatnika lub spółki.

Należy zwrócić uwagę, że możliwość opłacania oraz wysokość stawki ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych uzyskanych w związku z prowadzoną działalnością gospodarczą, zależy wyłącznie od faktycznego rodzaju świadczonych w ramach tej działalności usług.

W myśl art. 4 ust. 1 pkt 1 ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne, „działalność usługowa” to pozarolnicza działalność gospodarcza, której przedmiotem są czynności zaliczone do usług zgodnie z Polską Klasyfikacją Wyrobów i Usług wprowadzoną rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 29 października 2008 r. w sprawie Polskiej Klasyfikacji Wyrobów i Usług (PKWiU) (Dz. U. poz. 1293 i poz. 1435 oraz z 2009 r., poz. 256 i poz. 1753) wydanym na podstawie art. 40 ust. 2 ustawy z dnia 29 czerwca 1995 r. o statystyce publicznej (Dz. U. z 2016, poz. 60), z zastrzeżeniem pkt 2 i 3.

Zgodnie z art. 12 ust. 1 pkt 4 pkt a) ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne - ryczałt od przychodów ewidencjonowanych wynosi 5,5% przychodów między innymi z działalności wytwórczej, robót budowlanych lub w zakresie przewozów ładunków taborem samochodowym o ładowności powyżej 2 ton.

Z przedstawionych we wniosku informacji wynika, że Wnioskodawca prowadzi pozarolniczą działalność gospodarczą w zakresie usług transportowych (nie zatrudnia pracowników) opodatkowaną w formie ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych i stosuje stawkę podatkową 5,5%. Wnioskodawca świadczy usługi kierowania pojazdami na rzecz innych podmiotów, obsługuje samochody ciężarowe o ładowności powyżej 2 ton z zastosowaniem przewożenia kontenera z ładunkiem typu odpady komunalne itp. Kontener jest zabierany z miejsca zleconego do miejsca docelowego, gdzie jest stosowana wymiana na następny kontener. Pojazdy, o których mowa nie należą do działalności Wnioskodawcy, stanowią własność kontrahenta, dla którego świadczone są usługi. W ramach umowy Wnioskodawca dokonuje transportu przygotowanych przez kontrahenta kontenerów z wyselekcjonowanymi odpadami. Zgodnie z PKWIU działalność będąca przedmiotem wniosku sklasyfikowana jest pod pozycją 49.41.19.0, czyli pozostały transport drogowy towarów.

Przenosząc opisane powyżej uregulowania prawne na grunt rozpatrywanej sprawy stwierdzić należy, że dla zastosowania właściwej stawki ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych do przychodów uzyskanych z działalności gospodarczej w zakresie transportu drogowego towarów, istotne znaczenie ma sama techniczna możliwość łącznego przewiezienia ładunku o określonym tonażu.

W treści przedmiotowego wniosku nie wskazano, by zachodziły negatywne przesłanki określone w art. 8 ww. ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne, uniemożliwiające opodatkowanie przychodów w formie ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych.

Jeżeli w istocie, jak wskazano w złożonym wniosku, w ramach prowadzonej działalności gospodarczej Wnioskodawca prowadzi transport drogowy towarów pojazdem o ładowności powyżej 2 ton, a usługi te w świetle odrębnych przepisów, niebędących przepisami prawa podatkowego, a tym samym niemogących być przedmiotem niniejszej interpretacji indywidualnej, świadczone są powierzonym środkiem transportowym (niestanowiącym własności Wnioskodawcy), to przychód uzyskany ze świadczenia tych usług, tj. transport z wykorzystaniem samochodu ciężarowego – przewóz kontenerów z wyselekcjonowanymi odpadami, podlega opodatkowaniu 5,5% stawką ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych.

Końcowo wskazać należy, że procedura wydawania indywidualnych interpretacji przepisów prawa podatkowego nie podlega regułom przewidzianym dla postępowania podatkowego, czy kontrolnego. Organ wydający interpretację opiera się wyłącznie na opisie stanu faktycznego lub zdarzenia przyszłego podanego we wniosku – nie prowadzi postępowania dowodowego. Rolą postępowania w sprawie wydania indywidualnej interpretacji przepisów podatkowych nie jest bowiem ustalanie, czy przedstawiony we wniosku stan faktyczny (zdarzenie przyszłe) jest zgodny ze stanem rzeczywistym. Ustalenie stanu rzeczywistego stanowi domenę ewentualnego postępowania podatkowego. To na podatniku ciąży obowiązek udowodnienia w toku tego postępowania okoliczności faktycznych, z których wywodzi on dla siebie korzystne skutki prawne.

