Interpretacja Dyrektora Izby Skarbowej w Warszawie
IPPP3/443-849/12-2/KB
z 21 listopada 2012 r.

 

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA


Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. 2012r., poz. 749) oraz § 7 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy, przedstawione we wniosku z dnia 14.08.2012 r. (data wpływu 23.08.2012 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku akcyzowego w zakresie rozliczenia faktur korygujących jest:

  • nieprawidłowe – w części dotyczącej faktur korygujących zmniejszających ilość dostarczonej energii;
  • prawidłowe – w części dotyczącej faktur korygujących zwiększających ilość dostarczonej energii.


UZASADNIENIE


W dniu 23 sierpnia 2012 r. wpłynął ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku akcyzowego w zakresie rozliczenia faktur korygujących.


W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny oraz zdarzenie przyszłe:


Sp. z o.o. (dalej: Spółka) prowadzi działalność gospodarczą polegającą między innymi na obrocie energią elektryczną na potrzeby odbiorców znajdujących się na terytorium Rzeczpospolitej Polskiej. Zgodnie z treścią uzyskanej koncesji Spółka jest zobowiązana do wykonywania działalności objętej koncesją na zasadach określonych w ustawie Prawo energetyczne oraz wydanych na jej podstawie przepisów wykonawczych w szczególności do zapewnienia wysokiej jakości świadczonych usług i niezawodności zaopatrzenia w energię elektryczną.

Zasadniczo wysokość sprzedaży energii elektrycznej odbiorcom końcowym Spółka ustala w oparciu o wskazania układu pomiarowo rozliczeniowego, uzyskując dane o wielkości odbioru przez poszczególne podmioty od Operatora Systemu Dystrybucyjnego (dalej: OSD). Na ich podstawie, Spółka wystawia faktury VAT nabywcom, dokonując jednocześnie naliczenia podatku akcyzowego w oparciu o przepisy ustawy z dnia 6 grudnia 2008 r., o podatku akcyzowym (Dz. U. z 2009 r. Nr 3, poz. 11 ze zm.) (dalej: Ustawa). Spółka może też wystawiać faktury VAT na podstawie szacunkowego zużycia energii elektrycznej deklarowanej przez odbiorcę. Jednak w takim przypadku faktury rozliczeniowe wystawiane są na podstawie wskazań układów pomiarowych, udostępnianych Spółce zgodnie z harmonogramem OSD.

Spółka dla większości odbiorców nie ma dostępu do układów pomiarowo-rozliczeniowych odbiorców energii elektrycznej. Czynności związane z odczytem, rejestracją, przetwarzaniem, transmisją i udostępnianiem danych pomiarowych są dokonywane przez niezależne podmioty OSD. Pomimo dokładania należytej staranności przez podmioty OSD, nie można wyeliminować przypadków wymagających korekt faktur VAT. Na podstawie dostarczanych przez OSD skorygowanych danych, dotyczących ilości sprzedanej energii elektrycznej, Spółka dokonuje korekt sprzedaży, za okresy rozliczeniowe, w których wystąpiła uzasadniona przyczyna korekty. W takiej sytuacji Spółka wystawia fakturę korygującą.

Wobec tego w fakturze korygującej, w przypadku zwiększenia ilości energii dostarczonej, Spółka określa termin płatności różnicy z niej wynikającej. Natomiast, gdy dostarczona ilość energii uległa zmniejszeniu, Spółka nie wykazuje terminu płatności.


W związku z powyższym zadano następujące pytanie:


W rozliczeniu, za który miesiąc Spółka jest zobowiązana do rozliczenia podatku akcyzowego od energii wykazanej na fakturze korygującej zwiększającej oraz zmniejszającej ilość dostarczanej nabywcy końcowemu energii elektrycznej?


W rozliczeniu, za który miesiąc Spółka będzie zobowiązana do rozliczenia podatku akcyzowego od energii wykazanej na fakturze korygującej zwiększającej oraz zmniejszającej ilość dostarczanej nabywcy końcowemu energii elektrycznej?


