Interpretacja Dyrektora Izby Skarbowej w Katowicach
IBPP1/443-1354/11/AW
z 8 grudnia 2011 r.

 

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji

 

Rodzaj dokumentu
interpretacja indywidualna
Sygnatura
IBPP1/443-1354/11/AW
Data
2011.12.08



Autor
Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach


Temat
Podatek od towarów i usług --> Zakres opodatkowania --> Dostawa towarów i świadczenie usług --> Świadczenie usług

Podatek od towarów i usług --> Zakres opodatkowania --> Dostawa towarów i świadczenie usług --> Dostawa towarów


Słowa kluczowe
nieodpłatna dostawa towarów
przekazanie nieodpłatne
przekazanie towarów
przekazanie usług
świadczenie nieodpłatne
usługa nieodpłatna


Istota interpretacji
Czy czynności związane z organizowaniem pokazów wypieków stanowią świadczenie usług lub dostawę towarów podlegające opodatkowaniu?



Wniosek ORD-IN 2 MB

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 2 i § 5 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.), Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 19 sierpnia 2011r. (data wpływu 25 sierpnia 2011r.), uzupełnionym pismami z dnia 14 listopada 2011r. (data wpływu 21 listopada 2011r.) oraz z dnia 17 listopada 2011r. (data wpływu 22 listopada 2011r. o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie ustalenia, czy czynności Spółki związane z organizowaniem wypieków pokazowych stanowią świadczenie usług lub dostawę towarów podlegające opodatkowaniu – jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 25 sierpnia 2011r. wpłynął do tut. organu ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie ustalenia, czy czynności Spółki związane z organizowaniem wypieków pokazowych stanowią świadczenie usług lub dostawę towarów podlegające opodatkowaniu. Wniosek został uzupełniony pismem z dnia 14 listopada 2011r. (data wpływu 21 listopada 2011r.) będącym odpowiedzią na wezwanie tut. organu z dnia 7 listopada 2011r. znak IBPP1/443-1354/11/AW oraz pismem z dnia 17 listopada 2011r. (data wpływu 22 listopada 2011r.

W przedmiotowym wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny:

Spółka (Wnioskodawca) prowadzi działalność handlową w zakresie sprzedaży hurtowej artykułów piekarniczych, głownie dodatków do ciast i tzw. gotowych mieszanek do pieczywa.

Jednym z elementów strategii marketingowej Spółki, podejmowanej w celu zwiększenia wolumenu sprzedaży, jest organizacja szkoleniowych wypieków pokazowych dla kontrahentów Spółki. Wypieki te organizowane są bądź w siedzibie Spółki, bądź w siedzibie kontrahenta.Celem tych wypieków jest przede wszystkim zaprezentowanie nowych produktów oferowanych przez Spółkę, możliwości ich zastosowania, a także omówienie dotychczasowych osiągnięć oraz przedstawienie nowych możliwości współpracy, promocji, itp. Wypieki pokazowe organizowane w siedzibie Spółki wzbogacane są dla ich uatrakcyjnienia o atrakcje turystyczne dla klientów, takie jak np. zwiedzanie Y czy kopalni w X.

Koszty ponoszone na wypieki pokazowe organizowane w siedzibie Spółki obejmują:

  • koszty dodatków piekarniczych zużytych do wypieków pokazowych,
  • koszty napojów i poczęstunków zużytych w trakcie spotkań z kontrahentami,
  • koszty noclegów kontrahentów oraz koszty usług gastronomicznych sfinansowanych kontrahentom,
  • koszty przejazdów sfinansowane kontrahentom,
  • koszty atrakcji turystycznych zapewnianych kontrahentom,
  • koszty pracownicze związane z organizacją i przebiegiem wypieków.

Koszty ponoszone na wypieki pokazowe organizowane w siedzibie kontrahenta obejmują;

  • koszty dodatków piekarniczych zużytych do wypieków pokazowych,
  • koszty pracownicze związane z podróżą do kontrahenta (koszty przejazdu, zakwaterowania itp.).

Wyroby cukiernicze lub piekarnicze uzyskane w trakcie wypieków są degustowane przez klientów w siedzibie Spółki lub w ich siedzibach.

