Interpretacja Dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej
0111-KDIB3-3.4013.183.2017.1.WR
z 17 listopada 2017 r.

 

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t.j. Dz. U. z 2017 r., poz. 201 ze zm.) Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z 14 września 2017 r. (data wpływu 18 września 2017 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku akcyzowego jest:

  • prawidłowe w zakresie wjazdu, czasowego postoju i wyjazdu z terenu składu podatkowego towarów nieakcyzowych, które nie będą przeznaczone do rozładunku lub przeładunku w tym składzie podatkowym oraz informowania właściwego organu podatkowego o planowym wjeździe czasowym postoju i wyjeździe ww. towarów z terenu składu podatkowego, ,
  • nieprawidłowe w pozostałym zakresie.

UZASADNIENIE

W dniu 18 września 2017 r. wpłynął ww. wniosek o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku akcyzowego w zakresie

  • wjazdu, czasowego postoju i wyjazdu z terenu składu podatkowego towarów nie akcyzowych, które nie będą przeznaczone do rozładunku lub przeładunku w tym składzie podatkowym,
  • informowania właściwego organu podatkowego o planowym wjeździe, czasowym postoju i wyjeździe ww. towarów z terenu składu podatkowego oraz prowadzenia ewidencji, o której mowa w art. 138a ustawy o podatku akcyzowym.

We wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe.

„X” Sp. z o.o. (dalej: Spółka lub „X”) jest przedsiębiorstwem specjalizującym się w magazynowaniu i przeładunku paliw płynnych - głównie paliw silnikowych, prowadzącym bazy paliw na terenie całego kraju. Spółka składuje paliwa do bieżącej dystrybucji, w ramach zapasów obowiązkowych, a także magazynuje państwowe rezerwy paliw ciekłych.

Bazy paliw należące do „X” posiadają status składów podatkowych, ze względu na przyjmowanie, wydawanie oraz magazynowanie na ich terenie wyrobów akcyzowych w procedurze zawieszenia poboru akcyzy.

Infrastruktura baz paliw, na którą składają się nie tylko zbiorniki magazynowe, ale również miejsca postojowe, instalacje przeładunkowe oraz bocznice kolejowe, umożliwia Spółce świadczenie również innych usług niezwiązanych bezpośrednio z magazynowaniem paliw w procedurze zawieszenia poboru akcyzy na terenie składów podatkowych.

W tym zakresie „X” planuje umożliwić wjazd na teren składu podatkowego, czasowego postoju, ważenia i wyjazdu z tego składu pojazdów oraz wagonów kolejowych zawierających towary nieakcyzowe, które nie są przeznaczone do wprowadzenia do składu podatkowego Towary zawarte w tych środkach transportu nie byłyby przyjmowane do składu podatkowego, tj. wyładowywane w celu ich odrębnego magazynowania, rozładunku, przeładunku, czy też wykorzystania na terenie składu podatkowego.

Spółka pragnie podkreślić, że dokonywanie wjazdu, czasowego postoju i wyjazdu z terenu składu podatkowego środków transportu zawierających ww. towary jest istotne z punktu widzenia ostatnich zmian prawnych, w tym wprowadzenia możliwości czasowego zatrzymania środków transportu w ramach systemu monitorowania drogowego przewozu towarów (SENT). Działania te byłyby wykonywane przede wszystkim na rzecz organów administracyjnych państwa oraz na rzecz przewoźników.

Jednocześnie „X” pragnie zaznaczyć, że nie jest w stanie wyłączyć z terenu składu podatkowego miejsc, w których takie czynności byłyby wykonywane w taki sposób, aby ww. środki transportu nie przejeżdżały przez teren składu podatkowego. W przypadku bowiem części baz paliw nie ma w ogóle możliwości wybudowania dodatkowych bram wjazdowych czy też bocznic kolejowych.

Tym niemniej, w przypadku potwierdzenia możliwości realizowania ww. czynności na terenie składów podatkowych Spółki, ewentualny czasowy postój wspomnianych środków transportu byłby realizowany na wyznaczonym do tego celu miejscu lub miejscach na terenie składu podatkowego. „X” zaznacza również, że w tym przypadku wypełniałaby wymogi formalne wynikające z innych regulacji niż akcyzowe, w tym regulacji z zakresu kontroli celno- skarbowej (m in. w zakresie uwzględnienia informacji o dokonywaniu tych czynności w aktach weryfikacyjnych składów podatkowych).

