Interpretacja Dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej
0114-KDIP4.4012.559.2018.1.AK
z 18 września 2018 r.

 

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA


Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2018 r., poz. 800, z późn. zm.) Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza,
że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 27 sierpnia 2018 r. (data wpływu 3 września 2018 r.), o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do odliczenia podatku VAT od zakupionych towarów i usług w związku z realizacją projektu polegającego na doposażeniu obiektu kulturalnego w celu organizacji wydarzeń kulturalnych – jest prawidłowe.

UZASADNIENIE


W dniu 3 września 2018 r. wpłynął do tutejszego organu ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do odliczenia podatku VAT od zakupionych towarów i usług w związku z realizacją projektu polegającego na doposażeniu obiektu kulturalnego w celu organizacji wydarzeń kulturalnych.

We wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe:


Ochotnicza Straż Pożarna jest osobą prawną. Wnioskodawca nie prowadzi działalności gospodarczej, nie jest też „płatnikiem podatku VAT” i nie figuruje w ewidencji „płatników podatku VAT”. Ochotnicza Straż Pożarna uzyskała dofinansowanie, podpisując umowę o przyznanie pomocy. W ramach umowy będzie realizować operację w ramach poddziałania „Wsparcie na wdrażanie operacji w ramach strategii rozwoju lokalnego kierowanego przez społeczność” w ramach działania „Wsparcie dla rozwoju lokalnego w ramach inicjatywy LEADER” objętego Programem Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014-2020.

Głównym celem planowanej operacji jest wsparcie Ochotniczej Straży Pożarnej poprzez dofinansowanie jej wyposażenia i organizację wydarzeń kulturalnych na terenie działania Lokalnej Grupy Działania. Planowana inwestycja przyczyni się do zwiększenia oferty kulturalnej na danym terenie i tym samym do integracji społeczności lokalnej. Zamierzeniem Wnioskodawcy jest poprawa stanu infrastruktury wykorzystywanej na potrzeby organizacji wydarzeń kulturalnych, tak aby poprzez zaoferowanie właściwych standardów i wymogów móc na stałe rozszerzyć katalog wydarzeń kulturalnych realizowanych na terenie obiektu. Szacuje się, że dzięki realizacji przedmiotowego projektu, w ciągu najbliższych lat będzie można zorganizować co najmniej kilkanaście koncertów dedykowanych grupie defaworyzowanej kobiety 18-30 lat, wystawy i wernisaże oraz imprezy okolicznościowe typu: Dzień Kobiet, Dzień Seniora, Dzień Dziecka itp. Twardymi rezultatami realizacji projektu będzie doposażenie infrastruktury wykorzystywanej na potrzeby kulturalne, wzrost uczestnictwa lokalnej społeczności w wydarzeniach kulturalnych. Rezultatem miękkim przedmiotowego projektu będzie przede wszystkim, integracja społeczności lokalnej, wzrost umiejętności aktywnej współpracy wśród nich, poczucia zaufania i bezpieczeństwa, a także zwiększenie motywacji do współdziałania. Wnioskodawca planuje realizację projektu przy współpracy (umowa partnerska) 3 podmiotów z co najmniej 2 sektorów. Współpraca zasadzać się będzie na podjęciu wspólnych działań z zakresu promocji projektu, a w dalszej perspektywie promowaniu i informowaniu o wydarzeniach kulturalnych na terenie obiektu. Partnerzy wesprą również Wnioskodawcę wiedzą merytoryczną w zakresie realizacji przedmiotowego projektu i przygotowywania wydarzeń kulturalnych.

Wnioskodawca jest w pełni przygotowany do realizacji przedsięwzięcia, dokonał już wstępnej analizy rynku poprzez zapoznanie się z ofertą cenową potencjalnych wykonawców prac. Wnioskodawca zrealizował już część prac przygotowawczych - posiada dokumentację techniczną przedsięwzięcia, natomiast koszty ponoszone będą dopiero po pozytywnej ocenie przedmiotowego wniosku i podpisaniu umowy o dofinansowanie.

Zakres prac, które mają być wykonane w ramach projektu to: roboty budowlane (roboty rozbiórkowe, roboty ziemne, fundamenty, izolacja fundamentów, roboty murowe, roboty żelbetowe nadziemia, więźba, stolarka i ślusarka, roboty tynkarskie i inne wykończeniowe, posadzki, elewacja, wejście do budynku), instalacje elektryczne (instalacja oświetlenia, instalacja gniazd, instalacja wyrównawcza, tablica TB1, grzejniki), instalacje sanitarne (instalacja wody, instalacja kanalizacji, instalacja wentylacji). W ramach pracy nieodpłatnej zostanie przygotowany i przeprowadzony koncert młodych talentów, który odbędzie się w miesiącu czerwcu 2018 r. w Ochotniczej Straży Pożarnej. Operacja łączy się z zakresem operacji 4.1, tj. wzmacnianie kapitału społecznego poprzez wyposażenie świetlicy wiejskiej w sanitariaty oraz organizację wydarzeń kulturalnych w ramach LSR od dnia uzyskania płatności ostatecznej.

