Interpretacja Dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej
0113-KDIPT2-1.4011.328.2018.2.BO
z 3 sierpnia 2018 r.

 

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2018 r., poz. 800, z późn. zm.), Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy – przedstawione we wniosku z dnia 28 maja 2018 r. (data wpływu 30 maja 2018 r.), uzupełnionym pismem z dnia 9 lipca 2018 r. (data wpływu 11 lipca 2018 r.), o wydanie interpretacji indywidualnej przepisów prawa podatkowego dotyczącej zryczałtowanego podatku dochodowego od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne w zakresie możliwości opodatkowania wskazanych we wniosku usług 8,5% stawką ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych – jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 30 maja 2018 r. do tutejszego Organu wpłynął ww. wniosek o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej zryczałtowanego podatku dochodowego od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne.

Wniosek ten nie spełniał wymogów, o których mowa w art. 14b § 3 oraz art. 14f § 2 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2018 r., poz. 800, z późn. zm.), w związku z czym pismem z dnia 4 lipca 2018 r., Nr 0113-KDIPT2-1.4011.328.2018.1.BO, na podstawie art. 169 § 1 i § 2 w związku z art. 14h wymienionej ustawy, wezwano Wnioskodawcę do uzupełnienia wniosku w terminie 7 dni od dnia doręczenia wezwania, pod rygorem pozostawienia wniosku bez rozpatrzenia.

Wezwanie do uzupełnienia ww. wniosku wysłano w dniu 4 lipca 2018 r. (data doręczenia 9 lipca 2018 r.). Wnioskodawca uzupełnił ww. wniosek pismem z dnia 9 lipca 2018 r. (data wpływu 11 lipca 2018 r.), nadanym za pośrednictwem …. w dniu 10 lipca 2018 r.

We wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe:

Wnioskodawca obecnie jest w trakcie poszukiwania pracy jako specjalista informatyk zajmujący się automatyzacją integracji technologii informatycznych oraz procesów wdrożeniowych systemów komputerowych. Na jednym z procesów rekrutacji został zaakceptowany na stanowisko Architekta Zintegrowanych Systemów Komputerowych. Firma, która zaakceptowała Jego kandydaturę, oferuje zatrudnienie w formie B2B, dlatego aby podjąć pracę Wnioskodawca musi rozpocząć działalność gospodarczą.

W trakcie poznawania mechanizmów prowadzenia działalności gospodarczej dowiedział się o formach opodatkowania, gdzie jedną z form jest ryczałt od przychodów ewidencjonowanych, a w szczególności ryczałt w wysokości 8,5%. Wnioskodawca zdaje sobie sprawę, że z tej formy opodatkowania nie może skorzystać każdy przedsiębiorca, jednak może ona być zastosowana do niektórych usług informatycznych, sklasyfikowanych w dziale 62 PKD, które wyłączone są z opodatkowania ryczałtem 17%, a mowa tutaj o 62.01.12 - Usługi związane z projektowaniem i rozwojem technologii informatycznych dla sieci i systemów komputerowych oraz 62.02.30 - Usługi pomocy technicznej w zakresie technologii informatycznych i sprzętu komputerowego.

Poszukując informacji na ten temat, Wnioskodawca znalazł interpretację indywidualną z dnia 11 marca 2016 r. Nr IBPB-1-1/1/4511-21/WRz, która pozytywnie opowiada się za użyciem opodatkowania w formie ryczałtu 8,5% odnośnie zakresu usług opisanych w ww. interpretacji, a które to usługi zbieżne są z zakresem usług, który zaproponowała firma oferująca Mu zatrudnienie.

Wnioskodawca nadmienił, że zadania, które będzie wykonywał w ramach zakresu usług zaproponowanych przez przyszłego zleceniodawcę, nie są związane z rozbudową i implementacją oprogramowania, a dotyczą analizy, modelowania i projektowania automatyzacji procesów wdrożeniowych technologii informatycznych dla systemów komputerowych połączonych siecią lub ich poszczególnych składowych, projektowania prototypów takich systemów oraz procesów ich wdrażania, a także wspieranie wiedzą oraz pomoc w rozwiązywaniu problemów dla zespołów realizujących implementację zaproponowanych rozwiązań i technologii.