W związku z powyższym opisem zadano następujące pytanie:

  1. Czy na gruncie ustawy akcyzowej możliwy jest wjazd, czasowy postój i wyjazd z terenu składu podatkowego towarów nieakcyzowych, które nie będą przeznaczone do rozładunku lub przeładunku w tym składzie podatkowym?
  2. W przypadku odpowiedzi pozytywnej na pytanie pierwsze, to czy na gruncie regulacji akcyzowych Spółka będzie zobowiązana informować właściwy organ podatkowy o planowanym wjeździe, czasowym postoju i wyjeździe ww. towarów z terenu składu podatkowego oraz czy Spółka będzie zobowiązana ujmować takie zdarzenia w ewidencji, o której mowa w art. 138a ustawy akcyzowej?

Zdaniem Wnioskodawcy:

Podsumowanie stanowiska Spółki:

Ad. 1

Zdaniem „X”, na gruncie regulacji akcyzowych jest możliwy wjazd, czasowy postój i wyjazd z terenu składu podatkowego środków transportu zawierających towary nieakcyzowe, które nie będą przeznaczone do rozładunku lub przeładunku w tym składzie podatkowym.

Ad. 2

Zdaniem „X”, na gruncie regulacji akcyzowych Spółka nie będzie zobowiązana informować właściwych organów podatkowych o planowanym wjeździe, czasowym postoju i wyjeździe ww. towarów z terenu składu podatkowego oraz nie będzie zobowiązana ujmować takich zdarzeń w ewidencji, o której mowa w art. 138a ustawy akcyzowej.

Uzasadnienie stanowiska Spółki:

Ad. 1, Ad. 2

(i)

„X” pragnie zauważyć, że przepisy akcyzowe nie regulują wprost kwestii wjazdu, czasowego postoju na terenie składu podatkowego i wyjazdu z tego składu środków transportu zawierających towary nieakcyzowe, które nie będą przeznaczone do rozładunku (magazynowania) lub przeładunku w tym składzie podatkowym. Jednakże przepisy akcyzowe nie sprzeciwiają się wykonywaniu takich czynności

Powyższe znajduje uzasadnienie w tym, iż ustawa akcyzowa co do zasady określa system opodatkowania akcyzą wyrobów akcyzowych. Wyjątkiem od tej zasady jest opodatkowanie podatkiem akcyzowym samochodów osobowych, które nie są wyrobami akcyzowymi. W konsekwencji towary nieakcyzowe (z pominięciem samochodów osobowych) pozostaną poza reżimem ustawy akcyzowej i przepisów wykonawczych do niej wydanych.

Jedyne regulacje akcyzowe odnoszące się do towarów nieakcyzowych niebędących jednocześnie samochodami osobowymi dotyczą ich magazynowania w składzie podatkowym. Przy czym należy jednocześnie podkreślić, że funkcją tych regulacji nie jest objęcie towarów nieakcyzowych reżimem podatkowym lecz zagwarantowanie prawidłowego magazynowania wyrobów akcyzowych w składzie podatkowym.

Zgodnie z art. 47 ust. 3 ustawy akcyzowej: „W składzie podatkowym wyroby akcyzowe objęte procedurą zawieszenia poboru akcyzy mogą być magazynowane w jednym pomieszczeniu z innymi wyrobami, pod warunkiem że wyroby akcyzowe objęte procedurą zawieszenia poboru akcyzy będą magazynowane oddzielnie, a miejsce ich magazynowania będzie wskazane w ewidencji wyrobów akcyzowych prowadzonej przez podmiot prowadzący skład podatkowy”.

Natomiast, art. 47 ust. 3a ustawy akcyzowej wskazuje, że „W składzie podatkowym mogą być magazynowane wyroby akcyzowe nieobjęte procedurą zawieszenia poboru akcyzy oraz wyroby niebędące wyrobami akcyzowymi, pod warunkiem że:

  1. spełnione są warunki określone w ust. 3;
  2. sposób magazynowania pozwala na określenie ilości wyrobów akcyzowych nieobjętych procedurą zawieszenia poboru akcyzy i wyrobów niebędących wyrobami akcyzowymi’’.

Wprowadzenie więc towarów nieakcyzowych do składu podatkowego w celu ich magazynowania powinno być więc odnotowane w ewidencji składu podatkowego. Zdaniem Spółki ma to uzasadnienie funkcjonalne, gdyż ujęcie tych wyrobów w ewidencji składu podatkowego umożliwia kontrolę wszystkich wyrobów magazynowanych lub przeznaczonych do przerobu w tym składzie podatkowym.