Operacja będzie realizowana na terenie obiektu, który w perspektywie 2007 - 2013 otrzymał wsparcie w ramach LEADER. Ochotnicza Straż Pożarna realizowała dwa projekty w poprzedniej perspektywie - Doposażenie świetlicy wiejskiej w budynku strażnicy OSP, oraz Remont świetlicy wiejskiej w budynku strażnicy OSP. Doposażenie infrastruktury obiektu kulturalnego poprzez dofinansowanie budowy toalet w budynku przyczyni się do uatrakcyjnienia obiektu i tym samym umożliwi przeprowadzanie stałych imprez o charakterze kulturalnym. Przedmiotowy projekt przewiduje również przeprowadzenie koncertu muzycznego promującego młode talenty na terenie gminy. Młodzież w wieku 18-30 lat, czyli przedstawiciele grupy defaworyzowanej zaprezentują swoje uzdolnienia muzyczne celem propagowania muzyki jako formy relaksacyjnej i integrującej społeczność lokalną. Koncert młodych talentów przyciągnie mieszkańców Gminy i doprowadzi do propagowania kultury na lokalnym rynku. Przedmiotowy koncert może stanowić początek cyklicznych imprez o tym charakterze i tym samym na stałe wpisać się w kalendarz wydarzeń kulturalnych w obiekcie.

Ochotnicza Straż Pożarna chce zaliczyć koszty podatku VAT realizowanej operacji do kosztów kwalifikowanych projektu i tym samym otrzymać do nich dofinansowanie. Musi jednak wykazać, iż nie ma możliwość odzyskania podatku VAT. Wnioskodawca nie jest zarejestrowanym czynnym podatnikiem podatku od towarów i usług, nie składa deklaracji VAT-7. Dokonane zakupy w celu realizacji ww. operacji nie są i nie będą wykorzystywane do czynności opodatkowanych podatkiem od towarów i usług.

Zgodnie z zapisami powyższego rozporządzenia do kosztów kwalifikowanych związanych z realizacją zadania zalicza się podatek od towarów i usług (VAT), zgodnie z art. 69 ust. 3 lit. c rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 1303/2013 z dnia 17 grudnia 2013 r. ustanawiające wspólne przepisy dotyczące Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego, Europejskiego Funduszu Społecznego, Funduszu Spójności, Europejskiego Funduszu Rolnego na rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich oraz Europejskiego Funduszu Morskiego i Rybackiego oraz ustanawiające przepisy ogólne dotyczące Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego, Europejskiego Funduszu Społecznego, Funduszu Spójności, Europejskiego Funduszu Morskiego i Rybackiego oraz uchylające rozporządzenie Rady (WE) nr 1083/2006. W związku z koniecznością dołączenia do wniosku o płatność, składanego przez Ochotniczą Straż Pożarną - interpretacji indywidualnej dotyczącej możliwości bądź braku możliwości odzyskania poniesionego podatku VAT, Ochotnicza Straż Pożarna jest zobligowana do dostarczenia takiej interpretacji.


W związku z powyższym opisem zadano następujące pytanie:


Czy Ochotnicza Straż Pożarna ma możliwość odzyskania podatku VAT z faktur związanych z realizacją projektu: Doposażenie obiektu kulturalnego w celu organizacji wydarzeń kulturalnych współfinansowanego w ramach poddziałania „Wsparcie na wdrażanie operacji w ramach strategii rozwoju lokalnego kierowanego przez społeczność w ramach działania Wsparcie dla rozwoju lokalnego w ramach inicjatywy LEADER”, objętego Programem Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014-2020?


Stanowisko Wnioskodawcy:


Zdaniem Wnioskodawcy, stosownie do art. 86 ust. 1 ustawy z 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. z 2017 r., poz. 1221 z późn.zm.) Ochotnicza Straż Pożarna nie ma możliwości odzyskania podatku VAT z faktur. OSP nie figuruje w rejestrze płatników podatku VAT, nie jest czynnym płatnikiem podatku VAT i nie składa deklaracji VAT-7, jednocześnie usługi nabywane w ramach realizacji operacji Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich, nie będą wykorzystywane przez OSP do wykonywania czynności opodatkowanych podatkiem od towarów i usług. OSP nie prowadzi działalności gospodarczej i nie figuruje w rejestrze przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego.


