Interpretacja Dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej
0111-KDIB3-3.4013.115.2018.1.WR
z 2 lipca 2018 r.

 

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t.j. Dz. U. z 2018 r., poz. 800 ze zm.) Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 16 maja 2018 r. (data wpływu 22 maja 2018 r.), o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku akcyzowego w zakresie zwolnienia od podatku gazu nabywanego przez Wnioskodawcę i zużywanego w procesie produkcji mieszanek mineralno-bitumicznych o kodzie CN 2715 00 00 - jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 22 maja 2018 r. wpłynął ww. wniosek o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku akcyzowego w zakresie zwolnienia od podatku gazu nabywanego przez Wnioskodawcę i zużywanego w procesie produkcji mieszanek mineralno-bitumicznych o kodzie CN 2715 00 00.

We wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe.

Wnioskodawca prowadzi i będzie prowadzić w latach następnych działalność w zakresie budowy dróg i mostów. Do budowy nawierzchni dróg i mostów używana jest masa mineralno-bitumiczna (kod CN 2715 00 00), będąca wyrobem energetycznym w rozumieniu art. 87 ust. 1 w związku z art. 86 ust. 1 pkt 2 ustawy o podatku akcyzowym Masa mineralno-bitumiczna jest produkowana przez spółkę we własnym zakresie.

Proces wytwarzania masy można podzielić na następujące etapy:

  • podgrzewanie asfaltu (bitumu)
  • dozowanie wstępne kruszywa,
  • suszenie i ogrzewanie kruszywa w suszarce bębnowej,
  • mieszanie kruszywa z pozostałymi składnikami mieszanki (bitum),
  • odbiór gotowej masy mineralno-bitumicznej.

Wnioskodawca dokonuje nabycia gazu wysokometanowego typu E (kod CN 2711 21 00) przy ciśnieniu nie niższym niż 20 kPa, o mocy 7200 kWh/h, dla którego, zgodnie z art. 89 ust. 1 ustawy o podatku akcyzowym, stawka podatku akcyzowego wynosi 1,28 zł/1 gigadżul (GJ), który używany jest na potrzeby technologiczne Instalacji produkcyjnej w celu uzyskania ciepła potrzebnego do podgrzania masy (tj. suszenia i ogrzewania kruszywa używanego do produkcji mieszanek mineralno - bitumicznych oraz ogrzewania asfaltu (bitumu)). Nabywany gaz pozwala na rozgrzanie substancji mineralnych (kruszywa) w bębnie suszącym instalacji produkcyjnej z pomocą specjalnego palnika. Kruszywo (żwir, piasek, grys) jest podgrzewane do temperatury 160-190 st. C w celu połączenia go z rozgrzanym asfaltem (bitumem) dla uzyskania masy bitumicznej. Masa bitumiczna jest wykorzystywana do wykonania nawierzchni dróg i mostów. Proces suszenia kruszywa odbywa się poprzez cały okres cyklu produkcyjnego.

Wnioskodawca jest w stanie określić ilość gazu zużywanego do produkcji mieszanek mineralno-bitumicznych, służy do tego odpowiednie urządzenie pomiarowe

Wnioskodawca nie posiada statusu pośredniczącego podmiotu gazowego, nie dokonuje sprzedaży zakupionego gazu

W umowie nabycia gazu, zawartej pomiędzy Wnioskodawcą, a dostawcą gazu zostanie określone, że nabywany gaz zostanie wykorzystany w procesie produkcji wyrobów energetycznych.

W związku z powyższym opisem zadano następujące pytanie

Czy w opisanym powyżej stanie faktycznym gaz nabywany przez Wnioskodawcę i zużywany w procesie produkcji mieszanek mineralno-bitumicznych, jest zwolniony z podatku akcyzowego przy spełnieniu warunków określonych w art. 31b ust. 3 pkt 3 i ust. 5 ustawy o podatku akcyzowym?

Zdaniem Wnioskodawcy:

Zdaniem Wnioskodawcy, zużycie nabywanego gazu o kodzie CN 2711, przy produkcji mieszanki mineralno-bitumicznej, pozwala na zastosowanie zwolnienia z podatku akcyzowego w odniesieniu do tegoż nabycia, zgodnie z art. 31b ust 3 pkt 3.

