Interpretacja Dyrektora Izby Skarbowej w Katowicach
IBPP4/443-1489/11/AŚ
z 5 stycznia 2012 r.

 

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji

 

Rodzaj dokumentu
interpretacja indywidualna
Sygnatura
IBPP4/443-1489/11/AŚ
Data
2012.01.05



Autor
Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach


Temat
Podatek od towarów i usług --> Podstawa opodatkowania --> Podstawa opodatkowania

Podatek od towarów i usług --> Przepisy ogólne --> Definicje legalne


Słowa kluczowe
aport
gmina
sieć
środek trwały
wkłady niepieniężne


Istota interpretacji
W zakresie opodatkowania aportu sieci ciepłowniczej



Wniosek ORD-IN 2 MB

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 2 i § 5 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy, przedstawione we wniosku z dnia 3 października 2011r. (data wpływu do tut. organu 6 października 2011r.), uzupełnionym pismem z dnia 5 grudnia 2011r. (data złożenia 7 grudnia 2011r.) oraz pismem z dnia 19 grudnia 2011r. (data wpływu 22 grudnia 2011r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług jest:

  • nieprawidłowe w zakresie uznania, że czynność wniesienia aportem sieci ciepłowniczej nie mieści się w katalogu czynności objętych zwolnieniem z VAT
  • prawidłowe w zakresie ustalenia podstawy opodatkowania czynności dokonania aportu.

UZASADNIENIE

W dniu 6 października 2011r. wpłynął ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie zastosowania zwolnienia od podatku dla czynności wniesienia sportem sieci ciepłowniczej oraz ustalenia podstawy opodatkowania czynności dokonania aportu.

Ww. wniosek został uzupełniony pismem z dnia 5 rudnia 2011r. (data złożenia 7 grudnia 2011r.), będącym odpowiedzią na wezwanie tut. organu znak:IBPP4/443-1489/11/AŚ z dnia 30 listopada 2011r. oraz pismem z dnia 19 grudnia 2011r. (data wpływu 22 grudnia 2011r.), będącym odpowiedzią na wezwanie tut. organu znak: IBPP4/443-1489/11/AŚ z dnia 13 grudnia 2011r.

W przedmiotowym wniosku zostało przedstawione następujące zdarzenie przyszłe:

Gmina zamierza wnieść aportem do Spółki gminnej sieć ciepłowniczą wybudowaną w latach 2004-2005 na terenie .... Sieć ciepłownicza wybudowana została ze środków unijnych i w związku z tym Gmina musiała pozostać beneficjentem własności majątku wytworzonego w wyniku realizacji projektu przez okres 5 lat od zakończenia wydatkowania środków.

Aby Spółka mogła prowadzić działalność polegającą na dostawie ciepła do odbiorców zawarta została umowa użyczenia.

Od wybudowania przedmiotowa sieć ujęta jest w majątku Gminy a jej wartość jest skutecznie umarzana. Jednak omawiana sieć ciepłownicza nie jest użytkowana przez właściciela czyli Gminę, tylko przez Spółkę powołaną do dystrybucji ciepła.

Spółka zasila czterech odbiorców, których siedziby zlokalizowane są na terenie ....

Obecnie istnieje możliwość wniesienia ww. infrastruktury technicznej aportem do Spółki. Spółka złożyła w tej sprawie stosowny wniosek.

W piśmie z dnia 5 grudnia 2011r. uzupełniono wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej o następujące informacje:

Sieć ciepłownicza wybudowana została w latach 2004-2005.

Przedmiotem aportu są budowle - rurociągi ciepłownicze a w skład sieci nie wchodzi majątek ruchomy.

Przedmiotem aportu nie są ruchomości.

Sieć ciepłownicza została oddana do używania umową użyczenia dnia 1 września 2005r. zawartą pomiędzy Gminą a ...

Sieć ciepłownicza nie była bezpośrednio użytkowana przez Wnioskodawcę.

Wnioskodawcy nie przysługiwało prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego.

