Interpretacja Dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej
0114-KDIP2-1.4010.259.2017.2.KS
z 20 listopada 2017 r.

 

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA


Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2017 r., poz. 201, z późn. zm.) Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 19 września 2017 r. (data wpływu 21 września 2017 r.), uzupełnione pismem, które wpłynęło dnia 27 października 2017 r. (data nadania: 23 października 2017 r.) oraz pismem, które wpłynęło 30 października 2017 r. (data nadania: 23 października 2017 r. ) na wezwanie z dnia 9 października 2017 r. nr 0114-KDIP2-1.4010.259.2017.1.BC (data nadania: 10 października 2017 r., data doręczenia: 16 października 2017 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie zwolnienia z opodatkowania podatkiem dochodowym od osób prawnych, na podstawie art. 17 ust. 1 pkt 4 ustawy, dochodu uzyskanego przez Wnioskodawcę ze sprzedaży mieszkania otrzymanego w drodze darowizny i przeznaczonego na realizację celów statutowych – jest prawidłowe.


UZASADNIENIE


W dniu 21 września 2017 r. do tutejszego organu wpłynął ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie zwolnienia z opodatkowania podatkiem dochodowym od osób prawnych, na podstawie art. 17 ust. 1 pkt 4 ustawy, dochodu uzyskanego przez Wnioskodawcę ze sprzedaży mieszkania otrzymanego w drodze darowizny, przeznaczonego na realizację celów statutowych.


We wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe.


Fundacja R. powstała w 2015 r.


W założeniach statutowych posiada cele związane z promocją polskiego rękodzieła, rzemiosła i ginących zawodów, a także działań w sektorze pozarządowym.


W pierwotnych założeniach Fundacja miała działać na terenie całego kraju, z siedzibą w W.


Zgodnie ze statutem cele realizowane są przez m.in. niezarobkowe organizowanie i prowadzenie warsztatów z rękodzieła i ginących zawodów, niezarobkowe prowadzenie terapii artystycznej, niezarobkowe poradnictwo i doradztwo, kampanie społeczne i informacyjne.


Do tej pory Fundacja organizowała w lokalu warsztaty z filcowania na mokro, decoupage z użyciem drewna i japońskich ryżowych papierów, odtwarzania oryginalnej kultury Indian Ameryki Płn.


W zakresie wytwarzania przez nich przedmiotów codziennego użytku oraz robienia biżuterii Fundacja planuje także w najbliższych latach stworzenie programu promującego starodawne techniki wytwarzania i niszowe zawody rzemieślnicze przy pomocy m.in. cyklów wykładów, filmów oraz kampanii w social media, skierowanego głównie do współczesnego młodego odbiorcy.

Organizowane były także spotkania w ramach programu X, którego Fundacja jest oficjalnym partnerem.


Jest to pierwszy i jedyny w Polsce, darmowy (w ramach działań statutowych) program konsultacyjno – doradczy dla szeroko pojętej branży kreatywnej, w tym rękodzielników, artystów, rzemieślników i przedstawicieli tzw. ginących zawodów, którzy chcą działać w tych branżach za pośrednictwem, lub przy udziale formy prawnej, jaką jest Fundacja.


Obecnie Fundacja pragnie sprzedać mieszkanie w W., a za uzyskane pieniądze kupić mieszkanie w T. Wnioskodawca ma już nawiązane kontakty z Fundacjami o podobnej tematyce w G.


Wnioskodawca planuje także program promocyjny związany z rękodziełem kaszubskim.


Obecne mieszkanie znajduje się na 4 piętrze bez windy. Układ mieszkania także nie jest przystosowany do działalności Fundacji i wygodnego prowadzenia warsztatów.


