Interpretacja Dyrektora Izby Skarbowej w Katowicach
IBPP2/443-1329/11/ICz
z 15 marca 2012 r.

 

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji

 

Rodzaj dokumentu
interpretacja indywidualna
Sygnatura
IBPP2/443-1329/11/ICz
Data
2012.03.15



Autor
Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach


Temat
Podatek od towarów i usług --> Wysokość opodatkowania --> Stawki --> Stawki podatku


Słowa kluczowe
opodatkowanie
stawka


Istota interpretacji
Opodatkowanie dostawy pokarmu dla ryb akwariowych



Wniosek ORD-IN 2 MB

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997r. Ordynacja podatkowa (t.j. Dz. U. z 2005r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 2 i § 5 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach, działając w imieniu Ministra Finansów, stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 12 grudnia 2011r. (data wpływu 15 grudnia 2011r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania dostawy pokarmu dla ryb akwariowych - jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 15 grudnia 2012r. został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania dostawy pokarmu dla ryb akwariowych.

W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący zaistniały stan faktyczny:

Wnioskodawca prowadzi przedsiębiorstwo na terytorium kraju. Przedmiotem działalności Wnioskodawcy jest obrót pokarmem dla ryb akwariowych. W ramach swojej działalności Wnioskodawca dokonuje sprzedaży produktów w postaci żywych larw owadów, suszonych larw owadów oraz mrożonych larw owadów. W obrocie najczęściej Wnioskodawca dokonuje sprzedaży towarów występujących pod następującymi nazwami handlowymi:

  1. Karma „żywa”:
    1. Larwa ochotki czerwona żywa,
    2. Larwa wodzienia żywa,
    3. Ochotka wędkarska żywa,
    4. Tubifex żywy.
  2. karma mrożona:
    1. Larwa ochotki mrożona - Blister 100g,
    2. Wodzień mrożony - Blister 100g,
    3. Serca wołowe mrożone - Blister 100g,
    4. Artemia mrożona - Blister 100g,
    5. Dafnia mrożona - Blister 100g,
  3. karma suszona:
    1. Dafnia suszona 250g, 500g
    2. Gammarus suszony 100g, 250g, 500g

Wnioskodawca klasyfikuje wskazane produkty pod następującymi kodami PKWiU:

  • karmy „żywe" - 01.49.19.0 - dla pozycji tej w dniu 8 lipca 2009r. został wydany przez Główny Urząd Statystyczny precedens zawierający opis - żywe, schłodzone larwy ochotki, stanowiące pokarm dla ryb akwariowych;
  • karma mrożona blister – 10.92.10.0,
  • karma mrożona 100g, 500g, 1000g - 10.20.42.0;
  • suszone dafnia, gammarus, krewetka - 10.20.34.0.,
  • suszona rybka -10.20.23.0.

Wnioskodawca stosuje następujące stawki podatku VAT:

  • dla karmy żywej - stawka VAT 23 %,
  • da karmy suszonej - stawka VAT 5 %,
  • dla karmy mrożonej w blistrach - stawka VAT 8 %,­
  • dla karmy mrożonej 100g, 500g, 1000g - stawka VAT 5 %

W związku z powyższym zadano następujące pytania:

Czy w przedstawionym stanie faktycznym Wnioskodawca słusznie stosuje dla sprzedawanych przez siebie pokarmów wskazane powyżej stawki podatku od towarów i usług...

Zdaniem Wnioskodawcy, dla sprzedawanych przez niego pokarmów „żywych" winna być stosowana stawka podatku od towarów i usług w wysokości 23%, dla pokarmów suszonych stawka VAT 5%, a dla pokarmów mrożonych stawka podatku VAT w wysokości 5%, z wyjątkiem mrożonych pokarmów pakowanych w blistrach, które to pokarmy powinny być sprzedawane ze stawką VAT 8%.

Zakresem opodatkowania w podatku od towarów i usług objęte są następujące czynności:

  1. odpłatna dostawa towarów i odpłatne świadczenie usług na terytorium kraju;
  2. eksport towarów;
  3. import towarów;
  4. wewnątrzwspólnotowe nabycie towarów za wynagrodzeniem na terytorium kraju;
  5. wewnątrzwspólnotowa dostawa towarów.