Od momentu wybudowania Wnioskodawca nie ponosił wydatków na ulepszenie przedmiotowej sieci. Natomiast w okresie trwania użyczenia sieci, wystąpiła potrzeba przebudowy sieci w punktach podłączenia nowych obiektów w związku z indywidualną lokalizacją węzłów ciepłowniczych w obiektach. Przebudowa wykonana została przez Spółkę na jej koszt a poniesione wydatki nie stanowiły 30% wartości początkowej.

Wnioskodawca jest czynnym podatnikiem VAT.

W związku z powyższym zadano następujące pytanie:

Czy czynność wniesienia aportem sieci ciepłowniczej wybudowanej przez Gminę - mieści się w katalogu czynności objętych zwolnieniem z VAT i w związku z tym mają w tym przypadku zastosowanie przepisy art. 43 ust. 1 pkt 2 w związku z art. 43 ust. 2 tej ustawy oraz czy wartość wnoszonego aportu może być wyliczona w oparciu o wartość księgową czy też wartość rynkową ustalona przez rzeczoznawcę...

Zdaniem Wnioskodawcy, ww. czynność nie mieści się w katalogu czynności objętych zwolnieniem z VAT, z uwagi na niespełnienie przez Gminę zapisu art. 43 ust. 2 pkt 2 ustawy o podatku od towarów i usług. Wartość aportu winna być określona wartością rynkową sieci ciepłowniczej ustaloną przez rzeczoznawcę.

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego zdarzenia przyszłego uznaje się za:

  • nieprawidłowe w zakresie uznania, że czynność wniesienia aportem sieci ciepłowniczej nie mieści się w katalogu czynności objętych zwolnieniem z VAT
  • prawidłowe w zakresie ustalenia podstawy opodatkowania czynności dokonania aportu.

Zgodnie z art. 5 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (tj. Dz. U. z 2011r. Nr 177, poz. 1054), zwanej dalej ustawą o VAT, opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług podlega między innymi odpłatna dostawa towarów i odpłatne świadczenie usług na terytorium kraju.

W świetle art. 2 pkt 6 ww. ustawy o VAT, przez towary rozumie się rzeczy oraz ich części, a także wszelkie postacie energii.

Zgodnie z art. 7 ust. 1 ustawy o VAT, przez dostawę towarów, o której mowa w art. 5 ust. 1 pkt 1, rozumie się przeniesienie prawa do rozporządzania towarami jak właściciel (...).

Aport to wkład na utworzenie lub powiększenie majątku spółki, który daje prawo do udziału w jej zyskach. Przedmiotem aportu mogą być pieniądze (aporty pieniężne), rzeczy lub prawa (aporty rzeczowe) oraz umiejętności, kompetencje techniczne, czy zawodowe. Wniesienie aportu stanowić może dostawę towarów (jeśli przedmiotem aportu są towary w rozumieniu art. 2 pkt 6 ustawy) lub świadczenie usług (w pozostałych przypadkach).

Z powyższego wynika, że wniesienie aportu w postaci towarów należy uznać w rozumieniu art. 2 pkt 6 ustawy o VAT za odpłatną dostawę towarów.

Z przedstawionego w treści wniosku opisu zdarzenia przyszłego wynika, iż Gmina (czynny podatnik podatku VAT) zamierza wnieść aportem do Spółki gminnej sieć ciepłowniczą wybudowaną w latach 2004-2005 na terenie .... Przedmiotem aportu są budowle - rurociągi ciepłownicze a w skład sieci nie wchodzi majątek ruchomy. Sieć ciepłownicza nie była bezpośrednio użytkowana przez Wnioskodawcę. Wnioskodawcy nie przysługiwało prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego.

Od wybudowania przedmiotowa sieć ujęta jest w majątku Gminy a jej wartość jest skutecznie umarzana. Jednak omawiana sieć ciepłownicza nie jest użytkowana przez właściciela czyli Gminę, tylko przez Spółkę powołaną do dystrybucji ciepła. Spółka zasila czterech odbiorców, których siedziby zlokalizowane są na terenie Parku.

Aby Spółka mogła prowadzić działalność polegającą na dostawie ciepła do odbiorców sieć ciepłownicza została oddana do używania umową użyczenia dnia 1 września 2005r. zawartą pomiędzy Gminą a ...