Pismem, które wpłynęło do tutejszego organu dnia 30 października 2017 r. Wnioskodawca uzupełnił opis zdarzenia przyszłego w następującym zakresie:

  1. Fundacja potwierdziła, że działa w oparciu o przepisy ustawy z dnia 6 kwietnia 1984 r. o fundacjach (Dz. U. z 2016 r. poz. 40 z późn. zm.).
  2. Wnioskodawca wskazał, że celami statutowymi Fundacji są:
    1. Ochrona, rozwój i propagowanie polskiego dorobku i dziedzictwa kulturowego w zakresie rękodzieła, tradycji, twórczości ludowej oraz ginących zawodów w Polsce i poza jej granicami;
    2. Promocja polskiego dziedzictwa narodowego, będącego elementem europejskiego dziedzictwa kulturowego, w tym tradycji lokalnych;
    3. Organizowanie różnych form działalności na rzecz promowania, upowszechniania, pogłębiania i umacniania wiedzy o polskiej kulturze, dorobku naukowym i gospodarczym oraz historii i tradycji, w Polsce i poza jej granicami;
    4. Podejmowanie i prowadzenie wszechstronnej współpracy z Polonią i Polakami zamieszkałymi poza granicami Polski w takich m.in. dziedzinach jak: kultura, nauka, gospodarka, ekologia, turystyka i sport;
    5. Podejmowanie wszelkich inicjatyw związanych ze spuścizną kulturową i historyczną Kresów Wschodnich Rzeczypospolitej Polskiej.
    6. Wspieranie działań sprzyjających wymianie doświadczeń związanych z procesami przemian politycznych, budowaniu społeczeństwa obywatelskiego; działania na rzecz integracji europejskiej oraz rozwijania kontaktów i współpracy między społeczeństwami działalności wspomagającej rozwój wspólnot i społeczności lokalnych.
    7. Inicjowanie, rozwój i organizacja różnych form rekreacji i rehabilitacji, na rzecz dzieci, młodzieży i dorosłych, także niepełnosprawnych, ze szczególnym uwzględnieniem jeździectwa, popularyzacji sportów konnych i hipoterapii.
  3. Wnioskodawca potwierdził, że cele statutowe Fundacji są zgodne z art. 17 ust. 1 pkt 4 ustawy z dnia 15 lutego 1992 r. o podatku dochodowym od osób prawnych (Dz. U. 2016 r., poz. 1888, z późn. zm.)
  4. Fundacja nie prowadzi działalności gospodarczej.
  5. Zakupione mieszkanie służyć będzie wyłącznie realizacji celów statutowych.
  6. Fundacja planuje cały dochód ze sprzedaży obecnego mieszkania przeznaczyć na zakup mieszkania w T., a w przypadku, gdyby pozostała z tej transakcji jakakolwiek drobna kwota, przeznaczona zostanie jedynie na realizację celów statutowych, jako, że gospodarczych celów Wnioskodawca nie realizuje.

W piśmie, które wpłynęło do tutejszego organu dnia 30 października 2017r., oprócz powyższych informacji, Fundacja sformułowała także ostatecznie treść pytania mającego być przedmiotem interpretacji indywidualnej.


W związku z powyższym opisem zadano następujące pytanie.


Czy Fundacja, która otrzymała mieszkanie w drodze darowizny i przeznacza je wyłącznie na realizację celów statutowych, po sprzedaży owego mieszkania i zakupie nowego, zapłaci podatek?


Zdaniem Wnioskodawcy, kupione w ten sposób mieszkanie będzie dalej służyć celom statutowym Fundacji.


Wnioskodawca wskazuje, że nieruchomość ta byłaby przeznaczona w całości na cele statutowe, podobnie jak jest obecnie.


Z racji tego, że do siedziby Fundacji przychodzą ludzie w różnym wieku i stopniu sprawności fizycznej, dotarcie do mieszkania, które znajduje się na 4 piętrze w bloku bez windy i na dodatek z kręconymi schodami często jest utrudnione.


W ocenie Fundacji, sprzedając mieszkanie wykorzystywane na działalność statutową i kupując inne mieszkanie z takim samym przeznaczeniem pozostaje zwolniona z płacenia podatku dochodowego.


W uzupełnieniu, które do tutejszego organu wpłynęło dnia 30 października 2017 r. Wnioskodawca doprecyzował stanowisko przedstawione we wniosku podając, że planowana czynność sprzedaży mieszkania i zakupu za uzyskane środki innego z przeznaczeniem na cele statutowe, nie rodzi dla Fundacji skutków podatkowych. Ustawa z dnia 15 lutego 1992 r. o podatku dochodowym od osób prawnych, przewiduje bowiem zwolnienie z podatku dochodów podatników, których celem statutowym jest określona, wskazana w ustawie działalność. Zwolnienie podatkowe dotyczy tej części dochodów, które są przeznaczone i wydatkowane na te cele statutowe, czyli w przypadku Wnioskodawcy w całości.