Wnioskodawca przypisał zakres usług do poszczególnych PKWiU:

  1. 62.01.12 - Usługi związane z projektowaniem i rozwojem technologii informatycznych dla sieci i systemów komputerowych:
    • analiza wymagań i specyfikacji procesów automatyzacji dla systemów komputerowych oraz ich komponentów na podstawie dokumentacji i specyfikacji systemów dostarczonych przez klienta,
    • analiza dostępnych na rynku rozwiązań automatyzacji dla procesów informatycznych pod kątem ich zastosowania lub rozbudowy w projektach prowadzonych przez firmę,
    • modelowanie i projektowanie logiki automatyzacji:
      1. procesów dostarczania zmian do i w systemach komputerowych oraz ich komponentach,
      2. procesów wdrożeniowych systemów komputerowych oraz ich komponentów,
      3. procesów weryfikacji poprawności wdrożeń systemów komputerowych oraz ich komponentów,
      4. integracji systemów komputerowych połączonych siecią oraz testowania tej integracji
    • modelowanie i projektowanie:
      1. prototypów systemów komputerowych opartych o architekturę monolitową, zwirtualizowaną, kontenerową oraz mikroserwisową,
      2. procesów zarządzania wydawaniem i dystrybucji systemów komputerowych oraz ich komponentów opartych o architekturę monolitową, zwirtualizowaną, kontenerową oraz mikroserwisową,
      3. integracji systemów komputerowych połączonych siecią opartych o architekturę monolitową, zwirtualizowaną, kontenerową oraz mikroserwisową,
      4. standardów dla architektury, artefaktów, komponentów i konfiguracji systemów komputerowych oraz technologii informatycznych wymaganych dla procesów automatyzacji
    • definiowanie i utrzymywanie dokumentacji technicznej dla systemów komputerowych, procesów automatyzacji ich wdrażania, integracji, standaryzacji i konfiguracji,
    • aktywny udział w spotkaniach projektowych,
    • aktywny udział w zadaniach związanych z rozwojem i wprowadzaniem innowacji technicznych i organizacyjnych w firmie,
    • prezentowanie zaprojektowanych rozwiązań technologii informatycznych klientom,
    • realizowanie powierzonych zadań, zgodnie z planami i standardami firmy oraz wymaganiami klientów.
  1. 62.02.30 - Usługi pomocy technicznej w zakresie technologii informatycznych i sprzętu komputerowego:
    • aktywne wspieranie wiedzą oraz pomoc przy rozwiązywaniu problemów świadczoną dla inżynierów implementujących procesy automatyzujące, zdefiniowane standardy oraz zaprojektowane prototypy systemów komputerowych opartych o architekturę monolitową, zwirtualizowaną, kontenerową oraz mikroserwisową,
    • wsparcie wiedzą przy rozwiązywaniu problemów podczas uruchamiania:
      1. zautomatyzowanych procesów dostarczania zmian do i w systemach komputerowych,
      2. zautomatyzowanych procesów wdrożeniowych systemów komputerowych,
      3. zautomatyzowanych procesów weryfikacji poprawności wdrożeń systemów komputerowych,
      4. zautomatyzowanych integracji systemów komputerowych oraz testowania tej integracji.