Jednakże z treści art. 47 ust. 3 oraz art. 47 ust. 3a ustawy akcyzowej wynika również, że ujęte w ewidencji składu podatkowego powinny być wyłącznie wyroby, które mają być magazynowane w składzie podatkowym. Natomiast wjazd na teren składu podatkowego środków transportu z towarami nieakcyzowymi, w celu ich czasowego postoju, jest wyłączony z tego obowiązku, gdyż towary te nie zostaną przyjęte do składu podatkowego i nie będą przeznaczone do dalszego przerobu lub magazynowania.

Dodatkowo Spółka pragnie zauważyć, że wjazd na teren składu podatkowego, postój i wyjazd z terenu składu podatkowego środków transportu zawierających wyroby objęte niniejszym wnioskiem nie wpływa na opodatkowanie akcyzą tych wyrobów (gdyż nie są to wyroby opodatkowane akcyzą) jak również w żaden sposób nie wpływa na kontrolę i opodatkowanie wyrobów akcyzowych magazynowanych w składzie podatkowym Spółki.

(ii)

Wykonując czynności przedstawione w opisie zdarzenia przyszłego względem towarów nieakcyzowych Spółka nie będzie zobowiązana również informować właściwych organów podatkowy o planowanym wjeździe, czasowym postoju i wyjeździe ww. towarów z terenu składu podatkowego oraz nie będzie zobowiązana ujmować takich zdarzeń w ewidencji, o której mowa w art. 138a ustawy akcyzowej

Celem prowadzenia ewidencji składu podatkowego jest m.in. identyfikacja operacji gospodarczych związanych z obrotem wyrobami akcyzowymi na terenie składu podatkowego (tj. ich przyjmowaniem do składu podatkowego, produkcją, magazynowaniem i wydawaniem). Tymczasem jak Spółka wskazała czasowy wjazd środków transportu na teren składu podatkowego, ich postój i wyjazd, po pierwsze dotyczy towarów nieakcyzowych, a po drugie w toku tych czynności nie dochodzi do ich rozładunku.

W ocenie Spółki wykonywanie czynności przedstawionych w zdarzeniu przyszłym nie wiąże się również na gruncie regulacji akcyzowych z obowiązkiem powiadamiania właściwych organów podatkowych, tj. naczelnika urzędu skarbowego lub naczelnika urzędu celno-skarbowego o planowanym wjeździe, postoju i wyjeździe tych wyrobów. Obowiązku takiego nie określają bowiem ani przepisy ustawy akcyzowej ani wydane do tej ustawy rozporządzenia wykonawcze

W konsekwencji Spółka nie będzie zobowiązana do informowania właściwego organu podatkowego o planowanym wjeździe, czasowym postoju i wyjeździe ww. towarów z terenu składu podatkowego oraz ujmowania tych zdarzeń w ewidencji, o której mowa w art. 138a ustawy akcyzowej

(iii)

Podsumowując całość dotychczasowej argumentacji, zdaniem „X” w świetle regulacji akcyzowych jest możliwy wjazd, czasowy postój i wyjazd z terenu składu podatkowego środków transportu zawierających towary nieakcyzowe, które nie będą przeznaczone do rozładunku lub przeładunku w tym składzie podatkowym.

Spółka nie będzie zobowiązana również do informowania właściwych organów podatkowych o planowanym wjeździe, czasowym postoju i wyjeździe ww. towarów z terenu składu podatkowego oraz ujmowania tych zdarzeń w ewidencji, o której mowa w art. 138a ustawy akcyzowej. Tym niemniej Spółka pragnie zauważyć, że w składach podatkowych Spółki obowiązuje wewnętrzna dokumentacja i procedury nie wymagane regulacjami akcyzowymi, pozwalająca na monitorowanie wszystkich wjazdów, postojów i wyjazdów ze składu podatkowego.

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego zdarzenia przyszłego uznaje się za prawidłowe w zakresie wjazdu, czasowego postoju i wyjazdu ze składu podatkowego towarów nieakcyzowych, które nie będą przeznaczone do rozładunku lub przeładunku w składzie podatkowym oraz informowania właściwego organu podatkowego o planowanym wjeździe, czasowym postoju i wyjeździe ww. towarów z terenu składu podatkowego. W pozostałym zakresie stanowisko Wnioskodawcy jest nieprawidłowe.