Stosownie do - obowiązującego od dnia 1 stycznia 2011r. - art. 5a ustawy z dnia 11 marca 2004r. o podatku od towarów i usług (t.j. Dz. U. z 2011r. Nr 177, poz. 1054), towary lub usługi będące przedmiotem czynności, o których mowa w art. 5, wymienione w klasyfikacjach wydanych na podstawie przepisów o statystyce publicznej, są identyfikowane za pomocą tych klasyfikacji, jeżeli dla tych towarów lub usług przepisy ustawy lub przepisy wykonawcze wydane na jej podstawie powołują symbole statystyczne. Artykuł ten został dodany do ustawy o podatku od towarów i usług na podstawie przepisu art. 1 pkt 2 obowiązującej od dnia 1 stycznia 2011r. ustawy z dnia 29 października 2010r. o zmianie ustawy o podatku od towarów i usług (Dz. U. Nr 226, poz. 1476).

W myśl art. 7 ust. 1 ustawy, przez dostawę towarów, o której mowa w art. 5 ust. 1 pkt 1, rozumie się przeniesienie prawa do rozporządzania towarami jak właściciel.

Zgodnie z art. 41 ust. 1 ustawy, stawka podatku wynosi 22%, z zastrzeżeniem ust. 2-12c, art. 83, art. 119 ust. 7, art. 120 ust. 2 i 3, art. 122 art. 129 ust. 1.

A jak stanowi ust. 2 powołanego przepisu, dla towarów i usług, wymienionych w załączniku nr 3 do ustawy, stawka podatku wynosi 7%, z zastrzeżeniem ust. 12 i art. 114 ust. 1.

Jednakże na podstawie obowiązującego od dnia 1 stycznia 2011r. art. 146a pkt 1 i pkt 2 ustawy, wprowadzonego art. 19 pkt 5 ustawy z dnia 26 listopada 2010r. o zmianie niektórych ustaw związanych z realizacją ustawy budżetowej (Dz. U. Nr 238, poz. 1578) oraz zmienionego art. 9 pkt 1 ustawy z dnia 16 grudnia 2010r. o zmianie ustawy o finansach publicznych oraz niektórych innych ustaw (Dz. U. 257, poz. 1726) w okresie od dnia 1 stycznia 2011r. do 31 grudnia 2013 r., z zastrzeżeniem art. 146f:

  • stawka podatku, o której mowa w art. 41 ust. 1 i 13, art. 109 ust. 2 i art. 110, wynosi 23%;
  • stawka podatku, o której mowa w art. 41 ust. 2, art. 120 ust. 2 i 3 oraz w tytule załącznika nr 3 do ustawy, wynosi 8%.

Należy zauważyć, iż z dniem 1 stycznia 2011r., przez art. 1 pkt 17 ustawy z dnia 29 października 2010r. o zmianie ustawy o podatku od towarów i usług, dokonano zmiany załącznika nr 3 do ustawy o VAT. W objaśnieniach do ww. załącznika wskazano, iż wykaz nie ma zastosowania dla zakresu sprzedaży towarów i świadczenia usług zwolnionych od podatku VAT lub opodatkowanych stawkami niższymi niż stawka, której dotyczy załącznik.

W pozycji 25 przedmiotowego załącznika nr 3 zawarto sklasyfikowane pod symbolem PKWiU z roku 2008 10.2 "ryby, skorupiaki i mięczaki, przetworzone i zakonserwowane". W tym miejscu wskazać należy, iż zgodnie z art. 41 ust. 2a ustawy - wprowadzonym na podstawie art. 19 pkt 2 lit. a) ww. ustawy z dnia 26 listopada 2010r. o zmianie niektórych ustaw związanych z realizacją ustawy budżetowej - dla towarów wymienionych w załączniku nr 10 do ustawy stawka podatku wynosi 5%.

Natomiast na podstawie art. 19 pkt 6 ww. ustawy z dnia 26 listopada 2010r., dodano do ustawy o podatku od towarów i usług załącznik nr 10. W przedmiotowym załączniku stanowiącym "wykaz towarów opodatkowanych stawką podatku w wysokości 5%", pod pozycją 18 zawarto symbol PKWiU ex 10.20 "ryby, skorupiaki i mięczaki, przetworzone i zakonserwowane, z wyłączeniem mąki, mączek i granulek z ryb, skorupiaków, mięczaków lub pozostałych bezkręgowców wodnych, niejadalnych (PKWiU 10.20.41.0)".