Należy wskazać iż spełnione są wszystkie ustawowe przesłanki niezbędne do zwolnienia z podatku akcyzowego. Zgodnie z art. 1 ust. 1 ustawy z dnia 6 grudnia 2008 r. o podatku akcyzowym zwaną dalej „ustawą” (Dz.U z 2014 r. poz. 752), ustawa określa opodatkowanie podatkiem akcyzowym, zwanym dalej „akcyzą”, wyrobów akcyzowych oraz samochodów osobowych, organizację obrotu wyrobami akcyzowymi, a także oznaczanie znakami akcyzy.

W myśl art. 2 ust. 1 pkt 1 ustawy, użyte w ustawie określenie „wyroby akcyzowe” oznacza - wyroby energetyczne, energię elektryczną napoje alkoholowe, wyroby tytoniowe oraz susz tytoniowy, określone w załączniku nr 1 do ustawy.

Zgodnie z art. 2 ust. 1 pkt 1b ustawy, określenie „wyroby gazowe” oznacza - wyroby energetyczne o kodach CN 2705 00 00, 2711 11 00, 2711 21 00, 2711 29 00 i pozostałe paliwa opałowe, o których mowa w art. 89 ust. 1 pkt 15 lit. b, z wyłączeniem wyrobów energetycznych o kodzie CN 2901 10 00.

Zakres opodatkowania akcyzą wyrobów energetycznych w tym również wyrobów gazowych, został określony w rozdziale 1 działu IV ustawy.

Stosownie do art. 86 ust. 1 pkt 2 ustawy, do wyrobów energetycznych, w rozumieniu ustawy, zalicza się wyroby objęte pozycjami CN 2701, 2702 oraz od 2704 do 2715.

W ww. załączniku nr 1 stanowiącym wykaz wyrobów akcyzowych, umieszczono:

  • pod pozycją 28, z kodem CN 2711 - Gaz ziemny (mokry) i pozostałe węglowodory gazowe oraz
  • pod pozycją 32, z kodem CN 2715 00 00 - Mieszanki bitumiczne na bazie naturalnego asfaltu, naturalnego bitumu, bitumu naftowego, smoły mineralnej lub mineralnego paku smołowego (np. masy uszczelniające bitumiczne, fluksy).

Analizując powyższe można stwierdzić, iż wyrobem akcyzowym jest m in. wyrób o kodzie CN 2711, jeżeli jest przeznaczony do celów opałowych.

Zużycie gazu w rozumieniu ustawy następuje poprzez użycie tego wyrobu do celów opałowych. Zgodnie z przedstawionym powyżej procesem produkcyjnym zużycie gazu następuje w celu ogrzania kruszywa i asfaltu (bitumu) podczas produkcji mieszanek mineralno-bitumicznych będących wyrobem energetycznym w rozumieniu ustawy o podatku akcyzowym.

Zgodnie z art. 31b ust. 3 pkt 3 zwalnia się od podatku akcyzowego wyroby gazowe zużywane w procesie produkcji wyrobów energetycznych, którymi są m.in mieszanki mineralno-bitumiczne o kodzie CN 2715 00 00. Wnioskodawca stoi na stanowisku, iż zużycie nabywanego gazu o kodzie CN 2711 21 00, przy produkcji mieszanki mineralno-bitumicznej, pozwala na zastosowanie zwolnienia z podatku akcyzowego.

Z opisu stanu faktycznego wynika, że Wnioskodawca prowadzi działalność w zakresie produkcji mieszanek mineralno-bitumicznych o kodzie CN 2715 00 00, będących wyrobem energetycznym w rozumieniu ustawy o podatku akcyzowym. Wnioskodawca nabywa gaz ziemny o kodzie CN 2711 21 00, który używany jest do produkcji mieszanek mineralno-bitumicznych. Wnioskodawca nie posiada statusu pośredniczącego podmiotu gazowego. W umowie zawartej pomiędzy Wnioskodawcą, a dostawcą gazu wskazane zostanie, iż dostarczony gaz będzie wykorzystywany do celów związanych bezpośrednio z prowadzoną działalnością gospodarczą, do produkcji mieszanki mineralno-bitumicznej, czyli do produkcji wyrobu energetycznego. Zakupiony gaz służy do ogrzewania asfaltu (bitumu) i kruszywa w celu połączenia go z bitumem, a więc gaz jest używany bezpośrednio w produkcji masy mineralno-bitumicznej.

