Interpretacja Dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej
0115-KDIT1-2.4012.601.2017.1.RS
z 16 października 2017 r.

 

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA


Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2017 r., poz. 201, z późn. zm.) Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 7 sierpnia 2017 r. (data wpływu 29 sierpnia 2017 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie braku możliwości odliczenia podatku naliczonego w związku z nabyciem wyposażenia infrastruktury badawczej w sytuacji, gdy nie dokonano zwrotu środków przeznaczonych na realizację projektu - jest prawidłowe.



UZASADNIENIE


W dniu 29 sierpnia 2017 r. wpłynął do tutejszego organu ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie braku możliwości odliczenia podatku naliczonego w związku z nabyciem wyposażenia infrastruktury badawczej w sytuacji, gdy nie dokonano zwrotu środków przeznaczonych na realizację projektu.



We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny.



Miasto X. (dalej: Wnioskodawca lub Gmina Miasto X) jest zarejestrowane jako czynny podatnik podatku od towarów i usług. Będąc podatnikiem VAT składa do właściwego urzędu skarbowego deklaracje VAT-7.

Wnioskodawca realizował projekt „D.”


Zakres rzeczowy projektu.

Zakres działań przewidzianych do realizacji w ramach projektu obejmował zakup i montaż specjalistycznego sprzętu laboratoryjnego na potrzeby nowo powstającego centrum badawczo-naukowego, C. oraz wyposażenie pomieszczeń i sal konferencyjnych XPT, stwarzając optymalne warunki dla przedsiębiorców korzystających ze wsparcia X. Parku Technologicznego, a mianowicie: długościomierz - 1 szt.; automatyzowane stanowisko do kontroli czujników MFP - 1 kpl; stanowisko do badań metali i analizy olejów - 1 kpl; mikroskop - 1 szt.; zestaw do przygotowania próbek metalograficznych - 1 kpl; mikrotwardościomierz do obciążeń 0,098-98,IN - 1 szt.; uniwersalny twardościomierz metodami Vickersa, Brinella, Rockwella – 1 szt.; emisyjny spektrometr mobilny - 1 kpl; maszyna wytrzymałościowa - 1 kpl; wielokanałowy rejestrator temperatury - 1 szt.; meble laboratoryjne - 1 kpl; meble biurowe do wyposażenia biur laboratoriów - 1 kpl; meble na wyposażenie pomieszczeń dla korzystających z usług XPT - 1 kpl; zestaw komputerowy z osprzętem i oprogramowaniem - 22 kpl; sprzęt audiowizualny do projekcji telekonferencji - 3 kpl; zestaw do tłumaczeń symultanicznych – 1 kpl.


W wyniku realizacji projektu osiągnięto następujące wskaźniki produktów:


  • liczba wspartych parków technologicznych i przemysłowych oraz inkubatorów przedsiębiorczości -1,
  • liczba Projektów współpracy pomiędzy przedsiębiorstwami, a jednostkami badawczymi – 6.


C. przy użyciu zakupionego wyposażenia laboratoryjnego świadczy usługi na podstawie podpisanych umów lub zleceń. Wnioskodawca nie planował wykorzystania wyposażenia do prowadzenia działalności gospodarczej, tylko do celów badawczych. Wybór powyższego zakresu przedmiotowego projektu, wynikał bezpośrednio z potrzeb inwestycyjnych i celów Beneficjenta.

Celem głównym projektu była poprawa warunków dla prowadzenia działalności gospodarczej poprzez rozwój, dyfuzje przedsięwzięć innowacyjnych, podniesienie potencjału regionu w sferze innowacji, poprzez wzmocnienie współpracy pomiędzy sektorem badawczo-rozwojowym a gospodarką, doprowadzenie do podniesienia konkurencyjności przedsiębiorstw działających na lokalnym i regionalnym rynku.

Realizacja projektu umożliwiła kompleksowe wyposażenie budynku w niezbędne elementy do funkcjonowania i rozwoju przyszłych użytkowników korzystających ze wsparcia X. Parku Technologicznego. Wyposażone laboratoria, w tym w sprzęt specjalistyczny C, poszerzyło gamę oferowanych usług XPT, tym samym zwiększyło zainteresowanie firm na współpracę i chęć rozwoju wykorzystując nowe rozwiązania technologiczne.