W piśmie z dnia 9 lipca 2018 r., stanowiącym uzupełnienie wniosku, Wnioskodawca wskazał, że zadania, które będzie wykonywał w ramach zakresu usług zaproponowanych przez przyszłego zleceniodawcę, dotyczą:

  • analizy, modelowania i projektowania automatyzacji procesów wdrożeniowych technologii informatycznych dla systemów komputerowych połączonych siecią lub ich poszczególnych składowych, projektowania prototypów takich systemów oraz procesów ich wdrażania (PKWiU 62.01.12) - nie dotyczą rozbudowy i implementacji oprogramowania (nie dotykają usług projektowania, programowania i rozwoju oprogramowania technologii informatycznych),
  • usług wsparcia wiedzą oraz pomocą w rozwiązywaniu problemów dla zespołów realizujących implementację zaproponowanych rozwiązań i technologii (PKWiU 62.02.30) - nie dotyczą doradztwa w zakresie oprogramowania.

Ponadto, Wnioskodawca dodał, że usługi związane z projektowaniem i rozwojem technologii informatycznych dla sieci i systemów komputerowych (PKWiU 62.01.12) są wyłączone na podstawie art. 12 ust. 1 pkt 3 lit. b) ustawy z dnia 20 listopada 1998 r. o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne, zaś usługi pomocy technicznej w zakresie technologii informatycznych i sprzętu komputerowego (PKWiU 62.02.30) są wyłączone na podstawie art. 12 ust. 1 pkt 2 lit. g) ustawy z dnia 20 listopada 1998 r. o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne.

Wnioskodawca dodał także, że poszukując informacji, odnośnie zagadnienia wskazanego we wniosku, znalazł również interpretację indywidualną z dnia 1 lutego 2016 r. Nr IBPB-1-1/4511-15/WRz.

W związku z powyższym opisem zadano następujące pytanie (ostatecznie sformułowane w uzupełnieniu wniosku):

Czy zakres usług zaproponowany przez firmę, z którą Wnioskodawca zamierza nawiązać współpracę, a jest to zakres usług głównych, który przedstawiony został w opisie zdarzenia przyszłego, kwalifikuje się do opodatkowania w formie ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych w wysokości 8,5%?

Zdaniem Wnioskodawcy, opodatkowanie ryczałtem w wysokości 8,5% zakresu usług, który proponuje Mu zleceniodawca, a który to zakres przytoczył w opisie sprawy, jest możliwe i prawidłowe. Zakres usług nie jest związany z oprogramowaniem. Jest związany bezpośrednio z projektowaniem i rozwojem technologii informatycznych dla sieci i systemów komputerowych lub ich poszczególnych składowych/komponentów oraz świadczeniem wsparcia i pomocy technicznej w zakresie technologii informatycznych. Wnioskodawca wskazał, że również przytoczona przez Niego interpretacja indywidualna z dnia 11 marca 2016 r. Nr IBPB-1-1/1/4511-21/WRz, która dotyka zbieżnego zakresu usług informatycznych do tych, które przytoczył w opisie sprawy, kwalifikuje wymienione tam usługi, jako podlegające wyłączeniu z opodatkowania ryczałtem 17%, a możliwe do opodatkowania ryczałtem 8,5%.

Ponadto w uzupełnieniu wniosku Wnioskodawca wskazał, że przychód z działalności usługowej, w której zakres, jako główne usługi wchodzą:

  • analiza wymagań i specyfikacji procesów automatyzacji dla systemów komputerowych oraz ich komponentów na podstawie dokumentacji i specyfikacji systemów dostarczonych przez klienta,
  • analiza dostępnych na rynku rozwiązań automatyzacji dla procesów informatycznych pod kątem ich zastosowania lub rozbudowy w projektach prowadzonych przez firmę,
  • modelowanie i projektowanie logiki automatyzacji:
    1. procesów dostarczania zmian do i w systemach komputerowych oraz ich komponentach,
    2. procesów wdrożeniowych systemów komputerowych oraz ich komponentów,
    3. procesów weryfikacji poprawności wdrożeń systemów komputerowych oraz ich komponentów,
    4. integracji systemów komputerowych połączonych siecią oraz testowania tej integracji
  • modelowanie i projektowanie:
    1. prototypów systemów komputerowych opartych o architekturę monolitową, zwirtualizowaną, kontenerową oraz mikroserwisową,
    2. procesów zarządzania wydawaniem i dystrybucji systemów komputerowych oraz ich komponentów opartych o architekturę monolitową, zwirtualizowaną, kontenerową oraz mikroserwisową,
    3. integracji systemów komputerowych połączonych siecią opartych o architekturę monolitową, zwirtualizowaną, kontenerową oraz mikroserwisową,
    4. standardów dla architektury, artefaktów, komponentów i konfiguracji systemów komputerowych oraz technologii informatycznych wymaganych dla procesów automatyzacji