Zasadą jest opodatkowanie akcyzą wyrobów gazowych. Jednakże ustawodawca przewidział szereg zwolnień podatkowych

Zgodnie z art. 31b ust. 3 pkt 3 ustawy, zwalnia się od akcyzy czynności podlegające opodatkowaniu, których przedmiotem są wyroby gazowe przeznaczone do użycia w procesie produkcji wyrobów energetycznych.

W myśl art. 31b ust. 5 ustawy, w przypadku sprzedaży wyrobów gazowych w ramach zwolnień, o których mowa w ust. 1, ust. 2 pkt 2-8, ust. 3 pkt 2 i 3 oraz ust. 4, podmiotom, które użyją tych wyrobów do celów określonych w tych przepisach, warunkiem zwolnienia jest określenie w umowie zawartej między sprzedawcą a nabywcą że wyroby te będą użyte do tych celów.

Z powyższego przepisu wynika, że w przypadku sprzedaży gazu ziemnego w ramach zwolnienia z art. 31b ust. 3 pkt 3 ustawy, to jest gazu przeznaczonego do użycia w procesie produkcji wyrobów energetycznych, w tym mieszanek mineralno-bitumicznych, warunkiem zwolnienia jest, aby w umowie zawartej między sprzedawcą, a nabywcą gazu ziemnego było określone, że nabywany przez Wnioskodawcę gaz ziemny będzie używany do produkcji wyrobów energetycznych - mieszanek mineralno-bitumicznych. Wnioskodawca w opisie stanu faktycznego przyszłego wskazał, że w umowie zawartej pomiędzy nim a dostawcą gazu wskazane zostanie, iż dostarczony gaz będzie wykorzystywany do celów związanych bezpośrednio z prowadzoną działalnością gospodarczą do produkcji mieszanki mineralno-bitumicznej W obecnie zawartej umowie nie jest wskazane, że gaz będzie wykorzystywany na cele objęte zwolnieniem

Mając na uwadze powyższe przepisy prawa oraz opis sprawy przedstawiony we wniosku, zdaniem Wnioskodawcy należy stwierdzić, że nabycie przez Wnioskodawcę gazu ziemnego o kodzie CN 2711 21 00 przeznaczonego do użycia w procesie produkcji mieszanek mineralno-bitumicznych o kodzie CN 2715 00 00, jest wolne od podatku akcyzowego. Warunkiem zwolnienia, zgodnie z art. 31b ust. 5 ustawy, jest określenie w umowie zawartej między sprzedawcą wyrobów gazowych a Wnioskodawcą, jako nabywcą wyrobów gazowych, że wyroby te będą użyte do produkcji wyrobów energetycznych, to jest mieszanek mineralno-bitumicznych.

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego zdarzenia przyszłego uznaje się za prawidłowe.

Stosownie do art. 1 ust. 1 ustawy z dnia 6 grudnia 2008 r. o podatku akcyzowym (t.j. Dz. U. z 2018 r. poz. 1114 ze zm., zwana dalej „ustawą” lub „ustawą o podatku akcyzowym”) ustawa określa opodatkowanie podatkiem akcyzowym, zwanym dalej "akcyzą", wyrobów akcyzowych oraz samochodów osobowych, organizację obrotu wyrobami akcyzowymi, a także oznaczanie znakami akcyzy.

Na podstawie art. 2 ust. 1 pkt 1 ustawy o podatku akcyzowym za wyroby akcyzowe należy uznać wyroby energetyczne, energię elektryczną, napoje alkoholowe, wyroby tytoniowe, susz tytoniowy, płyn do papierosów elektronicznych oraz wyroby nowatorskie, określone w załączniku nr 1 do ustawy.

Wyroby gazowe, w myśl, art. 2 ust. 1 pkt 1b ustawy, to wyroby energetyczne o kodach CN 2705 00 00, 2711 11 00, 2711 21 00, 2711 29 00 i pozostałe paliwa opałowe, o których mowa w art. 89 ust. 1 pkt 15 lit. b, z wyłączeniem wyrobów energetycznych o kodzie CN 2901 10 00.