Zakup sprzętu komputerowego wraz z podstawowym wyposażeniem biurowym oraz dostęp do nowocześnie wyposażonych sal konferencyjnych, wzmocnił potencjał X. Parku Technologicznego jako instrumentu wsparcia rozwoju przedsiębiorczości, współpracy sektora biznesu z naukowym i transferu technologii. Dzięki udostępnieniu kompleksowo wyposażonych sal konferencyjnych obecnie jest możliwość realizacji wspólnych przedsięwzięć biznesu wraz z sektorem nauki, mających na celu przygotowanie wysoko wyspecjalizowanych przyszłych pracowników lub doskonalenie już zatrudnionych, organizując szkolenia, kursy, pod realne zapotrzebowanie firm. Ponadto, dzięki zainstalowaniu w wymienionych pomieszczeniach systemu audiowizualnego do prowadzenia telekonferencji oraz zainstalowanie zestawu do tłumaczeń symultanicznych, użytkownicy XPT mają szanse na łatwiejsze nawiązanie kontaktu z partnerami biznesowymi i naukowymi.

Realizacja projektu przyczyniła się do wzmożonej aktywizacji gospodarczej regionu poprzez napływ nowych firm, chcących rozpocząć działalność gospodarczą oraz nawiązać współpracę z instytucjami naukowymi partnerami zagranicznymi. W ciągu 10 lat od realizacji projektu X. Park Technologiczny stanie się główną ekonomiczną silą napędową w regionie.

Właścicielem wyposażenia zakupionego w ramach projektu jest Beneficjent, tj. Gmina Miasto X., reprezentowana przez Prezydenta Miasta. W imieniu Prezydenta Miasta zakupionym wyposażeniem zarządza kierownik jednostki X. Parku Technologicznego (XPT), która jest jednostką budżetową Miasta X.

Usługi z tytułu prac badawczych przy wykorzystaniu zakupionych urządzeń świadczone są na rzecz przedsiębiorstw przez podmiot - jednostkę badawczą, która została wyłoniona w drodze przetargu nieograniczonego, czyli na równych zasadach dla wszystkich zainteresowanych podmiotów tego typu działalnością. Działalność gospodarcza stricte związaną z zakupionym sprzętem laboratoryjnym prowadzi wyłoniony w drodze przetargu nieograniczonego podmiot jako jednostka badawcza. Pomieszczenia biurowe są również udostępniane na zasadach równych dla wszystkich podmiotów zainteresowanych prowadzeniem działalności w ramach XPT, poprzez udostępnianie tych pomieszczeń w przetargach nieograniczonych. Sale konferencyjne są udostępniane dla użytkowników XPT jak również dla przedsiębiorców z zewnątrz. Utrzymanie wyposażonych pomieszczeń laboratoriów oraz pomieszczeń biurowych finansowane jest przez jednostkę budżetową Gminy Miasta X. XPT z przychodów otrzymywanych od dzierżawców pomieszczeń, w tym C, pomieszczeń biurowych i sal konferencyjnych. Przychody uzyskane przez XPT są reinwestowane w jednostkę budżetową, czyli nie powstają żadne korzyści na poziomie Wnioskodawcy jego jednostki budżetowej.

Właścicielem majątku powstałego w wyniku realizacji projektu, dofinansowanego ze środków Unii Europejskiej jest beneficjent - Gmina Miasto X. Powstałym majątkiem zarządza utworzona z dnie 1 kwietnia 2011 r. jednostka budżetowa Gminy Miasto X. –X. Park Technologiczny.

Wyposażenie zakupione w ramach realizacji projektu zostało przekazane na czas nieokreślony, nieodpłatnie w trwały zarząd jednostce budżetowej – X. Parkowi Technologicznemu. W ramach powstałej infrastruktury Gmina nie zawierała umów cywilnoprawnych. To jednostka budżetowa – X. Park Technologiczny - będąca do dnia 1 stycznia 2017 r. odrębnym podatnikiem zawierała umowy cywilnoprawne na dzierżawę pomieszczeń wraz z wyposażeniem zakupionym w ramach projektu.

X. Park Technologiczny, którego laboratoria zostały wyposażone w ramach przedmiotowego projektu, jest samorządową jednostką budżetową - jednostką organizacyjną Gminy Miasto X. Na podstawie Ustawy z dnia 5 września 2016 r. o szczególnych zasadach rozliczeń podatku od towarów i usług oraz dokonywania zwrotu środków publicznych przeznaczonych na realizację projektów finansowanych z udziałem środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej lub od państw członkowskich Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu przez jednostki samorządu terytorialnego (Dz. U. 2016. poz. 1454), z dniem 1 stycznia 2017 r. została wprowadzona centralizacja podatku od towarów i usług w odniesieniu do Gminy Miasto X. i jej jednostek organizacyjnych. W związku z tym jednostka budżetowa – X. Park Technologiczny, będzie w imieniu Gminy Miasta X. zawierać umowy cywilno-prawne na dzierżawę pomieszczeń wraz z wyposażeniem zakupionym w ramach projektu.