Ilości dodatków piekarniczych zużyte do wypieków zależą od wielkości urządzeń użytych do mieszania będących na wyposażeniu piekarni pokazowej Spółki lub piekarni klienta. Mogą one wynosić od 1 kg w małych piekarniach do 50 kg w dużych piekarniach przemysłowych.

Z tytułu uczestnictwa w wypiekach pokazowych klienci Spółki nie ponoszą żadnych opłat.

W uzupełnieniu wniosku podano ponadto, że:

  1. Wnioskodawca jest czynnym zarejestrowanym podatnikiem podatku VAT z tytułu dokonywania czynności opodatkowanych tym podatkiem, takich jak odpłatna dostawa artykułów piekarniczych, głownie dodatków do ciast i tzw. polepszaczy do pieczywa. Spółka jest podatnikiem tego podatku od 16 października 1997r.
  2. Spółka prosi o wydanie interpretacji indywidualnej dla opisanego we wniosku stanu faktycznego w stanie prawnym obowiązującym od 1 kwietnia 2011r. do chwili obecnej.
  3. Koszty organizacji wypieków pokazowych opisanych we wniosku służą czynnościom opodatkowanym podatkiem VAT wykonywanym przez Wnioskodawcę, a w szczególności poprzez promocję i przekazanie wiedzy o produktach z asortymentu Wnioskodawcy przyczyniają się do zwiększenia wolumenu sprzedaży.
  4. Zużyte w trakcie wypieków dodatki piekarnicze oraz wydawane uczestnikom napoje, przekąski i inne posiłki, nie są drukowanymi materiałami reklamowymi i informacyjnymi, próbkami ani prezentami małej wartości. Przedmiotem zapytania Wnioskodawcy nie jest przekazanie klientom poszczególnych napojów, przekąsek lub innych posiłków, ale ogół czynności wykonanych przez Spółkę związanych z organizacją wypieków pokazowych, których zakres został opisany we wniosku.
  5. Wnioskodawcy przysługuje prawo odliczenia podatku naliczonego związanego z nabyciem towarów i usług służących organizacji wypieków pokazowych.

W związku z powyższym zadano następujące pytanie:

Czy czynności Spółki związane z organizowaniem wypieków pokazowych stanowią świadczenie usług lub dostawę towarów podlegające opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług...

Zdaniem Wnioskodawcy, czynności Spółki związane z organizowaniem wypieków pokazowych dla kontrahentów, nie mogą być uznane za czynności nieodpłatne podlegające opodatkowaniu VAT na podstawie art. 7 ust. 2 albo art. 8 ust. 2 ustawy VAT.

Zgodnie z art. 8 ust. 2 ustawy o VAT opodatkowaniu VAT podlega:

  1. użycie towarów stanowiących część przedsiębiorstwa podatnika do celów innych niż działalność gospodarcza podatnika, w tym w szczególności do celów osobistych podatnika lub jego pracowników, w tym byłych pracowników, wspólników, udziałowców, akcjonariuszy, członków spółdzielni i ich domowników, członków organów stanowiących osób prawnych, członków stowarzyszenia, jeżeli podatnikowi przysługiwało, w całości lub w części, prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego przy nabyciu tych towarów;
  2. nieodpłatne świadczenie usług na cele osobiste podatnika lub jego pracowników, w tym byłych pracowników, wspólników, udziałowców, akcjonariuszy, członków spółdzielni i ich domowników, członków organów stanowiących osób prawnych, członków stowarzyszenia, oraz wszelkie inne nieodpłatne świadczenie usług do celów innych niż działalność gospodarcza podatnika.

Biorąc pod uwagę brzmienie powyższego przepisu, opodatkowanie powinno następować wyłącznie w przypadku, gdy łącznie spełnione są obie powyższe przesłanki, tj. świadczenie usług następuje na cele inne niż działalność gospodarcza podatnika, a podatnikowi przysługuje prawo do odliczenia podatku naliczonego z tytułu dokonywanych zakupów. W konsekwencji, w przypadku, jeżeli świadczenie usług następuje na cele działalności gospodarczej podatnika, nieodpłatne świadczenie usług nie powinno podlegać opodatkowaniu, nawet, jeżeli podatnik uprawniony jest do odliczenia podatku naliczonego z tytułu nabycia tych usług. Uzasadnienie dla takiej interpretacji wynika także z orzecznictwa ETS wyrażonego jednoznacznie w wyroku w sprawie Julius Fillibeck Sóhne (Wyrok ETS w sprawie Juiius Flllibeck Sóhne GmbH Co. KG vs. Finanzamt Neustadt (C-258/95)). Zgodnie z konkluzją przedstawioną przez ETS wtym orzeczeniu art. 6 ust. 2 Vi Dyrektywy w sprawie VAT, tj. przepis na którym oparty jest regulacja art. 8 ust. 2 ustawy VAT, może mieć zastosowania tylko w przypadku jeżeli nieodpłatne świadczenie następuje na cele inne niż cele związane z prowadzonym przedsiębiorstwem.