Zdaniem Wnioskodawcy:


Zgodnie z art. 11 Ustawy w przypadku sprzedaży energii elektrycznej odbiorcom końcowym na terytorium kraju - obowiązek podatkowy powstaje w momencie wydania energii. Dodatkowo zgodnie z art. 11 ust. 2 Ustawy wydanie energii elektrycznej, nabywcy końcowemu jest związane z wystawieniem przez podatnika faktury lub innego dokumentu, z którego wynika zapłata należności za sprzedaną przez podatnika energię elektryczną.

W przypadku energii elektrycznej podatnik jest obowiązany, bez wezwania organu podatkowego, składać właściwemu naczelnikowi urzędu celnego deklaracje podatkowe według ustalonego wzoru oraz obliczać i wpłacać akcyzę na rachunek właściwej izby celnej, w terminie do 25. dnia miesiąca następującego po miesiącu, w którym upłynął termin płatności określony w umowie właściwej dla rozliczeń z tytułu dostaw energii elektrycznej albo, jeżeli termin ten nie został określony w umowie - upłynął termin płatności wynikający z faktury lub innego dokumentu wystawionego przez podatnika, z którego wynika zapłata należności za sprzedaną przez podatnika energię elektryczną, a jeżeli termin płatności nie został określony w umowie ani w fakturze lub w tym dokumencie - po miesiącu, w którym wystawiono fakturę lub ten dokument - w przypadku sprzedaży energii elektrycznej nabywcy końcowemu na terytorium kraju.

Mając powyższe na uwadze należy przyjąć, że ustawodawca, w zakresie terminu rozliczenia podatku akcyzowego od energii elektrycznej odniósł się do terminu płatności oraz do zafakturowania dostawy w okresie rozliczeniowym. Dodatkowo w Ustawie brak jest regulacji dotyczących momentu ujęcia faktur korygujących dokonaną sprzedaż energii elektrycznej dla celów podatku akcyzowego. Dlatego też, w przypadku, gdy brak jest przepisów szczególnych należy stosować zasadę ogólną mówiącą, iż podatek akcyzowy od energii elektrycznej dostarczonej odbiorcy końcowemu opodatkowuje się podatkiem akcyzowym zgodnie z terminem płatności wynikającym z umowy lub faktury, natomiast w przypadku braku określenia terminu płatności w umowie i na fakturze podatek akcyzowy należy obliczyć i wpłacić po miesiącu, w którym wystawiono fakturę.

Dlatego też mając na uwadze brak odrębnych regulacji prawnych, skutki podatkowe korekt faktur należy określić na podstawie przepisów ogólnych, zawartych w art. 24 Ustawy.

Stąd skutki związane z korektą faktur VAT należy ująć w rozliczeniu podatku akcyzowego za miesiąc, w którym przypada termin płatności wynikający z takiej korekty faktury w przypadku korekty zwiększającej.

W przepisach ustawy brak jest także regulacji określających, w jaki sposób ująć korektę faktury na „minus” - zmniejszającą ilość energii elektrycznej w stosunku do wykazanej na fakturze korygowanej.

Także w takiej sytuacji należy odnieść się do zasad ogólnych i ująć dla celów podatku akcyzowego taką korektę faktury w rozliczeniu za miesiąc, w którym została ona wystawiona, pomniejszając w tym miesiącu ilość energii opodatkowanej.

Interpretacja taka zdaniem Spółki jest jedyną możliwą do przyjęcia na gruncie przepisów Ustawy, bowiem odmiennie niż w przypadku przepisów VAT, nie określono w odrębnych przepisach skutków korekt faktur.

Dodatkowo Spółka wskazuje, że moment ujęcia faktury korygującej został szczegółowo uregulowany w ustawie o podatku towarów i usług z dnia 11 marca 2004 r. (Dz. U. Nr 54, poz. 535), mianowicie zgodnie z art. 29 ust. 4a że w przypadku, gdy podstawa opodatkowania ulega zmniejszeniu w stosunku do podstawy określonej w wystawionej fakturze, obniżenia podstawy opodatkowania podatnik dokonuje pod warunkiem posiadania, przed upływem terminu do złożenia deklaracji podatkowej za dany okres rozliczeniowy, w którym nabywca towaru lub usługi otrzymał korektę faktury, potwierdzenia otrzymania korekty faktury przez nabywcę towaru lub usługi, dla którego wystawiono fakturę. Uzyskanie potwierdzenia otrzymania przez nabywcę towaru lub usługi korekty faktury po terminie złożenia deklaracji podatkowej za dany okres rozliczeniowy uprawnia podatnika do uwzględnienia korekty faktury za okres rozliczeniowy, w którym potwierdzenie to uzyskano. Jednak zgodnie z art. 29 ust. 4b obowiązku posiadania dowodu doręczenia korekty faktury nie stosuje się m.in. do sprzedaży energii elektrycznej. Dlatego też, mając powyższe na uwadze pomimo powstania obowiązku podatkowego w podatku VAT z chwilą zaistnienia określonego zdarzenia, ujawnienie w terminie późniejszym okoliczności, które skutkują obniżeniem podstawy opodatkowania, nie wiąże się z koniecznością dokonania korekty deklaracji podatkowych za okres wystawienia pierwotnej faktury.