Przepis art. 17 ust. 1 pkt 4 precyzuje te cele i brzmi następująco:

„dochody podatników, z zastrzeżeniem ust. 1c, których celem statutowym jest działalność naukowa, naukowo-techniczna, oświatowa, w tym również polegająca na kształceniu studentów, kulturalna, w zakresie kultury fizycznej i sportu, ochrony środowiska, wspierania inicjatyw społecznych na rzecz budowy dróg i sieci telekomunikacyjnej na wsi oraz zaopatrzenia wsi w wodę, dobroczynności, ochrony zdrowia i pomocy społecznej, rehabilitacji zawodowej i społecznej inwalidów oraz kultu religijnego - w części przeznaczonej na te cele”.


Zdaniem Fundacji, jej działania w pełni odpowiadają celom o tematyce kultury, taki jest profil Fundacji, a jej nadzorującym ministerstwem jest Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego.


W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego zdarzenia przyszłego w zakresie zwolnienia z opodatkowania podatkiem dochodowym od osób prawnych, na podstawie art. 17 ust. 1 pkt 4 ustawy, dochodu uzyskanego przez Wnioskodawcę ze sprzedaży mieszkania otrzymanego w drodze darowizny, przeznaczonego na realizację celów statutowych – jest prawidłowe.


Zgodnie z art. 1 ustawy z dnia 6 kwietnia 1984 r. o fundacjach (Dz.U. z 2016 r., poz. 40), fundacje mogą być ustanowione dla realizacji zgodnych z podstawowymi interesami Rzeczypospolitej Polskiej celów społecznie lub gospodarczo użytecznych, w szczególności takich, jak: ochrona zdrowia, rozwój gospodarki i nauki, oświata i wychowanie, kultura i sztuka, opieka i pomoc społeczna, ochrona środowiska oraz opieka nad zabytkami. Powołując fundację fundator - stosownie do art. 5 ust. 1 tej ustawy - m.in. określa cele, zasady, formy i zakres działalności fundacji.

Fundacje posiadają osobowość prawną, tak więc jako osoby prawne są podatnikami podatku dochodowego od osób prawnych. Jednocześnie nie zostały one wymienione przez ustawodawcę w treści art. 6 ust. 1 ustawy z dnia 15 lutego 1992 r. o podatku dochodowym od osób prawnych (Dz.U. z 2016 r., poz. 1888 ze zm., dalej: „ustawa o CIT”) jako podmioty, które są zwolnione z opodatkowania.


Z uwagi na powyższe należy wskazać, że fundacje, tak jak inne podmioty posiadające osobowość prawną, podlegają ogólnym regułom podatkowym przewidzianym w tej ustawie. Oznacza to, że fundacje ustalają dochód bez względu na rodzaje źródeł przychodów, z których dochód ten został osiągnięty.


Zgodnie z art. 7 ust. 1 ustawy o CIT, przedmiotem opodatkowania podatkiem dochodowym jest dochód bez względu na rodzaj źródeł przychodów, z jakich dochód ten został osiągnięty; w wypadkach, o których mowa w art. 21 i 22, przedmiotem opodatkowania jest przychód. Dochodem, z zastrzeżeniem art. 10, 11 i art. 24a, jest nadwyżka sumy przychodów nad kosztami ich uzyskania, osiągnięta w roku podatkowym. W sytuacji, gdy koszty uzyskania przychodów przekraczają sumę przychodów, różnica jest stratą (art. 7 ust. 2 ustawy o CIT). Ustalony w powyższy sposób dochód może być przedmiotem zwolnienia z opodatkowania, o którym mowa w art. 17 ust. 1 ustawy o CIT. Przepis ten zawiera bowiem katalog dochodów wolnych od podatku. Innymi słowy, wyłącza z podstawy opodatkowania dochody uzyskane z tytułów w nim wymienionych.