Zgodnie z art. 1 ust. 1 ustawy z dnia 6 grudnia 2008 roku o podatku akcyzowym(Dz. U. z 2017 r. poz. 43 j.t. z późń. zm., zwana dalej „ustawą” lub „ustawą o podatku akcyzowym”) ustawa określa opodatkowanie podatkiem akcyzowym, zwanym dalej "akcyzą", wyrobów akcyzowych oraz samochodów osobowych, organizację obrotu wyrobami akcyzowymi, a także oznaczanie znakami akcyzy.

Stosownie do art. 2 ust. 1 pkt 1 ustawy wyrobami akcyzowymi są wyroby energetyczne, energia elektryczna, napoje alkoholowe, wyroby tytoniowe oraz susz tytoniowy, określone w załączniku nr 1 do ustawy.

W myśl art. 2 ust. 1 pkt 10 ustawy skład podatkowy oznacza miejsce, w którym określone wyroby akcyzowe są: produkowane, magazynowane, przeładowywane lub do którego wyroby te są wprowadzane, lub z którego są wyprowadzane - z zastosowaniem procedury zawieszenia poboru akcyzy; w przypadku składu podatkowego znajdującego się na terytorium kraju miejsce to jest określone w zezwoleniu wydanym przez właściwego naczelnika urzędu skarbowego.

Podmiotem prowadzącym skład podatkowy jest podmiot, któremu wydano zezwolenie na prowadzenie składu podatkowego (art. 2 ust. 1 pkt 11 ustawy).

Natomiast procedura zawieszenia poboru akcyzy to procedura stosowana podczas produkcji, magazynowania, przeładowywania i przemieszczania wyrobów akcyzowych, w trakcie której, gdy są spełnione warunki określone w przepisach niniejszej ustawy i aktów wykonawczych wydanych na jej podstawie, z obowiązku podatkowego nie powstaje zobowiązanie podatkowe (art. 2 ust. 1 pkt 12 ustawy o podatku akcyzowym).

W myśl art. 47 ust. 3 ustawy o podatku akcyzowym w składzie podatkowym wyroby akcyzowe objęte procedurą zawieszenia poboru akcyzy mogą być magazynowane w jednym pomieszczeniu z innymi wyrobami, pod warunkiem że wyroby akcyzowe objęte procedurą zawieszenia poboru akcyzy będą magazynowane oddzielnie, a miejsce ich magazynowania będzie wskazane w ewidencji wyrobów akcyzowych prowadzonej przez podmiot prowadzący skład podatkowy.

W składzie podatkowym mogą być również magazynowane wyroby akcyzowe nieobjęte procedurą zawieszenia poboru akcyzy oraz wyroby niebędące wyrobami akcyzowymi, pod warunkiem że:

  1. spełnione są warunki określone w ust. 3;
  2. sposób magazynowania pozwala na określenie ilości wyrobów akcyzowych nieobjętych procedurą zawieszenia poboru akcyzy i wyrobów niebędących wyrobami akcyzowymi (art. 47 ust. 3a ustawy).

Zgodnie z art. 138a ust. 1 ustawy o podatku akcyzowym podmiot prowadzący skład podatkowy prowadzi ewidencję wyrobów akcyzowych.

Natomiast operator logistyczny prowadzący skład podatkowy oprócz ewidencji, o której mowa w ust. 1, prowadzi ewidencję wyrobów niebędących wyrobami akcyzowymi, innych niż stanowiące wyposażenie składu podatkowego (art. 138a ust.2 ustawy).

Stosownie do art. 138a ust. 4 ustawy o podatku akcyzowym ewidencja, o której mowa w ust. 2, powinna umożliwiać ustalenie ilości oraz rodzajów magazynowanych w składzie podatkowym wyrobów niebędących wyrobami akcyzowymi, innych niż stanowiące wyposażenie składu podatkowego.

Z opisu sprawy wynika, iż Wnioskodawca ma zamiar w przyszłości umożliwić wjazd, przechowanie i wyjazd z terenu oraz na teren prowadzonych przez Spółkę składów podatków autocystern oraz wagonów kolejowych zawierających towary nieakcyzowe. Tego typu usługi maja być świadczone przez Wnioskodawcę przede wszystkim na rzecz organów administracji oraz przewoźników, a zapotrzebowanie na nie wynikać ma z wprowadzenia sytemu monitorowania drogowego przewozu towarów i związanej z tym systemem możliwości czasowego zatrzymania pojazdu.

