Interpretacja Dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej
0113-KDIPT1-2.4012.496.2017.2.IR
z 17 października 2017 r.

 

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2017 r., poz. 201, z późn. zm.), Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 2 sierpnia 2017 r. (data wpływu 3 sierpnia 2017 r.) uzupełnionym pismem z dnia 22 września 2017 r. (data wpływu 29 września 2017 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie zastosowania 0% stawki podatku dla dostawy towarów do wolnego obszaru celnego oraz korekty podatku należnego w deklaracji – jest nieprawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 3 sierpnia 2017 r. wpłynął do tutejszego organu ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie zastosowania 0% stawki podatku dla dostawy towarów do wolnego obszaru celnego, korekty podatku należnego w deklaracji oraz dokumentów niezbędnych do potwierdzenia wprowadzenia towarów do wolnego obszaru celnego.

Przedmiotowy wniosek został uzupełniony pismem z dnia 22 września 2017 r. poprzez doprecyzowanie opisu sprawy, przeformułowanie pytania oznaczonego we wniosku jako nr 1 oraz rezygnacji z pytania oznaczonego we wniosku jako nr 2 jak również uiszczenie brakującej opłaty.

We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny.

…. Sp z.o.o. (dalej: …., Wnioskodawca) jest czynnym podatnikiem podatku VAT. …. jest jednym z największych europejskich dystrybutorów przędz tekstylnych i technicznych na bazie własnego magazynu. Spółka zajmuje się produkcją, importem i dystrybucją przędz naturalnych i syntetycznych.

W 2016 roku (dostawy z 2016 r.: z lipca [1 dostawa] i sierpnia [2 dostawy]), Spółka dokonała transakcji, których stan faktyczny przedstawiał się następująco:

Spółka …. dokonała sprzedaży towaru dwóm firmom rosyjskim (dane każdej firmy rosyjskiej są wskazane na fakturach dokumentujących transakcję pomiędzy …. i daną firmą rosyjską) - ….” oraz …..” i dokonała przemieszczenia towaru do wolnego obszaru celnego znajdującego się na terenie Estonii.

Właścicielem towaru na moment jego przewozu z Polski do wolnego obszaru celnego w Estonii był Wnioskodawca (Spółka przyjęła takie stanowisko ze względu na warunki dostawy DAP oraz to, że to Wnioskodawca wprowadzał towar do WOC w ramach tych transakcji).

Spółka .... przy wykorzystaniu zewnętrznej firmy transportowej dostarczyła towar do WOC w Estonii ….. (miejscowość w której znajduje się WOC). Do każdej z wysyłek (dostaw) Spółka wystawiła faktury, na dwie różne firmy rosyjskie - na …..” zostały wystawione łącznie 3 faktury obejmujące dostawę części towaru w lipcu i sierpniu i …..” - łącznie 2 faktury na dostawę pozostałej części towaru do drugiej firmy rosyjskiej w tym samym okresie. Firmy rosyjskie (klienci ….), po wejściu towaru do WOC w Estonii sprzedały towary firmie Estońskiej …. OU. Firma Estońska ….. brała czynny udział w transakcji, ponieważ to ona wyprowadziła towar z wolnego obszaru celnego (WOC) i tym samym nastąpił wywóz towaru poza Unię Europejską (eksport z Estonii).

Składając deklarację VAT-7 za miesiące, w których nastąpiła sprzedaż opisana powyżej – Wnioskodawca nie posiadał dokumentów potwierdzających wywóz towarów poza UE, o którym mowa w art. 41 pkt 6 ustawy o podatku od towarów i usług, dlatego zastosował stawkę właściwą dla sprzedaży tego towaru na terytorium kraju (23%).

Spółka podjęła aktywne działania w celu uzyskania potrzebnej dokumentacji. Udało jej się zgromadzić następujące dokumenty:

  • dokument CMR potwierdzający dostarczenie towaru do Estonii z potwierdzeniem przyjęcia do WOC poprzez stempel WOC;
  • dokument potwierdzający wejście towaru na fakturze wystawionej przez Wnioskodawcę do wolnego obszaru celnego,
  • dokument potwierdzający sprzedaż towaru wprowadzonego przez Wnioskodawcę przez jego nabywcę kolejnej firmie - transakcja dokonana na terenie WOC,
  • dokument potwierdzający wyprowadzenie tego samego towaru z wolnego obszaru celnego ale już przez ostatniego nabywcę,
  • komunikaty MRN wystawione na ostatecznych właścicieli towarów - oraz oświadczenia urzędu celnego w Estonii potwierdzające zamknięcie procedury eksportu dla tych towarów.