W analizowanym przypadku, związek wykonywanych przy organizacji wypieków pokazowych czynności z prowadzoną przez Spółkę działalnością gospodarczą jest bezsprzeczny. Co więcej, związek ten ma charakter bezpośredni, tj. czynność organizowania wypieków pokazowych jest bezpośrednio związana z prowadzoną przez Spółkę działalnością gospodarczą (tj. organizacja tych wypieków oraz imprez integracyjnych dla aktualnych i potencjalnych kontrahentów jest skorelowana z wielkością sprzedaży realizowanej przez Spółkę). Organizowanie przez Spółkę wypieków szkoleniowych, na które zapraszani są obecni i potencjalni kontrahenci ma na celu zwiększenie sprzedaży opodatkowanej Spółki. Spółka organizuje opisywane spotkania w celu zapoznania kontrahentów z ofertą Spółki oraz zachęcenia ich do nabywania jej produktów, a tym samym do zwiększenia sprzedaży takich produktów.

W ocenie Spółki, w ramach wypieków pokazowych nie dochodzi również do nieodpłatnego przekazania towarów, o którym mowa w art. 7 ust. 2 ustawy. Z brzemienia tego przepisu wynika, że przekazanie towarów na rzecz osób niewymienionych w art. 7 ust. 2 pkt 1 może być opodatkowane tylko wtedy, gdy ma ono charakter darowizny. Zgodnie z art. 888 Kodeksu cywilnego, przez umowę darowizny darczyńca zobowiązuje się do bezpłatnego świadczenia na rzecz obdarowanego kosztem swego majątku. „Świadczenie darczyńcy musi byś subiektywnie i obiektywnie bezpłatne, tj. niezależne od uzyskania korzyści lub ekwiwalentu od obdarowanego” (wyrok Sądu Najwyższego z dnia 20 października 2006r. sygn. IV CSK172/06). „Warunkiem sine qua non umowy darowizny jest tzw. causa donandi, czyli wola darczyńcy przysporzenia majątku obdarowanego kosztem majątku własnego. Innymi słowy, jedynym celem, jaki przyświeca darczyńcy, jest wzbogacenie obdarowanego” (wyrok NSA w Warszawie z dnia 14 stycznia 2010r., sygn. II FSK 1357/08). W tak rozumianym pojęciu darowizny, z pewnością nie mieści się zużycie dodatków piekarniczych w trakcie wypieków, ani zużycie napojów i innych poczęstunków dla klientów. Nie jest to bowiem bezinteresowne działanie Spółki, a ma na celu zachęcenie do zakupów towarów oferowanych przez Spółkę.

Zatem, czynności Spółki związane z organizacją wypieków pokazowych, jako czynność związana z działalnością gospodarczą Spółki, nie wypełniają przesłanek wymienionych w art. 7 ust. 2 i art. 8 ust. 2 ustawy i nie podlegają opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług.

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego stanu faktycznego uznaje się za prawidłowe.

Na wstępie należy zaznaczyć, że zgodnie z żądaniem Wnioskodawcy zawartym w piśmie z dnia 14 listopada 2011r., niniejszą interpretację oparto na przepisach prawa podatkowego obowiązujących od dnia 1 kwietnia 2011r.

Zgodnie z art. 5 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 11 marca 2004r. o podatku od towarów i usług (t. j. Dz. U. Nr 177, poz. 1054), zwanej dalej ustawą o VAT, opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług podlegają odpłatna dostawa towarów i odpłatne świadczenie usług na terytorium kraju.

