Interpretacja Dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej
0115-KDIT1-2.4012.378.2018.1.AP
z 19 czerwca 2018 r.

 

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA



Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2018 r., poz. 800, z późn. zm.), Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 16 maja 2018 r. (data wpływu 23 maja 2018 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie braku prawa do odliczenia podatku naliczonego w związku z realizacją projektu „Festiwal Produktów Tradycyjnych…”– jest prawidłowe.


UZASADNIENIE


W dniu 23 maja 2018 r. wpłynął do tutejszego organu ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie braku prawa do odliczenia podatku naliczonego w związku z realizacją projektu „Festiwal Produktów Tradycyjnych…”.


We wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe.


Centrum Kultury i Rekreacji jest samorządową instytucją kultury. Posiada osobowość prawną. Jest wpisane do rejestru, o którym mowa w art. 14 ust. 1 ustawy z 25 października 1991 r. o organizowaniu i prowadzeniu działalności kulturalnej (§ 1 pkt 5 statutu Centrum Kultury i Rekreacji). Jednostka gospodaruje mieniem, działa na zasadach samodzielności, pokrywając koszty działalności i zobowiązania przychodami własnymi i otrzymaną dotacją. Centrum Kultury i Rekreacji świadczy usługi w zakresie wynajmu hali sportowej, sprzedaży usług solarium, sauny i innych, organizowania imprez w ramach kultury i sportu oraz zbiorowego wypoczynku dla dzieci i młodzieży. Wypracowany dochód przeznacza na działalność statutową (rozdz. 4 art. 17 ust. 1 pkt 4 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych). Centrum Kultury i Rekreacji jest czynnym podatnikiem podatku od towarów i usług (dalej: ,,VAT”). W dniach 1-2 czerwca 2018 r. jednostka zamierza zrealizować zadanie pn. ,,Festiwal Produktów Tradycyjnych…”. Celem zadania jest zaspokojenie potrzeb społeczno - kulturalnych i zwiększenie aktywności społecznej mieszkańców, co przyczyni się do promocji lokalnych produktów, stanowiących dziedzictwo kulinarne, kulturowe, przyrodnicze i historyczne obszaru i regionu. Przeprowadzenie Festiwalu będzie wymagało zakupu namiotu wystawowego, wynajmu stoisk wystawienniczych, oraz zestawów biesiadnych. Odbędą się pokazowe warsztaty wikliniarstwa i garncarstwa, wystawy prac lokalnych twórców, prezentowane będą lokalne produkty kulinarne oraz rękodzieło ludowe. Planowany jest zakup pendrivów, notesów, długopisów, paliwa, miodów (…). Przeprowadzone będą konkursy wiedzy o historii i regionu, spektakl plenerowy z motywami historycznymi. Całość zadania opiewa na kwotę 50.024,79. Są to środki własne jednostki, otrzymane w ramach dotacji celowej. Centrum Kultury i Rekreacji wystąpiło o uczestnictwo w realizacji powyższego zadania do Województwa. Na podstawie art. 34 ust. 1 ustawy z 20 lutego 2015 r. o wspieraniu rozwoju obszarów wiejskich z udziałem środków Europejskiego Funduszu Rolnego na rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich w ramach PROW na lata 2014 - 2020 dofinansowanie w tym zakresie będzie wynosiło 31.830,00. Faktury VAT dokumentujące wydatki związane z realizacją zadania będą wystawione na Centrum Kultury i Rekreacji. W trakcie realizacji celu, jednostka nie osiągnie żadnych przychodów z nim związanych jak również efekty realizacji zadania nie będą wykorzystywane do celów zarobkowych ani do czynności opodatkowanych podatkiem VAT.


W związku z powyższym opisem zadano następujące pytanie.


Czy Centrum Kultury i Rekreacji ma możliwość odliczenia kwoty podatku VAT wynikającej z faktur dokumentujących realizację zadania pn. ,,Festiwal Produktów Tradycyjnych…” realizowanego w celu wspierania działań w zakresie zachowania i promocji dziedzictwa kulinarnego, kulturowego, przyrodniczego i historycznego regionu oraz promocji turystyki?


Zdaniem Wnioskodawcy, nie ma prawa do odliczenia kwoty podatku VAT wynikającej z otrzymanych faktur, dokumentujących wydatki związane z realizacją zadania pn. ,,Festiwal Produktów Tradycyjnych…”. Zgodnie z przepisem art. 86 ust. 1 ustawy z 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. z 2017 r., poz. 1221), podatnikowi przysługuje prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego w zakresie, w jakim towary i usługi są wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych. W Centrum Kultury i Rekreacji warunek uprawniający do odliczenia podatku VAT nie zostanie spełniony, ponieważ nie będzie efektów realizacji zadania stanowiących podstawę do czynności opodatkowanych. Środki otrzymane na realizację zadania będą stanowiły dotację na ten cel.


W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego zdarzenia przyszłego jest prawidłowe.


Mając powyższe na względzie, stosownie do art. 14c § 1 Ordynacji podatkowej, odstąpiono od uzasadnienia prawnego dokonanej oceny stanowiska Wnioskodawcy.


Zgodnie z art. 14na Ordynacji podatkowej przepisów art. 14k–14n nie stosuje się, jeżeli stan faktyczny lub zdarzenie przyszłe będące przedmiotem interpretacji indywidualnej stanowi element czynności będących przedmiotem decyzji wydanej:


  1. z zastosowaniem art. 119a;
  2. w związku z wystąpieniem nadużycia prawa, o którym mowa w art. 5 ust. 5 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług.


Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dniu wydania interpretacji.


Interpretacja indywidualna wywołuje skutki prawnopodatkowe tylko wtedy, gdy rzeczywisty stan faktyczny sprawy będącej przedmiotem interpretacji pokrywał się będzie ze stanem faktycznym (opisem zdarzenia przyszłego) podanym przez Wnioskodawcę w złożonym wniosku. W związku z powyższym, w przypadku zmiany któregokolwiek elementu przedstawionego we wniosku opisu sprawy, udzielona interpretacja traci swoją aktualność.


Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w dwóch egzemplarzach (art. 47 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi – Dz. U. z 2017 r., poz. 1369, z późn. zm.) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia skarżącemu rozstrzygnięcia w sprawie albo aktu, o którym mowa w art. 3 § 2 pkt 4a (art. 53 § 1 ww. ustawy).


Jednocześnie, zgodnie art. 57a ww. ustawy, skarga na pisemną interpretację przepisów prawa podatkowego wydaną w indywidualnej sprawie, opinię zabezpieczającą i odmowę wydania opinii zabezpieczającej może być oparta wyłącznie na zarzucie naruszenia przepisów postępowania, dopuszczeniu się błędu wykładni lub niewłaściwej oceny co do zastosowania przepisu prawa materialnego. Sąd administracyjny jest związany zarzutami skargi oraz powołaną podstawą prawną.


Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie, bezczynność lub przewlekłe prowadzenie postępowania jest przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy), na adres: Krajowa Informacja Skarbowa, ul. Teodora Sixta 17, 43-300 Bielsko-Biała.


doradcapodatkowy.com gdy potrzebujesz własnej indywidualnej interpretacji podatkowej.

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji
Dołącz do zarejestrowanych użytkowników i korzystaj wygodnie z epodatnik.pl.   Rejestracja jest prosta, szybka i bezpłatna.

Reklama

Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.

czytaj

O nas

epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.

czytaj

Regulamin

Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.

czytaj