Dodatkowo wskazać należy, że stosownie do treści art. 29 ust. 20 ustawy o podatku od towarów i usług w przypadku dostawy przez podatnika towarów objętych podatkiem akcyzowym podstawą opodatkowania objęta jest również kwota tego podatku. Oznacza to, że w przypadku stwierdzenia, że dokonano dostawy mniejszej ilości energii elektrycznej i wystawienia w związku z tym faktury korygującej w podatku VAT, w fakturze tej należy uwzględnić zarówno mniejszą ilość towaru jak i niższą kwotę podatku akcyzowego.

Wobec powyższego nie można przyjąć, by dla potrzeb dwóch podatków rozliczanych według tego samego schematu, ustawodawca przyjął dwa różne terminy wykazywania organom podatkowym zmniejszenia kwoty podatku na skutek ujawnienia, że dostawa obejmowała inną ilość towaru niż pierwotnie przyjęto.

Dodatkowo jak stwierdził Wojewódzki Sąd Administracyjny w Warszawie dnia 23 lutego 2012 r. (sygn. III SA/Wa 1065/11) „W przypadku ujawnienia, już po wystawieniu pierwotnej faktury, że podstawa opodatkowania w podatku akcyzowym uległa zmniejszeniu, dokonanie odpowiedniej korekty wysokości zobowiązania podatkowego w miesiącu, w którym wystawiono fakturę, nie wiąże się (podobnie jak w przypadku podatku od towarów i usług) – z ryzykiem uszczuplenia należności publicznoprawnych czy też z ryzykiem nadużyć podatkowych. Przyjęcie wykładni zaprezentowanej przez organy, w odniesieniu do wydania energii elektrycznej, w przypadku, której, jak wskazywano zarówno we wniosku o udzielenie interpretacji jak i w skardze do tutejszego sądu, niezwykłe często dochodzi do błędnego przekazania podatnikowi ilości wydanej energii, oznaczałoby nałożenie na tegoż podatnika dodatkowego obowiązku ustawicznego korygowania już złożonych deklaracji podatkowych. Oznaczałoby to również nałożenie na organy podatkowe obowiązku stałego rozpoznawania wniosków o zwrot nadpłaty a następnie dokonywania jej zwrotu wraz z ewentualnym oprocentowaniem”.

Podsumowując, mając na uwadze brak regulacji szczególnych oraz fakt, iż korekta faktury jest także fakturą, skutki związane ze zwiększeniem ilości energii na korekcie faktury winny zostać ujęte w ewidencji podatku akcyzowego zgodnie z terminem wystawienia korekty faktury oraz uwzględnione w rozliczeniach podatku akcyzowego zgodnie z terminem płatności określonym na korekcie faktury. W przypadku korekty faktury zmniejszającej ilość energii dostarczonej, skutki podatkowe winny zostać ujęte w ewidencji za okres wystawienia korekty faktury oraz w rozliczeniu podatku akcyzowego za okres, w którym wystawiono fakturę korygującą.


W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego stanu faktycznego oraz zdarzenia przyszłego uznaje się za:


  • nieprawidłowe – w części dotyczącej faktur korygujących zmniejszających ilość dostarczonej energii;
  • prawidłowe – w części dotyczącej faktur korygujących zwiększających ilość dostarczonej energii.