może być opodatkowany w formie ryczałtu ewidencjonowanego według stawki 8,5%, zgodnie z art. 12 ust. 1 pkt 3 lit. b) ustawy z dnia 20 listopada 1998 r. o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne.

Wyżej wymienione usługi są ściśle związane z projektowaniem i rozwojem technologii informatycznych dla sieci i systemów komputerowych, przy czym nie są usługami związanymi z oprogramowaniem (tj. nie dotykają usług projektowania, programowania i rozwoju oprogramowania technologii informatycznych), jednocześnie podlegają klasyfikacji pod symbolem PKWiU 62.01.12.

Również, przychód z działalności usługowej, w której zakres wchodzą usługi:

  • aktywne wspieranie wiedzą oraz pomoc przy rozwiązywaniu problemów świadczoną dla inżynierów implementujących procesy automatyzujące, zdefiniowane standardy oraz zaprojektowane prototypy systemów komputerowych opartych o architekturę monolitową, zwirtualizowaną, kontenerową oraz mikroserwisową,
  • wsparcie wiedzą przy rozwiązywaniu problemów podczas uruchamiania:
    1. zautomatyzowanych procesów dostarczania zmian do i w systemach komputerowych,
    2. zautomatyzowanych procesów wdrożeniowych systemów komputerowych,
    3. zautomatyzowanych procesów weryfikacji poprawności wdrożeń systemów komputerowych,
    4. zautomatyzowanych integracji systemów komputerowych oraz testowania tej integracji

może być opodatkowany w formie ryczałtu ewidencjonowanego według stawki 8,5%, zgodnie z art. 12 ust. 1 pkt 2 lit. g) ustawy z dnia 20 listopada 1998 r. o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne.

Wyżej wymienione usługi są ściśle związane z usługami pomocy technicznej w zakresie technologii informatycznych i sprzętu komputerowego, przy czym nie są usługami związanymi z doradztwem w zakresie oprogramowania, jednocześnie podlegają klasyfikacji pod symbolem PKWiU 62.02.30.

Wnioskodawca dodał, że również przytoczona przez Niego interpretacja indywidualna z dnia 1 lutego 2016 r. Nr IBPB-1-1/4511-15/WRz kwalifikuje wymieniony w niej zakres usług informatycznych, zbieżny do zakresu usług przytoczonych przez Niego powyżej, jako podlegające wyłączeniu z opodatkowania ryczałtem 17%, a możliwe do opodatkowania ryczałtem 8,5%.

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego zdarzenia przyszłego jest prawidłowe.

Zgodnie z art. 2 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 20 listopada 1998 r. o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne (Dz. U. z 2017 r., poz. 2157, z późn. zm.), osoby fizyczne osiągające przychody z pozarolniczej działalności gospodarczej mogą opłacać zryczałtowany podatek dochodowy w formie ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych.

W myśl art. 6 ust. 1 ww. ustawy, opodatkowaniu ryczałtem od przychodów ewidencjonowanych podlegają przychody osób fizycznych z pozarolniczej działalności gospodarczej, o których mowa w art. 14 ustawy o podatku dochodowym, z zastrzeżeniem ust. 1e i 1f, w tym również, gdy działalność ta jest prowadzona w formie spółki cywilnej osób fizycznych lub spółki jawnej osób fizycznych, zwanych dalej „spółką”.