Zgodnie natomiast z art. 17 ust. 1 pkt 4 ustawy o CIT, wolne od podatku są dochody podatników, z zastrzeżeniem ust. 1c, których celem statutowym jest działalność naukowa, naukowo-techniczna, oświatowa, w tym również polegająca na kształceniu studentów, kulturalna, w zakresie kultury fizycznej i sportu, ochrony środowiska, wspierania inicjatyw społecznych na rzecz budowy dróg i sieci telekomunikacyjnej na wsi oraz zaopatrzenia wsi w wodę, dobroczynności, ochrony zdrowia i pomocy społecznej, rehabilitacji zawodowej i społecznej inwalidów oraz kultu religijnego – w części przeznaczonej na te cele.


Zwolnienie przedmiotowe, o jakim mowa w ww. art. 17 ust. 1 pkt 4 ustawy o CIT, ma zastosowanie do dochodów, z wyjątkiem wymienionych w art. 17 ust. 1a ustawy o CIT.


Zgodnie z art. 17 ust. 1a ustawy o CIT, zwolnienie, o którym mowa w ust. 1, dotyczące podatników przeznaczających dochody na cele statutowe lub inne cele określone w tym przepisie, nie dotyczy:

  1. dochodów uzyskanych z działalności polegającej na wytwarzaniu wyrobów przemysłu elektronicznego, paliwowego, tytoniowego, spirytusowego, winiarskiego, piwowarskiego, a także pozostałych wyrobów alkoholowych o zawartości alkoholu powyżej 1,5%, oraz wyrobów z metali szlachetnych albo z udziałem tych metali lub dochodów uzyskanych z handlu tymi wyrobami; zwolnieniem objęte są jednak dochody jednostek naukowych i instytutów badawczych, w rozumieniu odrębnych przepisów, uzyskane z działalności polegającej na wytwarzaniu wyrobów przemysłu elektronicznego;
    1a. dochodów uzyskanych z działalności polegającej na oddaniu środków trwałych lub wartości niematerialnych i prawnych do odpłatnego używania na warunkach określonych w art. 17a-17k;
  2. dochodów, bez względu na czas ich osiągnięcia, wydatkowanych na inne cele niż wymienione w tych przepisach.

Na podstawie art. 17 ust. 1b ustawy o CIT, zwolnienie, o którym mowa w ust. 1, dotyczące podatników przeznaczających dochody na cele statutowe lub inne cele określone w tym przepisie, ma zastosowanie, jeżeli dochód jest przeznaczony i – bez względu na termin – wydatkowany na cele określone w tym przepisie, w tym także na nabycie środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych służących bezpośrednio realizacji tych celów oraz na opłacenie podatków niestanowiących kosztu uzyskania przychodów, z zastrzeżeniem ust. 1 pkt 5a.


Stosownie do art. 17 ust. 1c ustawy o CIT, przepis ust. 1 pkt 4 nie ma zastosowania w:

  1. przedsiębiorstwach państwowych, spółdzielniach i spółkach;
  2. przedsiębiorstwach komunalnych mających osobowość prawną, dla których funkcję organu założycielskiego pełnią jednostki samorządu terytorialnego lub ich jednostki pomocnicze utworzone na podstawie odrębnych przepisów;
  3. samorządowych zakładach budżetowych oraz jednostkach organizacyjnych nieposiadających osobowości prawnej, będących podatnikami podatku dochodowego od osób prawnych - jeżeli przedmiotem ich działalności jest zaspokajanie potrzeb publicznych pośrednio związanych z ochroną środowiska w zakresie: wodociągów i kanalizacji, ścieków komunalnych, wysypisk i utylizacji odpadów komunalnych oraz transportu zbiorowego.

Mając na uwadze brzmienie art. 17 ust. 1 pkt 4 ustawy o CIT, należy wskazać, że zastosowanie przedmiotowego zwolnienia będzie możliwe w przypadku spełnienia następujących warunków:

  • podatnik prowadzi działalność statutową we wskazanych powyżej zakresach (jego działalność statutowa odpowiada przynajmniej jednej z wymienionych powyżej),
  • podatnik nie zalicza się do podmiotów wymienionych w art. 17 ust. 1c ustawy o CIT,
  • podatnik przeznaczył oraz wydatkował, bez względu na termin, osiągnięte dochody na cel wskazany w statucie, odpowiadający celowi wskazanemu w art. 17 ust. 1 pkt 4 ustawy o CIT.