Zgodnie z art. 17 ust. 3 ww. ustawy, w dniu 14 listopada 2016 r. Gmina Miasto X. złożyła do Naczelnika Urzędu Skarbowego oraz do Prezesa Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości załącznik nr 3 do ww. ustawy, tj. informację, że w odniesieniu do nabycia towarów i usług nie dokonano obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego finansowanej ze środków przeznaczonych na realizację projektu.

Na podstawie art. 10 ww. ustawy, w zakresie, w jakim nastąpiła zmiana kwalifikowalności podatku w części dotyczącej kwoty podatku naliczonego z tytułu nabycia towarów i usług finansowanej ze środków przeznaczonych na realizację projektów w związku z wyrokiem Trybunału Sprawiedliwości, jednostce samorządu terytorialnego nie przysługuje prawo do dokonania obniżenia kwoty podatku należnego o tę kwotę podatku naliczonego, również w ramach korekty, o której mowa w art. 86 ust. 13 i 13a ustawy o podatku od towarów i usług, oraz w trybie art. 91 ust. 7-8 ustawy, jeżeli przed dniem wejścia w życie ustawy nie dokonano zwrotu środków przeznaczonych na realizację projektów w części związanej ze zmianą kwalifikowalności podatku.


W związku z powyższym opisem zadano następujące pytanie.


Czy zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa podatkowego Miasto, jako czynny podatnik od towarów i usług, będzie mogło dokonać odliczenia podatku naliczonego od zakupów zrealizowanych przed dniem obowiązkowej centralizacji?


Zdaniem Wnioskodawcy, nie ma możliwości odzyskania przez beneficjenta podatku naliczonego wynikającego z realizacji opisanego projektu. Beneficjenci, którzy rozpoczęli lub rozpoczną wykorzystywanie do celów działalności gospodarczej infrastrukturę nabytą przed dniem zmiany rozporządzenia, nie nabywają prawa do odliczenia podatku naliczonego.

Gmina Miasto jako podatnik podatku nie dokonała i nie dokona procesu centralizacji wstecz. Zgodnie z wytycznymi w zakresie kwalifikowania wydatków w ramach Programu Operacyjnego X 2007-2013, co do zasady, realizowany projekt musi zachować trwałość przez okres 5 lat od daty zakończenia realizacji inwestycji określonej w umowie dofinansowania projektu. Nie może też zostać poddany znaczącej modyfikacji, mającej wpływ na charakter lub warunki realizacji projektu. Zdaniem Wnioskodawcy, trwałość projektu została zachowana. VAT został uwzględniony we wniosku aplikacyjnym projektu jako koszt kwalifikowany, czyli niemożliwy do odzyskania.

Właścicielem majątku powstałego w wyniku realizacji projektu, dofinansowanego ze środków Unii Europejskiej jest beneficjent - Gmina Miasto X. Powstałym majątkiem zarządza utworzona z dniem 1 kwietnia 2011 r. jednostka budżetowa Gminy Miasto X. – X. Park Technologiczny.

Wyposażenie zakupione w ramach realizacji projektu zostało przekazane na czas nieokreślony, nieodpłatnie w trwały zarząd jednostce budżetowej – X. Parkowi Technologicznemu. Nieodpłatnie przekazany majątek nie służył Gminie do wykonywania czynności opodatkowanych. W ramach powstałej infrastruktury Gmina nie zawierała umów cywilno-prawnych. Jednostka budżetowa – X. Park Technologiczny - była dotychczas odrębnym podatnikiem i to ona zawierała umowy cywilno-prawne na dzierżawę pomieszczeń wraz z wyposażeniem zakupionym w ramach projektu.


W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego stanu faktycznego jest prawidłowe.


W myśl art. 86 ust. 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. z 2017 r., poz. 1221), w zakresie, w jakim towary i usługi są wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych, podatnikowi, o którym mowa w art. 15, przysługuje prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego, z zastrzeżeniem art. 114, art. 119 ust. 4, art. 120 ust. 17 i 19 oraz art. 124.