Natomiast przez świadczenie usług, o którym mowa w art. 5 ust. 1 pkt 1, na mocy art. 8 ust. 1 ustawy, rozumie się każde świadczenie na rzecz osoby fizycznej, osoby prawnej lub jednostki organizacyjnej niemającej osobowości prawnej, które nie stanowi dostawy towarów w rozumieniu art. 7, w tym również:

  1. przeniesienie praw do wartości niematerialnych i prawnych, bez względu na formę, w jakiej dokonano czynności prawnej;
  2. zobowiązanie do powstrzymania się od dokonania czynności lub do tolerowania czynności lub sytuacji;
  3. świadczenie usług zgodnie z nakazem organu władzy publicznej lub podmiotu działającego w jego imieniu lub nakazem wynikającym z mocy prawa.

Z cytowanych wyżej przepisów jednoznacznie wynika, że każde odpłatne świadczenie polegające na działaniu, zaniechaniu lub tolerowaniu czy określonym zachowaniu mieści się w tak sformułowanej definicji usługi. Aby uznać dane świadczenie za odpłatne, musi istnieć stosunek prawny pomiędzy świadczącym usługę a odbiorcą, a w zamian za wykonanie usługi powinno zostać wypłacone wynagrodzenie. Musi istnieć bezpośredni związek pomiędzy świadczoną usługą i przekazanym za nią wynagrodzeniem. Oznacza to, że z danego stosunku prawnego, na podstawie którego wykonywana jest usługa, musi wynikać wyraźna, bezpośrednia korzyść na rzecz świadczącego usługę. Przy ocenie charakteru świadczenia jako usługi należy mieć na względzie, że ustawa o podatku od towarów i usług zalicza do grona usług każde świadczenie nie będące dostawą towarów.

Na podstawie art. 7 ust. 1 ustawy o VAT, przez dostawę towarów, o której mowa w art. 5 ust. 1 pkt 1, rozumie się przeniesienie prawa do rozporządzania towarami jak właściciel (…).

Z treści powołanego wyżej przepisu art. 5 ust. 1 pkt 1 ustawy jednoznacznie wynika, że dostawa towarów i świadczenie usług, co do zasady podlegają opodatkowaniu VAT jedynie wówczas, gdy czynności te są wykonywane odpłatnie. Ustawodawca jednakże przewidział od powyższej reguły wyjątki, które zostały zawarte – w przypadku dostawy towarów – w art. 7 ust. 2 oraz – w przypadku świadczenia usług – w art. 8 ust. 2 ustawy.

Według art. 7 ust. 2 ustawy o VAT, w brzmieniu obowiązującym od dnia 1 kwietnia 2011r., nadanym ustawą z dnia 18 marca 2011r. o zmianie ustawy o podatku od towarów i usług oraz ustawy – Prawo o miarach (Dz. U. Nr 64, poz. 332), przez dostawę towarów, o której mowa w art. 5 ust. 1 pkt 1, rozumie się również przekazanie nieodpłatnie przez podatnika towarów należących do jego przedsiębiorstwa, w szczególności:

  1. przekazanie lub zużycie towarów na cele osobiste podatnika lub jego pracowników, w tym byłych pracowników, wspólników, udziałowców, akcjonariuszy, członków spółdzielni i ich domowników, członków organów stanowiących osób prawnych, członków stowarzyszenia,
  2. wszelkie inne darowizny

- jeżeli podatnikowi przysługiwało, w całości lub w części, prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego przy nabyciu tych towarów.

Powyższego przepisu nie stosuje się do przekazywanych drukowanych materiałów reklamowych i informacyjnych, prezentów o małej wartości i próbek (art. 7 ust. 3 ustawy).

Analiza powołanego art. 7 ust. 2 ustawy wskazuje wyraźnie, iż ustawodawca rozróżnia czynność przekazania od czynności zużycia towarów. Zatem, opodatkowaniu podlega, zgodnie z pkt 1, przekazanie lub zużycie towarów na cele osobiste ściśle wymienionych osób, a na mocy pkt 2 tego przepisu, wszelkie inne darowizny. Skutkiem tak sformułowanych norm prawnych jest przyjęcie, iż opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług w trybie art. 7 ust. 2 ustawy, podlega wszelkie przekazanie towarów, natomiast zużycie – tylko na rzecz podmiotów wymienionych w pkt 1 tego przepisu.