W piśmie z dnia 22 września 2017 r. stanowiącym uzupełnienie przedmiotowego wniosku Wnioskodawca ponownie wskazał, że jest czynnym podatnikiem podatku VAT i jest jednym z największych europejskich dystrybutorów przędz tekstylnych i technicznych na bazie własnego magazynu. Spółka zajmuje się produkcją, importem i dystrybucją przędz naturalnych i syntetycznych.

W 2016 roku Wnioskodawca wystawił następujące dokumenty sprzedaży :

  • 131600132 z dnia 11 lipca 2016 r. odbiorca ….,
  • 131600133 z dnia 11 lipca 2016 r. odbiorca …..,
  • 131600155 z dnia 5 sierpnia 2016 r. odbiorca ….,
  • 131600156 z dnia 5 sierpnia 2016 r. odbiorca ….,
  • 131600161 z dnia 16 sierpnia 2016 r. odbiorca …...

Do każdej sprzedaży został wystawiony dokument CMR z miejscem dostawy WOC w Estonii. Towar do WOC na zlecenie Wnioskodawcy dostarczyły zewnętrzne firmy transportowe. Do Spółki wróciły podpisane dokumenty CMR potwierdzające wprowadzenie towaru do WOC.

Składając deklarację VAT-7 za miesiące, w których nastąpiła sprzedaż opisana powyżej, Wnioskodawca poza dokumentem CMR nie posiadał innych dokumentów potwierdzających wywóz towarów poza UE, dlatego zastosował stawkę właściwą dla sprzedaży tego towaru na terytorium kraju (23%).

Zgodnie z art. 83 ust. 1 pkt 22 ustawy o VAT stawkę 0% stosuje się do dostawy do wolnych obszarów celnych:

  1. ustanowionych na terenie lotniczego, morskiego lub rzecznego przejścia granicznego, przeznaczonych do odsprzedaży podróżnym,
  2. przeznaczonych do wywozu dla odbiorcy poza terytorium Unii Europejskiej i objętych procedurą wywozu w rozumieniu przepisów celnych, w tym także w celu ich kompletacji, pakowania lub formowania przesyłek zbiorowych.

Mając powyższy przepis na uwadze Spółka podjęła aktywne działania w celu uzyskania dalszych dokumentów potwierdzających eksport ww. towarów poza obszar UE. Wnioskodawcy udało się zgromadzić następujące dokumenty:

  • wydruki kart z ewidencji WOC potwierdzających każdorazowe wprowadzenie przez Wnioskodawcę towarów na fakturach wymienionych powyżej,
  • wydruki kart z ewidencji WOC potwierdzające zejście wprowadzonego przez Wnioskodawcę towaru i wprowadzenia go na nabywcę wskazanego w wyżej wymienionych fakturach,
  • wydruk z kart ewidencji WOC potwierdzające ostateczne zejście towaru i jego eksport dokonany poza UE,
  • komunikaty wystawione na ostatecznego eksportera (…..):
    • MRN 1…. (odpowiada ilościom wskazanym w fakturach 131600132 i 131600133),
    • MRN …..2 (odpowiada ilościom wskazanym w fakturach 131600155 i 131600156),
    • MRN …. (odpowiada ilościom wskazanym w fakturze 131600161),

    Pismo z Urzędu podatkowo-celnego w Estonii potwierdzające daty ostatecznego opuszczenia granic UE towarów we wskazanych komunikatach oraz zamknięcie procedury exportu dla tych towarów wpłynęło do Wnioskodawcy 26 października 2016 r.

    Zarówno firma ….. produkt nie posiadają siedziby swojej działalności gospodarczej na terenie Polski. Towary, o których mowa w opisie sprawy zostały objęte procedurą wywozu dopiero na terenie WOC w Estonii.

    W związku z powyższym opisem zadano następujące pytanie.

    Czy Spółka postąpi prawidłowo dokonując korekty podatku należnego (23%) w deklaracji za 10/2016 - miesiąc, w którym otrzymała brakujące dokumenty potwierdzające ostateczny wywóz towaru poza terytorium Unii Europejskiej i w tej deklaracji wykaże eksport towarów ze stawką 0%? (pytanie ostatecznie sformułowane w piśmie z dnia 22 września 2017 r.)