Powyższe oznacza, że zastosowanie przedmiotowego zwolnienia zależy nie tylko od przeznaczenia osiągniętego dochodu na preferowane ustawą cele statutowe, ale także od faktycznego wydatkowania go na te cele. Użyte przez ustawodawcę w art. 17 ust. 1 pkt 4 ustawy o CIT sformułowanie „w części przeznaczonej na te cele” oznacza, że jeżeli statut będzie przewidywał również realizację innych celów, niż wymienione w tym przepisie, to przeznaczenie dochodów podatnika na realizację tych „innych celów” nie będzie stanowiło podstawy do zwolnienia od opodatkowania.


Zatem, warunkiem skorzystania ze zwolnienia określonego w art. 17 ust. 1 pkt 4 ustawy o CIT jest, aby cele przewidziane w statucie mieściły się w katalogu celów wymienionych w tym przepisie.


Z regulacji art. 17 ust. 1 pkt 4 ustawy o CIT wynika zatem wprost, że podstawowym kryterium zastosowania przewidzianego w nim zwolnienia podatkowego jest przeznaczenie przez podatnika osiągniętego przez niego dochodu na preferowane i ściśle określone w przepisie cele, przy czym cele te muszą w sposób niebudzący wątpliwości wynikać z postanowień statutu danego podmiotu. Jednocześnie określenie „cel statutowy” oznacza cel, który został wyraźnie sprecyzowany w statucie danej osoby prawnej.

Przepis ten nie zawiera natomiast wymogu, aby wskazane w nim cele statutowe były głównymi czy też jedynymi celami działalności osoby prawnej. Jednak, aby podatnik, mógł skorzystać ze zwolnienia wynikającego z omawianego przepisu, musi zadeklarować, że osiągnięty przez niego dochód w całości lub w części przeznaczy na cele statutowe preferowane przez ustawodawcę i na te cele go faktycznie wydatkuje.

W tym miejscu należy podkreślić, że art. 17 ust. 1b ustawy o CIT wprost wskazuje, że zwolnienie będące przedmiotem rozważań ma zastosowanie, jeżeli dochód jest przeznaczony i - bez względu na termin – wydatkowany na nabycie środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych służących bezpośrednio realizacji celów statutowych, zgodnych z regulacją art. 17 ust. 1 pkt 4 ustawy o CIT.

Z przedstawionego we wniosku opisu sprawy wynika, że Wnioskodawca jest fundacją, będącą podatnikiem podatku dochodowego od osób prawnych, która w drodze darowizny otrzymała mieszkanie. Nieruchomość tą wykorzystuje do realizacji celów statutowych. Obecnie Fundacja ma zamiar sprzedać posiadane mieszkanie, a za otrzymane ze sprzedaży środki zakupić inną nieruchomość, w korzystniejszej, z punktu widzenia prowadzonej działalności statutowej, lokalizacji. Wnioskodawca wyraźnie podkreśla, że nowo zakupione mieszkanie, podobnie jak to zbywane, wykorzystywane będzie do realizacji celów statutowych Fundacji. Gdyby w związku z ww. transakcją sprzedaży-kupna mieszkania pozostała jakakolwiek kwota to Fundacja zamierza przeznaczyć ją na realizację swoich celów statutowych.


Należy podkreślić, że z opisu zdarzenia przyszłego wynika wprost, że cele Fundacji są zbieżne z celami preferowanymi przez ustawodawcę w przepisie art. 17 ust. 1 pkt 4 ustawy o CIT.


Biorąc pod uwagę powyższe, stwierdzić należy, że skoro Wnioskodawca prowadzi działalność statutową zgodną z przepisem art. 17 ust. 1 pkt 4 ustawy o CIT, dochód Fundacji uzyskany ze sprzedaży pozyskanego w drodze darowizny mieszkania, obecnie wykorzystywanego przez Wnioskodawcę do realizacji celów statutowych, przeznaczony na zakup innego mieszkania, również przeznaczonego na realizację celów statutowych Fundacji, może korzystać ze zwolnienia przedmiotowego określonego przez ustawodawcę w art. 17 ust. 1 pkt 4 ustawy o CIT.