Zgodnie z art. 9 ust. 1 pkt 2 ustawy z dnia 6 grudnia 2008 r. o podatku akcyzowym (t.j. Dz. U. 2011 r. Nr 108, poz. 626 ze zm.) zwanej dalej ustawą, w przypadku energii elektrycznej przedmiotem opodatkowania akcyzą jest sprzedaż energii elektrycznej nabywcy końcowemu na terytorium kraju, w tym przez podmiot nieposiadający koncesji na wytwarzanie, przesyłanie, dystrybucję lub obrót energią elektryczną w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 10 kwietnia 1997 r. - Prawo energetyczne, który wyprodukował tę energię.

Stosownie do art. 11 ust. 1 pkt 2 ustawy w przypadku energii elektrycznej obowiązek podatkowy powstaje z momentem wydania energii elektrycznej nabywcy końcowemu, w przypadku sprzedaży energii elektrycznej na terytorium kraju.

Przy czym w myśl ust. 2 cytowanego artykułu wydanie energii elektrycznej, o którym mowa w ust. 1 pkt 2, nabywcy końcowemu jest związane z wystawieniem przez podatnika faktury lub innego dokumentu, z którego wynika zapłata należności za sprzedaną przez podatnika energię elektryczną.

Na podstawie uregulowań zawartych w art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy w przypadku energii elektrycznej podatnik jest obowiązany, bez wezwania organu podatkowego, składać właściwemu naczelnikowi urzędu celnego deklaracje podatkowe według ustalonego wzoru oraz obliczać i wpłacać akcyzę na rachunek właściwej izby celnej, w terminie do 25. dnia miesiąca następującego po miesiącu, w którym upłynął termin płatności określony w umowie właściwej dla rozliczeń z tytułu dostaw energii elektrycznej albo, jeżeli termin ten nie został określony w umowie - upłynął termin płatności wynikający z faktury lub innego dokumentu wystawionego przez podatnika, z którego wynika zapłata należności za sprzedaną przez podatnika energię elektryczną, a jeżeli termin płatności nie został określony w umowie ani w fakturze lub w tym dokumencie - po miesiącu, w którym wystawiono fakturę lub ten dokument - w przypadku sprzedaży energii elektrycznej nabywcy końcowemu na terytorium kraju.

Z przedstawionych we wniosku okoliczności wynika, że Spółka prowadzi działalność gospodarczą polegającą między innymi na obrocie energią elektryczną. Zasadniczo wysokość sprzedaży energii elektrycznej odbiorcom końcowym Spółka ustala w oparciu o wskazania układu pomiarowo rozliczeniowego, uzyskując dane o wielkości odbioru przez poszczególne podmioty od Operatora Systemu Dystrybucyjnego (dalej: OSD). Na ich podstawie, Spółka wystawia faktury VAT nabywcom, dokonując jednocześnie naliczenia podatku akcyzowego w oparciu o przepisy ustawy z dnia 6 grudnia 2008 r., o podatku akcyzowym. Spółka może też wystawiać faktury VAT na podstawie szacunkowego zużycia energii elektrycznej deklarowanej przez odbiorcę. Jednak w takim przypadku faktury rozliczeniowe wystawiane są na podstawie wskazań układów pomiarowych, udostępnianych Spółce zgodnie z harmonogramem OSD. Spółka dla większości odbiorców nie ma dostępu do układów pomiarowo-rozliczeniowych odbiorców energii elektrycznej. Czynności związane z odczytem, rejestracją, przetwarzaniem, transmisją i udostępnianiem danych pomiarowych są dokonywane przez niezależne podmioty OSD. Pomimo dokładania należytej staranności przez podmioty OSD, nie można wyeliminować przypadków wymagających korekt faktur VAT. Na podstawie dostarczanych przez OSD skorygowanych danych, dotyczących ilości sprzedanej energii elektrycznej, Spółka dokonuje korekt sprzedaży, za okresy rozliczeniowe, w których wystąpiła uzasadniona przyczyna korekty. W takiej sytuacji Spółka wystawia fakturę korygującą. Wobec tego w fakturze korygującej, w przypadku zwiększenia ilości energii dostarczonej, Spółka określa termin płatności różnicy z niej wynikającej. Natomiast, gdy dostarczona ilość energii uległa zmniejszeniu, Spółka nie wykazuje terminu płatności.