Odpowiedzialność za prawidłowe sklasyfikowanie wykonywanych czynności ponosi podatnik świadczący usługi, bowiem tutejszy Organ nie jest uprawniony do klasyfikacji usług. W tym zakresie właściwymi są Urzędy Statystyczne. Urząd Statystyczny nadaje numer identyfikacyjny na podstawie wniosku podatnika, w którym to wniosku zawarte są informacje dotyczące zakresu i charakteru planowanej działalności gospodarczej.

Dodać należy, że stosownie do pkt 1 komunikatu Prezesa Głównego Urzędu Statystycznego z dnia 24 stycznia 2005 r. w sprawie trybu udzielania informacji dotyczących standardów klasyfikacyjnych (Dz. U. GUS z 2005 r. Nr 1, poz. 11), zgodnie z zasadami metodycznymi klasyfikacji zasadą jest, że zainteresowany podmiot sam klasyfikuje prowadzoną działalność, swoje produkty (wyroby, usługi), towary, środki trwałe i obiekty budowlane według zasad określonych w poszczególnych klasyfikacjach i nomenklaturach, wprowadzonych rozporządzeniem Rady Ministrów lub stosowanych bezpośrednio na podstawie przepisów Wspólnoty Europejskiej. Natomiast w przypadku trudności w ustaleniu właściwego grupowania m.in. usług według Polskiej Klasyfikacji Wyrobów i Usług, zainteresowany podmiot może zwrócić się z wnioskiem do Urzędu Statystycznego, który udziela informacji w zakresie stosowania takiej klasyfikacji.

Podkreślić również należy, że kwestii kwalifikacji poszczególnych przychodów ze świadczonych usług do określonego symbolu PKWiU nie regulują przepisy prawa podatkowego, a tylko te przepisy, zgodnie z art. 14b § 3 ustawy Ordynacja podatkowa mogą być przedmiotem interpretacji indywidualnej.

Zgodnie z art. 14na Ordynacji podatkowej przepisów art. 14k–14n nie stosuje się, jeżeli stan faktyczny lub zdarzenie przyszłe będące przedmiotem interpretacji indywidualnej stanowi element czynności będących przedmiotem decyzji wydanej:

  1. z zastosowaniem art. 119a;
  2. w związku z wystąpieniem nadużycia prawa, o którym mowa w art. 5 ust. 5 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług.

Interpretacja dotyczy zaistniałego stanu faktycznego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dacie zaistnienia zdarzenia oraz zdarzenia przyszłego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dniu wydania interpretacji.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w dwóch egzemplarzach (art. 47 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi – Dz. U. z 2017 r., poz. 1369, z późn. zm.) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia skarżącemu rozstrzygnięcia w sprawie albo aktu, o którym mowa w art. 3 § 2 pkt 4a (art. 53 § 1 ww. ustawy).

Jednocześnie, zgodnie z art. 57a ww. ustawy, skarga na pisemną interpretację przepisów prawa podatkowego wydaną w indywidualnej sprawie, opinię zabezpieczającą i odmowę wydania opinii zabezpieczającej może być oparta wyłącznie na zarzucie naruszenia przepisów postępowania, dopuszczeniu się błędu wykładni lub niewłaściwej oceny co do zastosowania przepisu prawa materialnego. Sąd administracyjny jest związany zarzutami skargi oraz powołaną podstawą prawną.

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie, bezczynność lub przewlekłe prowadzenie postępowania jest przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy), na adres: Krajowa Informacja Skarbowa, ul. Teodora Sixta 17, 43-300 Bielsko-Biała.


doradcapodatkowy.com gdy potrzebujesz własnej indywidualnej interpretacji podatkowej.

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji
Dołącz do zarejestrowanych użytkowników i korzystaj wygodnie z epodatnik.pl.   Rejestracja jest prosta, szybka i bezpłatna.

Reklama

Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.

czytaj

O nas

epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.

czytaj

Regulamin

Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.

czytaj