Mając na względzie wskazane argumenty Wnioskodawca uważa, iż dla swoich towarów oznaczonych jako pokarm mrożony oraz dla karm suszonych właściwa jest stawka VAT 5%. We wskazanym załączniku nr 10 wymieniono pod pozycją nr 14 grupowanie 01.4, z wyłączeniem zwierząt żywych. Z uwagi na wskazany zapis, Wnioskodawca uważa, iż dla swojej karmy, którą klasyfikuje pod numerem PKWiU 01.49.19.0 zastosowanie znajdzie stawka VAT w wysokości 23%.

Nadto w załączniku nr 3 pod pozycją 50 sklasyfikowano grupowanie 10.92 - gotowa karma dla zwierząt domowych. Wnioskodawca uważa, iż sprzedawany przez niego produkt (mrożona karma w bistrach) odpowiada wskazanemu opisowi i w związku z tym powinna być w stosunku do niego stosowana stawka podatku VAT w wysokości 8%.

Należy również zauważyć, iż zgodnie z obowiązującym od 1 stycznia 2011r., art. 2 pkt 30 ustawy - wprowadzonym na podstawie art. 1 pkt 1 lit. d) ww. ustawy z dnia 29 października 2010r. o zmianie ustawy o podatku od towarów i usług - przez PKWiU ex rozumie się zakres wyrobów lub usług węższy niż określony w danym grupowaniu Polskiej Klasyfikacji Wyrobów i Usług.

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego zaistniałego stanu faktycznego uznaje się za prawidłowe.

Zgodnie z art. 5 ust. 1 ustawy z dnia 11 marca 2004r. o podatku od towarów i usług (t.j. Dz. U. z 2011r. Nr 177, poz. 1054), zwanej dalej ustawą o VAT, opodatkowaniu ww. podatkiem, podlegają:

  1. odpłatna dostawa towarów i odpłatne świadczenie usług na terytorium kraju;
  2. eksport towarów;
  3. import towarów;
  4. wewnątrzwspólnotowe nabycie towarów za wynagrodzeniem na terytorium kraju;
  5. wewnątrzwspólnotowa dostawa towarów.

Stosownie do art. 5a ustawy o VAT – obowiązującego od dnia 1 stycznia 2011r. – towary lub usługi będące przedmiotem czynności, o których mowa w art. 5, wymienione w klasyfikacjach wydanych na podstawie przepisów o statystyce publicznej, są identyfikowane za pomocą tych klasyfikacji, jeżeli dla tych towarów lub usług przepisy ustawy lub przepisy wykonawcze wydane na jej podstawie powołują symbole statystyczne.

Klasyfikacją statystyczną dotyczącą towarów i usług, która ma zastosowanie dla celów opodatkowania podatkiem od towarów i usług, od dnia 1 stycznia 2011r. jest Polska Klasyfikacja Wyrobów i Usług wprowadzona rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 29 października 2008r. w sprawie Polskiej Klasyfikacji Wyrobów i Usług (PKWiU) – (Dz. U. Nr 207, poz. 1293 ze zm.).

Ponadto należy wskazać, iż stosownie do Komunikatu Prezesa Głównego Urzędu Statystycznego z dnia 24 stycznia 2005r. w sprawie trybu udzielania informacji dotyczących standardów klasyfikacyjnych (Dz. Urz. GUS Nr 1, poz. 11), zgodnie z zasadami metodycznymi klasyfikacji zasadą jest, że zainteresowany podmiot sam klasyfikuje prowadzoną działalność, swoje produkty (wyroby i usługi), towary, środki trwałe i obiekty budowlane według zasad określonych w poszczególnych klasyfikacjach i nomenklaturach, wprowadzonych rozporządzeniami Rady Ministrów. W przypadku trudności w ustaleniu właściwego grupowania rodzaju prowadzonej działalności, wyrobu lub usługi, towaru, środka trwałego lub obiektu budowlanego zainteresowany podmiot może zwrócić się z wnioskiem do Urzędu Statystycznego w Łodzi, który udziela informacji w zakresie stosowania wyżej powołanych standardów klasyfikacyjnych.