W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego zdarzenia przyszłego jest prawidłowe.


Zgodnie z art. 86 ust. 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. z 2017 r., poz. 1221, z późn. zm.), w zakresie, w jakim towary i usługi są wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych, podatnikowi, o którym mowa w art. 15, przysługuje prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego, z zastrzeżeniem art. 114, art. 119 ust. 4, art. 120 ust. 17 i 19 oraz art. 124.


Jak wynika z treści art. 86 ust. 2 pkt 1 lit. a cyt. ustawy, kwotę podatku naliczonego stanowi suma kwot podatku wynikających z faktur otrzymanych przez podatnika z tytułu nabycia towarów i usług.


Zgodnie z art. 87 ust. 1 ww. ustawy, w przypadku gdy kwota podatku naliczonego, o której mowa w art. 86 ust. 2, jest w okresie rozliczeniowym wyższa od kwoty podatku należnego, podatnik ma prawo do obniżenia o tę różnicę kwoty podatku należnego za następne okresy lub do zwrotu różnicy na rachunek bankowy.


Zasady dokonywania zwrotu różnicy podatku na rachunek bankowy podatnika zostały określone w art. 87 ust. 2-6 ustawy o podatku od towarów i usług.


Z treści cytowanych wyżej przepisów wynika, że prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego przysługuje wówczas, gdy zostaną spełnione określone warunki, tzn. odliczenia tego dokonuje podatnik podatku od towarów i usług oraz gdy towary i usługi, z których nabyciem podatek został naliczony, są wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych. Warunkiem umożliwiającym podatnikowi skorzystanie z prawa do odliczenia podatku naliczonego jest związek zakupów z wykonywanymi czynnościami opodatkowanymi.

Przedstawiona zasada wyklucza prawo do dokonania obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego związanego z usługami i towarami, które nie są w ogóle wykorzystywane do czynności opodatkowanych, czyli w przypadku ich wykorzystania do czynności zwolnionych od podatku oraz niepodlegających temu podatkowi.

Ustawodawca stworzył podatnikowi prawo do odliczenia podatku naliczonego, pod warunkiem spełnienia przez niego zarówno tzw. przesłanek pozytywnych, m.in. tego że zakupy będą wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych oraz niezaistnienia przesłanek negatywnych, określonych w art. 88 ustawy.

Stosownie do art. 88 ust. 4 ustawy o podatku od towarów i usług, obniżenia kwoty lub zwrotu różnicy podatku należnego nie stosuje się również do podatników, którzy nie są zarejestrowani jako podatnicy VAT czynni, zgodnie z art. 96, z wyłączeniem przypadków, o których mowa w art. 86 ust. 2 pkt 7.

Ponadto, aby podmiot mógł skorzystać z prawa do obniżenia podatku należnego o podatek naliczony związany z dokonanym nabyciem towarów i usług, powinien spełnić przesłanki umożliwiające uznanie go dla tej czynności za podatnika podatku od towarów i usług, w ramach prowadzonej działalności gospodarczej.


W myśl art. 15 ust. 1 ww. ustawy, podatnikami są osoby prawne, jednostki organizacyjne niemające osobowości prawnej oraz osoby fizyczne, wykonujące samodzielnie działalność gospodarczą, o której mowa w ust. 2, bez względu na cel lub rezultat takiej działalności.


Według art. 15 ust. 2 cyt. ustawy, działalność gospodarcza obejmuje wszelką działalność producentów, handlowców lub usługodawców, w tym podmiotów pozyskujących zasoby naturalne oraz rolników, a także działalność osób wykonujących wolne zawody. Działalność gospodarcza obejmuje w szczególności czynności polegające na wykorzystywaniu towarów lub wartości niematerialnych i prawnych w sposób ciągły dla celów zarobkowych.

Z opisu sprawy wynika, że Ochotnicza Straż Pożarna jest osobą prawną. Wnioskodawca nie prowadzi działalności gospodarczej, nie jest też „płatnikiem podatku VAT” i nie figuruje w ewidencji „płatników podatku VAT”. Ochotnicza Straż Pożarna uzyskała dofinansowanie, podpisując umowę o przyznanie pomocy. W ramach umowy będzie realizować operację w ramach poddziałania „Wsparcie na wdrażanie operacji w ramach strategii rozwoju lokalnego kierowanego przez społeczność” w ramach działania „Wsparcie dla rozwoju lokalnego w ramach inicjatywy LEADER” objętego Programem Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014-2020.