Przy czym, zgodnie z art. 14 ust. 1 ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych (Dz. U. z 2018 r. poz. 200, z późn. zm.), za przychód z działalności, o której mowa w art. 10 ust. 1 pkt 3, uważa się kwoty należne, choćby nie zostały faktycznie otrzymane, po wyłączeniu wartości zwróconych towarów, udzielonych bonifikat i skont. U podatników dokonujących sprzedaży towarów i usług opodatkowanych podatkiem od towarów i usług za przychód z tej sprzedaży uważa się przychód pomniejszony o należny podatek od towarów i usług.

W myśl art. 4 ust. 1 pkt 1 ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne, użyte w ustawie określenie działalność usługowa oznacza pozarolniczą działalność gospodarczą, której przedmiotem są czynności zaliczone do usług zgodnie z Polską Klasyfikacją Wyrobów i Usług wprowadzoną rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 29 października 2008 r. w sprawie Polskiej Klasyfikacji Wyrobów i Usług (PKWiU) (Dz. U. poz. 1293 i 1435 oraz z 2009 r. poz. 256 i 1753), wydanym na podstawie art. 40 ust. 2 ustawy z dnia 29 czerwca 1995 r. o statystyce publicznej (Dz. U. z 2016 r., poz. 1068 oraz z 2017 r. poz. 60), z zastrzeżeniem pkt 2 i 3.

Przy czym, stosownie do art. 4 ust. 4 cytowanej ustawy, ilekroć w ustawie używa się oznaczenia „ex” przy symbolu danego grupowania PKWiU, oznacza to, że zakres wyrobów lub usług jest węższy niż określony w tym grupowaniu.

Możliwość opodatkowania w formie ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych jest m.in. uzależniona od niewystąpienia przesłanek negatywnych, o których mowa w art. 8 ww. ustawy.

W myśl art. 8 ust. 1 pkt 3 lit. e) ww. ustawy, opodatkowania w formie ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych, z zastrzeżeniem art. 6 ust. 1b, nie stosuje się do podatników osiągających w całości lub w części przychody z tytułu świadczenia usług wymienionych w załączniku nr 2 do ustawy. W załączniku tym, tj. tabeli stanowiącej Wykaz usług, których świadczenie wyłącza podatnika z opodatkowania ryczałtem od przychodów ewidencjonowanych, oznaczonych według Polskiej Klasyfikacji Wyrobów i Usług nie wymieniono usług, jakie świadczy Wnioskodawca, zgodnie z PKWiU, sklasyfikowanych pod symbolem 62.01.12 oraz 62.02.30, co oznacza, że działalność ta może zostać opodatkowana ryczałtem od przychodów ewidencjonowanych, o ile Wnioskodawca w ramach prowadzonej działalności gospodarczej nie świadczy innych usług, które wyłączają go z korzystania z tej formy opodatkowania (kwestia ta nie jest przedmiotem niniejszej interpretacji indywidualnej).

Zauważyć jednakże należy, że możliwość opłacania oraz wysokość stawki ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych uzyskanych w związku z prowadzoną działalnością gospodarczą zależy wyłącznie od faktycznego rodzaju świadczonych w ramach tej działalności usług.

Kwalifikacji poszczególnych przychodów ze świadczonych usług do określonego symbolu PKWiU dokonuje sam podatnik. Kwestii tej nie regulują przepisy prawa podatkowego, a tylko te przepisy zgodnie z art. 14b § 3 ustawy Ordynacja podatkowa mogą być przedmiotem interpretacji indywidualnej.

W przypadku trudności w ustaleniu symbolu PKWiU zainteresowany podmiot może zwrócić się o jego wskazanie i o wydanie opinii do Ośrodka Interpretacji Standardów Klasyfikacji Urzędu Statystycznego w ... Powyższe wynika z komunikatu Prezesa Głównego Urzędu Statystycznego z dnia 24 stycznia 2005 r. w sprawie trybu udzielania informacji dotyczących standardów klasyfikacyjnych (Dz. Urz. GUS Nr 1, poz. 11), zgodnie z którym zasadą jest, że zainteresowany podmiot sam klasyfikuje prowadzoną działalność, swoje produkty (wyroby i usługi), towary, środki trwałe i obiekty budowlane, według zasad określonych w poszczególnych klasyfikacjach i nomenklaturach, wprowadzonych rozporządzeniami Rady Ministrów lub stosowanych bezpośrednio na podstawie przepisów Wspólnoty Europejskiej.