W myśl art. 7 ust. 1 ustawy o VAT, przez dostawę towarów, o której mowa w art. 5 ust. 1 pkt 1, rozumie się przeniesienie prawa do rozporządzania towarami jak właściciel (…).

Zgodnie z art. 41 ust. 1 ww. ustawy, stawka podatku wynosi 22%, z zastrzeżeniem ust. 2-12c, art. 83, art. 119 ust. 7, art. 120 ust. 2 i 3, art. 122 i art. 129 ust. 1.

W myśl ust. 2 powołanego artykułu, dla towarów i usług, wymienionych w załączniku Nr 3 do ustawy, stawka podatku wynosi 7%, z zastrzeżeniem ust. 12 i art. 114 ust. 1.

Jednakże na podstawie art. 146a pkt 1 i pkt 2 ustawy o VAT, w okresie od dnia 1 stycznia 2011r. do dnia 31 grudnia 2013r., z zastrzeżeniem art. 146f:

  1. stawka podatku, o której mowa w art. 41 ust. 1 i 13, art. 109 ust. 2 i art. 110, wynosi 23%;
  2. stawka podatku, o której mowa w art. 41 ust. 2, art. 120 ust. 2 i 3 oraz w tytule załącznika nr 3 do ustawy, wynosi 8%.

W poz. 15 załącznika Nr 3 do ustawy o VAT, wymienione zostały, mieszczące się w grupowaniu PKWiU 2008 ex 01.49.19.0 - Pozostałe żywe zwierzęta hodowlane, gdzie indziej niesklasyfikowane - wyłącznie króliki dzikie, pszczoły, jedwabniki i przeszkolone psy przewodniki dla ociemniałych.

W poz. 25 załącznika Nr 3 do ustawy o VAT, wymienione zostały towary zaliczone do grupowania PKWiU 2008 10.2 ryby, skorupiaki i mięczaki, przetworzone i zakonserwowane.

W poz. 50 załącznika Nr 3 do ustawy o VAT, wymienione zostały towary mieszczące się w grupowaniu PKWiU 2008 10.92 gotowa karma dla zwierząt domowych.

Jednocześnie w objaśnieniach do ww. załącznika wskazano, iż wykaz nie ma zastosowania dla zakresu sprzedaży towarów i świadczenia usług zwolnionych od podatku VAT lub opodatkowanych stawkami niższymi niż stawka, której dotyczy załącznik.

Ponadto, zgodnie z art. 41 ust. 2a ustawy o VAT, dla towarów wymienionych w załączniku Nr 10 do ustawy stawka podatku wynosi 5%.

W pozycji 14 ww. załącznika Nr 10, wymieniono objęte grupowaniem PKWiU ex 01.4 Zwierzęta żywe i produkty pochodzenia zwierzęcego, z wyłączeniem:

  1. zwierząt żywych i ich nasienia,
  2. wełny strzyżonej, potnej z owiec i kóz, włączając wełnę praną z drugiej strzyży (PKWiU 01.45.30.0),
  3. jaj wylęgowych (PKWiU 01.47.23.0),
  4. kokonów jedwabników nadających się do motania (PKWiU 01.49.25.0),
  5. wosków owadzich i spermacetów, włączając rafinowane i barwione (PKWiU 01.49.26.0),
  6. embrionów zwierzęcych do celów
  7. produktów zwierzęcych niejadalnych, gdzie indziej niesklasyfikowanych (PKWiU 01.49.28.0),
  8. skór futerkowych surowych oraz skór i skórek surowych, gdzie indziej niesklasyfikowanych (PKWiU 01.49.3).

W pozycji 18 załącznika Nr 10, wymienione zostały zaliczone do grupowania PKWiU ex 10.20 Ryby, skorupiaki i mięczaki, przetworzone i zakonserwowane, z wyłączeniem mąki, mączek i granulek z ryb, skorupiaków, mięczaków lub pozostałych bezkręgowców wodnych, niejadalnych (PKWiU 10.20.41.0).

Należy również zauważyć, iż zgodnie, art. 2 pkt 30 ustawy o VAT – przez PKWiU ex - rozumie się zakres wyrobów lub usług węższy niż określony w danym grupowaniu Polskiej Klasyfikacji Wyrobów i Usług.