Nie podlegają zatem opodatkowaniu nieodpłatne czynności zużycia towarów na cele związane z prowadzoną działalnością, w przypadku gdy beneficjentem jest np. kontrahent przedsiębiorcy (potencjalny kontrahent) – osoba trzecia, niebędąca pracownikiem, udziałowcem ani inną osobą wymienioną w art. 7 ust. 2 pkt 1 ustawy, a także zużycie towarów na cele prowadzonej działalności gospodarczej.

Stosownie do art. 8 ust. 2 ustawy o VAT, w brzmieniu obowiązującym od dnia 1 kwietnia 2011r., nadanym wyżej powołaną ustawą z dnia 18 marca 2011r., za odpłatne świadczenie usług uznaje się również:

  1. użycie towarów stanowiących część przedsiębiorstwa podatnika do celów innych niż działalność gospodarcza podatnika, w tym w szczególności do celów osobistych podatnika lub jego pracowników, w tym byłych pracowników, wspólników, udziałowców, akcjonariuszy, członków spółdzielni i ich domowników, członków organów stanowiących osób prawnych, członków stowarzyszenia – jeżeli podatnikowi przysługiwało, w całości lub w części, prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego przy nabyciu tych towarów;
  2. nieodpłatne świadczenie usług na cele osobiste podatnika lub jego pracowników, w tym byłych pracowników, wspólników, udziałowców, akcjonariuszy, członków spółdzielni i ich domowników, członków organów stanowiących osób prawnych, członków stowarzyszenia, oraz wszelkie inne nieodpłatne świadczenie usług do celów innych niż działalność gospodarcza podatnika.

Zatem interpretując powyższy przepis art. 8 ust. 2 pkt 1 ustawy stwierdzić należy, iż opodatkowaniu podlegać powinno, jako odpłatne świadczenie usług, użycie towarów stanowiących część przedsiębiorstwa podatnika do celów innych niż działalność gospodarcza (w tym w szczególności m. in. do celów osobistych podatnika lub jego pracowników), jeżeli przysługiwało mu prawo do odliczenia podatku VAT naliczonego, w całości lub w części, przy nabyciu tych towarów.

Tylko łączne zaistnienie ww. przesłanek umożliwia zastosowanie fikcji prawnej i objęcie zakresem opodatkowania VAT usług świadczonych nieodpłatnie. Jeśli jeden z tych warunków nie jest spełniony Wnioskodawca nie powinien opodatkowywać takiego nieodpłatnego świadczenia usług.

Analizując natomiast treść powołanego art. 8 ust. 2 pkt 2 zauważyć należy, że dla ustalenia czy konkretne nieodpłatne świadczenie usług podlega opodatkowaniu na mocy cytowanego wyżej przepisu istotne jest ustalenie celu takiego świadczenia. Jeżeli nieodpłatne świadczenie wpisywało się będzie w cel prowadzonej działalności gospodarczej, wtedy przesłanka uznania takiej nieodpłatnej czynności za odpłatne świadczenie usług, podlegające opodatkowaniu nie zostanie spełniona. Stwierdzenie takie uzależnione jednak jest od konkretnych okoliczności jakie w danej sprawie występują.

Podkreślić należy, iż opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług podlega nieodpłatne świadczenie usług (inne niż wskazane w pkt 1) na cele inne niż działalność gospodarcza podatnika, bez względu na to czy podatnikowi przysługiwało, czy też nie przysługiwało prawo do odliczenia podatku.

Z informacji zawartych we wniosku wynika, iż Wnioskodawca, prowadzi działalność handlową w zakresie sprzedaży hurtowej artykułów piekarniczych, głownie dodatków do ciast i tzw. gotowych mieszanek do pieczywa. Jednym z elementów strategii marketingowej Spółki, podejmowanej w celu zwiększenia wolumenu sprzedaży, jest organizacja szkoleniowych wypieków pokazowych dla kontrahentów Spółki. Wypieki te organizowane są bądź w siedzibie Spółki, bądź w siedzibie kontrahenta. Celem tych wypieków jest przede wszystkim zaprezentowanie nowych produktów oferowanych przez Spółkę, możliwości ich zastosowania, a także omówienie dotychczasowych osiągnięć oraz przedstawienie nowych możliwości współpracy, promocji, itp. Wypieki pokazowe organizowane w siedzibie Spółki wzbogacane są dla ich uatrakcyjnienia o atrakcje turystyczne dla klientów, takie jak np. zwiedzanie Wawelu czy kopalni soli w Wieliczce. Z tytułu uczestnictwa w wypiekach pokazowych klienci Spółki nie ponoszą żadnych opłat.