Od momentu wybudowania Wnioskodawca nie ponosił wydatków na ulepszenie przedmiotowej sieci. Natomiast w okresie trwania użyczenia sieci, wystąpiła potrzeba przebudowy sieci w punktach podłączenia nowych obiektów w związku z indywidualną lokalizacją węzłów ciepłowniczych w obiektach. Przebudowa wykonana została przez Spółkę na jej koszt a poniesione wydatki nie stanowiły 30% wartości początkowej.

Z uwagi na fakt, iż przedmiotem aportu będzie sieć ciepłownicza, konieczne jest dokonanie oceny czy aport ten, pomimo, iż stanowi odpłatną dostawę towarów, nie będzie korzystał ze zwolnienia z opodatkowania na podstawie art. 43 ustawy o VAT.

Podstawowa stawka podatku – na podstawie art. 41 ust. 1 ustawy o VAT, wynosi 22% z zastrzeżeniem ust. 2-12c, art. 83, art. 119 ust. 7, art. 120 ust. 2 i 3, art. 122 i art. 129 ust. 1. Stosownie do art. 146a pkt 1 ustawy, w okresie od dnia 1 stycznia 2011 r. do dnia 31 grudnia 2013 r. z zastrzeżeniem art. 146f stawka podatku, o której mowa w art. 41 ust. 1 i 13, art. 109 ust. 2 i art. 110 wynosi 23%.

Na mocy art. 43 ust. 1 pkt 2 ustawy, w brzmieniu obowiązującym od dnia 1 stycznia 2009r., zwalnia się od podatku dostawę towarów używanych, pod warunkiem, że w stosunku do tych towarów nie przysługiwało dokonującemu ich dostawy prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego.

Przez towary używane, o których mowa w ust. 1 pkt 2, rozumie się ruchomości, których okres używania przez podatnika dokonującego ich dostawy wyniósł co najmniej pół roku po nabyciu prawa do rozporządzania tymi towarami jak właściciel (art. 43 ust. 2 ustawy).

Z powyższego wynika, że pojęcie „towarów używanych” dotyczy ruchomości, natomiast przedmiotem aportu w rozpatrywanej sprawie jest sieć ciepłownicza, w skład której nie wchodzi majątek ruchomy, stanowiąca jak wskazał Wnioskodawca budowle. Zatem ww. przepis (art. 43 ust. 1 pkt 2 ustawy o VAT) nie będzie miał w ww. sprawie zastosowania.

Należy w tym miejscu jednak wskazać, że zgodnie art. 43 ust. 1 pkt 10 ww. ustawy zwalnia się od podatku dostawę budynków, budowli lub ich części z wyjątkiem gdy:

  1. dostawa jest dokonywana w ramach pierwszego zasiedlenia lub przed nim,
  2. pomiędzy pierwszym zasiedleniem a dostawą budynku, budowli lub ich części upłynął okres krótszy niż 2 lata.

Zgodnie z art. 2 pkt 14 ustawy o VAT przez pierwsze zasiedlenie - rozumie się oddanie do użytkowania, w wykonaniu czynności podlegających opodatkowaniu, pierwszemu nabywcy lub użytkownikowi budynków, budowli lub ich części, po ich:

  1. wybudowaniu lub
  2. ulepszeniu, jeżeli wydatki poniesione na ulepszenie, w rozumieniu przepisów o podatku dochodowym, stanowiły co najmniej 30% wartości początkowej.

Aby można było mówić o pierwszym zasiedleniu, musi dojść do wydania budynku lub budowli do użytkowania w wykonaniu czynności podlegających opodatkowaniu. Pierwsze zasiedlenie będzie miało miejsce wówczas, gdy wybudowany lub zmodernizowany budynek lub budowla zostanie sprzedany lub np. oddany w najem, bowiem zarówno sprzedaż, jak i najem są czynnościami podlegającymi opodatkowaniu.

W treści wniosku wskazano, że sieć ciepłownicza została oddana do używania na podstawie umowy użyczenia.

Przez umowę użyczenia, w świetle regulacji Kodeksu cywilnego (art. 710-719), użyczający zobowiązuje się zezwolić biorącemu, przez czas oznaczony lub nieoznaczony, na bezpłatne używanie oddanej mu w tym celu rzeczy. Umowa użyczenia nie przenosi własności rzeczy.