Umieszczenie tego dopisku przy konkretnym symbolu statystycznym ma na celu zawężenie stosowania obniżonej stawki podatku VAT tylko do towarów należących do wymienionego grupowania statystycznego, spełniającego określone warunki sprecyzowane przez ustawodawcę w rubryce „nazwa towaru”.

Zatem, wynikająca z konkretnego załącznika stawka VAT dotyczy wyłącznie danego towaru z danego grupowania.

W związku z powyższym, istotnym w przedmiotowej sprawie jest właściwe zaklasyfikowanie wg PKWiU przez Wnioskodawcę, towarów będących przedmiotem zapytania.

Z opisu sprawy wynika, iż przedmiotem działalności Wnioskodawcy jest obrót pokarmem dla ryb akwariowych. W ramach swojej działalności Wnioskodawca dokonuje sprzedaży produktów w postaci żywych larw owadów, suszonych larw owadów oraz mrożonych larw owadów.

Wnioskodawca klasyfikuje wskazane produkty pod następującymi kodami PKWiU:

  • karmy „żywe" - 01.49.19.0 - dla pozycji tej w dniu 8 lipca 2009r. został wydany przez Główny Urząd Statystyczny precedens zawierający opis - żywe, schłodzone larwy ochotki, stanowiące pokarm dla ryb akwariowych;
  • karma mrożona blister – 10.92.10.0,
  • karma mrożona 100g, 500g, 1000g -10.20.42.0;
  • suszone dafnia, gammarus, krewetka - 10.20.34.0.,
  • suszona rybka - 10.20.23.0.

Jak już wcześniej wskazano, stawka podatku od towarów i usług, co do zasady, wynosi 22% (przy czym w okresie od dnia 1 stycznia 2011r. do dnia 31 grudnia 2013r. – 23%). Jednakże zarówno w samej ustawie, jak też w przepisach wykonawczych do niej, ustawodawca przewidział opodatkowanie niektórych czynności stawkami obniżonymi lub zwolnienie z podatku. Podkreślić przy tym należy, iż jako odstępstwo od zasady powszechności i równości opodatkowania zastosowanie obniżonej stawki podatku lub zwolnienia z opodatkowania podatkiem od towarów i usług możliwe jest jedynie w przypadku wykonywania czynności ściśle określonych w cyt. ustawie o VAT oraz w przepisach wykonawczych wydanych na jej podstawie. Odstępstwo takie stanowi przywołany już wcześnie przepis art. 41 ust. 2 ustawy o VAT, który pozwala na opodatkowanie stawką podatku w wysokości 8% towarów wymienionych w załączniku Nr 3 do tej ustawy oraz przepis art. 41 ust. 2a ustawy o VAT, który pozwala na opodatkowanie stawką podatku w wysokości 5% towarów wymienionych w załączniku Nr 10 do tej ustawy. Oczywiście dla skorzystania z regulacji prawnej przewidzianej powyższymi przepisami, w odniesieniu do konkretnego towaru, niezbędnym jest nie tylko aby towar ten był wymieniony w załączniku Nr 3, czy też Nr 10 do ustawy o VAT ale również musi on spełniać wszystkie warunki, które przewidziano w treści tych załączników w odniesieniu do danego towaru.

Odnosząc zatem wskazany wyżej stan prawny do przedstawionego stanu faktycznego należy stwierdzić, iż dostawa towaru „karma dla ryb akwariowych” dokonywana przez Wnioskodawcę w postaci:

  • karmy „żywej” zaklasyfikowanej przez Wnioskodawcę według PKWiU z 2008r. do grupowania 01.49.19.0 podlega opodatkowaniu stawką podatku w wysokości 23% na podstawie art. 41 ust. 1 i art. 146a pkt 1 ustawy o VAT, bowiem ustawodawca nie przewidział stawki obniżonej dla dostawy tych towarów,
  • karmy „mrożonej w blistrach” zaklasyfikowanej przez Wnioskodawcę według PKWiU z 2008r. do grupowania 10.92.10.0 podlega opodatkowaniu stawką podatku w wysokości 8% na podstawie art. 41 ust. 2 i art. 146a pkt 2 ustawy o VAT, w związku z poz. 50 załącznika nr 3 do ustawy o VAT,
  • karmy „mrożonej” 100g, 500g, 1000g zaklasyfikowanej przez Wnioskodawcę według PKWiU z 2008r. do grupowania 10.20.42.0 podlega opodatkowaniu stawką podatku w wysokości 5% na podstawie art. 41 ust. 2a ustawy o VAT, w związku z poz. 18 załącznika nr 10 do ustawy o VAT,
  • karmy „suszonej” zaklasyfikowanej przez Wnioskodawcę wg PKWiU z 2008r. do grupowania 10.20.34.0 podlega opodatkowaniu stawką podatku w wysokości 5% na podstawie art. 41 ust. 2a ustawy o VAT, w związku z poz. 18 załącznika nr 10 do ustawy o VAT,
  • karmy „suszonej” zaklasyfikowanej przez Wnioskodawcę wg PKWiU z 2008r. do grupowania 10.20.23.0 podlega opodatkowaniu stawką podatku w wysokości 5% na podstawie art. 41 ust. 2a ustawy o VAT, w związku z poz. 18 załącznika nr 10 do ustawy o VAT.

Wobec powyższego stanowisko Wnioskodawcy, iż dla sprzedawanych przez niego pokarmów „żywych" winna być stosowana stawka podatku od towarów i usług w wysokości 23%, dla pokarmów suszonych stawka VAT 5%, a dla pokarmów mrożonych stawka podatku VAT w wysokości 5%, z wyjątkiem mrożonych pokarmów pakowanych w blistrach, które to pokarmy powinny być sprzedawane ze stawką VAT 8%, należało uznać za prawidłowe.

Podkreślić także należy, że niniejsza interpretacja nie rozstrzyga kwestii poprawności dokonanego przez Wnioskodawcę zaklasyfikowania wskazanych we wniosku towarów według PKWiU. Tut. organ nie jest bowiem właściwy do weryfikacji poprawności dokonanej klasyfikacji towarów i usług według PKWiU, gdyż zgodnie z Komunikatem Prezesa Głównego Urzędu Statystycznego z dnia 24 stycznia 2005r. w sprawie trybu udzielania informacji dotyczących standardów klasyfikacyjnych (Dz. Urz. GUS Nr 1, poz. 11) zasadą jest, że zainteresowany podmiot sam klasyfikuje swoje towary i usługi według zasad określonych w poszczególnych klasyfikacjach i nomenklaturach wprowadzonych rozporządzeniami Rady Ministrów lub stosowanych bezpośrednio na podstawie przepisów Wspólnoty Europejskiej. W przypadku trudności w ustaleniu właściwego grupowania PKWiU zainteresowany podmiot może zwrócić się o udzielenie informacji w tym zakresie do Urzędu Statystycznego. Tak więc to Wnioskodawcę obciąża obowiązek i ryzyko prawidłowego sklasyfikowania ww. towarów według PKWiU, a w razie wątpliwości Wnioskodawca może w tym zakresie zwrócić się do Urzędu Statystycznego w Łodzi.

Interpretacja dotyczy zaistniałego stanu faktycznego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dacie zaistnienia zdarzenia w przedstawionym stanie faktycznym.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Zgodnie z przepisem § 1 pkt 1 rozporządzenia Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej z dnia 28 sierpnia 2008r. w sprawie przekazania rozpoznawania innym wojewódzkim sądom administracyjnym niektórych spraw z zakresu działania ministra właściwego do spraw finansów publicznych, Prezesa Zakładu Ubezpieczeń Społecznych oraz Prezesa Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego (Dz. U. Nr 163, poz. 1016) skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Gliwicach, ul. Prymasa S. Wyszyńskiego 2, 44-101 Gliwice, po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu – do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi – Dz. U. Nr 153, poz. 1270 ze zm.). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach – art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Izba Skarbowa w Katowicach, Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Bielsku-Białej, ul. Traugutta 2a, 43-300 Bielsko-Biała.



doradcapodatkowy.com gdy potrzebujesz własnej indywidualnej interpretacji podatkowej.

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji
Dołącz do zarejestrowanych użytkowników i korzystaj wygodnie z epodatnik.pl.   Rejestracja jest prosta, szybka i bezpłatna.

Reklama

Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.

czytaj

O nas

epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.

czytaj

Regulamin

Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.

czytaj