    Zdaniem Wnioskodawcy (ostatecznie sformułowanym w piśmie z dnia 22 września 2017 r.) Spółka w lipcu i sierpniu 2016 r. dokonała sprzedaży towarów i wprowadziła je do Wolnego Obszaru Celnego w Estonii. Wolny Obszar Celny jest to wydzielona część obszaru celnego, na terenie którego podmioty gospodarcze krajowe i zagraniczne mogą prowadzić działalność produkcyjną i handlową korzystając z systemu zaniechania poboru cła i podatku. Dostawa do wolnych obszarów celnych towarów, przeznaczonych dla odbiorcy poza terytorium wspólnoty i objętych procedurą wywozu w rozumieniu przepisów celnych w tym także w celu ich kompletacji, pakowania lub formowania przesyłek zbiorowych opodatkowana jest stawką VAT 0% zgodnie z art. 83 ust. 1 pkt 22 lit. b ustawy o VAT.

    Dyrektywa 2006/112/WE Rady z dnia 28 listopada 2006 r. w sprawie wspólnego systemu podatkowego od wartości dodanej art. 156 pkt b również dopuszcza tą możliwość.

    Warunkiem zastosowania obniżonej stawki VAT jest prowadzenie dokumentacji (art. 83 ust. 2 ustawy o VAT).

    Zdaniem Wnioskodawcy, Ustawodawca nie sprecyzował jaka to miałaby być dokumentacja i nie zostały wydane w tej kwestii żadne rozporządzenia wykonawcze. Ponadto podmioty prowadzące WOC mają obowiązek prowadzenia szczegółowej ewidencji towarowej (towarów wprowadzonych i wyprowadzonych z WOC), która nadzorowana jest przez organy celne.

    Spółka uważa, że zgromadzone przez nią dokumenty takie jak:

  • wydruki kart z ewidencji WOC potwierdzających każdorazowe wprowadzenie przez Wnioskodawcę towarów na fakturach wymienionych w opisie stanu faktycznego do WOC,
  • wydruki z kolejnych kart z ewidencji WOC potwierdzające zmianę właściciela towaru wprowadzonego przez Wnioskodawcę odpowiednio na: ….. lub ….. produkt a następnie na kolejnego nabywcę - firmę …..,
  • wydruki z kart ewidencji WOC potwierdzające ostateczne zejście towaru i jego eksport dokonany poza UE przez firmę ….,
  • komunikaty wystawione na ostatecznego eksportera (…..):
    • MRN …. (odpowiada ilościom wskazanym w fakturach 131600132 i 131600133),
    • MRN ….. (odpowiada ilościom wskazanym w fakturach 131600155 i 131600156),
    • MRN 1….. (odpowiada ilościom wskazanym w fakturze 131600161)
  • pismo z Urzędu podatkowo-celnego w Estonii potwierdzające daty ostatecznego opuszczenia granic UE towarów we wskazanych komunikatach oraz zamknięcie procedury eksportu dla tych towarów,

    są wystarczające do wykazania eksportu ze stawką 0%, o którym mowa w art. 83 ust. 1 pkt 22b.

    Spółka ostateczny dokument potwierdzający wywóz towaru poza Unię Europejską otrzymała w dniu 26 października 2016 r.

    Zgodnie z art. 41 ust. 6-9 ustawą o VAT:

    1. Stawkę podatku 0% stosuje się w eksporcie towarów, o którym mowa w ust. 4 i 5, pod warunkiem że podatnik przed upływem terminu do złożenia deklaracji podatkowej za dany okres rozliczeniowy otrzymał dokument potwierdzający wywóz towaru poza terytorium Unii Europejskiej.

    6a. Dokumentem, o którym mowa w ust. 6, jest w szczególności:

    1. dokument w formie elektronicznej otrzymany z systemu teleinformatycznego służącego do obsługi zgłoszeń wywozowych albo potwierdzony przez właściwy organ celny wydruk tego dokumentu;
    2. dokument w formie elektronicznej pochodzący z systemu teleinformatycznego służącego do obsługi zgłoszeń wywozowych, otrzymany poza tym systemem, jeżeli zapewniona jest jego autentyczność;
    3. zgłoszenie wywozowe w formie papierowej złożone poza systemem teleinformatycznym służącym do obsługi zgłoszeń wywozowych albo jego kopia potwierdzona przez właściwy organ celny.

    6b. W przypadku wywozu, o którym mowa w art. 140 ust. 2 rozporządzenia 2015/2446, dokumentem, o którym mowa w ust. 6, jest zaświadczenie, o którym mowa w art. 68b ustawy z dnia 19 marca 2004 r. - Prawo celne.