Powyższe oznacza, że oddanie do bezpłatnego używania na podstawie umowy użyczenia jest nieodpłatnym świadczeniem usług.

Nieodpłatna dostawa towarów oraz nieodpłatne świadczenie usług, nie podlegają opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług, za wyjątkiem ściśle określonych sytuacji, wskazanych w art. 7 ust. 2 oraz art. 8 ust. 2 ustawy o VAT.

Zgodnie z art. 8 ust. 2 ustawy o VAT, w brzmieniu obowiązującym do 31 marca 2011r. za odpłatne świadczenie usług uznaje się także nieodpłatne świadczenie usług niebędące dostawą towarów na cele osobiste podatnika lub jego pracowników, w tym byłych pracowników, wspólników, udziałowców, akcjonariuszy, członków spółdzielni i ich domowników, członków organów stanowiących osób prawnych, członków stowarzyszenia, oraz wszelkie inne nieodpłatne świadczenie usług, jeżeli nie są one związane z prowadzeniem przedsiębiorstwa, a podatnikowi przysługiwało prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego przy nabyciu towarów i usług związanych z tymi usługami w całości lub w części.

Z powyższego wynika, że aby nieodpłatne świadczenie usług było objęte opodatkowaniem podatkiem VAT muszą być spełnione łącznie dwa warunki. Po pierwsze ustawa wyraźnie wskazuje, że nie ma podstaw do opodatkowania usług świadczonych co prawda nieodpłatnie, ale w związku z prowadzonym przez podatnika przedsiębiorstwem. Zatem opodatkowaniu objęte są co do zasady usługi świadczone bez związku z prowadzonym przedsiębiorstwem. Jednakże warunkiem objęcia ww. nieodpłatnych usług podatkiem VAT jest istnienie prawa podatnika do odliczenia całości lub części podatku naliczonego związanego ze świadczonymi usługami.

Z powyższego wynika, że warunkiem opodatkowania nieodpłatnego świadczenia usług jest łączne spełnienie powyższych przesłanek. Niedopełnienie któregokolwiek z warunków określonych w art. 8 ust. 2 ustawy jest podstawą do traktowania nieodpłatnej usługi jako niepodlegającej opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług.

Zdaniem tut. organu aby ustalić czy świadczone usługi są związane z działalnością gospodarczą podatnika należy odwołać się do przepisów ustawy z dnia 8 marca 1990r. o samorządzie gminnym (t.j. Dz. U. z 2001r. Nr 142 poz. 1591 ze zm.). Gmina stosownie do art. 2 ust. 1 i 2 ww. ustawy jest jednostką samorządu terytorialnego posiadającą osobowość prawną, wykonującą zadania publiczne we własnym imieniu i na własną odpowiedzialność.

Zgodnie z art. 6 ust. 1 ww. ustawy do zakresu działania gminy należą wszystkie sprawy publiczne o znaczeniu lokalnym, niezastrzeżone ustawami na rzecz innych podmiotów.

Do zadań własnych gminy należy zaspokajanie zbiorowych potrzeb wspólnoty. W szczególności zadania własne obejmują sprawy wodociągów i zaopatrzenia w wodę, kanalizacji, usuwania i oczyszczania ścieków komunalnych, utrzymania czystości i porządku oraz urządzeń sanitarnych, wysypisk i unieszkodliwiania odpadów komunalnych, zaopatrzenia w energię elektryczną i cieplną oraz gaz (art. 7 ust. 1 pkt 3 cyt. ustawy o samorządzie gminnym).

Zgodnie z art. 9 ust. 1-4 cytowanej ustawy w celu wykonywania zadań gmina może tworzyć jednostki organizacyjne, a także zawierać umowy z innymi podmiotami, w tym z organizacjami pozarządowymi. Formy prowadzenia gospodarki gminnej, w tym wykonywania przez gminę zadań o charakterze użyteczności publicznej, określa odrębna ustawa. Zadaniami użyteczności publicznej, w rozumieniu ustawy, są zadania własne gminy, określone w art. 7 ust. 1, których celem jest bieżące i nieprzerwane zaspokajanie zbiorowych potrzeb ludności w drodze świadczenia usług powszechnie dostępnych.