Głównym celem planowanej operacji jest wsparcie Ochotniczej Straży Pożarnej poprzez dofinansowanie jej wyposażenia i organizację wydarzeń kulturalnych na terenie działania Lokalnej Grupy Działania. Planowana inwestycja przyczyni się do zwiększenia oferty kulturalnej na danym terenie i tym samym do integracji społeczności lokalnej. Zamierzeniem Wnioskodawcy jest poprawa stanu infrastruktury wykorzystywanej na potrzeby organizacji wydarzeń kulturalnych. Szacuje się, że dzięki realizacji przedmiotowego projektu, w ciągu najbliższych lat będzie można zorganizować co najmniej kilkanaście koncertów dedykowanych grupie defaworyzowanej kobiety 18-30 lat, wystawy i wernisaże oraz imprezy okolicznościowe typu: Dzień Kobiet, Dzień Seniora, Dzień Dziecka itp. Twardymi rezultatami realizacji projektu będzie doposażenie infrastruktury wykorzystywanej na potrzeby kulturalne, wzrost uczestnictwa lokalnej społeczności w wydarzeniach kulturalnych. Rezultatem miękkim przedmiotowego projektu będzie przede wszystkim, integracja społeczności lokalnej, wzrost umiejętności aktywnej współpracy wśród nich, poczucia zaufania i bezpieczeństwa, a także zwiększenie motywacji do współdziałania.

Zakres prac, które mają być wykonane w ramach projektu to: roboty budowlane (roboty rozbiórkowe, roboty ziemne, fundamenty, izolacja fundamentów, roboty murowe, roboty żelbetowe nadziemia, więźba, stolarka i ślusarka, roboty tynkarskie i inne wykończeniowe, posadzki, elewacja, wejście do budynku), instalacje elektryczne (instalacja oświetlenia, instalacja gniazd, instalacja wyrównawcza, tablica TB1, grzejniki), instalacje sanitarne (instalacja wody, instalacja kanalizacji, instalacja wentylacji). W ramach pracy nieodpłatnej zostanie przygotowany i przeprowadzony koncert młodych talentów, który odbędzie się w miesiącu czerwcu 2018 r. w Ochotniczej Straży Pożarnej. Operacja łączy się z zakresem operacji 4.1, tj. wzmacnianie kapitału społecznego poprzez wyposażenie świetlicy wiejskiej w sanitariaty oraz organizację wydarzeń kulturalnych w ramach LSR od dnia uzyskania płatności ostatecznej.

Operacja będzie realizowana na terenie obiektu, który w perspektywie 2007 - 2013 otrzymał wsparcie w ramach LEADER. Ochotnicza Straż Pożarna realizowała dwa projekty w poprzedniej perspektywie - Doposażenie świetlicy wiejskiej w budynku strażnicy OSP, oraz Remont świetlicy wiejskiej w budynku strażnicy OSP. Doposażenie infrastruktury obiektu kulturalnego poprzez dofinansowanie budowy toalet w budynku przyczyni się do uatrakcyjnienia obiektu i tym samym umożliwi przeprowadzanie stałych imprez o charakterze kulturalnym. Przedmiotowy projekt przewiduje również przeprowadzenie koncertu muzycznego promującego młode talenty na terenie gminy.

Ochotnicza Straż Pożarna chce zaliczyć koszty podatku VAT realizowanej operacji do kosztów kwalifikowanych projektu i tym samym otrzymać do nich dofinansowanie. Musi jednak wykazać, iż nie ma możliwość odzyskania podatku VAT. Wnioskodawca nie jest zarejestrowanym czynnym podatnikiem podatku od towarów i usług, nie składa deklaracji VAT-7. Dokonane zakupy w celu realizacji ww. operacji nie są i nie będą wykorzystywane do czynności opodatkowanych podatkiem od towarów i usług.


Wnioskodawca ma wątpliwości, czy nabędzie prawo do odliczenia i zwrotu podatku naliczonego w związku z realizacją projektu.


Rozliczenie podatku naliczonego na zasadach określonych w art. 86 ust. 1 ustawy o podatku od towarów i usług, uwarunkowane jest tym, aby nabywane towary i usługi były wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych. Ponadto, art. 88 ust. 4 ww. ustawy wyklucza odliczenie w odniesieniu do podmiotów niebędących zarejestrowanymi, czynnymi podatnikami podatku VAT. W omawianej sprawie warunki uprawniające do odliczenia nie będą spełnione, gdyż Wnioskodawca nie jest czynnym płatnikiem podatku od towarów i usług, a efekty powstałe w wyniku realizacji projektu nie będą związane z czynnościami opodatkowanymi tym podatkiem.