    1. Jeżeli warunek, o którym mowa w ust. 6 nie został spełniony, podatnik nie wykazuje tej dostawy w ewidencji, o której mowa w art. 109 ust. 3, za dany okres rozliczeniowy, lecz w okresie następnym, stosując stawkę podatku 0%, pod warunkiem otrzymania dokumentu wymienionego w ust. 6 przed upływem terminu do złożenia deklaracji podatkowej za ten następny okres. W przypadku nieotrzymania tego dokumentu w terminie określonym w zdaniu poprzednim mają zastosowanie stawki właściwe dla dostawy tego towaru na terytorium kraju.
    2. Przepis ust. 7 stosuje się w przypadku, gdy podatnik posiada dokument celny potwierdzający procedurę wywozu.
    3. Otrzymanie przez podatnika dokumentu potwierdzającego wywóz towaru poza terytorium Unii Europejskiej w terminie późniejszym niż określony w ust. 6 i 7 upoważnia podatnika do dokonania korekty podatku należnego w rozliczeniu za okres rozliczeniowy, w którym podatnik otrzymał ten dokument.


    Spółka ostateczne potwierdzenie wywozu otrzymała w dniu 26 października 2016 r. zgodnie z art. 41 pkt 9 powinna dokonać korekty podatku należnego w rozliczeniu za miesiąc 10/2016 i w tym samym miesiącu wykazać sprzedaż eksportową ze stawką 0%.

    W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego stanu faktycznego jest nieprawidłowe.

    Zgodnie z art. 5 ust. 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. z 2017 r., poz. 1221) – zwanej dalej „ustawą” – opodatkowaniu ww. podatkiem podlegają:

    1. odpłatna dostawa towarów i odpłatne świadczenie usług na terytorium kraju;
    2. eksport towarów;
    3. import towarów na terytorium kraju;
    4. wewnątrzwspólnotowe nabycie towarów za wynagrodzeniem na terytorium kraju;
    5. wewnątrzwspólnotowa dostawa towarów.

    Artykuł 7 ust. 1 ustawy stanowi, że przez dostawę towarów, o której mowa w art. 5 ust. 1 pkt 1, rozumie się przeniesienie prawa do rozporządzania towarami jak właściciel (…).

    Przez terytorium kraju rozumie się terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, z zastrzeżeniem art. 2a (art. 2 pkt 1 ustawy). Natomiast przez terytorium państwa trzeciego rozumie się terytorium państwa niewchodzące w skład terytorium Unii Europejskiej, z zastrzeżeniem art. 2a ust. 1 i 3 (art. 2 pkt 5 ustawy).

    Towarami są rzeczy oraz ich części, a także wszelkie postacie energii – art. 2 pkt 6 ustawy.

    W myśl art. 2 pkt 22 ustawy, sprzedaż to odpłatna dostawa towarów i odpłatne świadczenie usług na terytorium kraju, eksport towarów oraz wewnątrzwspólnotowa dostawa towarów.

    Z kolei zgodnie z art. 2 pkt 8 ustawy (w brzmieniu obowiązującym do 28 lutego 2017 r.)  przez eksport towarów rozumie się dostawę towarów wysyłanych lub transportowanych z terytorium kraju poza terytorium Unii Europejskiej przez:

    1. dostawcę lub na jego rzecz, lub
    2. nabywcę mającego siedzibę poza terytorium kraju lub na jego rzecz, z wyłączeniem towarów wywożonych przez samego nabywcę do celów wyposażenia lub zaopatrzenia statków rekreacyjnych oraz turystycznych statków powietrznych lub innych środków transportu służących do celów prywatnych

    -jeżeli wywóz towarów poza terytorium Unii Europejskiej jest potwierdzony przez urząd celny określony w przepisach celnych.

    Stawka podatku – stosownie do treści art. 41 ust. 1 ustawy – wynosi 22%, z zastrzeżeniem ust. 2-12c, art. 83, art. 119 ust. 7, art. 120 ust. 2 i 3, art. 122 i art. 129 ust. 1.

    W świetle art. 146a pkt 1 ustawy – w okresie od dnia 1 stycznia 2011 r. do dnia 31 grudnia 2016 r., z zastrzeżeniem art. 146f, stawka podatku, o której mowa w art. 41 ust. 1 i 13, art. 109 ust. 2 i art. 110, wynosi 23%.