Z zadanych pytań wynika, iż Wnioskodawca zastanawia się czy dopuszczalny jest wjazd, czasowy postój i wyjazd z terenu składu podatkowego towarów nieakcyzowych (pytanie 1), a także, czy w wypadku istnienia takiej możliwości będzie istniał obowiązek informowania właściwego organu podatkowego o wjeździe, czasowym postoju i wyjeździe ww. towarów z terenu składu podatkowego oraz czy Spółka będzie zobowiązana ujmować te zdarzenia w ewidencji (pytanie 2).

W pierwszej kolejności należy wskazać, że ustawa o podatku akcyzowym nie zawiera definicji magazynowania, dlatego konieczne jest odwołanie się do językowego znaczenia tego pojęcia. Zgodnie z definicją słowa „magazynować” zawartą w internetowym słowniku języka polskiego PWN (słownik dostępny pod adresem www.sjp.pwn.pl) „magazynować” oznacza: „składać, przechowywać coś w jakimś pomieszczeniu lub pojemniku” lub też „gromadzić, odkładać coś w celu późniejszego wykorzystania”. Zgodnie natomiast z definicją zawartą w Słowniku języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego (dostępny na stronie internetowego Słownika języka polskiego PWN) „magazynować” to „składać, przechowywać w magazynie” lub też „gromadzić”.

Zgodnie z opisem zdarzenia przyszłego, w składzie podatkowym prowadzonym przez Wnioskodawcę będzie dochodziło do przechowywania towarów nieakcyzowych, zatem Wnioskodawca będzie te towary magazynował w swoim składzie podatkowym.

Odnośnie natomiast dopuszczalność wjazdu, czasowego postoju oraz wyjazdu towarów nieakcyzowych, a tym samym ich magazynowania w składzie podatkowym prowadzonym przez Wnioskodawcę, wskazać należy, że zgodnie cyt. wcześniej z art. 47 ust. 3a ustawy o podatku akcyzowym w składzie podatkowym obok wyrobów objętych procedurą zawieszenia poboru akcyzy mogą być magazynowane wyroby akcyzowe nieobjęte procedurą zawieszenia poboru akcyzy oraz wyroby niebędące wyrobami akcyzowymi pod warunkiem, że:

  1. spełnione są warunki określone w ust. 3 tj.:
    • wyroby akcyzowe objęte procedurą zawieszenia magazynowane są oddzielnie;
    • miejsce magazynowania wyrobów akcyzowych objętych procedurą zawieszenia poboru akcyzy będzie wskazane w ewidencji wyrobów akcyzowych prowadzonej przez podmiot prowadzący skład podatkowy;

  2. sposób magazynowania będzie pozwalał na określenie ilości wyrobów akcyzowych nieobjętych procedurą zawieszenia poboru akcyzy.


Stosownie do powyższego Organ podziela stanowisko Wnioskodawcy, że przepisu ustawy o podatku akcyzowym dopuszczają, w sposób opisany we wniosku, wjazd na teren składu podatkowego, czasowy postój (magazynowanie) i wyjazd z terenu składu podatkowego wyrobów nieakcyzowych.

Tym samym w powyższym zakresie stanowisko Wnioskodawcy uznaje się za prawidłowe.

Organ podziela również stanowisko Wnioskodawcy, że Wnioskodawcy nie będzie miał w sprawie przedstawionej w zdarzeniu przyszłym obowiązku informowania właściwego organu podatkowego o wjeździe, czasowym postoju (magazynowaniu) i wyjeździe ze składu podatkowego wyrobów objętych wnioskiem, bowiem żaden z przepisów ustawy akcyzowej, nie przewiduje w przedstawionej sytuacji takiego obowiązku.

Tym samym w powyższym zakresie stanowisko Wnioskodawcy należało uznać również za prawidłowe.

W odniesieniu natomiast do ewidencjonowania wjazdu, czasowego postoju i wyjazdu z terenu składu podatkowego, wskazać należy, iż w tym zakresie stanowisko Wnioskodawcy jest nieprawidłowe.