W art. 86 ust. 2 pkt 1 lit a) cyt. ustawy ustawodawca wskazał, że kwotę podatku naliczonego stanowi suma kwot podatku wynikających z faktur otrzymanych przez podatnika z tytułu nabycia towarów i usług.


W stanie prawnym do dnia 31 grudnia 2013 r. przepis ten obowiązywał w następującym brzmieniu:


„Kwotę podatku naliczonego stanowi suma kwot podatku określonych w fakturach otrzymanych przez podatnika z tytułu nabycia towarów i usług z uwzględnieniem rabatów określonych w art. 29 ust. 4 – art. 86 ust. 2 pkt 1 lit. a ww. ustawy.”


Z powyższego wynika, że prawo do odliczenia podatku naliczonego przysługuje tylko w takim przypadku, gdy dokonywane zakupy mają ścisły związek z czynnościami opodatkowanymi. Odliczyć zatem można w całości podatek naliczony, który jest związany wyłącznie z transakcjami opodatkowanymi podatnika, tzn. których następstwem jest określenie podatku należnego (powstanie zobowiązania podatkowego). Powołana norma prawna wyraża zasadę neutralności podatku od towarów i usług, w następstwie której podatnicy realizujący czynności zwolnione, są w podobnej sytuacji, jak ostateczny nabywca (konsument) towaru lub usługi z wyjątkiem przypadków jednoznacznie wskazanych w ustawie o podatku od towarów i usług. Ustawa wyłącza zatem możliwość dokonywania odliczeń podatku naliczonego związanego z towarami i usługami, które nie są wykorzystywane do czynności opodatkowanych, czyli w przypadku ich wykorzystania do czynności zwolnionych od podatku oraz niepodlegających opodatkowaniu.

Należy zauważyć, że formułując w art. 86 ust. 1 ustawy warunek związku ze sprzedażą opodatkowaną, ustawodawca nie uzależnia prawa do odliczenia od związku zakupu z obecnie wykonywanymi czynnościami opodatkowanymi. Wystarczającym jest, że z okoliczności towarzyszących nabyciu towarów lub usług przy uwzględnieniu rodzaju prowadzonej przez podatnika działalności gospodarczej wynika, że zakupy te dokonane są w celu ich wykorzystania w ramach jego działalności opodatkowanej.

W każdym przypadku należy dokonać oceny, czy intencją podatnika wykonującego określone czynności, z którymi łączą się skutki podatkowo-prawne, było wykonywanie czynności opodatkowanych.

Warunek zachowania związku zakupów z działalnością opodatkowaną, jest również akcentowany w orzecznictwie Trybunału Sprawiedliwości Unii Europejskiej. W orzeczeniu z dnia 6 kwietnia 1995 r., (w sprawie C-4/94, BLP Group plc v. Commissioners of Customs & Excise) TSUE stwierdził, że powstanie prawa do odliczenia podatku jest uzależnione od bezpośredniego i niezwłocznego związku z transakcjami opodatkowanymi (ang. direct and immediate link with the taxable transactions ).

W kontekście powyższego, należy przywołać art. 168 Dyrektywy 2006/112/WE Rady z dnia 28 listopada 2006 r. w sprawie wspólnego systemu podatku od wartości dodanej (Dz. Urz. UE L Nr 347, str. 1, z późn. zm.), zgodnie z którym, jeżeli towary i usługi wykorzystywane są na potrzeby opodatkowanych transakcji podatnika, podatnik jest uprawniony, w państwie członkowskim, w którym dokonuje tych transakcji, do odliczenia – od kwoty VAT, którą jest zobowiązany zapłacić – VAT należnego lub zapłaconego w tym państwie członkowskim od towarów i usług, które zostały mu dostarczone lub które mają być mu dostarczone przez innego podatnika.

Z dniem 1 października 2016 r. weszła w życie ustawa z dnia 5 września 2016 r. o szczególnych zasadach rozliczeń podatku od towarów i usług oraz dokonywania zwrotu środków publicznych przeznaczonych na realizację projektów finansowanych z udziałem środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej lub od państw członkowskich Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu przez jednostki samorządu terytorialnego (Dz. U. z 2016 r., poz. 1454).

W myśl art. 3 ww. ustawy, jednostka samorządu terytorialnego jest obowiązana do podjęcia rozliczania podatku wraz ze wszystkimi jednostkami organizacyjnymi najpóźniej do dnia 1 stycznia 2017 r.