Finalnym nabywcą gazowym jest podmiot, który:

  1. nabywa na terytorium kraju, importuje lub nabywa wewnątrzwspólnotowo wyroby gazowe, lub
  2. posiada uzyskane w sposób inny niż w drodze nabycia wyroby gazowe

niebędący pośredniczącym podmiotem gazowym. (art. 2 ust. 1 pkt 19a ustawy o podatku akcyzowym)

W myśl art. 9c ust.1 ustawy W przypadku wyrobów gazowych przedmiotem opodatkowania akcyzą jest:

  1. nabycie wewnątrzwspólnotowe wyrobów gazowych przez finalnego nabywcę gazowego;
  2. sprzedaż wyrobów gazowych finalnemu nabywcy gazowemu;
  3. import wyrobów gazowych przez finalnego nabywcę gazowego;
  4. użycie wyrobów gazowych przez pośredniczący podmiot gazowy;
  5. użycie wyrobów gazowych przez finalnego nabywcę gazowego:
    1. uzyskanych w sposób inny niż w drodze nabycia,
    2. jeżeli nie można ustalić podmiotu, który dokonał sprzedaży tych wyrobów finalnemu nabywcy gazowemu, a w wyniku kontroli podatkowej, kontroli celno-skarbowej albo postępowania podatkowego nie ustalono, że akcyza została zapłacona w należnej wysokości,
    3. nabytych w ramach zwolnienia, o którym mowa w art. 31b ust. 1-4, do innych celów niż zwolnione na podstawie tych przepisów, przy czym za takie użycie uważa się również naruszenie warunku, o którym mowa w art. 31b ust. 5-7 lub 9, a także sprzedaż, eksport lub dostawę wewnątrzwspólnotową wyrobów gazowych przez finalnego nabywcę gazowego zamiast użycia ich do celów, o których mowa w art. 31b ust. 1-4.


Na mocy przepisu art. 13 ust 1 pkt 13 ustawy o podatku akcyzowym podatnikiem akcyzy jest osoba fizyczna, osoba prawna oraz jednostka organizacyjna niemająca osobowości prawnej, która dokonuje czynności podlegających opodatkowaniu akcyzą lub wobec której zaistniał stan faktyczny podlegający opodatkowaniu akcyzą, w tym podmiot będący finalnym nabywcą gazowym - w przypadku, o którym mowa w art. 9c ust. 1 pkt 5.

Zasadą jest, że obrót wyrobami akcyzowymi objęty jest opodatkowaniem akcyzą, tym niemniej prawodawca przewidział liczne wyjątki od tej zasady.

Jeden z nich został ujęty w art. 31b ust. 3 pkt 3 ustawy. Stosownie do brzmienia tego przepisu zwalnia się od akcyzy czynności podlegające opodatkowaniu, których przedmiotem są wyroby gazowe przeznaczone do użycia w procesie produkcji wyrobów energetycznych.

Dodatkowe warunki korzystania z powyższego zwolnienia zostały określone w art. 31b ust. 5 i 5a ustawy.

I tak w przypadku sprzedaży wyrobów gazowych w ramach zwolnień, o których mowa w ust. 1, ust. 2 pkt 2-8, ust. 3 pkt 2 i 3 oraz ust. 4, podmiotom, które użyją tych wyrobów do celów określonych w tych przepisach, warunkiem zwolnienia jest określenie w umowie zawartej między sprzedawcą a nabywcą, że wyroby te będą użyte do tych celów (art. 31b ust. 5 ustawy).

W przypadku gdy umowa, o której mowa w ust. 5, dotyczy wyrobów gazowych zwolnionych od akcyzy oraz wyrobów gazowych niepodlegających zwolnieniu, których sprzedaż jest rozliczana okresowo, w umowie określa się wstępnie ilość wyrobów podlegających zwolnieniu. Ilość wyrobów podlegających zwolnieniu określona wstępnie w umowie może zostać skorygowana, w drodze pisemnego oświadczenia nabywcy stanowiącego załącznik do tej umowy, najpóźniej do dnia wystawienia przez sprzedawcę faktury za okres rozliczeniowy, jeżeli rzeczywista ilość wyrobów gazowych podlegających zwolnieniu, zużytych w tym okresie, różni się od ilości określonej wstępnie w umowie (art. 31b ust. 5a ustawy o podatku akcyzowym).