Należy również podkreślić, iż zgodnie z art. 43 ustawy o samorządzie gminnym, mieniem komunalnym jest własność i inne prawa majątkowe należące do poszczególnych gmin i ich związków oraz mienie innych gminnych osób prawnych, w tym przedsiębiorstw. Mienie jest instytucją prawa cywilnego, a wykonywanie uprawnień właścicielskich jest domeną prawa cywilnego i podejmowane w tym zakresie czynności mają charakter cywilnoprawny; należą do zakresu spraw jednostki samorządu terytorialnego jako osoby prawnej, a nie jako organu administracji publicznej.

W kontekście powyższego należy uznać, że przekazanie Spółce w formie umowy użyczenia do bezpłatnego użytkowania wybudowanej przez Wnioskodawcę sieci ciepłowniczej nie podlegało opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług, z uwagi na nieodpłatność tej czynności oraz na fakt, iż Wnioskodawcy nie przysługiwało prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego przy nabyciu towarów i usług związanych z tą usługą.

Zatem wskazana we wniosku wybudowana sieć ciepłownicza przed wniesieniem aportem wykorzystywana była przez Wnioskodawcę do wykonywania czynności niepodlegających opodatkowaniu podatkiem VAT. Tym samym należy przyjąć, że sieć ciepłownicza po wybudowaniu nie była oddana do wykonywania czynności opodatkowanych podatkiem VAT, więc do jej zasiedlenia na gruncie przepisów o VAT nie doszło. Tym samym transakcja wniesienia aportem sieci ciepłowniczej nastąpi w ramach pierwszego zasiedlenia.

W związku z powyższym aport sieci nie będzie mógł korzystać ze zwolnienia od podatku na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 10 ustawy o VAT.

Jednakże, należy mieć na uwadze, iż zgodnie z art. 43 ust.1 pkt 10a, zwalnia się od podatku dostawę budynków, budowli lub ich części nieobjętą zwolnieniem, o którym mowa w pkt 10, pod warunkiem że:

  1. w stosunku do tych obiektów nie przysługiwało dokonującemu ich dostawy prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego,
  2. dokonujący ich dostawy nie ponosił wydatków na ich ulepszenie, w stosunku do których miał prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego, a jeżeli ponosił takie wydatki, to były one niższe niż 30% wartości początkowej tych obiektów.

Mając powyższe na uwadze, aby nieruchomość mogła korzystać ze zwolnienia na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 10a ww. ustawy musi być spełniony podstawowy warunek tj. sprzedającemu nie przysługiwało prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego przy nabyciu budynków i budowli.

W rozpatrywanej sprawie Gminie nie przysługiwało prawo do odliczenia podatku naliczonego przy realizacji ww. projektu. Spełnione zostały zatem przesłanki do zastosowania zwolnienia na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 10a cyt. ustawy.

Podsumowując należy stwierdzić, iż czynność wniesienia aportu sieci ciepłowniczej przez Gminę do Spółki podlegać będzie opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług jako odpłatna dostawa towarów. Jednakże w przedmiotowej sprawie czynność wniesienia aportu będzie korzystać ze zwolnienia, o którym mowa w art. 43 ust. 1 pkt 10a ustawy o VAT.

Tym samym stanowisko Wnioskodawcy zgodnie z którym ww. czynność aportu nie mieści się w katalogu czynności objętych zwolnieniem z VAT, z uwagi na niespełnienie przez Gminę zapisu art. 43 ust. 2 pkt 2 ustawy o podatku od towarów i usług, należało uznać za nieprawidłowe.

Przechodząc do kwestii ustalenia podstawy opodatkowania czynności dokonania aportu należy zauważyć, że:

W myśl art. 29 ust. 1 ustawy o VAT podstawą opodatkowania jest obrót, z zastrzeżeniem ust 2-22 art. 30-32, art. 119 oraz art. 120 ust. 4 i 5. Obrotem jest kwota należna z tytułu sprzedaży, pomniejszona o kwotę należnego podatku. Kwota należna obejmuje całość świadczenia należnego od nabywcy lub osoby trzeciej. Obrót zwiększa się o otrzymane dotacje, subwencje i inne dopłaty o podobnym charakterze mające bezpośredni wpływ na cenę (kwotę należną) towarów dostarczanych lub usług świadczonych przez podatnika, pomniejszone o kwotę należnego podatku.