Stosownie do art. 4 ustawy, jednostka samorządu terytorialnego, której jednostki organizacyjne rozliczały się jako odrębni podatnicy, wstępuje z dniem pojęcia rozliczania podatku wraz ze wszystkimi jednostkami organizacyjnymi we wszystkie przewidziane w przepisach dotyczących podatku prawa i obowiązki jednostek organizacyjnych.

Jednostka samorządu terytorialnego, która podejmuje rozliczanie podatku wraz ze wszystkimi jednostkami organizacyjnymi, jest obowiązana złożyć przed dniem podjęcia tego rozliczania do naczelnika urzędu skarbowego właściwego ze względu na adres jej siedziby informację, w której wskazuje dzień podjęcia rozliczania podatku wraz ze wszystkimi jednostkami organizacyjnymi, według wzoru określonego w załączniku nr 1 do ustawy. Dniem podjęcia rozliczania podatku wraz ze wszystkimi jednostkami organizacyjnymi może być wyłącznie pierwszy dzień miesiąca (art. 5 ust. 1 ustawy).

Zgodnie z treścią art. 10 ww. ustawy, w zakresie, w jakim nastąpiła zmiana kwalifikowalności podatku w części dotyczącej kwoty podatku naliczonego z tytułu nabycia towarów i usług finansowanej ze środków przeznaczonych na realizację projektów w związku z wyrokiem Trybunału Sprawiedliwości, jednostce samorządu terytorialnego nie przysługuje prawo do dokonania obniżenia kwoty podatku należnego o tę kwotę podatku naliczonego, również w ramach korekty, o której mowa w art. 86 ust. 13 i 13a ustawy o podatku od towarów i usług, oraz w trybie art. 91 ust. 7–8 ustawy o podatku od towarów i usług, jeżeli przed dniem wejścia w życie ustawy nie dokonano zwrotu środków przeznaczonych na realizację projektów w części związanej ze zmianą kwalifikowalności podatku.


Jak stanowi art. 11 ust. 1 ustawy, jednostka samorządu terytorialnego od dnia podjęcia wspólnego rozliczania podatku wraz ze wszystkimi jednostkami organizacyjnymi może dokonać, z zastrzeżeniem art. 10, korekt rozliczeń podatku za okresy rozliczeniowe upływające przed dniem podjęcia przez nią rozliczania podatku wraz ze wszystkimi jednostkami organizacyjnymi na zasadach przewidzianych w ustawie o podatku od towarów i usług, ustawie z dnia 29 sierpnia 1997 r. – Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2015 r. poz. 613, z późn. zm. ), zwanej dalej „Ordynacją podatkową”, oraz ustawie z dnia 16 listopada 2016 r. o Krajowej Administracji Skarbowej (Dz. U. poz. 1947), zwanych dalej „korektami deklaracji podatkowych”, w odniesieniu do rozliczeń:


  1. poszczególnych jednostek organizacyjnych, jeżeli korekty deklaracji podatkowych nie są związane z wyrokiem Trybunału Sprawiedliwości, pod warunkiem złożenia informacji, że korekty deklaracji podatkowych nie są składane w związku z wyrokiem Trybunału Sprawiedliwości;
  2. łącznie wszystkich jednostek organizacyjnych i jednostki samorządu terytorialnego, jeżeli korekty deklaracji podatkowych są związane z wyrokiem Trybunału Sprawiedliwości, pod warunkiem:


    1. złożenia informacji według wzoru określonego w załączniku nr 2 do ustawy, że korekty deklaracji podatkowych są składane w związku z wyrokiem Trybunału Sprawiedliwości oraz czy obejmują one kwoty podatku naliczonego z tytułu nabycia towarów i usług finansowane ze środków przeznaczonych na realizację projektów, w odniesieniu do których jednostka samorządu terytorialnego nie była obowiązana, na podstawie art. 17, do zwrotu środków przeznaczonych na realizację projektów,
    2. złożenia wykazu wszystkich jednostek organizacyjnych, których rozliczenia podatku są objęte korektami deklaracji podatkowych, z podaniem ich nazwy, adresu siedziby oraz numeru identyfikacji podatkowej,
    3. złożenia korekt deklaracji podatkowych za wszystkie okresy rozliczeniowe, w których jednostki organizacyjne rozliczały odrębnie podatek, licząc od najwcześniejszego okresu rozliczeniowego, za jaki została złożona korekta deklaracji podatkowej,
    4. uwzględnienia w składanych korektach deklaracji podatkowych rozliczeń podatku wszystkich jednostek organizacyjnych w odniesieniu do dokonywanych przez nie czynności podlegających opodatkowaniu podatkiem.