Stosownie do art. 86 ust. 1 pkt 2 ustawy do wyrobów energetycznych, w rozumieniu ustawy, zalicza się wyroby objęte pozycjami CN 2701, 2702 oraz od 2704 do 2715.

W załączniku nr 1 do ustawy o podatku akcyzowym, pod pozycją 32, kod Nomenklatury Scalonej CN 2715 00 00 zostały wymienione mieszanki bitumiczne na bazie naturalnego asfaltu, naturalnego bitumu, bitumu naftowego, smoły mineralnej lub mineralnego paku smołowego (na przykład masy uszczelniające bitumiczne, fluksy).

Zgodnie z art. 87 ust. 1 ustawy produkcją wyrobów energetycznych w rozumieniu ustawy jest wytwarzanie lub przetwarzanie wyrobów energetycznych, w tym również mieszanie lub przeklasyfikowanie komponentów paliwowych, rozlew gazu skroplonego do butli gazowych, a także barwienie i znakowanie wyrobów energetycznych.

Z opisu sprawy wynika, że Wnioskodawca prowadzi i ma zamiar w dalszym ciągu prowadzić działalność w zakresie budowy dróg i mostów. Do budowy nawierzchni dróg i mostów używana jest masa mineralno-bitumiczna o kodzie Nomenklatury Scalonej CN 2715 00 00. Wskazana masa mineralno-bitumiczna stanowi wyrób energetyczny w myśl przepisów ustawy o podatku akcyzowym. Spółka produkuje tę masę we własnym zakresie, a proces produkcji składa się z następujących etapów:

  • podgrzewanie asfaltu (bitumu),
  • dozowanie wstępne kruszywa
  • suszenie i ogrzewanie kruszywa w suszarce bębnowej,
  • mieszanie kruszywa z pozostałymi składnikami mieszanki (bitum),
  • odbiór gotowej masy mineralno-bitumicznej.

Wnioskodawca dokonuje nabycia gazu o kodzie Nomenklatury Scalonej CN 2711 21 00, którego zużywa na potrzeby technologiczne instalacji produkcyjnej w celu uzyskania ciepła potrzebnego do podgrzania masy, czyli suszenia i ogrzewania kruszywa używanego do produkcji mieszanek mineralno-bitumicznych oraz ogrzewania asfaltu (bitumu). Kruszywo (żwir, piasek, grys) jest podgrzewane do temperatury 160-190 °C w celu połączenia go z rozgrzanym asfaltem (bitumem) dla uzyskania masy bitumicznej. Natomiast proces suszenia kruszywa odbywa się poprzez cały okres cyklu produkcyjnego.

Wnioskodawca wskazał, że jest w stanie określić ilość gazu zużytego do produkcji mieszanek mineralno-bitumicznych, ponieważ służy do tego odpowiednie urządzenie pomiarowe.

Wnioskodawca nie posiada statusu pośredniczącego podmiotu gazowego i nie sprzedaje zakupionego gazu.

Spółka wskazała również, że w zawartej umowie pomiędzy Wnioskodawcą, a dostawcą gazu zostanie określone, że nabywany gaz zostanie wykorzystany w procesie produkcji wyrobów energetycznych.

Przedmiotem wątpliwości Wnioskodawcy jest możliwość korzystania przez Wnioskodawcę, w tak opisanym zdarzeniu przyszłym, ze zwolnienia z akcyzy dla wyrobów gazowych, określonego w przepisie art. 31b ust. 3 pkt 3 ustawy o podatku akcyzowym.

Mając na uwadze przedstawione zdarzenie przyszłe oraz powołane w tym zakresie przepisy prawa, należy stwierdzić, iż produkowane przez Wnioskodawcę mieszanki mineralno-bitumiczne o kodzie CN 2715 00 00 stanowią wyrób akcyzowy zaliczany do wyrobów energetycznych w rozumieniu ustawy o podatku akcyzowym.