Stosownie do art. 29 ust. 9 ustawy, w przypadku wykonania czynności, o których mowa w art. 5, dla których nie została określona cena, podstawą opodatkowania jest wartość rynkowa towarów lub usług pomniejszona o kwotę podatku, z zastrzeżeniem ust. 10 i 12.

W przypadku dokonania czynności wniesienia środków trwałych do spółki prawa handlowego jako wkładu niepieniężnego (aportu), nie występuje kwota należna (cena) w zamian za wniesione towary, lecz formę należności stanowią udziały w spółce objęte w zamian za wniesione towary. Stąd też w powyższym przypadku podstawę opodatkowania podatkiem od towarów i usług transakcji wniesienia nieruchomości w formie wkładu niepieniężnego do spółki osobowej należy określić na podstawie art. 29 ust. 9 ustawy.

Jednocześnie należy zwrócić uwagę, iż zgodnie z art. 2 pkt 27b ustawy, przez wartość rynkową rozumie się całkowitą kwotę, jaką, w celu uzyskania w danym momencie danych towarów lub usług, nabywca lub usługobiorca na takim samym etapie sprzedaży jak ten, na którym dokonywana jest dostawa towarów lub świadczenie usług, musiałby, w warunkach uczciwej konkurencji, zapłacić niezależnemu dostawcy lub usługodawcy na terytorium kraju; w przypadku gdy nie można ustalić porównywalnej dostawy towarów lub świadczenia usług, przez wartość rynkową rozumie się:

  1. w odniesieniu do towarów - kwotę nie mniejszą niż cena nabycia towarów lub towarów podobnych, a w przypadku braku ceny nabycia, koszt wytworzenia, określone w momencie dostawy,
  2. w odniesieniu do usług - kwotę nie mniejszą niż całkowity koszt poniesiony przez podatnika na wykonanie tych usług.

Tym samym na fakturze VAT potwierdzającej dokonanie aportu wartość sprzedaży (podstawa opodatkowania) winna zostać ustalona zgodnie z art. 29 ust. 9 ustawy. Powinna to być zatem ustalona wartość rynkowa towarów.

Tym samym stanowisko Wnioskodawcy, zgodnie z którym wartość aportu winna być określona wartością rynkową sieci ciepłowniczej ustaloną przez rzeczoznawcę, należało uznać za prawidłowe.

Podsumowując, stanowisko Wnioskodawcy uwzględniane całościowo należało uznać:

  • nieprawidłowe w zakresie uznania, że czynność wniesienia aportem sieci ciepłowniczej nie mieści się w katalogu
  • prawidłowe w zakresie ustalenia podstawy opodatkowania czynności dokonania aportu.

Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dniu wydania interpretacji.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Zgodnie z przepisem § 1 pkt 1 rozporządzenia Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej z dnia 28 sierpnia 2008r. w sprawie przekazania rozpoznawania innym wojewódzkim sądom administracyjnym niektórych spraw z zakresu działania ministra właściwego do spraw finansów publicznych, Prezesa Zakładu Ubezpieczeń Społecznych oraz Prezesa Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego (Dz. U. Nr 163, poz. 1016) skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Gliwicach, ul. Prymasa Stefana Wyszyńskiego 2, 44-101 Gliwice po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu – do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi – Dz. U. Nr 153, poz. 1270 ze zm.). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach – art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Izba Skarbowa w Katowicach, Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Bielsku-Białej, ul. Traugutta 2a 43-300 Bielsko-Biała.



doradcapodatkowy.com gdy potrzebujesz własnej indywidualnej interpretacji podatkowej.

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji
Dołącz do zarejestrowanych użytkowników i korzystaj wygodnie z epodatnik.pl.   Rejestracja jest prosta, szybka i bezpłatna.

Reklama

Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.

czytaj

O nas

epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.

czytaj

Regulamin

Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.

czytaj