Wobec powyższego, wątpliwości Spółki dotyczą w rozliczeniu za który miesiąc Spółka jest/będzie zobowiązana do rozliczenia podatku akcyzowego od energii wykazanej na fakturze korygującej zwiększającej oraz zmniejszającej ilość dostarczanej nabywcy końcowemu energii elektrycznej.

Odnosząc się do niniejszej kwestii należy zauważyć, iż ustawodawca nie określa wprost sposobu korygowania rozliczenia za dostarczoną energię elektryczną.

Niemniej zdaniem tut. Organu w sytuacji gdy dochodzi do korekty zmniejszającej ilość dostarczonej energii należy w szczególności zwrócić uwagę na moment powstania obowiązku podatkowego z tytułu sprzedaży energii na terytorium kraju, tj. moment wydania energii elektrycznej nabywcy końcowemu, który jest związany z wystawieniem przez podatnika faktury lub innego dokumentu, z którego wynika zapłata należności za sprzedaną przez podatnika energię elektryczną, jak też regulacje dotyczące ewidencji, zawarte w art. 91 ust. 1 i 3 ustawy oraz przepisach rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 24 lutego 2009 r. w sprawie ewidencji energii elektrycznej (Dz. U. Nr 32, poz. 243 ze zm.), w której łączna ilość energii elektrycznej sprzedanej nabywcom końcowym na terytorium kraju wynikająca z faktur, ujmowana jest zgodnie z datą sprzedaży wykazaną w fakturze. Na gruncie ustawy o podatku akcyzowym faktura korygująca zmniejszająca ilość dostarczonej energii oznacza, że zafakturowano nabywcy końcowemu większą ilość energii elektrycznej niż faktycznie sprzedano.

Zatem gdy korekta faktury dotyczy zmniejszenia wykazanej w fakturze pierwotnej ilości sprzedanej energii, Wnioskodawca będzie zobowiązany do korekty deklaracji podatkowej za okres rozliczeniowy, w którym uwzględnił fakturę pierwotną, w przeciwnym bowiem przypadku deklaracja za ten okres odzwierciedlałaby ilość sprzedanej energii elektrycznej która de facto nie została sprzedana odbiorcy końcowemu, a tym samym od takiej „sprzedaży” nie mógłby powstać obowiązek podatkowy, gdyż nie doszło do wydania energii nabywcy końcowemu, a przynajmniej nie w takiej ilości jak wynikałoby to z pierwotnej faktury i deklaracji. Ponadto wartości wykazane w ewidencji sprzedanej energii elektrycznej nabywcom końcowym winny wynikać z faktur, a w tym przypadku z faktur korygujących gdyż to one będą odzwierciedlać faktyczną ilość sprzedanej energii. Tym samym deklaracje podatkowe za dany okres rozliczeniowy, które są uzewnętrznieniem danych zawartych w ewidencji, winny zawierać rzeczywiste wartości sprzedanej energii. W związku z powyższym wystawienie ww. faktury korygującej skutkuje obowiązkiem dokonania korekty deklaracji w trybie art. 81 Ordynacji podatkowej, w której uwzględniono fakturę pierwotną.

W przedmiotowym przypadku faktura korygująca obniżająca ilość energii elektrycznej dostarczonej nabywcy końcowemu w danym okresie rozliczeniowym będzie fakturą korygującą do wstępnej faktury rozliczeniowej.

Mając na uwadze obowiązujące przepisy prawa regulujące podatek akcyzowy, Wnioskodawca podatek akcyzowy od ilości dostarczonej energii elektrycznej wykazanej we wstępnej fakturze rozliczeniowej zobowiązany będzie ująć w deklaracji dla podatku akcyzowego składanej w terminie do 25. dnia miesiąca następującego po miesiącu w którym upłynął termin płatności wynikający z wstępnej faktury rozliczeniowej.

Tak więc - w związku z tym, że wystawienie faktury korygującej zmniejszającej ilość dostarczonej energii skutkuje obowiązkiem dokonania korekty deklaracji w trybie art. 81 Ordynacji podatkowej, w której uwzględniono fakturę pierwotną, tj. w analizowanym przypadku wstępną fakturę rozliczeniową - w tych też deklaracjach winny być rozliczone faktury korygujące, w których obniżono ilość energii elektrycznej dostarczonej nabywcy końcowemu w danym okresie rozliczeniowym.