Jednocześnie zużywany w procesie produkcji wskazanych mieszanek mineralno-bitumicznych gaz ziemny objęty kodem CN 2711 21 00 jest wyrobem gazowym zgodnie z art. 2 ust. 1 pkt 1b ustawy o podatku akcyzowym.

Ponadto jak wskazano we wniosku z treści umowy jaką zamierza zawrzeć Spółka z dostawcą wyrobów gazowych wynika, że wyroby gazowe zużywane będą przez Wnioskodawcę w procesie produkcji wyrobów energetycznych, co oznacza, że Wnioskodawca spełni warunek określony w art. 31b ust. 5 ustawy.

Zatem Wnioskodawca, w zakresie w jakim wykorzystuje gaz ziemny o kodzie CN 2711 21 00 w procesie produkcji mieszanek mineralno-bitumicznych o kodzie CN 2715 00 00 będących wyrobami energetycznymi, będzie uprawniony do korzystania ze zwolnienia od akcyzy na podstawie art. 31b ust. 3 pkt 3 ustawy.

Tym samym stanowisko Wnioskodawcy w zakresie oceny przedstawionego zdarzenia przyszłego jest prawidłowe.

Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dniu wydania interpretacji.

Interpretacja traci ważność w przypadku zmiany któregokolwiek z elementów przedstawionego zdarzenia przyszłego lub zmiany stanu prawnego.

Zgodnie z art. 14b § 3 ustawy Ordynacja podatkowa, składający wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej obowiązany jest do wyczerpującego przedstawienia zaistniałego stanu faktycznego albo zdarzenia przyszłego. Organ podatkowy jest ściśle związany przedstawionym we wniosku stanem faktycznym (opisem zdarzenia przyszłego). Zainteresowany ponosi ryzyko związane z ewentualnym błędnym lub nieprecyzyjnym przedstawieniem we wniosku opisu sprawy. Interpretacja indywidualna wywołuje skutki prawnopodatkowe tylko wtedy, o ile rzeczywisty stan sprawy będącej przedmiotem interpretacji pokrywał się będzie ze stanem podanym przez Wnioskodawcę w złożonym wniosku. W związku z powyższym, w przypadku zmiany któregokolwiek elementu przedstawionego we wniosku opisu sprawy, udzielona odpowiedź traci swą aktualność.

Zgodnie z art. 14na Ordynacji podatkowej przepisów art. 14k–14n nie stosuje się, jeżeli stan faktyczny lub zdarzenie przyszłe będące przedmiotem interpretacji indywidualnej stanowi element czynności będących przedmiotem decyzji wydanej:

  1. z zastosowaniem art. 119a;
  2. w związku z wystąpieniem nadużycia prawa, o którym mowa w art. 5 ust. 5 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług.

Równocześnie przedmiotowa interpretacja dotyczy wyłącznie zapytania zainteresowanego.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w […] w dwóch egzemplarzach (art. 47 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi – t.j. Dz. U. z 2017 r., poz. 1369, z późn. zm.) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia skarżącemu rozstrzygnięcia w sprawie albo aktu, o którym mowa w art. 3 § 2 pkt 4a (art. 53 § 1 ww. ustawy).

Jednocześnie, zgodnie z art. 57a ww. ustawy, skarga na pisemną interpretację przepisów prawa podatkowego wydaną w indywidualnej sprawie, opinię zabezpieczającą i odmowę wydania opinii zabezpieczającej może być oparta wyłącznie na zarzucie naruszenia przepisów postępowania, dopuszczeniu się błędu wykładni lub niewłaściwej oceny co do zastosowania przepisu prawa materialnego. Sąd administracyjny jest związany zarzutami skargi oraz powołaną podstawą prawną.

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie, bezczynność lub przewlekłe prowadzenie postępowania jest przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy), na adres: Krajowa Informacja Skarbowa, ul. Teodora Sixta 17, 43-300 Bielsko-Biała.


doradcapodatkowy.com gdy potrzebujesz własnej indywidualnej interpretacji podatkowej.

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji
Dołącz do zarejestrowanych użytkowników i korzystaj wygodnie z epodatnik.pl.   Rejestracja jest prosta, szybka i bezpłatna.

Reklama

Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.

czytaj

O nas

epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.

czytaj

Regulamin

Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.

czytaj