Spółka jest czynnym zarejestrowanym podatnikiem podatku VAT od 16 października 1997r. Koszty organizacji wypieków pokazowych opisanych we wniosku służą czynnościom opodatkowanym podatkiem VAT wykonywanym przez Wnioskodawcę, a w szczególności poprzez promocję i przekazanie wiedzy o produktach z asortymentu Wnioskodawcy przyczyniają się do zwiększeniu wolumenu sprzedaży. Zużyte w trakcie wypieków dodatki piekarnicze oraz wydawane uczestnikom napoje, przekąski i inne posiłki, nie są drukowanymi materiałami reklamowymi i informacyjnymi, próbkami ani prezentami małej wartości. Wnioskodawcy przysługuje prawo odliczenia podatku naliczonego związanego z nabyciem towarów i usług służących organizacji wypieków pokazowych.

Biorąc pod uwagę powołane przepisy prawa oraz przedstawiony opis sprawy stwierdzić należy, iż zużycie towarów w ramach organizowanych wypieków pokazowych, ma związek z prowadzoną przez Wnioskodawcę działalnością – dokonywane jest bowiem w celu zaprezentowania nowych produktów oferowanych przez Spółkę, możliwości ich zastosowania, a także omówienia dotychczasowych osiągnięć oraz przedstawienia nowych możliwości współpracy, promocji, itp. Zatem w przypadku tych czynności, jeśli kontrahenci nie otrzymują należącego do Wnioskodawcy towaru do swobodnego użytku, to nie jest spełniony warunek zawarty w art. 7 ust. 2 ustawy i tym samym nie dochodzi do nieodpłatnego przekazania towarów, lecz do ich zużycia w związku z prowadzoną przez Wnioskodawcę działalnością.

W związku z powyższym, czynność zużycia wskazanych towarów, nie stanowi dostawy towarów, o której mowa w art. 7 ust. 2 ustawy.

Czynności tej nie można również uznać za odpłatne świadczenie usług w świetle art. 8 ust. 2 ustawy, które podlega opodatkowaniu na mocy art. 5 ust. 1 pkt 1 ustawy, gdyż opodatkowaniu – jako odpłatne świadczenie usług – na mocy tego przepisu podlega użycie towarów stanowiących część przedsiębiorstwa podatnika do celów innych niż działalność gospodarcza lub też nieodpłatne świadczenie usług do celów innych niż działalność gospodarcza, co w niniejszej sytuacji nie będzie miało miejsca, bowiem przedmiotowe czynności organizowania wypieków pokazowych mają związek z prowadzoną przez Wnioskodawcę działalnością.

Zatem czynności te nie podlegają opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług.

Tym samym stanowisko Wnioskodawcy uznano za prawidłowe.

Interpretacja dotyczy zaistniałego stanu faktycznego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dacie zaistnienia zdarzenia w przedstawionym stanie faktycznym.

Niniejsza interpretacja indywidualna traci ważność w przypadku zmiany któregokolwiek z elementów przedstawionego stanu faktycznego, bądź zmiany stanu prawnego.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem.

Zgodnie z przepisem § 1 pkt 1 rozporządzenia Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej z dnia 28 sierpnia 2008r. w sprawie przekazania rozpoznawania innym wojewódzkim sądom administracyjnym niektórych spraw z zakresu działania ministra właściwego do spraw finansów publicznych, Prezesa Zakładu Ubezpieczeń Społecznych oraz Prezesa Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego (Dz. U. Nr 163, poz. 1016) skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Krakowie, ul. Rakowicka 10, 31-511 Kraków, po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu – do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi – Dz. U. Nr 153, poz. 1270 ze zm.). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach – art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy). Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Izba Skarbowa w Katowicach, Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Bielsku-Białej, ul. Traugutta 2a, 43-300 Bielsko-Biała.



doradcapodatkowy.com gdy potrzebujesz własnej indywidualnej interpretacji podatkowej.

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji
Dołącz do zarejestrowanych użytkowników i korzystaj wygodnie z epodatnik.pl.   Rejestracja jest prosta, szybka i bezpłatna.

Reklama

Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.

czytaj

O nas

epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.

czytaj

Regulamin

Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.

czytaj