    Podkreślić należy, że zarówno w treści ustawy, jak i przepisach wykonawczych do niej, ustawodawca przewidział opodatkowanie niektórych czynności stawkami obniżonymi.

    Jedną z czynności, która korzysta z obniżonej stawki podatku od towarów i usług jest eksport towarów.

    W myśl przepisu art. 41 ust. 4 ustawy  w eksporcie towarów, o którym mowa w art. 2 pkt 8 lit. a, stawka podatku wynosi 0%.

    Jednakże zgodnie z art. 41 ust. 6 ustawy  stawkę podatku 0% stosuje się w eksporcie towarów, o którym mowa w ust. 4 i 5, pod warunkiem że podatnik przed upływem terminu do złożenia deklaracji podatkowej za dany okres rozliczeniowy otrzymał dokument potwierdzający wywóz towaru poza terytorium Unii Europejskiej.

    Art. 41 ust. 11 ustawy stwierdza natomiast, że przepisy ust. 4 i 5 stosuje się odpowiednio w eksporcie towarów, o którym mowa w art. 2 pkt 8 lit. b, jeżeli podatnik przed upływem terminu do złożenia deklaracji podatkowej za okres rozliczeniowy, w którym dokonał dostawy towarów, otrzymał dokument, o którym mowa w ust. 6, z którego wynika tożsamość towaru będącego przedmiotem dostawy i wywozu. Przepisy ust. 7 i 9 stosuje się odpowiednio.

    Z kolei w myśl art. 83 ust. 1 pkt 22 lit. b ustawy, stawkę podatku w wysokości 0% stosuje się do dostaw towarów do wolnych obszarów celnych przeznaczonych do wywozu dla odbiorcy poza terytorium Unii Europejskiej i objętych procedurą wywozu w rozumieniu przepisów celnych, w tym także w celu ich kompletacji, pakowania lub formowania przesyłek zbiorowych.

    Zgodnie z ust. 2 wspomnianego artykułu, opodatkowaniu stawką podatku w wysokości 0% podlegają czynności, o których mowa w ust. 1 pkt 7-18 i 20-22, w przypadku prowadzenia przez podatnika dokumentacji, z której jednoznacznie wynika, że czynności te zostały wykonane przy zachowaniu warunków określonych w tym przepisie.

    Analiza powyższych przepisów wskazuje, że w ustawie przewidziano stosowanie stawki podatku w wysokości 0% dla dostaw towarów do wolnych obszarów celnych, jednakże przy zachowaniu pewnych warunków. Dotyczą one faktu uprzedniego, tj. mającego miejsce już w momencie dokonywania dostawy, przeznaczenia towarów do wywozu dla odbiorcy poza obszar Wspólnoty. Kolejny warunek dotyczy dopełnienia formalności celnych wywozowych. Oznacza to, że towar dostarczany do wolnego obszaru celnego musi zostać zgłoszony do procedury wywozu w rozumieniu przepisów celnych.

    Biorąc pod uwagę przedstawione we wniosku okoliczności sprawy oraz treść przywołanych przepisów stwierdzić należy, że w sprawie będącej przedmiotem zapytania – wbrew temu co twierdzi Wnioskodawca - nie będzie miał zastosowania art. 41 ust. 4 i 6 ustawy, gdyż nie mamy do czynienia z eksportem towarów w rozumieniu art. 2 pkt 8 ustawy (z potwierdzonym przez urząd celny określony w przepisach celnych wywozem towarów z terytorium kraju poza terytorium Wspólnoty w wykonaniu czynności określonych w art. 7 ustawy).

    Wnioskodawca może natomiast w stosunku do transakcji będących przedmiotem opisu sprawy zastosować stawkę podatku w wysokości 0% w oparciu o art. 83 ust. 1 pkt 22 lit. b) ustawy, przy spełnieniu wymogów określonych w art. 83 ust. 2 ustawy, tj. prowadzenia dokumentacji, z której jednoznacznie wynika, że opisane transakcje zostały wykonane przy zachowaniu warunków opisanych w art. 83 ust. 1 pkt 22 lit. b) ustawy. Jednocześnie wskazać należy, że skoro – jak wynika z okoliczności sprawy – spełnienie warunków określonych w tym przepisie nastąpiło dopiero w październiku 2016 r., to Wnioskodawca jest uprawniony w rozliczeniu podatku od towarów i usług za ten miesiąc do skorygowania kwoty podatku należnego wykazanej z tytułu przedmiotowej dostawy.