W odniesieniu do różnicy jaka może pozostać ze sprzedaży i kupna ww. mieszkania, która zostanie przeznaczona na realizację celów statutowych Fundacji to zdaniem tutejszego organu, przeznaczenie przedmiotowej kwoty na własne cele statutowe, zgodne z celami preferowanymi przez ustawodawcę powoduje, że będzie ona także podlegała zwolnieniu z opodatkowania na podstawie art. 17 ust. 1 pkt 4 ustawy o CIT.

Podsumowując, w oparciu o przywołane przepisy prawa i przedstawiony we wniosku oraz uzupełnieniu opis zdarzenia przyszłego należy stwierdzić, że dochód Wnioskodawcy pochodzący ze sprzedaży mieszkania otrzymanego w drodze darowizny, przeznaczony, a następnie wydatkowany na zakup innego mieszkania, które będzie wykorzystywane do działalności statutowej, będzie spełniał przesłanki wynikające z art. 17 ust. 1 pkt 4 ustawy o CIT, i jako taki będzie podlegał zwolnieniu z opodatkowania. Powyższe odnosi się także do różnicy jaka może pozostać w związku ze sprzedażą i zakupem mieszkania, która zostanie przeznaczona i wydatkowana na cele statutowe Fundacji.


Tym samym, stanowisko Wnioskodawcy należy uznać za prawidłowe.


Zgodnie z art. 14na Ordynacji podatkowej przepisów art. 14k–14n nie stosuje się, jeżeli stan faktyczny lub zdarzenie przyszłe będące przedmiotem interpretacji indywidualnej stanowi element czynności będących przedmiotem decyzji wydanej:

  1. z zastosowaniem art. 119a;
  2. w związku z wystąpieniem nadużycia prawa, o którym mowa w art. 5 ust. 5 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług.

Interpretacja indywidualna wywołuje skutki prawnopodatkowe tylko wtedy, gdy rzeczywisty stan faktyczny sprawy będącej przedmiotem interpretacji pokrywał się będzie ze stanem faktycznym (opisem zdarzenia przyszłego) podanym przez Wnioskodawcę w złożonym wniosku. W związku z powyższym, w przypadku zmiany któregokolwiek elementu przedstawionego we wniosku opisu sprawy, udzielona odpowiedź traci swoją aktualność.


Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dniu wydania interpretacji.


Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie, ul. Jasna 2/4, 00-013 Warszawa w dwóch egzemplarzach (art. 47 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi – Dz. U. z 2017 r., poz. 1369, z późn. zm.) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia skarżącemu rozstrzygnięcia w sprawie albo aktu, o którym mowa w art. 3 § 2 pkt 4a (art. 53 § 1 ww. ustawy).

Jednocześnie, zgodnie art. 57a ww. ustawy, skarga na pisemną interpretację przepisów prawa podatkowego wydaną w indywidualnej sprawie, opinię zabezpieczającą i odmowę wydania opinii zabezpieczającej może być oparta wyłącznie na zarzucie naruszenia przepisów postępowania, dopuszczeniu się błędu wykładni lub niewłaściwej oceny co do zastosowania przepisu prawa materialnego. Sąd administracyjny jest związany zarzutami skargi oraz powołaną podstawą prawną.

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie, bezczynność lub przewlekłe prowadzenie postępowania jest przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy), na adres: Krajowa Informacja Skarbowa, ul. Teodora Sixta 17, 43-300 Bielsko-Biała.


doradcapodatkowy.com gdy potrzebujesz własnej indywidualnej interpretacji podatkowej.

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji
Dołącz do zarejestrowanych użytkowników i korzystaj wygodnie z epodatnik.pl.   Rejestracja jest prosta, szybka i bezpłatna.

Reklama

Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.

czytaj

O nas

epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.

czytaj

Regulamin

Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.

czytaj