Odnośnie zaś rozliczenia faktury korygującej zwiększającej ilość dostarczonej energii tut. Organ zgadza się z Wnioskodawcą, że korektę tę należy wykazać w rozliczeniu w którym przypada termin płatności określony w art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, gdyż dopiero po wystawieniu faktury korygującej jest możliwe określenie ilości sprzedanej energii elektrycznej jak również wartości należnego podatku akcyzowego. Przy czym należy podkreślić, iż co prawda obowiązek podatkowy powstanie z momentem wydania energii, który jest związany z wystawieniem przez podatnika faktury lub innego dokumentu, z którego wynika zapłata należności za sprzedaną przez podatnika energię elektryczną jednakże wykazaniu w ww. rozliczeniu podlegać będzie jedynie wartość dodatkowa wykazana w fakturze korygującej zwiększającej ilość sprzedanej energii. Ponadto należy zauważyć, że dopiero w fakturze korygującej zwiększającej ilość sprzedanej energii będzie zamieszczona data sprzedaży wcześniej nierozliczonej energii elektrycznej, która umożliwi zaewidencjonowanie tej sprzedaży zgodnie z § 2 ust. 2 pkt 1 ww. rozporządzenia.

Zauważyć bowiem należy, że wystawienie faktury korygującej zwiększającej ilość sprzedanej energii oznacza, iż w fakturze pierwotnej wykazano mniejszą ilość energii elektrycznej niż sprzedanej faktycznie odbiorcy końcowemu.

Jak wskazano we wniosku w przypadku faktury korygującej zwiększającej ilość dostarczonej energii Wnioskodawca wskazuje termin płatności różnicy z niej wynikającej.

Mając na uwadze, iż okresem rozliczeniowym w przypadku energii elektrycznej jest termin płatności wynikający z faktury lub innego dokumentu wystawionego przez podatnika, z którego wynika zapłata należności za sprzedaną przez podatnika energię elektryczną, o ile termin ten nie został określony w umowie właściwej dla rozliczeń z tytułu dostaw energii elektrycznej, fakturę korygującą zwiększającą ilość sprzedanej energii elektrycznej odbiorcy końcowemu należy ująć w deklaracji dla podatku akcyzowego składanej w terminie do 25. dnia miesiąca następującego po miesiącu w którym upłynął termin płatności wynikający z faktury korygującej zwiększającej ilość sprzedanej energii. W tym też terminie należy doliczyć i wpłacić akcyzę w związku z wystawieniem ww. faktury korygującej zwiększającej ilość sprzedanej energii.


Reasumując, mając na uwadze obowiązujące przepisy prawa regulujące podatek akcyzowy należy wskazać, iż w przedmiotowym przypadku, Wnioskodawca podatek akcyzowy od ilości dostarczonej energii elektrycznej wykazanej w fakturach korygujących zwiększających ilość dostarczonej energii zobowiązany będzie ująć w deklaracji dla podatku akcyzowego składanej w terminie do 25. dnia miesiąca następującego po miesiącu w którym upłynął termin płatności wynikający z wskazanych faktur, natomiast wystawienie faktury korygującej zmniejszającej ilość dostarczonej energii będzie skutkowało obowiązkiem dokonania korekty deklaracji w trybie art. 81 Ordynacji podatkowej, w której uwzględniono fakturę pierwotną.


Interpretacja dotyczy zaistniałego stanu faktycznego, zdarzenia przyszłego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dacie zaistnienia zdarzenia w przedstawionym stanie faktycznym, a w przypadku interpretacji dotyczącej zdarzenia przyszłego - stanu prawnego obowiązującego w dniu wydania interpretacji.


Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie, ul. Jasna 2/4, 00-013 Warszawa po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu – do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi – t.j. Dz. U. z 2012r., poz. 270). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach – art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Izba Skarbowa w Warszawie Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Płocku, ul. 1-go Maja 10, 09-402 Płock.

doradcapodatkowy.com gdy potrzebujesz własnej indywidualnej interpretacji podatkowej.

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji
Dołącz do zarejestrowanych użytkowników i korzystaj wygodnie z epodatnik.pl.   Rejestracja jest prosta, szybka i bezpłatna.

Reklama

Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.

czytaj

O nas

epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.

czytaj

Regulamin

Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.

czytaj