W myśl ust. 2 ww. artykułu, warunek, o którym mowa w ust. 1 pkt 2 lit. c, uznaje się za spełniony również w przypadku złożenia korekt deklaracji podatkowych jedynie za okresy rozliczeniowe roku podatkowego, w którym przypada okres rozliczeniowy objęty pierwszą korektą, pod warunkiem że jednostka samorządu terytorialnego w informacji, o której mowa w ust. 1 pkt 2 lit. a, wskaże termin, z uwzględnieniem okresu przedawnienia, do którego złoży pozostałe korekty deklaracji podatkowych.

Analiza przedstawionego stanu faktycznego oraz treści powołanych regulacji prowadzi do stwierdzenia, że skoro w Gminie nie dokonano wstecznej centralizacji rozliczeń oraz mając na uwadze odrębność podatkowoprawną jaka miała miejsce do dnia 31 grudnia 2016 r. Gminy oraz jej jednostki budżetowej – X. Parku Technologicznego stwierdzić należy, że Gminie nie przysługuje, na zasadach określonych w art. 86 ust. 1 ustawy, prawo do odliczenia podatku naliczonego zawartego w fakturach dokumentujących poniesione wydatki na zakup wyposażenia w ramach realizacji przedmiotowego projektu. Gminie nie przysługuje również prawo do odliczenia podatku poprzez korektę z uwagi na brzmienie art. 10 ww. ustawy „jednostce samorządu terytorialnego nie przysługuje prawo do dokonania obniżenia kwoty podatku należnego o tę kwotę podatku naliczonego, również w ramach korekty, o której mowa w art. 86 ust. 13 i 13a ustawy o podatku od towarów i usług, oraz w trybie art. 91 ust. 7–8 ustawy o podatku od towarów i usług, jeżeli przed dniem wejścia w życie ustawy nie dokonano zwrotu środków przeznaczonych na realizację projektów w części związanej ze zmianą kwalifikowalności podatku”.


Zgodnie z art. 14na Ordynacji podatkowej przepisów art. 14k–14n nie stosuje się, jeżeli stan faktyczny lub zdarzenie przyszłe będące przedmiotem interpretacji indywidualnej stanowi element czynności będących przedmiotem decyzji wydanej:


  1. z zastosowaniem art. 119a;
  2. w związku z wystąpieniem nadużycia prawa, o którym mowa w art. 5 ust. 5 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług.


Interpretacja dotyczy stanu faktycznego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dacie zaistnienia zdarzenia.



Interpretacja indywidualna wywołuje skutki prawnopodatkowe tylko wtedy, gdy rzeczywisty stan faktyczny sprawy będącej przedmiotem interpretacji pokrywał się będzie ze stanem faktycznym (opisem zdarzenia przyszłego) podanym przez Wnioskodawcę w złożonym wniosku. W związku z powyższym, w przypadku zmiany któregokolwiek elementu przedstawionego we wniosku opisu sprawy, udzielona interpretacja traci swoją aktualność.



Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Olsztynie, ul. Emilii Plater 1, 10-562 Olsztyn, w dwóch egzemplarzach (art. 47 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi – Dz. U. z 2017 r., poz. 1369, z późn. zm.) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia skarżącemu rozstrzygnięcia w sprawie albo aktu, o którym mowa w art. 3 § 2 pkt 4a (art. 53 § 1 ww. ustawy).

Jednocześnie, zgodnie art. 57a ww. ustawy, skarga na pisemną interpretację przepisów prawa podatkowego wydaną w indywidualnej sprawie, opinię zabezpieczającą i odmowę wydania opinii zabezpieczającej może być oparta wyłącznie na zarzucie naruszenia przepisów postępowania, dopuszczeniu się błędu wykładni lub niewłaściwej oceny co do zastosowania przepisu prawa materialnego. Sąd administracyjny jest związany zarzutami skargi oraz powołaną podstawą prawną.


Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy), na adres: Krajowa Informacja Skarbowa, ul. Teodora Sixta 17, 43-300 Bielsko-Biała.


doradcapodatkowy.com gdy potrzebujesz własnej indywidualnej interpretacji podatkowej.

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji
Dołącz do zarejestrowanych użytkowników i korzystaj wygodnie z epodatnik.pl.   Rejestracja jest prosta, szybka i bezpłatna.

Reklama

Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.

czytaj

O nas

epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.

czytaj

Regulamin

Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.

czytaj