Zgodnie z art. 12 ust. 1 ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne, ryczałt od przychodów ewidencjonowanych m.in. wynosi:

  • 17 % przychodów ze świadczenia usług związanych z doradztwem w zakresie sprzętu komputerowego (PKWiU 62.02.10.0), związanych z oprogramowaniem (PKWiU ex 62.01.1), objętych grupowaniem „Oryginały oprogramowania komputerowego” (PKWiU 62.01.2), związanych z doradztwem w zakresie oprogramowania (PKWiU ex 62.02), w zakresie instalowania oprogramowania (PKWiU ex 62.09.20.0), związanych z zarządzaniem siecią i systemami informatycznymi (PKWiU 62.03.1) – art. 12 ust. 1 pkt 2 lit. g) ww. ustawy,
  • 8,5% przychodów z działalności usługowej, w tym przychodów z działalności gastronomicznej w zakresie sprzedaży napojów o zawartości alkoholu powyżej 1,5%, z zastrzeżeniem pkt 1, 2, 4 i 5 oraz załącznika nr 2 do ustawy – art. 12 ust. 1 pkt 3 lit. b) ww. ustawy.

Z treści wniosku wynika, że Wnioskodawca jest w trakcie poszukiwania pracy jako specjalista informatyk zajmujący się automatyzacją integracji technologii informatycznych oraz procesów wdrożeniowych systemów komputerowych. Planuje rozpocząć pozarolniczą działalność gospodarczą w zakresie usług związanych z projektowaniem i rozwojem technologii informatycznych dla sieci i systemów komputerowych (PKWiU 62.01.12) oraz usług pomocy technicznej w zakresie technologii informatycznych i sprzętu komputerowego (PKWiU 62.02.30). Osiągane przychody planuje opodatkować ryczałtem od przychodów ewidencjonowanych - stawką 8,5%. Zadania, które zamierza wykonywać, nie są związane z rozbudową i implementacją oprogramowania, a dotyczą analizy, modelowania i projektowania automatyzacji procesów wdrożeniowych technologii informatycznych dla systemów komputerowych połączonych siecią lub ich poszczególnych składowych, projektowania prototypów takich systemów oraz procesów ich wdrażania, a także wspierania wiedzą oraz pomoc w rozwiązywaniu problemów dla zespołów realizujących implementację zaproponowanych rozwiązań i technologii.

Mając na uwadze powyższe stwierdzić należy, że o ile w istocie:

  • wskazane we wniosku usługi są zgodnie z PKWiU sklasyfikowane pod ww. symbolami, a klasyfikacja ta jest prawidłowa,
  • Wnioskodawca nie będzie świadczył w ramach prowadzonej działalności gospodarczej innych usług wymienionych w załączniku Nr 2 do ww. ustawy,

to uzyskiwane przez Wnioskodawcę ze świadczenia tych usług przychody mogą, co do zasady, podlegać opodatkowaniu zryczałtowanym podatkiem dochodowym, uiszczanym w formie ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych.

Odnosząc się do stawki właściwej do opodatkowania ww. przychodów, w pierwszej kolejności zauważyć należy, że ww. symbole PKWiU wymienione zostały w art. 12 ust. 1 pkt 2 lit. g) ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne, przewidującym 17% stawkę ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych.

W przepisie tym jednak, przy symbolach PKWiU 62.01.1 oraz 62.02 umieszczono znak „ex”, co oznacza, że opodatkowaniu ww. stawką podlegają przychody ze świadczenia tych usług sklasyfikowanych pod ww. symbolami PKWiU, które wyłącznie odpowiadają usługom:

  • związanym z oprogramowaniem (dla PKWiU 62.01.1),
  • związanym z doradztwem w zakresie oprogramowania (dla PKWiU 62.02).