    Wobec powyższego, oceniając całościowo stanowisko Wnioskodawcy w zakresie zastosowania 0% stawki podatku dla dostawy towarów do wolnego obszaru celnego oraz korekty podatku należnego w deklaracji, należało uznać je za nieprawidłowe, bowiem jakkolwiek Zainteresowany wywodzi prawidłowy skutek prawny w postaci prawa do zastosowania 0% stawki podatku, to jednak w oparciu o inną argumentację niż wskazał Organ.

    Interpretacja dotyczy zaistniałego stanu faktycznego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dacie zaistnienia zdarzenia w przedstawionym stanie faktycznym.

    Tut. Organ informuje, że wydana interpretacja dotyczy tylko sprawy będącej przedmiotem wniosku (zapytania) Zainteresowanego. Inne kwestie przedstawione w opisie sprawy oraz własnym stanowisku, które nie zostały objęte pytaniem, nie mogą być – zgodnie z art. 14b § 1 – rozpatrzone.

    Jednocześnie podkreślić należy, iż tut. Organ wydając interpretację przepisów prawa podatkowego na podstawie art. 14b § 1 Ordynacji podatkowej nie prowadzi postępowania podatkowego w rozumieniu tej ustawy. Niniejsza interpretacja indywidualna ogranicza się wyłącznie do udzielenia pisemnej informacji co do zakresu i sposobu zastosowania prawa podatkowego w okolicznościach stanu faktycznego podanego przez Wnioskodawcę. Tut. Organ informuje, iż nie jest właściwy do przeprowadzenia postępowania dowodowego, które w przedmiotowej sprawie umożliwiłoby weryfikację opisanego stanu faktycznego.

    Zaznacza się także, że zgodnie z art. 14b § 3 ustawy Ordynacja podatkowa, składający wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej obowiązany jest do wyczerpującego przedstawienia zaistniałego stanu faktycznego albo zdarzenia przyszłego. Organ jest ściśle związany przedstawionym we wniosku stanem faktycznym (opisem zdarzenia przyszłego). Zainteresowany ponosi ryzyko związane z ewentualnym błędnym lub nieprecyzyjnym przedstawieniem we wniosku opisu stanu faktycznego (zdarzenia przyszłego). Interpretacja indywidualna wywołuje skutki prawnopodatkowe tylko wtedy, o ile rzeczywisty stan faktyczny sprawy będącej przedmiotem interpretacji pokrywał się będzie ze stanem faktycznym (opisem zdarzenia przyszłego) podanym przez Wnioskodawcę w złożonym wniosku. W związku z powyższym, w przypadku zmiany któregokolwiek elementu przedstawionego we wniosku opisu sprawy, wydana interpretacja traci swą aktualność.

    Zgodnie z art. 14na Ordynacji podatkowej przepisów art. 14k–14n nie stosuje się, jeżeli stan faktyczny lub zdarzenie przyszłe będące przedmiotem interpretacji indywidualnej stanowi element czynności będących przedmiotem decyzji wydanej:

    1. z zastosowaniem art. 119a;
    2. w związku z wystąpieniem nadużycia prawa, o którym mowa w art. 5 ust. 5 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług.

    Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego ….., w dwóch egzemplarzach (art. 47 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi – Dz. U. z 2017 r., poz. 1369, z późn. zm.) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia skarżącemu rozstrzygnięcia w sprawie albo aktu, o którym mowa w art. 3 § 2 pkt 4a (art. 53 § 1 ww. ustawy).

    Jednocześnie, zgodnie z art. 57a ww. ustawy, skarga na pisemną interpretację przepisów prawa podatkowego wydaną w indywidualnej sprawie, opinię zabezpieczającą i odmowę wydania opinii zabezpieczającej może być oparta wyłącznie na zarzucie naruszenia przepisów postępowania, dopuszczeniu się błędu wykładni lub niewłaściwej oceny co do zastosowania przepisu prawa materialnego. Sąd administracyjny jest związany zarzutami skargi oraz powołaną podstawą prawną.

    Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy), na adres: Krajowa Informacja Skarbowa, ul. Teodora Sixta 17, 43-300 Bielsko-Biała.


    doradcapodatkowy.com gdy potrzebujesz własnej indywidualnej interpretacji podatkowej.

  • Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji
    Dołącz do zarejestrowanych użytkowników i korzystaj wygodnie z epodatnik.pl.   Rejestracja jest prosta, szybka i bezpłatna.

    Reklama

    Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.

    czytaj

    O nas

    epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.

    czytaj

    Regulamin

    Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.

    czytaj