Zgodnie z art. 138a ust. 1 ustawy podmiot prowadzący skład podatkowy prowadzi ewidencję wyrobów akcyzowych. Jednocześnie w myśl art. 138a ust. 2 operator logistyczny prowadzący skład podatkowy oprócz ewidencji, o której mowa w ust. 1, prowadzi ewidencję wyrobów niebędących wyrobami akcyzowymi, innych niż stanowiące wyposażenie składu podatkowego. Ewidencja, o której mowa w ust. 2, powinna umożliwiać ustalenie ilości oraz rodzajów magazynowanych w składzie podatkowym wyrobów niebędących wyrobami akcyzowymi, innych niż stanowiące wyposażenie składu podatkowego - art. 138a ust. 4 ustawy.

Tym samym Wnioskodawca jako operator logistyczny prowadzący skład podatkowy jest obowiązany na podstawie powyższych przepisów prowadzić ewidencję wyrobów nieakcyzowych, które są przedmiotem czasowego postoju (magazynowania) na terenie składu podatkowego Wnioskodawcy.

Stosownie do powyższego stanowisko Wnioskodawcy w zakresie braku obowiązku ujmowania powyższych zdarzeń w ewidencji, o której mowa w art. 138a ustawy, należało uznać za nieprawidłowe.

Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dniu wydania interpretacji.

Interpretacja traci ważność w przypadku zmiany któregokolwiek z elementów przedstawionego zdarzenia przyszłego lub zmiany stanu prawnego.

Zgodnie z art. 14b § 3 ustawy Ordynacja podatkowa, składający wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej obowiązany jest do wyczerpującego przedstawienia zaistniałego stanu faktycznego albo zdarzenia przyszłego. Organ podatkowy jest ściśle związany przedstawionym we wniosku stanem faktycznym (opisem zdarzenia przyszłego). Zainteresowany ponosi ryzyko związane z ewentualnym błędnym lub nieprecyzyjnym przedstawieniem we wniosku opisu sprawy. Interpretacja indywidualna wywołuje skutki prawnopodatkowe tylko wtedy, o ile rzeczywisty stan sprawy będącej przedmiotem interpretacji pokrywał się będzie ze stanem podanym przez Wnioskodawcę w złożonym wniosku. W związku z powyższym, w przypadku zmiany któregokolwiek elementu przedstawionego we wniosku opisu sprawy, udzielona odpowiedź traci swą aktualność.

Równocześnie przedmiotowa interpretacja dotyczy wyłącznie zapytania zainteresowanego, tj. możliwości wjazdu, czasowego postoju oraz wyjazdu z terenu składu podatkowego towarów nieakcyzowych, a także obowiązku zgłaszania tego faktu właściwemu organowi podatkowemu oraz jego ewidencjonowania.

Zgodnie z art. 14na Ordynacji podatkowej przepisów art. 14k–14n nie stosuje się, jeżeli stan faktyczny lub zdarzenie przyszłe będące przedmiotem interpretacji indywidualnej stanowi element czynności będących przedmiotem decyzji wydanej:

  1. z zastosowaniem art. 119a;
  2. w związku z wystąpieniem nadużycia prawa, o którym mowa w art. 5 ust. 5 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w (…), w dwóch egzemplarzach (art. 47 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi – t.j. Dz. U. z 2017 r., poz. 1369, z późn. zm.) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia skarżącemu rozstrzygnięcia w sprawie albo aktu, o którym mowa w art. 3 § 2 pkt 4a (art. 53 § 1 ww. ustawy).

Jednocześnie, zgodnie z art. 57a ww. ustawy, skarga na pisemną interpretację przepisów prawa podatkowego wydaną w indywidualnej sprawie, opinię zabezpieczającą i odmowę wydania opinii zabezpieczającej może być oparta wyłącznie na zarzucie naruszenia przepisów postępowania, dopuszczeniu się błędu wykładni lub niewłaściwej oceny co do zastosowania przepisu prawa materialnego. Sąd administracyjny jest związany zarzutami skargi oraz powołaną podstawą prawną.

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie, bezczynność lub przewlekłe prowadzenie postępowania jest przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy), na adres: Krajowa Informacja Skarbowa, ul. Teodora Sixta 17, 43-300 Bielsko-Biała.


doradcapodatkowy.com gdy potrzebujesz własnej indywidualnej interpretacji podatkowej.

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji
Dołącz do zarejestrowanych użytkowników i korzystaj wygodnie z epodatnik.pl.   Rejestracja jest prosta, szybka i bezpłatna.

Reklama

Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.

czytaj

O nas

epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.

czytaj

Regulamin

Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.

czytaj