Mając powyższe na względzie, stwierdzić należy, że jeżeli świadczone przez Wnioskodawcę usługi objęte grupowaniem:

  • 62.01.12 nie są usługami związanymi z oprogramowaniem,
  • 62.02.30 nie są usługami związanymi z doradztwem w zakresie oprogramowania

(kwestia ta, jako nieuregulowana przepisami prawa podatkowego, nie może być przedmiotem niniejszej interpretacji), to przychody uzyskiwane z ich świadczenia będą mogły być opodatkowane 8,5% stawką ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych, o której mowa w art. 12 ust. 1 pkt 3 lit. b) ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne, o ile Wnioskodawca w określonym terminie złoży stosowne oświadczenie odnośnie wyboru opodatkowania przychodów w formie ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych.

W świetle powyższego, stanowisko Wnioskodawcy należy uznać za prawidłowe.

Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dniu wydania interpretacji indywidualnej.

Końcowo należy wskazać, że procedura wydawania indywidualnych interpretacji przepisów prawa podatkowego nie podlega regułom przewidzianym dla postępowania podatkowego, kontrolnego, czy kontroli celno-skarbowej. Organ wydający interpretację opiera się wyłącznie na opisie stanu faktycznego lub zdarzenia przyszłego podanego we wniosku – nie prowadzi postępowania dowodowego. Rolą postępowania w sprawie wydania indywidualnej interpretacji przepisów podatkowych nie jest bowiem ustalanie, czy przedstawiony we wniosku stan faktyczny (zdarzenie przyszłe) jest zgodny ze stanem rzeczywistym. Ustalenie stanu rzeczywistego stanowi domenę ewentualnego postępowania podatkowego. To na podatniku ciąży obowiązek udowodnienia w toku tego postępowania okoliczności faktycznych, z których wywodzi on dla siebie korzystne skutki prawne.

Zgodnie z art. 14na ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2018 r., poz. 800, z późn. zm.), przepisów art. 14k - 14n nie stosuje się, jeżeli stan faktyczny lub zdarzenie przyszłe będące przedmiotem interpretacji indywidualnej stanowi element czynności będących przedmiotem decyzji wydanej:

  1. z zastosowaniem art. 119a;
  2. w związku z wystąpieniem nadużycia prawa, o którym mowa w art. 5 ust. 5 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego, w dwóch egzemplarzach (art. 47 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi – Dz. U. z 2018 r., poz. 1302) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia skarżącemu rozstrzygnięcia w sprawie albo aktu, o którym mowa w art. 3 § 2 pkt 4a (art. 53 § 1 ww. ustawy).

Jednocześnie, zgodnie z art. 57a ww. ustawy, skarga na pisemną interpretację przepisów prawa podatkowego wydaną w indywidualnej sprawie, opinię zabezpieczającą i odmowę wydania opinii zabezpieczającej może być oparta wyłącznie na zarzucie naruszenia przepisów postępowania, dopuszczeniu się błędu wykładni lub niewłaściwej oceny co do zastosowania przepisu prawa materialnego. Sąd administracyjny jest związany zarzutami skargi oraz powołaną podstawą prawną.

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie, bezczynność lub przewlekłe prowadzenie postępowania jest przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy), na adres: Krajowa Informacja Skarbowa, ul. Teodora Sixta 17, 43-300 Bielsko-Biała.


doradcapodatkowy.com gdy potrzebujesz własnej indywidualnej interpretacji podatkowej.

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji
Dołącz do zarejestrowanych użytkowników i korzystaj wygodnie z epodatnik.pl.   Rejestracja jest prosta, szybka i bezpłatna.

Reklama

Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.

czytaj

O nas

epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.

czytaj

Regulamin

Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.

czytaj