Jak wskazał Wnioskodawca doposażenie infrastruktury obiektu kulturalnego poprzez dofinansowanie budowy toalet w budynku przyczyni się do uatrakcyjnienia obiektu i tym samym umożliwi przeprowadzanie stałych imprez o charakterze kulturalnym. Powstały majątek nie będzie wykorzystywany do wykonywania czynności opodatkowanych podatkiem od towarów i usług, a dzięki realizacji projektu w ciągu najbliższych lat będzie można zorganizować: co najmniej kilkanaście koncertów dedykowanych grupie defaworyzowanej kobiety 18-30 lat, wystawy i wernisaże oraz imprezy okolicznościowe typu: Dzień Kobiet, Dzień Seniora, Dzień Dziecka itp.

W konsekwencji Wnioskodawca nie będzie miał prawa do odliczenia podatku naliczonego od poniesionych wydatków na realizację projektu: Doposażenie obiektu kulturalnego w celu organizacji wydarzeń kulturalnych współfinansowanego w ramach poddziałania „Wsparcie na wdrażanie operacji w ramach strategii rozwoju lokalnego kierowanego przez społeczność w ramach działania Wsparcie dla rozwoju lokalnego w ramach inicjatywy LEADER”, objętego Programem Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014-2020. Z wniosku wynika, że nie zostanie spełniona podstawowa przesłanka warunkująca prawo do odliczenia podatku naliczonego (wskazana w art. 86 ust. 1 ustawy o VAT), jaką jest związek nabywanych towarów i usług z wykonywanymi czynnościami opodatkowanymi oraz Wnioskodawca nie jest czynnym zarejestrowanym podatnikiem podatku od towarów i usług. Zatem, Ochotnicza Straż Pożarna nie będzie miała również prawa do otrzymania z tego tytułu zwrotu różnicy podatku, o którym mowa w art. 87 ust. 1 ustawy o podatku od towarów i usług.


Tym samym, stanowisko Wnioskodawcy należało uznać za prawidłowe.


Interpretacja indywidualna wywołuje skutki prawnopodatkowe tylko wtedy, gdy rzeczywisty opis sprawy będącej przedmiotem interpretacji pokrywał się będzie ze stanem faktycznym (opisem zdarzenia przyszłego) podanym przez Wnioskodawcę w złożonym wniosku. W związku z powyższym, w przypadku zmiany któregokolwiek elementu przedstawionego we wniosku opisu sprawy, udzielona odpowiedź traci swoją aktualność.


Zgodnie z art. 14na Ordynacji podatkowej przepisów art. 14k–14n nie stosuje się, jeżeli stan faktyczny lub zdarzenie przyszłe będące przedmiotem interpretacji indywidualnej stanowi element czynności będących przedmiotem decyzji wydanej:

  1. z zastosowaniem art. 119a;
  2. w związku z wystąpieniem nadużycia prawa, o którym mowa w art. 5 ust. 5 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług.

Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dniu wydania interpretacji.


Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie, ul. Jasna 2/4, 00-013 Warszawa, w dwóch egzemplarzach (art. 47 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi – Dz. U. z 2018 r., poz. 1302) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia skarżącemu rozstrzygnięcia w sprawie albo aktu, o którym mowa w art. 3 § 2 pkt 4a (art. 53 § 1 ww. ustawy).

Jednocześnie, zgodnie art. 57a ww. ustawy, skarga na pisemną interpretację przepisów prawa podatkowego wydaną w indywidualnej sprawie, opinię zabezpieczającą i odmowę wydania opinii zabezpieczającej może być oparta wyłącznie na zarzucie naruszenia przepisów postępowania, dopuszczeniu się błędu wykładni lub niewłaściwej oceny co do zastosowania przepisu prawa materialnego. Sąd administracyjny jest związany zarzutami skargi oraz powołaną podstawą prawną.

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie, bezczynność lub przewlekłe prowadzenie postępowania jest przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy), na adres: Krajowa Informacja Skarbowa, ul. Teodora Sixta 17, 43-300 Bielsko-Biała.


doradcapodatkowy.com gdy potrzebujesz własnej indywidualnej interpretacji podatkowej.

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji
Dołącz do zarejestrowanych użytkowników i korzystaj wygodnie z epodatnik.pl.   Rejestracja jest prosta, szybka i bezpłatna.

Reklama

Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.

czytaj

O nas

epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.

czytaj

Regulamin

Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.

czytaj